Ahoj, chtěl bych si koupit nový kola na UST a tyhle jsem našel asi jako nejlevnější. Jak jsou na tom tyhle kola s tuhostí a životností ? Případně rád uvítám jiné návrhy.
Ahoj, chtěl bych si koupit nový kola na UST a tyhle jsem našel asi jako nejlevnější. Jak jsou na tom tyhle kola s tuhostí a životností ? Případně rád uvítám jiné návrhy.
Zkus napsat na jaký druh ježdění je chceš a kolik vážíš.Ty Shimana neznám,ale osobně bych raději připlatil a vzal RM3.
Bylo by to na klasický XC a vážim 61 Kg
v pohode az na chronicku chorobu shimana zvanuj nahr. diely. poznam dvoch co to kvoli tomu dali prec.
tak třeba na kupkolu je rozdíl mezi wh-mt65 a xt wh-mt775 jen pár stovek, to bych určitě připlatil za xt. pochopitelně jsou taky ust a o více než 100g lehčí.
ty wh-m775 jezdím už 3 roky a max. spokojenost.Měl jsem jenom jeden jediný problém a to že po letošních Sudetech mi prasknul „plastový věneček co držel ložiska na levé straně náboje“ a měl tak mírnou vůli.Jinak naprosto super i co se týká těsností systému (Šela,Silesia a pár dalších bahnitých závodů).A samozřejmě jsem je kupoval i proto je můžu používat jako UST
Pro mě je každá stovka dobrá :D Takže čim levnější to bude tim líp pro mě. Takhle už bych k tomu měl i jeden plášť.
fakt neblbni a vezmi ty xt, časem by sis vyčítal že jsi to neudělal;) nicméně kdybys musel kvůli toho jezdit nějakou dobu po ráfku než bys našetřil na plášť tak teda wh-mt65 budou asi lepší volbou:-D
blbá otázka – nezmestili by sa pod 1800–1900g aj FRM XMD 388 + sram x9 + ritchey wcs ? Lebo cenovo by to bolo asi aj lepšie ako WH-MT65 :)
hnoj odhadoval kombinaci remerx magic (stejná váha jako FRM) +wcs+alu nyple+sram x9 na 1750g, takže podle mě by se to pod 1800g dostalo.
Ale Remerx Magic neni UST
ale váží stejně, tady šlo snad jen o odhad váhy ne?
asi jsi špatně četl zadání :-) on chce UST
umíte tu někdo číst?
patrikl se ptal jestli kombinace kterou navrhl se dostane pod 1800g.
co jsem já odpověděl?
vzal jsem referenčí set který navrhoval hnoj. tento set má stejné náboje a dráty jako požadoval patrikl. a jsou v něm jiné ráfky, které ovšem VÁŽÍ STEJNĚ JAKO FRM. takže jsou zcela plnohodnotně použitelné K POROVNÁNÍ VÁHY.
tzn. jestliže set s magicy bude vážit pod 1800g, tak i set s FRM bude vážit pod 1800g
takže moje odpověd pro patrikal je, ano set se dostane pod 1800g a toto tvrzení zakládám na použití váhově identických komponentů. kdo se tu ptal na ust? patrikl? ne. vyjadřoval jsem se k ust? ne. ptal se patrik na váhu? ano. odpovídal jsem na váhu? ano.
nakonec si vypujčím část tvého příspěvku:
asi jsi špatně četl zadání:-)
Hoši, nechci vám do toho moc kecat, ale biker 007 chce UST kola. Napsal to v úvodním příspěvku i tady v tom :-)
ale já přece neodpovídám bikerovi 007:-)
copak nikdo kromě mě nevidí dotaz patrikal?:-D
bikerovi 007 jsem svůj názor napsal výše a snažil jsem se respektovat jeho požadavky;)
Dotaz PatrikLa není relevantní, protože navrhoval něco, co neodpovídá zadání a proto bylo zbytečné na to reagovat.
Teda jeho jo, protože s páskou na to UST navleče. Ale tvůj ne :-)
ale já jsem nikomu nenavrhoval nic. bože na nebesích:-D já jsem jen přinesl VÁHOVÉ SROVNÁNÍ:-))
dotaz patrikal je relevantí protože navrhuje zadávající jinou alternativu a to na základě této věty v zakládajícím příspěvku: Případně rád uvítám jiné návrhy.
dále patrikl respektuje veškeré požadavky zakládajícího jako 1. ust kompatibilita (což FRM jsou)
2. nízká cena
a mimo jiné přináší výhody jako:
toto výhoda)
:-)
p.s.: jakkoli mám k tobě, jako dlouhodobému uživateli fora, respekt, nepovažuji Tě stále za osobu, která by měla posuzovat vhodnost odpovědi na příspěvek:-)
Pokud vím tsk FRM je obdoba ZTR ne ? Můžeš tam dát bezduše ale první tam musíš dát ještě pásku do ráfku.
ano to je pravda, NT páska podle dostupných zdrojů váží 12g a její instalace trvá chviličku, poté tvoří plnohodnotnou alternativu k full UST kolům. a nelze popřít že díky značně konstruknčně jednoduššímu řešení oproti UST mají zpravidla nižší váhu i cenu. a také údržba je mnohdy jednoduší. např prasklý nypl u fulcrumu RM UST vs. u těchto UST ready kol:-)
hej presne to som myslel, prepáčte že až teraz odpovedám :D Hlavne tie ložiská a možnosť si to rôzne navrhnúť/jednoduchá výmena dielov…
Nemáte někdo reálnou hmotnost těhle kol? Je to opravdu 1790g? Jinak na mtbr jsem se dočetl, že jsou shodné s XT kolama až na náby. Je to tak?
K tvé druhé otázce: ano, je to tak, XT kola s trošku obyčejnějšíma nábama. Stačí se podívat na rozkresy a seznam dílů.
Já je 900km vozím, kupoval jsem je jako levnou alternativu sundaný z novýho kola. Dřív jsem jezdil starý XT, teď je hodlám jako komplety měnit, na každých trochu jiný obutí.
Chtěl jsem UST. Pocitově při svých 65kg tuhostní rozdíl nepoznám, kola zatím ok (aby taky ne), se starejma XT jsem vrcholně spokojenej až na pakárnu s objednáváním náhradního drátu (prasknul při srážce s jiným kolem).
Mnou zvážená váha je 1760g bez upínáků.
Dík. Tak náhradní drát bude asi problém pro tovární záplet vždy ne? Třeba na FRM5 nebo CRide. Nebo je shimano specialista v nedodávání dílů?
Cena je vyšší, u starších shimano zápletů je problém i je sehnat. Na těch starejch XTčkách jsou totiž niple u náby a dráty jsou zaháklý ve zvláštních pouzdrech zboku ráfku. Navíc měly malej závit na niple, nakonec tam pasoval nějakej od DT, Shimano se v podstatě nedal sehnat nebo na mě všichni kvůli jednomu drátu kašlali… Nová kola jsou na tom líp.
Jakou mají vlastně tyhle kola vnitřní šířku ráfku? Prošel sem všecky dokumenty od shimana, pár eshopů a jediné k čemu sem se dobral je vnější šířka, která je mi ale k prdu.
Na shimano webu píšou 559×19C, takže jsou široký 19mm.
Díky, toho sem si tam nikde v těch pdfkách nevšiml. Za tu cenu by byly super, jen se nějak naučit servisovat konusy :)
není to nic světoborného, je o tom popsáno strašně moc i tady na foru, akorát tě to bude stát trochu více času ze začátku než chytneš cvik, ale vyplatí se to udělat pořádně. nicméně není to taková tragédie jak to tu všichni popisují;)
Na tohle byl geniální Favorit, člověk se naučil servisovat náby tak nějak samozřejmě ;)