Dobrý den, potřeboval bych poradit s vidlicí, mám manitou splice comp 80mm a vždycky když se vrací tak udělá takový kovový zvuk, takové bouchnutí, potřeboval bych poradit čím by to mohlo být.
Děkuji za odpověď předem :)
Dobrý den, potřeboval bych poradit s vidlicí, mám manitou splice comp 80mm a vždycky když se vrací tak udělá takový kovový zvuk, takové bouchnutí, potřeboval bych poradit čím by to mohlo být.
Děkuji za odpověď předem :)
Asi si bouchne o horní doraz.
Jestli tam máš tlumení, máš asi málo utažený odskok.
Jestli v tý vidlici je nějaký prvek který by tomu měl bránit (dorazová pružinka nebo gumový „nárazník“), nejspíš je zničený – prasklý/rozpadlý.
Nebo málo předepnutá hlavní pružina, jak se vidlice roztáhne, pružina uvnitř přestane být alespoň trochu stlačená a „poskočí si“ uvnitř.
Děkuji, kouknu se na to :)
Zdravím. Připojím se k této diskuzi. Mám vidlici DVO Diamond D3 (najeto cca 100 KM) a při stlačení dělá vidlice takový kovový zvuk. Nevíte, co by to mohlo být a zda je vidle v pořádku? Vidlice udělá ten zvuk když se začne vracet. Díky
Klepe negativní pružina když narazí na svoje uloženi během vracení se ze zdvihu. Asi je tam málo vazelíny resp. Kluci z DVO tohle nemaj moc vychytaný a vazelína kterou to mažou je snadno rozpustná olejem ve spodní noze. Doporučuju udělat za takových 200km úvodní amlej servis a kromě jiného tu negativní pružinu napatlat nějakou odolnější vazelínou. PM600 nebo Marine Grease třeba.
Taky jedu na DVO. :-) Onyx SC D1 + Jade X.
sakra to je ale s.aní s těma odpruženýma vidlicema! jak to , že u auta tlumiče žádnou údržbu nebotřebují?
Ze by jina konstrukce? Nelze srovnavat tlumic s vidlici!
jak to že ne? pružina plus tlumič! ale je jasné , že jde hlavně o hmotnost celé té legrace..
Tak to muzes srovnavat s tlumicem na kole, ale urcite ne s vidlici.
Protože tlumiče na běžných autech jsou něco jako vidlice Suntour XCM, a ta taky údržbu nepotřebuje. Závodní odpružení pro motorsport údržbu samozřejmě taky potřebuje. A může být o dost těžší protože neni limitováno nizoučkym výkonem člověka který by pětikilovou vidlici asi moc neutáhl.
Navíc na kole ta vidlice musí nějak fungovat i pod 50kg jezdcem i pod 100kg jezdcem a jak v lehkym terénu tak na prudkym skalnatym padáku. Odpružení v autech je naladěný na jednu hmotnost ± pár procent nebo desítek procent. A na jeden styl použití.
Navíc tohle asi úplně nelze považovat za závadu. Na fukci rostlináře to nemá vliv akorát to trochu klepká. A první malej servis kratce po zajetí by se měl dělat i kdyby se ta vidlice zdala úplně v pohodě.
dík za osvětu! Mě před odpruženou vidlicí právě nejvíce odrazuje ta údržba! Carbon je fajn..ale přece jen:-)
Tak ono odpruženou buď potřebuješ nebo nepotřebuješ. To neni o tom že chceš/nechceš.
Hlavni duvod je pracovni rozpeti…
Cele to vyzniva jak srovnavani skolni kuchyne s laboratori kde se prehrabuji vedci pod mikroskopem v kulturach na petriho miskach. Ja mam s timhle praktickou zkusenost a moznost srovnani. Ani u tech motorek to neni vubec jednoduche. Ale treba ja to mel tak, ze jsem deset let jezdil na vidlici od Solvy co jsem zdedil po chlapikovi z tovarniho tymu Yamahy. Udelali mi na zacatku jenom par kosmetickych uprav a pak to doslova zralo i sneci ulity v plne rychlosti! Ja pak uz jenom pravidelne rozebiral, cistil, menil planzetky tak ze poradi a typ (tloustku) jsem dodrzoval, jen jsem daval nove neunavene… jediny typ oleje co mi tehdy rekli, nove futra, steraky (original) a slapalo to celou dobu neskutecne. Nova motorka, originalni WPecks ven, Solvy na motorku. Pri prodeji posezone sla zpatky nejeta vidlice. Ta Solva chtela jen obcas podle profilu trate kliknout tu o cvak nahoru nebo dolu jak na kopmresi tak na tlumeni. Ale jinak bezudrzbovy produkt… U bike si nic takoveho neumim predstavit…
Ok díky, zkusím to tedy dát za nějakou dobu na servis
Jen taková technická…s nastavením to asi mít společného nic nebude, že? Mám na mysli třeba tlak. Mám nafoukáno na cca 55 psů.
S tlakem to trochu souvisí ‐ čim víc je vidlice nafoukaná tim víc to ťuká protože tim rychleji ta pružina narazí. Taky to souvisí s odskokem – možná ho máš málo utaženej a opět čim méně utaženej odskok, tim rychleji se vidlice po stlačení roztahuje a tim rychleji ta pružina narazí a cvakne si. Koukni se na nějaké video jak si nastavit odpružení.
Charvatbros, Bikeradar atd.
Ještě jeden dotaz. Nevíte, jak je to se servisem DVO v době záruky? Mohu dát vidlici do kteréhokoliv servisu nebo to musím řešit reklamací přes prodejce kola, případně autorizovaný servis DVO?
Proč bys servis řešil reklamací?
Nebál bych se to dát kamkoliv, kde deklarují, že DVO dělají.
Právě nevím, jestli se pak neztrácí záruka nebo něco. Problém je, že DVO dělají jen kolem Prahy, což mám trochu z ruky.
Tak to pošli?
To mě samozřejmě napadlo :-) Já jen řeším to, zda servis v záruční době musí dělat autorizovaný servis DVO nebo jakýkoliv servis.