Tak jsem jen tak cvičně zkombinoval přehazovačku SRAM X0 s novým typem 10-speed řazení SHIMANO SLX Dyna-Sys. Světe div se, šlape to jak hodinky. Takže přibližování Shimana a SRAMu pokračuje, můžeme vesele ladit a kombinovat napříč značkami!
Tak jsem jen tak cvičně zkombinoval přehazovačku SRAM X0 s novým typem 10-speed řazení SHIMANO SLX Dyna-Sys. Světe div se, šlape to jak hodinky. Takže přibližování Shimana a SRAMu pokračuje, můžeme vesele ladit a kombinovat napříč značkami!
To je přinejmenším nevskusný.
+1
no vzhledem k tomu že 9 a 10sp. od sramu kombinovat nejde tak je to rozodně zajímavé :-)
No tak teď jsi mi v tom udělal pěkný guláš. 10-speed řazení Dyna-Sys nechodí s devítkovými o osmičkovými Shimano šaltry, ale chodí s devítkovým SRAMem 1:1. A devítkové šaltry SRAM nechodí s desítkovým řazením SRAM? Začíná se nám to nějak komplikovat… ;-)
jj 10 a 9sp od Sramu spolu nechodí :-)
Zajímavé. Shimano přešlo po vzoru SRAMu na převodový poměr 1:1 a Sram je mezitím už zase jinde.
se sem vetřu
nesleduju mutace mezi značkama a i po pročtení z toho mám guláš – takže:
chápu to dobře?
řek bych, že to chápeš stejně jako já..
jo 9sp sram jde kombinovat s 10sp shimanem (MTB)
počet převedů se řídí použitým řazením :D
no co co co, se stane no, každýmu to občas nemyslí :-D
díky všem
Ahoj,
asi už to tu někde je ale já to nenašel.
Můžu použít SRAM X9 přehazovačku 10sp s 10sp páčkama shimano.
Nebo je 10sp sram přehazovačka použitelná jen s páčkama sram 10sp?
10 sp Sram hazka chodí jen s 10 sp Sram páčkama. Mezi sebou jsou kompatibilní 9 sp Sram páčky a 10 sp hazka Shimano.
Nebo 9 sp Sram přehazka a 10 sp Shimano řazení jako je tomu na začátku vlákna :)
Díky za odpovědi, máte to ozkoušený?
Jestli dobře rozumím ofic. Sram popisům tak 10sp řazení používá také 1:1 krok, tak proč by to nefungovalo?
SRAM X7 10-Speed Trigger Shifter
Compatibility SRAM 1:1® rear derailleurs, SRAM, Shimano® front derailleurs
When we launched our road technology from scratch we reapplied our MTB proven SRAM 1:1 actuation ratio (shifter cable travel : derailleur movement) for 10 speed rear shifting.
SRAM 10 sp. nepoužívá 1:1, už se to tady na fóru probíralo x-krát. Samozřejmě, že to není jen tak vycucané z prstu. Stačí vzít posuvné měřítko a změřit o kolik se posune lanko při přeřazení z nejmenšího na největší pastorek.
není to náhodou nějaká nová generace sramovské desítky? mi už taky kdosi říkal, že četl o sramácké desítce s tahem 1:1
Na stránkách SRAMu zatím vidím jen bajkové desítky s nápisem Exact Actuation na ramínku, to je přepákování šaltru cca 1:1,2 převzaté ze silničního řazení SRAM.
No oni tam mají trochu zmatek, když u jednoho produktu mají klidně napsán poměr Exact Actuation a na jiném řádku 1:1.
Popisy komponentu na strankach SRAMu jsou casto zcela chaoticke, takze bych se vubec nedivil, kdyby popis k 10sp vytvorili Ctrl+c Ctrl+v.
+1
9sp řazení X.0 (nové) a 10sp. Dynasis Shadow Plus XTR hazka (taky nová) mi nějak nejde seřídit na 34z kazetě – buď maká dobře v horní nebo spodní části, bowdeny jsou nové Shimano, lanka origo Sram teflonová, patka rovná, dosud komplet X.9 fungovalo v pohodě. Potřebuju ujistit, zda je problém jen v mých rukách a že to ostatním funguje…
Problem je len v rukach alebo v patke. Mam radenie X9 a XT Shadow+ a funguje to.
ok, to jsem potřeboval slyšet. Neměl jsem moc náladu to v tom horku nějak detailně ladit.
No, nekdo tu v minulosti uvadel, ze pomer u shimana neni presne 1:1, ale trosicku se lisi.
Nedavno jsem na jednom kole kombinoval X.0 gripy s XT saltrem a taky mi to neprislo uplne dokonaly. Radi to vcelku rozumne, ale kdyz pak clovek kouka, tak se to ke konci kazety (na nejvetsich pastorcich), trosku rozchazi.
K dotazu vyse, tam bych napred zkontroloval hak.
S tím poměrem jsem to taky četl a dle mého pozorování pokud to sedí dobře dole tak to nahoře háže moc do výpletu. Na 32z kazetě to jen blbě řadilo, na 34z to i škrtalo o velké pastorky.
Chovalo se to tak jak popisujes. Nakonec jsem to nastavil jako nejaky kompromis, ale podle me by to melo byt lepsi. Kazdopadne majitel si nestezuje, takze to neresim.
Pak si mozna pohrat s pozici uchyceni lanka a tim vykompenzovat ten mirny rozdil v pomeru.
To by mohlo byt, me to taky slusne hapruje na nejvetsim pastorku. Vzdycky jsem myslel, ze je to jednoprevodnikem. Zkusim sehnat na zkousku X9 misto XT.
Tiež hlásim bez problémov fungujúce radenie X7 s novou SLX.
hmm čeče Powercodz ti nefunguje, ověřená kombinace ti nefunguje :D kde asi bude problém,
jinak mám naprosto stejnou kombinaci řazení a přehazky s Powercodz a lítá to jak šlak
no Powercordz je už dávno v koši, ten prostě nemá rád hrany, tady už jsem to navedl líp, bowden víc navolno kůli shimano hazce.
Tady mi to normálně nahoře chodí krásně, ale druhý nejmenší pastorek mi to celkem čistě přeskakuje až na malý, je to i okem viditelný, že to nesedí.
To samé i naopak, pokud seřídím spodek tak horní tři jsou nepoužitelné.
schválně na to odpoledne mrknu jaký je rozdíl mezi spodní a horní polohou, ale mám to na dvou kolech a bez problémů
ok, já to ladil na rychlebkách normálně za jízdy, v terénu i na asfaltu, se Sramem jsem to dělal stejně, nikdy žádný problém (když byla hazka nová). Zkoušel jsem to jak se zapnutým tak vypnutým mechanismem. Večer to zkusím na stojanu.
Trochu OT: Ked som presiel zo Shadow na Shadow+, ladil som to s vypnutou brzdou a vsetko slapalo ako malo. Zacal som jazdit, zapol brzdu a zrazu mi nechcelo zhadzovat na najmensi pastorok. Chvilu som bezuspesne laboroval, az som zistil, ze zapnuty prepinac brzdy sa pri zhadzovani zachyti o bowden. Stacilo len oddialit prehadzovacku od kazety. :-)
Máš dosť dlhý bowden od zadnej stavby k prehadzke? Vyzerá to ako blbosť, ale tiež som len vymenil SLX za X9, nahodil pôvodný a nechápal prečo to nefunguje. Tiež mám Reign, síce bez X, takže to môže byť podobné. Až neskôr som si všimol, že SLX potrebuje dlhší bowden, takže na vrchných 2–3 pastrokoch som mal tiež problém. Po výmene všetko funguje ako má. Ale keď píšeš, že si dával nový bowden, tak hádam to máš OK.
no dal jsem ho o dost delší, určitě víc než tady
Tak potom už asi neporadím. Mne to po výmene funguje rovnako dobre ako X9 predtým, len po zapnutí brzdy ešte v zjazdoch oveľa menej búcha.
Stejná sestava ( jen řazení X9) a naprosto identický problém který vyřešil až přechod na desítku a řazení XT.
Takže hotovo (aspoň na stojanu) – chyba byla opravdu v mechanikovi. Měl jsem ty převody nějak posunuté o jednu nahoru. Na největším jsem měl jedno cvaknutí odstavené horním dorazem. Sice mi není jasný, že to pokrývalo celý rozsah kazety, ale každopádně už to vypadá líp, jsem zvědavej na test v záběru.
Už jen pořešit mlácení řetězu do přesmyku – to jaksi tento mechanismus neřeší a zrovna u virtuálu, kde se protahuje/zkracuje řetěz to je standardními prostředky neřešitelné. Uznávám že v tomhle je Spešl trošku lepší :-)
Zeptám se na zkušenosti s obrácenou variantou, jak funguje řazení dyna 10speed se šaltrem sram 9 speed, nejsou tam podobné, výše zmíněné problémy?
Ještě bych měl jednu otázku, na ořech který je dělaný na 9speed kazetu, neměla by se dát při použití kazety 10speed podložka?
Funguje.
Podložka ne.
podložka podle výrobce náb, někde jo, někde ne
Nepředpokládám, že má Mavicy se starším ocelovým ořechem.
to není jen problém Maviců, ale to je fuk, pokud kazeta jde dotáhnout pohoda, pokud je po dotažení volná tak podložku
Super, děkuji.
na staré Mavic potřebuje silnější podložku mimochodem
Sice s krizkem po funuse, ale ta pozice lanka ma nejaky duvod?
Dobrý postřeh, možná díky tomu je to plně kompatibilní :-)
To prave nevim. Laicky bych rekl, ze by to nemelo nic ovlivnit, ze je to dane tou pulkladkou, pres kterou jde lanko, ale rad bych kdyby to osvetlil Singlespeed, zda je to nahoda, nebo to melo nejakej duvod.
To jsi objevil věc :-D
Už 2 roky jezdím s devítkovým Grip-Shiftem SRAM X.9 v kombinaci s desítkovou hazkou Shimano XT. Šlape to taky jako hodinky.
sorry ale máš 2 roky zpoždění !!!
01.10.2010
Před rokem 2011 jsem neměl žádný důvod používat XT. Kdybych neurval X.9 jezdím ho dodnes. Shimano jsem namontoval jen proto, že bylo o stovku levnější.
jop dík za info, :( ale to už před 4 lety napsal nahoře někdo jiný
Když zavzpomínám tak mám dojem, že jsem se to dozvěděl ještě dřív ze zahraničních serverů. Gramaři tam tehdy měli orgasmus z toho, že tehdejší novinka, desítkový Dynasys XTR byl o pár gramů lehčí než tehdejší devítková X.0. Byly tam i odkazy na Youtube jak jim ta kombinace funguje. Mám dojem, že tam bylo i české video.
škoda že ses o to nepodělil s BF no :)
Přišlo mi stupidní vyhodit tři litry za 20 ušetřených gramů :-(
myslel sem informaci, co si kupuješ je tvoje věc
Dej tedy odkaz na zahraniční servery, jinak seš furt těžce v defenzivě.
A mimo jiné toto (přesně ti to hledat nebudu):
No tak ti nevim, jestli to mtbr je nejak k veci:)
Bylo to na více místech. Hledat ti to opravdu nebudu!
Nechci být drzý, ale Singlespeed to objevil ještě pár let před tebou.
„Pane učiteli, Plha se hlásí."
To jsi objevil věc!!!! :-D
Sorry pokud je mimo OT, ale pro ujasnění…
Mám na kole hazku 10 speed XT dynasys a přesmyk SLX 2 speed---bude mi to chodit s XO 3×9???
Pořád mi hlava nebere jak může chodit řazení 3×9 se systémem 2×10 SH dynasys…
Ak mas 9 speed kazetu, tak to bude slapat.
A hazka může být i SH 9 speed
Nemůže. Hazka musí být SH10s, jinak to nefunguje.
Vtip je v tom, že SH10s i SRAM9s mají poměr tahu lanka 1:1. Tedy lze vybastlit:
9s varianta: řazení SRAM 9s + hazka SH 10s + libovolný smyk 9s + libovolná kazeta 9s + libovolný řetěz 9s
10s varianta: řazení SH 10s + hazka SRAM 9s + libovolný smyk 10s + libovolná kazeta 10s + libovolný řetěz 10s
Vozím druhou variantu, ale bez smyku.
Vyčerpávající-děkuji
píšeš u druhé varianty + libovolná kazeta 10s.
To znamená že hazky Sram 9s zvládnou kazetu 11–40 (10s)
Nezvládnou. Mám X.9 a zvládá bezpečně 11–36. Na větší pastorek ale už nedosáhne.
Zdar ,
Bude chodit 10sp řazení xt(sl-m770) s 10sp hazkou x9 type2?
Ne.
Ne. Viz o 2 příspěvky víš..
takže když použiju starou hazku x9 9sp tak to bude chodit 10sp? :-)
mělo by
Pro jistotu se zeptám:
Bude chodit SRAM X.7 smyk (3×10) s řazením Shimano XT I-spec (2/3×10)? Podle mě jo.
jo
Poraďte mi. Bude tohle fungovat?
Řazení Shimano Zee (10sp)
Hazka Sram X-9 (9sp)
Kazeta Shimano 11–36 (pobere těch 36z ta hazka? V době 9sp Sramů bylo nejvíc zubů 34.)
Díky:)
X.9 to pobere, má vyosenou horní kladku (vyzkoušeno).
Momentálně jezdím levně. Páčka x.4 a přehazka SLX dynasis . V dnešní moderní době vozím kazetu 7s 11–30. Za kazetou podložky. Nejlehčí převod mi stačí a navíc prasácký převod 42–30 není moc křížený. Tři placky mi příjdou pořád nejvíce. 3×10 zbytečné
Hazka X.9 (9spd) nemá vyosenú kladku. 36z však pobere. Ale je to pre ňu maximum. Viac už nedá.
X.9 9sp jsem měl celkem 3 různé druhy jak šel čas a vývoj. Ta co mi zbyla je předposlední generace devítky a vyosenou kladku má. Ty další dvě bohužel neposoudím už jsou po smrti.
Chlapy poraďte prosím ať nevymýšlím bludy..
Momentálně na kole mám 3×9 (páčky SLX , přesmyk též SLX, hazka starší XTR)
3×9 bych rád zachoval, jen s tím rozdílem, že bych rád hazku XT Dyna-sys.
Pokud jsem dobře pochopil, tak stačí nová hazka + 9sp. SRAM páčku … je to tak?
Četl jsem hodně, že to funguje dobře s Gripschifttem, běhá to však stejně dobře i s normálními páčkami?
Popř. kdyby někdo měl odzkoušenou kombinaci SRAM páčky(9sp.) a Dyna-sys hazku , budu rád za konkrétní typ, co koupit.
Předem díky moc!
A z jakyho duvodu chces mermomoci XT dynasys? Osobne by mi prislo rozumnejsi dat shimano packy i saltr a k tomu i 10sp kazetu.
No mermomoci … prostě chci hazku s brzdou, abych eliminoval mlácení řetězu při sjezdech. Jelikož jsem na kolo dával nedávno nové převodníky i kazetu, tak jsem hledal nějaké řešení, jak to všechno pokud možno zachovat, jen tam nějak vepchat hazku s brzdou. Když to udělám jak píšeš dostanu 3×10 převodů, což mi příjde poměrně zbytečné, ale pokud by kombinace SRAM a hazka s brzdou a 9sp. kazetou nebyla ideální, tak je to určitě přijatelnější možnost než to vyházet všechno a dát tam 2×10…
jo, tak nějak jsem si to představoval, díky za odkaz
Hádám dobře že chceš hazku s brzdou?
Dyna-Sys s 9sp SRAM není úplně přesně kompatibilní. Mají jen velmi podobný poměr tahu. Někomu to bude fungovat bez úprav kvůli tolerancím, které však nebudou u všech kusů stejné. Aby hazka fungovala 100% spolehlivě, je potřeba vypodložit šroub s lankem o 6mm způsobem jako na obrázku. A je potřeba brát v potaz i tu drážku.
Todle řešení má hlavně smysl u sjezdových strojů, kde si borci dávají 9sp kazetu s malým rozsahem a obsluhují to hazkou Zee s krátkým ramínkem a brzdou (velká stabilita řetězu, minimální šance urvat hazku).
Pokud už budeš kupovat novou páčku i hazku, doporučil bych rovnou přejít na 10sp.
Ano, hádáš dobře :)
Též díky za užitečné informace, jen se mi pořád nechce mít na kole 3×10 převodů (ale asi je to jen pocitová záležitost a trochu smutku dát do šuplíku 9sp. kterou jsem nedávno dával novou)
Asi není jiná možnost jak dostat přehazku s brzdou na 9sp kazetu, než páčku SRAM ?