Koupě 29" hardtailu Trek, Cannondale - cena 50000kč

25 nepřečtených
  • riven

    Stojím před finální volbou nového kola.

    Měřím 193/98kg, jezdit budu 80% lesní a polní cesty, 20% silnice.

    Chci pohodlnýho hardtaila na delší vyjíždky, nebudu závodit.

    A výběr je následující:

    1. Trek Superfly Comp 2013 – cena 50000kč

    • karbon, fox vidle, sram x9, brzdy avid elixir 7, pevná přední osa,kliky 38/24

    http://www.trekbikes.com/…perfly_comp/#…

    Trek Superfly Comp 2013 pěkně tlumí nerovnosti, komplet X9 řadí rychle a „tvrdě“, avidy brzdí super, ale hodně lidí si na ně stěžuje. A nemá zadní pevnou osu.

    2. Trek Superfly 9.7 2014 – cena 50000kč

    • karbon, fox vidle, sram X9/X7, přední i zadní pevná osa, kliky jen36/22, brzdy SLX

    http://www.trekbikes.com/…uperfly9_7/

    Trek Superfly 9.7 2014 pododbý projev jako Comp, ale má jen kliky 36/22, takže výměna trošku problematičtější a další 3000kč navrch. Má obě pevné osy.

    3. Trek Superfly 9 2014 – cena 50000kč

    • hlína, kompletní XT, sid vidle, přední i zadní pevná osa,kliky 38/24

    http://www.trekbikes.com/…/superfly9/

    Trek Superfly 9 2014 né tak komfortní jako karbon, ale XT komponenty všude + sid + dt swiss kola i když základní.

    4. Cannondale FLASH Carbon 3 – cena 68000kč

    • karbon + lefty, sram x9/x7, brzdy magura mt2, kliky 38/24

    http://www.xcrsvorada.cz/…black-l-2014#tb=1

    A pak Cannondale FLASH Carbon 3… :D

    Čára přes můj rozpočet 50000kč, ale asi jsme si padli do oka…

    Zatím jsem nezkoušel, ale podle recenzí je zklamán asi málokdo.

    Super rám a vidle lefty, sram X9/X7, brzdy Magura MT2.

    Takže babo raď… :)

    Dík za radu a případné zkušenosti.

    0 0
    • SOBYS  

      Můžu se podělit o zkušenost s hlinikovym Superfly 9. Měřím 188cm a mám velikost 21,5. Mám dlouhý ruce a nohy, takže mi to vyhovuje. Pro tebe bych volil stejnou velikost, horní trubka měří vodorovně 64cm, Trek to uvádí jinak, mají to trochu divný. Je to moje první 29, před tím jsme měl 26 karbon a tohle je rozhodně pohodlnější, ale když kladeš důraz na pohodlí, tak bych šel asi do 29 karbonu. Rozhodně se pokus smlouvat, já to ukecal na 46tis. Kč z oficiálních 55tis.

      0 0
    • McBlacky  

      Superfly 9.8 byl pro letošek super cenově i komponentově, mezi lepšíma značkama podle mě neměl konkurenci, stačilo dát jiný ráfky a máš raketu na závody – náby jsou 350ky 28D, což je velmi dobré. Na 2015 tam dávají horší kola a je ceníkově v MOC o dost dražší.

      0 0
      • ToBla  

        Souhlas, je to super kolo. Možná ještě carbon sedlovku, jinak je to bezkonkurenční závoďák. Modely 2015 budou bohužel většinou dražší, kurz kuruny je šílenej.

        0 0
        • riven  

          Superly 9.8 jsem měl taky vyhlídnutou, ale velikost XL byla problém a teď už není vůbec…

          Mam nabídku na Cannondale FLASH Carbon 3 za 65000kč…

          Prostě mě ten rám a jednonohá vidle nějak dostala… :)

          Ostatní komponenty lze měnit, ale rám a vidle je základ…

          0 0
      • riven  

        Takže toho Superly 9.8 máte? Já zkoušel velikost 19 jen tak pro představu a zdále se mi hodně těžká, na to, že to je karbon…

        0 0
    • Sweeta  

      Rozhodně Superfly 9.7, v současnosti se dá pod 50 i s výměnou převodníků. Loňskej Comp je super, sám jezdim na tomhle rámu, ale ten letošní je zase někde jinde, navíc na Avid se nedá spolehnout. Hlínu bych vůbec neřešil. Cannondale o kus lepší, hlavně díky Lefty, ale za těch 18000 navíc to nestojí.

      0 0
      • riven  

        Právě ten Comp jsem zkoušel, příjemný rám, ale před těma avidama mě varovali. při testu brzdily perfektně, ale co jsem sondoval i u servisáků, tak je moc nedoporučovali. Jaké s tím máš zkušenosti ty? Lze na tu 9.7 dát XT 38/26 kliky, když přehazka, přesmykač, páky a i kazeta je Sram?

        Nebude to dělat neplechu? A dát tam řetěz shimano nebo sram?

        Vím, že se to teď celkem mixuje…

        0 0
        • Sweeta  

          V tomhle směru Shimano se Sramem komunikuje v pohodě, sám jsem na svoje kolo dával XT kliky dvojplacku a to dokonce místo trojpřevodníku a v pohodě to běhá s původnim řazenim a přesmykačem (X.7).

          0 0
        • Sweeta  

          Co se týká Avidu, někdy se omylem stane, že se povedou člověku dobře odvzdušnit/naplnit a zároveň maj dobrou náladu a celkem fungujou. Nicméně i tak to nejsou brzdy na delší sjezdy, jakmile se víc ohřejou, tak ztvrdnou, sice brzdí dál v pohodě, ale člověku pod kopcem upadnou prsty. Pak je tu druhá varianta, kdy si brzdy najednou řeknou, že prostě nebudou fungovat a přestanou se vracet prasátka, takže neusáte škrtá kotouč, případně třeba přes noc kapalina zázračně změní objem a člověk ani neotočí kolem. Navíc dostupnost a cena náhradních dílů, těsnění atd je opravdu strašná. Moje avidy naštěstí patří mezi nejlepší, co jsem zatim vyzkoušel a že jich už pár desítek bylo, ale i tak budu určitě měnit za Shimano.

          0 0
          • McBlacky  

            já teda bys si dovolil nesouhlasit :)

            díky sramu a matchmakeru vozím Avidy 5 let na třech kolech, průběžně obměnuji teda, ale pokud servisák není dřevo, dají se naladit a pak fungují bez problémů, občas se musí pomoct pístkům.

            Ve sjezdech v alpách teda naopak mi dělaly to, že po uvolnění páky se propadala na grip, zkušenosti s tvrdnutím mám naopak se shiman

            0 0
            • Sweeta  

              Zřejmě si narazil na onu menšinu, která se zrovna povedla :) Pokud srovnám svoje Elixiry a například SLX, tak u Shimana o tvrdnutí nemůže být řeč, kdežto u Avidu přicházim o prsty, toť má zkušenost.

              0 0
              • McBlacky  

                co píšu to tvrdnutí tak to se stává u xtr. To je konstrukčně jiné než slx a mají méně náplně.

                U avidu a to u všech od let 2008 do 1013 modelů se mi stává, že dokud brzdu držím a brzdím s ní, tak je pořád super i když ty XTR už se oddalují a tvrdnou. Rozdíl je jakmile ji pustíš, u avidu jsi v prdeli a musíš ji namačkat v lepším případě, u XTR ti zase brzdí tam kde jsi ji pustil.

                Testováno víckrát na tratích typu dolomitenmann – prostě tak prudký a dlouhý useky, že brzdíš jen abys nezrychloval :)

                0 0
                • Sweeta  

                  U XTR tomu věřím, ale jinak ze všech Shimano brzd, co jsem zkusil, jsem byl nadšenej. Holt každej má trochu jinou zkušenost :) Každopádně z pohledu servisáka vždycky doporučim radši Shimano, než avid, tak hovoří moje zkušenost s desítkama brzd od obou značek.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    to každopádně, i já. Ale zase bych na ně neházel tolik špíny. NEjsou to špatný brzdy za penize co stojí

                    0 0
          • 777rada  

            Kdyby někdo měl přesnější vysvětlení k těm divným změnám objemu tak by mě to zajímalo. Sám jsem to viděl jen u kol co dlouho stály.

            0 0
          • 777rada  

            To vadnutí po zahřátí je ale dané spíš kombinací materiál desek/kotouč imho. Pokud nepřehřeješ třmen do té míry že zavaří voda v kapalině tak je jedno co tlačí na pístky, je to jenom přepákovaný hydraulický systém, a pokud už přehřeješ i třmen tak kotouč hraje všema barvama duhy a měl bys ho správně vyhodit. Tvrdnutí jsem si ani v dlouhých alpských sjezdech u základních Avidů nevšiml, ale zastavuju na vychlazení občas a kapalinu měním často. Přidřené páky nevracející se pístky to je jiná story ale levné (asi i drahé) shimana po týdnu v bahně taky údržbu třmene potřebují. Navíc podle dovozce bys měl kvůli karbonizaci oleje (pevné černé částečky v oleji co poškozujou zevnitř těsnění) měnit olej pomalu po každém pořádném sjezdu. Tím nechci říct že i základní shimana jsou cokoli jiného než OK brzdy ale vadí mi ty urban legends jako Avid rovná se rovnou to vyhoď jak to občas čtu a slyším.

            0 0
            • Sweeta  

              Zažil jsem asi na 3, možná 4 kolech Avidy, co byly super, bohužel těch problémových bylo mnohem mnohem víc, netvrdim, že to musí být automaticky shit, například letošní kousky mi přijdou o dost lepší než tomu bylo doposud. Rozhodně nechci nikomu nutit, ať Avid rovnou zahodí, ale to, že s nima jsou problémy je prostě pravda. Beru to asi tak, že pokud ke mě přijde na servis člověk s Avidem, dávam si automaticky 2h časovou rezervu a modlim se, ať jsou na mě ty brzdy hodný, pokud přijde někdo se Shimanem, vim, že mam do půl hoďky obě brzdy hotový. Když se mi podaří stejně hladce udělat Avidy, jsem pak půl dne nervózní a čekám, kdy přijde nějaká zrada :D

              0 0
    • 159753  

      z těchto za mě Trek S9 na XT

      0 0
    • riven  

      Tak to asi nakonec vyhraje ten Cannondale FLASH Carbon 3… :)

      Prostě ten „lefty invalida“ mě nějak dostal… 65000kč je dost, ale ten rád a vidle něco vydrží a budou sloužit dlouho a ostatní komponenty se časem obmění… Ale stejně, *****, to je peněz… :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.