Pozdrav Všem,
Nevíte o někom kdo by dokázal toto? Pájení stříbrnou pájkou by bylo ještě lepší než mosazí, páč je potřeba nižší teplota. Nebo nějaký adapter, máte s tím někdo skušenosti?
Pozdrav Všem,
Nevíte o někom kdo by dokázal toto? Pájení stříbrnou pájkou by bylo ještě lepší než mosazí, páč je potřeba nižší teplota. Nebo nějaký adapter, máte s tím někdo skušenosti?
Delaj jsem to na 2 ramech a nechal jsem to varit CO-ckem. Navic to chce dovarit vyztuhu mezi trubkama zadni stavby. Na privareni mam udelany takovy jednoduchy pripravek.
Výztuhu myslíš takovou co je na obrázku? s tím Co-čkem ti to vařil profík co vaří rámy nebo to zvládne kdokoliv? Teď me napadlo, kdybych jel okolo, nedalo by se to spáchat? Občas bývám v Brně.
Jinak nevim odkud jsi, ale pokud nekde pobliz prahy, tak by to zvladl treba Franta Mrazek z cernovic.
Nebo na severu Bares v Brandyse.
No nevím, jestli to stříbrná pájka udrží, jaká je její pevnost, mosaz je hodně pevná a dá se to udělat i doma. Stačí splašit vhodný hořák, v každém hobby marketu za pár korun, mosazný pájecí drát a tavidlo. Ten adaptér se dá lehce vyrobit s kusu železa rozpěrka též, jedin co vidím jako potenciální problém je dodržení kolmosti adaptéru s osou kola, ale to chce jen trpělivost …
Tu kolmost by vyřešil ten přípravek, ale učit se pájet mosazí na rámu to bych si rozmyslel, raději najít někoho kdo to už má zmáknutý.
stribrem se letuji ocelovy ramy do mufen. o pevnost bych nemel strach ;-). vyhoda je prave ta zminovana nizsi teplota tani.
Aha, dík za doplňující info, já jse už párkrát dělal s mosazí a vcelku v pohodě. Stříbro jsem ještě nezkoušel :o)
Takže až mi při letování přípravy na brzdu upadne patka na náboj, protože bude mít nižší teplotu tání spoje, mám to považovat za výhodu?
kdyz ti upadne patka, protoze ma nizsi teplotu tani spoje, jsi vul, protoze jsi zvolil spatnou technologii. jeste nejaky dotaz? ;-)
Dokonce se tak paji i trubky natupo. Vetsinou se to sice pod tim naboduje svereckou, ale ne kvuli pevnosti.
tady nějaké adaptéry
asi tady by to zvládli
Tenhle příspěvek jsem přehlédl. Viz moje stejná odpověď.
Když koukám na ten ceník, tak není co řešit
A propo, nevíte kdo v Brně dokáže přefrézovat hlavu na jiný typ integrovaného hlavového složení ?
Moje kolo Felt, má trošku atipycký rozměr ložisek – 41 x6,2× 45°, který není možné sehnat ani od výrobce. Potřeboval bych to přefrézovat na 41×6,5× 45°, tedy standard CaneCreek IS, jen ubrat z trubky 3mm . Dík za opověď
Válí se mi doma takovýhle adaptér (A2Z DM-UNI), na 160ku kotouč to docela jde, ale u brzd který maj destičky hodně u sebe to asi bude škrtat (přeci jen ten rám a patky se hejbou).
Tady je to vidět možná líp:
pouze na rám s rovnými patkami
No nemusej bejt uplně rovný ale na kažej to samozřejmě nejde. Hlavně se nesmí sundávat zadní kolo, pak se to rozšteluje.
Myslíš, že by šel na tuhle patku?
http://www.bike-forum.cz/…/img2834.jpg
http://www.bike-forum.cz/…/img2837.jpg
Kdyžtak nafotím detail. Pokud by tam šel a chtěl by ses ho za nějakou rozumnou cenu zbavit, tak bych to možná zkusil.
Podle fotek je ta patka rovná a plynule navazujou trubky, takže řek bych že v pohodě. Maximálně by se muselo někde vypilovat kvůli těm trubkám.
Za dvě velký 300g oříškový Milky si jí můžeš vyzvednout v Jablonci nad Nisou, Liberci, Mladé Boleslavi nebo v Praze :-)
Díky za nabídku. Budu mít cestu do Phy, tak se Ti ozvu mailem.
Zdar. pokud nedoslo k predani nebo to novemu zajemci nepasuje nebo to jeste nenahodil, mel bych zajem to vyskouset na svuj predpotopni titanak. dik
zajímavý systémek, skoro bez úprav
docela vychytany … je to na systemu plovouci brzdy u celoper, akorat tady nema co pruzit :-)
Totez reseni v trosku jine podobe nabizel uz tak pred 10ti lety point.
Tady ten point najdes taky a navic nejaky homemade reseni.
Dokonce to na fóru je k vidění u usera Maxtor
Tak tady je ten ram, ted mi dosel. Z fotky to nevypada, ale lak je na tom dost zle, asi bude muset dolu.
Rad si prectu vase namety, poznamky co s tim delat dal. Retro skladat asi nebudu, to by vzalo spoustu casu a penez, chtel bych na tom rekreacne jezdit nic vic.
Uz bych mel i nejake otazky. Napr:Dole na ramu pod stredovou trubkou chybi plastova oderka na vedeni lanka ke smyku a k menici, co s tim?Hlavko na to dat jake? Dik za postrehy.
jeste to foto
Nechci aby jsi si to vysvětlil špatně, protože sám jsem spokojený uživatel oceli, ale podle fotky jde o rám z roku 1993 a bude mít úplně jinou geometrii, než jaké se dělají dneska. Bude to vysoký dlouhý rám na nízkou vidli. Jde o to, aby jsi do toho nenahrnul spoustu peněz a pak nezjistil, že se na tom nedá pořádně jezdit. Já když před třemi roky hledal dobrou ocel, tak jsem hledal od roku 2000, kdy se dost významně měnily právě pohledy na dobrou geometrii kola. Nechci ti kazit radost, ale spíš tě varovat aby jsi postupoval dále s rozmyslem. Zde máš ten tvůj rám: http://cgi.ebay.co.uk/…BayISAPI.dll?…
Zde ještě osazení kola: http://bikepedia.com/…keSpecs.aspx?… Marin&Type=bike
souhlas -castecny, Urcite do toho nehodlam vrazet moc penez, na moje svezeni to ani nebude potreba. Nehodlam na to cpat ani odpruzenou vidli. Jenom ty kotoucovky jsem chtel, obcas jezdim v desti. Co se tyce geometrie chtel jsem presne takovy ram, tak me to vyslo ve Fit calculatoru, vysoky a dlouhy.
Jeste k te aukci na e-bay cos poslal, neni to asi stejny ram, presne tuto aukci rozebiraji na retrobike.co uk bude to jemny podvrh napis team marin neni v poradku ma jiny font nez by mel byt,a snad i barva se jim nejak nepozdava. Prodejce zustal bez duvery, i tak se rám vydrazil dost vysoko.
jj, s tím se nedá nesouhlasit.
geo bude dobova, ale nevidim duvod, proc by se na tom nemelo dat normalne jezdit…
To neřeš. Sedni si na bika z roku 1993 a pochopíš to.
bud v klidu, vim o cem mluvim, proto pisu, co pisu ;-).
Tak pak to je všechno O.K.
jen přidám, že jsem si taky nechal navařit na starej ocelák návarku. Fotka http://www.bike-forum.cz/…il-1592.html
a jezdil to s marunou 105mm, což z toho udělalo štafle neskutečný a byl to docela boj to ovládat.
jak to dopadlo je zde http://www.bike-forum.cz/…l-10030.html
pro můj účel to svý odjezdilo, ale pak jsem to nahradil autorem instinct z roku 04 nebo 05 z výprodeje a jelo to znatelně líp všude.
Dik za moudra i pobaveni,
Je to fakt na zamysleni co po takovym starikovi vlastne jeste chtit.
jinak pekne komentare k prasklemu ramu, zjevne jste tam vesela parta :-)))))
Author Instinct toz uz je hlina to je o necem jinem
Hm, tak na "obyčejné ježdění, je ho docela škoda. Tenhle rám si renovaci zaslouží. Být tebou, tak ho uložím do depozitáře a na ježdění pořídím něco s návarkem na kotouč za pár šupů.
Jinak smyk pod středovou mufnu stojí dvacku a mají ho k dostání skoro všude.
K hlavovému složení. Vidle má asi závit, co? Jaký je průměr sloupku?
jo to jsem chtel, ale na obycejne jezdeni potrebuju ocel a ta s navarkem na kotouc neni za par supu… ,1 1/8 zavit
jo jo, asi by si to ten ram zaslouzil, ale to je fakt na me moc
Co to je za materiál?
ocel
ako CrMo ocel ci nie?
Odpovim za nej, ano je to CrMo. Tange ultimate byla jedna z nej sad co delali.
tak. a ja k…t som to predal za par supov ked som si kupil fula. mal som ho pekne opieskovany a nalakovany, farebne zladeny, vpredu odpr. vidla, myticke slx k tomu…dnes mi je z vlastnej blbosti do revu.
odpovidal jsem ve spechu, ale myslel jsem ze kdyz tam dam fotku te nalepky tak ze to bude kazdemu jasne :-), i tak dik Vileme, vaha samotneho ramu 2,3kg uz bez stredu + vidle 3 zeslabovana Marin RockStar 750g – je to na ni napsane.Ram jsem vazil na osobni vaze takze ±., velikost ramu 19.
Nejak nemam odvahu dat ho opiskovat.
Obavy máš oprávněné. Né, že by opískování, nějak dramaticky narušilo pevnost materálu, ale někteří co jsou zvyklí pískovat ocelové mostní konstrukce, se k filigránské práci na takovémto rámu neumí vhodně postavit. Navíc pokud není možné „pískovat“ zmrzlou kapalinou, nebo drcenými slupkami ořechů, utrpí povrch trubek.
Tak si kup pikslu barvožroutu, plastovou stěrku, jemný šmirgl a rukavice :-)
neprehanas trocha? ked sa to urobi poriadne tak jak utrpi ten povrch trubiek? mne ked to robili tak som ho dostal absolutne hladunky a ked som schvalne zmeral hrubumikrometrom v mieste sedlovej trubky tak som sa oproti povodnemu rozmeru nijake zmeny nedopatral.
Přeháním :-) ale bohužel mám tuhle zkušenost. Tam, co běžně pískujou svodidla ap. byl povrch ocelové trubky jako cca 200 šmirgl. Tam, co to umí „oříškama“ byl povch úplně hlaďouký i na duralu.
to je jasne, je potreba pouzit spravny matros na piskovani, kremicity pisek?Moc o tom nevim.
Ale kdyz jsem mluvil o odvaze myslel jsem na neco jineho, s tou barvou odejde „neco“ z Marina navzdy do vecnych lovist.
Písek, to právě nevím. Možná při nízkém tlaku a s hodně jemným zrnem. Já byl poučen odborníkem o tom, že tenkostěnné materiály by se měly obouchat buď zmrzlou vodou, nebo oříškama a výsledek byl fakt jiný.
Jinak bych se pokusil nahřátím opatně odstranit samolepku Tange, kterou budeš blbě shánět.
no nejake se daji jeste sehnat jde o to za kolik
Jako,kdybych nic neřekl :-)
Zdar po delší odmlce, rám má návarky a je po výměně horních trubek zadní stavby. Teď poletí na práškovou barvu, nakonec je to i levnější než to bastlit sprayem o kvalitě nemluvě.
Teď zháním hlavko závitové 1 1/8, rámová miska 34mm, jestli máte ještě nějaké typy kde sehnat nebo pokud by se někomu válelo doma…Ď
Ze sedlovkou si taky nejsem jistý jestli 27 nebo 27,2mm je to Marin Team Marin 1992.
Krásně vyvedený. Není škoda, že tam není pod tou navářkou na brzdu vzpěra?
Dělali to profíci, takže předpokládám že kdyby tam byla nutná tak ji tam daj
Tak rám je v laku, závitové hlavko TANGE na průmyslech.(kola ilustrační)
Neválí se někomu doma představec klasika 25,4 do závitového, nejlépe Marin a ocel popř další díly, šroub na sedlovou trubku, sedlovka atd..?