Křivohlávek, M. (21.1.2007 ). Smutný pátek. Respekt, 4. www.respekt.cz/clanek.php?…
Byl to rok strávený kontaktem s politiky a úředníky Prahy ve snaze začít město pomalu měnit. Začínal zimou v Kodani, kde veškeré rady a opatření z příruček pro úspěšné řízení městské mobility byly vepsány v každé ulici, křižovatce a budově. Bože, jak samozřejmá jsou řešení, která na vlastní oči vidíte dobře fungovat v praxi! A jak rozdílná je pražská realita! I v Praze jsou politici a úředníci, kteří trend bující v západních velkoměstech zaznamenali. Loňský rok byl obzvláště plodný na sliby. Bohužel však sliby, které často nabízejí protichůdná opatření: více prostoru pro vaše auto, stovky kilometrů cyklostezek, volné silnice, více parků, nová parkovací místa, rozvoj veřejné dopravy, více hřišť! Kdo ale věří, že město je nafukovací? Pragmatická politika vypadá jinak. Odvahu musí mít politik, který voličům přizná, že zvládnutí dopravy města je otázkou, kterému druhu dopravy dáme přednost. Záplavou automobilismu prošla západní Evropa o třicet let dříve před námi. Současná životu vstřícná podoba tamních měst je výsledek desetiletí usilovné práce a dialogu s obyvateli, opakovaného vysvětlování a vzdělávání. V principu to přitom není složité: za zřeknutí se každodenního pojíždění autem po městě získávají obyvatelé takové prostředí, ve kterém se jim dlouhodobě žije lépe. Přitom jejich dopravní potřeby nejsou potlačovány – síť kvalitní veřejné dopravy a možnost cestovat na kole je maximálně rozvinutá.
TK: jenom skoda, ze kvuli tomuto clanku odmitl Respekt zverejnit muj clanek o tom, ze kdyz Gerlovu Hut kritizoval za A mel i kritizovat i za B.
A byla ekologicka necitlivost B je necitlivost vuci cyklistum.
zda se, ze respekt podobne jak minuly rok Literarni noviny nejsou ochotni o terenni cyklistice psat. situaci LDS a soucasne pojeti cyklostezek odmitaji videt jako problem tykajici se verejneho zajmu.