Nevíte někdo, kde u nás v republice sehnat véčka od Campy? Přítelkyně má Meridu CC4 2010, na cantilevery nemá sílu v prstech, tak by to chtělo účinnější brzdy, ovšem ne plnohodnotná véčka, mají příliš odlišný krok.
Děkuji za podněty.
Nevíte někdo, kde u nás v republice sehnat véčka od Campy? Přítelkyně má Meridu CC4 2010, na cantilevery nemá sílu v prstech, tak by to chtělo účinnější brzdy, ovšem ne plnohodnotná véčka, mají příliš odlišný krok.
Děkuji za podněty.
Co zkusi poptat u Šírera ( dovozce Campy)?
Co nizky Avidy? Nebo to musi byt Campa?
A jsou k dostání u nás? Nemáš link?
Delal jsem edit, ale neprobehl. Popletl jsem to s tema vyse zminovanejma Tektrama. Ty k sehnani budou, kamos je vozi na jakemsi fitness hybridnim kole.
Tektro RX5 už bohužel k mání nejsou, dle google
Tak máš asi ty cantiky špatně nastavené.
Možná mě za to budete kamenovat, ale tvrdím, že dobře nastavené se vyrovnají V-čkům.
I s dualama? Na CX kole jsem sedel jednou, byly tam nejake Frog Legs cantiky a to jsem se malem zabil. Nebrzdilo to skoro vubec.
Jinak na MTB s tvym tvrzenim vicemene souhlasim.
Podle mně V brzdy musel vymyslet nějaký líný servisák (kdo by náhodou nevěděl, tak lenost je matkou veškerého pokroku).
Vyměnit špalky a seřídit V brzdu je otázka chvilky a zvládne to skoro každý. Na druhou stranu ale seřídit cantiky tak, aby skutečně brzdily, nepískaly a nesjížděly se blbě špalky dá skutečně něco práce ( a samozřejmě platí, že čím levnější brzdy tím víc práce).
Ptal jsem se zda mas takovou zkusenost i s cantikama na dualech?
Nemám. Vždycky je to ale o celkovém pákovém pomětu mezi páčkou brzdy a čelistí. A ten si právě u tohoto systému můžeš nastavit ( psal jsem to už tady někde ).
Ano vim jak se nastavuji cantiky i jaky vliv ma uhel spojovaciho lanka. Chtel jsem vsak vedet, zda to takto funguje i u canti brzd pouzitych spolecne s dualama, coz nemam osobne vyzkousene.
Tak si změř jak daleko jsou na těch páčkách od sebe osy čepu a uchycení lanka a porovnej si to s klasickýma cantil. (myslím, že to bude dokonce stejné – používal jsem kdysi silniční brzdy s páčkama cant. a fungovalo to).
To je poměrně logické, když se dnes na CX kolech používají stejné dualy jako na silničních kolech, ale s canti, že opačně canti páky budou fungovat s se silničníma brzdama…;) Jinak se dají taky použít páky s plynule stavitelným chodem lanka, které dělá Avid…:)
Véčka potřebují dlouhý a slabší lanka a silniční čelisti a cantiky krátký a silný. Takže rozhodně budou cantíky fungovat lépe se silniční pákou, než s pákou na véčka.
Vliv toho spojovacího lanka je nejdůležitější na brzdný účinek. Čím ostřejší úhel, tím hůř to brzdí.
Zde se to kdysi řešilo : http://www.bike-forum.cz/…5/forum.html?…
ten servisák se jmenuje tuším wiesmann a aspoň teď to moc servisák není :-)
To on teď dělá ty plynové kotle, že?
:D
on je rámař, no :-) na ty kotle :-) jinak tuším, že véčka udělal v roce 1990
Ono cantíků je spousta, nejlépe mně brzdily staré LX, ale špatně se tam nastavují špalky. Teď mám Avid Shorty 4, jsou tužší a lépe nastavitelné. Přítelkyně má Tektro Super Light, takové široce rozevřené, mají větší odskok od ráfku a nižší účinnost, podle mého tedy… Nastavené jsou dobře.
Nastavení není jen to, jak upneš špalky.
Důležitý je i úhel, který svírá to spojovací lanko – Tedy jeho délka.
Ano, třeba Avidy 4 mají tři délky spojovacíc lanek na regulaci poměru odskoku a brzdné síly. Tektro Super Light mají od výroby jednu délku lanka, doporučuješ ho zkrátit na zvýšení brzdného účinku?
Ano.
Není to nic složitého – můžeš si to třeba nakreslit, nebo vypočítat podle vektoru síly.
V podstatě platí, že čím bližší úhel ke 180° svírají konce spojovacího lanka, tím větší bude pákový poměr a tím i účinnost brzdy. Tento úhel je dán jednak délkou toho lanka a také nastavením (zasunutím) brzdových špalků.
Proto je to složitější na SPRÁVNÉ nastavení.