Kolik se vaše kola "dožívají" kilometrů?

63 nepřečtených
  • Mychal

    Zajímalo by mě, jak jste na tom s životností kola co do počtu najetých km. Po kolika km jste kolo úplně odstavili, případně po kolika km jste kolo přeinstalovali do pozice druhého, náhradního, pracovního či zimního kola. A pokud možno ještě v rozdělení na horská a silniční (: (předpokládám, že u silničních kol by to mělo být asi více..).

    K této myšlence mě přivedla skutečnost, že na svém horském mám momentálně přes 34000km a přijde mi, že oprav je už dost, ale netroufám si ještě pomýšlet na nové..

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Výběr z produktů
      Lapierre Edge 3.7 W 27,5 dámské kolo, fialové Skladem 1 kus

      Výprodej -19% Lapierre Edge 3.7 W 27,5 dámské kolo, fialové

      12 999 Kč -19% MOC 19 999 Kč

      Lapierre Zesty TR 4.9 29 kolo, modré Skladem 2 ks

      -10% Lapierre Zesty TR 4.9 29 kolo, modré

      od 68 799 Kč -10% MOC 85 999 Kč

      Orbea ALMA M51 29 kolo, powder black/black Skladem 2 ks

      -17% Orbea ALMA M51 29 kolo, powder black/black

      45 899 Kč -17% MOC 56 099 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • mr.antik  

      Nové se kupuje protože chceš, ne protože to starý je nepojízdný.

      0 0
      • pekoss  

        nebo, kdyz ti nekdo slohne kolo z namesti, ktere je sledovane kamerou. Pak na mestske policii zjistis, ze kamera se zrovna divala nekam jinam :D

        0 0
      • pekoss  

        nebo, kdyz ti nekdo slohne kolo z namesti, ktere je sledovane kamerou. Pak na mestske policii zjistis, ze kamera se zrovna divala nekam jinam :D

        0 0
    • Singlespeed  

      Co na starém kole pořád opravuješ? Většina dílů kola se přece neopravuje, ale mění při opotřebení nebo poškození za nové (řetěz, pastorky, převodníky, pláště, ložiska, gripy, brzdové špalíky/destičky, lanka, bovdeny, pedály, ráfky atd…)

      0 0
      • Mychal  

        Ok, pod pojmem oprava jsem v této souvislosti myslel jakýkoliv opravný zásah na kole včetně výměny dílu (;

        0 0
    • plastic boy  

      Driv mi ho ukradnou nebo velikost kol vyjde z mody.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Nejhorší, co kolu můžeš provést je, že morálně zestárne dřív, než ho sešrotuješ na plečku. Většinou se to dělá tak, že první rok ho leštíš, chodíš okolo něj po špičkách a máš trauma z každého škrábnutí a od nové sezóny to rubeš hlava nehlava :-)

      0 0
    • Ravyo  

      Udělala jsem si ze starého zimáka po cca 20 tisících. A pak jsem o další kolo přišla a původní kolo zase jezdím, jen jsem vyměnila pláště za polosliky. Ale v plánu je opět výměna, no…

      Jinak teda nevím co opravuješ, já měním spotřební díly a to je vše.

      0 0
    • Greyhound  

      Na Cannondalu F1000 jsem ujel 40,000km vcetne nemalo zavodu. Porad ne a ne chcipnout abych si moh udelat radost novym tak jsem ho odstavil z bezpecnostnich duvodu pac jsem si rek, ze sedlovku, riditka atd. na tak starym kole nema smysl menit:-) Takze nejakym pohadkam o meknuti hliniku neverim.

      0 0
    • Zodiax  

      Stare RBčko jsem sedlal nejaky 13–15 let, uz ani nevim presne, ale je fakt, ze ke konci z neho byl puvodni uz jen ram ;) Nakonec jsme kupovali novy bajk pritelkyni, tak jsem se svezl s tim, ze co clovek nekoupi dnes, mozna uz nikdy ;)

      Silnicka sla do sveta po cca 20k, ale jen proto, ze mi byla mala a naskytl se vyhodny upgrade na karbon spravne velikosti ;)

      0 0
    • raw 4  

      Cca po 12 000 km, zamiloval jsem se do jiného kola, tak jsem staré daroval přítelkyni (samozřejmě nutná změna sedla + pedálů), abychom mohli jezdit na výlety společně. Byla velmi překvapená, když po přesednutí ze staré herky, zjistila jak kolo může jezdit :-)

      0 0
    • kopečák1  

      na poslední tři kola sem ani nemusel kupovat nové brzdové destičky :-D

      0 0
      • nitraq  

        Jistě, proč měnit desky, když je jednodušší vyměnit celý kolo:D

        0 0
    • goofy  

      Dozivaji se nepocitane kilometru… :-)

      0 0
    • Pilát  

      Přepočítal jsem náklady za 14 roků a dělá to 5,1 Kč/km. Pravidelně mi praskne rám každé 2 – 3 roky.

      0 0
    • Bedar19  
      1. Ocelové HT jsem dostal v 5té třídě a furt je u otce v Garáži,

      teďka na něm jezdí do práce a tak.

      1. Scandiový NoSaint (koupený prasklý rám – opraven) 4 roky (celé

      studium na VŠ) 14,5 tkm, vyměněny spotřební díly, upgrade na kotouče, Koupil ho Brácha a už druhým rokem ho drtí on. (kvalitní valašská oprava) :-D

      1. Full Kona Dawg, Koupeno jeté, upgradováno – 1500 km, rozebráno,

      prodáno po dílech, téměř bez ztráty peněz.

      1. 29" Scud – Poskládán za peníze z prodané Kony – První nové

      kolo, zatím 800 (druhý měsíc marodím se zádama) doufám že vydrží minimálně to, co NoSaint

      0 0
      • Bedar19  

        mě to vychází na 1,2 kč/km servis si umím udělat taky sám včetně zapletení a centrace kol, protože mě baví se to učit :-)

        0 0
    • Bruk600  

      …ať počítám, nebo spíše odhaduju, tak mi to nepřelézá 0,50 kč/km. Jezdím od 89 roku cca 6000km/rok. Nejprve jsem sedlal Favortia (to bylo nejekonočtěší) a nyní z důvodu tělesné nadváhy :-) mám 2× obyčejné MTB. Pořizovací cena byla okolo 10K a veškerý servis si dělám sám. Pro šťouraly si to případně i přepletu na jiné náby, musel jsem se to naučit, protože před lety nebyly servisy, nebyly díly a do práce jsem se musel nějak dostat. Kolo nemám jako módní doplněk a raději jezdím, ovšem nejsou to zas absolutní plečky a vše mi musí správně fungovat.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.