Křivě vrtaný závit patky třmene

21 nepřečtených
  • TommyP3

    Zdravím, mám takový problém možná ne tak velký – setkali jste se tím někdo? Už jsem pár rámů složil ale tohle vidím poprvé a zrovna u toho „nejobyčejněj­šíjho“. Patka na třmen je rovině, ale závit je vyřezaný těžce z osy. Reklamace by asi byla cesta, ale jde mi o to že už ten rám asi znovu nebude jednoduché koupit…což mě trochu odrazuje. Přemýšlím že by to vyřešily tvarované podložky šroubu ze špalků na Véčka – jen pro srovnání dosedací plochy a hlavy šroubku. V podstatě je to přední šroub, který je spíš namáhaný tlakem.

    0 0
    • oddie  

      Co je to za rám? To máš pro sebe? Pro sebe bych to asi řešil převrtáním na větší průměr tak, aby to bylo rovně, a dal atyp šroub zespodu skrz, pokud je tam na to místo, a nahoru podložku a matici.

      0 0
    • DaD  

      Bohužel jsou tyto prasárny u značky Cannondale tak nějak na denním pořádku. Nové F-Si a Scalpely mají ještě navíc křivé ty dosedací plochy pro třmen, případně pro redukci třmenu. Často musím ty adaptéry ručně brousit abych dostal destičky do kolmého směru s kotoučem. Tady by mohli postačovat ty polohovatelné podložky. Za mě osobně už Cannondale nikdy více.

      0 0
      • TommyP3  

        Já si nedělám iluze o celkové dnešní kvalitě, jen jsem si chtěl udělat radost a po dlouhé době si postavit nové kolo. Deset let jezdím na hliníkové F600 a teď byla možnost koupit samotný rám tak jsem do toho šel. Ale dík za post – trochu mě uklidnilo že to není jen můj problém.

        Ještě se zeptám na Lefty – mám dva roky jetou 2.0 dovezenou z Německa. Byla původně na Corratecu, a bral jsem ji jenom kvůli hlavě na tomhle rámu. jenomže při osazení na rám mi tam zůstalo nějak moc místa. Stará seděla úplně přesně na ložiska a krytku, u této je mezi brýlema 1,8 mm navíc – při změření je rozteč 102 mm namísto 101,2 podle tabulek – to je taky normální? Podotýkám že je to karbonová s lepenýma brýlema. Jenom trnu jestli do ní někdo nevandroval, vizuálně to nevypadá.

        0 0
        • DaD  

          Pokud ji nikdo nefrézoval a nezvětšoval tak rozteč mezi oky, tak by nemělo být možné tuto vzdálenost nijak navýšit. Já bych to řešil vymezovacími podložkami, které třeba Trek dává k nějakým typům hlavového složení. Jsou to setinové podložky a mělo by to tím jít vymezit. Třeba něco takového https://shop.tbb-bike.cz/…adcap-black/?…

          0 0
    • TommyP3  

      Jo to je pro mě, je to Cannon Fsi.

      0 0
    • PeJu  

      Kdybych se tím chtěl zabývat, tak bych použil závitovou vložku, ale ono nebude jednoduché to rovně vyvrtat, chtělo by to udělat nějaký přípravek na vrtání. Ty podložky mohou fungovat, pokud ti to nevyžene brzdu moc ke kotouči, chce to vyzkoušet.

      0 0
      • mr.garisson  

        Souhlas s podložkama. Chce to vyzkoušet. Pokud to bude OK, tak si ušetříš hodně práce. Počítej ale, že s podložkami se taky zvedne třmen, čili bude nejspíš lepší to napasovat na 180 kotouč. Na 160 kotouči už by to nemuselo brzdit po celé ploše.

        0 0
        • oddie  

          Podložky dá nahoru pod hlavu šroubu, nic se nezvedne.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • mr.garisson  

            Hehe, to mi jaksi nedošlo. :)

            Taky bych ještě pro jistotu zafrézoval ty plochy, aby třmen opravdu seděl rovně.

            0 0
        • RomanH  

          S temi podlozkami to urcite stoji za vyzkouseni, nicmene treba u me, kdyz jsem vozil mechanicke Avidy BB7, to byl zdroj neustaleho solichani / ladeni pozice tremenu x kotouc – proste to nedrzelo tak pevne, jako na klasickych rovnych. Pokud to bude skrtat, urcite bych reklamoval.

          0 0
    • sodek  

      Převrtáš to, ujede to a budeš v háji. Nebo to převrtáš, může se stát něco jiného s rámem a bude problém s reklamací. Záleží, jak se na úpravy cítíš.

      0 0
    • kubad  

      zkus našroubovat šroub zespodu, jestli je opravdu křivě vrtaný, nebo si jen přes závit

      0 0
    • KRoser  

      Měl jsem taky na kole, ale na vidlici tam se mi to podařilo na CNC převrtat a dát tam závitovou vložku. To tady asi nepůjde. Já jsem to dočasně řešil tak že jsem koupil nejlevnější brzdové špalky vzal z toho ty půlkruhový podložky a dal je tam vymezí to nahnutí toho šroubu a třmen bude dotáhlej tak jak má, sice to nevypadá nijak světoborně, ale funguje to.

      0 0
      • KRoser  

        Kurňa až teď jsem si přečetl tvůj popis a vidím, že už tě tohle řešení napadlo. :) Nevadí každopádně mohu potvrdit, že to fungovat bude. :)

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce