Ale no tak.
A proč ne o víkendech když se nudim tak stavím ve sklepě titanové rámy.
super už chybí jen sáček s rostlinkama a hnojivem aby jsi si v případě prasknutí trubky mohl novou vypěstovat doma v obýváku :-) Ale jo jako recese na ježdění na koupaliště to asi může být fajn jen pro toto určení je to trochu drahé :) ale jezdit na tom opravdu bych se potom asi někde ve sjezdu trochu bál :-)
Na city bike dobrý, ne?
ale jo pokud by se chtěl člověk výrazně lišit, jen ta cena .-) vůbec netuším jaké to bude mít teda vlastnosti, tuhost pevnost .. a hlavně bych se bál toho že u té přírody je asi větší šance k nějakému defektu že ta kytka prostě vyrostla v jednom místě se slabší stěnou a že to rupne
Tak praskání bych se nebál, pokud jsou spoje dobře provedené. Bambus je nesmírně pevný a zároveň lehký a pružný. Není to karbon, ale vlastnostmi je lepší než hliník. Zase na druhou stranu je to pracné…
209 dolarů i s dopravou za celý kit včetně spojovacího materiálu a stolice mi nepřijde přehnané. Stejný kit je k dostání v Británii za 320 liber. To už mi přijde dost mimo. Jinak ty bambusy se objevují u našich i zahraničních stavitelů, jen to není zatím tak populární. To spojovací lano se namáčí do epoxidu, je na to přesný návod, jak to omotat
Myslím, že to mají vyzkoušené a neprodali by jich přes 800…respektive jsem nenašel žádné špatné reference.
Příští rok přemýšlím o přemašlení stávajícího dojíždědla do práce na tento rám, tak to nafotím, až to bude hotové.
no tak to jsem zvědavej na fotky :) ceny není nijak astronomická spíš jsem to bral tak že na takové to popojíždědlo koupíš nějakej úplně obyč rám tak za půlku :-) a o vlastnosti rámu v tomhle případě zase tak moc nejde pokud teda na tom popojíždědle nenajezdíš 8 tisíc za rok, protože u některých borců tady je možné cokoliv, co najedu za rok má rychlej turista v půlce února a podobně :-)
Tak teď mám obyč Demu, je fajn, to jo. Do práce najedu tak 100–120 km za týden, takže ten bambus bude stačit a bude to vypadat cool. :) Ale uvidíme. Jestli mi na to příští rok vyjde rozpočet a nerozmyslím si to…
Da se to postavit i samo domo http://www.sunsetbike.cz/…ech-republic, ale kdyz chces mit vsechno v krabicce jak model letadylka a neprdet se s pripravou, tak tohle ujde, pro Amiky idealni.. Nezkoumal jsem to, oni Ti ten kartonovej drzak udelaji na miru podle zvolene indivindi geometrie?
Nejakej borec na tom chce na podporu sve znacky jezdit v profi peletonu (ale to uz je trochu jina liga, plus asi bude muset prehodnotit ten 1× pohon)..
Sunsetbike jsem četl. Hezká práce. Ten kit je vyloženě modýlek, jak říkáš. Uvažuju o vlastní stavbě, trošku jsem dnes četl.
Problém bude hlavně s jigem na rám. Jinak jeden týpek to udělal v kombinaci s karbonem. Rozřezal starší rám, z toho použil patky, mufny a hlavovku. Koupil na ebay karbonovou nit a ty spoje vyvazoval tím. Dají se použít i jiné materiály, někdo preferuje jutové plátno. Tomu ale moc nevěřím, že to bude až tak pevné. Přemýšlel jsem o karbonové tkanině. Jednosměrné a křížené, jen teda nemám absolutně tušení, kolik vrstev a tak. Experimentovat se mi nechce, aby mi ten spoj rupnul pod zadkem. Takže bych volil spíš cestu nějakého toho lana, jak je v tom kitu.
Jig neni problem kdyz delas jednorazovku pro sebe, vetsi frajerina (ale i prace) by byla udelat nejaky stelovatelny, abys pak pripadne mohl udelat i jinou geometrii..
Na dojizdeci stroj bych to udelal podobne jako Sunsetak, vetsinu casti z hliniku, ale priznam se, ze me taky napadlo si pohrat a udelat na zkousku neco z karbonu/bambusu, podobny koncept jako ma to boo boke, tedy stred a sedlovou trubku v kuse, koncovky a hlavovku sennat z nejakeho (nebo vice) znicenych karbon ramu a na to naroubovat ten bambus, plus jeste mozna si pohrat s bambusem samotnym..
Spoje bych delal ne niti (te by muselo byt hodne a nema tak dobre pevnostni vlastnosti ve vsech smerech), ale spise jemnou karbon tkaninou ve vice vrstvach, ekvivalent te juty, ale ne tak humpolackej, plus tam, kde by to slo se pokusit o vakuovani aby tam nebyly kila pryskyrice.. az se jednou budu nudit..
Ano, ano. To je přesně ono. Projekt na dlouhé zimní večery… :)
Akorát mi přijde zbytečné kuchat ty karbonové rámy. Stačí to uříznout i z oceláka. Ten hmotnostní rozdíl nebude ani poznat.
K tomu vakuu. Samozřejmě postačí role smršťovačky, balení a odsávání je pro fajnšmekry s vybavením. :)
Ještě zapátrat, kde se dají sehnat ty bambusy. Dle mého skromného názoru to chce kvalitní matroš, ne nějaké přesušené zmetky z hobby marketu. Nějaký nápad, kde to sehnat tady v ČR?
Trošku jsem zapátral a našel tuto firmu:
Ovšem pozor na pandu.
Tak rychle neběhají, ale kdybych to třeba nechal na chvilku před obchodem…aby to neokousaly.
Dobrej tip.. jeste dva az tri odepsane karbonove ramy a poustim se do toho..
No tak to bude bomba. Na Aliexpress jsem pátral po tkanině, ale mají tam pouze tu napuštěnou, co se pak zapíká. Nenarazil jsi náhodou na čistou tkaninu?
http://www.carbonstar.cz/eshop.html?… napriklad, prvni co vypadlo na google, ale dalo by se domluvit neco u vyrobcu lodi, vrtuli, letadel atd, aby dali odstrizky a zbytky..
www.havel-composites.cz – tady nakupuji většinu věci
:-D
na zimu do kamen dobrý no:)
Proč hned bambus?
To vypadá taky zajímavě, ale samodoma to asi nepůjde. Navíc ten bambus bude mít lepší schopnosti pohlcování vibrací, to je hlavní přínos bambusového rámu.
Ono to samodomo jde, tlumi to taky, kdyz si das praci s vyberem dreva a jeho vrstvenim, ale vetsinou jsou ty drevene dost tezke..
Koukal jsem na nějaké postupy, co jsou na youtube a je to teda poměrně vysoká škola… Šlo by to, ale už musíš mít zkušenosti s vrstvením, tvarováním, lepením…
Oproti kolu z bambusu násobně náročnější.
Neni to zas az takova veda,ale da to praci a trva to :-)
super !
Bambus stal 210 Kc:-)
A jak si udelal ty spoje ? A jak se na tom jezdi ?
Me se jezdi dobre,ram je asi trochu mekci,podruhe bych to delal trochu jinak.Spoje jsou laminovane ,pouzil jsm karbon-kevlar,priste bych dal jen karbon je pevnejsi.
Bambus stal 210 Kc:-)
Héj, to je supér! Takhle nějak bych to chtěl taky udělat. Měkčí myslíš kvůli kevlaru ve spojích nebo to má jinou příčinu?
Kevlar je houževnatej, ale karbon je pevnější.A spíš si myslím že je to tím ,že jsem na slepení a náběhy ve spojích použil polyuretanové lepidlo na dřevo.Ono při vytvrzování vypění.Honil jsem váhu a asi to trochu pruží.
Na tutoriálu BambooBee používají cosi průhledného na fixaci trubek. Je to v tubě. Ale nejspíš nějaká variace epoxidu?
Opravdu polyuretanove? Nemyslis polyetylenove? S PU bych se nedivil, ze je to mekke… jake presne lepidlo to bylo?
Podle popisu to PU bude. Bezne se to pouziva, drzi to jak krava, na rovnych spojich, zbytek vypeni ven.
No to pouzivame s mladym na modylky z ruznych penovych materialu… ale ze by se tim lepily kompozity? Vzdyt to na hladkych povrsich a ni nedrzi… to se s temi tkaninami moc nespoji, nych se docela bal, ze se to vytrese..
Jestli jsem to dobre pochopil, tak tim pouze fixoval trubky k sobe, pred tim, nez omotal spoje.
JJ slepil jsem s tím bambus k sobě a pak nechal vypěnit, zabrousil a pak přelaminoval.
Tak to jo, ja myslel, zes jej pouzil i pri laminaci.. sice bych daval osobne od zacatku epoxy/pryskyrici, ale je to jedno, primarne to pak drzi na te tkanine.. mas vice fotek ze stavby? dej to sem, je to zajimave..
Pro laminaci jsem použil laminovací epoxid LR 385 po vytvrzení 6 hodin při 60° lze použít v letectví.
Foto
Foto