Kolo bez vyfrézovaného středu

26 nepřečtených
  • Captainrosette

    Ahoj, před dvěma měsíci jsem si koupil svůj první bajk a teď po cca 700 km jsem začal vnímat rytimcké křupání ve středu (HT2). Tak jsem soundal kliky i misky (vyteklo trochu vody). Sundal jsem těsnění a levý ložisko bylo vydrbaný a točilo se jen silou. Tak sem sjel do krámu pro novou lepší osu a doma koukám že střed není ofrézovanej, je na něm z boku barva.

    Tak se chci zeptat jestli to vadí, protože když brouzdám po netu tak to má každej ofrézovaný. Kdyby vadilo tak jestli by to bylo na reklamaci.

    Díky moc

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Extremist  

      U HT2 by to nemuselo extra vadit, ale mely by byt ty boky jakz takz rovne. Pokud ti to vadi, nechej si to nekde liznout. Ale na reklamaci to asi nebude.

      0 0
      • Vilém  

        Kdyz u HT2 by to nemuselo vadit, tak to by me zajimalo, kde by to teba vadit muselo?

        0 1
      • Captainrosette  

        No mně osobně to je u zardele.. :D Jen jestli to nemůže zapříčinit dřívější opotřebování ale tak zatím to asi nechám a kdyby se tá nová osa ochodila zase brzo tak pak až.

        0 0
    • jecnak  

      U zadneho z kol jsem boky stredoveho domecku zafrezovane nemel a nicemu to nevadilo. Co ale vadi je, ze nema kam odtekat voda. Tj jak uz nekdo vyse radil vyvrtej do stredoveho domku zespodu diru, at ma voda kam odtekat.

      1 0
      • Extremist  

        Presne tak, tam jde hlavne o to, aby byly v ose zavity. To frezovani ma vyznam hlavne u hlavovky, u stredu uz asi tolik ne. Tu diru urcite vyvrtat. Bez diry ani ranu.

        0 0
        • jecnak  

          Urcity vyznam to ma, protoze ty bocni plochy muzou byt krive uriznute a pak pri dotazeni misek HTII stredu se tam nejak setinka nesouososti vytvori. Jak ale rikam nikdy mi to zadne problemy nedelalo, spis je problem v absenci odvodnovaci diry. Pokud bych si kolo stavel a vystruznik mel, tak bych samozrejme plochy upravil.

          0 0
    • noviisek  

      na reklamaci to není, protože nikde ti negarantujou švýcarskou preciznost výrobků ;)

      0 0
    • Stancek  

      Slusnej obchodnik namontuje novej stred na reklamacku, vyvrta diru a fertig.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • va-bo  

      Ja taky frezuju, nic se tim nepokazi. Prace na 5 minut.

      0 0
    • Jaaaan  

      Zdravím, oživím téma s jedním dotazem. Řešil někdo někdy, zda-li jsou čela středové trubky u karbonového rámu souosé pro nalisování pressfitu (nikoliv závity, které jsou na to náchylné)??

      Tzn. jestli je třeba u nového kola frézovat ty čela, ikdyž se jedná o sériovou výrobu (počítám, že pokud by nebyly souosé, tak by bylo špatně udělaných tisíce rámů)?

      0 0
      • va-bo  

        Možné je všechno. Dá se to asi změřit. Myslím, že při výrobě to dávají na trn, takže by to mělo být rovně.

        0 0
      • novas752  

        Změřit se to dá, opravit někdy ano někdy moc ne. Když to není dobře udělané, odserou to ložiska stejně jako u šroubovacích středů.

        Ano, některé značky nemají problém tisíce mizerně obrobenych rámů pustit do světa. Viz youtube Hambini.

        2 0
        • mr.nikdo  

          Anebo Mapdec.

          A ty znacky nejsou male…

          Otazka je, ktery servis tohle dokaze vyresit.

          Kdyz jsem se ptal v jinem vlakne, tak nikdo nedokazal odpovedet.

          0 0
      • embi  

        IMHO treba frezovat u vetsiny kol.

        0 0
    • va-bo  

      Oprava vnitřního průměru bude problematická, protože frézováním se díra zvětší, což nechceme. Musel by se tam materiál přidat. Přefrézovat čelo je asi jednoduché s příslušným nástrojem.

      0 0
    • va-bo  

      Specialisti to určitě umějí opravit, zalepí tam trn, který pak vyndají a je to.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.