Kolik mláka na utěsnění a prevenci defektu pro ráfek NoTube ZTR ARCH EX + pláště Schwalbe FuriousFre

64 nepřečtených
  • Marian86

    Zdravím, budu si pomalu plnit sny a přecházím na bezdušový systém :-) Nejsem si ale jistý, kolik mléka na utěsnění+defekty dát do nových kol. Mám 26" kola viz. nadpis, moje váha 80kg (nevím, jestli je v tomto případě relevantní?). Četl jsem, že někteří dávají cca 60ml, jiní 100 nebo i 120 a další názor je že jenom cca 20ml. ZTR ráfky jsou pro bezduše velmi dobře uzpůsobené a předpokládám, že pro utěsnění nevyžadují až tolik mléka. Prosím poraďte, kola budu mít příští týden :-) Díky moc!

    Anketa: Kolik ml do kola?

    0x
    0%
    0x
    0%
    14x
    100%
    0x
    0%
    0 0
    • kubad  

      od 50ml pro plnohodnotné US pláště, čím papírovější plášť tím víc, do obyč klidně i 100ml

      hodnoty jsou pro jednu pneu

      0 0
      • Marian86  

        Pláště Schwalbe Furious Fred předpokládám patří k těm papírovějším? :-) takže cca 75ml?

        0 0
        • Hrabex1  

          nejde o rafky, je 1 jestli mas ztr nebo neco jinyho. Tmel vetsinou neutika kolem patky, ale zkrz stenu plaste.

          Dal bych spis 100ml, ale je to jedno, protoze ty plaste brzy proriznes a vyhodis.

          0 0
        • vasado  

          tyhle pláště jsem zatěsňoval tejden :-D počkej až to nafoukneš a začne ti z toho stříkat mlíko všude možně i nemožně :-D no je to legrace ( ale asi záleží kus od kusu, zadní byl v cajku hned, přední prostě nešel zaboha zatěsnit :-D

          0 0
          • Marian86  

            já je mám na doporučení kamaráda, který jezdí Mavic Crossmax SL + ty schwalbe FF už několik let, najel asi 30.000km a zatím nemusel kvůli proříznutí měnit ani jeden. Je fakt že já spíš jezdím vyjížďky i po asfaltu, cyklostezky, a do terénu max 20% času a to jsem ještě opatrný (to kolo je pro mně skoro jako manželka :-D ), takže snad mi vydrží. Ale třeba když jsme u toho, jaký máš tip na Tubeless ready pláště s větší výdží (teoretickou) a celkem rozumnou hmotností? Díky

            0 0
            • xshreck  

              nestačí ti na asfalt duše? :)

              0 0
              • Marian86  

                asi se zeptám úplně blbě, ale k čemu mi budou? v čem to bude lepší? proti defektu těch 0,45 mm přece moc nepomůže??? a já samozřejmě lepení a pumpu nevozím :-D

                0 0
                • MlokCZ  

                  Budou k tomu, že to hůře pojede :-)

                  0 0
                • xshreck  

                  chceš pláště s větší (teoretickou) výdrží, jezdit z 80% po asfaltu … ale zase chceš aby se ti samy lepily defekty (pravda, já letos píchl jen 2×).

                  Tak některé věty se mi trošku plancou .-))) pokud se mu prodere bok, tak tmel si vesele utíká, furt dofukuje. Pumpu nevozí, takže by to bylo stejně k hovnu. Tím pádem TLR = menší výdrž pláště (teoreticky) Tak proč? :-D a na asfaltu je jedno jestli člověk veze duši nebo ne :D cvaknout není o co xD

                  ale pravda je taková, že u schwalbe jsem v plášti našel hromadu drátků a podobných trnů, se kterýma bych měl s duší defekt. V kontíku jsem neměl nic. Proč já tu značku tak nemám rád :D

                  0 0
                  • Martin  

                    cvaknout sice nemá o co, ale např. moje poslední dva defekty na bajku byly paradoxně na asfaltě – jednou silný drát, jednou nějaký ostrý plechový bazmek, asi konektor.

                    0 0
        • MlokCZ  

          FF ani půl litru tmelu nezachrání :-)

          0 0
          • Marian86  

            Hele, to si mně hodně uklidnil :-D

            0 0
            • scret  

              a co se divis? FF jsou plaste uplne na h… Mozna tak na foceni kola na vaze… a na ty cyklostezky jeste mozna… Pak nevidim duvod mit bezduse…

              Takze trochu schopny plaste, ktery jedou a zaroven nejsou tezky a drzej v terenu – XKing anebo Racing ralph…

              0 0
              • MlokCZ  

                Ono není třeba jezdit ani moc terénů. Při ježdění po širokých cestách stejně dříve nebo později přijde nějaká ostřejší šotolina, kde se dá zrušit lecos…

                A bezduše za mě rozhodně ano ať je to na cyklostezky nebo třeba rovnou na silničku.

                0 0
    • fantozzi  

      Ja jsem daval 80ml do kazdeho plaste.

      0 0
    • Tina  

      Osobne nedávam nikdy viac ako 1 odmerku. Viac by som dala iba keby plášť hodne špatne tesnil a do širokého plášťa (nad 2,25") a na začiatku by si stratil veľa mlieka. Tak by som ešte doplnila. Podľa mňa nie je viac ako jedna odmerka do štandardného 26" TLR plášťa potrebná. Radšej skontrolovať a doliať po 3 – 4 mesiacoch zase čerstvý tmel ako nechať v plášti „špliechať“ 100ml mlieka.

      0 0
      • fousac  

        Já mam doma odměrky dvě, púlitrovku a litrovku, kterou mas na mysli?

        0 0
        • Marian86  

          :-)dobrá připomínka … myslím, že ta originální má 60 ml :-)pečení a vaření zatím neprobíráme :-D

          0 0
        • scret  

          :)

          0 0
        • Tina  

          Áno, presne o tých tvojich odmerkách čo máš doma sa bavíme.

          Záleží jak intenzívnu „virózu“ chceš dosiahnuť. Prezident jednej nemenovanej krajiny by použil litrovú odmerku.

          1 0
          • fousac  

            Ále prd.. odměrkou myslim normální odměrku a nevim, kolik si představit pod tou tvojí.. K flašce NT sem žádnou nedostal, tak netušim, jestli to má znamenat 10ml, 43,5ml nebo decku..

            0 0
            • Tina  

              Neviem odkiaľ nakupuješ, ale to kupujem takto. T.j. aj spolu so 60ml odmerkou.

              Na stránke Notubes sa sa okrem iného píše „Use only 2 ounces for most bicycle tires.“ (T.j. 1 červená odmerka na foto).

              0 0
              • fousac  

                To znamená, že sem se stal obětí rafinovaného komplotu..

                Nu což, holt zůstanu u mojí metody, 20ml stříkačkou skrz ventilek. Stejně si nedokážu představit absolovovat souboj s nasazovaním pláště, když už by v něm bylo mlíko. O doplňování za provozu nemluvě.

                0 0
                • Tina  

                  jj, išla by som reklamovať ;) Dopåňanie cez ventil má svoje nesporné praktické výhody, avšak ja osobne si vždy radšej kúsok jednej strany plášťa zhodím s patky a pri dolievaní týmto spôsobom skontrolujem aj skutočný stav mlieka a obsah plášťa.

                  0 0
                • xshreck  

                  řeším to hadičkou a celkou 60ml stříkačkou + redukcí. Přes ventilek …

                  0 0
                • krabica  

                  Nejsi sám, také jsem nedostal odměrku. Asi mám zničený celý život… :D

                  0 0
                  • Martin  

                    +1 – musel jsem koupit stříkačku

                    0 0
              • bluma  

                Nevím odkud nakupuješ ty, ale poslední dodávka z Maxcursoru bez odměrky.

                0 0
      • Hrabex1  

        Pokud mu to bude 100% tesnit, cemuz moc neverim, pak mozna.

        Kdyz mu bude prolinal tmel jako me z RaR DD http://www.bike-forum.cz/…notubes.html#…, bude mit pri 60 ml po 1 mesici v plasti jen vrstvu zaschlyho tmelu, kterej uz nic netesni.

        0 0
    • Marian86  

      A ještě teoreticky, má váha jezdce nějaký vliv na množství?

      0 0
      • kubad  

        ne

        a dej tam 2odměrky cca 80–90ml

        0 0
        • MlokCZ  

          Taky bych dal rozhodně více než 60ml. Více tmelu u papíráku pomáhá i k rychlejšímu zatěsnění.

          0 0
        • Tina  

          Davide, 1odmerka = 60ml

          0 0
          • xshreck  

            david mi lél 120ml? uááá :-)) :-D určitě? Nebylo jich víc? Mě se toho mléka moc nezdálo

            0 0
            • Tina  

              1 odmerka = 2oz

              2oz = cca 56,7g

              0 0
              • xshreck  

                = ml???

                0 0
                • Tina  

                  60ml čistej vody váži 60g

                  0 0
                  • xshreck  

                    máš cca 56ml tmelu, který v sobě obsahuje kdo ví co za těžké sračky. Takže to nemůže být 60ml (destilovaná voda) ale spíš se blížit k 50. Nejlepší by bylo, kdybyste si to do té odměrky odměřili třeba přes stříkačku.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      A nejsou ty ±4 g na odměrku fuk?

                      0 0
                      • xshreck  

                        njn pak někdo řeší jestli má v plášti 80 nebo 120ml … ale co, mě to je u ****** :D

                        0 0
                        • kubad  

                          tak odměrky plním cca do 3/4 aby nebylo polité všechno kolem, takže ve finále je to jen cca 1,5 odměrky tedy 90–100ml

                          0 0
                          • xshreck  

                            ono to je jedno, hlavně že to šplouchá a občas těsní :D

                            se zadním kontíkem jsem jezdil na suchu. Co vyschnul tmel, tak plášť začal i těsnit .))

                            0 0
                • Mamut  

                  Anglosasi maju vahovu (oz) a objemovu uncu (floz). Pre vodu su zamenitelne. V tomto pripade asi neudavaju hmotnost obsahu odmerky ale jej objem, takze nemusis uz prepocitavat nic.

                  0 0
    • Martin  

      do 29" X-Kingu jsem na prvotní zatěsnění dal 100 ml a po cca 40 km v plášti nebylo skoro nic. dolil jsem dalších 100 ml a plášť už vesele šplouchá, takže těch prvních 100ml zatěsnilo celkem dobře. ale X-King je prý dost cedník

      do 29" Racekingu jsem dal poprvé rovněž 100 ml, RK tak děravý nebyl, ale pro zichr jsem nalil dalších 100 ml.

      0 0
      • xshreck  

        je to kus od kusu

        0 0
        • Cryzyy  

          Mas pravdu kus od kusu, cednik, cednik, cednik, cednik :) Naposledy jsem na tom najel cca 200km, porad to nekde uchazelo (na boku se udelala gumova bublinka, ta praska…) a to jsem ho tyden otacel z boku na bok a dofukoval, kdyz uz neusel doma, tak za jizdy zase… Nakonec jsem nevydrzel a na zavod tam dal uz zalepenej RoR, po tom co mi v sundanem X-Kingu zaschlo mliko, znovu jsem ho nasadil a uz neuchazi.

          Takze pokud nekomu uchazi, muze pomoci nechat plast „vyvetrat“ a znovu nasadit.

          0 0
    • scret  

      u UST plaste jsem daval kolem 50–60ml…

      U TLR plaste davam 80–100ml…

      0 0
    • cyklista30  

      ,,Zdravím, budu si pomalu plnit sny a přecházím na bezdušový systém :-),,

      To zavání noční můrou :D

      0 0
    • K2  

      Nemáte někdo zkušenost s ventilky Cafe Latex v bezdušových kolech Shimano (XT)?

      Mám samozřejmě i origo Shimano, ale na těch Latexech se mi líí možnost vyšroubovat vnitřek ventilku a dolít mlíko stříkačkou bez sundávání pláště…

      0 0
      • Martin  

        vyloženě na XTčkových kolech ne, ale ventilky CL mám v FRM29SL a pohoda. to vyšroubování vnitřku ventilku je super věc :)

        0 0
      • jIrI___  

        CL ventilky vozím na Crossmaxech a žádné problémy.

        0 0
      • K2  

        Tak první pokus s ventilkem nezabral (dal jsem tam pouze samotný ventilek s tou hranatou spodní gumou), vzduch uniká okolo.

        Nemám čas mo dále experimentovat, jestli by to zabralo s tou kuželovitou gumovou nadstavbou a dávám tam zpět Shimano ventilek.

        0 0
    • whom  

      Jedna z dneška – kola Fulcrum RM1, plášť starej RaR (mám dojem, že ani TLR, jen klasika), na jaře dolito 50 ml NoTubes (bylo tam jen vlhko). Cestou ráno do práce v Praze na Vinoři najednou fss… zas.aná zadní stavba od mlíka, hafo ho vyteklo na zem, když jsem kolo otočil dírou dolu, aby se to ucpalo. Byl tam úlomek ocelové špony, asi tři cm dlouhej a šířka tak 5 mm (určitě víc, jak tři), sotva koukal. Vydoloval jsem, nafoukal (kolo ušlo celé), projel, dofoukl – a dojel až na Smíchov. Ten zbytek mlíka díru v pohodě zalepil a zatím drží.

      0 0
    • krabica  

      90ml

      0 0
    • donkeyjot  

      Ja zas vcera na novych Red Metal 3, plaste s-works fast trak a dirka z boku o kamen. Daval jsem 60ml zero flats. No kvedlal jsem s tim a ruzne dofukoval, mlika tam plavalo dost ale nakonec stejne duse. Plast sice starsi, ale tesnilo to hned i bez tmelu a ta dirka mi neprisla velka. Cim lepite plaste?

      0 0
      • whom  

        Jo, bok to nezatěsní. Lepím kouskem boku starýho pláště – ale třeba nejdřív vysušit, odmastit… a moc to nedrží. I když na trénování jsem ho dojezdil.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse