Ahoj, nemá někdo zkušenost krádež kola při přepravě vlakem…kolo umístěné na háku dle jízdenky, místenka však vedle,kde bylo kolo. kolo celkem drahé Canyon Neuron 7 včetně dalších blbostí škoda kolem 68 000. Děkuji za informaci
Ahoj, nemá někdo zkušenost krádež kola při přepravě vlakem…kolo umístěné na háku dle jízdenky, místenka však vedle,kde bylo kolo. kolo celkem drahé Canyon Neuron 7 včetně dalších blbostí škoda kolem 68 000. Děkuji za informaci
Pokud jsi zavazadlo nepředal do úschovy při přepravě,tak si ho musíš hlídat sám(spoluzavazadlo,myslím)
Tak od dráhy asi nic nečekej.
A co když jsem měl zároveň místenku a ta bylo v kupé vedle… smluvní podmínky jedna věc.. Pokud by došlo na soud,tak si myslím, že bych vyhrál. právník si už vyžádal podklady k jízdence.Jak mohu hlídat, když je místo jinde?
Zámkem? ;)
Tak pak pošli rozsudek. :) Místenka ti nenařizuje na tom místě sedět a pokud je kolo umístěno v prostoru pro cestující ve voze, tzn. tady odhaduju na představku, je to tvoje odpovědnost.
To je jako když kolo nezamkneš před kauflandem, dopravce v tomhle případě nemá žádnou odpovědnost za tvé zavazadlo.
Za jízdy ti kolo nikdo neukradne, to dá rozum. Stačí si ho pohlídat na zastávkávh.
No aby si se nedivil. V jednom filmu takhle plešoun s partičkou ukradli auta z jedoucího vlaku :-D
ziadne co kdyz neexistuje…mas si ho hlidat !
Tak na to vyjádření právníka si počkám. Pokud si ho neměl zamčené (což si zatím nepotvrdil), ta si troufám tvrdit, že máš smůlu…
Právník sbalí peníze i když prohraješ.
Tipuji, že jsi měl místenku Kolo+sedadlo pod vlastním dohledem jako spoluzavadlo. Už jen místy je prodává lístek, kdy dáváš kolo do úschovy. V tomto případě myslím bude ČD z obliga a nic od nich nedostaneš.
Občas jezdím vlakem na lince Praha – Trutnov a jezdím 1. třídou a tam jsou půlené vozy 1./2. a na představku 1. třídy jsou 3 háky na kola svázané v rezervačním systému se třemi místy v 1. třídě, nicméně často vidím, že tam někdo nacpe kolo a jde si sednout do 2. třídy.
Tak si říkám co bych dělal kdybych to místo měl rezervované a bylo tam kolo co tam nemá co dělat a majitel na druhém konci vagonu ve 2. třídě. Jedna z uvažovaných varianty je prostě kolo vyložit na nástupiště.
To je ovšem level odpovídající ostřikování cyklistů z jedoucího auta. To každou životní banalitu takto hrotíš do absurdna?
Rekl pruvodcimu, at to vyresi.
Pokud bys na tyhle mista kupujes listek, jasne to v systemu upozornuje, ze je to misto pro cestujici s kolem.
Predloni jsme jeli taky s koly, a meli rezervaci … kola jsme kazdou stanici kontrolovali (malym zamek k tyci, dalsim k sobe a jeste spenuty helmama :D )… ale – pak se tam nekde cestou nahrnulo x dalsich lidi s koly, ten prostor celek blokli a posedali kde bylo misto …
Pruvodci se k nam hned hnal, jeste nez se vlak v Trutnove rozjel, eividentne pripraven nas z 1: tridy vykazat … byl hodne prekvapenej ze tam mame mistenku.
To já právě vím, že rezervace háku na kolo se dělá místenkou na jedno z konkrétních sedadel, jezdím 1. třídou, kupuju přes eshop a vždy si beru místenku, když je to v ceně jízdenky.
Moje zkušenost je, že když tam nacpe kolo někdo z 2. třídy, tak to průvodčí nijak neřeší.
Já jel s kolem vlakem z Trutnova do Rtyně jenom jednou když sem měl defekt, takže to bylo ad hoc bez místenky dvojkou, skoro nikdo tam nebyl.
Ale když vidím jak průvodčí neřeší kola cestujících z 2. třídy, tak občas dumám jak by se to řešilo,když bych tam s kolem jet chtěl a tu místenku měl.
Záleží na průvodčím jak moc to chce řešit mi stalo místenka pro kolo zakoupena na mém háku kolo jeden průvodčí to měl v prdeli a druhý to řešil přesunul mě jinam.
Ja to myslel tak, ze to nechapu, za kdyz si nekdo kupuje listek pres net, tohle ignoruje a na to misto si ho koupi … nejak jsem si prescet co kdyz tam sedi nekdo kdo nema kolo … :D
Ne, bylo to myšleno pokud je hák obsazen někým, kdo nemá místenku, případně vůbec nejede 1. třídou.
Pokud si koupíš lístek do tohoto vlaku do první třídy, tak ti to přidělí místo pro kolo v půleným vagónu automaticky. Do jiného vagonu s kolama ani ručně nemůžeš místo vybrat. Pokud si koupíš lístek do druhé třídy, tak si můžeš vybrat mezi půleným a nepůleným vagonem a podle toho co vybereš, tak dostaneš rezervaci+místa kola ve stejném vagonu. Na tom není žádná magie :D
Nějakou dobu tam řadili pro přepravu kol právě jen ten půlený vagon…
Ne, ty tři držáky kol v půleném vagonu jsou jasně navázaná na místa v 1. třídě, pokud někdo jede 2. třídou vůbec tam nemá co dělat, pokud si na čd eshopu zadám jízdu s kolem, tak vůbec nemohu vybrat místo 2. tř v půleném vagoně.
pro hodně vlaků to tak je. Přesně to samé třeba v Pendolinu, tam je těch míst jenom pár v jediném vagóně a je povinná vazba hák-sedačka.
Sry, máš pravdu, fakt to tam nejde s tou druhou.
Ale dřív jsem tam jezdil, nebyl tam řazený jiný vůz s přepravou kol a ten půlený byla jediná možnost na kola.
Teď ve dvojce jezdí velkoprostorový s háky na kola, dřív si pamatuju, že tam býval vagón půlka kupé pro rodiny s dětmi a druhá pro úschovu zavazadel během přepravy. Ale je možné, že bylo nějaké období kdy tam nebylo nic nebo to byla mimořádná situace, zrovna loni, letos se děje dost často, že místo modernizovaného vozu s háky na kola, klimou a wifinou tam nacpou starý kupátkový křáp.
Má nějaký smysl jezdit 1 třídou? Jednou jsem tak jel pendolínem a prakticky žádný rozdíl, jen jsem dostal vodu.
Pro mě to má smysl ve chvíli, kdy nasedám do vlaku ze Slovenska, kterým se dopravuje levná pracovní síla do Prahy. Jednou jsem si neprozřetelně koupil low-cost a celou cestu jsem byl v napětí, kdy se z pod sedačky vykutálí vejce i se slepicí a uličkou proběhne stádo koz. Ale na druhou stranu jsem se odposlechem spolucestujících značně obohatil o názory, u kterých by mě jinak ani nenapadlo, že existují. Mnohdy ten příplatek za první třídu bývá jen pár desetikorun a je tam tak nějak větší klid.
Vidim to stejne, a nic proti Slovakum a Polakum nemam :-) Jak jsem psal nekde vyse, vanoce pro me zacinaji po prijezdu do CR s nastupem do rychliku Praha – Kosice narvaneho chlastajicima polakama, kdy zbytek cesty do Olomouce vetsinou prostojim v prostoru pro kola zabarykadovany kocarkama. Nastoupim do prvniho vlaku po priletu do CR, tak je tezke si rezervovat misto, proto 1. tridu jsem za priplatek par desetikorun uz nekolikrat s vdekem vyuzil.
Ona se trochu zmenila i kultura cestovani. Pred 10–15 lety jezdivaly rychlikove vagony vesmes s kupe, zrejme jeste z dob pred 89'. 1. trida mela plysove potahy, ale jinak rozdil nebyl zadny. Zradlo, stolek apod. V normalnich kupe byla cervenohneda kozenka, ale i ty byly celkem pohodlne. Kdyz jsem si v roce 2007 do Prahy koupil 1. tridu, sedel jsem v celem vagonu sam a pripadal si hrozne snobsky. Pak jsem 1. tridou dlouho nejel. Dnes je i ta prvni trida co vidivam pomerne obsazena. Jsou tam zasuvky, spesl stul pro komp. Doba se zmenila a myslim, ze i spousta manageru atd. fakt dnes jede radeji vlakem, nez autem. To bylo v 90. letech nemyslitelne.
Jen upřesním, první třída měla plyšové potahy, ale ještě tam bylo jen 6 míst v kupé proti standardním osmi, takže více místa.
A daly se srazit k sobě, jakože si sedákama popojel k sobě a dalo se skoro ležet. Občas jsem na delší cesty využil.
Hlavně víc místa na nohy, v klasických starých vagónech s kupé na délku vagónu je 9 kupé v 1. třídě a 11 kupé v 2. třídě. Ve velkoprostorových to někde v jedničce už není taková sláva. Naopak i ve dvojce už je často textilní potah a existují i vozy 2. tř, kde je taky jen 6 cestujících v kupé.
Viz např. https://www.zelpage.cz/…vlaky/cd-929
V podstate je to poplatek za lepsi spolucestujici, ne za lepsi sedacku. Zaelzi tedy, co planujes delat. Pokud chces pracovat, nebo proste mit klid, dost casto to dava smysl – treba v dobe skolnich vyletu a vanocnich vecirku je to spasa:)
Plzen – Praha je priplatek asi 40kc a to mi za to sotji (s IN25). Dokonce az tak, ze kolo povesim na hak ve druhe tride a jdu si sednout do prvni. A necham ho tam uplne bez dozoru!:) (ale na jedne zastavce nastoupim a na dalsi vystoupim, takze riskuju jen blikacku.
No já právě lezu do toho vagonu pro kola a děti s místenkou, kolikrát je to tam lepší jak v první a je tam klima. Jenže to je jen na trase Plzeň-Brno, tak ty vagóny zažili ještě Husáka.
rozhodně. Nebývá tak plná a složení spolupasažérů, jak už píše kolega, je lepší. Pokud je ve vlaku jídelák, číšník z něj většinou první třídu obejde, takže můžeš v klidu dělat a přinesou ti objednané až na místo.
V jedničce v Pendolinu minimálně na trase Ostrava Praha dostaneš v 1. třídě welcome sekt, teplej nápoj, něco k zakousnutí a vodu. Typ občerstvení si dokonce můžeš booknout spolu s jízdenkou.
Další výhodou první třídy je, že máš k jízdence zadarmo místenku, což ten doplatek trochu snižuje.
Pokud má vlak, kterým jedu, první třídu, beru ji vždycky.
Pokud koupíš jízdenku online máš i v druhé třídě místenku v ceně.
Je to možné :)
Máš pravdu
Místenka je přes eshop v ceně (bez příplatku) i ve dvojce, dokonce i pro pro osoby 65+ co jedou za polovic.
A ty „dárky“ taky záleží na trati jestli je tam konkurence soukromníků, z Prahy do Hradce nic, do Pardubic sem dostal vodu a noviny i když to bylo za úplně stejný ČD tarif. Ale už je to dost let zpátky.
Víc místa, míň lidí, celkově menší pohyb lidí, větší klid, akorát v těch půlených vozech někteří při vystupování drze procházejí přes jedničku. A několik let už je to jen 33% navíc oproti ceně dvojky, dřív bývalo 50% (pokud nemáš důchodcovskou, studentskou slevu nebo na té trase není relační sleva, to platí jen ve dvojce). Ale je fakt, že i ta dvojka se zlepšila, v modernizovaných vozech už nejsou koženkové sedačky atd.
Žijeme ve státě kde se krade vše, natož kola, je to smutné.
Nějaký jiný stát, kde se nekrade?
Ukrajina…
No tam se většinou kradené věci vyváží.
bylo a bude – „Na nádraží ( a ve vlaku) se kradlo vždycky a bude se krást dál. Jinak to nejde“ (Josef Švejk).
Ve smluvních přepravních podmínkách ČD, což je takový právní základ, se píše: Cestující je povinen během celé přepravy dohlížet nad spoluzavazadlem, zajišťovat bezpečnou manipulaci se spoluzavazadlem a odpovídá za případnou škodu vzniklou z přepravy spoluzavazadla.
Takže je to asi jasné. Ukradnou ti kolo, tvoje chyba, nedodržoval jsi přepravní podmínky.
Tak podobne veci pisou v satnach a odpovednosti se tim za odlozene veci nezbavej.
Kolo – spoluzavazadlo není odložená věc. Je to předmět přepravovaný pod dohledem cestujícího. S šatnou to tudíž nemá nic společného.
Ja tim chtel jen napsat, ze to co si napise provozovatel nemusi vzdy odpovidat tomu jaka je pravni realita. Jak je to v pripade CD nevim. Misto sem bych se radsi zeptal pravnika :-).
Smluvní přepravní podmínky nejsou jen tak nějaký papír nebo výmysl, je to základní dokument dopravce ze kterého právník vychází.
To je i najemni smlouva, ale pokud obsahuje ustanoveni, ktera odporuji zakonu, tak jsou neplatna, smlouva nesmlouva. Znovu nejsem pravnik, myslim, ze ani ty ne, jen pisu, ze ikdyz si CD napisou, ze za nic neruci, tak to nemusi byt pravda, ale muze, nevim. Proste neveril bych slepe CD, ze to co pise je pravda.
Zkus popsat, jak se to vlastně stalo. Tos jel s kolem někam daleko a chlastali jste?
Já jezdím vlakem několikrát do roka a jako bych si všiml, že mi někdo odchází s kolem. U rychlíků sedím prakticky na dohled kola.
Tak snad u háku na kola jsou sedátka, tak si sednu vedle kola. Kdyby tam nebyly sedátka, tak si sednu buď na zem vedle kola nebo vedlejší místnost je s tou místností s hákem na kola propojena sklem, tak bez problému se dá všimnout jestli někdo maká na kolo.
Budeš sedět třeba dvě hodiny na zemi?
Počkáme, co tazatel napíše, beztak to bude zase nějaký flame. :))
Proč dvě hodiny. Stačí minutu – dvě na každé zastávce.
Aha. A co když ti zloděj sundá kolo z háku mezi stanicema při jízdě rychlíkem, odnese ho o 3 vagóny dál, a tam v pravej okamžik vystoupí na druhou stranu od perónu? To jako budeš ve stanici lítat od strany k druhý straně vagónu, a budeš čumět, kdo kam vylézá? A když ho konečně uvidíš, tak pak nestihneš vystoupit? Tobě asi nikdo nikdy nic neukradl. Nepodceňuj zloděje,
Nejsem naivní, kolo si ve vlaku hlídám. Jezdím s kolem vlakem už 35 let a pořád nic :-) .
A pak jsi se probudil. :-) Jel jsi vůbec někdy vlakem?
Ne, co je to vlak?
To už by byla hodně hodně smůla. A čorka se tim vystavuje riziku po zbytečně dlouhou dobu, takže dost nepravděpodobné. Pokud vůbec opačné dveře otevře, s kolem poleze metr dolů do kolejí, Velký prd.
Prostě jak vlak zastaví tak to vezme z háku a jde s tim ven na perón, nasedne, odjede. Akce na 10 vteřin a sotva si toho někdo bude všímat, prostě vystupuje týpek s kolem.
Zrovna jsem se chtel zeptat, kolik tak hlidajicich cyklistu bezne jezdi v casti pro kola. To tam musi byt docela narvano :)
Klidně, když nejsou místa na sezení jako když jedu vlakem bez kola sednu si klidně na zem, pro mě je to lepší než třeba 1,5 hodiny stát na místě.
Klidně bych i dvě hodiny stál než bych nechal kolo mimo dohled. Stačí aby si někdo vzal na památku třeba osu ( 5 sec ) a domů jdu pěšky a o litr a víc chudší.
S tím stáním souhlasím. Ale nechápu tu osu. Jakože pevnou osu? Nebo jinou nějakou?
Ano, pevnou osu.
Kolik je ročně ve vlaku ukradených samostatných pevných os v ČR?
Děkuji :-)
aj keby jenom jedna aj tak to nastve
Tak to raději ani nevylézej z baráku… ;-)
ja davam pozor v lavo. vpravo hore dole.....ked som vo vlaku a mam kolo
To netuším. Myslel jsem to jako příklad toho, kdyby chtěl někdo rychle a víceméně nenápadně zaškodit. To že bych si hlídal zda mi s kolem někdo nevystoupí ve stanici mi ještě nezaručí, že se mi v něm někdo nepovrtá během jízdy.
Hele, třeba i hodně. Ale nejspíše to nikdo neeviduje a nezveřejňuje. :-)
vosum,nemáš zač
Pevnou osu? Jakože fakt? To bych opravdu nečekal, k čemu někomu bude jen pevná osa? A to od někud ještě vyštrachá inbus na její povolení? ;-)
Hodně pevných os je na rychloupínák :) a byť to byl z jeho strany jen příklad, že i taková blbost ti způsobí nepříjemnosti, tak když už se toho chytáte takhle doslova, tak občas se opravdu stane, že ze zamčeného ale nehlídaného kola něco zmizí, pokud to jde rychle odmontovat. Světla a další vybavení je klasika, už tu byly ale i takové srandy, jako je ukradená sedlovka se sedlem nebo demontované kolo.
Já si tedy zajišťuji kolo vždy symbolickým zámkem, ale že bych z něj úplně vše demontoval to tedy ne, ale lidé jsou asi dementní a jsou ti schopni ukrást i blbej bidon? :-(
Prostě sekat ruce nazdar!
Tak na to vem jed, že i bidon jsou schopní ukrást :D
Jo, mě z košíku na skládačce před Lidlem někdo ukradl tuhle síťku.
https://www.topeak.com/…24-CARGO-NET
Naštěstí není moc běžné a není to vidět, že i košík je snadno sundavací.
V Dejvicích jsem skoro každý den chodil okolo zamčeného kola za rám k zábradlí – úplně obyčejná stará Merida – ze kterého během pár týdnů zmizelo všechno kromě rámu středu a klik. :-) Nejdřív sedlo a sedlovka, pak kola atd.
Jezdím s kolem každej tejden minimálně 2× někdy i 4× skoro 2h ve vlaku už asi 7 let a pokud nejsou volny sedadla tak, abych na kolo přímo videl, sedím na zemi a sem u kola. Rozhodně mě to za to stoji…si nenechám někym ukrast tak drahou věc jako kolo, jen proto že nevydržím chvíli stát nebo sedět na zemi. Ale je pravda že většina cestujících co jedou se mnou a maj kolo to neřeší hodej kolo na hák a jdou hledat volný místo
Mně by asi taky nenapadlo že kolo někdo ukradne.
Zkušenosti tady ze Severní Moravy mě naučily věci vnímat tak, že mě už pomalu ani nenapadá, že kolo bez dozoru není ukradeno :)
Tak to jsou typické myšlenkové pochody cikorek a podobných. Jak to není pod zámkem, asi to nikomu nepatří a můžu si to vzít…
Jiří není cikorka :)
To jsou i zkušeosti ze zbytku ČR. Prostě to necháš dál jak na dosah ruky a máš velkou šanci, že se skolem už nikdy neshledáte. :) Fakt, kolo max na dosah ruky nebo úschova během přepravy.
+1
A nevíte někdo, jak je to, když kolo ukradnou ve vlaku a je pojištěné? Myslím samozřejmě pokud bylo zamčené.
Jinak si myslím, že pokud kolo bylo jako spoluzavazadlo, tak za to asi ČD nemají žádnou zodpovědnost. Ale nejsem právník.
Nejlepší bude zeptat se v pojišťovně.
To jsem se ptal a pojišťovačka mi tvrdila, že v tomhle za to mají odpovědnost dráhy. Mně se to moc nezdá, vzhledem k tomu, co mají dráhy v těch podmínkách. Proto se ptám tady, jestli někdo znalý třeba z oboru neví.
Dráhy mají odpovědnost v případě, že se kolo přepravuje formou úschovy během přepravy. Pokud se přepravuje jako spoluzavazadlo, tak má odpovědnost cestující. Základní způsoby přepravy kola by měli v pojišťovně znát.
Ještě napiš, jaký limit odpovědnosti mají dráhy při úschově během přepravy. Když jsem jel kdysi dávno s kolem vlakem, bylo to 5000 Kč, což je úplně k ničemu. Dnes to asi bude víc, ale pochybuju, že to bude stačit na průměrné kolo zde na BF…
Limit je 30000 Kč.
Myslím, že mě říkal průvodčí, že to je 50k Kč, dražší věci by se neměly přepravovat v úschově. Ale mě ji už zrušili takže to nevím jistě tohle bylo tak 4 roky zpět
Já když jel vloni s kolem za 1500 z prahy do hranic na moravě, tak jsem stejně na něho pořád čuměl.
Tady v čr je spíš jistější, že o něj příjdeš, než že ne.
Ale mistře, vy zlobíte:))
:-)
Já bych měl jen dotaz stran té brazilské kávy…:-)
Zcela chápu prvotní rozčarování. Ale dej tomu čas a pak, střízlivým pohledem bez vášní, po přečtení smluvních přepravních podmínek zjistíš, že ČD jsou pro takové případy kryté a vina je bohužel čistě na tvé straně. Já osobně jsem ve vlacích paranoidní, protože jimi jezdím velice často a vidím, jaké sociální skupiny v ČR tento druh přepravy využívají, a když už musím kolo přepravovat vlakem, tak ho obyčejným lankovým zámkem přichytím k držákům. Navíc se snažím sedat co nejblíže kola, na místenku nehledě.
Hlavně v zastávkách hlídal jestli někdo třeba nenakládá další kolo, kamarád měl z vlaku pěkně dorvaná nova karbonová riditka jen proto ze nějaký blbec tam potřeboval narvat nějakou plečku.
Mě přijde, že tohle prostě určitý skupině méně bystrých nedochází. Mě nedávno obouchala nový auto nějaká kráva při parkování (měla smůlu, že jsem to viděl, moje smůla, že jsem přišel pozdě) a její reakce byla „se neposer“
Tak plno lidi si dnes neni schopna hlidat decka. Natoz aby si pohlidali kolo.. :))
Mohu potvrdit. Občas se stane, že mi na parkovišti nějaké vbehne pod kola. Člověk to nevidí a když už to při tom couvani uciti, tak už se nedá nic dělat.
Kdyby jen děcka, mi takhle za couvající auto celkem běžně lezou dospělí… ty alespoň vidíš v zrcátku, ale když to dělají dospělí, tak je bohužel velmi malá šance, že naučí děcka nelézt za couvající auta :( Už jsem měl taky jeden incident, kdy jsem spěchal, přilítnul jsem na parkoviště, že se tam motají dva dospělí jsem viděl, ale byli daleko na to, aby mi stihli vlézt za auto (nebo jsem si to aspoň myslel), tak jsem s nimi moc nepočítal. Viditelně jsem si nadjel na couvání, okamžitě jsem tam hodil zpátečku, naposledy jsem koukl na ty dva kde jsou a začal jsem couvat. No a o dvě vteřiny později rána, protože ženská mi stihla za auto strčit nákupní vozík… prostě neřešila že tam manévruju a evidentně se chystám couvat, prostě šla :D
Proto vždycky buzeruju celou rodinu o tom, že se na těch parkovištích musí děti držet nás dospělých za ruce a že nemají nikde běhat.
A bohužel musím takto buzerovat i ženu, protože už se i stalo, že s dcerou vešla před couvajici auto, které dceru málem srazilo. Pán řidič naštěstí zastavil. Žena seřvala nejdříve jeho, a potom mě, který se jí „nezastal“.
Bůh stvořil ženu aby Adamovi nebylo smutno:-)
Jo, před nákupákama je to solidní přehlídka … čehokoliv.
A kdo drží za ruku tebe? :)
Samozřejmě žena :-)
A ženu samozřejmě ty, takže je to pokrytý ze všech stran…:-)
No ale oni jsou oba nesvéprávní, takže je to celkově k prdu :))
Jasně, chyba je v tom, že si nehlidal kolo? Mě teda přijde normální nekrást, tak jako mi přijde normální třeba vyhodit nájemníka když neplatí. Bohužel oboje je trochu unreal.
Ja se nepru o to co je normalni. Tady jde ze zijes v nejake realite a podle toho se musis zaridit a co je nebo neni spatne, co by se melo a nemelo je irelevantni.
Nebuď naivní.
Samozřejmě. Hlavní problém jsou zloději.
Nicméně, k čemu ti bude, že jsi v právu?
Já bych teda počkal na stanovisko právníka. Jak psal ORM, ne vše, co je ve smluvních podmínkách/smlouvě musí být v souladu se zákonem…
otázkou pak ale bude, jak se k tomu ČekejDobu postaví. Pokud bych se měl soudit, tak je otázka, zda to za to stojí…
SPP jsou za mnoho let používání vyladěné. Myslet si, že je v nich něco v rozporu s nadřazenými právními předpisy je naivní.
Za mnoho let se mnohokrát mění legislativa. Jak jsem psal, počkal bych na stanovisko právníka. SPP je v podstatě jednostranný dokument který předkládá přepravovanému. Naivní by bylo sklopit hlavu
Jsou platné ve znění 17. změny, je na ně spoleh :-) .
Docela silný tvrzení, hlavně spojení ČD a spoleh :)
Možná máš pravdu, jak bych stejně zadal analýzu právníkovi, ne každej jako ty, spoléhá na správnost vydaného dokumentu
Myslíš si, že po mnoha letech používání SPP v podobných sporech se najednou najde nějaká chyba? Je to, samozřejmě, možné, ale pravděpodobnost bude téměř nulová a cena za právní analýzu a následný soud s ČD nenulová.
A ty víš kolik bylo podobných sporů. Nebo jen plácáš?
Podobne bys to rekl i u bank, ale i tak banky spory prohravaj …
Uvidíme, co zakladatel vlákna na ČD vysoudí, pak budeme chytřejší.
Kolo je spoluzavazadlo, je to definice pro něco většího než je příruční zavazadlo, podstata je stejná, zodpovědnost ohlídat si to je na Tobě.
Odlozil jsi to na misto urcene, tj. stojan na kola v prislusne casti vozu, podobne jako odkladas kabat na vesak v prislusne casti restaurace. Nemuzes si to vzit sebou po celem vlaku. Ja nevim jak to je, jen bych nebyl tak servilni jako singlespeed, protoze historie ukazuje, ze to co si myslime, ze je dogma casto odporuje nejakemu zakonu :-).
Ano, je to jako když si dáš kolo do stojanu před supermarketem.
Hele ale ja chapu co Orm rika. Pred tim, nez soud rozhodl, ze kdyz si das kabat na vesak v cekarne, tak ti za nej doktor ruci, taky uplne vsichni presne vedeli, jaka to je blbost neco z doktora vymahat. Jak se to prici zdravemu rozumu a je to stejne jako kdyz si ho povesis nekde jinde atd. A ejhle (ac se to teda podle me porad zdravemu rozumu prici), doktor za nej ruci. I kdyz si tam napise metrovym napisem nad stojan, ze neruci → je mu to uplne prd platny. (Ono podobnych veci je vic, treba s rucenim za uskladnena kola zamestnancu apod.)
A tohle klidne muze byt podobny priklad, a i kdyz by se taky pricil memu uvazovani, k soudu se proste nechodi pro spravedlivost a uplne detaily nezname. Jestli mu prodali mistenku o dva vagony vedle apod. muze mit sanci.
Prepravni podminky jsou sice lety pouzivana zalezitost, ale rozhodne ne neprustrelna. Namatkou vycty pomucek pro hendikepovane apod. kdy je soud proste rozebral.
Ano, rozumím, občas i soud vydá nesmyslný rozsudek. A souhlasím s tebou, z pohledu našeho vlákna by bylo zajímavější, kdyby soud proběhl. Jenže všichni tak nějak tušíme, že zakladatel vlákna se soudit vůbec nebude…
Tak ho k tomu docpeme ne? Mne by pak jeste zajimalo na kolik ho to vyjde. To bude tak pulka noveho kola ne?
pokud vyhraje tak nic
No tak to taky není úplně 100% pravda, protože kdyby náhodou vyhrál, což je teda asi pravděpodobné jak výhra ve sportce, tak mu ještě soud musí uznat vynaložené náklady. A to celé až na konci řízení a d té doby bude platit a platit a platit. A pak je ještě otázka jak bude mít sepsanou smlouvu s advokátem a jestli tam nebude nějaký bonus za jeho dobře odvedenou práci. :)
Začít se soudit pokud to není nezbytně nutné je ten nejblbější nápad co může člověka napadnout. Hromada ztraceného času, utracených peněz s nejistým výsledkem. Kolo bych oplakal a místo peněz na soud šetřil na nové.
Na to ale tyhle velke firmy (banky, pojistovny, ale treba i stat) spolehaj, ze to lidi kvuli nakladum nebudou resit a radsi si nechaj srat na hlavu. To je ale cesta do pekla. Neni potreba se hned soudit. Rozumnej advokat ti hned rekne jestli to ma nebo nema cenu.
Prosimtě, jak tam v závorce píšeš o uskladněných kolech zaměstanců – mohl bys to trochu rozvést nebo mě odkázat na nějaký precedent? Zajímalo by mě jak to je, řešíme to teď v práci. Chce se po nás rvat kola do určené kolárny, avšak samozřejmě mimo dohled a samozřejmě „zaměstnavatel nenese odpovědnost“. Má na tento alibismus právo, když je kolárna špatně zabezpečená a mimo dohled?
Napiš místnímu uživateli https://www.bike-forum.cz/…minemlaedere jestli si dobře pamatuju, tak je to právník co se tím zabýval v té jeho předložené novele.
To je článek z roku 2007. U nás kolo v práci by byla prqvdepody věc neobvyklá. Cyklisti odešli, přišli necyklisti, takže v práci jsme na kole max dva, bejvalo nás víc.
Ano, odložil kolo na místo k tomu určené. A šel si sednout na místo, na které měl místenku. Nicméně ho nikdo k tomu, aby si tam sedl, nenutil. Mohl vznést stížnost na průvodčího (zcela zbytečnou), že z místa určeného k sezení na kolo nevidí. Že si tam sedl byla jeho volba. Od kola bych prostě neodešel. Udělal chybu, a za tu zaplatil. Bohužel.
Asi tak…
:D dej to do vtipů..
Vina na jeho straně? Já si teda myslím, že vina je především na straně toho, kdo to kolo ukradl.
I to je názor, nicméně na vinu jiného doplácí okradený. Osobně mi to za to nestojí a své věci si v rámci možností raději pohlídám.
Tak to je samozřejmý, hlídat si věci, ale nikdy bych neřekl někomu okradenýmu, že to je jeho vina. Já za posledních 10, 15 let nechal jednikrát kolo bez dozoru, zapomněl jsem ho teď na dovolený uklidit z terasy u chatky v oploceným areálu a hned čórka! naštěstí jsem se nějak záhadně vzbudil a rychle utíkal za ním se strašidelným řevem a naštěstí se nevešel 790mm řidítkama do pootevřený brány u výjezdu v areálu, spadnul, kolo odhodil a já dopadl dobře, ale je to až k neuvěření, vždycky dávám kolo dovnitř, jednou zapomenu a už to mohlo bejt, bohužel doba zlá a krádeží opět přibývá :/
Opět přibývá? Kua :-(
Když jedu s kolem tak před každou zastávkou čiham u kol pak jdu sednout tedy u ČD u Lea tam je to jiné kolo krásně vidíš. Taky se mi stalo kolo v jednom vagónu místa jinde čekal jsem u kolo stím nám problém. Pendolimo tam je to taky v klidu vidíš na kola.
ja se hlavne furt nejak nemuzu domaknout toho, KDO a jakym zpusobem mel teda to kolo hlidat? Pokud jsou vinny drahy, tak asi nekdo z drah. Kdo teda? Nebo maj v pripade ze ti daj mistenku ktera neni kolu na dohled, ti pridat zamek na kolo?
Když mi ve vlaku ukradnou zavazadlo, tak mi ho měl hlídat průvodčí?
Zavazadlo si můžeš vzít s sebou k místenkovému sedadlu a dohlížet na něj. Kolo odložíš na místo k tomu určené. Mají dráhy v podmínkách, že odložené kolo musí být řádně zabezpečené proti krádeži? Tohle by mohla být podstatná podmínka, pojišťovny to v podmínkách mají.
nic takovýho v podmínkách mít nemusí, protože kolo buď převážíš službou úschova během přepravy, kde za něj dráhy odpovídají, nebo na vyhrazeném místě jako spoluzavazadlo, za jehož bezpečnost odpovídáš Ty, což je diskutovaný případ. Je tedy na Tvém uvážení, jako cestu k zabezpečení svého zavazadla zvolíš, nikoli na ČD. Stačí si to přečíst, jde asi o 20 řádků.
Je právě otázka, zda se mohou dráhy zbavit odpovědnosti za uložení věci na místě tomu vyhrazeném. Bylo by docela zajímavé, kdyby soud proběhl. V historii už prohrály násobně větší firmy. Anebo najít nějakou judikaturu, pokud už v tomto ohledu soud někdy proběhl.
není to žádná otázka, kolo je spoluzavazadlo, za které ČD nenesou zodpovědnost. Úplně stejně máš nad sebou místo pro kufr, dráhy za něj ale žádnou odpovědnost nemají, přestože jde jednoznačně o místo určené k přepravě zavazadel.
Raději bych viděl rozhodnutí soudu než výklad zákona jedním ze subjektů sporu.
já takovej rozsudek mám pro krádež zavazadla, kdy náš okradenej generál pár let zpět trval na vymáhání na drahách. Advokátní kancelář stála několikanásobek způsobené škody, upozorňovala předem, že to nejspíš neklapne a taky neklaplo.
Ale jak jsem psal kolegovi níže, lpění na rozsudku udělá jeho právníkovi jistě radost.
Tady by mohla být významná nuance mezi zavazadlem, které můžeš mít u sebe a kolem, které musíš odložit mimo dohled. A pokud na trase nebylo možno poslat kolo úschovnou? Dráhy se zase asi budou točit na tom, že kolo nebylo řádně zabezpečeno proti krádeži. Ale měli by to mít taxativně v podmínkách jako pojišťovny. Zkusit, zda by do toho právník nešel za dobrou provizi z vyhrané částky. Případně by si mohl na tom udělat jméno. Podle jeho reakce se pozná, jak si věří.
že Ty jsi právník a hledáš hejla? Protože jestli ne, tak žiješ naprostej scifi příběh jak o provizi z necelých 70 000 potenciální škody, tak o odpovědnosti za škodu, no a ten appendix o „udělání si jména“, masakr :-).
Naprosto nic Ti v přepravě nebrání na kolo dohlížet, to není taška uložená před pokladnou v samoobsluze nebo kabát v šatně, kde je dohled by default vyloučenej.
Na čem si udělá jméno? Na ukradeném kole? To asi těžko. Jinak právník je ***** drahá záležitost. Předžalobní výzva mě vyšla na 10 tisíc a soud na dvacet. Vysoudil jsem 40 tisíc, takže se to moc nevyplatilo.
Přesně tak a proto se vždy těm kašparům směji, když se někdo začne ohánět právníkem a jak konzultoval to a to a má od něj stanovisko, atp… :-D
Ano, firmy mají různé paušály, u kterých jsou konzultace standard, ale aby někdo konzultoval nějakou ptákovinu, zaplatil za to například 5.000,– Kč, když třeba i smrdí korunou, to určitě… ;o)
„a kolem, které musíš odložit mimo dohled.“
A to je prosím pěkně které kolo?
mimochodem teda stojan na kola před samoškou je taky nesporně určenej k uložení kola, hodně zdaru se soudem, až Ti tam byť zamčené kolo ukradnou ;-)
To by měla hradit pojišťovna z pojištění domácnosti. Ale komu se to vlastně fandí? Okradenému cyklistovi nebo drahám? Že se na okradeného spustila lavina, že si to zavinil sám.
Nefandí se nikomu. Dráhy opravdu za to že mu někdo ukradl kolo nemohou.
Ano, je to tak, nemohou za to ani dráhy a ani okradený, může za to v prvé řadě pachatel! Dopadnout a odseknout ruku, středověk měl něco do sebe! ;-)
Však stále existují místa na světě kde to tak je. Třeba tam kde jsou muslimové.
Nicméně snad nikdy v historii lidstva přísný tresty neznamenaly absenci zločinu. V Číně za korupci můžeš dostat trest smrti a stejně se tam zvesela korumpuje dál, stejně jako se nedá říct, že by setkání rukou někdy nějak závratně zabránilo krádežím.
No, minimálně to zabrání recidivě =)
A recidivistů je v systému dost a dost.
Přesně tak, když příjde dotyčný o jednu ruku, tak ho to věřím poučí na tolik, že už o tu druhou nebude chtít přijít, přece jenom život bez obou rukou už je dosti složitý ;-)
A navíc nohama se blbě krade! :-)
Vzpomínáš na Básníky?
„Víte kdo to byl bezrukej Frantík? Ten nohama psal, i maloval!“
:-)
Hele. kdyby škodu platily ČD, pak se můžeme dohodnout a navzájem si „krást“ kola. ČD to pak vždy zaplatí. To by bylo fajn, že?
Jo a dráhy přestanou vozit kola. To někdo chce?
Myslím,že je to úplně stejný jako v MHD.
Když Tě v ní někdo okrade,tak jdeš na fízlárnu a ne na dopravní kancelář.
no, právě…
Celkem drahá lekce, chápu že si naštvaný. Když vlakem přepravuju kolo, vždy ho mám na dohled a i tak ho chodím pro jistotu, minimálně co pár zastávek kontrolovat. To samé když jedem v grupě, dycky minimálně jeden musí vidět na kola a u zastávky vždy spozorníme všichni, protože víme, že jsme v ČR a nemáme kola za 5 korun.
Kdybys měl třeba šajnu okolo které zastávky ti to ukradli, tak bych si udělal výlet po okolních bazarech a zástavárnách. Bude jich tam třeba 5–10, ježdění max na jeden den. Samozřejmě musí být nahlášeno na polici i s výrobním číslem a kdybys ho objevil, volat cajty, neřešit nic na vlastní pěst.
Já teda vždy když jedu vlakem, tak mám vedle kola sedátko či i sedačku, které jsou rezervované pro cyklisty. Takže si sednu tam. Ještě jsem se nesetkal s vagónem, který by to neměl.
Tak to málo jezdíš ;.) Představ si, že ještě pořád jezdí i takové ty vlaky, co nemají ani zajištěné dveře, a místo prvního kupé jsou tam háky na kola :-D
No právě že jezdím dost a nikde jsem neviděl, že by tam sedačky nebyly. Jak u lokálek, tak rychlíků či pendolína. Asi vím co myslíš ale tam jsou sedátka taky.
Jsou minimálně dva typy nových / repasovaných ,,rychlíkových" vagónů. Ten hromadný co je na fotce a pak kupéčkový, kde prostor pro kola zabírá prostor cca prvních dvou kupé a naproti prostoru pro kola je hajzl. V tomto prostoru sedátka nejsou a z kupé na kola samozřejmě nijak vidět není. Mimo to asi existuje i varianta kupé bez prostoru pro kola a možná se to může lišit i trať od trati.
Uspořadání normálních vagónů je spousta. Ale to je fuk, pokud na kolo ze sedačky nevidim tak si ve stanici stoupnu a jdu se podívat. Nebo se utábořim rovnou u něho. Nechat kolo bez dozoru x zastávek v kuse, to bych asi neudělal ani v Rakousku.
Takhle třeba vypadá běžný rychlíkový vůz. Tam opravdu není sedadlo hned vedle kola.
Já je tam vidím :)
Kruci, máš pravdu:) Jsem chtěl říct, že ta rezervovaná místa pro cyklisty jsou až za přepážkou a úplně přehlídl ty sklopný na straně. Dobře, nebudu psát na internety před prvním ranním kafem.
:D
Je jich ale méně, než kol ;)
Chtěl jsi napsat, že je jich tam méně, než háků na kola, viď ? Víš jak, nikdy nevíš :)
Zajisté =)
Je jich tam dost pro toho bambulu, ktery jediny zodpovedny hlida kola a ostatni z party chlastaji v oddeleni. Pak na trailu si ty role prohodi. Ovsem realita byva jina, alespon jak ji znam ja. Presne takovym vozem se vracim pred vanocema domu z Prahy do Otrokovic. Oddeleni k sezeni byva huste obsazene chlastajicima polakama a dalsima cestujicimi z Prahy smer Ostrava (a na Slovensko), studenti z vejsky s krosnama, rodiny a hlavne duchodci s narvanyma kabelama. Pac jedu prvnim vlakem po prijezdu z letiste, tak si mistenku nekoupim. Do oddeleni k sezeni se ani nesnazim dostat, je to zbytecne a stejne je nechutne nacpane. Jdu primo k tomuto oddeleni pro kola, brasnu hodim na zem a cestu do Olomouce obvykle prostojim. Ty sedacky naproti obsadi rodice s detma a ja sam jsem zabarykadovany kocarkama. Pres ty by na haky nikdo zadne kolo nedostal. Toto je moje zkusenost z doby pred vanoccema. Jestli je to behem roku jinak netusim.
Zase na druhou stranu – kolik jezdí v zimě lidí s kolem vlakem?
:D
Jenomže zrovna tyto dvě místa se nepárují s místy pro kolo. Ty vždy dostaneš až za dveřmi.
Osobně se snažím brát místo v uličce do kříže abych na kola viděl, a pak stejně sedím přímo u kol. Hlavně cestou zpátky abych nezasmrděl celý vagón ????
Ahoj,
osobně mám dvě zkušenosti s cestováním v ČD s kolem,
Vždy směr Ostrava ⇒ Praha a zpět, vždy stejné nervy.
1.) kolo na háku v uličce + lidé s batohy, taškami atd.. neřeší, že se batohem dotýkají kola a to div se nespadlo..
2.) jednou jsem měl dát kolo do vagonu pro kola, čili vubec jsem neviděl, jak je upevněno, jak ho tam dávají a co bylo nejhorší..na finální zastávce ani průvodčí nevěděl, že někde kolo mám a vlak s kolem málem ujel
Abych to shrnul, po této zkušenosti (bod 2) již odmítám cestovat v ČD s kolem, raději do té Prahy pojedu autem.
Já vždycky v pohodě, ale jezdím tam kde je to v pohodě, průvodčí si vždy vzpomněli naštěstí :)
Zkus leo a. Máš klid
Hele, a jak to mají v rj vůbec?
Jak mohu přepravit své jízdní kolo ve vlaku a v autobuse?
Ve vlacích kategorie R přepravujeme kola pouze ve vozech 2. třídy za poplatek 30 Kč. Místo pro převoz kola je nutné předem zarezervovat při rezervaci vaší jízdenky, a to v sekci Doplňkové služby. Kapacita pro umístění kol ve voze je omezena.
Ve vlacích kategorie RJ není možné kola převážet.
V autobusech RegioJetu přepravíte své kolo v zavazadlovém prostoru, a to jako zavazadlo, za příslušných cenových podmínek daných pro konkrétní linku. Kolo je přepraveno pouze pokud je složené a zabalené tak, aby nepoškodilo jiná zavazadla. Přepravu kola garantujeme pouze pokud si ji předem zakoupíte v doplňkových službách v online prodejním systému. Jinak je přeprava kol zajištěna jen v případě volné kapacity zavazadlového prostoru.
Další informace a podrobnosti získáte na stránce Přeprava zavazadel, dětí a zvířat.
Aha, takže vlastně nemají možnost převozu kol.
Díky
Proto se všichni cyklouni sypou do vlaků ČD.
na regionálních tratích ano. A povinnou rezervaci beru jako benefit. Není neobvyklé, že vezu kolo a na mém háku visí cizí. Už jsem tak řešil i pár velmi nepříjemných hádek u plných věšáků
Tak zrovna na trase Praha – Ostrava kola přepravují jen ČD ☹️
já zažil taky nervy:) přepravoval jsem kolo ve vlaku ve vagoně zvaném hitláku což je vagon půleny na prostor pro zavazadla (kola) hlídané ČD a druhá část jsou kupé. Jel jsem a po cestě přistoupil nějaký cyklo tábor cca asi dvacet dětí s kolama. Já jel až do Vršovic, kde vlak končil a jel přes Hlavní nádraží, kdy ty děti vystupovaly. Jen tak ze zvědavosti jsem se vyložil do okna a sledoval ruch na hlavním a jaké bylo moje štěstí, že jsem si vybral stranu k nástupišti a najednou vidím jak nějaké to dítě vede moje kolo a odchází pryč (braly ty kola jak jim je podával ten průvodčí) evidentně to dítě vůbec netušilo , že to kolo není jejich. Tak jsem zařval a ditě kolo vrátilo. Pak jsem měl celkem nepříjemný proslov k průvodčímu ve Vršovicích na konečný :)))) tak mi jako kompenzaci za ty nervy nabídnul nějakou pumpičku co tam upadla z nějakého kola těch dětí :)))))
:) Zrovna tusim ve Vrsovicich, zejmena v lete to je hukot, i hlavni. Jezdim občas do jiznich Cech vlakem (bez kola), tam jezdej vodaci, cyklisti, alkoholici bez zbytecnjech zavazadel (ja) :)
Miluju tahle vlákna, kde se objevujou historky ze života. Kua, já měl bejt Hašek, buď bych chytal nebo psal…
chytal ? nebo chlastal ? :-)
mohlo to mít druhý díl kdyby mi pan průvodčí ve Vršovicích předal dětské kolo…
mám ještě jednu …
byl jsem na výletě s kolem a v Ledečku jsem končil v nádražní restauraci. Pak jsem se rozhodl že pojedu s kolem vlakem domu (par piv už jsem měl) začalo se stmívat. Jdu si koupit lístek do kasy a týpek co mi prodal lístek do Prahy se vyvalil ven s plácačkou. Byl venku dřív než já. Uklidil jsem peníze a lístek vyjdu ven a tam stoji tři vlaky a jeden odjíždí a tak mu říkám " doufám že neodjíždí ten vlak na který jste mi právě prodal lístek" a on že jo , pak už jsem mu jen tykal a byl sprostý, on zamknul se v tom budníku a já šlapal do Sázavy na kole. Tam už o mě na nádraží věděli a omlouvali se a paní průvodčí v dalším vlaku se také omlouvala a říkala von je Jarda takovej divnej..... :))))
Ještě byla možnost dát dalších pár piv a použít kolo jako berlu k udržení se na nohou při čekání na další spoj. Tak by to napsal Hašek:-)))
Ahoj.
viz bod číslo 3: https://www.mtbiker.cz/…leznici.html
Za kolo, včetně příslušenství, si po celou dobu jeho přepravy zodpovídáte sami. Tzn. že při případných škodách na kole, jeho odcizení nebo krádeže zavazadel, máte u přepravce smůlu z hlediska náhrady utrpěné škody.
jinak jsem pročetl příspěvky a připadá mi, že zamyká ve vlaku-rychliku kolo jen menšina lidí. vagon je něco jako veřejný prostor. takže když na něj nevidím, tak zamykám. a i když dřepíme v jídeláku, tak někdo z nás kouká na zastávkách ven, co kdyby. a u „nebezpečných“ měst tam někdo z nás na zastávce hlídá. to že sundaváme světla, bidony a ostatní věci co se nechaj rychle utrhnout ani nemluvim.
Ta informace že si někdo ve vlaku nezamkne kolo, je pro mě překvapivá, až šokující. Nicméně, ani zamčené kolo není žádná zvláštní ochrana. Spíše jen takova samozřejmost.
Základ je, být pořád u kola.
nerozumím informaci „místenka však vedle“. Zatím v každém vlaku, kterým jsem přepravoval kolo (jezdím tak párkrát ročně), jsem kupoval místenku a je daná vazba číslo háku/místo k sezení. Místa jsou hned vedle sektoru s kolama, pravda některá otočená od nich, ale není nijak složité se před zastávkou otočit a podívat.
Tomu, že bude právník zkoumat možnosti věřím, bo je placenej (Tebou) od hodiny, nicméně jsou to vyhozené peníze. Nemám tedy přímou zkušenost s kolem, ale s několika notebooky a zavazadly kolegů ano.
Obavam se, ze zakladatel velice zahy pochopil, kde se stala chyba a dalsim vysvetlovanim a odpovedmi by tady ziskal uz jen posmech.
Vzpomnel jsem si ale, ze pred par lety se stala podobna udalost, kdy nejake holcine ve vlaku ukradli novou ziletku. Ale pac to byla fesna cyklistka, tak nejak do tydne mela na sbirce usporadane nevim kym dostatek penez na nakup nove. Stacilo si postezovat na facebooku. To uz tak byva.
Ta holčina byla ale závodník.
Třeba je tazatel taky to … závodník.
Bývalý…?
Tak ne každej je bohužel fešná cyklistka, co si pak na sociálech pobrečí, jak jí ukradli kolo a následně se jí sbírkou vrátí minimálně částka na nové :)
Ohledně sporu – dostat něco z ČD v tomhle popsaném případě asi nebude reálné.
Nicméně – opravdu dobrý a férový právník (bohužel skoro stejně běžný úkaz, jako slušný politik) nikoho po konzultaci nebude nutit do předem jasně prohraného sporu. Konzultaci vzhledem ke značné škodě bych ale i tak doporučil – mohla se například stát chyba v tom, že (jak chápu) byla prodána jízdenka na místo, které bylo značně vzdálené tomu, aby bylo možno si kolo sám hlídat (což může být chyba systému či pracovníka prodeje – nevím, jak byla jízdenka koupena). Tedy věc, na kterou by se dalo jakž takž právně „útočit“, že není v silách zákazníka, si reálně hlídat svou věc, pokud je jeho místo určeno v jiném vagonu či ještě dále.
Pokud by v teoretické rovině „slušný právník“ (který se podobné problematice věnuje každodenně) následně řekl, že na základě těchto skutečností by nějaké šance na odškodnění viděl, je to pak na zvážení (zda to riziko prohry a výdaje s tím spojené za to stojí).
Pro zajímavost – vinou chyby ve způsobu odeslání české pošty (zaplaceno jsem měl za rychlejší službu, poslali pomalejší službou, zboží se nedostalo do termínu k zákazníkovi, paypal po sporu vrátil peníze zákazníkům, kterým ale zboží reálně přišlo o pár dní později) jsem přišel o cca. 15kkč. Na poště jsem následně (po x měsíců trvajících reklamacích a sporech) „vymohl“ přesně rozdíl mezi tou pomalou a rychlejší dopravou, což bylo dohromady asi 300,– Kč.
Podobně to vidím i v tomto případě s ČD.
A mají ČD nějakou povinnost / závazek to při prodeji jízdenek zohledňovat? Já si nemyslím, že by měly šanci vyhovět i kdyby chtěly.
Jaká je definice značně vzdáleného kola? ČD prodává místenky hned vedle, většinou 1. kupé. Zakladatel nenapsal podrobnosti…
Značně vzdálené kolo má teď, jen přesně neví kde…
„Značná vzdálenost“ je podobná, jako „množství větší, než malé“.
Je fakt ,ze se mi nekdy stane, ze mi prijde email, at ohodnotim eshpo jeste dřív, nez dorazi zboží (většinou ale o zdrzeni vim nebo vim, ze dorazi druhej den po obdrzeni emailu).
Myslim, ze ho dostala primo od dovozce.
Tohle bohužel není univerzální pravidlo. Zrovna teď jsem jel s Arrivou Praha – Tanvald a nejenže tam bylo víc kol než bylo k dispozici háků, ale člověk musí doufat, že při rezervaci ještě bude místo v sektoru sousedícím s přepravním prostorem. U ČD mám dojem, že u rychlíků jsou háky spojené s místenkami. City Elefanty jsou punk, ale zas v nich průvodčí většinou tolerují kola téměř u každých dveří.
Přesně tak. Jel jsem s kolem vlakem ČD z Děčína do Berlína, a sedíš v kupé. Kolo je v jiném oddílu vagónu, a z kupé na něj vůbec vidět nemůžeš.
Nedávno jsem jel vlakem z Č, Třebové do Prahy. vlak měl mít 3 vagony s oddílem pro kola po 6 kusech, rezervaci (pravděpodobně povinnou) tam mělo asi 14 lidí, vlak přijel s vagónem jednim… :-)
Do Elefantů se nevejde skoro nic, kolo s vysokejma ráfkama nepověsíš, 29" s širšíma pláštěma nepověsíš, delší kolo se do 3 sedačkových oddílů nevleze ani na dýlku…
Regionovy jsou docela fajn, pokud to teda neni okupovaný matkama s kočárkama a/nebo bábama s nákupem z kauflandu…
Krátké třísedačkové oddíly jsou na převoz kola pekelné. Nikde netvrdím, že do Elefantů se kola na háky vejdou dobře. Je to punk, ale nějak se to vždycky poskládá. Navíc jednotlivec se poměrně pohodlně může schovat v té chodbičce u věčně nefungujících toalet na začátku a nakonci soupravy. Nouzovým řešením je prostor u dveří, ale to je samozřejmě poslední možnost i když uhýbáš/vystupuješ ve stanicích, najdou se remcalové. Základ je samozřejmě jezdit mimo špičku. S regionovama souhlas. I když doufám, že je nahradí třeba RegioSharky. Tam sice taky může být problém s háky, ale zas je tam ten prostor větší.
U elefantů s kolem do tý kóje nelezu. Radši zůstanu u dveří kde se snažím co nejmíň překážet a ani průvodčí, nebo jak se těm osobám správně říká, se mě nesnaží odkázat na místo.
Ještě mě napadlo, nemáš pojištění odpovědnosti? Pokud ano, možná poradí někdo, kdo se v tom vyzná, jestli by ti pojištovna nemohla plnit třeba z toho.
Pojištění odpovědnosti ale pokrývá případy, kdy ty způsobíš škodu někomu jinému, ne naopak…
To sice ano, ale třeba já tam mám možnost připojištění právě na krádež kola. Takže pokud něco podobného má, klidně bych zavolal pojišťovákovi, za zeptání nic nedá.
Kola nám na dovolený taky jednou ukradli. Bylo to mojí blbostí. Podcenil jsem to, a říkal si, že když je nechám na autě v zamčených nosičích v prdeli světa, tak to bude v pohodě. Nebylo. Taky mám pojistku, a jestli si dobře vzpomínám, tak by mi to tenkrát pojišťovna zaplatila, kdybych se nevzdálil od kol na dobu delší než 5 minut. Pak jsou považována za opuštěná z dohledu. A nedostaneš nic. I když jsou zamčená.
Tady byl ale pořád do 10 metrů v dosahu kola :) Ale asi to na to nebude platit, volal jsem kamarádovi a říkal, že na to je zvlášť pojistka na sportovní vybavení a vyjde asi na 1500 za rok pro kolo v hodnotě 50k Kč.
Taky to může mít každá pojišťovna jinak. Každopádně když jsem pojišťoval barák, tak mi pojišťovák řekl, že když se něco stane, ať mu radši nejdřív zavolám, než začnu něco řešit :)
To je Kooperativa. Nad padesát tisíc musíš mít i kolo v autě pod zámkem aby plnili a v odděleném zavazadlovém prostoru do kterého nejde vidět.
Pochybuju,že by nějaká pojišťovna plnila když kolo nebylo ve vlaku zamčené. Tím všechno končí.
Spíše pojištění domácnosti, pokud je uzavřeno. Pokud kolo bylo na místě k tomu určeném, tak by to možná bylo průchozí. Ale limit plnění bude každopádně nižší.
Zamčené a na místě k tomu určeném.
Jo a mnohdy ten zámek musí mít průřez ze by jsi na nej potřeboval vozejk :-)
.
Tak jseš celkem ještě mladej (pokud nick koresponduje s reálným věkem), takže všechno ještě může přijít… :)
Ale mám takové tušení, že když se někdo posmívá jiným za jejich neštěstí, obvykle se mu to vrátí… tak abys nebyl něčím vyjmenovaným životem obdařen už hodně brzo… :D)
jako mi povidej že si pravnik nenajde par minut na přečtení smluvních podmínek… je jasné jak facka že čd za to neodpovídá… vyhozené peníze za právnika.. je třeba si hlídat zavazadlo..
A kdo ti rekne, ze ty smluvni podminky jsou v souladu s pravem?
To ti řekne soud, jde jen o to jestli dává smysl do toho jit kvůli kolu za 70 tisíc. Šance si myslím je velmi malá, ze by právní oddělení ČD si tohle nepohlidalo, ale právo je kreativní disciplína stejne jako účetnictví, možné je ledacos, já bych do toho asi nešel pokud nemáš kamaráda právníka který to udělá za láhev něčeho dobreho
Hele taková technická. Teď jsem si na e-shopu kupoval jízdenku. No a je to kolo pod vlastním dohledem. Myslím, že k soudu můžeš dát tak sebe.
Já si myslím,že to je jasný od samýho začátku.
Co myslis, ze si tam da dopravce, ze za vsechno ruci? Otazka je zda to ma ci nema stejnou vahu jako kdyz si k vesaku na obleceni das, ze ze za odlozene veci nerucis.
To nedá. Ale sednout do vlaku, kolo nechat někde v chodbičce na háku a naivně si myslet, že za kolo ručí přepravce je blbost už z principu.
Však já jsem pro ať do dá k soudu, hlavně ať sem za těch 5–8 let dá výsledek a částku jakou ho ta sranda stala.
Také hlasuji pro boj. A pravidelne zprávy zde na bf.
Po xté tady opakuješ stejnou blbost s věšákem. Tam padl rozsudek z toho důvodu, že vlastní dohled z merita věci nemůžeš vykonávat. To samé s odkládacími místy na tašky v obchodech, která z toho důvodu zmizela. Rozsudků kvůli ukradeným věcem ve vlaku už padlo mraky.
Ve vlaku Tě nic z dohledu nelimituje a o tom to je.
Proc pises blbost s vesakem, kdyz pak hned pises, ze je to pravda? Celou dobu pisu, ze nevim jak to je, stejne jako to nevis ty nebo ostatni co pisou, ze za to urcite CD neruci, protoze to pise ve svych prepravnich podminkach, jen ze mne ty situace prijdou podobne. Pokud padlo mraky rozsudku. Mas odkaz na nejaky rozusedk ohledne ukradeneho kola? Ve vlaku te nic nelimituje, stejne jako te nelimituje nic v restauraci.
Nelimituje, pokud si dáš svíčkovou na stojáka u věšáku :-D
píšu blbost s věšákem, protože porovnáváš neporovnatelné. V tom případě jde o to, že ten věšák je v čekárně a pacient nemá šanci na své věci dohlédnout v době, kdy je v ordinaci.
Já píšu, že vím, že za spoluzavazadlo ČD neručí, protože jsme takovej soud na firmě absolvovali a už jsem to tady i uváděl, tečka.
Ty ale také porovnáváš neporovnatelné. Pokud se nepletu, psal jsi o zkušenosti s krádežemi notebooků a běžných zavazadel. To může být opravdu něco jiného než kolo, jelikož ten notebook prostě na klíně mít můžeš a kolo prostě nemůžeš =)
Neříkám, že to tak je, ale že to tak být může. Chápu postoj orma.
P.S. Já bych teda zaplakal nad ztraceným kolem, vynadal bych si a s ČD bych to neřešil
Bylo to spoluzavazadlo kolo? Tyka se to vsech vesaku na obleceni, ne jen v cekarne.
ne, netýká se to všech věšáků, třeba věšáků ve vlaku se to netýká, stejně jako se to ve vlaku netýká zavazadel uložených na místech pro zavazadla a stejně tak kol. Je to parametr služby, ne něco „navíc“.
Ty nemůžeš jet vlakem bez jízdenky pro kolo a přeprava kola se řídí přepravními podmínkami, ale to je asi marný řešit furt dokola. Budeš si muset nechat ukrást ve vlaku kolo a vysoudit od ČD náhradu, abys byl schopnej prokázat, že přepravní podmínky neplatí.
A to si myslis na zaklade ceho, ze prepravni podminky cd jsou platne ve vsech bodech, protoze to rika ten co si ty podminky napsal pro sebe?
Jedine co tu chci napsat je to, a historie tomu dava za pravdu, ze ridit se dogmatem velka spolecnost ma vzdycky pravdu, neni dobre pravidlo.
Jestli nekdo chce jit do sporu nebo ne, to je na kazdem jak se rozhodne. Kdyby se to stalo mne, tak se v prve rade poradim s pravnikem a napisu zadost na cd o nahradu skody. Za to nic nedas. Jak se rika, hola huba hole nestesti.
tak naposledy: tohle ani není uložení zavazadla v místě k tomu určenému, protože přepravu kola kupuješ přímo jako službu přeprava kola, kde je explicitně uvedeno, co je a není součástí služby. Není to přeprava čehokoli v ceně jízdenky, kde bys ještě teoreticky nějaký prostor spor mohl mít.
Tady vůbec nejde o dogma velká společnost vs chudák spotřebitel, ale o prostý fakt, že kolega si nedal pozor na kolo, které mu v souladu s popisem služby nikdo nehlídal.
Ty toho chceš nechat? To by byla škoda. Já se královsky bavím. Programátor seklý ve smyčce. :)
s ormem už je to takovej sport. Píšu rychle, tak mě to ani moc nezdržuje :-)
To vis, nejsem z tradicni rodiny a doma me malo mlatili.
:) Na tobě je hezká ta spolehlivost. Pořád startuješ na první škubnutí. :)
To není jak stará motorka co?
Pokud vidim spravne, tak jsi zacal ty. Pokud startuji ja, musis i ty. Reseni z tve strany je jednoduche.
Já sem na tebe vůbec nereagoval, já sem si psal z Máselníkem. Vím, že si na to citlivý, tak tě nechci moc dráždit.
Tak promin, ja to teda priste budu radit pod bnx, ale budu myslet tebe, jo ;-)? Nevim co je tohle za hloupou vymluvu.
Porad vychazis z toho, co pise prepravce, takze ano drzis se dogmatu. Ja nikde nepisu, jestli je to nebo neni pravda, pisu jen, ze bych tomu slepe neveril a nechal si to zhodnotit nekym kdo tomu rozumi. Ocividne lidi jako jsi ty maji velke spolecnosti radi, moc nad vecma nepremyslej. Pismo velke spolecnosti je svate a nema cenu mu odporovat. Prikladu, kdy to smysl melo existuje hodne.
Uzavrel bych to. Ty mas nejaky nazor, ja jiny. Ja tvuj respektuji, ikdyz s nim nesouhlasim.
to mě fakt baví, naplácat řeči slepé důvěře, písmu svatém a nepřemýšlení zároveň s jakýmsi údajným respektem k názoru.
Já říkám, že když si kupuju jízdenku/službu pro kolo, kde je explicitně napsáno, že přepravce za bezpečnost kola při přepravě neodpovídá, tak si buď kolo pohlídám, nebo tu službu nevyužiju.
Počítám, že Ty budeš ten pán, co se kvůli němu píše, že sušit kočky v mikrovlnce se nesmí.
Můžeme to klidně ukončit s tím, že respektujeme rozdílné názory, akorát si každý pod slovem „respekt“ představujeme diametrálně odlišnou věc.
Ocividne ty se zmuzes jen na osobni urazky. Tak co ti na to napsat?
jistě, poznámka o kočce v mikrovlnce je osobní urážka, zatímco formulace „Ocividne lidi jako jsi ty maji velke spolecnosti radi, moc nad vecma nepremyslej. Pismo velke spolecnosti je svate a nema cenu mu odporovat“ je prostě v pořádku.
Kašlu na to, třeba to vydržíš i Ty.
Na borca co maká v nadnárodním korporátu si teda vůči velkým společnostem dost názorově vyhraněný. :) Doufám že to tam změkčuješ zevnitř. :) https://www.youtube.com/watch?…
„Poslušně hlásím, že ten pán je hotovej nezmar. Jako nějakej Bouška z Libně. Vosumnáctkrát za večer ho vyhodili vod Exnerů a dycky se jim tam vrátil, že si zapomněl… – No dovolte? – Takovej byl vytrvalej, že se moh stát ministrem. To už je tak v přirozenosti lidský, že se člověk mejlí až do svý smrti. Proto říkám, že jsou lidi chybující, že se mejlejí, ať je učenej, nebo pitomej, nevzdělanej blbec. Mejlejí se i ministři“.
Ano, správně. Poslední 3 věty jsou axiomem lidstva =)
Nic Tě nemiluje pokud vidíš skrz stěnu :) A o tom to je…
Takže ten chudák přišel nejen o kolo, ale i o veškerou lásku! Začíná mi ho být líto…
A kdy vidím skrz stěnu, tak mě něco miluje? :-D Super překlep! ;-)
Tak proto vznikla gloryhole. :)
Tak proto vznikla gloryhole. :)
Nejvyssi cas medializovat.
Pridat – zavodni kolo, kariera, utikal jsi za nim…
A pokud jsi mlada holka, treba dostanes zadaco nove ;).
A ted – kdo si vzpomene?
Tady sice přestal komunkovat, ale vypadá to, že má kolo zpět
Článek je o jiném kole, ale v diskuzi se ozval
Neuvěřitelné! Jestli je to pravda, tak všechna čest, jak těm v zastavárně, tak Železniční policii.
Neuvěřitelné!
„Par veci chybelo“ – predstavuji si, ze zustal ram a vidlice. Ale dobry zaklad pro novou stavbu.
Rovnez ocenuji tvou odvahu cist diskuzi na Novinkach :-)
To patri spis do Sodomy…
ležím doma nemocný a už mám přečtený celý internet ;-)
Včetně porna? V tomhle je docela vdečné bikeforum. Když se člověk nudí v práci, tak je tu pořád spoustu témat a hlavně lidí co se nudí taky :D
Jestli je to pravda, tak smekám a jsem rád, že spravedlnosti bylo zas jednou učiněno zadost!
Čistě ze zvědavosti by mě zajímalo, jak majitelé bazaru zjistili, komu mají napsat?
Co jsem pochopil, tak to bylo přes sociální sítě, kde si zřejmě majitel bazaru lustroval nabízené kolo.
Nelze pomocí google vyhledat číslo rámu a k tomu kontaktní údaje? Myslím že to má i policie.
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
To nejde na googlu a musí to být motorový vozidlo, ale jinak to máš skoro správně :D
Tak určitě. https://www.kradenakola.cz/ a je to propojené i google vyhledáváním.Tohle to samé https://kradene.cz/…gorie/7/Kola
Dal inzerát na cyklobazar, že kolo bylo odcizené.
Železniční policie, celých 42 let jsem netušil že něco takového existuje v pohabsburské éře.
To mas jak Cobra 11, jen tihle se prohani po kolejich no. :))
Neexistuje, Byla zrušená cca před 10 lety, Trestnou činností na železnici se standardně zabývá Policie ČR.
Neměla se náhodou znovu obnovit, kvůli napadáním a bitkám ve vlacích?
Proč? (1987)
zlínské velké kino na podzim toho roku:
nad vstupem velký transparent „velká říjnová socialistická revoluce“ pod tím „PROČ?“ :)
Docela vážně se o tom uvažuje, že si Správa železnic pořídí vlastní bezpečnostní složku. Jen by mě zajímalo, kde vezmou alespoň trochu schopné lidi, kterých je obecně kritický nedostatek.
Kde asi. Na pracaku.
Pracáky (alespoň u nás) okupují de facto pouze nezaměstnatelní lidé, takže tam určitě ne.
Ano a ty nezamestnane tam zamestnaji. Nebo jsi chtel napsat misto toho nezamestnani lidi co nechcou pracovat?
Myslím, že to napsal moc dobře. Stačí číst:
nezaměstnatelní
Jenže ti nezaměstananí by tu práci museli vykonávat. U nás třeba lidi na pracáku musí vykonávat aspoň uklidové práce.
Na Islandu to maji prej dobre. 30 mesicu muze byt doma na hodne slusne podpore. Pak staci odmakat tusim 6 mesicu aspon polovicni uvazek a zase muze nastoupit na tech 30 mesicu placene dovolene. :)))
Sbírat papírky v pohiodě. Ale na výkon bezpečnostních služeb u Správy železnic potřebuješ schopné lidi znalé železniční terminologie a orientující se v prostoru dráhy. S tím se aktuálně potýká i PČR, takže spolupráce není vždy tak ideální jak by měla. Chytit pachatele, který se pohyboval v km 59,200 konkrétní železniční tratě byl teď v neděli pro PČR téměř neřešitelný problém a kolaps dopravy byl nasnadě.
Jenže ty nemyslíš politicky. Takhle si nějakej politik na tom namastí body, protože nemakačenka zapojí do pracovního procesu a ještě zvýší teoreticky bezpečnost v železniční dopravě.
Zapomněl jsem dodat, že když se konečně podařilo příslušníkům PČR pachatele zadržet, tak jsme jednoho z nich (těch policistů) málem přejeli, neboť kráčel uprostřed koleje pojížděné rychlostí 160 km/h pro auto zaparkované asi o 2 km dále a nikomu o tom neřekl. Na železnici nelze myslet politicky, ale jen racionálně, jinak teče krev.
Měl bys vidět železniční „ochranku“ na smíchovskem nádraží.
Těch se vždycky bojím že mě okradou :-)
Právě proto chce mít Správa železnic vlastní bezpečnostní složku složenou z (neexistujících) schopných a erudovaných zaměstnanců.
Tak hlasili by se tam mladi schopni, kdyby to byla dobre placena a zajimava prace. To ovsem nebude, tak nemuzes cekat, ze tam budou delat schopni a myslejici lidi. Tam by se hlasili maximalne ti co uz ted delaji na nadrazich sekuritaky..
Zrovna na Smíchově je ta ochranka asi ten nejmenší bizár toho prostoru, byť jejich sraz u relayky vypadá jako banda vexláků v 90s před tuzexem. :D To pravé ořechové najdeš jen pokud se odvážíš na Severní nástupiště :))
Ale to že je zrušili jim poslali poštou a tak dál úřadují? :-D
Co jsem si všiml, tak změnili cedule na dveřích. Už tam není „Oddělení železniční policie“, ale jen „Policie České republiky“ (teda alespoň v Přerově na nádraží) a s železnicí už nemají nic společného.
jo, v Přerově kolem toho byla aféra, že byla služebna zrušena, takže se po několika letech dohadování ČD nějak zadotovaly a služebna je tam zpět.
Nemají tam ovšem žádnou dedikovanou drážní funkci, jenom vlastně odstrašující a samozřejmě krátkou dojezdovou vzdálenost, když se něco vymamlasí.
Minulý rok jsem se zúčastnil menší bitvy s místními cikány před nádražím a trvalo to příslušníkům tedy dost dlouho než se vyrojili. Spolubojovníkovi (člen ochranky) už docela teklo do bot.
jasně, oni tam taky nejsou furt a taky to, že tam jsou, nemusí znamenat, že se jim chce. Doufám, že jste to zvládli beze ztráty kytičky :-)
Borec z ochranky chytil nějakou tu modřinu, ale jinak v pohodě, nakonec všichni delikventi zadrženi :-) .
Zadržení? Já doufal, že zneškodněni :-)
Tak to byl šťastný konec. Moje Cube Stereo ukradl feťák troska vloni v září, chlapa našli, už sedí, škoda vyčíslena, ale kolo zmizelo. Už to bude skoro rok a počáteční snaha vypátrat kolo jde do ztracena i přes kamarády u Policie atd.
Aspon jsi fetakovi zajistil bezplatne ubytovani, pro ten dobry pocit.
Tak záleží v jakém stavu ho našli. U nás prodával ukrajinec kolo, které dovezl z německa. Má to jako vedlejšák. Týpek že se chce na tom projet. Udělal pár koleček a ujel mu z kopečka dolů. I když veděl o koho se jedná, kolo u něj nenašli a kamery to místo nesnímali. Jak to pak dopadlo nevím.
Testovací jízdy dělat zásadně v údolí!
Tjn, tak chlapec přišel docela o ranec. Prodával to kolo asi za 70k.
No hlavne bych si napred vzal jeho obcanku.. :)
Obcanka je ti k prdu. Cash is the king :-)
A co budeš dělat s občankou, když se vymele a poškodí kolo/moto/auto? Tobě zůstane rozbitý krám a jeho občanka, která ti je k ničemu. Pěkně ať kupující složí hotovost, pak si může projet vozidlo jak chce a když ho rozbije nebo, tak je vyřešeno.
Tady je rec o projeti kola a ne o testovani dopravniho letadla a samo ze zalezi na situaci. Pokud je to kofola nebo od pohledu fetka co jezdi leda tak na kole jen kdyz ho zrovna krade, tak se s nim bavit nebudu vubec..
Hlavně že máš jasno, jestli/až budeš něco prodávat, řeš si to jak chceš. Peníze do ruky jsou ověřený způsob mnoha lidma.
Vem si cizí občanku a máš o problém navíc kdyžtak :-)
Základem je platba předem před testovací jízdou. Dělám to tak i aut a motorek… By mne nenapadlo dát nějakému cizímu chlápkovi kolo na vyzkoušení bez zaplacení dopředu :)
Tak kluk těch kol prodává dle všeho dost, teď se ale našel nějakej nepoctivec. Na facebooku taky každo chvíli čtu jak někdo někoho podělal o prachy, protože si je nechal poslat předem. Já přitom prachy posílám běžně a zatím dobrý, jen vybírám důvěryhodné profily.
To je Mykola? Ten Ukrajinec?
Myslím že jo.
Když jsem se ho ptal na doklady ke kolu, tak pouze kupní smlouva s ním. Jinak nic. Neříkám, že je to úplně šmelina, ale…
Hale bydlí asi 10km ode mne, tahá je prý tahá z německa a má jich v nabídce klidně i deset. Někdo psal že je bere z půjčoven nebo tak.
Bere nebo kupuje? :-D
Anebo mít speciální sedlo s dálkově ovládaným hřebíkem :-)
Plus dálkově ovládané brzdy.
V takovém případě bych naopak dělal testovací jízdy na kopci :-)
V sedle 10 deka Semtexu na dalkovou rozbušku… Akorát to kolo asi taky nezůstane úplně celý…:)
Ale zloděj už to opravdu nikdy neudělá, to jsem si jistej bezpečně…:)
Nápady jak na zakladce v páté třídě… :D
Beztak všechny důležité nápady, co lidstvo kdy mělo, vzniklo v té páté třídě! :-D
Jak vypadá sedlo, do kterého se vejde kilo Semtexu?
Treba takhle
Jeee. To jsme meli doma. Modre :-)
Kilo semtexu nebude zas tak moc, to bude mit neco kolem pul litru. To bys nacpal i do zavodniho sedla na ziletku misto peri, gumy, gelu nebo cim je sedlo vycpane. A jakekoliv babske nebo prostaticke sedlo s prehledem.
Na co kilo – to bys ho chtěl vystřelit rovnou do vesmíru? :)
Asi chce mít jistotu :-)
Zase kolik potenciálních kupců bude ochotno složit plnou kupní cenu před testovací jízdou?
Vstupní test na to jestli se jedná o vážného kupce nebo jen spekulanta/prudiče/zloděje.
To je ovšem jejich problém. Předem každého upozorním, že pokud se chce projet, ať si vezme peníze. Půjčíš motorku na zkušební jízdu, borca za rohem sestřelí auto a co? Potenciální kupec ve špitále a motorka na odpis…
Praktikuji to již dlouhá léta a funguje to bez výjimky. Stejně tak, kdykoli jsem kupoval něco já, automaticky jsem si bral plnou cenu z sebou…
Přesně. Takhle jsem onehdy zkoušel loď. Nakonec jsem ji nechal tak, a kufr s penězi jsem táhl zpátky :-)
Vole :))), hned takhle ráno :)
No do ******, tak tos zabil :-D
KUFR? jestlis to měl v mincích, tak to byl spíš menší nákladní vlak ne? :)
No vidíš, a já jsem si pořád říkala, jak se tady doporučuje si všechno pořádně nejdřív vyzkoušet, kde to nechávají jen tak zkoušet…