Kolesa-tovarny alebo rucny zaplet (XTcenterlock)?

42 nepřečtených
  • o.1

    Zdar chlapi! Maturujem tu nad vyberom novych kolies, zatial sa priklanam na zaklade vybornych vysledkov v testoch,jed­noznacne kladnych ohlasov a ceny k Shimano WH-M 775 napr.

    Jedine co vzbudzuje pochybnosti, je vyssia vaha(1680g), povodne som mal predstavu tak okolo 1500g. Ta by sa dala dosiahnut napr. zapletom XT centerlock naboje,ZTR Alpine rafky a draty sapim D-light alebo nieco taketo

    Tu by mala byt hmotnost 1470–1500g a cena cca 290E, pri velkej snahe aj 250E, ale zas rucny zaplet sa asi tovarnemu s priamymi dratmi nevyrovna.

    Co si myslite ze viac zavazi vo vlastnostiach (horekopcom/do­lekopcom/odol­nost/zivotnos­t)?

    Nevie niekto kolko maju samotne rafky pri tych WH-M775?

    Povodna motivacia bola koli zrychleniu na kopcovitejsich maratonoch, ale pouzival by som to aj do terenu.

    Vazim tak 65kg a pre zaciatok by som chcel pouzivat normalne plaste bez dusi s mliekom.Este som si nie isty ci je ten No Tubes system uplne rovnocenny s UST (lahkost nahodenia ap.)

    0 0
    • MlokCZ  

      Dušové pláště jdou na UST ráfky nahazovat naopak hůře než na ZTR ráfky.

      Dušové pláště (pokud to tedy nejsou 2011 TLR Schwalbe s těsnější patkou, tam to bude lepší) na UST ráfek patří k té skoro nejhůře nahoditelné kombinaci.

      Osobně bych volil UST ráfky pro vození UST plášťů. A pro dušové pláště bych volil raději ZTR ráfky.

      0 0
      • o.1  

        No v podstate mi ide len o to ze doderiem klasiku co mam a potom mi je jedno ci kupim UST alebo TLR, hlavne nech to nema viac ako 450–550g.

        Ako jedna z nevyhod pri bezdusovom rieseni sa uvadza pri potrebe casteho prezuvania. V com tam je ten problem za predpokladu, ze to ide lahko nahodit pumpou?

        0 0
        • nox159  

          tak UST plastu co maji 450–550g zas tolik nebude…

          0 0
        • MlokCZ  

          Když budeš často přezouvat, tak jednak je to opruz, pak budeš mít proklatě velkou spotřebu tmelu.

          A ani UST plášť když už je delší dobu používaný nemusí jít dobře bez kompresoru. Dušové, které jdou často blbě i nové pak delší dobu používané nemusí jít nahodit vůbec na UST ráfek.

          UST pláště takhle lehké opravdu nebudou, to jedině UST FF.

          0 0
          • o.1  

            Kamarat ma nejaku Rubenu 450g zatial spokojnost, myslim ze existuje este nieco podobne a snad budu aj pribudat dalsie.

            S tym prezuvanim sa teda moje nadsenie pre bezduse trochu rozplyva, asi bude treba mat dva pary kolies. (Aj ked povodne som to vlastne aj tak zamyslal)

            Keby som pouzival tie klasicke tazke UST, tak aspon vyrovna to zlepsenie valiveho odporu prirastok vahy?

            0 0
            • MlokCZ  

              Já myslím, že snížení valivého odporu udělá výrazně více než zvýšení váhy u těžších UST plášťů.

              Pokud chceš lehčí pláště, tak dej nějaké TLR a bude jak snížení valivého odporu, tak nízká váha.

              Ty Rubeny pochybuju, že jsou UST. Ty budou také nejspíš jen TLR.

              0 0
              • o.1  

                TLR-UST, ked to chcem pouzivat s tmelom tak je to jedno, nie?

                0 0
                • kubad  

                  Teoreticky jo prakticky ne UST funguje i bez tmelu, v tom je ten rozdil.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Používat můžeš oboje. Stejné to ale není.

                  UST jsou o hodně odolnější a taky těžší a lépe se nahazují.

                  U TLR záleží na konkrétním plášti a provedení. TLR u každého výrobce znamená něco jiného. U Schwalbe to je třeba těsnější patka (což je hodně důležité) + zátěr.

                  Někdy to může také být i UST patka. To je při použití UST ráfků nejlepší řešení pro lehčí variantu než plnohodnotné UST pláště.

                  0 0
              • o.1  

                Myslel som napr. tieto plaste: ust

                a "TLR""http://­www.kupkolo.cz/pro­dukty/Pneu66/MTB221/s­chwalbe729/Plast-MTB-Schwalbe-Rocket-Ron-EVO---PaceStar-2011_90134.html

                0 0
                • biker jura  

                  ta rubena není UST ale také TLR. rubena to jen nazývá tubeless supra místo ready.

                  0 0
            • scret  

              rubena je TLR, tzn. NE ust… A navic podle ohlasu majitelu jsou to jebky… brzo odchazej, trhaj se spunty…

              0 0
          • o.1  

            Este jedna vec-mozno si to predstavujem jak Hurvinek valku, ale nejde jednoducho ten zvysny tmel z plasta vyliat a pouzit znovu?

            0 0
            • MlokCZ  

              To záleží v jakém bude stavu. A i když je ještě v dobrém stavu, tak stejně z toho pláště dostaneš toho tmelu už mnohem méně než si tam na začátku dal.

              0 0
      • Ricci  

        Mne osobne sa dusove plaste RK 2,2 na UST XT kolesa nasadzuju vynikajuco,jednou rukou v pohode,asi je to vynimka,a to su dokonca draty…

        0 0
        • MlokCZ  

          A to je právě ten problém. Když jde lehce rukou nasadit dušový plášť na UST ráfek, tak o to hůře jde nafoukat bez duší.

          UST pláště jdou právě naopak nasadit výrazně hůře (často i s montpákou nic moc) a k tomu ještě mají širší patky. A pak to jde nafoukat bez duší většinou i malou pumpičkou.

          0 0
        • o.1  

          Mozno tu vznikol vo mne ten mylny dojem, toto som cital niekde inde a vysveltil som si to, ze ide o pouzitie klasickych dusi ako bezdusovych…

          0 0
          • MlokCZ  

            Já to také napsal v tom prvním příspěvku trošku nejasně. A nandání pláště na ráfek tu nikdy nešlo (tam jdou dušové lépe protože mají volnější patky).

            Tím nahozením jsem v tom prvním příspěvku myslel už celou operaci, tedy problematické nafoukání.

            0 0
        • scret  

          ale to zrejme nebudou RK 2,2 ss ze?

          0 0
    • o.1  

      nikto nic k vlastnostiam?

      0 0
      • Hnoj  

        Dobře udělaný ruční výplet je pocitově k nerozeznání od fabrického. Myslím, že je to docela jedno a ve výsledku se rozhodneš především podle ceny a hmotnosti.

        Moje jediná rada v tomto případě zní: SHIMANO náboje NEEEE !!!

        0 0
        • vladaza  

          nedávno jsem koupil v doprodeji přední shimano ultegra a myslím, že se točí naprosto sametově – model cca 2005

          0 0
          • Hnoj  

            Nové náboje se obvykle točí dobře, ale životnost nebývá úplně dlouhá.

            0 0
          • Hnoj  

            Nové náboje se obvykle točí dobře, ale životnost nebývá úplně dlouhá.

            0 0
            • Hornet  

              Nemas celkom pravdu, pokial sa normalne staras o naboje, tak maju velmi dobru zivotnost. Neberiem do uvahy nizke sady.

              0 0
        • o.1  

          Aby nedoslo k nedorozumeni­u,neviem ci si to myslel tak isto ako ja – porovnanie klas. zaplet versus. specialny s priamym ulozenim dratov, specialnymi nabojmi, niplami atd., nie s tovarenskym, ale klasickym zapletom ako napr. DT Swiss.

          Niekde tu v diskusiach sa ludia vyjadrovali ze je dost rozdiel v tom ako tie kolesa idu. A tusim aj ty si nieco take spominal v suvislosti s FRM Zero.

          0 0
          • Hnoj  

            Já chápu, na co ses ptal. Ano, této diskuze jsem se účastnil i já.

            Řešilo se to, že super lehká kola s ráfky kolem 320g sice výtečně jedou do kopce, ale po rovině nemají moc chuť se točit a musí se furt šlapat. FRM0 sice jede dobře po rovině, ale zas nejsou tak lehká do kopce, tuhost je velmi podobná.

            0 0
            • o.1  

              Ze sa musi furt slapat by nevadilo, to robim tak ci tak aj z kopca :-), ale namaha na slapanie po rovine by mala byt mensia ako ten rozdiel do kopca ci nie?

              0 0
        • o.1  

          Co je zle na tych shimano nabojoch?

          Mne sa to odvija od toho ze uz mam Shimano XT centerlock, ktore pojde na druhy bike, tak som chcel vyuzit kotuce a moznost zameny bez stelovania brzd( ale to by sa aj dalo ozeliet).

          Navyse mam s XT nabojmi dobre skusenosti, na Veckach zatial maju asi 20000km leto, zima v kazdom pocasi (bahno, sucasne blato a dazd, slane snehove brecky, sucasne sneh a dazd, zatial absolutne bez nejakej udrzby okrem obcasneho vystriekania wapkou alebo hadicou),predny je ako novy, vzadu bude akurat uz spina v orechu, takze pri cene cca 50Euro za oba a vahe 170+330g sa mi to zda dobra volba.(este som uvazoval o XTR)

          Ale ak je nieco lepsie v porovnatelnej cene tak si rad dam poradit (alebo nieco do cca 350Euro ak by to bolo vyrazne lepsie-myslim za cele kolesa)

          0 0
          • K2  

            Mám ty XT zapletená kola a zkušenosti následující:

            • super váha i cena
            • jsou UST bez jakékoliv pásky!
            • Do roka mi odešel ořech opraveno v záruce teď šlape bez problému
            • prý je horší těsnění na straně kotouče (pro jistotu mocnezkoumám – sem tam zkontroluju hladkost chodu a pokud je ok, tak donich nelezu
            • jedno z nich jsem musel povolit, bylo přetažené
            • mají měkčí osu. Když vyndám kolo a pak ho dám zpátky do kola, tak miškrtá kotoučovka. Vyřešeno označkováním osy. Pokud jí dám vždyckystejně, tak je to OK – u ložiskových Author nábojů jsem to řešitnemusel…

            Údržba – když jsem po cca 5ti letech předchozí kolo s Author ložiskovými náboji prodával, tak jsem chtěl rozebrat a namazat náboje. Po sundání prachovek jsem objevil čistou zelenou vazelínu. Tak jsem je nandal zpátky a nic neřešil…

            0 0
      • Hornet  

        A ja ti na rozdiel od Hnoja, doporucim Shimano kola, len po zakupeni treba na Shimano nabojoch trosku povolit konusy, pretoze su moc dotiahnute a ked to neurobis, stava sa dost casto ze rychlo odidu konusy.

        XT 775-ky mam tretiu sezonu a v pohode, raz do roka premazat naboje a to je vsetko. Ja som s nimi spokojny, mam cca tu istu vahu ako ty, kola su dost tuhe, dobre idu hore aj dolu, v terene su dost odolne, znesu aj tvrdsie zaobchadzanie.

        Netvrdim, ze su to najlepsie kola, ale za tu cenu dobra volba.

        0 0
    • robo.s2  

      Mam zapleteny XT 775 a v tuhosti nepoznam rozdil oproti klasice 32dratu na hmotnostne uplne stejnech kolech. Jsou to drzaky a po 6tis nepotrebujou jeste ani vycentrovat. Ten rafek na XT775 ma alespon podle mejch vypoctu cca 450g. Pokud umis seridit konusy tak bych se XT naboju, na rozdil od Hnoje vubec nebal, mam je na trech kolech a zadny problem. A kdybys nahodou potreboval nahradni dily, jako konusy, prachovky nebo orech tak zadni XT naboj je na koloshopu momentalne za krasnych 586.

      0 0
      • Hnoj  

        Asi si budu muset zaplést kola na XT nábách, abych se znovu buď přesvědčil o tom, jak hroznej to je shit a nebo o tom, že se Shimano zlepšilo.

        Zatím všechno, čemu jsem dal druhou šanci mě tak leda hrozně nasralo (FOX vidle a HOPE brzdy).

        0 0
        • Evilcleaner  

          hele ty XT naby fungují fakt dobře a pokud jim dopřeješ jednou za rok servis tak není vůbec co řešit. jedny jsem rozebíral po dvou sezonách provozu a vazelina byla špinavá jen pod kazetou (klasické slabé místo). nejslabší místo je ořech obecně.

          0 0
          • MlokCZ  

            XT náboje opravdu fungují slušně. To ale nic nemění na tom, že někdo prostě nemá konusy rád.

            Teď jsem se s radostí doma zbavil posledních XT nábojů a to i přesto, že na nich bylo najeto asi 12tis. km a pořád byly ok. A předtím jsem měl jedny XT staršího ročníku (98) a ty daly přes 25tis. km a ještě byly ok.

            Konusy si seřídit umím (důkazem je výdrž těch kol), ale trvá mi to dlouho (nikdy se netrefím napoprvé, často třeba i až na počtvrté, aby to bylo přesně akorát jak chci) a nehorázně mi tahle operace prudí.

            0 0
        • bruco  

          OT: Co ta nasralo na HOPE brzdach ak to nie je tajomstvo?

          0 0
          • Hnoj  

            Vůbec nebrzdí. Konkrétně modely MIMO Mono a Race X2 jsou použitelný tak pokud vážíš 60kg a nebo pokud nejezdíš z kopce.

            0 0
      • o.1  

        Takze do tych XT kolies idu tie iste konusy a orech ako do klasickych xt nabojov? To by bolo celkom plus.

        Akurat tie rafky mi nejdu do hlavy. Vo vsetkych testoch citam ako uzasne idu vdaka odlahcenym rafkom, porovnavaju to takmer s xtr alebo crossmax slr (rozdiel vo vahe je hlavne v nabojoch)

        Nemas nahodou ten model 776?

        Aj ked, ak nie su naboje vyrazne tazsie ako seriove tak to tak asi aj vychadza, potom uz nic nechapem.

        0 0
        • robo.s2  

          Kompletni vnitrek naboje a orech jsou stejny. Lisi se akorat telo s prirubou pro draty.

          Ty rafky jsem nevazil. Ale vychazim z toho ze moje zadni kolo (model 775) ma 950g a dal pocitam draty 120g, niple 30g, naboj 350g. Normalni XT naba ma 340g, ta pro prime draty je v miste uchyceni dratu trochu mohutnejsi, ale nevim kolik to muze delat na hmotnosti.

          Ten rafek se zda opravdu hodne pevnej tak by ta hmotnost odpovidala. Mavic 819 UST ma taky asi 460g.

          0 0
          • o.1  

            Nikde sa neda zistit vaha tych rafkov. Podla katalogovej vahy zadne koleso 922g,z toho naboj 340, niple 10g(mali by byt Alu), vyplet 142g (ratal som podla vahy beznych 1,8 dratov – na stranke Shimana maju uvedene ze su 1,5mm, ale vsetci predajcovia maju 1,8mm ako je to v skutocnosti?) zostava cca 430g, takze ak by bol naboj o cosi tazsi, mozno by nohli mat tych rozumnych 400g?

            0 0
            • robo.s2  

              Kdyz to pocitas takhle, tak ten rafek vychazi k tem 400g. Ja jsem vychazel z toho ze to kolo ma 950g. To moje ma asi trochu nadvahu. S tema 30g na niple jsem trochu prestrelil, jsou Alu. Draty jsem ted zmeril a maji 1,8mm. 24×1,5mm by asi moc nevydrzelo.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.