Komponenty do sněhu a břečky.

74 nepřečtených
  • vinca

    Ahoj.

    Můžete mi doporučit komponenty, které jsou vhodné na snowbike ?

    Nejde mi o váhu, ani o životnost při běžném použití , ale o funkčnost, když je to vobalený sněhem a břečkou.

    Destičky – sintr , nebo keramika ? Řazení Shimano, nebo Sram ( proč ho v zahraničí dávaj na snowbiky nejčastějc ? ) ?

    Který jsou dobře zapouzdřený náby, střed a hlavko ?

    Nebude se lámat karbonová sedlovka při dvaceti pod nulou ( asi ne, když se z toho dělaj i letadla ).

    Předem dík za Vaše zkušenosti .

    0 0
    • duk  

      Do sněhu ber rohlofa, žádnej normální šaltr při ledovce nefunguje.

      0 0
    • Twister  

      Myslím, že nic speciálního do srágor vymyslet nejde. Osobně volím komponenty nižší střední třídy a počítám s tím, že to dřív odejde. Hlavně aby se to jednoduše udržovalo a servisovalo.

      0 0
    • mrozu  

      Sníh je srovnatelnej s blátem, nejčastějš se zaserou ráfkový brzdy a nejmensí kolečko na kazetě, což nijak neovlivníš. Pokud nejezdíš po prosolených břečkách, tak ani ta životnost nejde nijak dolů. Problém je křehkost plastovejch dílů – zvlášť blatníky rádi praskaj, a zamrzání pití ve flašce :)

      0 0
    • šlapatko  

      Tohle je parádní téma.Na zimáku jezdím rád a vyjížďky do 3 hodin jsou super.Na více nemám hadry, nebo spíš krevní oběh.I při –5 mi promrzají prsty na nohou a rukách.I přes zimní tretry, ponožky merino vlna(nebo jak se to píše)atd.Zima je mi někdy i v létě:-(.Co se kola týče, je super jednoduchost.Vět­šinou dojíždím staré díly z druhého kola až do smrti.Mám pevnou vidlici, kola obyč s shimano nábama a světe div se už pár zim drží:-).Kliky obyč alivka a brzdy staré hydry.Jezdím jen jeden převod, tady na hané stačí.Semtam kvedlám nohama a do kopečků a v hlubokém sněhu makám.Přední kolo ledoborec plášť 2,4.Letos možná přidám nějaké převody.Ideální by byl v předu převodník 36 zubů a v zadu kazeta 11–34.To v zimě bohatě stačí.

      0 0
      • šlapatko  

        Tohle by se mi líbilo:-D

        0 0
        • kali222  

          akorat ty brzdy jsou tam jaksi na h :)

          0 0
          • šlapatko  

            Nějaké shimana? S náhledu moc nepoznám.Co vlastně vezl Kopka?Hydry, nebo mechaniky.Mám dojem že mechaniky.

            0 0
            • kali222  

              jsou tam XTR, ktery maj „uzasnou“ ucinnost i na beznym bajku :D. nechci kecat,ale kopka mel myslim avidy mechanicky. coz je aspon hodne spolehlivy.

              0 0
              • šlapatko  

                BB7 myslím.Stavět zimáka, byl by zrovna na mechanikách.

                0 0
              • Bulda  

                presne tak, na vsech novejch duratecach ma BB7, ale na jednom starsim ma i hydry, znacku ale nevim

                myslim ale, ze nejvetsim duvodem je servisovatelnost v pustine

                0 0
        • brkoslav  

          proc je kazeta i na prednim kole? Jakoze kdyz zadni zamrzne, tak prohodi kola?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Přesně tak. Proto má i přední vidlice tak širokou rozteč. Je to sice těžší varianta, ale když je potřeba, je to k nezaplacení.

            0 0
            • gargamel  

              Je to tak. J.K. to má na svých snowbikách taky.

              0 0
              • vinca  

                Já myslím , že přední vidlice je tak široká kvůli šířce ráfku :-) a ta možnost nasazení kazety a prohazování kol je už jen takovej vedlejší produkt.

                0 0
                • Nimrod  

                  přesně tak to je

                  0 0
                  • Bulda  

                    i ty máš pravdu, milý synu, ale ten hlavní důvod je právě zaměnitelnost kol, zkušení aljašští snowbikeři vozí prý na předku fix, bo když zamrzne jeden ořech, je určo větší pravděpodobnost, že i druhej a když na tom záleží jestli přežiješ, tak i malá pravděpodobnost se musí eliminovat :)

                    kvůli šířce pláště je zadní stavba i přední vidle „nakopnutá“ do strany (kola vypletena excentricky) a delší středová osa, aby nedřel řetěz o plášť (teda aspon tak to má JK)

                    0 0
                    • Nimrod  

                      jenže pak tu je další řada lidí, kteří dopředu hodí například přední nábu od paula se 135mm šířkou a je to :-) krom toho zdaleka ne všechny fat vidlice jsou asymetrické… spíš bych řekl, že je to další možnost.. a jsou jedinci, kteří jezdí fixed na fatu normálně :-)

                      0 0
                      • Bulda  

                        ale těch je málo, bo bud umrzli, nebo je sezrali vlci :)

                        ta asymetrie je skoro určitě Honzy resp. Duratecu „patent“

                        0 0
                        • Nimrod  

                          http://www.bikepacking.net/…c,309.0.html ten chlapec s litespeedem má fixed nábu a jezdí šílený věci. i když uznávám, že to není pravý fat, spíš takový old school fat a zrovna moc sněhu se tady neobjevuje, ale rozumíme si, ne :-) jinak doporučuju mrknout i na některá jejich videa…

                          0 0
                          • Bulda  

                            wow, super fotky

                            jo, rozumíme, i když to vypadá, že se hádáme :)

                            když se nezávodí, tak na co řazení :)

                            0 0
                            • Nimrod  

                              no, já osobně bych jeden převod nezvládl kvuli kolenům a samozřejmě i síly by asi brzy došly… ale vím, co myslíš :-)

                              0 0
          • martin_bakov  

            kopka to zminuje v jedny ze svych knizek ze kdyz se podela orech vzadu tak muzes prohodit kola a dojet – je to o spolehlivosti, kdyz jsi v prostred aljasky :) tak ti tohle muze zachranit zivot

            0 0
        • Davos000  

          Duratec od Kopky

          0 0
        • Davos000  

          ještě jedna

          0 0
      • o.1  

        S tymi prevodmi nevidim dovod preco davat menej ako v lete, v snehu do kopca to byva aj s 22–32 makacka a slapat hodinu po rovine vpredu s 36 zubami je tak na slaktrafenie:-)

        0 0
        • šlapatko  

          Jezdím v okolí Olomouce a na převod 44–22 vyjedu i dost kopečků.V zimě jezdím hlavně rovinky.Možná letos přidám pár převodů, ale jen dozadu:-)

          0 0
    • nobody  

      sundáváte na zimu nášlapy a jezdíte v zimních botách nebo pořád v tretrách?

      0 0
      • kali222  

        zkusil jsem ted jezdit na zimu na platformech a spd uz nevratil :) mel jsem doma ruzny sroty platformu ze svejch ex hopsacich kol a ted to ujizdim. na platformach me nebolej kolena. takze mam jasno.zaryti zastanci vsech systemu naslapu ti budou rikat, ze nemaji nikdy problem se zacvaknutim ani v tech nejhorsich sra…, ale dost lidi se shoduje,ze v zime se jezdi fajn v takovych tech turistickejch botach, kde maj prsty vice mista a s tim se stotoznuju i ja). zimni tretry nemam odzkousene.

        0 0
        • Kubas.1  

          přesně tak – v létě nášlapy, v zimě platformy + „obyčejný“ zimní boty

          0 0
          • Chiron  

            Taky tak, hlavně kvůli tomu, že se mi nechce kupovat zimní tretry a do normálních nedám ani pořádnou ponožku a návleky mě nevytrhnou.

            0 0
        • nobody  

          já loňskou zimu odjezdil v nášlapech a letních tretrách (+ 2× návleky a tlusté ponožky) a proto uvažuju nad normálníma zimníma botama + obyč. pedály

          0 0
          • hctr  

            odlozte v zime kola a nemusite tohle resit:d preci jen lyze a snowboard jsou taky nadupane sporty :d

            0 0
      • black.horse  

        když je pod nulou, vozím do terénu zimní tretry a sealskinz ponožky a příložitostně přidám návleky a na silnici dávám zimní tretry + sealskinz fusekle + 2–3×návleky na sebe:-) nohy mám jak bambule, ale dá se tak pár hodin vydržet jet:-)

        0 0
        • nobody  

          to jo, ale ten komfort při oblíkání resp. narvání dvou návleků na boty stojí za …

          0 0
    • ronin  

      Mám spodní vedení k smyku a hazce, to někdy přimrzne k vodítkům, když se delší dobu neřadí. Potom oklepat led a jede se.

      0 0
      • akula  

        Tohle elegantně řeší bowden v jednom kuse a funguje i proti bahnu a jinejm sračkám ;-)

        0 0
        • McBlacky  

          ale spodní vedení na smyk takto neuděláš, na některých rámech je plastová kolíbka která zahne lanko nahoru. Je dost problém na ní napojit bovden a stejně to zamrzne v té kolíbce.

          lepší řešení je, kde to vede skrz rám a dole na to rovnou napojíš koncovkou. Karbony HT to takto mají.

          0 0
    • vinca  

      Kopka vozí mechanický kotoučovky – BB7 , ale to je kvůli opravitelnosti při expedicích. Já to budu stavět hlavně na ježdění po Jizekách a Krkonoších , tak to nebude zas tak rozhodující :-), ale asi stejně budou BB7.

      V zimě vozím platformy a starší membránový pohorky , do nich cyklistický ponožky a windstoperový ponožky adidas .Skvělá kombinace. V zimě dokonce chodím běhat v lese v letních běžeckej botách a těch windstoperovejch ponožkách, a zima mi na nohy ještě nebyla.

      0 0
      • Vilém  

        Nevim jak se maji ceny jinde, ale tato cena setu Pugsley me mile prekvapila.

        Skoda jen, ze je Sold out:(

        0 0
        • Nimrod  

          on pugsley není drahý :-) už jsem i přemýšlel o něm párkrát, jenže pak si člověk řekne, k čemu mu taková bestie bude? pokud nebydlíš na horách, tak fat kola pořádně nevyužiješ (nebo jen na pár dní v roce). tak si řekneš, že na tom jezdí i v létě… ale ruku na srdce, myslím si, že v létě budou lepší nějaké klasické 2,3" pláště. no a pouště tu nemáme. takže je to sice lákavé, ale asi se u nás nedá využit potenciál, který to má, pokud nebydlíš na horách…

          jinak by mi moc zajímalo, jaký má valivý odpor endomorph a larry :-)

          0 0
          • Vilém  

            No, na nejaky vetsi jezdeni, by to asi nebylo:) Ta cena me prekvapila v porovnani s tou, zac nabizeji, na jednom ceskem shopu a ktera se mi zda nehorazna.

            0 0
            • Nimrod  

              to je fakt šílená cena. ani ale nevím, že má surly u nás zastoupení. jinak na wigglu vycházel celkem dobře, ale teď tam není…

              na vimeu je plno videí, jak s tím jezdí ve skotsku a to se mi hrozně líbí a vypadá to, že by to byl supr expediční bajk, ale právě se bojím toho, že jet na něm někde po zpevněné cestě by byl očistec

              0 0
              • vinca  

                No vono to asi ofiko zastoupení není . Opravdové zastoupení je jen jedno v Anglii a jedno v Německu. Ostatní jsou pak na vázání na ně. Ale tihle nejsou asi ani to .V ty ceně je asi i cesta do Anglie :-) . Ten vyprodanej rám na bike-mailorder.de je loňskej model. Letošní maj za 529 Eur – letošni je na rozdíl od staršího vhodnej pro i pro trojtác. tady

                0 0
            • Bulda  

              tak to už radši celý kolo

              http://www.kolaexpert.cz/…ugsley-p1013

              0 0
          • vinca  

            Já si to právě počítám , a s ozazením deore a lepším mi to vyjde cca od 40 000 Kč vejš. Bydlím v Jablonci n.N . a jizerská magistrála mi začíná asi 800 m od baráku. Tak to asi celkem užiju . Počítám s tím , že jako zimák mi to už bude stačit až do smrti :-) .

            0 0
            • Nimrod  

              osobně bych na něj dal alfine, teď tu jedenáctku, a myslím si, že pak už bys měnil jen řetěz :-)

              0 0
            • McBlacky  

              by tam z tebe měli radost. Už takhle je to tam boj, jak je to úzký.

              Při rozhodování o snowbiku doporučuju nejdrřív přečíst si Kopkovy knížky. Hned budete vědět, že v prašanu a hlubokým nejede nic a tlačit se musí i snowbike.

              reálná využitelnost je tedy na cestách kde už projelo něco, co to udusalo. Výhoda snowbiku je tak, že to může být méně udusané než pro normální kolo, a pak na umrzlé vrstvě sněhu, která vznikne natátím a zmrznutím. Tady má široký průměr hodně navrch, neproboříš se tak snadno.

              myslet si, že postavím snowbike a budu drandit turistický cesty jako v létě je nesmysl

              0 0
              • Bulda  

                tak tak, Kopkovy expedice Lapland se jezděj po skůtrových cestách, jinak zapadneš

                http://www.jankopka.cz/…age00114.htm

                krusta, po které se dá jezdit kdekoli se vytvoří jen opravdu málokdy a když to po ní rozjedeš a najednou se ti zaboří předek, tak to je teprv zážitek :)

                0 0
              • vinca  

                S tím použitím snowbike máš přesně pravdu. Po Jizerkách jezdím v zimě na kole už asi deset let, a myslím , že vím přesně , o co mne snowbike (surly pugsley) posunul. Jinak Kopka je můj skoro soused , takže spoustu informací jsem měl přímo od něj. S tou jízdou po magistrále bych to tak černě neviděl. Ostatně i právě Kopka ji často používá k tréninku. Kromě oboustrané ohleduplnosti je třeba taky dobře plánovat kdy a kam vyrazit, vědět v kolik jela rolba, kde to přes poledne povolí, a naopak kde je celej den stín, a hlavně vědět kdy vyrazej davy tůristů z Prahy :-) . Prostě nebejt debil, a nevyrazit na magistrálu v sobotu v 11 hod, když třeba ve středu ve dvě odpoledne ji budu mít sám pro sebe, nebo si zajezdit ráno od 7 do 10, a pak na grog na Prezidentskou. Zrovna tuhle neděli k večeru jsem potkával běžkaře tak jednoho za půl hodiny. Největší problém vidím v tom , že začlo pršet už i tady, no snad se to do konce dubna ještě změní :-)

                0 0
                • Bulda  

                  a proč jsi si nekoupil od něj durateca? mi přišlo, že to má vymakanější a o dost lehčí, než surly …asi cena, že? nebo už to nedělá?

                  0 0
                  • vinca  

                    Jo, hlavní rozdíl byl v ceně. S váhou je na tom jasně duratec líp. Kdybych to měl na závodění, tak jdu do něj. Ale zdá se mi , že Surly má pohodovější geometrii. Kopka mi nabíd rám za 25000, Surly samotnej rám byl k mání za cca 13–16000. Celý kolo Kopka 65 000 , Surly s o 1 třídu horším osazením těsně nad 40 000 .

                    0 0
          • Bulda  

            na asfaltu se ty pláště hrozně rychle sjížděj a to by tě při jejich ceně vyšlo to letní blbnutí hodně draho

            0 0
        • Mamut  

          Prave teraz rozbieham stavbu univerzalneho biku zimaka/snezaka/ces­tovneho a kvoli cene som nakoniec Pugsleyho zamietol. Ak by si chcel vyuzit jeho potencial, tak to znamena aj Large Marge rafky ($100/ks) a Endomorph plaste (cca $110/kus). Vsetko USA ceny, takze este skurveny dovoznicky prepocet na EUR a dan. A ked si vezmes kolkokrat je v CR snehu tolko, ze toto je jedine, na com sa da, tak ti to vyjde ako jeden z najdrahsich moznych sportov. To, ze zvysok navesias ojazdene letne komponenty ti uz nejak vela neusetri.

          Takze si asi necham postavit v CR nieco, cim prejde 3" plast a pouzijem trialove rafky a zjazdove plaste. Bud to mat o palec menej a o necele kilo viac, ale stat to bude o 8–10 000 menej. Na snehu nejde az tak o dezen ako o sirku, takze nejake lacne ojazdne zjazdove plaste by mohli stacit.

          0 0
          • Nimrod  

            jsem naprosto stejného názoru

            0 0
            • Rychlej turista  

              Kdysi jsem měl na Treku 6500 původní pláště jakési Bontrager asi 2,2" šířky. Byl to podobný vzorek, jako má Karma, ale ten plášť byl plochý a díky tomu parádně držel na uježděném sněhu, ale hlavně se nebořil. A když už se zabořil, stačilo maličko hnout řídítky a díky té hraně se hned zase vytáhl nahoru. Tohle jsem u žádného kulatého pláště nezažil.

              0 0
              • Nimrod  

                když vezmeš dost široký ráfek a ne moc nafoukaný široký plášť s ne moc vysokým vzorkem, tak by to mělo být podle mě dokonalé

                0 0
              • šlapatko  

                To by mohl vyhovovat nějaký plášť od hutshinsen( asi špatně napsáno).Jsou docela ploché.V zimě jezdím na předním kole schwalbe rocket ron 2,4 a zadní rr 2,25.Takhle projedu skoro vše.Nejhorší je hlubší mokrý sníh.

                0 0
              • Vilém  

                Asi Jones ACX, mel jsem ho kdysi taky a peknej balon.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jo, vypadal tak, ale řekl bych, že byl placatější.

                  0 0
                  • pepek  

                    Placatější = odpor jak sviňa.

                    0 0
                    • Mamut  

                      Odpor jaxvina je na snehu skoro vzdy. Naopak, cim menej sa boris tym je mensi. Takze ak placatost pomoze sa neborit, tak odpor znizi a nie zvysi.

                      0 0
          • Bulda  

            no tak ty ráfky můžeš nahradit troj/čtyřkombinací ala Honza Kopka, ale ty pláště, to je fakt darda, na sněhu se sice skoro nesjížděj, ale praskaj boky, jak jezdíš podhuštěný v mrazu, takže výdrž žádná sláva

            jsou to vpodstatě skoro hladký balony s asi 3mm výstupkama hodně řídce a drží to nečekaně, nejvíc to záleží právě na huštění

            0 0
    • o.1  

      Nerobim medzi tym rozdiel a jazdim cely rok to iste, teda Vecka, obyc. pedale, turisticke tenisky a komponenty Shimano od Alivia po Xt a nezda sa mi ze by bolo treba na zimu nieco specialne, bahno byva aj v lete a sneh je bike-friendly, ani clovek nemusi umyvat.

      Nezda sa mi ze by sa v zime nejak zvysovalo opotrebenie komponentov.

      Funkcnost ako v lete s vynimkou dvoch veci:

      1. Pri Veckach treba byt dost obozretny pri zjazdoch v snehu a stale udrzovat

      nenamrznute rafky-na snow bike mechanicke kotucovky by boli lepsie ale v zasade v snehu zas nejak zavratne rychlo sa zjazdovat neda skor je to take lyzovanie, takze ide to aj v veckami aspon je o zabavu postarane:-)(v prasane alebo pri malej vrstve nie je problem)

      1. Pri urcitych podmienkach sa obali a namrzne kazeta a niektore prevody nejde

      pouzit. Ale na to nema vplyv ci shimano alebo sram skor treba nosit nejaky srobovak.

      Co sa tyka utesnenia, moja skusenost s nabojmi Shimano je ze su dostatocne utesnene, nemusel som ich cistit ani po bahennych maratonoch v dazdi ani po zime, to iste stred. Myslim ze na celorocne pouzitie su lepsie ako s priemyselnymi loziskami.

      0 0
      • vinca  

        Tak těsnost nábojů shimano mne potěšila.

        Proti namrzlý kazetě používám horkej čaj z termosky. Popřípadě horkej čaj z termosky po průchodu močovým měchýřem :-)

        0 0
        • jURis_1  

          Já měl párkrát problém v –10 že mi mrzla/tuhla vazelína v ořechu a potom se volnoběh vypařil,to jsem vyřešil vazelínou odolnou do brutálnějších teplot i když každá vazelína trochu přituhne ale ne tak, že by potom volnoběh nefungoval. Jinak ohledně zanášení kazety sněhem nemám problémy a to jsem už brázdil kopce v půl-metrech sněhu.. Nikdy jsem neměl potřebu rozmrazovat :D.

          0 0
          • o.1  

            to sa stava hlavne tak okolo nuly ked zamrzne mokry sneh na dlhsie nepouzivanych koleckach-najcastejsie na najmensich.

            0 0
        • o.1  

          ze ma toto nanapadlo! obcas sa tu clovek dozvie celkom prakticke a uzitocne veci:-)

          0 0
    • Mata.Lan  

      Kupovali jste už někdy něco od Surly? Chtěl bych od nich celá zapletená kola, máte je někdo?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.