Kolo pro slečnu 29" nebo klasickou 26" ??

103 nepřečtených
  • Maran1

    Ahoj,

    mám na Vás dotaz. Chtěl bych postavit pro přítelkyni kolo. Jenomže teď otázka…29" nebo 26"?? Nejdřív to trochu rozvedu…Přítelkyně se celkem bojí na kole jezdit a jestli najede ročně 1000 km, tak je to moc. Myslel jsem, že 29" bude jasná volba, protože měří 180 cm a mohlo by ji to sedět. Jenže jsem večer nemohl usnout a dumal jsem, jestli se vůbec vyplatí nějaká 29" skládat, když mám na to omezený rozpočet 15 tis. Kč. Nemyslím si, že by to bylo nějaké špatné kolo pro slečnu, co toho moc nenajede, ale nebude to asi žádná muší váha a nechci,aby ji to od kola nějak odradilo. A tak se ptám, nebylo by lepší koupit nebo postavit nějakou lehčí 26"?? Nebude jezdit žádný velký terén. Cyklostezky, polní a lesní cesty. Jo a ještě, nečeká, že ji kolo za 15 tis poveze samo. Jde ji hlavně o barvu :D

    Díky za každou reakci.

    0 0
    • sharkeeCZ  

      při té výšce rozhodně 29"

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      27,5" :-) Myslím, že stavitel postaví levněji, než by se povedlo Tobě. Včetně možné dohody na barvičkách. Barva jede!

      0 0
      • Maran1  

        A já si zase nemyslím,že to postaví levněji :D Tak přece jen si řekne za práci, což já si neřeknu a pokud nemá nějaké super slevy v obchodě, tak nevím, jak by se mu to povedlo :) Ale díky za reakci. Kouknu, na kolik by vyšla stavba 27,5" Já mám plus, že mám doma nějaké nevyužité komponenty, jako jsou řídítka, sedlovku,sedlo atd..takovou tu drobotinu prostě :)

        0 0
        • oddie  

          To jako máš vážně pocit, že ten, kdo staví zakázková kola, běhá po obchodech a kupuje za maloobchodní ceny???

          0 0
          • Maran1  

            Nevím a ani mě to čoveče nějak nezajímá. Kdybych chtěl, aby někdo jiný postavil kolo, tak ho oslovím a poprosím o nabídku :)

            0 0
            • oddie  

              No, když máš takhle značně omezený rozpočet, tak by tě to spíš zajímat mělo, ale tvůj boj…

              0 0
              • scret  

                rekl bych, ze ma hlavne omezeny nazor:) Resi kazdou kacku a nenecha si poradit… Jak jsi spravne napsal, je to jeho boj:)

                0 0
                • Maran1  

                  Omezený? Neřekl bych. Položil jsem normální otázku, neptal jsem se na stavitele, ale velikost kol.

                  0 0
                  • scret  

                    ano, omezeny!

                    Nekdo ti dobre poradi a ty ho posles do haje… A resis tu pritom takovy cipoviny jako je prumer kol…

                    Je tu v historii asi tisickrat napsano, ze brat kolo od zdejsich stavitelu se vyplati vic, nez si to skladat sam…

                    Kdyz budes kupovat za maloobchodky, do 15ti se nevlezes… leda bys to posadil na totalni shit…

                    Ale je to tvuj boj… postav si to treba z ceho chces:)

                    Muj nazor: pokud holka meri 180cm, nevidim jedinej duvod kupovat novou 26ku…

                    0 0
                    • Bokec  

                      Proč 29" při 180cm… to zase moc neberu já…

                      Měřím 192cm a mám 26"na fullu, tedy proč holka co najezdí ani ne 1000Km by měla mít 29"

                      Nemyslím si …

                      Naopak by se měl zaměřit na váhu a desing kola…

                      Brácha má 29" a má cca 182 cm když ho vidím jak v lese zamnou hopká na té lokomotivě tak se vždycky musím smát.

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Já se vždycky za břicho popadám, když vidím v televizi hopkat ty hlupáky ve svěťáku v XC. K popukání.

                        0 0
                        • TeryPV  

                          Pochybuji že oni mají na výběr 29er, 27,5er nebo 26er :)

                          0 0
                      • scret  

                        pisu neco o 29? ne…

                        Tzn. ma moznost jak 29 tak 27,5…

                        O 26ce nema z meho pohledu dneska moc smysl uvazovat jako o novym kole… Predpokladam, ze to bude kolo na nejakou dobu, u takoveho typu holky treba na hoodne dlouho dobu… otazka je, jak za par let budou sehnatelne dily, plaste atd.

                        Dnesni trend je jednoznacny, pohrbit 26 za kazdou cenu…:)

                        0 0
                        • nitraq  

                          Zas musíš brát v potaz, že kdo má kolo za 15, tak ten sežene 26 pláště ještě dlouho a v pohodě. Většině populace stačí Rubena za pár stovek;)

                          0 0
                          • scret  

                            tak drateny verze budou asi jeste dlouho, nicmene u kvalitniho kevlaru si uz tak nejsem bohuzel jisty…

                            Ten tlak ze strany vyrobcu je zrejmy..

                            0 0
                        • vojtechposmourny  

                          Jestli má kolo na dlouhou dobu, to by tu 26ku mohla risknout. Třeba jí vydrží do doby, než 26ku jako supr průměr znovu vzkřísí :-)

                          0 0
                          • TeryPV  

                            Tak to je přesně můj názor, zase budou recyklovat:-D

                            0 0
                          • Strakááč  

                            taky bych se toho nebál… 26"tky se vrátí… a budeme rádi že se vrátí…

                            0 0
                            • AleZ80  

                              Minimálně na to začnou stavět dětská kola.

                              0 0
                            • jezura  

                              Tak to jsem asi předběhl dobu.Mám ,,26,,+brzdy ,V,+pohon 3×9.Jsem připraven:))

                              0 0
                              • jezura  

                                A navíc je to HT.

                                0 0
                              • -b-n-x-  

                                Ja myslim, ze ne.

                                26 sice beztak zase prijdou, ale nebudou to uz normalni 26, ale + nebo –

                                V-brzdy prijdou az za dalsich deset let. Nejdrive se vrati kantiky.

                                Pohon 3×9 nebude kompatibilni s novym 3×12

                                0 0
                        • wilda81  

                          Jeden rozměr vládne všem,

                          freeride jim všem káže,

                          26" všechny předjede,

                          přes propasti skáče!

                          0 0
                          • Strakááč  

                            asi tak… :D

                            nejvychytanější průměr kol, co kdy existoval..

                            0 0
        • Erknold  

          jenže stavitel zas nakupuje za VOC. No prostě je to jedno. Právě pokud nebude jezdit velký terén, tak bych jí tam dal co největší kola (27,5 nebo 29) ať se to valí dopředu.

          Hlavně aby to mělo nějakou použitelnou vidlici a ne nějakou pružinovou mrchu. Je jedno, kdo to dá dohromady. Jestli máš frézy na opracování rámu, tak proč ne, klidně to bouchat doma v obýváku ze zbytků, aspoň bude nějaká tvůrčí činnost.

          0 0
          • Maran1  

            No nebude, jak řikám. Maximálně ty polní a lesní cesty a určitě se nebude pouštět do nějakých sjezdů. Vidlici nejlépe vzduchovou to je jasný, ale zase si řikám, jestli by nestačila i ta XCR, někdo někde někdy říkal,že není zase tak špatná, nevím, neměl jsem.

            0 0
            • Erknold  

              Když už bys bral XCR, tak se teď zbavuje Leader Fox jejich vzduchových verzí za rozumnou cenu , ale nemá to nastavení odskoku a má to 2,5 kg. Nicméně pokud by tě tlačil jo rozpočet a nedala se sehnat XC32 nebo Raidon, tak proč ne, lepší než pružina.

              Ale zkusil bych si i nechat něco nacenit na nějakém rozumném ekonomickém rámu s XC32 nebo Raidonem a Aliviem. Ať máš srovnání.

              0 0
    • novas752  

      29" a nějaký užší pláště – 1,75, 1,9, 2,0"

      A hlavně tu barvu! :)

      0 0
    • kali222  

      tezko radit. 15 tacu za nove/jete – jak kolo tak i dily pro skladacku? skladat budes ty sam? nejake komponenty uz doma mas? atd. 180cm je v poho i na 26", 15 tisic neni moc, ale taky ne malo. osobne bych se dival po nejake komplet bazarove panske 26". idealne po nekom, kdo potreboval novy rozmer. :) lehke to za tu cenu nebude urcite, teda pokud to nebude poskladane stylem rs sid na 28mm nohach, vecka,sedlo typu „plastova ohradka k rajcatum ve trech vrstvach“…

      0 0
    • Espen  

      Postav jí lehkou 26" a netahá váhu navíc.

      0 0
    • MlokCZ  

      Zkus si nechat nacenit obě varianty. Pokud nebude 29" o moc těžší, tak bych vzal 29", bude pohodlnější. Pokud ale bude vycházet o hodně těžší, tak extra těžkou mrchu s hodně těžkými koly bych také nebral a pak dal klidně přednost 26" (nebo 27,5").

      0 0
      • Maran1  

        Jop, to udělám :) Dík

        0 0
      • ememem1  

        presne jak pises. a navyse je tym padom aj viac menej rozhodnute :-)

        0 0
    • konidana  

      Tak za mě určitě 29" a užší hladší pláště. Nedokážu si představit, že bych jezdila na 26" (mám též 180cm). Dřív jsem měla tedy spíš cestovní a krosová kola, teď mám 29" a vyměněný pláště, žádný drapáky ani balóny.

      0 0
      • ememem1  

        vidis a ja mam 190 a jazdim na 26. ale asi to budw tym ze ja si viem predstavit aj prasa lietat. a navyse plati co napisal vyssie mlok.

        0 0
    • TeryPV  

      jjj 29er za 15 klacků je ideální stroj na cyklostezsky :) Já bych se na tom trápit nechtěl. Mrknul bych na bazar. Sám jsem pro přítelkyni koupil skoro nejeté MRX 29er, Epicona s 15QR a na fulcrum red power sl . Lehoučká 29 za nějakých 17k. Zvážil bych i tuhle možnost, za 15 se dá koupit už hodně solidní bazar.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      … jestli se vůbec vyplatí nějaká 29" skládat, když mám na to omezený rozpočet 15 tis. Kč.

      Z nových dílů, pokud to nemáš jako koníčka, se nevyplatí. Vyplatí se domácí přestavby nebo skládačky z dílů bazarových nebo při některých velmi specifických požadavcích, které ale z Tvého úvodního postu nevyplývají.

      0 0
      • Maran1  

        Stavím to pro přítelkyni a ano máš pravdu, že jsem neuvedl, že se nemusí jednat jen o nové díly. Prostě nechci za každou cenu psát staviteli, když nemusím. Dílnu mám, čas taky, tak proč to neudělat sám.

        0 0
        • -b-n-x-  

          Urcite minimalne 27,5.

          Jinak souhlasim s tou svepomocnou stavbou. I kdyz to treba nevyjde financne lepe, tak i to staveni kola je hezky konicek.

          0 0
        • nitraq  

          Jasně, pokud budeš číhat na bazaru na výhodný nabídky, tak to je o něčem jiným a už se to dá docela úspěšně realizovat.

          0 0
    • tigermoth  

      Za 15 jsem pro bývalou postavil 26" na Raidonu a komplet aliviu (je pravda že s octalinkem), fast disc + force náby. V černé barvě na přání. Všechno až na šaltr a řazení nové díly, i to bylo v podstatě nejeté. Dobré kolo na poježdění myslím, kdoví jak se o něho teď pečuje, doufám že aspoň čistí stíráky.

      Takže stavěj 26, myslím já.

      0 0
    • police  

      Ahoj, to stejný jsem řešil před 14 dny s přítelkyní. Nakonec z toho vzešla 29" od Superioru. Se svojí výškou postavy potřebovala S-kový rám takže kolo vypadá velké, ale nemůže si ho vynachválit. Přesně jak píšeš ty pohybujeme se spolu převážně po cyklostezkách a pohodových lesních cestách a zde jsou 29" jako ryba ve vodě. Já se za ní honím na 26" AM a můžu ti říct že ikdyž v kopcích přítelkyně hodně ztrácí tak na rovině se musím hodně snažit abych udržel tempo. Takže za mě určitě 29" pokud to budou vyjížďky na pohodu se slečnou co moc nejezdí a pohybovat se pobedete po cyklostezkách.

      0 0
      • Dumbíček  

        Já ti nevím. Zkoušel jsi zvážit kola a porovnat váhu? Myslím kola, přední a zadní. Váha, hlavně obvodová hmotnost bude značně nevýhodná u 29". :-( Myslím, že tady bude hlavně placebo efekt, že by, zvláště u drobné slečny, jelo lépe 29" kolo, které bude ve všech ohledech těžší. Hlavně na kolech.

        0 0
      • stumpík  

        Je to tak, 29" je rychlejší

        0 0
        • MlokCZ  

          Leda tak ve snu.

          Už na ty nesmysly o větší rychlosti 29" budu zase muset reagovat, množí se to tu jako houby po dešti.

          A aby to bylo napsané přesně:

          1. pokud se jedná o jezdivý povrch o kterém píše police (tedy nejde o terén, kde ke slovu přijde výhoda lepšího překonání překážek větší kol), tak je stejně drahá 29" vždy o malinko pomalejší než 27,5" nebo 26". Jediný rozdíl je hmotnost, která je v neprospěch 29" a o ten rozdíl bude v kopcích pomalejší
          2. v náročnějším terénu už 29" získává trochu za překonávání překážek
          3. 29" má o trochu lepší grip, takže pro srovnatelný grip stačí použít o malinko rychlejší pláště, tímhle může něco málo získat, ovšem neplatí to pro bod 1, protože u bodu jedna u menších kol použiju ty stejné rychlé pláště (tam nepotřebuju dohánět mírně horší grip menších kol)
          4. Reálné srovnání v terénu je dlouhodobě ve svěťáku. Teď už jezdí 29" asi téměř všichni, ale v době, kdy to bylo hodně namíchané, tak velikost kol neměla na výsledky téměř vliv (na prvních pozicích vždy byly všechny velikosti kol). A to pro svěťák platí bod 3, který je nejspíš hlavním důvodem, proč jezdí 29" teď skoro všichni.

          Jediná výhoda pro ježdění, které popsal police je mírně větší pohodlnost 29". Tam se ale rozdíl projeví nejvíce při ježdění s pevnou vidlicí. S odpružením už není ten rozdíl tak velký, i když pořád tam nějaký je.

          PS: 29" jezdím 6 let. A aktuálně už jezdím 29" dvě (k HTčku, co jezdím těch 6 let loni přibyl i 130mm full). A k tomu po celou dobu mám 26" a pravidelně střídám.

          A na 29" HT vs 26" HT mám toho opravdu hodně změřeno. Já tedy na 29" měl vždy kola + pláště ve stejné hmotnosti jako na 26" (protože na 26" jsem jezdil těžší UST verze, na 29" už jezdím ty stejné pláště ve snake skin verzích). Osazení a hlavně posed jsem měl zcela totožné s vyjímkou jiných brzd. Takže v mojem srovnání chybí ta nevýhoda 29", že bude mít těžší rotační části (díky které je obecně o chlup pomalejší).

          A výsledkem je, že na jezdivých trasách jede stejně těžká 29" úplně stejně jako 26".

          0 0
          • scret  

            v kopcich bude asi pomalejsi, ale na rovinkach mam stejny zkusenosti jako police… Neboli ta setrvacnost tam nejaka asi i bude…

            Viz. kdyz jedu s kamosem, ktery si nedavno koupil 29 fulla, teoreticky necyklista… a jak prijde z rovinky mensi kratsi kopecek, tak to vyleti a nemam ho sanci na i mnohem lehci 26 uviset… Jakmile se ale kopecek zmeni v kopec, v pohode ho uz dam i na LV…

            Tam uz se projevi kondice..

            0 0
            • Nikovlas  

              Tak to už je klasická otázka setrvačnosti (tedy hmotnosti) se všemi jejími plusy i mínusy. Pro zrychlení na prd, pro udržení rychlosti dobrý. Hmotnost na obvodu kol 2× efekt. To platí nezávisle na průměrech kol (i když větší kol jsou zpravidla těžší).

              Edit: Nicméně nutno podotknout, že zpomalení do kopce a zrychlení s kopce není ovlivněno celkovou hmotností soustavy (protože stejnou měrou ovlivňuje tíhovou sílu i setrvačnou sílu), nicméně je ovlivněno hmotností kol, protože jejich hmotnost se promítá nejen do setrvačnosti v posuvném pohybu, ale i do setrvačnosti v rotaci – to je navrch oproti tíze.

              Tudíž: Různě těžká kola (soustavy kolo-jezdec) se stejně těžkými koly do kopce zpomalí stejně rychle, ale kolo s těžšími koly bude zpomalovat míň. Zároveň však platí analogie při jízdě s kopce – kolo s těžšími koly zrychlí pomaleji.

              Do toho se ale ještě promítá odpor vzduchu, takže jakmile už se jede nějakou rychlostí (odpor vzduchu závisí na rychlosti, ne na zrychlení), tak těžší soustava jede rychleji s kopce a také méně zpomaluje do kopce.

              A do toho je třeba zohlednit fakt, že do kopce tu váhu člověk ve výsledku musí vytáhnout, zatímco skopce tu získanou potenciální energii spálí v brzdách, takže hmotnost ve výsledku není takovou výhodou :-D

              0 0
            • MlokCZ  

              Sory, ale tohle je typický příklad jak vznikají ty nesmysl ohledně 29" vs 26".

              Aby se mohlo projevit to co popisuješ 29" vs 26", tak by muselo platit spousta podmínek:

              • oba máte úplně stejnou hmotnost: pokud ne, tak vliv rozdílu hmotnosti jezdců bude mít na setrvačnost násobně větší vliv než rozdíl rotačních částí 29" x 26"
              • musíte mít oba zcela srovnatelná kola a pláště, jinak nesrovnáváš 29" x 26", ale prostě jen jiné osazení a i v rámci stejného rozměru se může ta hmotnost lišit daleko více než se bude lišit pro stejná kola a pláště pro 26" vs 29"
              • musel bys srovnávat stejného jezdce, různý jezdci a jakokoliv srovnání drobných rozdílů hmotnosti je zcela zanedbatelné oproti tomu jaký mají jezdci výkon (třeba jeden jezdec má větší maximální výkon a tedy bude daleko lepší v uvedené situaci a druhý má větší W/kg a bude daleko lepší v delším kopci)
              • zcela totožný posed, jinak aerodynamika obecně bude násobně větší vliv než rozdíl setrvačností
              0 0
              • Nikovlas  

                Nojo – jestli správně chápu, tvrdíš, že rozdíly v hmotnosti mezi 26" a 29" jsou tak malé, že je člověk za jízdy prakticky nepozná. Také si myslím, že je ten rozdíl malý – pár set gramů – u soustavy jezdec-kolo 80 kg to není moc…

                Nicméně v předchozím příspěvku píšeš, že 29" bude na rovné cestě pomalejší právě kvůli hmotnosti… Což je pravda – ale opět je ten rozdíl tak malý, že stačí pár kořenů a člověk bude rád, že má tu 29". (Bavíme se o turistech.)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Neříkám, že nelze nikdy poznat rozdíl hmotností. Třeba v technicky náročnějším terénu může být už trochu znát rozdíl hmotnosti rotačních částí. Každý si tohle může zkusit i v rámci jednoho rozměru použitím různě těžkých plášťů.

                  A ten rozdíl o kterém píšu, že bude 29" pomalejší bude přesně jak píšeš velmi malý. U hodně levných kol se to ale už může vyšlhat při stejné ceně kol klidně i na 1,5kg. Ne vše bude rotační hmotnost, rozdíl je také daný tím, že pořád ještě většinou za stejné prachy je 29" o malinko hůře osazená, tedy nesrovnáváme totožně osazené kola, ale stejně drahá kola.

                  A to už ve výjezdu může dát 1,5–2,5% rozdílu dle hmotnosti jezdce. A to už není úplně zanedbatelné.

                  0 0
              • scret  

                jj, teorie je hezka vec, ale…

                Vahove jsme si podobni, on plaste RaRa, ja XK, takze opet rozdil velmi maly… Podotykam, ze jsem jezdil na KHS XK RS i RaRa SS a jevi se mi dlouhodobe stejne, co se tyka odporu…

                Posed muze byt samozrejme trochu odlisny…

                Po vymene kol byla situace takova, ze od byl na 26 horsi a ja na 29 rychlejsi…

                Kazdopadne cca behem tydne dostavim ten muj 29 celoHT peklostroj, tak to budu moct porovnat objektivnejs…

                0 0
                • MlokCZ  

                  V praxi pro objektivní srovnání to lze dělat pouze způsobem, že máš všechny podmínky naprosto stejné a změníš jedinou věc, kterou chceš testovat.

                  Jinak je srovnání k ničemu, protože se ztrácí v ostatních vlivech.

                  Už jen XK vs RaR je poměrně velký rozdíl, mám otestováno právě cíleně několika testy při zachování všeho ostatního (tedy jediný rozdíl plášť a k tomu cílené testy).

                  A takový vliv jako posez, ten je naprosto zásadní. Stačí třeba o 2cm změnit výšku řídítek a hned se to projeví více než nějakých pár set gramů na rotačních částech (samozřejmě tohle jen od určité rychlosti, při jízdě krokem do kopce to znát nebude).

                  0 0
                  • scret  

                    jj, jak se testuje je mi jasny, nicmene me zarazilo, ze ti tusim vychazelo, ze XK je pomalejsi nez RaRa a ja mam pritom z realu vyzkouseno, ze je to nastejno… resp. nerozpoznatelne jezdcem… XK 2,2 RS vs. RaRa 2,25 SS…

                    Pokud bych se mel priklonit k jednomu plasti, tak spis k XK.

                    Nezkousel jsem RaRa EVO… Takze teoreticky snakeskin verze muze zvysovat odpor diky ochrane… nevim..

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pak jsem to doplňoval, že já srovnával vždy s protection verzí. RS verze jsem nevozil. RS vs protection verze je změřené, že pro RK je velice malý rozdíl. Ale jak jsem i předtím doplňoval, tak je možné, že pro XK je ten rozdíl výrazně větší. XK RS vs XK protection jsem zatím nikde změřené neviděl.

                      Jinak ale měření na válci ukazuje, že i XK RS je pomalejší než RaR SS. Nicméně se pohybujeme v tak malých rozdílech, že při jízdě v reálu se tohle velmi těžko objektivně srovnává.

                      U Schwalbe jsem jezdil vždy snake skin verze, jednou jsem zkusil obyč EVO verzi, pocitově nic nepoznal a ani moje měření neprokázalo rozdíl (příliš malý rozdíl nedokážu objektivně prokázat). A hned jsem ji zase vyhodil, protože takové problémy se zatěsňováním jako má obyč EVO verze řešit nehodlám.

                      Dle měření snake skin verze u RaR také skoro nezpomaluje (ještě menší rozdíl než protection vs RS u RK). Potvrzeno pouze pro RaR (tedy pro jiné pláště s jiným vzorkem to může být jinak, protože se jinak deformují dle hustoty vzorku a tužší boky pak mají jiný vliv).

                      A k tomu menší rozdíly u plášťů už objektivně jen pocitově nepoznám a potvrdí mi je až podrobnější dlouhodobější moje cílené testování.

                      Nejmenší rozdíly mi dokáže rozlišit jízda v háku za stejným jezdcem (který má trvale vše stejné) na totožném úseku při totožné rychlosti a několika opakování (aby se to potvrdilo, že zrovna jen lehce jinak nefouklo, i když samozřejmě když už jasně fouká, tak ani netestuju, ale i drobné fouknutí může udělat zásadní rozdíl).

                      Tam stačí malý rozdíl u plášťů a začnu pomalinku z háku bez šlapání odpadat. V jiných testech tenhle malý rozdíl už prokázat nejde.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Jinak vy jste navíc srovnávali ještě fully, to je další faktor do srovnání. Zrovna situace přechod z rovinky do výjezdu, kde si přišlápneš je situace, kde se rozdíl v odpružení (a i třeba interních nastavení tlumičů) trochu více projeví.

                  Na samotné srovnání 26" vs 29" je určitě nejlepší celopevňák. Tímhle srovnáním jsem začínal. Několik let na 26" celopevňák a pak následně několik let na 29" se stejným posezem + stejným osazením. A chvíli jsem je měl doma i současně a párkrát i prostřídal.

                  Když bych vzal svoje fully, tak mám aktuálně 29" fulla znatelně rychlejší než 26" fulla. A zrovna v popsané situaci přechodu do mírného výjezdu u nich mám dost velký rozdíl.

                  Ovšem moc dobře vím, čím je to způsobené a velikost kol v tom nehraje žádnou roli. Důvodů je několik a dohromady se sečtou:

                  • mírně jiný posez: mírný vliv na aerodynamiku, ale také vliv na šlapání (ten vůbec není zanedbatelný v jaké pozici šlapeš), konkrétně na 26" mírně narovnanější + sedlo mírně vzadu oproti středu (mám to tak schválně, protože na 26" využívám do delších výjezdů snižování na vidlici + do sjezdů větší změna geometrie, takže celkově mi to tak vyhovuje – na rovině ale na té 26" šlapu lehce více před sebe a je to o trošku méně efektivní)
                  • na 29" mám odpružení laděné lehce více do jezdiva (také je ta 26" o dost pohodlnější i přes menší kola, část dělá 2cm zdvihu a část citlivější odpružení + mírně jiný průběh)
                  • aktuálně na 29" fullu RoR/RaR 2,25" a na 26" XK/XK 2,4", ale měl jsem občas i na tom 26" fullu RoR/RaR

                  Na celé trase ten rozdíl mezi těmi fully tak moc velký zase není. V dlouhých stoupáních, které se jedou rovnoměrně se to dost srovná. Hmotnostně jsou na tom obě kola stejně.

                  V situacích, kde si ale krátkodobě více přišlápnu je ten rozdíl poměrně velký. To sice na celkový průměr nemá moc vliv, ale pocitově bych z toho pak mohl tvrdit, že je ta 29" o mnoho rychlejší (i když na celé trase o moc není).

                  0 0
                  • scret  

                    on anthem, ja KHS, ktere je cca o 2kg lehci na CMaxech… a ja vic najeto… Kdy jsem ho uvisel, tak kdyz on normalne napohodicku sedel a ja to rval ve stoje a jakoze fakt rval…

                    Jinak zkouseno i proti LV… V kopci mu ujedu i na tom…

                    A jak tu psal nekdo pode mnou, po rovine ma clovek co delat, aby se udrzel…

                    Je mozny, ze to hodne dela posed, prtze nicim jinym to uz byt nemuze… Vse by melo hrat proti nemu…

                    0 0
                    • gerrard  

                      Kratky prudky kopec je disciplina sama pro sebe. Tam jsem i ja vice „osvalena“ osoba kralem situace a nedam tam sanci lidem co me na delsim kopci rozprasi do skarpy. Mozna tomu tvemu kamosi proste jen kratka prudka stojka sedi stejne jako me.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A k tomu obrovský rozdíl dle aktuálního stavu organismu.

                        Mám třeba jeden prudký krátký kopeček co se vracím často stejnou cestou domů (konkrétně od lávky z Doubravky přes řeku na Bílou Horu). Občas si ho přišlápnu co to jde a ty rozdíly jsou pro různé dny opravdu obrovské.

                        Jednou ho vyletím třeba na prostřední placku a prostřední pastorek a jindy tam „umřu“ na o tři pastorky lehčím převodu.

                        A nebo jinak. Ve špatný den tam můžu „umírat“ na celopevňáku a jindy vyletět na o 3kg těžším fullu. A opravdu z toho nebudu dělat závěr, že ten o 3kg těžší full je daleko rychlejší…

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      To jsou prostě srovnání v postatě s neznámým vstupem.

                      Už jen „normalne napohodicku sedel a ja to rval ve stoje a jakoze fakt rval“ je bohužel nic neříkající srovnání. To vůbec neznamená, že jsi jel zrovna vyšší výkon. Takhle se prostě srovnávat nedá.

                      Tohle by stačilo zopakovat jiný den znovu a může vyjít úplně jinak jen tím v jakém stavu bude organismus tvůj a jeho.

                      Stav organismu a jak to daný den jede udělá mnohonásobně více než jakékoliv drobnější rozdíly vlivu kola.

                      Dva různé jezdce mezi sebou považuju rovnou za zcela nepoužitelné pro jakékoliv srovnávání, to prostě srovnávat nelze. A to ani když třeba výš, že celkově je výkonnost ± stejná. Ona je třeba celkově, ale vždy budou zásadní rozdíly, že jeden je na tom lépe v jedné situaci a druhý třeba zase v jiné.

                      I moje srovnání co dlouhodobě dělám považuju za aspoň trošku objektivní jen při větším množství opakování a jen z jednoho srovnání bych si nedovolil nikdy udělat žádný závěr. A to dělám srovnání typu:

                      • srovnávám oproti druhému jezdci, který je pořád stejný včetně kola, plášťů, posezu
                      • nesrovnávám ovšem jestli to jede lépe mě nebo jemu (to nelze jak píšu), ale jak to jede mě vůči němu při u mě použití různých kol, plášťů, atd. (naštěstí on dlouhodobě nic nemění a tak mi nenarušuje moje testování :-) )

                      Testovaná věc musí být vždy jediný rozdíl.

                      • k tomu dále samozřejmě srovnávání za stejných podmínek (zcela totožný úsek a na daný typ testu co nejvhodnější, ignorovat případy kdy zrovna více foukalo, atd.)
                      • celé kontrolované mojím tepem vs rychlost
                      • a to k tomu mnoho opakování (pro eliminaci vlivu aktuálního vlivu organismu)

                      U testu plášťů pak dále opakované srovnání ve sjezdech a to dvojího typu:

                      • jak moc se rozjede ve stejném mírném sjezdu daný plášť (sjezd je v závětří, takže vítr to tam moc neovlivňuje)
                      • jak moc se mi to rozjede zase vůči jinému jezdci, který trvale vozí vše stejné (kolo, posez, pláště) a to test vždy v tom totožném sjezdu (stačí lehce jiný sklon sjezdu a hned je všechno jinak, protože nevážíme stejně a dostaneme se na jiný poměr gravitace vs aerodynamika)
                      • velmi mírný sjezd zda daný plášť stačí na udržení se v háku bez šlapání pro danou (pořád stejnou kontrolní rychlost): samozřejmě vždy testováno ve stejném sjezdu a zcela ignrovány pokusy když více fouká

                      A pak kontrolní úseky kde jedu sám a kde měřím tepy vs rychlost. Tohle vyžaduju už opravdu hodně velké množství opakování pro vyloučení vlivu aktuálního stavu organismu.

                      Když mám pak dlouhodobě větší množství srovnání z více typů testů, tak si nakonec dovolím udělat nějaký závěr.

                      Pro lepší testování by to chtělo trvale vozit nějaký lepší watmetr, ale do toho prachy dávat nebudu.

                      0 0
                      • Rubi  

                        a tohle je mysleno vazne? to fakt takhle vsechno testujes?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ano. V podstatě nic z toho nestojí žádný čas navíc a baví mi to dlouhodobě sledovat. Tedy vždy testuju během normální vyjížďky, aspoň je to často spestření jinak nezáživných úseků, protože skro všechny testy jsou na asfaltu (v pořádném terénu by to ani nešlo, nejen různá stopa, ale ani čas se soustředit na test).

                          A nejčastěji používané testovací úseky jsou v místech, kde jezdím skoro pokaždé než se dostanu někam do terénu nebo dál od Plzně.

                          A k tomu větší část vyjížděk odjezdím asfaltové úseky v háku pořád za tím stejným jezdcem (jezdí lépe, takže takhle si oba jedeme zhruba stejné tempo, když já se vezu v háku).

                          Ale jak píšu, ani to moje testování není ideální, protože nemám wattmetr.

                          0 0
            • MichaelSimek  

              ja myslim ze tu uz vzorecky nejaky probehli, ja jsem daval i odkaz a ten efekt rozdilu hmotnosti stejne kvalitnich kol ale rozdilnych rozmeru je tak miniaturni, ze pocitit ho je pratkicky mimo lidske schopnosti..takze placebo/jiny plaste/jina vykonost atd

              0 0
          • racek_chechtavy  

            kdyby to bylo jak píšeš, tak nevím jak je potom možné, že po přesedlání z 26 na 29 jsem citelně zrychlil.

            a 26ka nebyla žádná těžká mrcha, ale s-works stumpjumper HT s odpovídajícím osazením

            0 0
            • ememem1  

              to sa ti leda jak prisnilo. sa mlokovi cudujem, ze ho to bavi dokola opakovat.

              jak sa to hovori – nehadz perly sviniam ?

              0 0
              • racek_chechtavy  

                Ano, nemusíš mi věřit. Ale nejezdím sám, byl jsem poslední z naší „party“ co měl 26 a vždycky jsem musel dřit jak kůň abych se udrzel..když jsem přesedlal tak se to změnilo – ze dne na den podotýkám.

                A to mluvím o ± rovných úsecích po asfaltu, v terénu jsou 29 jednoznacne dalsi plus, ale to píse i mlok, když hází perly sviním.

                0 0
                • ememem1  

                  rozumies ze tvrdis fyzikalny nezmysel? ci by si mi snad vedel povedat dovod PRECO by mala byt +/- rovnaka 29 rychlejsia (obzvlast v tom jazdivom terene)?

                  nemal si nahodou tu 26 predtym DH special alebo 15 kilovu kravu a teraz carbonovy XC ?

                  0 0
                  • racek_chechtavy  

                    vždyť píšu že se jednalo o S-WORKS Stumpjumper 26" – čteš si vůbec na co reaguješ?

                    Vážil minimálně o kilo méně jak aktuální Epic

                    0 0
                    • MichaelSimek  

                      a o kolik si zrychlil kdyz to bylo tak znatelny?

                      0 0
                      • racek_chechtavy  

                        nemam to zmereny, ale pisu nahore ze nemusim tak drit abych se udrzel.

                        ale kdyz to odhadnu tak tam kde bylo komfortní/dlou­hodobe udrzitelné jet 27 km/h muzu jet treba 29 km/h

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pokud jde o udržení se např. v háku nebo i jen na rovině při jízdě vedle sebe, tak největší vliv má:

                          • posez, ten je už zcela zásadní při téhle rychlosti a projeví se i změny v řádu mm
                          • pláště (zejména pro jízdu v háku, kde máš menší odpor vzduchu)

                          Jsem v partě výkonnostně oproti většině slabší a v podstatě trvale jezdím v háku. A přesně na tyhle situace už výrazně poznám i třeba rozdíl TB/TB vs RaR/RaR (co jsem jezdil na HTčku).

                          Oproti tomu rozdíl 26" vs 29" se stejným osazením, totožný typ plášťů a zcela totožný posed není rozdíl v téhle situaci vůbec žádný.

                          Posez máš tedy teď zcela totožný jako jsi měl dříve a vozíš totožný typ plášťů? První dva základní předpoklady, abys mohl vůbec začít něco srovnávat…

                          0 0
                          • racek_chechtavy  

                            plaste na 26 byly Hutchinson python, pak na Specialized Crave byly Fast Trak a ty mám i ted na Epicovi.

                            Preferuju spís tyhle jemnejsi vzorky.

                            Posez nedokazu posoudit, je to uplne jiny kolo…ten stumpjumper byl celkove kratsi, asi jsem byl vic predklonenej.

                            Ale urcite se tady nechci hádat o nějaké svojí pravdě…shrnu to tak, ze jsem spokojenej. A i kdyby to jelo na rovině úplně stejně, tak plusy v terénu u mě převažují ještě víc a tam už je to opravdu rozdíl jako blázen.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Jak to jede včetně náročnějšího terénu už dlouhodobě jasně ukázal svěťák. V době kdy to bylo ještě hodně namíchané (různé velikosti kol) se vždy v popředí umísťovali jezdci na všech velikostech.

                              A nikdy se nestalo, že když konkrétní jezdec přešel z menších kol na větší (jak postupně skoro všichni), že by tím najednou výrazně poskočil dlouhodobě v pořadí.

                              Já jezdím 29" už mnoho let a na HT a jezdivějším fullu bych už do menších kol nešel, protože mi více vyhovují větší kola.

                              Ale ani v tom terénu to není zase tak jednoznačně (pro mě jak mi to sedí).

                              Už mám konečně dlouhodobější srovnání i pro fully i v pořádném terénu a tam to vůbec nevidím tak jednoznačně (pro mě, každý to může mít jinak).

                              V některých typech pasáží jsou větší kola díky lepšímu přejezdu překážek jednoznačně lepší. Ale jsou i typy pasáží, kdy mi větší kola štvou a mám tam mnohem raději menší kola. Jsou to pasáže, kde jsou větší šutry a je nutno více mezi nimi kličkovat (velké šutry, které nejde už přejíždět na žádných kolech).

                              Na velkých kolech se v takové pasáži mnohem snáze někde kousnu, když mi nějaký velký šutr nedovolí zatočit pro boční zaseknutí o pření kolo. U menších kol se to zasekává daleko méně jak jsou „kratší“.

                              Dále mám 29" fullu se spíše delší zadní stavbou. Nakonec jsem to tak cíleně vybral pro pohodové výjezdy v sedle, kde je to plus. Ale zase díky tomu jde znatelně hůře na zadní a hůře se tak skáče. I u 29" ale lze dnes pořídit u pár značek extra krátkou zadní stavbu (je to ale omezení, mnoho systému odpružení to neumožňuje).

                              0 0
                              • jandoo  

                                Vím o Camberu/SJ s 437 mm a pak o Top Fuel EX s 436 mm. Měl bys ještě nějaký tip?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Záleží co to má být za typ kola a zdvihovou kategorii. U mírně vyššího zdvihu máš Spešla Enduro se 430mm a v této kategorii kol je větší snaha zadní stavbu zkracovat.

                                  Z hlavy ale také netuším více příkladů.

                                  A volil bych hlavně dle zaměření kola. Pokud to má být hravé s častějšími skoky, tak bych se na krátkou zadní stavbu zaměřil. Ale to už bych určitě uvažoval právě o Spešlu Endoro nebo podobném kole.

                                  Pro ježdění více stylem sedím a jedu a tolik se neskáče, tak bych se trošku delší zadní stavbě zase tak nebránil.

                                  A pokud se skáče prasoskokem, tak tam to vadí méně delší zadní stavba (ale i když se skáče prasoskokem, tak i tak je potřeba někdy to přizvednout na zadní a to jde prostě hůře).

                                  0 0
                                  • jandoo  

                                    Promiň za moc obecnou otázku, mělo by jít o zdvihy kolem 120 mm (max 140 mm). Z toho vyplývá způsob ježdění, spíše takový pohodlný univerzál na celodenní vyjížďky, se kterým se ale dá i občas zajet něco složitějšího (z hlediska obratnosti, ne velké skoky). Má v téhle kategorii cenu řešit kratší délku zadní stavby než je „norma“ 450 mm? Když tedy nepočítám Anthem 29 a jeho 462 mm, to už přijde moc i mně.

                                    0 0
                        • MichaelSimek  

                          a cemu davas za vinu tech 7% narust rychlosti, rikas ze kdyz by Absalon jezdil na 26 tak by byl na beznym xc zavode o 6 minut pomalejsi?

                          0 0
                          • racek_chechtavy  

                            to me tesi, ze me srovnávas s nejakym zavodnikem :-) ale ne, to opravdu nerikam.

                            pouze rikam, ze se mi lepe udrzuje konstatní rychlost, jestli je to težšíma kolama? Nevím…

                            0 0
          • bimjeam  

            29" bike za15tis. by som nechcel už len z toho dôvodu, že kolesá, duše a plášte budú citeľne ťažšie ako u 26 a 27,5"

            Pokiaľ je hmotnosť kolies u 26" a 29" palcov rovnaká, tak má samozrejme 29" navrch v pohodlí a gripe.

            Mal som 1750g 26" kolesá, 1427g 27,5" kolesá a teraz mám 1950g 29" kolesá.

            Na predchádzajúcich 27,5" kolesách som sa namordoval do kopcov podstatne menej,

            keď uvážim, že zadné koleso malo o 300g menej a rovnaký plášť cca o 50g menej

            0 0
            • Nikovlas  

              To je hezký, ale při stejně ceně nebude rozdíl ve hmotnosti takový, jaký popisuješ (na ráfku jsou to desítky gramů, na drátech ještě míň).

              0 0
              • AleZ80  

                Obávám se, že při stejné ceně bude rozdíl v osazení (včetně výpletů) 26" vs. 29" velký ve prospěch 26", protože je nemoderní a většina prodejců se jich snaží zbavit „za každou cenu“.

                0 0
                • Val  

                  to by bylo super, ale kdyz jsem nedavno shanel 26" tak jsem nic podobneho nepozoroval, spis byl problem sehnat neco pouzitelneho co by meli skladem. Co se tyce novych zapletenych kol, ktere nejsou ve sleve, tak rozdily v ramci nekolika stovek (OK, neprovadel jsem pruzkum celeho trhu). Takze zadne terno.

                  0 0
                  • Val  

                    tedy psal jsem jen o vypletenych kolech u tech kompletnich je to dane tim, ze 26" uz jsou v podstate jen nekolik let stary kousky… kdyz nam je prestali delat, tak je to za vyprodejove ceny

                    0 0
                    • AleZ80  

                      Tak, tak, myslel jsem celá kola a jak to tak sleduji, tak 27,5ky jsou dražší než 29ky, ale popravdě 29ky moc nesleduji.

                      0 0
              • MlokCZ  

                Právě při stejné ceně bude ten rozdíl klidně ještě větší. To je největší problém 29", když se pořizuje něco v kategorii 15tis. Kč. Problém je, že už často nejde o srovnání totožný typ jen v různé velikosti, ale že dostaneš v celku za stejné peníze i o malinko horší vybavení u větších kol.

                Postupně se ten rozdíl ale zmenšuje a oproti 27,5" už nemusí být vůbec.

                U dražších strojů už ten rozdíl nijak extra velký není.

                Tak třeba KOM i23 udělá rozdíl 2×40g. K tomu např. RaR 2,25" snake skin udělá 2× 70g. To mám dohromady 220g na obvodu kola. A k tomu ještě pár gramů za dráty.

                U dražšího stroje už navíc většinou dostaneš za stejné prachy i srovnatelné vybavení. Zvlášť u 27,5" vs 29", tam už spousta výrobců má menší velikosti 27,5" a větší 29", takže je to úplně stejné kolo za stejné prachy (a rozdíly už jsou dané opravdu jen velikostí a ne různým osazením).

                A nerotační hmotnosti to je ještě pár gramů rozdílu na rámu a vidlici, ale to je také třeba jen 100–200g v součtu.

                0 0
    • ZdeNECK1  

      mensi rozpocet – 26er

      vetsi rozpocet – 29er, tuhá a lehká kola nutností, aby bylo svezení

      0 0
    • jan.pernik  

      No podle popisu bych to viděl tak něco jako toto:

      http://shop.scottsport.cz/…241521/26686

      nebo

      http://www.citybikes.cz/…lo-brugge-3g

      Pokud se na kole bojí a ty ji ukecáváš, tak rozhodně po zpevněné cestě a rozhodně tam nesmí být žádný kopec a pozor na vítr, jinak si půl roku neštrejchneš.

      0 0
    • police  

      Zajímalo by mě jak jsi si přebral všechny informace v diskuzi…

      Myslím že řada přízpěvků naprosto neřeší problematiku a tou je kolo okolo 15tis pro holku na pohodové ježdění po cyklostezkách. Řešit gramařinu s tímto rozpočtem je hovadina. A myslet si že seženeš pěkný kolo, které se bude líbit barevně na bazaru je taky blbost. Jestliže se podíváš jaké barvy se používali 4–5let zpět a jak jsou barevně vyvedeny kola dnes i v ceně do 10tis. je nebe a dudy. Nech si přítelkyni vybrat kolo které se jí oprvdu líbí s tím že uděláš předselekci aby odpadly předražený šmejdy na blbým osazení a nech si ji vybrat. Stejně se už nedělají dnes krom dětských kol jiné kola než 27,5 a 29" takže bych myšlenku na 26" opustil. Sám se přikláním k 29" protože vyzkoušeno s mojí holkou opravdu došlo na POHODOVÝCH cyklostezkách a lesních cestách k zrychlení ikdyž je její kolo s Skovým rámem o 1,2kg těžší tak jí to jezdí tak že se úplně nenudím, a hlavně má kolo co si vybrala a který se jí opravdu líbí!

      0 0
      • Maran1  

        Z určitých příspěvků jsem si něco vzal z některých zase vůbec nic :) Viz. příspěvek od jan.pernik. Dost mě zaujalo co píše MlokCZ. A ještě abych to teda upřesnil. Od koupi celého bazarového kola na 26" jsem upustil už na začátku co se diskuze trochu rozjela. Kdybych se tedy rozhodl pro 26" tak složím, s tím, že by rám šel samozřejmě do barvy, kterou bych chtěl popř. přítelkyně, ale stále jsem se nerozhodl. Nijak nezatracuju 26" kolo. Nemyslím si, že je nějak horší v jízdních vlastnostech oproti 29". Takže u mě je to popravdě stále 50 na 50, jestli 26" nebo 29". Lépe řečeno, sveze se jak na 29" i na 26" a co ji sedne líp, tak takové se postaví. . Já chápu, že 15 tis je prd. Ale nechci do kola vrážet 20–30 tis. když je tu pak možnost, že bude ležet doma ve sklepě.

        0 0
        • jan.pernik  

          No já ti chtěl poradit, abys zbytečně nevyhazoval peníze :-)

          Rady typu „udělej předselekci“ jsou úplně k ničemu. Ty jí sice uděláš předselekci rozumných kol, ona si z donucení něco vybere, aby Ti udělala radost, jenže pak na tom stejně jezdit nebude, protože to není „úplně to ono“.

          Takže se na tom 3× projede a pak to bude 10 let viset na háku. Takže jediné co můžeš udělat je, vzít jít do obchodu a ať si vybere ty na vše budeš kývat a chválit jí JEJÍ výběr a možná ti bude dovoleno to zaplatit.

          Obden potkávám maníky, za kterými 50m plápolají holky a ve výrazu tváře je všechno, ale nadšení to rozhodně není.

          0 0
          • Maran1  

            Já Ti nevím, jaká je tvoje přítelkyně, ale moje taková není :D A nové kolo kupovat nebudu :)

            0 0
            • jan.pernik  

              To možná bude tím, že nemám přítelkyni. Měl jsem, ale provedl jsem upgrade a po upgradu některé staré dobré funkce přestaly fungovat a vyskytly se některé nové funkce. Rozšíření šklíbák 1.0 a 2.0 dále ještě upravily priority některých procesů. Však sám poznáš.

              A s tím „nové kolo kupovat nebudu“ se taky můžeš po čase dozvědět – ani nové kolo jsi mi nebyl ochoten koupit, měj se, já jdu o dům dál.

              Je to jen dobře míněná rada, aby jsi zvážil priority a o co Ti jde.

              0 0
              • scret  

                ted jsem nepochopil, jestli jsi vlastne stastny, ze ti odesla, nebo ne…:)

                Pred davnym casem jsem nainstaloval program pritelkyne 1.0, ktery se pomerne dlouho tvaril v poradku a byl k uzitku. Funkce vareni, zehleni, prani probihaly bez jakehokoliv zasahu do jinych programu. Tedy az na ten, ze se nedaly spustit programy pritelkyne 2.0 atd. Ale to by nebyl az takovy problem… Nicmene pred casem jsem upgradoval na program manzelka 1.0 a dite 1.0 a 2.0… To byla fatalni chyba. Tyto podprogramy kompletne narusuji operacni program Skvely zivot 10 a neustale spoustej chybu „hodim si to“ :))

                0 0
                • jan.pernik  

                  jj presne. Jinak ano, pritelkyne odesla – resp. byla upgradovana a uz to neni pritelkyne, ale manzelka 1.0.

                  A jsem stastny, ale chvili trvalo nez jsem pochopil ze nektere programy nejdou spustit, jako napr. spolecny cyklovylet v rozumnem tempu a rozumne delce.

                  Je potreba to vyladit a pak se dají veci poustet i paralelne. Jako napr. hrady 1.0 a zamek 2.0 a soubezne silnice 100.0.

                  Ale zabere to cas.

                  Jinak kola ktera jsem doporucoval – kola holandskeho typu, jsou pro baby pohodlne a navic v tom prednim kosiku muzou dovezt i nejake jidlo a piti. Naprosto vytunene kola a manzelky jsem videl v Holandsku, kde takova manzelka X.X byla schopna do predniho kose dat celou basu piva a hromady jidla a pak klidnou jizdou odjizdela k domovu.

                  0 0
              • Maran1  

                Neboj se, nedozvím ;)

                0 0
    • Espen  

      Loni v létě jsem nechal u stavitele kamarádce postavit 26" za podobné peníze jaké máš ty. Vzduchová vidlice, komplet 3×9 alivio. Kolo sem nevážil, ale byl sem překvapen jak vyšlo váhově. Kámoška úplně nadšená. Párkrát jsme spolu vyjeli a jelo jí to moc pěkně. Sám mám 188cm a jezdím na 26".

      0 0
    • Bocka  

      Celá tato diskuse je k ničemu :D Většina holek vybírá kolo podle barviček a je jim úplně jedno jestli je osazení shimano/sram, alivio/Xt. A přece barva jezdí! Znám jen dvě holky ( a to jsou sestry), kterým by byla jedno barva, ale dívaly by se po osazení. Zbytek holek by vybíralo podle barvičky :) Takže jak psal jan.pernik, vem ji do obchodu a ať si vybere tu svoji barvičku :)

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce