• smithi

    Zdravim pánové a dámy,

    rozhodl jsem si zakoupit nové kolo a jelikož se v tom vůbec neovyznám tak už nějaký ten den tápu.

    Neměli by jste nějakou radu ? A co říkáte na

    http://www.axit.cz/…29-2014.html

    http://www.axit.cz/…29-2015.html

    které z nich by jste volili popřípadě nějaký lepší kup v zhruba stejné ceně ?

    0 0
    • nitraq  

      Do těch třinácti tisíc to bude vždycky o kompromisech. Kolik měříš?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • smithi  

      Merim 185cm vaha 90 kg myslim ze velikost urcite xl … co jsem mel moznost vyzkouse 29" a L kostrou tak to bylo male … je mi jasne ze za tu cenu nemuzu cekat nic moc ale aspon treba ktery vyrobce a tak … nad bazarem jsem take uvazoval jenze kdyz se clovek fakt nevyzna tak je to tezko

      0 0
    • loticzek  

      Před nedávnem jsem řešil stejný problém, tedy kolo za stejnou cenu. Měl jsem nabídky od stavitelů s celkem slušným osazením, ale nakonec jsem limit navýšil na 15,5k a jsem rád, že jsem tak udělal, kolo je skvělý. Zkus tedy popřemýšlet o zvýšení limitu a oslovením některého ze stavitelů,

      0 0
    • smithi  

      Stavitel mi rekl kolo 25 a vys jinak sunka tak jsem od toho tak nejak odstoupil .. limit by se dal navysit proc ne ale jelikoz nemam nic odjezdeno a vim ze budu kolo vyuzivat jen zridka polni cesty silnice a drobny teren tak jsem si rikal ze na zkousku a do zacatku by mohlo stacit takove bracha koupil mongose za 9900 ma ho 4 roky jezdene zhruba mym stylem a porad solidne slozi tak jsem si rikal ze kolo za 13000 ted po canocich treba predlonsky model ve vyprodeji ny mi mohl stacit … omlouvam se za to jak pisu jsem na mobilu a nemam prilis cas

      0 0
      • nitraq  

        Tak to byl nějakej stavitel amatér. Staví se běžně už od zhruba 15,5 tisíc. Místní stavitelé jen namátkou – hnoj, maajkee, scalar, bluma, seky…

        0 0
      • Radovan84  

        A kterej stavitel ti tohle řekl prosím tě? Za 15 už postavíš velmi slušné a spolehlivé kolo pro tvoje účely.

        0 0
        • Al Stra  

          prdlačky, kolo musí stát alespoň 70 tyček ať je na co koukat-)

          0 0
          •  

            já myslel že kolo je na ježdění

            0 0
            • Al Stra  

              podle mého není kolo za 13 tis vhodné na ježdění, došetřil bych ještě pár tisíc…

              koukám tu na pěkná kola po slevě za 20-)

              0 0
              •  

                Já asi taky ale pro cykloturistiku?u Hor­ského bych spíš násobil

                0 0
                • Al Stra  

                  nebudeme se tím už trápit ano?-)

                  0 0
    • smithi  

      Na tom bazaru to nevypada zle ale resim i dilema jestli 27.5 nebo 29 … chtel jsem 29 ale co jsem sledoval 27.5 vyjde samozrejme o neco levneji na bazarech je jich i vic tak proc ne ty … nicmene nebylo by 27.5 palce a kostra 19 na me male ? Nracha ma tusim 27.5 a kostru 21 ci 22 a to mi tak zhruba vyhovuje

      0 0
    • smithi  

      Tak jako samozrejme mi rekl ze i za tu cenu se da postavit ale ue to bude to nejnizsi mozne otazkou zustava jestli to i tak nebude o 100% lepsi nezli z obchodu za 15

      0 0
      • nitraq  

        Stopro to bude lepší, než z obchodu. Minimálně dostaneš vzduchovou vidlici, o který si můžeš u kola z obchodu za 15 nechat zdát. A ten prodejce Canyonu bude nejspíš zmatenej, tenhle model byl 29.

        0 0
        •  

          Vzduchovou vidlici v žádném případě neber věčně problémová věc!

          0 0
          • Vilém  

            A uz vubec ne s duralovym krkem, to je hotova sebevrazda.

            0 0
            • Erknold  

              +1 :)

              0 0
            •  

              Za pár let a z druhé ruky určitě ano!!! nevíš do čeho kdo vletěl a náhodou-li ten sloupek nenačnul.

              0 0
          • nitraq  

            Zase trollíš nebo jsi prostě tak blbej?

            0 0
          • krosmen  

            Mohl bys mi prosím vysvětlit, jaké strašné problémy přináší vzduchová vidlice? At' vím, na co se mám připravit, páč já jsem s nima žádný problémy nikdy neměl.

            0 0
            •  

              Já mám pružinovku,s tou jsem neměl 9let problém vyměnil jsem ji až když mi po 57 000 km praskl duralový rám vlastně preventivně zase za pružinovku opět s olejovým tlumičem a zamykáním z řídítek zn.Suntour.Známý měl RST se vzduchem a od začátku měl problém s unikáním vzduchu několikrát reklamoval ale problémy se pořád opakovaly,a není to jediný případ,s pružinou se to stát nemůže, myslím že pro crosse je slušná pružinovka dobrá volba navíc není třeba speciální hustilku(na těch pár cm zdvihu).

              0 0
              •  

                je vidět že se vyznáš a plno zdejších borců by se od tebe mohlo učit

                0 0
              • scalar  

                To můj známý nemá žádné kolo. Za těch asi 30 let, co ho znám, se mu nestalo nic nejen s vidlicí, ale s žádnou součástkou na kole. Prostě žádné problémy, žádné reklamace…

                0 0
                •  

                  No vážně myslíš že má smysl komplikovat cykloturistiku s vysokotlakou hustilkou jen proto,že ti to doporučí vyznavač horského kola na kterém ten vzduch vzhledem určení těchto kol a velkým výškám zdvihu význam určitě má.???

                  0 0
                  • scalar  

                    Až zavítáš do roku 2016, tak zjistíš, že crossové vidlice mají 30mm vnitřní nohy a 70mm zdvih. Jistě, můžeš mít pružinovou vidlici, ale musíš mít hmotnost 70 – 75 kg, aby Ti fungovala správně. Také si musíš pohlídat, aby měla tlumení (většina levných pružinových vidlic ho nemá). V opačném případě vidlice pracuje špatně nebo vůbec, kolo ztrácí na jízdích vlastnostech, rázy od terénu jdou do rukou a zad.

                    0 0
                    •  

                      Tak já ještě žiju v roce 2015 ta moje "Suntourka"má jen 65,nebo 60?nechci mystifikovat,ale olejovou patronu k tlumení a zamykání má,do nějakých filcových podložek namazaných vazelínou bych nešel,a samozřejmě cr-mo krk!

                      0 0
                      • Vilém  

                        A to ze je taky namazana vazelinou a ta tlumici patrona tlumi skoro stejne obema smery, to ti zrejme vubec nevadi:)

                        0 0
                        •  

                          No mám pocit že je tam spíš kvůli Zamykání ty kluzáky zas nejdou až tak lehce aby to bylo třeba nějak extra tlumit

                          0 0
                    • Petr L2  

                      A nedej bože, kdyby si měl třeba víc jak 180 cm výšky, to ti výrobci k odpovídajícímu rámu přidělí vidli s pružinou Hard a ta ti nebude šlapat ani kdyby si měl 85 kg. To je také slušná výhoda, alespoň se moc neochodí.

                      0 0
              • Vilém  

                Tak jakoupak nam doporucis slusnou pruzinovou vidlici?

                Vzduchovka od RST, to opravdu byvalo akorat zdrojem problemu, teda alespon do dob, nez zacli delat vidle Manitou a prevzali nektere jejich technologie.

                0 0
              • krosmen  

                Můj známej si koupil v krámě šunku a byla zapařená. Proto nikdy nejezte šunku, já jím párky a ty jsou v pohodě.

                0 0
                •  

                  problém je vtom že když se to stane třem známým z 10ti tak mne na tu šunku asi přejde chuť

                  0 0
                  • Erknold  

                    Moje vzduchová suntourka nrx drží přes 6000 km a přežila i můj amatérský servis v podobě rozebrání a výměny vazelíny. Sice není lehká jako bajkové verze, má dvě kila, ale i tak jí mám rád :)

                    0 0
                    •  

                      Tak ti přeju aď ti vydrží alespoň 57000 jak ta moje pružinová a to jsem ji nikdy nerozebíral :)

                      0 0
                      • Erknold  

                        Jen podotknou, že nrx stále funguje v celém zdvihu, což se o kolegovo pružinovce říci nedá. Nicméně věřím, že by obě držely kolo i po desítkách tisíc km. Na mé městské hapině mám pevnou a i po 80 letech stale drží kolo. Svařoval jsem jí jen dvakrát. Takže za mě pevnou celoocelovou, dle hesla, každé kilo se počítá :) a navíc je snadno opravitelná.

                        0 0
                      • Lišák  

                        Chtěl bych vidět / zkusit její funkci po tomto nájezdu bez servisu. A to myslím vážně. Nerýpu.

                        Odkud jsi?

                        0 0
                  • Petr L2  

                    Pokud pro tu šunku všichni chodili do jednoho kšeftu a brali tu nejlevnější.....

                    0 0
    • smithi  

      Tak ponove rozmluvili jste mi to pujdu sledovat bazary popripade zkusim nechat nekde poskladat a udelam to tak abych se vlezl do 20 … kdyz uz tak uz ono se asi fakt neoplati jit do strepu z kaflandu atd

      0 0
      • Erknold  

        I když ta stavba bude „jen“ zdejší klasika od Scalára, „jen“ na raidonu, XC32 apod., „jen“ na aliviu, furt to bude kolo, které té bude bavit a bude úplně v pohodě.

        0 0
      • nitraq  

        Rozumná volba. Za 18 – 19 už dostaneš slušně osazený kolo a především to bude vyvážený, ne naleštěná přehazovačka a k tomu nesmyslná vidle.

        0 0
        •  

          ale nesmí to být Author nebo Merida a podobně, hazka XT a zbytek sračka.Lepší jsou méně zvučné značky co nemixujou sady

          0 0
          • nitraq  

            Takže blbej. Bavíme se o individuální stavbě, nikoliv o sériovce.

            0 0
            •  

              ale i individuálně člověku který tomu neholduje můžou postavit kolo s hazkou XT,vzduchovou vidlí a převodníkem bez náběhů náboji no-name

              0 0
              • nitraq  

                Proto, pokud to staviteli nebude vadit, sem pak může sestavu hodit a bude mu zhodnocena, jestli neobsahuje nějaký kiks.

                0 0
                • smithi  

                  Přesně tohle jsem teď chtěl napsat že si zajedu ke zdejšímu staviteli zkusim to s ním dat na papír vypsat alternativy kde by slo prilepšit a hodil bych to sem jak my to vy kteří se v tom jistě vyznáte … nejmín 10× než já zhodnotili

                  0 0
              • scalar  

                To by ses divil, jak jsou poslední dobou žádané převodníky bez náběhů :-)

                0 0
                • nitraq  

                  Tipuju, že nepochopí:)

                  0 0
                  • scalar  

                    Spíš rozvine teorii o ocelových převodnících, které neohrožují cyklisty na životě tak jako ty strašné hliníkové :-)

                    0 0
                    •  

                      Ale pochopil že máte namysli těch nesmyslných 10či11 krát1 kde se kříží řetez jako prase a málo kdo si uvědomuje že čím jde řetěz šikměji tím víc výkonu jde v niveč (jestli vám tedy něco říká fyzika a vektory)jasně je to pouze pár%.Ale ten jednopřevodník byl vyvinut hlavně pro závodní jezdce kteří si namontujou pilu s počtem zubů pro danou trať,jenže hobík fajnšmekr chce mít taky "super matroš"a pak je ochoten dát 1500 za bezcennou placku bez náběhu která má ve skutečnosti hodnotu maximálně 100kč a další majlant za kazetu s velkým rozsahem,nebo rovnou koupí celou jednopřevodníkovou sadu aby byl IN a pak se s tím trápí protože nato nemá nohy.holt byznys je byznys a lidská hloupost jako voda pro mlýn.

                      0 0
                      •  

                        +1 do kamene tesat

                        0 0
                      • Vilém  

                        Jo je videt, ze jsi videl hodne placek pro jednopilu:)

                        Vyrobne je to vetsinou o dost komplikovanejsi a nakladnejsi, nez vyprasknout kus plechu na lisu.

                        Doufam, ze jezdis maximalne 7mi kolo, protoze jinak bys z toho musel zesedivet.

                        0 0
                        •  

                          Tak to jsi mne dostal protože opravdu nechápu co je tak komplikovaného na jednopřevodníku který nemusí mít řadící náběhy,jen má něco vyšší zuby aby se na něm při tom hrozném křížení udržel řetěz ale i tak to asi ůplně nestačí když každý druhý „jednopřevodní­kovec“ vozí vodítko,jinak se někdy podívej jak je důmyslný prostřední převodník třeba i na pitomém Alivku(hold žádný CNC šmejd) Jinak já mám 3*9 ale i kdybych měl 3*7 tak mám větší rozsah převodů než Ty se svojím 1*treba11

                          0 0
                          • nitraq  

                            Čárky, tečky, holt, achjo…

                            0 0
                            •  

                              Když došly technické argumenty tak alespoň nějaké že??

                              0 0
                              • nitraq  

                                Uznávám, lehce podpásovka. U dřívějších příspěvků jsem si toho nevšiml, ale teď už to fakt praštilo do očí.

                                0 0
                              • novas752  

                                +1

                                0 0
                          • Vilém  

                            Bezny profil jednoprevodniku mas na prilozenem fotu.

                            Proste to neni vyprasknout kus plechu a do nej nanytovat par cepu.

                            0 0
                            •  

                              Vážně natom nic zvláštního není,jeto jen pravidelně ofrézované aby byla vymezená vůle pro vnější články,vždy tedy sudý počet zubů.Převodník s náběhy je daleko složitější navrhnout to aby ten řetěz nabíhal jak má a pokud je vyrobený na CNC tak je mnohem složitější ten stroj naprogramovat.já jsem ale pro lisované převodníky Schimano protože bezproblémově řadí

                              0 0
                          • Vilém  

                            Nejezdim jen 1×X, ale i 2×X, nebo dokonce 3×X.

                            Jen se vyjadruju tvym odsudkum neceho, co jsi ani z blizka nevidel.

                            0 0
                            •  

                              Mně jednu dobu vrtal v hlavě ten Rohloff ale vytočilo mně jak jsem na netu zjistil že ten pastorek k němu vyjde na 700Kč a prý vydrží 2*5000km za ty peníze mám dvě kazety na deevítku

                              0 0
                              • Vilém  

                                K tomu pastorku. Ono zalezi na jakem ramu bys to pouzil. Pokud na klasice s napinakem, tak by to tak nejak mohlo byt, pokud s posuvnyma patkama, nebo excentrickym stredem, tak by to prezilo podstatne vic.

                                0 0
                                •  

                                  To chápu jak se tomu nedá možnost střílet tak to lze sjet až na niti mám ale fintu s kazetama jak prodloužit životnost na dvojnásobek ale nesmí být s alu unášečem

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Proc by nemohla, proste ji otocis celou, nejmensi pastorek k vypletu:)

                                    0 0
                                    •  

                                      o otáčení pastorků to není, ani o střídání několika řetězů a dokonce ani o včasné výměně řetězu. Na Deore devítce najedu 2*10 000

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        A pak vyhodis vsechno ne?

                                        Retezu u togo spotrbujes kolik?

                                        Nevim jak deore, ale XT v 8 i 9sp dala kazeta klidne pres 20tkm, kdyz clovek nepretahne retez nekde v pocatcich.

                                        0 0
                                        •  

                                          Řetěz HG72,měním po 3000–3500,sjedu tři,což číní cca10 000(třetí klidně sjedu nadoraz měrky,protože čtvrtý by stejně střílel)pak kazetu rozeberu přebrousím zuby ve směru roztečné kružnice (nikoliv do středu) a vydrží další tři řetězy,pak už jsem to nezkoušel ale určitě by to ještě šlo jednou.

                                          0 0
                                          • Vilém  

                                            Tak o tomto zpusobu je tu nekolik hodne obsahlych temat, muzes neco vyhrabat a prispet.

                                            0 0
                                            •  

                                              Já to nikde nenašel ale opravdu to funguje prvních 50km trošku hlučnější ale pak jako nová brousím ta 3–4 pastorky

                                              0 0
                              • Petr L2  

                                No tedy, já ti člověče chtěl Porsche 911, ale když jsem zjistil co stojí a kolik vydrží ty doporučené gumy, tak jsem si koupil Superba :-)

                                0 0
                                •  

                                  Mi jde oto že výrobci převodovek vždy argumentují levným provozem a pak ti prodají pastorek za 700Kč!

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Kdyzh nepocitas porizovaci naklady, tak to tak hrozny neni.

                                    Teda pro nekoho, kdo jezdi klasicke prevody treba v nejake 2×10, nebo 2×11 kombinaci.

                                    0 0
                                  • Breakpain  

                                    Pokud to má člověka bavit, počítat to je cesta do pekel. To bych se pomněl z toho, kolik dám jen za upgrady a servisní díly ročně ;).

                                    0 0
                          • Petr L2  

                            CNC šmejd, chlape ty si mi spravil náladu! a já myslel, že půjdu do postele s depresí

                            0 0
                          • raw 4  

                            Skutečně a jak to tak presně víš..?

                            0 0
                      • tomxxx  

                        Většině co vozí jednopřevodník jde o to zbavit se smyku, který je důvodem většiny problémů s řazením. O to být in většině asi ani nejde. Mě třeba smyk sere neskutečně.

                        0 0
                        • Lišák  

                          Jaké jsou ty problémy s přesmykem?

                          Vím jen o jednom – pokud nepřeřadím před stojkou včas, tak ve stojce už to smyk nedá.

                          0 0
                          • tomxxx  

                            To je jeden, ale nejmenší, páč i v tahu se dá řadit dolu, ale neni to ono. Pak nachytání bahna, přestane to řadit nebo to řadí blbě. Nešikovné přeřazení – řetěz se zasekne a když do toho tlačíš silou, tak přihneš smyk a zase to přestane řadit. Při pádu ohneš smyk – řadí blbě. Spadnutí řetězu díky rozhození dorazů… prostě moc problémů. Můžeš být jakkoliv dobrý mechanik, ale stejně tohle někdy zažiješ. Na normální ježdění je to skoro fuk, ale když při závodě potřebuješ sázet rychlosti fakt rychle, tak je smyk docela pitomej. Mně největší problém dělá to bahno. Zvláštní je, že na přehazovačce sem s desítkovym řazením problém nikdy neměl, přitom mu v podstatě vaděj podobný věci, ale i v bahně to řadí.

                            0 0
                            • Lišák  

                              0.K. Na závodní použití se s tím dá souhlasit.

                              O řazení dolů v tahu jsem nemluvil, mluvil jsem o řazení ve fakt stojce.

                              0 0
                              • tomxxx  

                                Ve stojce seš v háji i s elektrokolem :D

                                Krom defektů jsem měl vždy problém v oblasti přesmyku, proto mě ta věcička docela pije krev.

                                0 0
                          • Mr.Duck  

                            Hluk.

                            Padani retezu. Kdyz jedes v rozbitym terenu, nerikej mi ze ti nespadne retez z ne-N/W prevodniku, me snad vzdycky, a presmykac ho na miste neudrzi ani nahodou :)

                            0 0
                            • novas752  

                              Trochu to mlátí, ale řetěz mi spadne možná jednou za 1000km. Stačí před sjezdem zařadit vepředu velkou aby byl řetěz jakoby kratší. :)

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • Mr.Duck  

                                Tak ja ti asi ukazu co je rozbity teren, a jestli ti tam retez bez voditka a bez NW prevodniku nespadne, za kazdou jizdu co nespadl ti koupim pivo :)

                                0 0
    • Radek Broz  

      Přední nebo zadní?

      0 0
      •  

        Špatně jsi to pochopil myslel celé kolo,věř že to jde,ikdyž já bych aspoň trošku přidal,a dokonce natom půjde jezdit i do kopce!!!

        0 0
    • smithi  

      Zdravim panove ke staviteli jsem se jeste nedostal ale naskytla se mi moznost koupit https://www.tsbohemia.cz/…d233299.html vim ze to nebude zazrak ale kamos mel nejake slevy a vzal ho stim ze bud ho od nej koupoim nebo ho posle dal cena pro me je za 10500,– je to neskutecny strep a nebo s porovnanim ke konkurenci za 13 000 je to jeden z lepších kousku ?

      0 0
      • nitraq  

        Ano, je to střep.

        0 0
        • smithi  

          takže říkáš že komponenty použité jsou na tom špatně oproti konkurenci ve stejné cenové relaci (11 000 – 12 000 dejme tomu) ? je mi jasné že vy dravci takovéhle kola neuznáváte a neřadíte snad ani mezi kola :-D ale přece podivejme se nato z pohledu že nejsem žádnej cyklista a pokud mě to chytne tak pojezdim sezonu a pujde pryč pokud ne bude stat neježděné a to je mi celkem líto kola za 20 …

          0 0
          • Evilcleaner  

            pokud ti nevadí tohle kolo po sezoně vyhodit (jak píšeš), tak si ho klidně kup. nicméně mi tento přístup vyjde jako vyhazování peněz a i samotná koupě toho kola mi přijde jako vyhazování peněz.

            ještě taková úvaha: mnohem spíše tě začne bavit ježdění na kole, kde komponenty fungují správně, a kde nebudeš limitován jejich využitím např v terénu, spíše než na kole které bude slepeno z kombinace dílů nesourodé kvality. za mě je cenovka kolem 13 tisíc ok, nicméně ne u kola z krabice.

            0 0
      • zimic  

        Kolo, ktery ti na rekreacni jezdeni bude stacit, bude fungovat vyvazene a bude ti delat radost dokud nebudes chtit lepsi ti dobry stavitel udela uz za 15k. Bude to neporovnatelne s obchodem. Tak neblbni a prisetri par korun.

        0 0
      • robertb106  

        tvůj kamoš to koupil za 6990,– slevový kod posílaly na mejla asi každému protože na svůj učet v bohémce téměř nenakupuji.

        0 0
    • smithi  

      ano ano … teď jsem tu tak nějak týden nebyl a zas mě začaly napadat jak vidím a čtu i na jiných forech dost velké nesmysly …

      neměli by jste radu na STAVITELE … Vsetin , Zlin a okolí ?

      0 0
      • Erknold  

        A není jedno odkud ti PPL doveze kolo? Kola co máme doma jsem viděl v reálu, až když jsem je měl doma. Ve výsledku není třeba ani stavitele vidět v reálu. Je to běžný smrtelník.

        0 0
        • zimic  

          Presne.

          0 0
        • Evilcleaner  

          tak s tímhle se teda neztotožním, kontakt se zákazníkem je podle mě jedním z nejdůležitějších aspektů. mít možnost ukázat, vysvětlit – mnoho lidí, kteří začínají s cyklistikou mnohdy netuší jak o kolo pečovat a zároveň by mnohdy neuměli využít plný potenciál různých technických fíčur. takže kromě předání tovaru by to mělo obsahovat i nějakou přidanou hodnotu. ;)

          0 0
          • zimic  

            No jo no, to sem ale neresil, protoze sem nic vysvetlovat nepotreboval. Kompomenty atd. jsme resili mailem a telefonem. Pro samotny kolo jsem si uz dojel, ale nemusel jsem, sedelo perfektne. Tak kdyz mluvime o zakaznikovi, ktery vi akorat jak kolo vypada tak asi bude muset projit skolenim co a jak, nicmene uz registrace tady, procteni temat, zajem o ruzne komponenty a samotny fakt, ze drive nebo obcas na kole jezdi by melo stacit, aby po rozbaleni pochopil co s tim. Neobjednava raketu od NASA. Ale kazdeho vec.:)

            0 0
    • smithi  

      Pánové a mohli by jste mi sem hodit nějaké odkazy na ověřené stavitele popřípadě kontakty mail a tak .. vubec nevim kde k nim přijít a už vůbec ne kteří jsou fakt borci … poblíž jednoho staršího chlapíka co se tomu už léta věnuje mám ale mám takové tušení že bude poněkud předražený :-) nicméně zítra k němu zkusím zajet něco málo probrat za kolik co a jak (nevěřím tomu že mi to dá na papír ale zkusim co nejvíce informaci si zaznacit a dat vám je sem k zhodnocení jestli nejde nahodou o zlodeje :-) :-)

      0 0
      • Erknold  

        Já mám dvě kola od Scalára. Mejl má v profilu. Ale také tu kola v této členovce staví maajkee a evilcleaner. Ani na jednoho jsem tu asi žádnou negativní reakci nečetl, co se týče stavby kol.

        0 0
      • zimic  

        Myslim jeste Hnoj. Ja mam take od Scalara a sem spokojenej. Zkus si vyhledat vyse jmenovane a oslovit je.

        0 0
      • speedo88cz  

        Chaingang taky sklada

        0 0
      • Ondra Pozořice  

        Hlavně řeš stavitele či kamenného prodejce v místě bydliště. Záruka je záruka a překvapivě většina mechaniků potažmo prodejců ti dá servis minimálně na 1 rok zdarma. Vůbec se nebavíme o garanční prohlídce, která je povinná vzhledem k záruce a zpětné vazbě výrobce/prodej­ce/zákazník/ko­lo. Určitě se vyplatí stavba. Kluci jsou šikovný a neudělají špatné kolo. Stoprocentně bych se věnoval posedu a proto je i důležitá osobní návštěva, vyptávačka a poté stavba kola na míru. Ty tři tisíce co psali hore jsou adekvátní za osobní přístup, kolo kupuješ třeba na dvacet let.

        0 0
        •  

          Taky bych si nenechal poslat kolo v krabici od nějakého "místního"skla­datele zdruhého konce republiky který mne ujistí že je to kolo postavené přesně pro mne když, mne ani neviděl.Pak v sezóně čekat i tři týdny na případný servis protože v každém kameňáku dávají přednost unich nakoupeným kolům

          0 0
          • Lišák  

            Pokud si neumíš ani dofoukat kola, tak je pro tebe jediná šance koupit za stejné peníze (jak od stavitele) nějaké kolo, které bude mít „výbavu XT“ (čti přehazovačku). Vidlice patrně příliš funkční nebude, náboje s nezatěsněnými ložisky a podobné „vychytávky“ ti bude muset nahradit pocit z přednostního servisu. Každý má volbu.

            0 0
            •  

              Ta výbava je hodně o značce (čím zvučnější,tím méně komponentů je z jedné sady)přitom je hodně méně zvučných které používají většinou kompletní sadu,třeba MAXBIKE,SUPERI­OR,SPRINTER,at­d.No já jsem si všechny kola skládal i servisoval sám,ale je hodně lidí co si koupí díly z netu a pak s tím jdou do krámu a chcou to namontovat,docela se nedivím těm prodavačům že je někdy posílají do háje.

              0 0
        • Breakpain  

          Těch 20 let je přehnaných ne ;) …to jsou světlé výjimky :-).

          0 0
          • zimic  

            Záleží, kdy objevíš Bike-forum. Já bohužel hned po koupi novýho, takže sem za půl roku musel zas měnit:-)

            0 0
            •  

              Ono je to myslím hodně o tom že když člověk jezdí a neřeší blbosti, je spokojený a kolo mu vyhovuje,ale jakmile si prolistuje nějaký kolový časopis,hned je nešťastný že má špatné kolo.Ono stačí používat hlavu a prokouknout trochu finty marketingu a politiku výrobců a pak mu dojde že když třeba vyhodí přehazovačku DEORE a namontuje XT ,bude životnost i fungčnost stejná ,a ušetří akorák pár gramů.

              0 0
              • zimic  

                Je to marný

                0 0
                • Petr L2  

                  Dvacet let je moc, máme doma pár kol z devadesátek a i při letmém pohledu na ně je jasné, že svět je zcela jinde.

                  0 0
                  •  

                    Záleží jak v které oblasti kol,třeba silnice a cross se nemění tak moc jako mtb

                    0 0
                    • Erknold  

                      No vidlice na krosse doznaly stejných změn z pružin na tebou neoblíbený vzduch a vahou pod dvě kila díky lehkým slitinám. Stejně tak brzdy jsou stále častěji hydraulické kotoučovky. Kliky také samé odlehčení. No a kola ty jsou vlastně také MTB.

                      Když porovnám kolegovo krose 15 let starého a mého 3 roky starého, tak bych se i urazil, kdyby někdo od pohledu řekl, že je to to samé :-)

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      •  

                        Jenže otázka je kolik těch změn má v praxi nějaký význam,třeba ty kotoučovky?u MTB výborná věc ale u crose myslím spíš zbytečná složitost

                        0 0
                        • zimic  

                          Já teda shledávám za větší pakárnu seřídit starý véčka než ať mechaniky, tak hydraulický brzdy. Ale asi mi bude vysvětleno, že to tak není.

                          0 0
                        • Erknold  

                          Hydrauliky mají výhodu v tom, že do nich lidí peníze dají. Do véček to nechtějí dát a pak kupují ty levné šmejdy.

                          0 0
                          •  

                            Navíc hodně výrobců kol aby navýšili zisk,nepoužijí brzdy shimano které jsou osvědčené ale použijí levnější avidy nebo tektra,které nejsou nic moc.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Mám přímé srovnání véček Avid SD5 a Shimano Alivio. Alivka jsou proti SD5 jak z gumy. Zkoušeno na stejném kole, se stejnými pákami, kabeláží i brzdovými špalky.

                              0 0
                              •  

                                Jenže ty shimana mají daleko kvalitnější vracecí pružiny,ještě jsem se nesetkal s tím že by někdy u schimana praskly,a také se lépe seřizují,u tektra jsem musel třeba použít v rámu na každé straně jinou dírku ikdyž bylo kolo přesně uprostřed.navíc mívají jiné vzdájenosti uchycovacího otvoru pro špalek vůči čepu na rámu.Jednou jsem se setkal s tím že u rámu merida s brzdami tektro bylo třeba dát špalky do zcela krajní polohy a po mírném opotřebení je už nebylo možno posunout.Možná to bylo špatnou polohou čepů na rámu ale u shimana tento problém nebyl.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Moc nechapu, proc do toho tahas nejaky Tektra.

                                  Vratna pruzina jde napruzit, tak abys byl spokojen a pouzil stejnou dirku v navarce ramu.

                                  0 0
                                  •  

                                    Né vždy někdy má každá jiný tvar a mají být od výroby stejné, tedy samozřejmě levá a pravá.

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      V naproste vetsine pripadu to napruzit lze. To, ze by mely chodit stejne uz z vyroby, o tom zadna.

                                      Ale proc sem tahas to tektro, to stejne nevim:)

                                      0 0
                                      •  

                                        Omlouvám se za omyl ,ty nestejné pružiny byly opravdu tektra,ale ty co vpodstatě nepasovaly na rám merida byly avid.

                                        0 0
                    • raw 4  

                      Chápu to dobře, že tvrdis, že se silnice od 90 let nezměnila? :-)

                      0 0
                  • Lišák  

                    Já jsem se svým Mongoose z 1996 spokojený. Teď na něm mám vidlici 80mm. Ta stovka byla moc. Za loňský rok jsem na něm najezdil nejvíc kilometrů ze všech mých kol. Vůbec mně nepřijde, že by to bylo zastralé kolo. Geo mně sedí, převody jsou ty nejlepší, které byly kdy vymyšleny :-), „V“ brzdí (pro mě) naprosto bezchybně (ve sněhu s ním nejezdím, v dešti minimálně). Ocel pod 12 kilo.

                    I po dvaceti letech se mně líbí a mám ho rád! ;-)

                    0 0
                • raw 4  

                  přesný

                  0 0
              • krosmen  

                Ty jsi obě přehazky osobně testoval , a to až do jejich smrti, že děláš takové závěry?

                0 0
                •  

                  Mám deore 510 najeto 61 000,pořád perfektně funguje měním pouze kladky cca co 15000,myslíš že XT vydrží víc ???

                  0 0
                  • Vilém  

                    A myslis, ze ne, kdyz ti vydrzelo Deore?

                    0 0
                    •  

                      Byl bych rád kdyby stejně

                      0 0
                      • Vilém  

                        Vzhledem k tomu co ti vydrzelo deore, tak asi jezdis nejaky poklidnejsi styl, nebo jsi mel fakt stesti:)

                        Na XT je vse podsatne udelane dukladneji, takze nevidim duvod, proc by melo vydrzet min.

                        Leda snad duralovy voditko by mohlo byt nachylnejsi na poskozeni.

                        0 0
    • dasty  

      No za 13 k se zázrak čekat nedá, můžu sehnat za tu cenu Scud 29" na X.5 3×9 disc

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.