Dobrý den, potřeboval bych poradit s výběrem kola. Nejsem náročný jezdec a stačilo by mi něco obyčejného do 12000 Kč. Díval jsem se už na různé nabídky, ale vůbec se nevyznám v parametrech a nedokážu posoudit co je dobré.
Dobrý den, potřeboval bych poradit s výběrem kola. Nejsem náročný jezdec a stačilo by mi něco obyčejného do 12000 Kč. Díval jsem se už na různé nabídky, ale vůbec se nevyznám v parametrech a nedokážu posoudit co je dobré.
Dotazník – Tvoje váha, výška, využití kola, jak často jezdíš, kolik jezdíš cca, po čem jezdíš… ?
Moje váha cca 60 kg výška 180. Jezdím skoro denně po středočeské rovince.
Moje váha cca 60 kg výška 180. Jezdím skoro denně po středočeské rovince.
Za 12 jsou kola většinou velmi podobná – takový trošičku lepší základ. Nenapsal si ani jaké kolo chceš (horské/krosové/silniční) resp. v jakém terénu a kolik chceš jezdit.
Chtěl bych jezdit tak 5–20 km a asi bych chtěl krosové nebo horské (i když to je asi blbost na rovinku). Opravdu, ale nejsem příliš náročný jezdec :D
Rozdíl krosové/horské neni v „kopcovitosti“ ale v terénu (Tour de France apod. se taky jezdí na silničních kolech :) ) – asfalt a velmi dobré polní/lesní cesty = krosové, cokoliv víc = horské. Horské je taky o něco pohodlnější (tlustší pláště pohltí víc vibrací) a paradoxně bývá trošku lépe osazené, akorát je trochu těžší.
Aha :D díky za vysvětlení. Co byste mi doporučil za krosové nebo horské kolo?
Nevim. :) Značka kola je úplně jedno (je to jen nápis na rámu). Komponenty jsou různý mix z nejnižších sad.
U nového horského kola bych chtěl vidlici SR Suntour XCM (nebo XCR, ta je o něco lepší, ale taky nic moc) a řadící komponenty Shimano Altus/Acera/Alivio, to je vcelku bezproblémové.. Poohlédnul bych se jen po starších modelech (lepší výbava za stejnou cenu) s rozměrem kol 26" (vyšly z módy = ještě lepší výbava).
Mnohem líp by mohlo vyjít něco z bazaru (původní cena třeba 25 000, slušná vzduchová vidlice, Deore řazení…) ale pro začátečníka je velký problém vyčmuchat dobrý kus v dobrém stavu, i zkušenější občas naletí.
Díky. Trochu jsem se díval na kola, která trochu odpovídají vašemu doporučení. A narazil jsem na tyto
http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…
http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…
http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…
Co myslíte :D Jsem fakt vděčný za jakoukoli radu (vůbec se v tom nevyznám :D)
SUP nebo Spešl. Cube Ne.
Spešl má asi trochu lepší výbavu, ale moc krásy nepobral, nicméně značka velmi kvalitní a obvykle dosti předražená (divim se, že tohle kolo nestojí tak 16–17 :) )
SUP má o maličko horší osazení, ale zase to vypadá jako kolo. :)
Cokoliv z těhle 2 vezmeš bude za ty peníze slušné.
V čem přesně má Superior horší osazení?
Ovšem, do 12000 Kč se dá pořídit velmi pěkné kolo. A potřebuješ přední, nebo zadní? ;-)
Teď vážně: Kupovat cokoli nového za tuto cenu je zoufalé vyhození peněz. Pořídíš leda tak těžký, poruchový, neseříditelný, nespolehlivý klumpr v tak hrozné kvalitě, že z něho budeš nešťastný a jízdou na něm budeš ohrožovat vše okolo a nejvíc sebe.
Pokud chceš bajka, drž se následujících základních kritérií:
Podívej se po bazarech, nějaký slušný jetý bajk vyhovující kritériím by se za cenu okolo 15000,– Kč sehnat mohl. Také můžeš oslovit stavitele, přednést shora uvedené požadavky a nechat si udělat návrh a rozpočet. To by vyšlo asi o něco víc (počítej okolo 20000,– Kč) ale stálo by to za to.
Kecy prosimtě. To popisuješ kolo z Kauflandu za 1800. Seřídít se dá vpohodě, Altus na funkci trochu ztrácí, Acera je na nenáročný použití OK a Alivio bezproblému. Na komponentech se nešetří hmotností a tak vydrží dlouho. Ohrožovat nebude nikoho, na celym světě i u nás je velká většina kol stejných nebo horších.
Od vidlice nelze očekávat filtrování malých nerovností, ale když potká kořen, šišku nebo obrubník, tak se trochu probere.
Samozřejmě že slušná bazarovka by byla lepší, ale na rekreační použití je to pro začátečníka OK. Třeba ho to chytne a za pár let koupí kolo za 35.
A k čemu mu bude, koupit teď sračku (do budoucna neprodejnou) a za rok ji měnit? Nebo na ní pak bude zoufale měnit komponenty v bláhovém domnění, že tím udělá z trabanta formuli? Většina z nás si tím beztak prošla, tak proč si tím musejí procházet další?
Ať koupí rovnou normální kolo, na kterém se dá jezdit bez omezení, za které se nebude stydět před ostatními a které ho svou váhou nebude omezovat.
Možná by sis mohl přečíst úvodní příspěvek. Evidentně do kola nechce investovat balík a nejezdí v náročném terénu (jak jsem pochopil tak někde v polabí a okolo). Rozumné by bylo cenu zvednout na 15–18, ale i to může být pro někoho moc.
Je to docela praktický postup. Na horším se naučíš jezdit, řadit, brzdit, udržovat aniž bys zničil něco drahého a potom může zůstat jako kolo „pracovní“ (cesta do obchodu apod.) a jako zimák.
Jestli ses na kole někdy styděl, tak máš zřejmě vážnej mindrák z buhvíčeho. ;)
Kolo co neomezuje svou váhou neexistuje, i superkolo za 200 táců váží 8–9kg, navíc nemá v okolí kopce kde váha omezuje nejvíc a když to kolo rozjede, má větší setrvačnost. :)
Jde o to, že „něco obyčejného“ nestojí 12, ale právě těch 15 – 18 tisíc, jak jsi psal. A to ještě jen když se nakupuje v bazaru.
:-D To si ale popsal kolo za 25 000 ne za 12. A tím co píšeš si uplně mimo a je vidět že se v kolech a potřebách člověka vůbec nevyznáš. Pro člověka kterej bude jezdit 5–20 km 2× týdně kolo za 12 000 bohatě stačí.
Co nesplňuje ty 4 podmínky, to není použitelné horské kolo, za tím si stojím!
A použitelné horské kolo za 12 tisíc neexistuje.
Nejsi ty po rodině s tím, co nedávno na fóru zive.cz tvrdil, že lidi, co nedají 15 tis. CZK do grafické karty ani nemají kupovat počítač, protože to stejně nemá cenu? :-D
A kde si přišel na to, že správné horské kolo musí mít tyhle 4 podmínky ? :-D
Já ti to spíš vysvětlím takhle. Hliníkový rám to je jasný to má i author za 8000. Další věc vzduchová vidlice pro člověka s takovým nájezdem, který se hodlá držet spíš na silnici a polní cestě je naprostá zbytečnost. Za prvé jí vůbec nevyužije a za druhé, lepší dražší olej, pružina než levná vzduchová sračka. Brzdy hydrauliky bych považoval na biku dnes za nutnost také. Ale kde si proboha přišel na to že musí mít aspoň deore? Zase pro člověka s takovým nájezdem naprostá zbytečnost! Jediná výhoda deore o protí altus, acera a alivio je větší trvanlivost a snese horší zacházení, ale jak už jsem psal pro takového člověka naprostá zbytečnost a nevyužitelnost. V přehazování takový člověk absolutně nepozná rozdíl, a když bude řadit jako prase a nebude se o kolo starat odejde mu stejně rychle jak deore tak altus.
Dobrá, takže už teď z 50% souhlasíš, to jen dobré. ;-) Pokud se jezdec hodlá držet spíš na silnici, nepotřebuje odpružení vůbec a stačí mu trekkingové kolo s pevnou vidlicí. Pokud však chce jezdit i polní cesty, na to je lepší volit kolo z kategorie „normální bajk“ (tzn. 4 pravidla). Schválně si někdy zkus projet polňačku z Černošic do Lipenců na pravém břehu Berounky, tam jsou tak velké výmoly a hrboly, a je jich tolik, že ta cesta je úplný přírodní pumptrack. :-)) Obávám se, že trekkingové kolo bys tam rozbil.
Dále snad každý člověk, když už kolo má, touží po zdokonalování se ve výkonnosti, po překonávání svých limitů. Je proto vždycky lepší koupit něco lehce naddimenzovaného, než se toho pak zase brzy se ztrátou zbavovat, protože to nestačí.
A pokud jde o to Deore – tam hraje hlavní roli právě ta trvanlivost. Kolik ten člověk váží? Jak často bude řadit v záběru? Zkušenost říká, že tohle dělají častěji začátečníci než zkušení jezdci. Přesto jsou na to uzpůsobené jen vyšší řady.
Resume:
Já se mu snažím poradit tak, aby měl spolehlivě funkční kolo, vhodné na pravidelné ježdění, dávající mu prostor pro zdokonalování a s dlouhou životností. A to holt něco stojí. Levná věc bývá 2× zaplacená, a utratit polovinu ceny dobrého bajku za plečku je krátkozraké. Zvlášť pro toho, kdo nemá peněz nadbytek. Lepší je šetřit déle a koupit něco pořádného, s dlouhou morální i technickou životností.
Používám už 13 let přehazovačku Alivio, přesmyk Acera a pořád slouží bezproblémově, takže souhlas.
Sice Bucci by se hanbou propadl, mě se jezdí dobře.
Před 13 lety se možná dělaly kvalitnější a poctivější věci než dnes …
přesně tak. moje řeč. kdysi bylo všechno kvalitnější a poctivější. mě taky staré acery řadí líp než ty nové
To ti doporučím Author impulse 29" model 2015 Teď ho má author za 12 300,– Kč. Za ty peníze super kolo. :-)
Zdravím Vás,
mám podobný problém, Snad moc nebude vadit, když se přicpu do diskuze :D Třeba pomůže kolo, co jsem si vybral já. Rozhodl jsem si koupit kolo na občasné výlety, žádné divočení v terénu. Akorát že čím víc jsem se o to začal zajímat, tím víc mi ten výběr přijde složitější. Nakonec jsem si jednoho kandidáta vybral a právě na něj se chci zeptat http://www.mojekolo.cz/…a-modra-2013. Myslíte si, že mnou vytipované kolo splní moje požadavky a osazení je vyvážené? Díky za názory.
To je vpohode. Podobny osazeni jako vetsina kol za tyhle ceny.
Fajne kolo za ty prachy, akorát by mě zajímalo, kolik měříš. Ta dostupná velikost rámu 22" je vhodná pro dost vysoké lidi.
188–189, podle toho, jak se vypsim :D
Hmm, no, tak mohl bys mít těch 21–22" záleží podle tělesné stavby… Ještě zvaž, jestli pro tebe nebude příjemnější mít kola s průměrem 29", na kterých nebudeš jak vosa na bonboně.
Zvažoval jsem 29", ale jak už tu někdo psal, je to o penězích. Ale pravdou je, že mě ani nenapadlo, že by ty menší kola mohli na větším rámu vypadat vtipně.
Vtipně vypadaj, ale jezdit se na tom v pohodě dá, zas takovej extrém nejsi. Klidně můžeš vzít větší rám a vyměnit představec za kratší (otázka 200Kč+) akorát si musíš dát bacha, aby si měl dostatek místa mezi horní rámovou trubkou a rozkrokem. ;)
Za ty prachy jsou komponenty super, ale tan rám bude stát za nic a kor v tý 22". A rozhodně ne eshop! Kolo ti přijde nesmontované a pokud tomu nerozumíš sám ho dohromady nedáš.
To smontování bych už nějak pořešil, ale spíš mě zajíma ten rám. Co znamená, že bude stát za nic, jako že je těžkej, náchylnej na prasknutí, nebo design ? Nebo na co bych si měl dávat u rámu ještě pozor, v tomlhe jsem fakt lama, tak jsem moc rád za rady.
Bude to měkota bude se to pod tebou kroutit jak žvejkačka a jak sám řikáš může nastat i to, že když tomu dáš někde v lese napít tak může prasknout.Radši bych trochu oželil komponenty a šel do 29" kola a kvalitnější značka a nebo přidat peníze! Třeba jak už jsem psal ten author https://www.stratilek.cz/…9-modra.html?… A co se týče montáže, pokud si to budeš někam dávat montovat počítej dalších 1000 korun pokud to bude dobře a kvalitně udělané. Hlavně to nedělej sám můžeš napáchat víc škody než užitku a pak ti neuznaj ani záruku.
19" na 189cm ?!
Levný author bude tužší než levný 4ever?
1000 kč za nasazení řídítek?
…come on, man, relax
Ty si myslíš že smontovat kolo je pouze nandání řidítek ? :-D Jestli to tak máš tak to potěž až se někde rosekáš. :-D Je to trošku složitější než si myslíš.:-) A poslední nikde jsem nepsal že potřebuje velikost 19" to kolo samozdřejmě dělaj i v 21" a Rozhodně budu co se týče rámu věřit značce, která je na trhu 30 let než značce která je na trhu 6 let pár 4 ever už jsem opravoval.
Polovina tvých informací je nesmysl.
4ever je na trhu 20 let. Německý Canyon je na trhu kratší dobu a vyrábí proto snad šmejd?
Klasický český švejkovský prodejce kol v této cenové relaci na sériovce nic nekutí, nebude se ***** s frézováním patek ani úchytů brzd. Prostě to zkompletuje to z krabice tak jak to je, zkontroluje hazku a čusek. Tvoje představy by mě fakt zajímaly… Každopádně týpek má montáž vyřešenou, jak píše, a není třeba to dál řešit.
Shodnu se s tebou na tom, že by mu asi nejlíp sedla 21" rám s 29" koly. Nicméně, bohužel toho o sobě moc vědět nedal (třeba jak chce jezdit a svou hmotnost). Když najdeš dobrou 21" s 29" tak mu pošli…
84 kg a jezdim na silnicich nizsich trid a obcas nejaka ta lesni cesta, ale rozhodne ne stylem, že to na kopci pustim a dole pak přeskočim řeku.
OK, no přiklonil bych se pro tvoje ježdění spíše k 29" s 21" rámem, hledat bys mohl mezi koly Scud, 4ever, CTM, Leaderfox, a podobnými levnějšími značkami. S výbavou budeš někde na Altus->Acera->Alivio a vidlicí Suntour XCM nebo RST Gila. Myslím, že za 12.000 bude problém sehnat třeba to Alivio a Suntour XCR, ale nechci ti nic tlačit, co by vedlo ke zvýšení rozpočtu. Tradiční doporučení jako Deore brzdy a vzduchové vidlice můžeš se svými nenáročnými požadavky asi ignorovat. Tu vzduchovou vidlici si můžeš dokoupit v příštím roce, když tě to chytne. Pro tvoje požadavky ti nejvíce pomůže dokoupit lehké rychlé pláště, a do nich lehké duše, je to nejlevnější a nejefektivnější způsob, jak to kolo zlepšit.
No o hystorii 4 ever nic nevím to se omlouvám, ale pár už sem jich opravoval a vím že ty rámy nejsou tak výborný když při véčkových brzdách se prohýbá celá zadní stavba to asi není uplně košér. Další fakt je to že v týdle cenovce u takového cyklisty asi nemá cenu řešit tuhost rámu, protože jak říkal sám silnice, polní cesty a on sám nepozná rozdíl.
A co se týče té montáži toho kola, když pominu to frézování ploch, které není až zas tak nutné tak tam je x dalších věcí.Správné dotažení a seřízení konusů, vycentrování, dotažení klik, protažení lanek, podotahovat všechny šrouby patka, šaltr, vodící kolečka, seřízení brzd ale naštěstí hayes dyno jsou docela v pohodě. Správně nastavit řidítka a páky, sedlo, posez...... a toto je podle mě na novém kole nutnost.
rámu bych se nebál, ale jsem zvědav, jaký lepší rám ti za 12 čipera sežene.
No když je nejistota ohledně velikosti, tak bych si to radši osobně v obchodě zkusil, to je jediný rozumný argument, proč ho nevzít z eshopu. Jenže takhle vybavenou 26"tku s 22" rámem už někde v kamenné prodejně těžko seženeš. Alternativně můžeš porovnat tabulku s geometrií se svým původním kolem, alespoň nějakou představu ti to dá. Ale i tak o moc nejde, když ho objednáš a nesedne ti to, tak to můžeš do 14 dnů vrátit (ale necháš rám zabalený, jen opatrně nasadíš kola a řídítka a zase sundáš, zaplatíš si za poštu, a budeš čekat na prachy).
na rekreační ježdění na rovinkách je cokoliv na Aliviu-Aceře naprosto ok i s v brzdama. :) co se týká rámu, tak při váze 60kg a opakuji rekreačním jezdění na rovinkách bude největším bonusem péče věnovaná vyhovující velikosti, posedu, geometrii apod, to bude pro rekreačního majitele asi největší příspěvek k dobrému pocitu z jízdy, než že má náboje a přehazku deore a ne alivio, tam ten přínos pro rekreační jízdu je naprosto nulový. Tuhost rámu bych při té váze jezdce asi taky neřešil, vybral bych rám, co se bude rekreačnímu majiteli líbit (a bude se mu na tom dobře sedět)
Pro zajímavost, brzdy BR-M506 patří k řadě Alivio nebo Deore? Ať tak, nebo tak, nestojí za nic. Výrazně menší účinnost ve srovnání s SLX/XT, hodí se tak nejvýš na trekkingové/cykloturistické kolo. A ty kotouče ze sekaného plechu, ty bych nedal ani mamině na nákupní tříkolku.
Pochopíš, že rekreační jezdec, co jezdí na rovině maximálně v mírnym terénu 5–20km nepotřebuje kotvy, který zabrzděj na pětníku a pro začátečníky, který to nemaj v ruce to může být naopak horší (chytne za brzdu a má leteckej den přes řídítka apod.)?
V poslednim vydání Vela testujou trail/AM celopéro asi za 70–80 000 (Felt Decree 30) a má brzdy ALTUS!
Popravdě, spíš si neumím představit toho „rekreačního jezdce“, který jím zůstane déle než první týden. ;-) Jasně že zpočátku se bojí a jezdí nejvýše 20 km/h po rovince. Ale sotva se trochu rozjezdí, už chce zkusit víc. Nejede 20, ale 40. A rychlost mu zachutná. A pak si chce vyšpápnout nějaký malý, ale strmější kopeček. A pak si ho sjet dolů. Jupíí, to byl švunk! A pak si zkusí přeskočit nějaký ten obrubník. A pak sjet kratší schody. A pak ..................
A za dva roky si chce zkusit Krále Šumavy.
Proto se snažím přesvědčit začátečníky, aby kupovali už rovnou plnohodnotné bajky, které jim vystačí i na později.
jo ale co když ho to nechytne? Tak bude mít doma kolo za 20 000 který mu bude k ničemu a který nevyužije.
Tak ho prodá za 15 000 dalšímu podobnému. ;-)
Jak mohli lidi vůbec desítky let brzdit véčkama ?, hrozný ty tvoje pindy a rady:-(
A jak mohli ještě předtím desítky let jezdit bez přehazovačky, se zadní brzdou typu Torpedo, a ještě předtím na vysokých kolech?
Tomu se říká vývoj … a dnešní normou u bajku je prostě hydraulická brzda.
zapomněl jsi dodat minimálně slx či xt:-)
Hlavně při dnešních cenách komponent (hlavně v eshopech se sídlem v daňových rájích) mi přijde zbytečné kupovat jakékoli nižší řady, ty cenové rozdíly jsou marginální …
Úplně jsi popsal moji matku a její cyklopartu (věk 50–60). Zamysli se :)
A tvoje máti chodí na BF? :-)
Tos napsal hezky výstižně :-)
Je to úsměvný, jak někdo žije v bludu, že se všichni dřív nebo později zamilují do horské cyklistiky. To by si taky každý měl kupovat běžky za desítky tisíc, tenisové rakety za strašné rakety, windsurf je nesmysl si půjčovat, protože to člověka hrozně chytne… Taková aspoň trochu slušná kytara taky stojí nějakej peníz… když uvážím, že tomu člověk po týdnu absolutně propadne… tady bych rozhodně nešetřil… Jasně – zůstaňme při zemi – každý si nemusí hned kupovat výbavu za miliony… ale pár set tisíc – to je takovej ten zlatej střed, kterej já osobně považuju za normu. Nejsem tak bohatej, abych si kupoval levné věci.
Jak říkám – u mne to tak skoro je. Před asi 13 roky jsem propadl speleologii, byl jsem pomalu každý druhý víkend na akci na domácí lokalitě, a každé léto na expedici. Měl jsem tehdy oblečení, výstroj a lezecké vybavení za alespoň 70 tisíc.
Pak jsem propadl focení. Soutěže, výstavy, tu a tam něco v časopisech. Full-frame a 4 objektivy.
Na kole jsem jezdil jako teenager, teď jsem tomu propadl znovu. Myslím, že je dobré mít těch koníčků víc, a průběžně se k nim vracet. Všechno, co jsem kdy dělal, jsem dělal rád, a snažil jsem se to dělat na maximum. A ničeho nelituji.
Jo – ale někdo třeba ty peníze potřebuje jinde – děti, hypotéka… Nebo je prostě jen chce jinde. A to třeba i může být důvod, proč člověk uvede hrubou představu, kolik chce za kolo dát.
Ale spousta lidí má koníčky, který dělaj pro radost a ne na maximum a nepotřebujou k tomu drahý spešl krámy, většinou touha po co nejlepším vybavení klesá s příchodem dětí apod. Pokud dotyčný jedinec není v extra vatě a musí se živit normální prací, tak se naučí kompromisu a ty priority se posunou jinam a už to není tak životně důležitý mít všechno top.
nesmysl, jezdím 2 roky a kolo používám většinou jako dopravní prostředek do práce. Maximálně jsem s ním jel z kopce 55km/h, průměr mám 21 km/h. Vážím 85 kg, v batohu mám dalších 15kg a v brašně na nosiči cca 10kg a věř, že véčka to v pohodě ubrzdí. A k těm schodům, sjezd i skok ze schodů zvládne hypemarketový olpran, pravda je že jsem to jen 2× sjel a 1× skočil, jen na test. Ty tady pořád tlačíš někomu něco co vlastně nepotřebuje. Hele za komárů jsem na BMX od velamosu jezdil po horách, a světe div se, žiju. Dnes se tomu říká downhill, a jestli mě to opět chytne, tak je myslím si jasné že bez DH kola to nepůjde. Tak samo pokud budu mít choutky na Krále Šumavy, tak ten maratón nepojedu asi na kole na kterém jezdím do práce. A teď mi vysvětli, k čemu mi je do práce kolo za 30k ? To jako mám být ve stresu a všude ho tahat s sebou? Ne jako IT technik který dělá pro více firem a nikdy nevím kdo mě zavolá je to kolo i několik hodin venku bez dozoru, mám to na háku, jedno už mi šlohli a smál jsem se tomu, koupil jsem další za cca 12k, pokud by to bylo 30k to už by jsem se nesmál, asi tak.
Velamos BMX 20? To jsem měl jako malý kluk taky. Vzpomínám si, že jednou mě napadlo sjet na něm na vesnici kopec s pravotočivou zatáčkou na konci bez brždění. :-)) Tak roztřískaný jsem nikdy nebyl – ani před tím, ani po tom.
Jo BMX 20 :-) No vidíš to, a taky jsi tady ;) Ono platilo tehdy to samé co dnes, buď to sjedeš a nebo se rozbiješ. Taky jsem hodil několik držek, ale nic hrozného to nebylo ;)
:-D Další znalec takový brzdy který tady popisuješ se dávaj na kola 50 000 vejš. Znám spoustu jezdců, kteří jezdí i závodí cca 10 závodů za rok a roční nájezd 3–4000 a nemůžou si dovolit lepší a dražší kolo. Závodí na altusu a alivku a obyč brzdách. Kola maj několik let a mění jen řetěz a destičky. A dokonce já sám 100 kg člověk jsem na tom 2 roky jezdil i pár závodů a uplně v pohodě.
Měl jsem to všechno, takže klídek, ju?
Fajn v tom případě víš sám že pro takového člověka, kterej ani neví jestli vůbec na tom kole bude jezdit jsou takový brzdy k ničemu.
No promiň, ale pokud neví, jestli vůbec na tom kole bude jezdit, tak proč si ho kupuje?? To nepochopím.
Asi protože chce začít :-D
Mám V čelisti alivio a bbb špalky a na běžnou rekreační jízdu nemám potřebu, aby to brzdilo víc. Když zatáhnu za zadní, tak jdu omažitě do smyku, přední jsem naplno ještě nezkoušel, protože to brzdí tak, že se bojim ,že půjdu přes řidítka, když to je z kopce. Ne každej má kolo jako hlavní sportovní fetiš, ale pouze doplňkovou aktivitu a ví, že to tak prostě zůstane. Tam jakékoliv normální kolo v týhle cenovce na tom aliviu bude stačit úplně krásně. a kupovat si pro jistotu dvakrát dražší kolo, kdyby náhodou, je pěkná blbost. Tohle levnější mu vydrží pár let spolehlivě, i kdyby se rozjezdil víc, no a za pár let bude sám vědět přesně, jaký kolo potřebuje, to teď stejně neví.
Konečně alespoň jeden rozumnej názor na požadavky zadavatele. Je až ku podivu, kam se cyklističtí odborníci dostanou ve svých polemikách na dané téma. Pokud chci radit, tak se držím zadání a v tomto případě je to zadání naprosto jasné.
Předpokládám, že cross kolo s kvalitníma véčkovýma brzdama a odpruženou vidlicí na sadě Acera 8 tomuto zadání plně vyhoví.
Co se ceny týče, tak se dá nové pořídit v cenovém rozpětí mezi 10ti až 12ti tisíci v naprosto dostatečné kvalitě.
Jak mohou lidé vědět, co chtějí, dokud jim to neukážete?
(Steve Jobs)
Takže vymývanie mozgov sa ti páči :) Úplne súhlasím s vyššie písaným. Taktiež uživam V brzdy a bez problémov. Kotúče som nechcel a to mám bicykel troška nad rozpočet zadávateľa.
Když jsem si koupil prví bike, ani véčka nebyly, brzdy se štelovaly debilně, neustálé laborování se špalky, stejně to brzdilo blbě, pak k tomu posilovače, to zase roztahovalo stavbu, tak ještě podkovy, pak se objevily véčka, štelování a laborování se špalky nemlich stejná bída, ale brzdilo to slušně. Už první mechanická kotoučovka byl pokrok, sice to brzdilo stejně jako véčka, ale zmizel ten voser se štelováním.
Hydry konečně fungují, je s tím minimální práce a nechápu proč se k tomu stavět zády a už vůbec nechápu, proč se tady pořád někdo snaží vytvářet složité kostrukce na obhajování dávno překonané technologie. Ať si každý vozí co chce, ale neplevelí to tady nesmyslnými polopravdami, Chudáci co se v kolech ještě neorientují, ti z takových zaručených rad musí mít slušný zmatek v hlavě.
ještě že ti zmatení neorientovaní chudáci dostanou tady radu že když kotouče tak pod slx/xt nebrat
Mladej má br-m355 žádná hitparáda, ale brzdí slušně, tedy až od té doby co jsme dali kotouče SM-RT66, jinak to byla bída, takže ono low end ok, ale jak co :-)
Rozdíl je v tom, že když vezme slx/xt, tak nic nezkazí. Když vezme mechanickou sra*ku nebo o 2 generace zastaralá véčka, tak si za pár týdnů/měsíců bude rvát vlasy, že se utratil nedostatkové peníze za drek, místo aby si trochu přispořil a koupil plnohodnotné brzdy.
(A to ještě v lepším případě; v horším mu to nebude brzdit.)
Jj – u Deore je to tak 50:50, že to vůbec nebude fungovat…
Deore ještě ujde, pokud jsou k němu pořádné kotouče.
Jako sorry, ale nechápu, kde žiješ. Je rok 2016. Kupovat dneska kolo na hliníkovym rámu? Totálně nefunkční a neprodejný. Totéž si myslím o hliníkových ráfkách a řidítkách. Sedlovka jedině karbon nebo teleskop. Sadu horší než XTR, případně X01 od Sramu považuju za odpad, se kterym bude člověk jen trpět, dokud si stejně nekoupí něco aspoň trochu slušnýho. To kolo v profilu máš po babičce?
Jsou věcí nízké kvality, je zlatý střed, a jsou věci vysoké kvality. Já zlatý střed povyšuji na normu.
Zastaralé technologie a materiály, které byly vždy pouhou ekonomickou náhražkou – tomu říkáš zlatý střed? To bych nedoporučil ani na kolo na nákupy. Je to akorát tak o zdraví – a to si za peníze nekoupíš. S těmito doporučeními si můžeš stoupnout do oddělení sportu v Tescu.
tak taková rada někomu co chce koupit kolo za 12 tis. Kč je k nezaplacení, je fakt že kola či vidlici může koupit za půl roku až došetří a potom si dobře zabrzdit
Ono vůbec kupovat kolo za 12 tisíc mimo bazar je nesmysl. TO se tu celou dobu snažím říct.
Co když prostě víc prachů dát nechce? Ty jsi jak z jiný planety, akorát ho odradíš. Samozřejmě, že jakýkoliv kolo za dvanáct litrů mu bude na jeho účely naprosto stačit, na dražším kole se mu při rekreačním stylu pojede úplně stejně (dobře). Ušetřenou desítku může utratit za něco jinýho. Navíc nechápu, proč by si měl za dva měsíce rvát vlasy, když si koupí véčka. To za dva měsíce přestávají brzdit nebo co?
Ne, ale rozkouká se a zjistí, že utratil peníze za dávno překonanou věc. A že za mírně vyšší cenu mohl mít moderní věc v nesrovnatelně vyšší kvalitě/funkčnosti.
Vyčísli, prosím, slovo „mírně“ procentuální hodnotou. Děkuji.
Řekněme 25 – 33%. Za takových 16 tisíc by se už při troše štěstí dala sehnat v bazaru slušná ojetina s hydraulickými brzdami, vzduchovou vidlicí a ± v Deorku. Takové kolo, ač jeté, má mnohem větší morální životnost než nové low-endové za 12 tisíc.
Taky si může koupit tenhle low-end ze 4000. – V tu chvíli je to 300%
To svoje budu po sezóně prodávat za 12k, kdybys někomu chtěl mermomocí vnutit kolo se slušnou vidlicí, brzdama a zápletama.
Toho Cubíka za 12 tisíc? To mi připadá skoro i málo … kolik má najeto? Hoď tam do profilu nějakou fotku.
Je to rok 2009. Má tak 6000 km, 2× zavařovaný sedlová trubka (jednou nahoře a jednou u spoje s horní rámovou), přehazka a přesmyk už jsou na pokraji životnosti, na druhou stranu kliky ok, kazeta supr, brzdy nový, karbonová sedlovka, sedlo Ergon SM3 Pro (nebo prostě to 2. nejvyšší), vidle pravidelně servisovaná, kola Fullcrim RM3 s bezdušema jsou dost nadstandard. Budu to řešit po sezóně.
Každopádně tohle je mimo – je to rám 18", ETT je 583 mm.
To se velice pleteš Kamaráde. :-) Takové bazarové kolo je právě to nejhorší co můžeš udělat a ve finále zjistíš že si v tom zatek eště víc! A kor při tehlech komponentech, u kterých je drahá údržba a samotné komponenty absolutně se to nevyplatí.
Ale chápeš, že když něco nemáš jako hlavní koníček, že je ti to jedno, že si koupíš něco ne úplně moderního, ale radši ušetříš? Proč by se měl rozkoukávat? Koupí si kolo, se kterým bude spokojený a tím to pro něj hasne a bude jezdit. Kromě toho na rekreační popojíždění, tam prostě tu lepší funkčnost nedostane, neocení přínos toho, co mu ty lepší a dražší komponenty nabídnou-respektive co nabídnou někomu, kdo jezdí závody apod… Já jezdím taky rekreačně a ty kotouče nepotřebuju, nepotřebuju deore přehazovačku a kliky atd. A i kdybych to měl, tak se mi pojede úplně stejně.
Nevím. Já jsem se vždycky všechno snažil dělat naplno. Miluji kvalitu a jsem perfekcionista (holt každý má své úchylky). :-) Ale něco mi říká, že každý „rekreační popojížděč“ do pár týdnů chytí bikerské ambice, že to ani nemůže být jinak.
Možná stojí za zamyšlení, zda by se měl k racionálním tématům vyjadřovat člověk, který je evidentně posuzuje pod vlivem své úchylky…
Co by ne. Nic špatného jsem nikomu neradil. Každý má svou pravdu, svůj úhel pohledu. Je v pořádku, když tazatel uvidí oba. Ať si udělá obrázek sám (a hlavně si rozmyslí, jak moc / a kde chce jezdit, to bude asi nejdůležitější).
Tak kupříkladu já rekreačně popojíždím asi tak 20 let a takových lidí bude naopak většina. Si mladej kluk, viď :)
Už ne úplně, bohužel. Ale zaplaťpánbu, ještě se tak cítím.
Nebo ke tvojí hrůze zjistí, že mu v-čka stačí.
Niekde som napísal, že kotúče sú horšie? Čo tu melieš? Len som ich nechcel, lebo pre mňa nie sú prínosom, akurát to je hmotnosť navyše pre mňa. A tiež tvrdím, že na rekreačné jazdenie kotúče netreba (cyklocesty, nejaké prašné poľné cesty a podobne). Nikde ale nepíšem, že na horský bicykel nie kotúče…
No spíš bych to viděl tak, že to jaký to bude mít brzdy, bych u rekreačního kola řešil až v druhý řadě. Canti brzdy byly strašněj voser, oproti tomu V brzdy jsou co se týká seřizování zlatý, špalky nastavím za minutu a při rekre jízdě na to nešáhnu tak tři roky :) Zase nemusim řešit zavzdušnění, kapalinu, ohlej kotouč, nemusim si dávat pozor, když do auta vyndám přední kolo, tak že to nechtíc zmáčknu apod… Takže každý má svý pro a proti. U závodních kol jsou hydry skvělý a přínos je neodiskutovatelný, u levnýho krose na pojížďky mi to přijde zbytečný řešit ve smyslu, že na tamtom kole se mi jezdí dobře, ale tohle má hydry, tak vezmu tohle, protože je pokrokovější…
Měl sis pořídit paralelogramy a špalky s botkou a bylo po štelování.
takže bych si měl do auta pro jistotu koupit pětkrát dražší keramický brzdový destičky a sportovní tlumiče a výfuk, protože co kdybych se náhodou jednou rozhodl závodit? Vždyť je to nesmysl, kolego jsi postižený svým bikerstvím a nemáš potřebný odstup. Vždy je možné koupit něco lepšího, jde o poměr užitné hodnoty a ceny. Špatná volba by byl ocelový 18kilový Olpran s brzdama z umělý hmoty, ale od toho je kroska za 12 000 na aliviu na míle daleko a při rekreačním použití se dotyčný nikdy nedostane na strop možností toho kola. Když přidá 10 000, tak dostane lepší komponenty, což při rekreační jíždě většinou na silnici neprosto nepozná, a i hmotnost bude v podstatě stejná, (pokud bude šikovný a trpělivý při výběru toho levnějšího kola), to už by musel jít zase o dost výš s cenou, pokud by chtěl řešit váhu. Takže vyhodí desítku a subjektivně se mu pojede úplně stejně.
přesně,mimochodem chybou s Olpranem jsem si osobně prošel před dvěmi lety. Koupil jsem „kolo“ za necelé 4000,– do práce, s tím, že nevím jestli mě to po letech chytne. Chytlo no, nacpal jsem do něj bez nářadí 12000,– (vím no jsme blázen), ale mělo to výhodu, nikdo to nechtěl šlohnout :D Jelikož to bylo to „celopéro“ :D a já potřeboval nosič na zahradu. který něco uveze tak šel Olpran z domů za symbolickou cenu, pořídil jsem Leader Fox Zero 2014 které mi šlohli po třech měsících, byl jsem s ním natolik spokojen, že jsem šel do něj znova. Má za sebou 4500 km, jediné problémy které nastaly byly:
To je vše, co naopak neznám je praskání a vrzání středu , sedlovky a podobné zvuky, které dokážou kola vyloudit. Jezdím v dešti, když ho myju tak ho nešetřím, postíkám ho cyklo starem, projedu kartáčem a spláchnu vodou a tím jsme spolu skončili. Vidle zatím nemá vakl, je to XCM a nevím k čemu mi vlastně je , když je vetšinou zamklá. Takže shrnu -li to, na cestu do práce, zahradu a sem tam vyjížďku do 100km (tam i zpět) je to alespoň pro mne dostačující. Myslím, že nemám problém pořídit si kolo 4× dražší, ale proč? Aby mě to štvalo ještě víc, když si ho zase nějaký lapka přivlastní? A nakonec, prozatím mě všude dovezlo, nenechalo v žádném problému. Zato Olpran, to by bylo na román :D
Co se tyce osazeni v tyhle cene,tak Alivko uplne v poho…vydrzi všechno..aspoň stary modely.Jinak se snaz hledat spis cesky znacky nez predrazeny topteny Spesl Cube apod.Treba Author,LeaderFox,Amulet..apod…mely by byt levnejsi.Nebo ten bazar,ale primo od nekoho..ne corku ze zastavarny a prohlidnout ram..jestli není nacatej.Velky vyprodeje a slevy miva Bradsky v LB.Tady jsi koukal na bazos?
Na bazos jsem taky trochu koukal, ale moc se v tom nevyznám. Našel jsem ještě tyto kola
http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…
http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…
Co myslíte? Jak to je s průměrem kol? Je lepší jít už do 29 palcového rámu?
Máte s tímto kolem dobré zkušenosti?
záleží na tom, kde budeš jezdit, pokud hlavně na silnici, tak větší kola s užšíma gumama budou lepší. Já měl horský kolo 26 palců s širokýma pláštěma, teď jsem si postavil kross kolo 28palců a mám úzký pláště a na silnici to je ohromnej rozdíl a samozřejmě v terénu to nemá ten komfort.
Ještě jsem se díval na alternativy u trekingových kol.
Kdyby ten Rockmachine byl za deset tisíc, tak bych snad řekl, že jo. Ale co já vím. Pro srovnání toto kolo je o kilo lehčí, o tisícovku levnější, a ještě to má lepší vidlici (SUNTOUR NCX D R, pořád je to pružina, ale je to lepší než NEX HLO) a vybavení. Rám si vezmi velikost 19".
Nebo zkus ještě dál hledat, a neunáhli se. Ten Rockrider 540 výše asi z výběru vynech, když to chceš na silnici.
Hele ten Pells je fakt dobrej za ty prachy, má sice ty proklatý nemoderní ráfkový brzdy a pouhých 24 rychlostí :) ale zase o třídu lepší vidlici a i celkově je to vyvážený a i hmotnost velmi sympatická, pokud je ovšem pravdivá. Plus bonus u tohoto prodejce, že ti to může customizovat, když třeba zjistíš, že bys potřeboval výš řídítka, nebo jiný sedlo apod…
Véčka jsou good pro jeho potřeby.
Tohohle pellse možná němčík nenacustomizuje, nemá to v popisu, ale však zeptat se na to může. Ne, že by to bylo nutné, ale kdybych na něm chtěl něco customizovat, tak bych na něj vzal možná nějaké lepší pláště.
Díky za rady, stále se rozhoduji a různě hledám. Co si myslíte ještě např. o Leader Fox Sumava asi to bude mít horší osazení než ten Pells, ale zase se mi docela líbí. Jinak teď už jsem zúžil výběr jen na trekingové/crossové kola
Ten Leader Fox je o 1300kč dražší, o 2 kila těžší a má horší vidlici. :) Zbytek je víceméně jedno.
Být tebou pokud tomu opravdu nerozumíš použité bych nekupoval! Nové je nové a pokud budeš jezdit jak řikáš vydrží ti i několik let bez větších investic, u jetého ti věci budou postupně odcházet. Nevíš jak se ke kolu předchozí majitel choval stačí když to bylo nějaký prase který neumí řadit a který kolo pravidelně neservisoval, nemyl a nestaral se o něj. Pak si přivezeš kolo a zjistíš že tě bude čeká řetěz, kazeta, lanka, bovdeny, a pokud to byl opravdu dobytek tak i šalt. popř převodníky. A jseš tam za další 3000 Kč
Jezdil jsem před dvěma lety na přehazce shimano tourney, v-čkách, velkobchodní vidlici a nic mi nechybělo, tak nechápu proč mu věšíte bulíky na nos, že potřebuje deore, vzduchovou vidlici a jiný zbytečnosti pro nedělní vyjížďku. Na co mu to bude? Maximálně na machrování.
Marně přemýšlím, jaký je rozdíl mezi maloobchodní a velkoobchodní vidlicí, jediný rozdíl vidím v dostupnosti a ceně, ale o tom asi nebyla řeč :-)
Myslím to, co se má s vidlicí společný jen to, že to je na kole a jde to nahoru a dolů. Taková co pruží jen když je namazaná mastněji jak pánvička po smažení slaniny. Bez zamykání.
Navíc přehazky to mělo revoshift. I tak jsem to kolo měl rád.
Chlapi, co kdybyste už neřešili ty brzdy a napsali něco k věci. Chybí tu pár odkazů na něco rozumného do 13.000.
Nevím co pořád řeší. Já sehnal trekové kolo na deore za třetinu původní ceny i s příslušenstvím ve stavu skoro novém a oni tady chtějí dostat za 12k-13k novýho fulla na xt. Podle mě nemá smysl kupovat nové kolo, když to člověka bavit nebude a nebo bude chtít upgrade, kde mu těch pár tisíc bude chybět, který mohl ušetřit bazarem.
Možná jsi měl štěstí, ale zánovní kolo za třetinu ceny to může být klidně čorka (pokud to nemáš od rodiny, tak kdo ti to zaručí, jsem pesimista k podobným nabídkám)
Tak není problém pro pocestné nadcenit :))
K čorce asi nebudu mít záručák :)
v pohodě, možná jsi měl prostě štěstí. Asi bys měl vědět, že udělat záručák i razítko je dost jednoduché.
Prosimtě. Na pár let starý kolo dělat takovýto podrazy je opravdu pitomost.
Zdravím,
dovolil bych využít diskuzi, jelikož jsem na tom podobně jako člen zakládajícího tématu a asi zbytečné zakládat nové vlákno.
mám 183/88, 60% silnice, 40% lehký terén, občasný jezdec – novým kolem se to snad změní :-), rozpočet také do 12.000,–
Mohu prosím znát Váš názor na mnou vybraná MTB kola. Které byste volili? Našel jsem tu jen názor o SUP.
Rozhoduji se mezi:
viz odkaz
http://jizdni-kola.heureka.cz/…xc-819-2015/?…
Moc díky za tipy & rady zkušenějších :-)
Já bych rozhodně vzal Superior.
Nahoře v diskusi jsem se taky ptal na tento superior, porovnával jsem ho s jinými modely a taky mi ho někdo doporučil, prý hlavně proto, že je tam vidlice xcm, která je o něco lepší než xct, ale vůbec tomu nerozumím, ještě mi schválili toto
OK, děkuju. Ano, všiml jsem také diskutovaný model Superior. Tento typ mi doporučil kolega – vášnivý kolař :-) Ale chtěl jsem si to nechat posvětit ještě v komunitě :-) Ten Pitch je také pěkný, jen už trochu over budget…
Názor komunity nebude nikdy jednotný, protože co člověk, to názor. Řiď se prostě vlastním rozumem.
Jj, souhlasím, ale čím víc názorů sbírám, tak tím je pro mě rozhodování o něco snadnější.
Ahoj všem,
mám 170/82 a jezdím cca 100 týdně, silnice, louky a brdy max. lesní cesty (sem tam kořen ale žádna raubířina), řeším nyní přesně to samé, limit jsem si dal taky 12–13k, ale teď jsem objevil toto za 14.249,– X Fact Tec 29 teď jsem ho viděl v 17" složeny v Praze a co se týká výbavy tak mi přijde dobrý, akorát ta značka mi trošku nesedí… Máte s X-Fact někdo nějaké zkušenosti? Můžete mi k tomu napsat co si o tom myslíte, co se týká osazení kola tak bych asi i klidně na těch 14k šel.
Za tu cenu velmi slušný, ale nepočítej s tim, že někdy stálo 28. :D
Značka je celkem jedno – je to jen nálepka imaginární značky v portfoliu Herisu, rám je „standartní“ – i velké cyklistické značky je využívají u levných modelů.
Díky za reakci to je mi jasný že u těchto řetězců jsou ceny před slevou většinou nadhodnoceny, nicméně to čím je osazeno je v téhle cenové kategorii za nové kolo podle toho co jsem za posledni dobu viděl dost rarita tak mě to zarazilo a radši se ptám zda s tím někdo nemá nějakou zkušenost.
Osazené to je hodně pěkně. I vidlice je celkem fajn i když jen pružinová. Já mám její starší nižší verzi jen s 28mm nohama a oproti pružinovejm Suntourum XCM a XCR chodí pěkně.
Akorát brzdy bys asi měnil, kdyby se ti zachtělo protáhnout to občas trochu terénem nebo prudším sjezdem.
Díky tak jsem ho objednal po netu k nám na prodejnu do Příbrami a uvidím… pokud se mi nebude líbit „na živo“ max jim ho vrátím ve lhůtě 14ti dnů, ale teď jsem přesvědčen že si ho za těch 14k nechám.
Zdravím všechny, vím, že je to tu furt dokola, ale prosím Vás někoho sečtělého o radu, opět to bude to samé, výběr kola
Váha 105 kg, výška 192 cm
chci to pouze v létě, takže tak období 4 měsíců a budu jezdit tak obden 15 km, čili za rok max 1000 km. a bude to jen po silnici
chci prosí něco, co vydrží, abych nemusel za týden kupovat nový lanka, nový řetěz atd :D
já tomu rozumím fakt HO… moc vám děkuji!!!
pochopitelně můj dotaz je směřován na to nejlevnější nejkvalitnější v mé relaci :) děkuji
Nejlevnější může být 2 000 nebo 20 000. . :)
já myslím opravdu ale nejlevnější takový, co odpovídá požadavkům a vydrží, ne nejlevnější na mne a rozpadne se mi už před krámem. díky
prosím opravdu za odpověd, kde bude částka odpovídající mým požadavkům, díky
při tvojí váze to chce kazetovou nábu osičku za půl roku zlomíš takže počítej 10 000 vejš
mohl by jsi mi prosím doporučit nějaké ? :) konkrétní kolo ? které je na moji vahu tak akorát ? děkuji :)
Hele konkreétní kolo ti nedoporučím, ale vzduchová vidle aby stála aspoň za to a fungovala počítej kolo 20 000 vejš. Nějakou levnou vzduchovku nemá cenu kupovat, bude chodit hůř než kdejaká lepší bez vyduchu záleží kolik do toho chceš dát. Ja jsem si koupil Cannondale trail 4 a byl jsem nadmíru spokojenej.
do kamene tesat:-)
Chlap s 105kg by měl vážně uvažovat o vzduchové vidlici, kvalitních ráfcích, nábojích, a možná by se měl i vyhnout 4hranu ve středové ose… To jsou věci, které ti za 12.000 nikdo na sériovém kole nenabídne. Nenašel jsem ti bohužel nic vhodného, vždycky tam byla nějaká bota a šlo to i tak přes rozpočet. Tak prosím zvaž zvýšení rozpočtu někam směrem k 14.000, a požádej emailem nějakého osvědčeného stavitele kol o kalkulaci biku s požadavkem na vidlici Suntour XCR AIR, pevnými ráfky, a většinu komponent nějaký Shimano Altus. Třeba zůstane i finanční prostor pro lepší kliky a střed. I kdyby to nevyšlo, tak za dotaz nic nedáš.
jeden můj kámoš si nedávno koupil nové kolo GT Aggressor Comp 27.5" 2016 – stálo přibližně 12000! a je tam šroubovací sedmikolečko! a ta vidlice nemá ani zamykání nebo regulaci pružení! to je k neuvěření co to jsou dnes za kola.
Chudák kamoš. Ale víš jak se říká 2× řeš, 1 řeš. Nekoupil bych asi kolo s přesmykačem tourney (nejhorší třída), smykem altus…
Ale může to brát tak, že zamykání se mu pose*e a víc koleček není snad potřeba.
ale oproti „fullu“ z marketu co měl předtím je to velký pokrok :D lepší je si kolo poskládat nebo bazar.
Je to pokrok, ale šlo to vybrat lépe.
Asi bych měl mlčet, když obě moje kola stála kolem 12 000kč dohromady.:D
Obojí jsou starší modely, ale s výbavou lepší jak toto gt. (Minimálně o třídu, dvě.)
když někdo technicky tomu nerozumí, nechá se snadno podvést, a koupí to co mu doporučí-vlastně podstrčí prodejce. To můj MTB stál asi 8k a mám tam kazetu 3×9 a vzduchovou vidlici.
to musí bejt teda shit :-D:-D
i na tvém kole se ti může odřít lak
Zdravím všechny. Jelikož jsem nechtěl zakládat nové vlákno, tak bych chtěl navázat na tuto diskuzi, která proběhla 2 roky zpátky. Chtěl bych se Vás zeptat, jaké kolo do 12 000 korun byste mi doporučili dnes v roce 2018? Měřím 175 cm a vážím 71 kg. Zotavuji se po těžkém úrazu kolene (ať žije fotbal na umělé trávě), již rok a nějaký ten měsíc jsem nesportoval, avšak po dlouhých měsících rehabilitace a bolesti jsem dostal od doktora zelenou k ježdění na kole (konečně). Pochopitelně mé ježdění bude zpočátku rekreační, žádné hory ani 200 km trasy. Budu jezdit po asfaltových cestách a zpevněných polních a lesních cestách, tudíž bych chtěl nějaké trekové kolo možná horské. Byl by zde někdo tak hodný a poradil mi, jaké kolo vybrat? Díval jsem se na nové i použité kola. Namátkou:
https://www.bike-forum.cz/…he-blackhawk
https://sport.bazos.cz/…i-vybave.php
https://www.bike-forum.cz/…ys-exquisite
Koukal jsem na kola ve Sportisimu nebo Decathlonu, ale to spíše radši rovnou zamítnout že? :-)
V případě jakékoliv rady vám budu nesmírně zavázán. S pozdravem Petr
Popřípadě toto?
https://sport.bazos.cz/…re--Nove.php
a vyplatí se toto kolo za tu cenu ?
Sám kros od Kellys a tohle vypadá na kolo možná 10 a více let staré, protože já už tam mám rok 2009 s přípravou na kotouče a i se ve verzi DSC tenkrát prodávalo.
Jestli je cena akceptovatelná musíš posoudit sám…
Jinak radši Decathlon než sportisimo (hervis)… Někde je tu vlákno k Decathlonu..
znamy kupoval triban z decathlonu. minimalni udrzby a jede to pekne. Na vyber jsou berany i rovna riditka, modely kolem 12k maji taky.