• Dr.Gaga

    Ahoj.

    Jsem tu novy a nemohu rici, ze kolum rozumim dobre. Jsem chudy student, tak se mi nesmejte. :-)

    K veci. Jelikoz jsem vyrostl z meho kola za 600kc (corka od mistra bazarnika z Michle – Piranha Mirage s osazenim na svetla a computer (bez samotnych pristroju), Shimano SIS (3×6), V-braky (nejaky plastaky), velmi dobry stav), rozhodl jsem se navstivit zdejsi cykloprodejnu se servisem a chci koupit kolo z druhe ruky. Zrovna tam stal Kellys Oxygen, ktery mi jako jediny z jeho kol sednul typem, vybavou i cenou (6500kc). Dneska zkusim, zda na me nebude moc velke (21'', na prodejne jeste Leader Fox MAXX za 8000kc, ale tusim 22')

    ( http://www.kellys-bicycles.com/index.php?… )

    Uz jsem ho byl omrknout, pan servisman dava automaticky novy plaste, vypada docela zachovale az na sedrenej ctverecek 1cm x 1cm na horni trubce ramu (zrejme dostalo pecku, nebo to nekdo progresivne drel zipem). Prehazka (Deore) zda se byti v poradku, vydlice namazana nejakou sedou vazelinou, krouzek ty vazeliny byl asi 6–7cm nad trubkou. Nejak nevim, jak bych ho jeste mohl vice popsat.

    Zajima me, zda za danou cenu je to dobry kup. Ac mam musi vahu, zajima me, jestli tyto ramy opravdu tak brutalne praskaji, jak jsem vyrozumel z prispevku. Ac to bude obrovsky rozdil od meho stareho totalhardu :-), rad bych se dozvedel, jestli vidlice RST Gilla TnL je opravdu tak k nicemu, jak tu vsichni nadavaji…

    Dekuji mnohokrat!

    0 0
    • Dr.Gaga  

      Prominte, ted vecer je tu vice lidi, tak obnovuji tema.

      0 0
    • Výběr z produktů
      Orbea OIZ H20 29 kolo, moondust blue/leo orange Skladem 2 ks

      Novinka -8% Orbea OIZ H20 29 kolo, moondust blue/leo orange

      od 76 499 Kč -8% MOC 84 099 Kč

      Giant Talon 29 2 GE kolo, phantom green Skladem 1 kus

      -18% Giant Talon 29 2 GE kolo, phantom green

      od 17 599 Kč -18% MOC 24 899 Kč

      GHOST Nirvana Essential 29 kolo, zelená/šedá Skladem 2 ks

      -8% GHOST Nirvana Essential 29 kolo, zelená/šedá

      od 31 999 Kč -8% MOC 39 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • jonti  

      Ramy nijak velmi nepraskaju, asi ako kazde ine. Ide o to ako je ten bicykel opotrebovany, lebo ta cena az tak super zas nie je.

      0 0
    • Twister  

      No, nevim, z popisu jetého kola ti asi těžko poradíme, jestli je v dobrém, nebo špatném stavu. Zkus se třeba taky kouknout na www.cyklobazar.cz, tam si většinou nikdo vrak prodávat nedovolí a nebo na špatný stav alespoň upozorní, jelikož tam chodíl lidi, kteří kolům obvykle rozumí.

      0 0
    • Arteo  

      RST Gila TnL je opravdu hodně tvrdá a pokud jsi lehký,tak s nějakým velkým pružením moc nepočítej.Porov­návali jsme RST Gila TnL 80mm s SR Suntour XCM RL 100mm obě povolené na max měkost a nedalo se to srovnat.Ta RST byla i na 90kg hooodně tvtrdá…Jinak si myslím,že za ty peníze (kolem 8.000,–kč +) seženeš ve slevách loňských i už letošních modelůn nové a i lepší kolo…

      0 0
      • Dr.Gaga  

        Nove samozrejme, ale lepsi… Tohle ma Deore s devitikoleckem. Technicky veci jsou ve stavu noveho kola (aspon na prvni pohled, snad to zitra sjedu). Cena novyho kola je 12,5k ceskokreditu, on to dava za dle meho nazoru solidnich 6,5k. Samozrejme nechci se hadat, spise bych chtel osvetlit, proc to neni solidni cena (nerozumim moc kolum). Treba na bazosi nekdo prodaval o tridu horsiho Kellyse (Quarz) s Aliviem za 8kkc… Ono se moc dobrych inzeratu nevidi. Mrzi me, ze nejsem vyssi, jinak bych sel do vyse zmineneho L.Foxe ve full LX.

        0 0
        • Arteo  

          A co třebo něco jako toto: http://www.aukro.cz/…19_900_.html

          0 0
          • Dr.Gaga  

            Hele, to je pekny, taky jsem koukal na aukro, kde mam ucet. Furt Dominator, Northtec apod. Nechci nekoho urazet, mozna je to pouze a jenom predsudek. ALE: jak vydim cesky strojirensky ustav, vybavi se mi obchodakovej Olpran. A vubec, nikdy jsem neslysel, ze by nekdo jezdil na Dominatoru a vychvaloval Nortshreka. Tak nevim, jinak samozrejme kolo je to hezky!

            0 0
        • iX.tlan  

          ahoj, jen me zaujala hlaska „mrzi me, ze nejsem vyssi“, tak se ptam, kolik ze to mas na vysku, jelikoz to dle meho nazoru hraje dost podstatnou roli ve vyberu noveho bajku. / omlouvam se za psani bez diakritiky, ale nejak to tak mam :) /

          0 0
    • Krocan  

      myslím že by nebylo od věci uvést ňáký cenový strop kolik do toho kola chceš investovat:-)

      0 0
    • vijo  

      Ja to zoberiem inak ako ostatní… Chcem tým povedať, že bicykle Kellys vobec nie su zle ako sa nielen tu na fóre povráva. Mne to príde ako nejaká povera, napríklad ako s koponentami od Ritchey… (každý hovorí „ach zasa Ritchey“ ale nikto nevie opodstatniť prečo by teoreticky mohlo byť niečo zlé). Jazdím Kellysa už 4. sezónu a keby som nebol magor že stále niečo mením, nemám s ním žiaden problém a slúži ako má. Proste ak aj niekto bude hovoriť niečo v zmysle – Kellys nie lebo je to Kellys, kašli na to. Kellys je ako každá iná značka, čo robí bajky masovo, či už ako Merida, Author a vlastne všetci majú modely lacné – horšie a drahé – lepšie…

      A teraz k téme – vidlica RST Gilla je tvrdá ale sú aj horšie a nepoužiteľnej­šie… Jazdil som ju 2 roky a na druhom bajku ju ešte stále mám a aj keď mám ±66kg v lese nerovnosti berie. Čo ja viem skús sa povoziť zisti ako ti pasuje geometria a posed na bajku a rozhodni sa podľa toho.

      0 0
      • Dr.Gaga  

        Tak, k otazkam.

        Miry a vahy: 177cm, 58kg :-(

        V penezence 8k ceskokreditu, ale chtel bych, aby neco zbylo, takze tech 8k bych vrazil do naprosto uzasnyho kola z druhy ruky, na kterym bych videl, ze se mi to vyplati. Jinak zakladni hranice je 6–7k kc (puvodne byla 5k, ale kdyz jsem zjistil, ze za to Deore nesezenu, zvysil jsem ju). Proto kolo z druhe ruky, kde za cenu naprosto zakladni verze s TX-70 mohu mit Deore, pouzitelnou vidlu apod…

        0 0
        • Dr.Gaga  

          P.S.: Videl nekdo nekdy kolo Dominator v akci? Na aukru je na vyse zminenem odkazu, bohuzel jsem to nikdy neslysel.

          0 0
        • Sandrushe  

          Ahoj, prispeju jen takovou malou poznamkou, jsem naprosty laik, ale preci, na vysku 177cm chces 21" prip. 22" ram?? nevim, ale myslim si, ze na tom budes natazeny jak kralik pri skoku, podle me by ti sedel ram tak do 19", idealne mozna 17–18" a prizpusobit delkou predstavce pokud nechces jezdit s rukama naprazenyma vpred jako bys skakal sipku, ale mozna se pletu… asi by bylo dobry urcite si ho vyzkouset a taky sehnat reference od jinych lidi priblizne tve vysky jakou velikost ramu jezdi. osobne bych radsi hledala dal nez koupit neco z ceho me budou bolet zada kvuli delce posedu a v terenu s tim budu neohrabana jak hroch. tot jen muj skromny nazor :)

          0 0
    • mr.antik  

      Hodně záležit na stavu kola, protože podobný kolo nový můžeš sehnat ve výprodejích na netu do deseti tisíc. Ale jestli je málo ježděný (třeba podle škrábanců na rámu, v přední a zadní vidlici) tak to v podstatě může bejt jako nový a není důvod se bát

      0 0
    • Dr.Gaga  

      Ahoj…

      S kladnymi nazory v zadech a i pres vase zaporne nazory jsem kolo za 6500 ceskokreditu koupil.

      Cele kolo je jeden uzas…

      Delka ramu pri porovnani s mym starym kolem je asi o 5cm delsi, coz je zajimave pri porovnani 17,5'' X 21,5'. Ram je vysoky, ale neni dlouhy, coz mi vyhovuje. Pri natazenem sedle cca 10cm nahoru a prisoupnutem dopredu asi 1,5cm od predniho dorazu je to idealni. Kdyz se slapne, tak to jede, na starem kole se dalo drzet kontinualne cca 22–24km/h na rovine, s Kellíškem 27–29km/h. Asi to bude klikami, ktere jsou o par cm delsi, nez u stareho kola. Prehazovacka jako nova, i kazeta, vsechno jeste voni novotou (kdyz jsem z toho rano sundaval plachtu, krasne jsem inhaloval), neojete origo pneu – tentokrat nejsou davane servismanem. Nikde nic neklepe. Krom zminovane sedrene barvy nahore na ramu od prevazeni na strese auta jeste 2 skrabnuti na vidli. Kupodivu i v terenu je to schopne a to jsem to kolo nesetril. Jel jsem Praha – Petrov napred po cyklotrase s asfaltem a poslednich 10km na useku Olesko – Librice – Petrov hezky po sutrech a UZASNY. Obratny, pohotovy, rychly, i kdyz brzdy rafkovy, tak slusny. Proste celkove super pocit, skvely pojezdeni, po 40km v kuse se zada ani neozvaly a to jsem na nich mel batoh. Dnes jsem se vratil a jen tak cvicne jsem si zkusil sednout na moje stare kolo a zhrozil jsem se, jak jsem na necem takovem mohl jezdit – ram 17,5 totalne maly, koleny pri vetsim zataceni boucham do riditek, sedi se na tom uplne jinak, sice mene sportovne, ale zato podstatne skrceneji a nepohodlneji. Proste toto se Kellys povedlo a geometrie jejich ramu 21,5 zda se byti na me tak akorat (servisman i muj tatinek rekli, ze kolo je na me akorat, ani velky, ani maly). Vyborne!

      …az na vidlici.

      Tu bych trochu prohodil oknem. Rikal jsem si, ze je tvrda, tak ji zkusim rozebrat, abych videl co v ni je. Prvni zadrhel – stavic predpeti; ten po**anej sroubek je posunovat umelohmotnou hvezdickou, ktera se samozrejme okamzite ozvyka, neuveritelne! Dale, jsem vydahnul velmi tvrdou pruzinu, co je pod pruzinou nevim, nechtel jsem do toho dal vrtat (zrejme tam bude nejaky tlumic, elastomer ci co. Jal jsem se rozebirat druhou stranu a hle – pruzina nikde. Ty kkti dava pruzinu pouze do jedny vidlice, v ty druhy je lock. Takze proto ma ta podelana vidla tak blby vlastnosti. Jedna pruzina musi byt i s minimalnim predpetim velmi tvrda, aby udrzela samotne kolo v akceptovatelne poloze. Dal jsem to velmi znechucen nerozebiral, do obou trubek jsem nalil lehce M2T, pruznost vidlice se tim subjektivne zvysila (aspon uz nesla tak stupidne aretovani, diky nejakymu pseudotlumici ve vidlici s lockem). Abych zase jenom nehanil, vidlice je ze slusnych materialu, takze se aspon nemusim bat ohnuti, prasknuti apod…

      …a reseni?

      1. koupe nove vidlice … + minimum prace a nebezpeci zniceni cehokoli – stoji to hodne penez
      2. obrouseni pruziny na brusce / soustruhu a lehke zvyseni predpeti … + minimum penez, slusne vyhlidky na zlepseni vlastnosti vidlice, moznost vysoustruzit promennou tloustku pruziny (lepsi vlastnosti) – narocnost na presnost obrabeni pruziny, moznost vzniku vice namahanych mist a pripadnemu prasknuti (pri 58kg?)
      3. kompletni prekopani vidlice, pridani druhe pruziny do druhe vidlice, pripadne odstraneni lockoutu … + mozna slusny vysledek a uplne jine vlastnosti, vlastne maximalni moc nad materialem. – nevim, jak by to dopadlo, velmi narocne na cas a na prostredky
      4. vyndani bazmeku za pruzinou a nahrazeni toho bazmeku pruzinou mekci … + nejmensi nebezpeci zniceni – nevim, co by to udelalo
      5. kaslu na to, budu jezdit tak, jako ted, zdvih 5cm mi staci … + bez prace a bez moznosti poskozeni cehokoli – problem pretrvava

      A ted, babo rad!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.