Pujde nalepit do rafku cafelatex pasku + ventilky+ nasadit klasickou schwalbe pneu a zatesnit to notubes gelem ? Nebo je nejaka jina elegantnejsi a jednodussi kombinace ? Odrazuje me ta gumova paska s ventilkem, reseni ala UST/Mavic mi prijde lepsi.
Pujde nalepit do rafku cafelatex pasku + ventilky+ nasadit klasickou schwalbe pneu a zatesnit to notubes gelem ? Nebo je nejaka jina elegantnejsi a jednodussi kombinace ? Odrazuje me ta gumova paska s ventilkem, reseni ala UST/Mavic mi prijde lepsi.
Jediný problém, který mě napadá, by mohl být při foukání. Ta gumová páska přeci jen o něco zvětší průměr ráfku a pak to s větší pravděpodobností nafoukneš doma pumpou a nebudeš muset shánět kompresor. Nevím, jestli ti vadí spojení té gumové pásky s ventilkem nebo samotná gumová páska, ale třeba sada od Rubeny má zvlášť gumovou pásku a zvlášť ventilky. To mi připadá na obyčejný ráfek ideální.
Mě by zajímalo, jak je to s kombinací tmelů od zmíněných výrobců. Údajně to zabraňuje vzniku žmolků jako při použití samotného tmelu Notubes, viz obrázek. Tohle se mi v plášti stalo asi po měsíci. V plášti zůstávalo zhruba 40ml mléčně bílé tekutiny už bez pevných částic a v ní se koupal tenhle žmolek:)
Pořídil jsem litrovku CL a nebyl jsem spokojený s jeho funkcí při zacelování defektů a tak jsem koupil litrovku NT. Když montuji nový plášť, tak tam na utěsnění dám dvě stříkačky CL na „zatažení“ a když přestane vzduch unikat, tak doplním další dvě až tři stříkačky NT. V plášti se mi žádné chuchvalce nedělají akorát vnitřek je plynule potažený vrstvou mazlavého „mléka“.
Z nouze jsem si koupil CL, protože v neděli jsou otevřeny pouze řetězce a jiný tmel zrovna neměli, a musím říct, že si svou funci plní. Do pláště jsem se nedíval, protože není důvod, ale dva defekty, docela slušné hřebíky CL zatáhl.
Pravda trochu víc bublá, ale na to, co jsem četl to překvapivě funguje
Namíchal jsem to 1:1 asi před týdnem, takže žádné velké výsledky zatím nemám. Nicméně to nevybuchlo a zkušební vpich malým hřebíkem do RaR zacelilo :)
Nedráždi hada bosou nohou :-)
Fakt by mě zajímalo v čem je problém nebo tedy spíše rozdíl. Už se to tu jinde nakouslo, ale s jistotou se zatím nic říct nedá.
Tím myslím to, proč někomu se žmolky dělají a tolik a tak velké a někomu ne.
Včera jsem doplňoval tmel do 29 TLR snake skin RaR, oba ježděné od jara, najeto kolem 2tis. km a tmel už jsem tam v průběhu jednou doplňoval.
A pro jistotu (jedu do zahraničí na dovolenou) jsem oba sundal a nedoplňoval jen přes ventilek a zkouknul stav tmelu.
V obou ještě tmel byl a ani malinký žmolek se nekonal.
Za ty 4 roky jsem našel jen 2× opravdu malinkatý žmolek, jinak nikdy nic. A že jsem už vystřídal těch plášťů hodně a mám to na všech kolech.
Jak už jsem psal jinde, kde se to řešilo, tak mi napadají pouze následující:
Fakt jsem z toho krtek:)
Takže nic moc, čeho by se dalo chytit. Snad jedině, že obyč verze RoR je šlupka. Ale zase když těsnil i bez tmelu (i když je otázka jak by rychle ztrácely tlak – když jsem tu u snake skin verzí psal, že drží bez tmelu, tak jsem to měl více dní).
Ještě mi napadla souvislost s UST ráfkem, jenže tu psal předtím kubad, že jemu se taky žmolky nedělají a to má předpokládám na ZTR ráfkách, takže s páskou.
Nebo už snad jedině, že v některých lokacích to dělá a jinde ne :-)
UST ráfek na to nějaký velký vliv mít nebude. Žmolky jsem měl jak v obyč ráfku s Rubena kitem, tak v UST.
to se máš, já jednoho pěkného dne dostal 30min před závodem defekt a mlíko bylo všechno vyschlé, a jedna hrouda v plášti, asi 80ml, mlíka vyschlo za měsíc:-( ten den mě zachránil Xlet starý sprej z lídlu-bylo to to jediné co jsem měl:-) ale drželo to pak:-)
Už jsem to psal jinde jIrImu, vloni jsem měl NN UST a chuchvalce se udělaly ze samotného NT taky, takže tloušťka pláště nehraje roli. Letos míchám 1:1 NT a CL (bylo mi líto ho vylít do hajzlu) a funguje to super, bez žmolků, šlupkoidní RR a NN to zacelilo po dvou týdnech a i přes tu dobu se mi nikdy nestalo, aby to stálo na ráfku. Únik cca 5psi za 24hod. Po celém vnitřním povrchu pláště je pravdidelná vrstva zaschlého mléka.
kurňa tak to ti fičí dost teda
Teď už to nefičí, to bylo jen ty dva týdny zezačátku.
aha:-)
Tak jsme hezky vyloučili všechny možné vlivy. Tak to je tedy záhada. Ještě mi napadá rozdíl v tom, kde kdo kolo skladuje, když nejezdí, i když vzduch utíká stejně z pláště pryč díky většímu tlaku, tak to není moc pravděpodobný faktor.
Co jiného by to ale ještě mohlo být?
A u mě už to nemůže být náhoda, když to tak mám po 4 roky a teď delší dobu větší množství kol (momentálně tu mám doma nahozených 5 párů kol na bezduších s tmelem a jedno samotné zadní kolo k tomu).
A nejsem jediný, kubad tu taky psal, že mu tmel nedělá chuchvalce. Oproti tomu hodně lidem to žmolky dělá.
A ještě jedna věc mi napadlo. A to jak kdo dobře promíchávate NoTubes tmel před aplikací. Já si na tohle dávám pozor, aby byl dobře promíchaný, jinak se ta hustší část usazuje na dně láhve. A bez dobrého promíchání by se mohl chovat hůře.
já protřepávám velice kvalitně, ale ježci se dělají stejně, spíš jestli to nebude častým foukáním
To mít vliv určitě může. Já foukám jen to co samovolně uteče. Tedy jezdím stále stejné a to nízké tlaky a nepraktikuju občasné přifukování na vysoké tlaky a následné odpouštění pro jinou vyjížďku.
tak to já taky ne, jen občas dofouknu to co ušlo
Já bych tipl, že v tom bude mít prsty ta vlhkost vzduchu a četnost foukání. Nebo taky magnetické odchylky Země na tom a tom místě, případně množství radonu v zemině :)
Tak se zkusíme chytit té vlhkosti vzduchu. Kde nejčastěji dofukujete kola ti, kdo máte často chuchvalce?
Já foukám téměř výhradně doma, což je v paneláku, kde je trvale hodně nízká vlhkost vzduchu (většinou kolem 50%).
A radon v zemině mám případně daleko, bydlím v 8. podlaží :-)
Já právě přesně naopak – foukám ve vlhkém prostředí (mokré zdi, zpocené rukavice v té místnosti neuschnou jak je rok dlouhý), ale přesnou hodnotu vlhkosti neznám.
Občas chuchvalce, foukáno velkou pumpou ve sklepě, sice žádná velká, ale nějaká vlhkost ano. K vlhkosti ale přidávám i jarovou vodu kterou omývám patky a moc se s tím ne*eru takže je možný že to občas cáknu i dovnitř.
Jinak včera RoR Evo Pacestar 2011 oba na první pokus velkou pumpou a bez přitahování k ráfku – UST ráfky MT65, první kord nahozen přes duši. Proti Supersonicům pohodička až mě polilo blaho.
Další možný vliv – netěsně uzavřená flaška no-tubes mlíka, nebo obecně stárnutí mlíka. Protřepávám taky dost.
Po načnutí spotřebuju pixlu poměrně rychle (pět párů kol). Nenačatou mívám doma dlouho, i třeba dva roky (vždy koupím třeba 3 pixly najednou, tak než se dostane na tu poslední).
Nenačatá dobře uzavřená pixla tedy zřejmě jen tak nestárne.
Mne se chuchvalce za cca 1.5 roku neudelali (DT 4.1 + DT Ecclipse + Noubes tmel + plaste Maxxis Crossmark), az ted.
Po dofouknuti plaste jsem si vsimnul, ze je na strane trosku prorizly. Nechtel jsem riskovat zkazenej vikend, az mi to na vylete bouchne, tak jsem to zacal rychle upoustet, ze plast vymenim (stejne uz byl sjetej). Nemel jsem moc casu, tak jsem se to snazil udelat co nejrychleji. Jeste to ani nebylo uplne vyfoukle a uz jsem plast strhaval montpakou. Prislo mi, ze se teprve v tento okamzik zacala delat ta hrouda, a to docela rychle. Nebude se tedy delat ta houba az prave v okamziku, kdy z plaste syci vzduch ? Chtelo by to zkusit plaste pred upoustenim zrengenovat :-)
Jen samotné upouštění to neudělá. Když sundavám plášť pro úplnou kontrolu tmelu (tedy kdy to jednou za čas nedoplňuju jen přes ventilek), tak ho taky musím vypustit. A chuchvalec se v tu chvíli stejně neudělá. A takhle jsem to dělal mnohokrát, dříve jsem ani moc přes ventilek nedoplňoval a většinou sundoval jednu patku pláště.
to těžko, když roztočím kolo tak slyším jak tam ježek dupe:-/
Tak proč jsi tam při nahazování pláště cpal ježka? :-)
necpal:-D narodil se tam
Mam Caffelatex ventilky, žlutou Notubes pásku a Notubes tmel k tomu schwalbe pacestar a fachá to…
Mam ztr flow na dvou kolech, plnim notubes tmelem, vzdy to foukam doma – stala vlhkost 47%, za dva roky pouzivani ani jeden zmolek…
Takže taky nízká vlhkost. A bylo ověřeno, že ředění vodou stav velmi zhoršilo.
Zřejmě tedy tohle bude jeden ze stěžejních vlivů.
já foukám a pracuji s tím v dílně, kde je vlhkost řekl bych dost nízká
Trvale dofukuješ kolo v dílně? Nejde určitě jen o nahození.
jo, jen v dílně
Ano a jeste dodam, ze nenamacim patky pri nandavani noveho plaste…