Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli náhodou nevíte o někom kdo by prodával nějaké 29er kolo ?? Mám na mysli třeba Specialized Rockhopper nebo Trek Mamba a podobně. Ale určitě se nebráním i jiným značkám. Cenu bych si představoval něco kolem 15 tis.
Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli náhodou nevíte o někom kdo by prodával nějaké 29er kolo ?? Mám na mysli třeba Specialized Rockhopper nebo Trek Mamba a podobně. Ale určitě se nebráním i jiným značkám. Cenu bych si představoval něco kolem 15 tis.
U Šilhavýho jsem teď sehnal Rockhoppera 2014 za 14100, běžná cena je asi 18000 nebo kolik. Nic moc, ale jezdit se na tom dá. Je na tom teda příšerná vidle a dalo by se i pokračovat, ale ne každej chce kolo od nějakýho stavěče kterýma se tu každej ohání.
za tu cenu jednoznačně jdi do 26tky, nebo budeš stejně překvapený, jako kolega, co si koupil 29tku ve stejné ceně a při první vyjížďce na lysou se nestačil divit, že mu to nahoru nejede a z jízdy měl pocity, že „válí před sebou sudy“ :-D V této cenové kategorii to bude těžká kráva a hodně se nadřeš…
Hlavně je to v nohách :)
29 NEBRAT!
Tuhle hlášku tady nikdo nečekal…
Měl by za to dostat už nějaký ocenění, tohle jen tak každej nedokáže..
MegaTroll
prosím Tě, jestli se mužu zeptat, proč pořád píšeš „nebrat“. nic špatného za tím nehledej, jen se chci zeptat.
nic za tim nehledej, to bylo na dloooouhy vysvetlovani…:))
Přeci je originální! Už cca posledních 5 let v každým vlákně s „29“ v názvu.
+1
Jakou velikost?
Sice trochu nad rozpočet, ale za 22tis. kč bych ti nabídnul toto: http://www.bike-forum.cz/…l-13066.html , na kole jsem jel 4×! Takže jako nové – jezdím hlavně silničku. Osazením je ta moje Merida dál než kola za těch 15tis. kč…ale záleží, kolik jsi ochotný investovat do dobrého kola.
Pouze 7 tis přes limit, no kdo by odolal.
To kolo takovou cenu má – nabídka je pro ilustraci, že by se možná vyplatilo přidat a mít kolo na dobrých komponentech.
To kolo takovou cenu má – nabídka je pro ilustraci, že by se možná vyplatilo přidat a mít kolo na dobrých komponentech.
Ti nevím, mi přijde to kolo postavený přesně opačně, než bych seřadil důležitost komponentů… Ale tak hlavně že je XTčko, taky jsem kdysi podobným způsobem ladil :D.
Nic jsem neladil – je to ofic. kolo z nabídky Meridy.
Vím… Jen mi přijde dost odvážný to tvrzení „na dobrých komponentech“, když tam je dobrej akorát pohon a zbytek je šrot. Dalo by se za stejnou cenu vymyslet líp, nový Deore taky běhá slušně a zbylo by na lepší kola, brzdy a třeba by i číňani udělali prohlou sedlovou trubku a kratší zadní stavbu :). Ale holt chtěj především prodávat a jak je na tvým příkladu vidět, lidi letí na XTčko a pak se diví, že to je neobratný…
Vysvětlíme Hermidovi že nesmí bejt tak dobrej protože má kolo se špatnou geo od číňanů
Hermida jezdí na kole s úplně jinou geo a hlavně úplně jiným kole, který má s tímhle shodnou tak akorát nálepku. Ale tyvole jo, když jezdí Hermida se stejnou nálepkou, tak to nemůže bejt špatný!
Nechci se tu dohadovat. Tady jsou odborníci od Astrofyziky přes ekonomiku až po molekulární bilologii když zrovna chtějí. To kolo se mi zdá taky postavený na hlavu. Mě přijde střelený mít na kole vubec XTčko když deorko funguje stejně, ale řešit u kola geo když se bavíme o kole za 20 tisíc… A nepřijde mi že by merida dělala něco tak špatně. Není to žádnej činčong výrobce bez mozku.
Proti Meridě nic nemám, jejich top modely budou o něčem. Ale TFS je prostě řada pro masy, na který se akorát rejžuje na lidech přesně na tom, co jsi napsal, že chtěj nálepku jako Hermida :).
Když si koupíš kolo s 445mm zadní stavbou a velmi pravděpodobně 2kg+ zápletama, tak je opravdu mimo divit se, že to není obratný. To chce v první řadě ale nevybírat podle Hermidy a XT šaltru :).
A rovnou předejdu tomu, že se tu objeví nějakej rejpal… Ano, u Spešlu to je úplně stejně a základní modely maj tu geo taky horší.
A horší osazení. Spešl je ale trendy, může si to teďka dovolit, je potřeba vyrejžovat z toho co to dá, dokud jsou lidi poblázněný :)
Jakou maj výhody xt kliky oproti třeba deorkovým? Za ty cca dva tisíce rozdílu koupíš lepší brzdy (třeba m596) a náboje na průmyslech (sram x9) a myslim, že rozdíl na funkci bude.
Edit: Aha, sériovka.
S těma zaplenýma kolama souhlasím – to váží asi „tunu“…uvažoval jsem, jestli by nějaká obmněna nestála za uvažování – otázka je, zda se dá do 5tis. kč něo rozumného pořídit, nebo by to bylo tzv. z bláta do louže. Jinak vidlice je v pohodě a s brzdama problém nemám. Jak jsem psal, vzhledem k tomu, že jsem na tom letos seděl 4×, tak nechci investovat do těch zapletených kol moc peněz a tudíž ten event. strop 5tis. kč, dá se něco v této cenovce sehnat lepšího, než tam mám teď? Díky
napadlo mě např. toto: http://www.axit.cz/…29–2013.html , ale taky 2020g…
Imho to kolo bazarově tuhle cenu nemá. Respektive vidle kola brzdy jsou shit. XT máš na každým druhým kole a rám je střední hliník.
presne tak, za stejnou cenu mu muze scalar postavit novy:))
Se toho nejak rychle zbavujes…na to, ze to byl splneny sen :)
Tak ono je to kolo akorát v garáži – mám i jiné záliby a event. bych si koupil zpátky 26 (s tím splněným XT!:-)
To jseš první člověk o kterým slyšim.. asi málo poslouchám :) Zatím všichni co se mnou jezdí by nikdy nechtěli zpátky na 26..
Buď to je tím, že jsem na tom kole min. jezdil a chtělo by se s tím víc sžít, ale ta 26 mně přišla mrstnější a hravější – asi to chce víc jezdit.
Nečekaně, když jsi vybíral kolo podle XT přehazovačky a ne geometrie…
geometrie?
tak priznejme si to, 26ka bude mrstnejsi nez 29ka… Pokud ale vezmes extremy z obou, tzn. obludu 26 a obratnou 29, tak se ty rozdily budou samozrejme smazavat…
Problém v těhle nižších cenách je v tom, že 29ka chce víc cashe:)
cim vic palec, tim vic kolo pane:))
Stejne jsem toho nazoru, ze 29ky a hlavne 27,5ky jsou o tom, jak vytahnout z lidi vic prachu a hlavne jak zas prodavat osizeny kola za vic:)
Nenapadá mě žádná situace, že bych se někam nevešel, protože mám 29ku. Naopak s tím projedu víc. Samozřejmě tohle platí hlavně u XC hardtailů. Ona slušná 29ka HT je obratnější, než většina 26" enduro fullů a moc jsem si nevšim, že by si lidi stěžovali, že maj EN kola málo točivý :). Když jsem si pak sednul zpátky na 26" HT, tak mi výhoda nepřišla žádná, akorát to kolo nechtělo jet rovně a rozhodil ho každej kámen :D.
tak ted si to opravdu uz neumim vysvetlit:) Co si pod pojmem mrstnejsi predstavujes?:)
Rozhodně ne horší stabilitu, což mi přijde, že většina lidí… Třeba když při stejný rychlosti vytočíš prudší zatáčku, tak bych řek, že je mrštnější.
chces rict, ze s dobre obratnou 26kou na tom budes stejne jako s dobre obratnou 29? Tomu se mi ani nechce verit…
Uz jsem zkousel par 29tek, dokonce i kola, ktery se delaj stale ve 26… a 29ka dobre jela, to je fakt, ale ze by to bylo mrstnejsi, to jsem si nikdy nevsiml… Vzdy to clovek trochu poznal…
A nebyly to zadne tezke jebky za 30tis.
Ono jestli to nebude tim, ze mas daleko vic najeto a tak i to min obratny kolo dokazes ukorigovat…
je to o tom na čem se naučíš jezdit. Když z 29HT sedneš na 26 160/160EN tak ti přijde neobratný protože na tom neumíš jezdit. Teprve po pár dnech/týdnech na trailech si to zažiješ.
Tak to mám přesně opačně… Nepřijde mi, že by 29ka nějak líp jela, ale v technice je lepší. Akorát se občas někam hůř vejdu kvůli širším řidítkám.
nebylo mysleno „jela“ jako ze lip jede… tzn. ze budes rychlejsi… ale pocitove je jizda min „rozharana“, ten vetsi prumer kolikrat dost odpusti… To vysvetluje i to tve tvrzeni, ze je v technice lepsi…
ostatne je to videt i na zavodech, trate jsou cimdalvic technictejsi… Muzou si to dovolit i diky 29kam…
Tak ono evidentně nejen pocitově, když se kvůli tomu můžou dělat reálně těžší tratě ;).
priznej, ted uz me ale chces chytat za slovo:))
Tak nahoře jsi napsal, že 29ky jsou akorát tahání prachů z lidí a teď píšeš, že kolikrát dost odpustí a že díky nim můžou stavět těžší tratě, tak z toho logicky vyplývá, že v technice jsou lepší. S čímž souhlasím, přesně tak to je…
a nejsou snad novym impulzem k nakupovani?:) nebo si opravdu myslis, ze vyrobcum jde o to, aby se lidem taknejak jezdilo lip? no a dalsim dukazem toho jsou 27,5ky… Pokud vsichni maji 26, tak postupne prechazeli na 29… Jeste nejaka skupina AM-EN jezdcu odolavala a tak bylo potreba prijit s tretim rozmerem, tak aby i oni vymenili 26ky:) navic se da prijit s pohadkou, ze vlastne ty 29ky nejsou uplne tak skvely, pro male lidi, pro tezsi jezdeni atd. a proto nabidnou 27,5:)
Jednoduchy jako facka…
O vyhody tu zas az tolik nejde…
Dal jsem psal, ze vyrobci zas mohou prodavat ty levnejsi kola o trochu draz, prtze je to neco noveho… To, ze je na gumach vic matrose atd. a bla bla, to jsou jen kecy… V seriove vyrobe to udela zanedbatelnou castku…
Tak to hodime na vyvoj… OK, kdyz si ale vezmes, jak dlouho tu 29ky jsou a az dejmetomu ted rok, dva se zacinaji delat velmi schopne 29ky… tak jakej vyvoj?:)
proste za 26ku uz ldii nebyly ochotny tolik platit…
AM-EN bych do toho vůbec moc netahal, tam je 27,5" akorát snaha se přiblížit výhodám 29", ke kterejm se kvůli pružení dostává dost těžko, aby byla rozumná geo a třeba u jednočepů s vyšším zdvihem si skoro myslím, že to je s 29kou neřešitelný.
Že marketing prodává je jasný, to už se můžeš vztekat nad XT přehazovačkama se zbytkem Alivio :).
ty ses mi to snazil vyvratit, ne ja tobe:) to jentak pro vysvetleni:))
To už máš jedno :D. Obratný 29ky jsou prostě nejvíc :).
vubec nepochybuju, ze tomu veris:)
Jinak bych na tom nejezdil, výběr mám celkem širokej :).
hele to už trochu přeháníš srovnávat EN 26 proti 29 HT :)
Nepřeháním… Jel jsem to v jednom testu na jedný trati a s 29kou i 100mm 29 fullem jsem se do tý vracečky vešel, s EN 150mm 26" ne…
to je právě tím, že neumíš kolo s EN geoškou utočit. Překvapivě se to totiž dělá trochu jinak než u XC geo.
Možná jedna věc, druhá že má větší rozvor a položenější vidli.
Ale tak když to vezmeš do extrému, tak u DHčka je ta horší obratnost proti 29 HT úplně jasná a nikdo se tomu nediví. U EN to ještě jenom není tak výrazný.
proc vzdycky kdyz otevru nejake vlakno o 29 tak resis jak je dobra.to je kurna zamilovanost:D
to víš specialized :)
Až ještě udělaj nějaký dobrý 29 kola na enduro, tak to bude dokonalý :).
Teď jsem se díval na tvé kolo a tys ve 23 letech dal takovou pálku za šlapadlo???Kurňa, co je to za diagnóza?:-) Ne, nic ve zlém – jen mě udivuje, kolik jsou zřejmě studenti?ochotní investovat (kolo máš asi hodně vysokou prioritu, že? )
Vletí do kola hodně peněz, ale tak myslím že jsou i horší věci, za co utrácet…
Vtim je v tom, že ho z velké části neplatil. Nechápu čemu se na bike foru divíš. Někteří ve 23 toužej po autě, my si kupujeme za stejný ceny kola a rači budem jezdit busem. :D
Tato teorie je reálná po dobu studia – člověk kromě zájmů a sem tak zkoušek nemá žádné starosti. To nastane po získání diplomu – práce/bydlení atd. atd., takže chtě/nechtě musí většina zarytých bikerů změnit pořadí důležitých věcí. Ale co, život se má užívat – tak užívejte!(dokud můžete:-)
No právě, to sem si taky řek, že pokud nekoupim kolo teď, tak pak až v době, kdy na něj nebudu mít fyzicky :D
spesl nedela dobry 29 enduro? AM bike atd.?:) Trek nedela dobry 29ky AMka? to jen abych vedel do budoucna, az to pripadne budes chvalit…:)
Já myslel kola jako to kulatý, co se točí ;). O Treku jsem uvažoval, ale jak tu někdo trefně poznamenal, má to rozvor jak sjezďák… A Spešl… No uvidíš :).
jo kola, ne kola jako kola, ale kola jako kola:)) tak to pak joo..
No to bude asi orisek, lehky, tuhy a odolny kola… ale to vis sam:))
dá tam STčka a vystaráno
otazka, jestli pro nej budou dostatecne lehky:)
O STčkách uvažuju, ale možná bych radši něco s 23mm ráfkem. Zvažuju tyhle AM Reynoldsy , 23mm ráfek 525g nevypadá úplně špatně a profil licencovali od NoTubes. Jen mě teda trochu děsí těch 28 drátů :D.
28D zvažuju na carbon ráfek u 29", u hlíny bych do nich nešel ani ve 26". Ty na to rovnou zapomeň
525g rafek? no, tak to asi neco uz snese:) to uz je jak FlowEx ne?:) otazka ten mensi pocet dratu..
Jo, to jsem si taky říkal, že od FlowEX už je to jenom pár gramů a zase jsou o kus širší… Ale nevadilo by i něco lehčího na 32d…
To opravdu udělá tak velký rozdíl na thuhosti, jestli tam je 28 drátů nebo 32?
Záleží především na hmotnosti jezdce. 70, 75kg jezdec rozdíl téměř nepozná. 90kg jezdec už jo.
Mám takovou obavu, že dám kolům zabrat víc, než většina 90kg jezdců :D.
neřekl bych 20 kilo navíc je hodně znát
Leda pokud bys vozil na zádech 20kg batoh ;)
Když na tom s 90kg člověk jezdí XCčko, tak tomu nedá zabrat zdaleka jak já, když s tím jezdím enduro závody, DH tratě a skáču dropy ke dvěma metrům…
právě že dá víc, protože to dostává na každým kameni a kořenu o 20kilo víc. Ty tomu sice naložíš krátkodobě, ale na počet cyklů jsi o řády jinde.
O těch dvou metrech radši nic nepiš, až zase budeš něco reklamovat tak tě s tím oprávněně totiž pošlou do … :)
a pak tu zas budes brecet, ze ti hnoj zapletl spatne kola:)))
Obdivuju jeste jeho trpelivost..
Tak skáčou se i vyšší skoky a kola drží. Dokonce co tak poslední dobou koukám, tak Arch EX je na enduru dost používanej ráfek. Ale myslím, že to už jsme vyřešili, kde byl problém…
K tý výdrži, ono když tomu ale dáš 100 menších ran, tak tomu uškodíš míň, než když tomu dáš jednu velkou. Sám mám v tomhle jednoznačný srovnání, Alpine mi držely přes 2 roky (nizoučký tlaky, dost ran přes plášť na ráfek) a byly potřeba jednou dotáhnout. A nemyslím, že by 90kg člověk odepisoval běžně záplety za 2 měsíce, mně se to letos povedlo s 2 různejma. Ale tak není to něco, v čem bych chtěl soutěžit, radši bych aby to drželo :).
Tak radši je mít, než nemít…
splněný sen evidentně nenaplnil očekávání
splněný sen to je v těch XT komponentech – řazení, kliky, přesmyk, přehazovačka (to jsem nikdy neměl). Celkově je kolo v poho – někdo tu řešil údajně špatnou geometrii rámu…to si nejsem jistý, tak je v pořádku – jen ty kola budou asi trochu těžší, než bych si přál (jede to prostě jak „lokomotiva“ – než se to rozjede, tak to trvá, ale potom je to OK. Dojde mně, že se na tom prostě víc nadřu – což způsobují s největší pravděpodobní kola. Proto jezdím buď silničku nebo staré 26HT, které je pocitově rychlejší. Asi bych měl napsat Ježíškovi o nové kola a třeba bych na tom příští rok pojezdil víc.
Velikost 21'' , já už mam 29er fula ale chtěl bych něco na zimu a abych se menusel o to tolik bát že mi to na koleji ukradnou.
Mrkni na kolo Agang gangsta 7,29. Dobrá geometrie, vzduchová vidlice a módní dvoj placka. Kolo se dá sehnat kolem 15000kč.
+1, pokud se to fakt dá sehnat za ty peníze
Akorát teda 2012 má design fakt k zblití, 2013 už je koukatelnej ale za cca 18, 19 tisíc.
Co je na tom kole slabina jsou kola, ještě mám ty původní ráfky doma, jeden má snad 650g.
No jasně, co ale chtít od kola za 15000kč ? Design se mě taky nelíbí. Ten rok byl nej. rám surový co máš Ty. Na krámě nám stojí v 19ce, v akci bylo za 13999kč.Momentálně kolem 18000kč
Zdar, můžu doporučit CUBE Attention 2013 jsou se slevou 20%. Toto je asi poslední prodejna, kde ho mají skladem v 19" http://cyklokyjovsky.cz/…ey-2013.html. Za ty peníze – 10sp SLX a Deore, Rock Shock XC28 lock outem na řidítkách atd…
Hodně důležité díly nemají s Deore nebo SLX sadou nic společného (brzdy, kliky s osou, náboje), jsou o několik tříd níž. A vidlice také nic moc, pružinovka se slabýma nohama.
Ta RS XC 28 to je vyložená výhoda:)
nejlepsi.. Specialized No.1
Nechces si jit povidat do toho sveho vlakna?
Ne, styskalo se mi po vas chlapci.