Focus Raven 7.0 2014 x Focus Black Forest 29R 4.0 2015 x Trek X-Caliber 29 2013

26 nepřečtených
  • zezikum

    Zdravím,

    stále se nemohu rozhodnout jaké kolo koupit, Do finále se mi dostaly tři kousky…

    Prosím o seriozní radu,které z těch tří by pro mé účely bylo nejvhodnější…

    Měřím 195cm,,váha cca 93kg, jezdím dá se říct všude-asfalt,polní cesty,cyklostez­ky,lesní cesty i trochu kamenitější, nepouštím se do žádných krkolomných sjezdů ani výjezdů..

    Jde mi hlavně,aby na vybraném kolu byla pokud možno co nejmenší udržba, dokupování ,výměny.,mini­malizovaná možnost defektů…

    vycházím z toho,že pro mou výšku je nejvhodnější 29" kolo…

    předem děkuji,

    tady jsou moji favoriti:

    FOCUS RAVEN 7.0 2014

    Rám: Raven 29R Carbon

    Vidlice: RockShox XC 32 TK RL, lockout dálkový, tapered

    Přehazovačka: Shimano SLX

    Řazení: Shimano Deore

    Kliky: FSA Comet Mega Exo w / adapter PF30

    Řidítka: Concept SL, flatbar, 710 mm

    Představec: Concept EX

    Sedlo: Concept EX

    Sedlovka: Concept EX

    Brzdy: Tektro HDC-300, 180 mm / 160 mm

    Pláště: Schwalbe Rapid Rob Active, 57–622

    Váha: 12,40Kg

    Převodník: přední: 40/30/22, vzadu: 11–36

    Náboje: přední / zadní: Concept SL, Disc, QR

    Ráfky: DT Swiss 466D, s očky

    Focus Black Forest 29R 4.0, 20s, 2015

    vidlice RockShox XC32

    pevná osa – 15mm/ 142×12mm (přední/zadní)

    řazení Shimano Deore/SLX 20-speed

    kliky Shimano Deore

    hydraulické brzdy Shimano BR-M396

    Rám: MTB 29R SL

    Vidlice: Rock Shox XC32 100mm, 15mm QR

    Přehazovačka: Shimano SLX

    Řazení: Shimano Deore

    Kliky: Shimano Deore

    Řidítka: Concept SL, flatbar, 710 mm

    Představec: Concept SL

    Sedlo: Concept EX

    Sedlovka: Concept SL, 27,2mm, 400mm

    Brzdy: Shimano BR-M396, 180 mm / 160 mm

    Pláště: Continental Race King 2,2 29R SL

    Převodník: přední: 38/24, vzadu: 11–36

    Ráfky: Concept SL, 622–21

    Hmotnost: 12,30 kg

    a poslední

    Trek X-Caliber 29 2013

    Rám: Alpha Gold Aluminium, butted & hydroformed tubing, G2 Geometry, 13

    Vidlice: RockShox Reba RL 29 w/Solo Air, Motion Control remote lockout, rebound, custom G2 Geometry w/51mm offset, 100mm travel

    Velikost: , 21,

    Kola: Bontrager sealed cartridge bearing, aluminium axle front hub; Bontrager sealed cartridge bearing, aluminium axle rear hub w/Bontrager Mustang 32-hole Tubeless Ready disc rims

    Pláště: Bontrager 29–1 Expert, 29×2.2

    Řazení: SRAM X7, 10 speed

    Přesmykač: Shimano Deore

    Přehazovačka: SRAM X7

    Kliky: SRAM S1000, 44/33/22

    Kazeta: Shimano HG62 11–36, 10 speed

    Sedlo: Bontrager Evoke 2, chromoly rails

    Sedlovka: Bontrager SSR, 27.2mm, 12mm offset

    Řidítka: Bontrager Low Riser, 31.8mm, 5mm rise, 9 degree sweep

    Představec: Bontrager Race Lite, 31.8mm, 7 degree

    Hlavové složení: 1–1/8" threadless, semi-integrated, semi-cartridge bearings

    Brzdy: Avid Elixir 1 hydraulic disc brakes

    Gripy: Bontrager Race

    0 0
    • scret  

      no, jsem zvedavej, kdo to bude chtit lustit:))

      jinak prozradim ti tajemstvi, zadny kolo bez udrzby nefunguje…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • zezikum  

      všude at už v kamenných prodejnách či po netu v e-shopech mi tvrdí ,že na mou výšku 195cm jedině 29",

      ale mám obavu o obratnost v terénu v lese

      0 0
      • Petr L2  

        Na to jsem také narazil, to nevnímej. Já se ptal po 27,5" a nejčastější odpověď byla proč? vezmi 29", pak mluvíš s lidmi od Giant a ti bez mrknutí oka řeknou, 29"? blbost, jedině 27,5". Zeptáš se bráchy a slyšíš, jedině 26" kdo by to lámal do zatáček. a pak si vyber......

        0 0
      • black.horse  

        upřímně je to věc subjektivních preferencí, protože já mám třeba 192cm, zkusil jsem si půjčit už párkrát 29" a nesedlo mi to, jezdím spokojeně 26" a jestli přejdu na 27,5" bude to spíše přijatelné menší zlo… ale menší kola mám rád a velká jsou pro mě nepříjemný nezvyk… zase na druhou stranu, že s určitými pozitivy, ale i negativy si časem uživatel zvykne na skoro cokoliv.

        0 0
      • Esi  

        negvrdil jsi nahoře že nejezdíš nic krkolomného ? potom teda nevím o jakou obratnost jde :-) přiklonil bych se k tomu co má pevné osy, na 195cm se může časem pohybovat váha kolem 100kg a potom je to znát

        0 0
    • zezikum  

      co si tedy trochu připlatit za tento Heibike v 27,5?

      http://www.bradsky.cz/…-p-8559.html#…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • hannawald  

      29 je ok, zadny lamani do zatacek se u me nekonalo, naopak pro tvoje jezdeni bude dobry, ze to snadneji zdolava prekazky, je to vetsi tank. Pokud nejsi extra technik, ale proste chces jezdit, tak se to hodi u 29 ht…

      Kdyz mas budget 30tis, mrkni i na bazar na neco malo jeteho. Uz bys mohl sehnat karbon.

      0 0
      • Kaka  

        Pod to se muzu podepsat – mam 29' s 2,25 pneu a je to jak motokrosova motorka… :-) Na MTB jsem presedlaval z krosovyho kola a muzu odpovedne rict, ze na silnici necitim oproti crosu vyraznej rozdil (kombinace RoR a RaR).

        Velikou vyhodou 29 oproti crosu je pohodli – proste to tak nedrnca a proto lze jet i rychleji nez na crosu – ale je treba dodat, ze cros ma tezitko od suntouru, MTB vzduchovou vidlici – ale i co se tyce razu do sedacky, je 29 nekde jinde. Ohledne obrantnosti – necitim zadny omezeni. Rozhodujici je geometrie, aby ses na kole citil pohodlne a prijemne, pak bych az resil schopnosti v terenu – ono po pravde, vetsinou neni limitujicim faktorem kolo, ale obsluha…

        0 0
    • michomin  

      Jsi zralý na RB CRR 290 ve velikosti 2XL v zelené barvě, nasadíš představec 80 mm a jedeš.

      0 0
      • michomin  

        Nebo 90 mm.

        0 0
        • Esi  

          nebo 130mm a můžeš tím autobusem vozit děti do školy :-) mám 191cm a RB CRR 290 ve velikosti XL s představcem 70mm a je to naprosto v pohodě

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    •  

      Šel bych zcela jednoznačně do toho posledního, protože má o 2 řády lepší vidlici než ostatní. A vidlice je life-critical komponenta, na které se nevyplatí šetřit.

      Ostatní součástky nestojí tolik a dají se v případě potřeby za přijatelnou cenu vyměnit. Ale pro tebou popsané využití je to OK.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • mr.garisson  

      Trošku nechápu, proč horské kolo, když hodláš jezdit „všude asfalt“. Vyber nějakého dobře osazeného krose nebo treka s pevnou karbonovou vidlicí. Na horáku se nadřeš a brousit ho po cyklostezce mi přijde jako zbytečná investice.

      Třeba tady ten mazel od Cube

      nebo Trek.

      Určitě v tomto stylu seženeš slušné kolo i u jiných výrobců, tohle je spíše pro představu. Zaměřením si myslím, že Ti to padne lépe, než čistokrevný horák.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.