• Greenhorn2

    Moc Vás zdravím. Jsem zde nový, forum jsem pročítal, ale přesto zakládám nové téma, i když mi možná vynadáte, ale nikde jsem nenašel nějaké jednoznačné srovnání lepší/horší v případě Authoru Airline. Tedy od začátku.. Rád bych si pořídil nějaké nové dobré kolo. Mám starého Olprana a rád bych ho po letech vyměnil. Jezdím ponejvíce asfalt, polní, lesní cesty, cyklostezky. Takže nejlépe asi krosové kolo, že? Měřím 180cm a vážím 65kg. Rozpočet mám tak nějak okolo 20.000,– Kč. Omlouvám se, opravdu tomu moc nerozumím, jakou přední vidlici, jaký rám, atd.. Vybral jsem kolo https://www.cykloadam.cz/…-cerna-modra . Poradíte mi prosím někdo znalý, zda jsem vybral tak nějak dobře, nebo je v této cenové kategorii nějaká mnohem lepší volba? Nebo si nechat kolo postavit? Moc děkuji za případné rady. Jirka

    0 0
    • roman 3D  

      olejová vidlice, 3×10, rychloupínáci, nic moc brzdy za 20 tis. Kč NEBRAT!

      jestli chceš dát za kolo +/- 20 tis. Kč koukej po vzduchové 32mm vidlici – zdvih 100mm, 2×10 či 2×11 nebo 1×11 (1×12), pevné osy

      Kellys Gate 30 nebo 50, Kross level 7 2019 či 2020 (slevu si musíš ukecat sám), Leader fox trap 2019 29", Rockrider XC 50,

      0 0
    • Tomi.B  

      Trek to je cesta do pekel! Na to co jezdíš se nejlépe hodí HT a vhodné obutí nebo lépe asi Gravel. Dle toho jak náročný a jak často jezdíš terén.

      0 0
    • Greenhorn2  

      Kluci, děkuji moc za rady a vysvětlení! Jen jsem koukal na ta kola, vypadají skvěle, ale jsou to všechno, pokud jsem to dobře pochopil, horská kola. Myslím, že mě by bohatě stačilo nějaké krosové kolo.. Jezdím na kole občas i do práce a nerad bych se vláčel cyklostezkou na nějakých hodně silných gumách :-) . Můžete mi dát prosím ještě tip na nějaké dobré krosové kolo?

      0 0
      • Edwin  

        Vem MTB. Dobrovolně se nelimituj. Jako kdyby sis koupil trabant místo oktávky, protože po městě můžeš jezdit jen 50 km/h.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • johninho017  

        Pláště na 29ce můžeš přezout klidně na krosové užší pláště. Průměr kol mají krosová kola i 29ky stejný. Ale jestli trváš na krosu, tak asi jedině oslovit uživatele scalar a nechat si postavit. Sériový kros za 20 tisíc bude ve většině případů dost ojebaný.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Greenhorn2  

      Moc děkuju kluci, zaměřím se tedy na některá z kol, co mi radil Roman 3D. Něco vyzkouším a uvidím :-)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        … zvaž si dobře, čí rady posloucháš, kolik a na jakém kolo toho dotyčný najel. Trekové kolo má své opodstatnění, není to ani silnička, ani horák. Bohužel, tato kategorie je u výrobců docela bita na výbavě.

        Na to, co píšeš, je celkem jedno, jestli trekingové nebo horské kolo. Mýtus širokých plášťů je otázka peněženky, drahé široké pláště jsou lehké a jedou stejně a lépe, než levné úzké trekové. A jsou pohodlnější.

        Pokud nepotřebuješ na kolo nosiče a blatníky, tak jakékoliv horské kolo, je větší výběr. Ve chvíli, kdy nosič(e) a blatníky používáš a potřebuješ (kvůli vodě na silnici při dojíždění), tak má krosové kolo opodstatnění.

        Když takové, tak stavět. Na kole na fotce je po mnoha letech původní už jenom rám s hlavovým složením. Nějakých 13–15 let slouží a bude sloužit až do roztrhání hliníkového těla. (A mám k němu i obutí s hroty, při potřebě zimní zábavy.) Přesto do práce raději dojíždím na MTB a bahno po dojezdu prostě opláchnu hadicí nebo oklikou po silnici na kole silničním.

        0 0
        • yorg  

          ad „drahé široké pláště jsou lehké a jedou stejně a lépe, než levné úzké trekové.“

          To mě zaujalo. Můžeš to prosím blíže vysvětlit?

          Mám na podobném kole 700×35C a když tam dám širší (patrně i s nutnou výměnou ráfků), tak to, jak píšeš, pojede stejně nebo i lépe? Měl jsem za to, že širší plášť ⇒ vyšší odpor ⇒ pojede se na tom po cyklostezkách a cyklotrasách celkově hůř.

          Jako výhodu širšího pláště jsem považoval to, že když na cyklotrase nejedu na hodně hrubé kameny, tak to nebude i kvůli nižšímu tlaku tolik odskakovat. Na asfaltu nebo na písku se ale více nadřu.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Nemusíš nutně dávat jiné ráfky, nejezdíš takové peklo. Problém plášťů není při Tebou pravděpodobně dosahovaných rychlostech šířka, ale jejich hmotnost.

            Typicky se používají trekingové pláště s protiprůrazovou ochranou. Takže pod středem běhounu při rozříznutí uvidíš vlepenou vložku, která do nějaké míry zhoršuje jízdní/odporové vlastnosti a zvyšuje při vlastní deformaci odpor. (Třeba v některých silničních galuskách se dá najít podobná, ale tenká a tvrdá karbon-kevlarová.) Dalším atributem omezujícím riziko poškození je množství gumy/pryže, použité nosné tkaniny a drátová patka. To všechno zvyšuje odolnost, ale zároveň i hmotnost. Proti tomu dražší široké pláště budou mít kevlarovou patku, tenčí tkaniny z více vláken (TPI), méně gumy, žádnou nebo tenkou protiprůrazovou vrstvu.

            LandCruiser má cca 750g. Tam se hraje na nezničitelnost, hmotnost je vedlejší. Na druhém konci je G-One se 426 g. Na ten už je třeba trochu brát ohled, aby jej člověk nezničil.

            Základní Mitas 35 mm už má „jen“ 570 g. Ale proti tomu od téhož výrobce X-Road se 310 g už je zase úplně jinde (mají do 320 g, v popisu nelžou).

            Na kole na obrázku mám záměrně Author/Panaracer Rolling Stone (648 g), padly za vlast, budou tam znovu. Při šířce 42 mm jsou ale pořád tak nějak hmotnostně v toleranci, cením si na nich jiných vlastností. Manželka má na kole podobně široké Marathon Supreme Evolution podobné a ty mají 490 g a hlavním požadavkem bylo, aby moc nedefektily a hodně jely, což platí. Oba máme obuto na starých ráfcích, já 19 a ona možná jen 17 mm. Podstatné je nebýt dobytek při jízdě v nerovnostech a pláště zbytečně nepřefukovat.

            P.S: Krom hmotnosti jako takové má vliv i konstrukce a použitá směs. Kvalitnější (dražší) lépe jedou a lépe drží, ale více ubývají.

            Pokud bych stavěl „sportovní“ trekingové kolo, tak jednoznačně na bezduše, pocit z jízdy to posune jinam. Zase – podle jízdní techniky a použití. Bezduš na soumarovi mi moc smysl nedává.

            0 0
        • Greenhorn2  

          Moc děkuji za rady! Koukal jsem právě, že ta treková kola moc na výběr nejsou. Ale zalíbil se mi celkem ten Kross level 7, asi ho půjdu někam vyzkoušet, všude ho docela chválí..

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Markony  

      Merida speeder 200 vypadá dobře ale jen trošku zvážit zda utáhneš 50–34 a kazetu 11–32 ale to se dá proladit .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.