zdravím, nemá niekto odskúšané či bez problémov spolupracujú : radenie Shimano XTR SL-M970 s prehadzovačkou Sram X.9 ESP ?
zdravím, nemá niekto odskúšané či bez problémov spolupracujú : radenie Shimano XTR SL-M970 s prehadzovačkou Sram X.9 ESP ?
Nespolupracují.
co kecáš spolupracují :-)
do polovice kazety :)
Nespolupracují, shimano jiné přepákování na přehazce, krok 1:2, zatímco sram 1:1.
Drobné problémy tam budou, ale jinak v pohodě.
Páky jsou pro děcka, dospělí používaj otočné řazení.
ga ga o o bé bé ee ee
Napyču…
Copak, preferuješ pánské anály?
Nemám řazení k tomu abych s nim prováděl orgie…
To co máš proti pičím, woe? Bez ***** ani *****, kua.
Píču přežiju ale otočný řazení mi dělá problémy :O(
A můžeš pákama přehodit na jeden záběr přes celou kazetu :] ?
Ne a ani nevidim pro to důvod…
:]]]
V mostě na maratonu se to tam v těch hupech hodí..
Tohle je pro mě jeden z nejsměšnějších argumentů zastánců gripshiftu
Výhody páček jako rychlejší a bezpečnější řazení za každých podmínek bez ohledu na terén a zda přitom používám brzdu jsou vedlejší:)
Na páčkách není nic rychlejšího,obvzlášť na přesmyku.....
Rychlejší to prostě je a nic s tím nenaděláš.Kliknutí palcem bude vždy rychlejší než pohyb zápěstí(nebo rukou či jak to nazvat).Je fakt že na smyku to nebude tak výrazné ale na přehazce už ano. Ale to je jen jedna z výhod páček a pro mě né úplně ta nejdůležitější.
naprostej nesmysl
v zivote jsi nemel gripy na kole, to je cely
ja to tušil už od včera že tohle téma mám nechat být:)
Už jsem se hodněkrát k tomuto tématu vyjadřoval podrobněji ve vláknech tomu určených a znovu nebudu protože to nemá smysl.Každému múže vyhovovat něco jiného,to je jasné ale existují také určité zákonitosti které převracet nelze.Gripy na kole určitě mám a gripshift jsem měl také…to bude asi vše.
tak jsi levej
Přesně tak,…jsem levej a proto mi vyhovuje jednoduché bezpečné a rychlé řazení páčkou.Gripshift je na mě moc složitý a já nemám při jízdě čas zdržovat se nějakým řazením.Fakt s tím nezvládám řadit v těžkém terénu když musím držet pevně řídítka..natož ještě brzdit.
Jsem taky levej a proto mám dualy a předtím páčky .Ale jinak jsem zdravej a ježdění mě baví i s tímto hendykepem.
Já myslím že ty levej určitě nebudeš protože to ty zvládáš ještě o stupeň složitějšími dualy…ale co si o téhle slepé větvi řazení myslím tady raději psát nebudu:)
klidne to napis ;-). taky jsem si myslel, ze jsou dualy uplne na nic. pak to ve mne zaclo hlodat je zkusit, tak jsem poridil erkovy. zvykl jsem si prakticky okamzite a reknu ti, ze po ergonomicke ani funkcni strance to nema chybu.
Tak to doufám že si je dáš(nebo už je máš ) i na trance:)Jinak nějaké výhody trigeru(s Sh novějším řazením kde jde řadit také palcem zkušenost nemám) jsem už tady vypsal a vůči dualum platí zhruba to samé.
specielne, abych ti dokazal, ze ty dualy nejsou problem si je na tranca porizovat nebudu :-)). mne jen staci, ze s nema nemam problem, ostatne jako s rapidama ;-). gripshifty (schvalne nepisu jen gripy, aby ses mi nevysmal :-)) ) jsem nikdy delsi dobu nevozil, ale z toho, co je vozi druzi, usuzuju, ze s nema taky neni problem. pokavad nemas nejaky zdravotni omezeni, neni imho problem si zvyknout na cokoliv.
Souhlasím s tou poslední větou že se dá zvyknout na cokoli.
V dnešní době ,kdy jsou tyhle všechny systémy řazení na dost vysoké úrovni a fungují všechny dobře si člověk může vybrat to co mu opravdu vyhovuje.Mezi jednotlivými systémy jsou ale dost výrazné rozdíly a jednotlivé systémy více či méně člověka nějakým způsobem (pro někoho třeba jen drobným)při jízdě omezují.No a právě když si ty výhody a omezení spočítáš tak nejlépe z toho vychází páčky kde lze řadit komplet palcem.Dualy ani grip ti nedovolí při určitých situacích přinejmenším bezpečně řadit a brzdit.Samozřejmě se bavím o jízdě v těším terénu kde se tyhle rozdíly začnou opravdu projevovat.Vypisovat ti konkrétní situace snad nemusím,možná jen příklad řazení v terénu kdy je potřeba pevně držet řídítka celou rukou (krom ukazováku který je na brzdě) a řadit…to s dualy jaksi nepude ale jestli mi napíšeš že ruku rychle pustíš ,přeřadíš a pak se zase chytíš ..a nebo jiné perly že v takovém terénu neřadíš tak končím:)
me naopak udivuje, jak kazdy resi razeni a brzdeni zaroven. ja si neuvedomuju, ze bych to nekdy provozoval (tim nerikam, ze to podvedome nepraktikuju ;-) ). pokavad nemas planetovou prevodovku (ktera se ale vetsinou ovlada gripem), tak pro prerazeni musis otocit klikama, ze. a v tezsim terenu z kopca vidim jako klicovy problem prave to slapnuti. do kopca zas nejspis nebudes brzdit.
Problém řadit z kopce není a je to běžné jen někteří to prostě nepraktikují,tak samo brzdění při řazení.To by na DH vlastně ani nebyl třeba šaltr…Jinak těžším terénem jsem nemyslel pouze jízdu z kopce,spíše jde o členitý náročnější terén kde šlapat musíš.Hodně se to ale odvíjí od toho jak na biku jezdíš,co je tvá priorita a to je ten problém proč na tohle téma může mít tolik lidí jiný názor.
stačí si uvědomit co uděláš když jedeš z kopce a za zatáčkou je stojka.
dost zalezi na situaci, ale jedno takovy misto si vybavuju. v zatacce brzdim zadni, shodim na mensi pilu a jedu dal. ale jak rikam, mozna opravdu brzdim a radim zaroven, jen to delam podvedome. logicke mi to ale moc neprijde ;-).
přesně záleží na situaci a stylu :), výhodou rapidů je že na to nemusíš myslet a přeřadíš i při brzdění,palec to udělá automaticky a ze zatáčky už jedeš pod záběrem.
Ono i otočným řazením lze řadit při současném brždění. Je to krkolomné, ale jde to :)
rychlejší to neni a nic s tim nenaděláš. zpěstim jen trhneš, palec musíš nejřív dát na páčkua a pak až tlačit, o pohyb víc, jednoduchý. Ne že by to byl nějak podstatnej rozdíl…
To je fakt s kterým nic nenaděláš. Na otočném řazení se prakticky nemá co pokazit nebo ulomit, na rozdíl od pák je z minimálního počtu součástí, když při závodě dobře spadneš a naboříš páku, tak jsi v podstatě v prdeli, u otočného řazení to nehrozí. Ale bav se s volem o neděli…
Máš pravdu,gripshift je opravdu nejodolnější co se týče třeba pádu a podobně…tento argument beru jako plnohodnotný.
Že jde přeřadit třeba o xx pastorků je pravda také ale upřímně…kolikrát potřebuješ přeřadit o více než čtyři stupně(což dovoluje triger.)Osobně neznám nikoho kdo by tohle dokázal využít a běžně využíval(možná ty ano)
Jak to vidím já jsem se tady už vyjádřil,jestli s něčím nesouhlasíš a vidíš to jinak tak to klidně napiš a můžeme to rozebrat…ale bez vzájemného napadání prosím.
Bez vzájemného napadání? Tak to by sis měl nejdříve zamést před vlastním prahem.
S tebou asi neumím komunikovat,už se to stalo podruhé a chyba bude na moji straně…fakt to nejde.Že na tebe reagovat už nebudu ti slíbit nemohu ale určitě se budu moc snažit.
btw…tuto diskuzi jsi vyvolal touto zbytečnou reakcí:SantusVagus (18.12.2008 19:40:58)89.102.219.xxx
Ano, na toto jsi prostě nemohl zareagovat jinak než jako malé dítě :)))
když blbě a něco si zlomíš tak taky,to není argument.ještě tak váha:).
Záleží komu co pasuje pocitově (shift/páčky). Shift mi pasuje, jednoduchost funkce, váha, nejde ukopnout kolenem když si kupuješ letenku přes řidítka, nemotají se mi ovládací páčky kolem gripu, při řazení má specifický zvuk (hlavně u smyku), použití místo zvonku,potřebuju ukazatel na řazení. Dřív jsem jezdil 2roky XT páčky 2003 (nebyl to RF+). Sram páčky jsem zkoušel „nasucho“ ale nepasují.
„Záleží komu co pasuje pocitově (shift/páčky)“ tohle je argument,jen bych tam přidal ještě dualy:) A pak to že kolem 1200,– koupíš X0 s váhou 170g.
Ne není to argument. To je pouhé konstatování faktu. Vezmu kladivo a jebnu po páčkách. Budou fungovat po jedné ráně? Pochybuju :)))
Stejně tak nebude fungovat i gripshift (i když je pravda, že by člověk musel líp mířit) :-))
Jak který. na kolem mám řazení Sachs – což je vrstva gumy na high impact resistant plastu, takže si troufnu tvrdit, že to bude fungovat i po několika úderech kladivem.
Zajímavé argumenty!.
To nejsou argumenty, ale pouhá konstatování. Nikoho nepřesvědčuju, klidně si vozte dualy třeba na sjezdovém kole – jedna rána do stromu zneschopní jak řazení, tak brzdu :))), možná proto se to jmenuje „dual“ :]
Jedna rána do stromu by toho asi odrovnala mnohem víc .A potom bych asi potřeboval ??Houkavý Auto"
Záleží co bude první pohlcovat energii pádu – jestli kolo nebo ty :)))
Ježiiš co tu furt řešite za cypoviny :D at si proste každy jezdi co chce a co mu lépe sedne, a pro každého to bude mít své +/- :o)
Neber jméno Boží nadarmo :P
vsecko na kole testujes na uder kladivem? :-D
Já mám kolo svařené z leštěných kolejnic, taxi to můžu dovolit :P
Ano ,máš pravdu ,to přesně odpovídá kolu v Tvým profilu.
souhlas:)
Nespolupracují
Kubad-prosimte, zajimalo by mne, jaky je tedy rozdil mezi pouzitim sram/shimano saltru k razeni XTR?
Díky za odpoved
no takovy ze s rezenim xtr a hazkou xtr funguje Ok s hazkou Sram musis cvaknout 2× na jedno prerazeni a v pulce kazety koncis :-) ale spolupracujou.
Už to psal Marapara – pohyb páky shimano vyvolá vyvolá/očekává dvojnásobnou dráhu pohyby přehozky – poměr 1:2, pokud tam vrazíš šalt Sram nebude to chodit přesně, protože ten má poměr chodu řazení – přehozka 1:1. Co je na tom k nepochopení?
odpověď Blade-a mě totiž znejistila, ale asi to taky myslel jako joke
Ale houby joke… prostě nevyužiješ celej rozsah kazety a na tom zbylým využitým budeš muset zdvojnásobit kadenci řazení, ale jinak to problém nebude :-)
ďakujem za názory, síce sa to trocha zvrhlo ale OK.