Ahoj, měl jsem na kole původní kotouče 10 let (Avid G2CS, 185 a 160 mm) na brzdách Juicy 3. V případě přední brzdy při určité rychlosti při brzdění vibrovala vidlice, v případě zadní brzdy se poslední dobou při lehkém brzdění rozvibrovala celá zadní stavba a šlo to pěkně rámem. Rozhodl jsem se koupit Sramy Centerline, 180 předek, 160 zadek.
A teď problém…
Protože jsem snižoval průměr předního, objednal jsem k tomu adaptér 180 mm (zn. Shimano). Po výměně předního kotouče jsem asi dvě hodiny řešil škrtání kotouče o všechno, o co šoupat může. Napřed jsem měl pocit, že škrtá o rozpěrnou pružinu (jakoby bylo prasátko moc nízko, tak jsem začal laborovat s podložkama, abych prasátko zvedl vejš. Nepomohlo (a asi to o pružinu neškrtalo). Vrátil jsem zpátky 185 mm adaptér, to bylo zase moc vysoko. Vyměnil jsem několikery destičky včetně pružinek, až jsem skončil v původním stavu bez podložek, ale s jinýma jetýma deskama a pružinkou, co jsem měl v šuplíku (Koolstop organiky).
Výsledek vpředu: při volném točení neškrtá, při brzdění zvuk jak plech na plech. Přikládám to neojetým kotoučům a doufám, že to bude ok.
Zadní kotouč jsem přehodil, škrtal. Zase laborování, ohýbání, broušení hran destiček (opět Koolstop organiky jeté), no dobrou hodinu jsem na tom strávil. Dopracoval jsem to do situace, že prasátko je podložené podložkou na každém šroubu (průměr stále 160 mm), při točení nic neškrtá, ale jakmile zmáčknu brzdu a desky se přiblíží, tak nepravidelný rachot, jako když je kotouč přihnutej a škrtal jen tím vychýlením (rovnat jsem ho zkoušel, ale očividně nestačilo, nebo už nevim). A do toho plechovej zvuk.
Přiložil jsem fotku toho zadního kotouče. Lze si všimnout rýh, kde ta první od středu je docílena při standartní montáži (žádné podložky). Ta další rýha je po podložkách. Podložky lze vidět na fotce se třmenem, první od adaptéru. A pak foto původního kotouče.
Otázka: je možné, že tyto kotouče prostě nejsou kompatibilní se starými brzdami (Avid Juicy 3)? Přijde mi to jako blbost, ale takový problémy jsem při pouhé výměně kotoučů a příslušného adaptéru nečekal. A pak taky čím to je, že i když průměr kotouče je stejný (u toho zadku), tak desky brousí pod brzdnou plochu.
Třeba je problém jen v tom, že jsou ty kotouče nepravidelně zohejbaný nebo v určitých místech širší a proto neustále škrtají centrování necentrování.