• Deenz

    Zdravím, letos na jaře jsem koupil nové kolo, vzhledem k velmi příznivé ceně padla volba na Zaskara comp 2011, zůstal v komisi někde na prodejně, no za 15k, super. Ale k problému, brzdy Avid E3 s kotouči 2×160 mi přišly divné, ale byl jsem ujištěn, že na předku oravdu 18cka není třeba, a že tohle stačí, no ještě neniu pořádně zajeto, ale moc to nebrzdí. Včera mi po trošku brutálnějším sjezdu, kde je člověk furt nalepenej na brzdě pomalu přestával brzdit předek, po dojetí dolů jsem se na něj koukl, od kotouče šel bílý dým a v podstatě to nebrzdilo. Po vychladnutí to brzdí o dost lépe než předtim. Co se teda stalo s kotoučem? podotýkám, že bylo sucho, takže vodní péra by to asi být neměla.

    0 0
    • vojta1212  

      Já nevim, ale když jsem sjížděl z nejvýše položené zříceniny v ČR, kromě kouře šel i obrovský smrad.. Je to asi běžné.. Brzdilo to a brzdí furt stejně.. Hlavně to nikdy nechlaď studenou vodou! Zkroutí se kotouč ;))

      0 0
    • vojta1212  

      Já nevim, ale když jsem sjížděl z nejvýše položené zříceniny v ČR, kromě kouře šel i obrovský smrad.. Je to asi běžné.. Brzdilo to a brzdí furt stejně.. Hlavně to nikdy nechlaď studenou vodou! Zkroutí se kotouč ;))

      0 0
    • xshreck  

      prostě tam něco blaflo nebo se odpařoval zbytek vazelíny/kapaliny z pístku. Jestli jsi je takhle užhavil, dal bych větší kotouč..

      0 0
    • BigKarel2  

      očividně moc brzdit neumíš a E3 taky za moc nestojej :D dej větší kotouč a sintrovaný desky jesi nemáš…

      0 0
      • Kosta  

        E3 mají sintry myslím v základu.. jinak proč za moc nestojej?

        0 0
        • BigKarel2  

          sou to jedny ze základních modelů…tak to bylo myšleno…né že by nebrzdily…

          0 0
          • Mr.Duck  

            No ale ze by brzdily bych taky netvrdil :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • BigKarel2  

              sou to mrdky…já vim…ale tak nebudu mu kazit radost když už je na tom bajku má…

              0 0
      • Georrge  

        když to má nově tak s tím asi ještě moc neumí :)

        0 0
      • prvniodkonce  

        Tyjo ještě že namám kotouče, člověk aby se na tom učil speciálně brzdit, furt to bude vrzat, čoudit. nechápu.

        0 0
    • Fran-tic  

      :D vodní pára z kotouče…nahoď 180 a nebo tak ukrutně za to netahej :)

      0 0
    • vertak  

      Nauč se brzdit…

      0 0
      • Vito_OL  

        už tady teda po několikáté zaznělo špatná technika brždění, tak jak je to teda správně? já jsem ještě hydry neuvařil tak možná brzdím správně :D

        0 0
        • Rubi  

          stridat predni/zadni, nebrzdit porad trochu v kuse, ale enchat to rozjet vic a pak pribrzdit, hodne zalezi na miste a povrchu…

          0 0
          • Hornet  

            Celkom spravne :-) ale snad sa to Deenz casom nauci :-)

            Mohol byt spinavy kotuc, nejaky bordel na platnickach atd…

            0 0
          • Mr.Duck  

            Tohle me neni moc jasny, prece tam, kde si muzu dovolit jentak stridat predni a zadni nikdy nemuzu uvarit kotouc? A tam, kde ho uvarit muzu brzdim podle toho, abych nesel na drzku, zejo (jinymy slovy predni kdyz jedu pomalu, po hladkym useku nebo pred zatackou, zadni tam kde potrebuju trakci)..

            Myslim ze kde si muzes dovolit brzdit chvili jenom zadni, chvili jenom predni, tam si muzes dovolit nebrzdit ;)

            0 0
            • Rubi  

              ja to vysvetloval tak nejak pro nekoho kdo neumi brzdit vubec… prave proto jsem tam dal ten dovetek za to o tom povrchu a situaci, ale nekteri jsou proste schopni jet s napul zabrzenou brzdou cely kopec…

              0 0
              • Mr.Duck  

                Rozumim, konec koncu, sam myslim ze sem jeden z tech, co lehce pribrzduje skoro furt, a vopravdu poustim brzdu jenom, kdyz se bojim (resp. se to snazim naucit, tak se na to mozna jenom moc soustredim), ale podle me lepsi to hned cloveku vysvetlit jak to delat spravne, nybrz preucit se brzdit kdyz se to clovek jednou nauci spatne je dost tezky.

                0 0
    • hovanec  

      Jak už Ti tady někteří napsali, tak se připojím pro podporu názoru. Je to podobné jako u auta, taky nestojíš setrvale na brzdě, ale pouštíš brzdný účinek po dávkách.

      Stejně tak u kola brzdíš silněji, ale po dávkách. Setrvalím třením s menším brzdným účinkem nedáš šanci brzdě, aby mohla trošku zchladnout. Výsledek je zakalený kotouč a hořící obložení.

      Neber to jako negativní kritiku, prostě zechnika chce někdy trochu poladit. :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • volodaj  

      Skús väčšie kotúče, mám 85 kg bez výstroje a dosť to pomohlo. Originál som na Reign-e mal 185–160 a hlavne zadok som na dlhších zjazdoch (okolo 1000 výškových na 6–8 kilometroch) zvykol uvariť. Teraz ako som prehodil na 203–185 som brzdy ešte nemal problém. Aj keď zisťujem, že vpredu by asi stačila tiež 185, lebo tá 203 vie byť až nepríjemne kusavá keď si nedám pozor.

      0 0
    • LRRTM1  

      Myslím, že Tě čeká novej kotouč. Já vloni prohřál G3 na Špičáku. Prorazil jsem přední pneu a tak jsem brzdit prostě musel, dokud bylo trochu luftu… Kotouč změnil barvu na několik odstínů modré a od té doby sice brzdil v poho, ale byl hrozně citlivej na teplo – hned začínal pískat a přestával brzdit.

      0 0
    • D3VL3R  

      Mám taky 160ky a jednou z kopce jsem se snažil držet na 50km/h, jinak bych jel přes 80 a pod kopcem jsem zjistil, že kotouče krapet čmoudí a smrad to byl taky. Po vychladnutí získaly nafialovělou barvu. Žádný vliv to na kotouče nemělo, jezdím doteď :)

      0 0
      • hovanec  

        Z takového krpálu bych měl asi fialový aj obličej. :D

        0 0
      • Kosta  

        to máte u vás pekelné kopce, já jsem u nás z kopca jaxvina dal něco kolem 80 a to jsem byl nalepený na řídítkách, kdybych se zvedl, dobrzdím aj jenom odporem vzduchu na tu šede.. :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.