Kolo na denne jazdenie do/z prace

26 nepřečtených
  • schrapnel

    Ahoj, aky bike by ste odporucali na denny committee do prace (Praha, Pankrac – Bulovka, cca 13km, z kopca aj do kopca, 300 vyskovych metrov tam, aj spat)? Mam normalny MTB, ale kedze uz do lesa na biku nechodim, tak ho asi strelim a kupim si nieco ine. Ako sa volaju tie biky, co vyzeraju ako cestne, ale su aj do jemneho terenu?

    Skor ma to taha k cyklokrosovemu biku, ale rad si necham poradit..

    Dik

    0 0
    • Yura  

      Dej na toho horaka uzke, hladke plaste, poznáš velkej rozdil jak to jede po asfaltu oproti klasickym MTB plastum. Na 13km do práce bych nic nového fakt neresil. Ještě muzes poridit pevnou vidlu. Predpokladam, ze na tom „normalnim biku“ budes met nejakou low end, která uz nefunguje tak jak ma, to pak ta pevna vidla bude prijemnejsi.. Ale jestli to je uz fakt stare kolo, které nemá cenu nejak upgradovat, protože je všechno uz ve spatnym stavu, tak bych tam dam aspoň ty silnicni plaste. Na takove dojizdeni to bohate staci..

      0 0
    • Josef Panek  

      Tak 13km odjedeš na čemkoli, ne? Kolo dle touhy. CX vyzkoušej a uvidíš. Pokud nechceš utrácet, přezuj bika.

      0 0
    • Delkim  

      to máš asi 90% cesty podél Vltavy, ne? myslím, že máš na mysli crossové kolo

      http://www.mojekolo.cz/…ova-crossova

      0 0
      • schrapnel  

        Jj dole popri Bulovke, potom popri vltave a hore pri Vytoni na Prazskeho Povstavni na Pankrac…

        A nie nemyslel som Crossove (trekove) kolo ale CX.

        Ten MTB je asi 8r Kellys Spider (a je dost tazky, asi 15kg), moc sa mi s nim do kopcov kazdy den tahat nechce …

        0 0
        • Breakpain  

          Zase je to fajn trenink :-), ja si ted nasel pekny kopecek a budu si tam tahat na zadech batoh plny vody – nejdriv s vodou a pak ji vyleju a dojezdim to bez extra zateze. Pokud nemas ambice, ani moc penez na utraceni, nech si postavit kolo od Scalara kolem 15 a budes happy. Rozhodne pevnou vidlici – jsem na tom stejne, jako ty, jen hledam neco, co nebude zajimat corkare a kdyz uz, preziju to … takze hledam „vrak“ :) ..

          0 0
          • schrapnel  

            No v praci mame kolarnu, tak to by snad nemal byt problem. BTW, co je to ‚kolo od Scalara‘ ? DIk

            0 0
            • Breakpain  

              Z koláren – zvláště „veřejných“ se to ztrácí pěkně ;) … ale já to chci použít i na nákupy rohlíků a tak = zamykat u sloupu a tak … takže klidně vemu i letitý vrak ;).

              „kolo od Scalara“

              • Scalar je uživatel, kterého si můžeš dohledat a napsat mu e-mail. Buďse tím živí nebo to má jako bokovku, ale staví treková/crossová kola –bude tě to stát méně než z obchodu a budeš to mít lépe osazené(lehčí). Sestaví ti smysluplné kolo a komponenty, na kterých záleží,nebudou poddimenzované.

              Staví moc pěkná a funkční kola, doporučil jsem ho kolegovi z práce – vzal si kolo pro manželku a klasika – velice si to chválil.

              Co se týče CX kola – seděl jsi na tom někdy? Co ty berany … jako čistě kolo na dojíždění do práce bych to nejdříve otestoval, zda to bude oka. Já po CX také pošilhávám, ale to proto, že si průměrně jednou týdně dávám 100km trasu, která je takovému kolu šitá na míru a jezdím na silničce – takže na posed jsem zvyklý.

              Na dojíždění do práce mi smysluplnější (i levnější) vychází trek/cross … nejekonomičtěji zkusit vyměnit pláště na kole. Zázrak to nebude, ale trochu to změní vlastnosti kola …

              0 0
              • schrapnel  

                Dik za info. Po silnicke som poukakaval aj ja uz davnejsie, tak preto ma to laka. Idealne by bolo si CX odskusat, akurat neni kde …

                0 0
                • Breakpain  

                  Pokud jezdíš sám a chceš mít něco na šotolinky a horší cesty a zároveň mít slicky na silnici … je asi CX nejuniverzálnější věc :-) – nicméně jakmile začneš jezdit se silničářema, zjistíš, že CX je prostě taková „retardovaná“ silnička … pokud nato nemáš nohy, pak se dá držet krok skoro na všem, ale to jsou světlé výjimky (onehdy jsem byl se silničářema – a nějakej prďola na fixce přijel taky … říkám si, že je to sado maso a on byl nakonec nejvíc vysmátý – samozřejmě, nejel špici, ale krok držel neustále … ).

                  0 0
                  • jecnak  

                    Jak ktera kroska. Dneska je hodne ruznych geometrii. Nektere se silnickam hodne blizi. Co te muze limitovat jsou prevody. Jinak pokud nahodim silnicni plaste, tak se da bez problemu na cx jezdit s ostatnima silnicarema.

                    0 0
    • noviisek  

      Asi bych upravil toho MTB, dal bych mu pevnou vidlici. Pokud má V-brzdy, tak ideální. Ve předu bych nechal jednoplacku a vzadu zbytek.

      Nahodil bych úzké pláště a blatníky.

      0 0
    • schrapnel  

      Ahoj, na internetoch som narazil na tento inzerat: http://www.sbazar.cz/…-kolo-merida

      Co myslite? Je cena adekvatna?

      Dik.

      0 0
    • macomb  

      Pokud máš ke svému kolu vztah, tak bych to udělal tak, jak tu ostatní doporučují. Sám mám pevný MTB rám, pevnou karbonovou vidli(už delší dobu) a Schwalbe Kojak 1,3(letošní sezóna). Jezdím, pokud počasí dovolí, 20km do práce a dvacet zpátky vesměs po rovině a pořád po asfaltu a pohodička. Pěkně to sviští, ale musím dávat bacha, když sprchne :)

      Pokud nemáš k němu výraznější vztah, a do terénu nejezdíš (a neplánuješ), tak bych to vyměnil za CX nebo silnici (sám o tom hodně přemýšlím, protože se prokticky mimo asfalt nepodívám, otázka, kdy na to budou peníze :) ).

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Jestli to kolo budes nechavat v kolarne tak si sezen nejakej poradnej vrak nema cenu investovat do neceho lepsiho akorat pak budes nasranej az ti to nejakez **** odrbe. Ja jsem si na dojizdeni do prace koupil lepsi kolo ale to stalo vzdy vedle meho pracovniho stolu tak asi tak.

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Jestli to kolo budes nechavat v kolarne tak si sezen nejakej poradnej vrak nema cenu investovat do neceho lepsiho akorat pak budes nasranej az ti to nejakez **** odrbe. Ja jsem si na dojizdeni do prace koupil lepsi kolo ale to stalo vzdy vedle meho pracovniho stolu tak asi tak.

      0 0
      • schrapnel  

        Jj, tu kolarnu este musim omrknut. Je to ale v biznis centre a vstup len na registrovanu cipovu kartu a pod kamerami, tak snad to nebude az take horke.

        Prave riesim, ci kupit starsie kolo tak za 15k alebo nove 30k+…

        0 0
        • Vilém  

          nove 30k+…? na jezdeni do prace?

          0 0
          • worlusho  

            Někdo zase jezdí autem za 30+ někdo za 500+ ;)

            0 0
          • schrapnel  

            Tak ono. Ci das 100km za sobotu alebo 4×25 za tyzden je v podstate to iste. Chcel by si jazdit na plecke kazdy den? Jasne ze to nebude bike striktne len do prace ale nerad by som sa rozsypal niekde na pol ceste do prace.

            0 0
            • Breakpain  

              Kolo za 15 se jen tak nerozsype :-), podstatny rozdil bych videl v jizdnim komfortu :-)…

              0 0
            • Vilém  

              Tak jasny, je to na tobe. Osobne mam asi jinou predstavu o dojizdecim kole. Proste nejaky ram, pevna vidle, moznost pridelat dlouhy blatniky, nekdo nosic, kola se slusnym vypletem, uzsi jedouci plaste s dobrym odvodem vody a sadu klidne Alivio ap.

              Na to bych nepotreboval 30+ a nemel bych urcite strach, ze se to rozpadne.

              0 0
              • Yura  

                Asi tak, nejhorsi co člověka muze rano na ceste do práce po tme potkat je defekt a to ho potka i na kole za 200t. Omg tetky jezdi do fabriky na skaldackach a tady se resi takove blbosti. :D

                0 0
            • JSt  

              navic kdyz chces brat kolo denne do vyboru, tak by melo nejak vypadat, at nedelas ostudu. ;-)

              0 0
              • fredy.k6  

                Přesně tak, do výboru bych si taky pořídil nějaký pořádný kolo :D

                0 0
    • jecnak  

      Pokud jsi trochu sportovnejsi jezdec, porid cyklokrosku. Mam ji pres pul roku a jsem nadseny. U toho Treka co mam je navic fajn moznost pridelat na zimu pevne blatniky. Mista jse dost i na hodne macate plaste. Vaha podstatne mensi nez u krosky, kotoucovky, nekonecne uchopu na beranech, pohodlna geometrie. Drive jsem jezdil na silnicce ale neni to ono, jelikoz jsi odkazany na silnice a neni to tak pohodlne i kdyz trochu rychlejsi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.