• Dave.6

    Zdravím, na měm kolu odcházejí kotoučovky. Už mají hodně za sebou nejde pořádně seřídit dostali uz par poradnych ran. :)

    Takze uvazuji o novych ale ne moc drahych. Jedine co se porad nemuzu rozhoudt je zda mechanicke nebo hydry. Vyhody obdou znam. Jde me o to ze jezdim casto na dlouhe tury a vylety a kdyz by se podelala takova hydra nekde uprostred hor tak jsem v :)

    Takze mezi cim se rozhoduju: Za idealni jak cena tak mozna i pomerem s cenou k memu kolu :)

    Avid Ball Bearing Five www.global-sport.cz/…ng-five.html

    Avid Ball Bearing Seven www.kupkolo.cz/…en_1326.html

    no a nebo hydry a tam je jasno

    Deore 525 www.bagbike.cz/?…

    jde me o to zda je velky rozdil mezi tema avidama 5 a 7.

    Co myslite vy?

    Díky

    0 0
    • james11  

      ber BB7 jsou nejlepší

      0 0
    • Lister  

      vybral bych deore, pokud tě k výběru, mechanik nenutí třeba spojení brzdové páky s řadící, ale jestli to máš zvlášt, tak nevidím jediný důvod, proč brát mechaniku, i když BB7 rozhodně není špatná volba........

      0 0
    • libik  

      Ani u jednich rozhodně chybu neuděláš. Ja bych bral hydry kvůli chodu, ale občas je s nima trochu práce, když máš šikovný kamarády, který zkouší chod, když máš vyndaný kola apod :) Oproti tomu ty Avidy jsou velmi jednoduše a rychle serisovatelný a nastavitelný, obzvláště pak ty BB7 a dají se sehnat jěšte o kousek levnějš :)

      0 0
    • Dag  

      ja mam BB a jsem s nima za ty prachy spokojeny. Koupil jsem je za 1950 p+z. www.bikemarket.cz/product.php?…

      0 0
      • Dag  

        Mam BB5. Kamosi co jezdi avidy J5 jsou prekvapeni jak to brzdi. Samozdrejme kazdy chvali svoje. :-) Ja jsem max. spokojeny

        0 0
      • Dave.6  

        takze mas osobni zkusenost s tim obchodem? Je ok?

        0 0
        • Dag  

          Nemel jsem s timto shopem nejmensi problem. :-)

          0 0
    • kesu  

      urcite deorka

      0 0
      • Dag  

        kdybych mel vic penez, sel bych do Deore. Kamos ma 535 a je spokojeny

        0 0
        • mosquito  

          tvymu kamosovi zavidim, 535 co mam na bajku zadrhavaj a to je kopr :( ikdyz predni uz si zacina davat rict :)

          0 0
          • vlk  

            Asi si měl smůlu na špatný kus, zatím jsi jediný, co tu píše o problémech s nimi. Zkus to vyreklamovat.

            0 0
    • Dave.6  

      Jako ja bych taky sel nejradeji do dorek jenze k tomu memu kolu by to byla jako pest na oko. :) Jako neni spatny ale je strasi. Vse je v aliviu. Jako rozumna varianta me prijde ty BB5 a brzdit to snad musi taky :) Jen ve me zase hryze malej cervick mit BB7 cos jsou pry nej mechaniky a nebo dokonce hydry :)

      0 0
      • Twister  

        Když chvíli vydržíš, nejdéle do léta, tak ti můžu říct srovnání bb5 a bb7.:) Sedmy jsou super, lehce nastavitelný, slušnej výkon i dávkování. Pětky zatim čekaj na zbytek kola, vypadaj trochu neohrabanějc, maj seřizovatelnej jen vnitřní pístek a nemaj takový ty blbinky jako prachovka na zakončení bovdenu.

        0 0
        • mosquito  

          muzu pls amaterskej dotaz – u tech BB5/7 se hybou obe desticky nebo je jedna na pevno, dik

          0 0
          • pitos  

            U mechanik je vždy jedna na pevno.

            0 0
            • goofy  

              Vzdy ne, winzip ma oe pohyblive, ale to je vyjimka… www.tandem-bike.cz/…p1614-predni

              0 0
              • mosquito  

                hmm divny proc to nedelaj vsichni :( dyt tim rozhodne ztraceji na kvalite .. sakra, uz z toho blbnu – mam hydry a premyslim o mechanice, ale mozna je to tim ze sem odkojenej vzduchem chlaznym motorem praga V3s :) a mam radeji jistotu ze se nic nepokazi a kdyz uz, tak staci kladivo :-D

                0 0
                • Twister  

                  No, ja bych to jako nějakou výhru nebral. Už podle ceny tý brzdy a podle toho, že to Avid už dávno taky nedělá.

                  0 0
              • pitos  

                hmm..tak to jsem nevěděl,omlouvám se tedy za chybnou informaci

                0 0
                • Jogador  

                  Prodával to tu tušim i Tink, ale neujalo se to… Avidy brzdili prý líp, ale já je nezkoušel… O tomhle neni nutné vědět:)

                  0 0
      • marapara  

        Pokud uvažuješ o mechanikách, ber BB7. Ty koruny navíc se vyplatí, veř mi.

        0 0
    • cat  

      Určitě Deore, kdyz vymenis zakladni desky napr za faststopy brzdi velmi dobre. Chod krasny. Za 2 roky snima nebyl jedinej problem krom vyse zminovanych sikovnych kamaradu:) ale to se da taky vyresit doma. BTW s 203 kotoucem je to kotva!

      0 0
      • kurýr na bajku  

        Tak s 203 kotoučem je kotva téměř každá brzda. Teď sem měl půjčenýho bika se 180mm kotoučem BB7 a jak ty říkáš kotva je to taky.

        0 0
    • Dave.6  

      Sakra ja porad nevim :) Na ty BB7 mam super obchod za dobrou cenu :) Jen si rikam kdyz bych sel do BB7 tak to uz muzu rovnou do hyder co? I kdyz nevim v hydry nemam duveru :) mechanika je mechanika :)

      A nebo usetrit a vzit BB5 coz by na moje kolo uplne stacilo jen mam strach z toho stelovani. (maji pohyblivou jen jednu desticku) ale cenove by to bylo tak akotrat a jeste bych usetril na neco jineho :)

      Jo jen takova podotazka na standartni vidlici ty brzdy normalne namontuju ze? V tomhle se moc nevyznam, kdyz jsem to kolo kdysi kupoval vse bylo na nem serizeno a nachystano :)

      Ohledne tech brzd bych potreboval nejaky ten konecny impuls, neco co by rozhodlo :)

      Jinak moc diky

      0 0
      • Twister  

        Já to beru takhle. Když chci něco koupit, tak si řeknu, co by mi tak na to ježdění stačilo, a pak vezmu věc o něco lepší. Třeba se ta vyšší investice hnedka neprojeví, ale: s levnějším by bylo větší ****** při údržbě, chyběl by nějakej malej, ale příjemnej detail, jízdní nároky se mi postupně zvedají, takže by to pak nemuselo uspokojovat a v neposlední řadě dobrej pocit z hezký věci. Z mechanik hlasuju pro bb7. :)

        0 0
    • jonti  

      Ja by som bral hydrauliky, predsa len tá údržba je ešte menšia než u mechaník, a citlivosť prenosu lepšia. Pre mňa je údržba raz za dva alebo tri roky to dať do servisu.

      0 0
    • Hejdik  

      Využiju tohodle threadu a zeptám se na jednu věc. Jelikož do budoucna taky uvažuju o koupi kotoučovek a mám podobné obavy jako Dave.6 ,co dělat když se to někde mimo civilizaci pos…Proto chci svou otázku směřovat na majitele hydr.kotoučů. Stává se vám někdy,že by se vám hydry podělaly někde mimo,kde byla oprava nemožná?

      0 0
      • wroum  

        jezdil sem hydry a ted mam BB7 a vyjde to v tomhle smeru uplne nastejno. u obou se ti muze stat neco co te vyradi z provozu a neda se rict, ze jedny jsou na to nachylnejsi nez ty druhy – tech veci je dost co se muze podelat a nepujde opravit v terenu. jinak kotouce jezdim asi 4 roky a nikdy se mi nic takovyho nestalo.

        0 0
      • McBlacky  

        hydru můžeš zničit když blbě padneš na šutr. Jako se to stalo kámošovi v Alpách, dojel ted den jen s přední a večer dal nový vedení, který měl náhradní sebou. může se ti stát že netěsní páka ale to je pozvolná závada a rozhodně se to nevysere naráz.

        0 0
      • jipík  

        Ono co si pod pojmem mimo civilizaci představuješ, já jezdím převážně na těžko, nebo jsem trénoval Aljašky malamuty v zápřahu po hlubokých a nekonečných lesních porostech kraje Vysočina. Na expedice jezdím převážně po Evropě a tam moc oblastí mimo civilizaci není, Afrika je můj sen, do Asie se bojím a za louži mě Amíci nedali vízum. Kol jsem odjezdil dost, všechny na špalkách buď cantíci, pak véčka a nic jiného jsem nedělal než měnil špalky. Kor když jsem měl zapřáhnutý psi a ty jsem musel taky brzdit. Přešel jsem pak na hydrauliku Giant MPH, točím na ní 9kkm a nevím o ní, údržba žádna, brzdný účinek výborný, kor když v zápřahu se psama potkáme třeba zajíce. A taky jsem pár karambolů s hydraulikou udělal i občas klacek chytil ale nikdy ji to nepoškodilo a co se mě nejvíc na kotoučích líbí, neprobržděné ráfky, zrovna minulý týden jsem dva přeplétal a to mě hrozně nebaví sedět a drátovat :-)

        0 0
      • mosquito  

        s mech. zkusenosti nemam, ale podle me se na nich neda podelat, u hyder je to slozitejsi a je toho vic – nicmene vetsina lidi na hydry sahat casto nemusi takze asi tak, no jestli chces mit jistotu tak na mechaniky si vemes nahradni lanko, na hydry injekcni strikacku s min olejem, kousek hadicky, mozna olivu a nuz a sroubovak mas sebou asi dycky – ale na rovinu si nedokazu predstavit ze s nima neco delam za sera v lese (doma kdyz mas stojan nebo ti bajk nekdo podrzi se s tim pohrat da)

        0 0
    • Johny5 OSHA  

      no s tim impulsem zkus napsat odkud ses …a treba se nekdo nabidne s tim ze bys na nejake vyjizdce mohl vyzkouset hydry

      0 0
    • pitos  

      Nevidím jedinej důvod kupovat mechaniku(třeba sebelepší)za stejné peníze co koupíš kvalitní hydry. Zrovna ty 525 mam doma dvoje,jedny mam tři roky,druhé rok.Nikdy jsem na ně nemusel šáhnout,kromě výměny desek a při srovnání s třeba juici5 jsem nezaznamenal žádnej výraznější rozdíl. A pokud nejezdíš na delší dobu mimo civilizaci tak bych nějakou poruchu vůbec neřešil.A rozložit se ti můžou na biku i jiné věci bez kterých nedojedeš.

      0 0
      • libik  

        No, ale v běžném servise seženeš bowden a lanko bez problémů – s hadicí či dokonce olivkami pro jednotlivé výrobce už to bude horší…

        0 0
        • pitos  

          To máš sice pravdu ale stejně bych to neřešil.Ano,pokud pojedeš jak jsem psal mimo civilizaci na několik dní nebo týdnů tak to možná stojí za zvážení ale na běžné ježdění je hydraulika jasná volba. Osobně jsem se s nějakou poruchou v podobě třeba urvané hadičky nikdy nesetkal,určitě se to stát může ale domů dojedeš z jednou brzdou vždy.Obavy jsou tedy podle mě zbytečné.V dnešní době je hydraulika pro mě jedinou volbou.

          0 0
          • libik  

            No pro mě taky :) Jen každej jezdí jinam a na jinou dobu. Navíc kdybych chtěl dělat barspiny a mít dutýho ježka, tak je zase jasná volba mechanika…

            0 0
    • Brontosh  

      Koupil sem si nedavno novy bike a nem jsou BB5. Nikdy sem kotouce nejezdil, ale podle me by ty BB5 mohli byt lepsi. Podle me zadny zazrak. Brzdi stejne jak prumerna Vecka.

      0 0
    • Jogador  

      Hele, ta poruchovost hyder mě taky strašila, ted je vozim přs 10000km, a žádná porucha, pokud je máš rozumně vedený a nemůžeš za hzadičku zaháknout větev, nebo pokud neotočíš nějak brutálně řídítka aby se páčky zlomili o rám, tak se jim snad nic stát nemůže… Nebo se někomu něco stalo? V běhl mýval a pohrál si s prasátkem?:)

      0 0
      • Honza MTB  

        Zdravim, chtel jsem se jenom zeptat co mam delat kdyz mi uchazi vzduch ze zadni kotoucovky,da se to nejak doladit nebo to mam radsi dat do servisu,?Dik

        0 0
        • McBlacky  

          vzduch? nechápu…

          0 0
        • Nehas  

          Pokud ti uchází vzduch tak je to dobře. Počkej až uteče všechen a zustane tam jen kapalina.Pak pevně zašroubuj. Říká se tomu odvzdušnění brzd. :o)

          0 0
      • Honza MTB  

        Zdravim, chtel jsem se jenom zeptat co mam delat kdyz mi uchazi vzduch ze zadni kotoucovky,da se to nejak doladit nebo to mam radsi dat do servisu,?Dik

        0 0
    • TC  

      Možná vám to bude připadat jako blbá otázka, ale nevyrábí se kryty na kotoučovky jako jsou na motorky? Sice to moc hezký není, ale dost mi vadí, že jak prolítnu nějakým bordelem, hned je to v ní.

      0 0
      • bajkr  

        dej si tam blatník ze tříkolky :oD

        0 0
      • goofy  

        Pokud kces ty brzdy hned uvarit, tak si tam klidne neco namontuj…

        0 0
        • goofy  

          kces = chces :-(

          0 0
          • TC  

            No jasně, ale i ty motorkový tam mají vstupy vzduchu. Mě vadí že mi pláště do nich naházej bordel a pak to chvíli drhne. To to fakt nějakýho výrobce nenapadlo aspoň zkusit?

            0 0
    • Sarnafil  

      Jestli potřebuješ jednoduše seřizovatelnou brzdu s dobrými vlastnostmi tak je pro tebe jasná volba BB7, ale pokud požaduješ lepší chod tak ty 525 jsou naprosto nejlepší výběr jsou jednoduché a hlavně funkční.

      0 0
      • McBlacky  

        chtěl jsi napsat „jednoduše servisovatelnou ne…?“ protože na 525 toho moc na seřízení není, kromě vzdálennosti páky od řidítek :)

        0 0
        • libik  

          No když tam neni co seřídit, tak je to taky jednoduchý, ne? :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.