kolo a komponenty na 150kg vahu - stavba

69 nepřečtených
  • op

    Prosim o radu, ktere komponenty by mohly vydrzet takovouhle vahu. Jedna se o stavbu kola pro cloveka, ktery je totalne nesportovni (ale chce s tim neco delat), typ jizdy bude po cyklostezkach v polabi. Financni limit je do 30kKc. Zatim jsem se ujednotili na tom ze se mu libi bud trekkingove nebo 29'' kolo s odpruzenou vidlici.

    Pocitam s ocelovym ramem, jinak zatim moc nevim jak to konfigurovat.

    Prijimam navrhy na vsechno, zejmena

    • ram
    • kola, rafky, naby, vyplet
    • sedlovku
    • vidlici
    • kliky
    • pedaly

    atd..

    Dik moc

    0 0
    • Lišák  

      No nevim. Ocelová 29" bude od nějakého nemocvelkosériového výrobce, tak bude stát ranec. Vzal bych nějaký nezeslabovaný hliník.

      0 0
    • mitch  

      Tak rám třeba Delfyn?

      0 0
      • kubad  

        třeba a asi bych na začátek volil pevnou vidlici, pokud dá širší pneu což s ohledem na hmotnost stejně musí tak to nebude až tak tragické na cyklostezkách

        0 0
        • op  

          Ja bych taky volil pevnou vidli, ale jemu se proste odpruzena libi..

          0 0
    • Martin  

      v době největší slávy :-) jsem míval 120 kilo.

      mám dobrý zkušenosti s koly na ráfcích remerx grandrock a 36 drátů – ani při nějaké větší prasárně jsem je nerozcentroval. takže 150 kilo by taky mohly vydržet.

      kola, který mám momentálně na supovi, mají 28 zeslabovaných drátů a pod cca 115 kily už občas úpěly a čas od času chtěly trochu doladit.

      0 0
      • op  

        a naby?

        0 0
        • Martin  

          na těch kolech s grandrocky jsem měl shimano M475 a ty se teda dost těžce sraly. ty bych nedoporučil ani největšímu nepříteli

          na silničce jsem X let vozil náboje Novatec a ty mi vydržely skvěle. novateky můžu doporučit i na těžkou váhu

          0 0
        • kubad  

          bral bych Novatec ty odolnější 36 děr

          0 0
          • romachain  

            jj, vozím je na tandemu a jsou fakt odolný…

            0 0
            • ajfel  

              Jojo, Remešovy zapletetený kola Fastdisc na Novatec nábách vydrží neskutečný věci. 105kg 3 tisíce km přes kameny a výmoly a nehnuly se ani o milimetr. Myslim, že tomu zasádně přispívá strojní vyplétání, kdy má každej drát stejný předpětí, což lidská ruka v servisu těžko zvládne…

              0 0
              • Vilém  

                Lidska ruka to zvladne v pohode:) Stejne myslim, ze ty kola docentrovavaji rucne. Levnejsi zapletena kola od remerxu, ktera byla strojne zapletena, jsem musel vzdycky jeste docentrovavat. Totez ciste strojne zapletena kola na novych kolech.

                0 0
                • romachain  

                  Přesně tak. Strojový výplety z Remerxu je potřeba po pár kilometrech docentrovat, dotáhnout. Pak to slouží dobře a dlouho..

                  0 0
                  • ajfel  

                    Dobře, já nedotahoval nic a drží. S výplety ze servisu mám zkušenost, že to často bylo na jedný straně na fest a na druhý jak žvejkačka, ale neházelo to. Jenže stačilo ujet pár km a hned se to rozvlnělo. Přikládám to právě různýmu napnutí drátů.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Krom predniho kola na vecka, pripadne nejakych spesl zadnich nab pro singly a festky, to neni mozny zaplest tak, aby byly obe strany vypletu stejne naple.

                      0 0
    • op  

      Par lidi tu stavelo ocelaka z kola Kona Smoke, to je moznost o ktery taky uvazuju. Pak je tu ten Delfyn.Pak Jamis Dragon (tusim ze se jmenuje).

      (Me osobne by se strasne libil ram Niner M.C.R, ale to bylo nad limit a zbytecne pro nej)

      0 0
      • kubad  

        rámovka M.C.R mu sežere celý rozpočet na kolo, ale je parádní :-) to zase jo

        0 0
    • op  

      Tohle a tohle (cena) me docela presvedcuje na Konu Smoke. Rafek Remerx grand rock 700 + Novatec naby vypada taky nadejne.. Ted jeste vidlici .. Dobry byl tip od uzivatele romachain ohledne tandemu, ty museji byt staveny na dvojnasobnou vahu, necham se inspirovat, akorat jsem jeste nenasel zadny 28" tandem kvuli inspiraci na konkretni odpruzenou vidlici.. Tip na DH/FR je dobry, ale tam se zadne komponenty nedelaji v 28" nebo 29".. takze tam pro me nic..

      0 0
      • romachain  

        Nebál bych se třeba Epicona na 29"… Já mám ten tandem teda na 26" a vidlici tam mám trošku bytelnější, ale my máme na tandemu poctivých 200kg…

        0 0
      • t29  

        S Epiconem se tu většinou srovnává RS Tora

        0 0
      • t29  

        JO A BACHA – Kona Smoke z odkazu je výprodej starého modelu s 26" koly! teď nevím jestli se dělal do 2006 nebo dýl.

        29" Kona Smoke přijde podle stránek výrobce na devítku, což se pořád dá snést.

        0 0
      • Lenka.05  

        Tyjo, ta Kona by se mi líbila jako cestacek :) Ze bych si rozmyslela domácí stavbu?

        0 0
    • Tukos  

      Mám podobné trápení. Rám neporadím, skončil jsem u celopéra merida s LRS zadní stavbou(u ostatních typů staveb bych musel foukat děsné tlaky do tlumiče) a HFS trubkama (předchozí rámy praskaly za mufnou). Jinak ten oceláč může prasknout taky (mám 2 zářezy).

      Rozhodně doporučuji jiné náboje než 2 praporkové, těch ořechů jsem udělal taky dost (shimano, novatec). Skončil jsem u DT 340, ale netvrdím, že vícepraporkové by to nevydržely, jenom už mě nebavilo to dál zkoušet a přeplétat.

      Dráty bych doporučil ty nejsilnější, co seženeš. Já na sebe použil DT Alpine 3, jsou zesílené u hlavičky. Ráfky jsem nikdy moc neřešil, ty vydržely všechny.

      Možná bych uvažoval o V brzdách (vzadu). Kotouče dají při té váze dost zabrat výpletu.

      Vidlici bych vzal od Milana (a nechal si i poradit).

      Kliky bude taky patrně prohýbat (i když pokud není silově vybaven, tak stačí nějaké na čtyřhranu), já používám LX HTII a jsou první, které tolik neškrtají o přesmykač (jen 2 nejtěžší převody při silovém záběru).

      Určitě mu pořiď měrku na řetěz, mě vydrží deorko tak 600km

      Tož asi tolik, pozdravuj vazouna a doufej, že bude jezdit slušně. Já mám vlivem váhy takové náklady na kilometr, že už to radši ani nepočítám.

      0 0
      • op  

        :)

        Dik

        A jake mas konkretni zkusenosti s vidlicema?

        0 0
        • Tukos  

          Mám už asi 2 roky (nebo 3?) SR XC pro se stavitelným zdvihem (60 – 120) a vcelku v pohodě. Servisovat jsem musel, ale šlape excelentně. Rozhodně je srovnatelná třeba RS Reba (jen, co jsem zkoušel, žádné něření…) Měl jsem v ruce i nějaké epicony a tam nemůžu sloužit zkušenostma, ale připadají mi pocitově taky dostatečně tuhé. Ale jak říkám, poradil bych se s Milanem. On ví líp, co navrhnout.

          0 0
      • MlokCZ  

        Jen k tomu tlaku v tlumiči, to rozhodně obecně neplatí. Více než přepákovací poměr to ovlivní konkrétní tlumič jak je konstruovaný a jsou i nízkotlaké tlumiče.

        Třeba RS MC nebo Pearl. I na stavbě s větším pákovým poměrem se foukají na tlak, který číselně zhruba odpovídá váze jezdce (já foukal MC 3.R dokonce ještě o něco méně na cca 60–65psi a vážím 70kg), takže nemůže být problém s přílišným tlakem.

        Je ale fakt, že Pearl byl nahrazen Monarchem a Monarch už má jinou konstrukci a už není nízkotlaký.

        0 0
        • Tukos  

          No to víš, podlehl jsem asi reklamním kecům, ale vzhledem k tomu, že jsem bral rám za slušnou cenu, tak jsem nad tím ani dál nešpekuloval, ostatně hlavní je jezdit. A žádné kolo nedrží navěky, tak možná příště zkusím pátrat podrobněji. Nebo ještě lepší bude zhubnout. Díky za informace, možná se to bude ještě hodit

          0 0
    • Nimrod  

      asi je to naprostá blbost, ale proč to nenapsat, že jo :-) koukali jste po nějakém fatbiku z ebaye? přece jen přesně na tohle byl původně myšlený…

      0 0
      • vojtechposmourny  

        Jen se zeptám, co je fatbike?

        0 0
      • Vilém  

        Nebylo to spis primarne urceno pro nepevny podklad, jako snih, pisek ap?

        0 0
        • Nimrod  

          no já si nejsem jistý jak to bylo… protože asi byly dvě větve, jedna to myslela pro trošku víc narostlý lidi do šířky a mezitím druzí na aljašce dávaly wildcat ráfky a širší pláště, aby s tím mohli trošku do sněhu… ale jak moc jsou tyto teorie pravdivé, to si fakt netroufnu tvrdit. nicméně ať je to jak chce, myslím si, že by to 150 kilo udrželo a celkem by to mohlo být i pohodlné

          0 0
          • Nimrod  

            tak dle článku uvedeného ve fóru mtbr a s pomocí translate googlu jsem pochopil, že ray „el remolino“ molino někdy v osmdesátých letech dělal experimenty s ráfkama pro motorky na ježdění po písku a mark gronewald se tím nechal inspirovat a udělal první fat bike „jako životaschopnou alternativou pro dopravu a zimní rekreaci“

            takže nevím, kde jsem vzal tu druhou větev a omlouvám se za mystifikaci

            0 0
            • Vilém  

              Takove podrobnosti jsem netusil, ale diky za info, zas je clovek o neco chytrejsi:)

              0 0
    • dancing dog  

      Uplně bych se vyprdl na nějaký stavění a pořídil tenhle držák od Kony.

      http://www.krabcyclesshop.cz/…na-Hoss-2009

      Na cyklostezky v Polabí bohatě stačí i ty brzdy, a když má limit do 30, tak když ho to chytne, může za ušetřený peníze pořídit brzdy výkonější.

      Já s plnou polní na cyklovandru s nosičem přesáhnu určitě 120 kg a Kona Caldera (v profilu), což není takovej tank jako Hoss, funguje o.k. a zatím sem ani nemusel centrovat..

      0 0
      • DaSnail  

        jo

        0 0
        • Volf  

          Taky s tím souhlasím. Stavět je zbytečný a nechal bych si to až zhubne. Stejně se svojí váhou nebude na kole skákat a na courání kolem Labe by mu mohlo stačit i úplně obyčejný trochu robusnější kolo. Jen se vyhnout zeslabovaným rámům, zeslabovaným drátům a podobným vychytávkám pro normální váhy. Když koupí kolo co bude vážit 14 kilo, tak se nemůže moc minout a ono to něco vydrží.

          0 0
          • Tukos  

            Dovolím si podotknout, že my tlustoprdi taky můžeme mít sportovního ducha a rádi zagatříme. Jasně, vzhledem ke strachu, co to udělá s kolem, se radši držíme trochu zpátky, ale kila navíc rozhodně neznamenají, že nemůžem fyzicky. A běžné levné rámy taky moc nevydrží (já jich mám na kontě 5), a je fakt, že každý rám, co jsem pořídil u mne skončil. A to, že s kolem někdo začíná, neznamená, že za dva měsíce nebude zkoušet sjet Rychlebské stezky. Ale to jen tak na okraj.

            0 0
            • Volf  

              No tak to si budeš muset nechat kolo udělat na míru.

              0 0
            • VW  

              No nevím co jsi s těmi rámy dělal a nebo kolik vážíš, ale já mám na levným stařečkovi Author Horizon (ještě z kulatejch trubek s vodorovnou horní trubkou) nalítáno kolem 20.000 km a z toho asi 2.000 natěžko. Vážím proměnlivě od 105 do 120 kg a když jedu natěžko tak je to plus nějakejch 35–40 kg. A drží – zatím jsem měnil 1× sedlovku, 2× zlomenou šlapku, 1× drát, asi 6× řetěz, 2× kazetu a 1× celý zadní kolo, protože praskla osa a byl to typ co se už nedělal. Pak už jen 1× vyplavenej tachometr a rozcupovaný gripy. Rám zatím pořád odolává. Jasně – není to žádnej superlehkej drobek, ale pokud můžu hlasovat za nás hmotnější amatéry s nejlevnějšími koly, tak takovýhle kolo při hmotnosti jako ponese bohatě stačí – není třeba šetřit hmotností, protože tu lze ušetřit soustavným ježděním pomocí hubnutí vlastního těla daleko levněji. Na poledník i Vidovu Goru na ostrově Brač jsem s tím dojel uplně v pohodě a klídku, takže jakýpak copak.

              0 0
      • Nimrod  

        jojo, to je hodně rozumné

        0 0
      • op  

        Vypada to sice hezky, ale ma to dva hacky. On nechce 26'' a ja chci stavet :))

        0 0
        • dancing dog  

          Hm, tak at si koupi nakou 29 od GF a ty si postav dum…

          http://www.cyklosvet.cz/…r/45329.html

          proste bych nestavel, Tvuj konicek mu to prodrazi…

          http://www.bikestore.cz/…09–16735.htm

          0 0
          • op  

            :) oproti Feltu s dvojite zeslabovanym hlinikovym ramem, shimano nabama a vypletem z dvojite zezlabovanych dratu se mu stavba urcite prodrazi .. :)) Ten GF by to taky nevydrzel, hlavne by to pravdepodobne nevydrzela ani jedna z tech vidlic s diskovyma brzdama. Tudy cesta nevede a nejde jen o konicek.

            0 0
            • Bohumyl  

              Osobně s takovou hmotou zkušenost nemám, ale myslím, že namá cenu moc experimentovat. Spíš bych se zkusil pozeptat u výrobců rámů – třeba Bareš, Štěrba apod. a třeba už tam budou mít nějaké hotové řešení. Čekal bych, že to bude mít prvky tandemu. Hlavně kolem hlavové trubky a šlapacího středu. Rovnou bych s tím nechal udělat i pevnou vidli, protože až vystřídá tři odpružené, tak mu to dost poleze do peněz a sám ji tam rád – bude muset – dát:)

              0 0
            • dancing dog  

              Jo jasně, ale myslim, že na „crossový“ použití na stezkách kolem Labe by to vydrželo, ten GF určitě. Na jeho místě bych šel prostě do tý Kony Hoss, dojde a druhej den může začít jezdit. Na 2.stranu chápu, že pokud skládání není Tvůj koníček, ale třeba se tim živíš, tak že ho tlačíš no ne zrovna nejmíň složitýho řešení .-)

              Mír s Tebou

              0 0
              • op  

                Jasne, mir. Ja se tim nezivim a zivit nechci, jde spis o takove cyklisticke evangelium :) .. tim, ze cloveka pri stavbe vtahnu do deje, vic si pak toho kola vazi a vic se mu na nem chce jezdit, takze rozsiruji cyklisticke rady.. Takhle uz jsem to udelal s manzelkou a funguje to..:) A tenhle clovek jakykoliv pohyb desne potrebuje, celkem ho to chytlo, keca do designu, vybira si sedlo, atd..

                0 0
                • dancing dog  

                  jasně, to je pak jiná. Já jen, že na Hosse 08 jezdil můj spolužák, kterej se dostal až přes 150kg…tedka je na 120 kg a jezdí na Ghostu :)

                  Tak mu něco hezkýho postav, čau..

                  0 0
    • Patar  

      Lidé , kteří doporučují „komerci“ nemají zřejmě zkušenosti z nadměrnými hmotnostmi. Stavíme kola i pro cyklisty se 160 kg a na druhou stranu pro ženy dost pod 50,–kg. Zatím se nám ještě nepřihodilo , že bychom nemohli poskytnout 3-letý bezplatný servis pro supertěžké váhy , aniž bychom museli sáhnout do vlastní peněženky. Výběr dílů musí být opravdu odpovědný a musím zdůraznit , že výběr rámu není na předním místě , ale mnohem důležitější jsou rotační díly pro přenos energie a funkčnost vidlice. Výplety jsou naprostou samozřejmostí.

      Případnou konzultaci pouze e- mailem , nebo telefonicky.

      0 0
    • Mamut  

      Ako mierny nadcent mozem doporucit naboje Novatec s kvazi pevnou osou D361 a D362. Na 36 dier samozrejme.

      0 0
    • Piiiiitrs  

      trekking superior rx510. promenlive 135–150kg soustava kolo a ja s nakladem nebo bez v prubehu dvou let. nejaky ten mensi dropik co jsem necekal ale na posledni chvili jsem to skocil nejlip jak sem v tu chvili dokazal … do betonu na zadni 40–50cm to kolo prezilo bez ujmy na zdravi akorat sem mel pretazenej vyplet, tak popraskal rafek. po 2 letech provozu jsou ohnuty riditka po jednom padu, kdy jsem spadl primo na ne. jinak kolo moc nesetrim proti cykloturistum. prvoplanove jsem na nej sedal po delsi prestavce s umyslem upotrebit do zniceni co nejvetsiho poctu dilu nejrychleji jak to pujde a poridit vyhovujici geometrii. dva roky to vydrzel, ale uz sem jej taky lehce odpruzil, takze uz sem se smiril s tim, ze je to kolo zatim jeste porad tazko znicitelne.

      ram je to trimoly a to budes dneska blbe hledat. vaha asi 15kg. kazdopadne bylo rychle rozcentrovany o takovy ten chlup a pak uz zase rozcentrovany docela drzelo. pri vymene zadniho kola upgrade na poradny draty a nejobycejnejsi trikomorovej rafek a docela drzak co se musel fakt umet naborit aby se hnul

      0 0
    • op  

      Momentalne mi to krystalizuje takto:

      • ram – Kona Smoke 2–9
      • vidlice pevna – Kona Smoke
      • kola zaplest v Remerxu – Naboje Novatec (A651SB 9mm upinak, F652SB 10mmupinak) 36 der, rafky Remerx Dragon 719 622mm
      • razeni SRAM X.5 8sp, packove
      • kliky – Shimano SLX (jeste nevim jestli MTB nebo trekkingove)
      • brzdy – Avid SD-7
      • sedlovka, predstavec, pedaly, riditka – Truvativ Hussefelt

      celkova cena cca 21–22 tisic

      varianty:

      • ram – Delfyn, Singular Swift
      • odpruzena vidlice – Epicon 29 upraveny na 80mm zdvihu. zde je problem15mm osa (+cca 5000)

      Nejsem si jist ohledne SLX klik, ale snad to bude v pohode, davam je tam z duvodu nejlepsiho pomeru vykon/cena.

      Nejake komentare k tomuto setupu? Dik.

      0 0
      • t29  

        Líbí se mi to, jen náby bych dal diskové, kdyby ses v budoucnu rozhodl to předělat na kotoučovky.

        0 0
      • DaSnail  

        ten predný náboj novatec som dával na smoke aj ja. tuhosť je znateľne vyššia jak 5mm upínák.

        čo sa týka hmotnosti- väčšinou sa udáva 139g. ten môj mal 149g, ale je to hmotnosť bez osy. komplet s osou 228g

        0 0
    • op  

      vysledek, postavene kolo zde

      0 0
      • martin_bakov  

        Vypada pekne, jeste casem odpruzenou vidli a bude to fajn.

        0 0
        • op  

          Vidle jsou problem, vsechny 29 vidle, ktere znam. jsou jen na diskove brzdy, bez navarek na V. To nechci davat, bojim se prilisneho mechanickeho namahani tou vahou pri brzdeni. Jinak potencialni kandidat je Epicon 29 (od Milana), ale zatim ho tam skutecne nechci davat, dokud neposoudi kolega jaky teren s tim kolem bude jezdit a jestli ho pevna limituje. Sam jsem na tom kole ted ujel cca 50km, a po upusteni predniho kola na cca 25 psi pohoda…

          0 0
    • Atilla  

      Má někdo typ na rám pro cca 196cm a 170kg? díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.