Kontrolujete si nářadí pro akutní opravy??

66 nepřečtených
  • Lister

    Dneska ráno jsem vyrazil do práce nově na přezutých uzkých gumách a po příjezdu sem jsem si jen tak prošel co mám nachystená na opravy v batohu a nestačil jsem se divit. Duši sice mám, ale rozměr 2,1 a tu budu do 1,25 palcových plášťů rvát asi těžko :o) Takže lepení – našel jsem tubu zaschlého lepidla, šmirgl papír a žádnou záplatu, ale měl jsem k tomu přibalené náhradní špalky do véček – no myslím že Juicyny by tuhle výměnu „ocenily“ :o) Centklíč je na špice 2,0, přitom na kolem mám už přes rok 1,8 špice, takže další velká výhra.

    No aspoň že pumpu (která je mi teď imho k ničemu) a imbusáky mám.

    Jsem rád, že jsem plně vybaven a že mě nemůže nic překvapit :o) Tak se pochlubte jak jste na tom vy ??

    Anketa: Jak často kontrolujete nářadí v podsedlovce/batohu

    6x
    24%
    0 0
    • Martin  

      v nářadí se občas pohrabu, ale že bych něco kontroloval, to asi ani ne… například lepení nevozim vůbec :-), jenom náhradní duši (snad není děravá) i tak sebou moc nevozim, náhradní lanka, multiklíč, duši a… finýto. pumpa sídlí na rámu pod košíkem

      0 0
      • maxtor  

        Sorry, že zneužívám thread, ale dal jsem sem recept na ten čaj, jak jsme se o tom před časem bavili.

        0 0
      • Martin  

        eště sem si vzapomněl, že nedávno jsem si dal do nářadí nějakou tabletu proti krizovce…

        0 0
    • Peslezedirou  

      Teď jsem kontroloval a našel v pouzdru na imbusy cca 250 Kč v drobejch :o) Dík :)

      0 0
      • Lister  

        tak to gratuluju, jsem na tom podobně – 240kč, takže aspoň nějaké pozitivum dnešní prohlídky :o))

        0 0
        • Radek Broz  

          Ja v camelu minule nasel jen 120, al etaky dobry;-)

          0 0
    • maxtor  

      Vozím kapesní nářadí, takže když jej mám, mám vlastně všechno, co potřebuji. Ostatní (duši, pumpu a lepení) kontoluji před každou vyjížďkou.

      0 0
    • jonti  

      Ja vozim imbusy 2,4,5, dusu, pumpu. Ak na cestak tak radsej dve duse. Inak mi vsetko na nie az tak daleke cesty pride zbytocne. A co sa tyka kontroly, len obcas skontrolujem tu dusu, ci sa uz o imbusy neprederavila.

      0 0
      • Jirik123  

        nacpi dusi do stary ponozky, pak se ti neprodre:-)

        0 0
      • marapara  

        Já vozím náhradní duši v podsedlové brašničce. Taky se mi párkrát stalo, že ji propíchl imbus. Tak jsem ji dal do sáčku od HDD a od té doby je klid. Sáček je poměrně pevný a tak rok, dva vydrží, než se prošoupe. Jinak nářadí vozím furt stejné: duše, multiklíč, nýtovačka, menší kleště, 2 lanka a pár článků řetězu + rychlospojka. To vše mám v podsedlové brašně, která takto váží dobré kilo. Pumpa s lepením a montpákama na rámu. Většinou při defektu lepím, časově to vyjde téměř stejně, jako výměna duše. Duši měním, jen při zničení. Což se mi prákrát taky už stalo, když jsem trefil velký hřeb a duše ušla rychleji, než jsem zastavil. Hřebík se pak ještě požmoulal po duši a u toho místa ji celkem rozsekal. Ale to se mi stalo jen 2×, jinak vždy lepím.

        0 0
      • marapara  

        Já vozím náhradní duši v podsedlové brašničce. Taky se mi párkrát stalo, že ji propíchl imbus. Tak jsem ji dal do sáčku od HDD a od té doby je klid. Sáček je poměrně pevný a tak rok, dva vydrží, než se prošoupe. Jinak nářadí vozím furt stejné: duše, multiklíč, nýtovačka, menší kleště, 2 lanka a pár článků řetězu + rychlospojka. To vše mám v podsedlové brašně, která takto váží dobré kilo. Pumpa s lepením a montpákama na rámu. Většinou při defektu lepím, časově to vyjde téměř stejně, jako výměna duše. Duši měním, jen při zničení. Což se mi prákrát taky už stalo, když jsem trefil velký hřeb a duše ušla rychleji, než jsem zastavil. Hřebík se pak ještě požmoulal po duši a u toho místa ji celkem rozsekal. Ale to se mi stalo jen 2×, jinak vždy lepím.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • rock  

      Už se mi stalo, že jsem po defektu odhalil zaschlé lepidlo a netěsnící píst pumpy. V obou případech cca 10–15km od domova a v obou případech jsem byl nucen to řešit přes „help linku“ :-) … od té doby do lepení alespoň občas nakouknu. Multiklíč je multiklíč. Buď je nebo není.

      0 0
      • oyster  

        Multiklíč je multiklíč. Buď je nebo není. a nekdy to vyjde vcelku nastejno (made in Lidl)

        0 0
    • goofy  

      No asi tak pred rokem jsem si dal s kamosem podzimni vyjizdku, a pod Javorovym na hrebeni pichnul. Sjeli jsme k rozcesti, vytahuju rezervni dusi, a ejhle, pichla. Vytahnu lepeni, a ejhle nejsou zaplaty. Nevadi rekl jsem si, a pomoci klice od baraku (nuz jsem nemel) jsem rozriznul dusi, ze udelam zaplatu z ni. Jake bylo me prekvapeni, kdyz z tuby, ktera vypadala plna, nevypadla ani kapka lepidla :-) Jak na potvoru nikde kolem zadny biker a kamos lepeni nemel. Nasledoval pesi sestup do udoli a telefonat domu. Clovek by rekl, ze jsem se poucil, ale opak je pravdou. Az prednedavnem jsem zjistil, ze mam zase temer prazdne lepidlo, kdyz jsem doma lepil jednu dirku.

      Timto ti chci podekavat, ze jsi ozivil mou pamet, a hned po skole si budu muset skaknout koupit lepidlo :o)

      0 0
      • Lister  

        kup si Park tool samolepící – taky o tom uvažuju, prý jsou dobré (srovnatelné s klasikou) a při mojí frekvenci lepení to vyjde nakonec i levněji než pořád měnit vyschlé lepidlo :o)))

        0 0
        • wroum  

          jj Parktool sou dobry a treba authory nebrat.

          0 0
          • McBlacky  

            přesně jsem na ní nedojel z půlky lávek Točný do Progresu :/ ani když jsem to foukal… nakonec jsem si na jiným kole dojel pro duši a vrátil se.. never more

            na druhou stranu letos na Salzce mi věnoval několik autorů jeden závodník z Berouna (svoje dvě náhradní duše už jsem měl out) a hned se mi jelo o 200% líp

            0 0
          • goofy  

            No nevim. Ja v ty samolepici nejak porad nemam duveru. Hlavne nevim jak si rozumeji se sjezdovou dusi…

            0 0
            • maxtor  

              A proš zrovna se sjezdovou duší by si nerozuměly? To snad spíš naopak. Sjezďák tlakuješ daleko míň než např. silničku. Tam už bych strach měl. Tam se mi i dobře přilepená lata párkrát odlepila. Na biku nikdy.

              0 0
            • wroum  

              DH dusi od maxisu to zalepilo v pohode a na tech zelenejch (hutchinson???) stejne nic nedrzi.

              0 0
              • Radek Broz  

                Ty se nedaj lepit tak nejak nicim.

                0 0
              • goofy  

                No nevim, Ja stejne asi porad zustanu u klasiky :-)

                0 0
      • pos3k  

        doporucuju kopit vic lepeni, vozim jedno pouzite a jedno nepouzite…po tom co mi taky po nejake dobe vyschlo (a v lete vysychaji obzvlast rychle), tech par korun mi za to vzdycky stalo

        0 0
    • McBlacky  

      ale jo občas se kouknu, asi tři měsíce jsem vozil na silničce náhradní duši bajkovou…sluš­ný peklo.

      jinak vozím duši i lepení, je to jistota, někdy něco zůstane v plášti a znova to bodne. Navíc na závodech jedu po defektu vetší kotel když vím, že ještě mám řešení pro případ defektu…

      a bez nejtovačky ani ránu

      0 0
      • Martin  

        jj, nýtovač taky vozim, už 2× mě udělal dobrou službu pár desítek km od baráku (jednou 80 a jednou asi 120)

        0 0
    • RUMcajs  

      Hmm, poucil jsem se, ze se nevyplati gramarit a tak v batohu, ktery pouzivam uplne vsude vozim/nosim pumpicku, naradi a lepeni stale.

      0 0
    • Manas  

      Ja to vozim v takovy tasticce (co se do ni dava kosmetika) a vsichni se mi smejou :-/

      0 0
      • McBlacky  

        cha cha chááá

        0 0
      • Peslezedirou  

        :o) Sem to nechtěl psát, ale pouzdro na imbusy je pouzdro na manikuru :) puvodně

        0 0
      • Vojtas  

        ja to vozim v takovy cerveny tasticce, ma to strih jako normalni latkova taska, akorat to je maly jak sesti A5, vypada to taky dost smesne ale vsechno se tam vejde a ze bych ji prehlidl je nepravdepodobny ;)

        0 0
    • Hurka  

      proč nikdo nevozíte samolepící záplaty? vidím, že nejčastější problém je vyschlé nebo žádné lepidlo…

      0 0
      • Manas  

        Protoze me tak maximalne zklamaly.

        0 0
        • Tomcat_1  

          Taktak. Po lehkym nafouknuti duse a pokusu ji nacpat zpatky pod plast se proste samolepka odlepila. Nejdriv kraje a pak – lup. Na dojeti mozna, jako plnohodnotna oprava ale NE.

          0 0
          • Hurka  

            máte asi divný záplaty. mám parktool za pár korun a nestalo se mi to zatím ani jednou – lepil jsem s nima co pamatuji asi 5×, jednou dokonce dojezdově podržel i bouchlej plášť – udělalo to pěknou bublinu, ale duše s pomocí záplaty vydržela…

            0 0
            • Vašur  

              Je to tak, jedna záplata je asi za 16 korun, ale drží jak helvétská víra

              0 0
      • RUMcajs  

        Lide, jako ja, co bodnou 10–20 za rok problem s vyschnutim, ci zestarnutim lepidla nemaji :-)

        0 0
        • fousek  

          jj, moje rek, ale uz se mi stalo ze sem z tuby dobejval posledni zbytecky, preci jen 6 der za jednu vyjizdku neni uplne standartni situace:-)

          0 0
          • Jenda  

            no ja to hlavne delam tak ze na cesty vozim fungl novy lepeni, pokud pichnu jenom jednou menim dusi, doma pak vezmu novou a pichlou ulozim. Az pichnu behem vyjizdky ze potrebuju lepeni tak po dojezdu udelam velky lepeni vsech nashromazdenych dusi a lepidlo pak zahazuju neb by stejne vyschlo.

            0 0
            • pavelr  

              Po použití lepidla dávám pod víčko kousek mikrotenového sáčku, několik vrstev i přes závity. Lepidlo pak nevyschne. Přesto s sebou lepidlo nevozím. Vozím náhradní duši a samolepící záplaty author, které by doufám na dojetí stačily. V terénu jsem ještě nikdy nelepil, protože mám defekt max. 2× do roka. Pravděpodobnost, že to bude během jedný vyjížďky se blíží nule. Duši mám zabalenou do silnýho plast.sáčku, aby se neprodřela o brašnu.

              0 0
      • djano  

        Vozim. Park Tool, este ma nesklamali a to som sa bal ze nebudu drzat ked ich mam uz asi 3 roky.

        0 0
      • kubad  

        Taky mě nepřesvedčily. Na dojetí dobrý, ale pak se musí přelepit. Ale vozím je pořád ParkTool

        0 0
    • pepek  

      Lepidlo, které vozím, mám zásadně nové, nenačaté. Lepím doma tím otevřeným. Montpáky nevozím, většinou nepotřebuju, nebo si pomůžu pákou rychloupínáku.

      0 0
      • pavlicek  

        No, me uz se stalo, ze jsem defloroval novou tubu od lepidla, ktere jsem mel doma delsi dobu, a uvnitr nebylo nic, co by jeste mohlo lepit.

        0 0
        • pepek  

          No to by mohlo být překvapení, vozím ho už asi 2 roky :-) Asi by to chtělo vyměnit. Na cestě jsem nelepil už asi 6 let, lepím vždy doma tím načatým lepidlem.

          0 0
    • Volf  

      Já vozím jen lepení, plastový montpáky a sadu od 4 – 6. Víc nic, protože stejně toho moc na cestě neuděláš, spíš víc času věnuju prevenci a údržbě. Ne jinak bych snad musel tahat celou dílnu. Praskne lanko ???? No potřebuješ klíč a nový lanko a takhle můžu pokračovat donekonečna. Kdysi jsme tahali kde co a člověj jen tahal zbytečný věci. Dneska to co jsem posal nahoře hodím do dresu i s malou pumpou, vezmu klíče od baráku a telefon a jedem. V létě kdy stejně najíždíme nejvíc kiláků jezdíme se ženou třeba 100 km tak, že vezu to ,, nářadí,, a ona vezme do dresu nějakou energetickou tyčku a jedeme. Žádný batohy a kila zbytečnejch věcí na víc. Pokud bych nejel někam do divočiny na víc dnů, tak sebou tahat nějakou příruční dílnu je podle mýho zbytečný.

      0 0
      • Lister  

        no vozím, trochu víc, ale taky žádný veoký arzenál – duše, pumpa, dvě montpáky – ty jsem nepoužil už dlouho, ale když jsou třeba prsty mokrý nebo zmrzlý, tak jejich přítomnost potěší :o), „rybička“ s ibmusákama, centrklíč – hodil se už mnohokrát a takový ten plastový bazmek co se dává mezi desky kdyby sis náhodou zmáčkl brzdovou páku.

        Uvažuju jestli doplnit nýtovač – sice jsem řetěz ještě nepřerval, ale když už se stane, tak bez něj je člověk totálně v háji – pneumatiku vycpeš trávou, s urvanou přehazkou se dá taky dojed, přesmyk teoreticky nepotřebuješ vůbec, ale u řetězu máš smůlu.

        0 0
        • Volf  

          No minule jsme jeli jen ,, kousek ,, a nevzali lepení, no hádej co se stalo ???? deset kiláků od baráku píchlý kolo :-), zákon schválnosti. Tak to lepení beru jako pojistku. A řetěz jsem ,, nepřetrhnul ,, nikdy za celejch 33 let co jezdím na kole.

          0 0
        • dieegoo  

          Můžeš jezdit jen na půl otáčky klik :) moc daleko tak sice nedojedeš, ale lepší než nic

          0 0
        • Radek Broz  

          Pridal bych ho, prerval jsem uz hodnekrat. Naposled me zachranil Andy;-)

          0 0
        • martt  

          Ked prerves retaz, tak snad najdes kolegu cyklistu, co ta dotiahne az domov.

          0 0
        • Peslezedirou  

          Nýtovač raději vozím. Zatím jsem ho potřeboval jen jednou, ale říkám si „co kdyby“ :)

          Podařilo se mi omylem roznýtovat řetěz (pro tu příležitost jsem měl připravený nýtek se záváděcím čepem) docela legrace ho odlomit bez kleští grrr :)

          Teď ještě vozím jednu rychlospojku sram…

          0 0
    • Dan  

      Vozím multikíč s nýtovačkou, náhradní duši,kterou měním po každém defektu. lanka 1× řazení a 1× brzda a malou pumpu. Lepení mi stejně vždycky vyschne a samolepky došly. Většinou jezdíme v houfu a náhradní duši, kdyby došlo k druhému defektu má každý.Nezřídka se sejdeme i v typu ventilku.

      0 0
    • Meesha  

      hodim si do kapsy dusi a pumpu a frcim… Kdyz nekam dal tak i multiklic, lepeni a nejtovac. No, ale hlavne telefon a kdyz je pak nejaky neresitelnejsi problem tak natrenovat: „…ale tatíííí…“ :-)

      0 0
      • JancA  

        chichi, přesně, na bajka nevozim nic, protože bezdušovku stejně neumim opravit, na silničku mám všechno sebou v druhym bidonu:). Ale "přítel na telefonu"je pro mě nejschůdnější varianta:)

        0 0
        • ydaho  

          :) taky vozim bezduše a po cca 4000 km bez defektu jsem dneska zadefektil obě kola najednou, takže ode dneška 2 duše s sebou, jedna nestačí… ikdyž 5 km pěšmo po točný je velkej zážitek… :)

          0 0
          • Meesha  

            bud rad ze po Tocny… :-)

            0 0
            • ydaho  

              :) ještěže je za Písnicí ten novej bike shop a že sem měl u sebe 69,– na rubenu…

              0 0
    • Brzdič  

      Nekontroluju a taky se mi to šeredně nevyplatilo. Píchul jsem, šáhnu do taštičky, duše nikde :( Zkusil jsem vyndat duši a napěchovat plášť trávou. Bohužel tam vydržela jenom asi 5km a zbytek asi 20km jsem dojel s prázdným předkem. Plášť už měl něco za sebou tak mi ho líto nebylo. Ráfek v pohodě, plášť má boky poškozený od ráfku.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Sláma je lepší, ale ta na jaře moc nroste :-D

        0 0
        • Brzdič  

          V lese, kde naposled cvičila „spřátelená“ armáda a od tý doby tam potkávám jenom srnky a zajíce je sláma dost nedostatková komodita :-))) Snažil jsem se vybrat dlouhou trávu, ale bohužel nedržela. Mám pocit, že sem ji tam dal málo a proto vypadala. Kus ji tam zůstal. Doma když sem ji vyndal vypadala jako zelená obruč vod mišelina ;-)

          0 0
    • gobike  

      V ankete ti chybi jedna odpoved a to: Naradi nevozim ;-)

      0 0
    • Rychlej turista  

      Vozím akorát lehoučký multiklíč s nýtovačem, jednu montpáku, normální lepení a pár samolepících záplat na dojetí, kdyby lepidlo vyteklo či zaschlo. Tohle na dojetí zpravidla stačí, 2–3 prasklé dráty nějak výrazně taky neřeším, určitě to pro mě není důvod otočit to domů. Duši většinou nevozím, už se mi stalo, že byla prodřená a hodně dobré taky bylo, když jsem si vezl duši s autoventilkem a nenarval ji do ráfku. Když jsem si ji po čase vzal zase, tak to mě fakt už naštvalo. Protože ale byla nepoužitá a bylo mi líto ji vyhodit, rozstříhal jsem ji aspoň na gumičky.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce