Zdravím, jdu si pro radu pro kamaráda, který koupil nejlevnější celoodpružené kolo, které našel (brzdy nejlevnější bez možnosti chlazení atp.). Pro nespokojenost postupně vyměnil polovinu kola.
Pomůcky jako teleskopická sedlovka, nášlapné pedály a 3 polohové zamykání tlumení považuje jako zbytečnou investici, že nejezdí závody, ale nadále porád hledá, jak vylepšit jízdu lepším tlumičem.
Jezdí 120km s 2000m up v terénu. Prý ty výlety má kromě přírody také jako trénink. Další kamarád, který jezdí také na celoperu a jenom po silnicich, uvedl zajímavý názor, že cyklistika má bolet.
Má nejlevnější vidlici SR sontour a uvažuje o výměně kvůli chybějícímu nastavení odskoku, za takový co ho má. Např. SR sontour Unair, nebo Xfusion 02 RL, který má jenom 2 polohy zamykání, ačkoli RS monarch RT3 se 3 polohami je o 1200kč dražší. Musí hledat podle svého netypického rozměru rámu. Když chce investovat do lepšího tlumiče, měl by mít 3 polohy zamykání, rozdíl v ceně není velký. Chce pouze nastavení odskoku, protože zaplatit najednou 4800kč je pro něj hodne. Nebo koupit raději Fox DPS o dalších 1200kč navíc? Tu má možnost později vylepšit. Já bych určitě koupil ten.
Jak je to s poruchami RS vs. Fox vs. SR. Sontour vs. Xfusion? Jít do toho, nebo ušetřit a koupit sontour, nebo Xfusion bez 3 poloh zamykání?
Jezdíme stejné trasy a střední režim mi umí dost pomoci. Při open režimu mě v terénu do kopce i po rovině houpe a při lock zase dostávám pořádné do zad. Ve středním režimu lítam jako zajíc . Změnou nastavení odskoku se mi to zlepšit nepovedlo. To pouze vyrovnává buď mělké, nebo hlubší jámy, abych plaval. Jak už někdo psal, jsou to požadavky jezdce, někdo chce šlapavější, někdo žehlící, někdo tvrdší na skákání a to lze zjistit až při delším ježdění. Tlumení vůbec nešetří a pořád ho má otevřeno i na silnici. On nejezdí technicky pumptrackovo, jezdi hodne silnic, doupe do pedálů a pak jede do kopce do terénu, sjezduje míň. 90km po asfaltu. Chtel by jenom zlepšit vlastnosti tlumeni, bez potřeby jeho vyměny, jestli by to šlo, aby ho to nestálo víc jak 200kč.
Po koupě teleskopické sedlovky a nášlapných pedálů, jsem po nemoci ujel 2× větší vzdálenost a vyjel i kopec, který jsem před nemocí celý vyjet nedokázal. Při sjezdu v terénu mi také zásadně pomohla. Její hmotnost je jen o 346g větší a prodáva se za 3100kč. Kolo má možnosť ovládání z řídítek. Starou sedlovku by mohl prodat.
Nášlapné pedály (kombinované) prodávají za 800kč, turistické tretry 1180kč ve kterých se dá jít i pěšky a v práci stejne používá pracovní. On ty věci neumí ocenit, protože je zatím pořádně dlouho nezkoušel, jako já. Myslí finančně jak je to jen možné.
Já bych bez těchto pomůcek fungovat neuměl. Dokud jsem je neměl, moje nejdelší jízda byla asi 20km, cyklistika mě vůbec nebavila a někde při jízdě kolem baráku mu to nic neřekne. Nenabádam ho na elektrické XTR, keramická ložiska, povrchovou úpravu kashima a další věci, které by pro své potřeby nijak nevyužil.
Otázka: Kolik wattů by ušetřil těmito pomůckami? Má to prosím někdo změřené, nebo alespoň reálný odhad, ideálně v %, časově, nebo v kilometrech, nějakou srovnávačku. Údaje ve wattech mu nic neřeknou.
Má cenu jít do toho, i pro hobíka, kteří ujede méně než 2000km za rok? Jezdil jsem s 20 různými lidmi a tyto pomůcky měli všichni. U dospělých lidí, které potkávám, nebo na skupinových jízdách, je teleskopická sedlovka již samozřejmost a nášlapné pedály asi taktéž. Platformy mívají spíše techničtí jezdci, než dálkoví turisté.
Které z těchto pomůcek mu poskytnou největší přínos jednotlivě? Vyplatí se to cenově, když přemýšlí finančně? Nechci mu radit špatně, aby pak neřekl, že to byly vyhozené peníze. On je ode mě zdatnější, prý takové berličky nepotřebuje. Ačoliv je nezkoušel, aby je mohl poctivě zhodnotit. Musel by jet strmější kopec, než ten kde mně zvedá přední kolo. On vyjde bez problémů i se sedlovkou niž, staví se ze sedla a sjezd s takhle vysunutou sedlovkou mu prý vůbec nevadí, ani spálit více kalorií. Já cítím nepohodu i když mám sedlo posunuté o 1cm, neboť jsem si zvykl v různých terénech výšku sedla upravovat. Vrátit se k pevné by bylo jako za trest. Děkuji.