• wbiker

    Ahoj. Řeším problém s rámem. Po seřízení brzd (V-brzdy Force) jsem zjistil, že při zabrždění jsou obě brzdové čelisti vychýleny do prava. Postupně vylučuju možné příčiny:

    1.Výplet – zkusil jsem otočit zadní kolo, ale brzdy vypadají pořád stejně – viz obrázky. Takže kolo je vypletené dobře.

    2.Brzdy – podložky jsou dané stejně, špalky jsou stejné.

    3.Rám – Když změřím vzdálenost u spodních nohou zadní vidlice, tak je z obou stran k ráfku stejná. Když ale změřím vzdálenost u čepů na V brzdy, je u pravého čepu menší. Znamená to křivý rám? Zkoušel jsem ještě metodu provázku, vedeného od pravé patky přes hlavovou trubku zpět na levou patku, a změřil jsem vzdálenost provázku od sedlové trubky – zase pravá i levá strana sejně.

    Tak co s tím? Bojím se,ž e jde o křivý rám. Jestli je to tak, věděli by Brňáci, kde v Brně by byli schopni to přeměřit a případně srovnat? Je to ocelový rám, tak snad by to nemusel bt takový problém.

    Díky za rady.

    0 0
    • wbiker  

      Otočené fotky:

      0 0
    • VanVren  

      Já ale vidim na fotkách, že plášť není uprosted zadní vidle.

      0 0
      • wbiker  

        fotka 1 je s kazetou vlevo, fotka 2 je s kazetou vpravo (jak má být).

        0 0
      • beng  

        neni, ale na obou je na prave strane ramu…na mereni exituje udelatko…ovsem ne kazdy servis ho ma nebo s nim umi pracovat

        0 0
        • beng  

          nez jsem to natukal tak se diskuze ponekud rozvinula :)

          0 0
    • miche  

      Zavez to do servisu a nech přecentrovat (ale kolo tam vem celé aby to mohli centrovat přesně na rám), je to běžná věc.

      0 0
      • wbiker  

        pak je ale otázka, co to tomu pomůže. raději blbě vypadající brzdy, ale kola v jedné ose, než že to přecentrují na brzdy, a kolo bude vyosené, ne?

        0 0
    • McBlacky  

      máš blbě podložky u špalků, nebo jen špatně seřízení špalky v brzdě

      0 0
    • Mamut  

      A. Sector ma vertikalne vstupy do patiek. Mozes troska prepilovat patky (na zrovnanie toho potrebujes podla mna par desatin mm a tym masivnym patkam, co tam su to neublizi). Podla ma ti nic ine nepomoze, pretoze ak ten ram je vo vsetkych inych ohladoch rovny, tak len potrebujes dostat jednu patku vyskovo na uroven druhej a to asi nedostanes (musel by si jednu zadnu vzperu viac esovito zohybat ako je, alebo druhu narovnat).

      0 0
      • wbiker  

        Myslíš to tak, abych prohloubil drážku pro osu v pravé patce a tím celé zadní kolo jakoby naklonil doleva? Tohle mě nenapadlo.

        0 0
        • Mamut  

          Ano. Pripadne mozes nejak skusit vypodlozit lavu. Ale to by si tam musel nejak vlepit, inak to pri oprave defektu v lese stratis. Pripadne ako docasny pokus a finalne risenie prepilovat pravu.

          0 0
      • Mamut  

        Mozes to overit, ze otocis bike dole hlavou, vyberies zadne koleso a do patiek polozis dlhu rovu tyc. Podobnu tyc prilozis na stredovu mufnu. Ak tie tyce budu aspon metrove, tak podla uz okom uvidis, ci su rovnobezne alebo nie. Pokial nemas doveru v presnost stredovej mufne, tak tu 2. tyc priloz na zaciatok zadnej stavby, niekde do oblasti spodneho mostika (ak to ten ram ma).

        0 0
    • Pumsc  

      Máš dobře uchycené zadní kolo?

      0 0
    • juli  

      Tohle vypadá skutečně na křívou zadní stavbu. Objektivní změření rámovým pravítkem a srovnání zadní stavby by měl slušnější servis bez problémů zvládnout, ale kde v Brně nevím.

      0 0
    • Vilém  

      To vypada na krive navarenou patku. Mel jsem tentyz problem s timtez ramem. Poslal jsem k baresovi, ti na to foukli autogenem, patku usadili do spravneho mista a bylo to OK:

      0 0
      • juli  

        Pokud je jenom křivá patka, tak se to dá dobře poznat tak, že u středového složení je kolo uprostřed i když u brzd je na straně. To pak většinou stačí změřit patky zvonkama a srovnat jenom ty.

        0 0
        • Vilém  

          V tom mem pripade, nebyla do te ritchey patky, co tam je dorazena horni trubka zadni stavby. Kdyz vzals zvonky, tak byly rovnobezne, ale kazdy jinak vysoko. U stredu bylo kolo na stredu. Takze bares nahral, dorazil trubku do spravne pozice a bylo to.

          0 0
          • wbiker  

            Je to jak říká Juli, u středu je uprostřed, u brzd je na stranu. Jen otázka, co jsou to ty zvonky?

            0 0
            • juli  

              tohle jsou zvonky. Když si otevřeš to .pdf na stránce, tak uvidíš, jak to funguje.

              0 0
              • wbiker  

                dík

                0 0
                • Vilém  

                  Jeste k te pripadne oprave. Napadlo me zkusit brnknout Otoupalikovi, je to kousek, s oceli dela, tak by si s tim moh poradit.

                  0 0
                  • Vilém  

                    A jeste tak nekde pobliz (jinacovice, kninicky) byval nejaky ramar, jehoz jmeno mi vypadlo, mozna Bauer, Bayer, ale toho vi urcite JST.

                    0 0
                    • JSt  

                      bauer. ale ten je odstehovanej nekam k letovicim nebo tam nekde, co mam info. otoupalik je zavalenej kolovou a krasojizdou. na vsecko ostatni kasle…

                      mozna zkusit nakladala.

                      0 0
          • Mamut  

            Pride o lak.

            0 0
            • wbiker  

              Rozhodl jsem se použít tvoji metodu – prohloubení díry v patce pro osu zadního náboje. Jediný z čeho mám strach je, abych to nezmrvil a zadní kolo pak nebylo šikmo i v druhé ose.

              0 0
              • juli  

                Brousit to, je prasárna. Zvlášť u tohohle rámu. Dole ti Patar nabízí srovnání, tak mu to zavez.

                0 0
              • Mamut  

                Najprv to skus na opacej strane podlozit – uvidis o kolko teba hybat. Ak vyjde niekolko mm, tak pilovanie nie je dobry napad. ak to budu desatiny, tak by som sa toho nebal. Ale odskusaj si aj ten RU, ci tam potom pasne.

                0 0
                • zichis  

                  Ale vždyť je přece jasný o kolik je to potřeba propilovat z poloměru ráfku a délky náboje. Když má ráfek na brzdových plochách poloměr 559/2 a náboj dýlku 135, tak na srovnání čtyřmilimetrovýho vyosení by musel propilovat pravou patku o 2mm. To se mi zdá příliš, mohlo by se to projevit i zhoršenou funkcí přehazky.

                  0 0
                  • Mamut  

                    Jasne je ako to spocitat. Ze je to skoro presne polovica z toho, o kolko chce posunut rafik. Ale tie 4mm mi jasne neboli, tak dobre oko nemam.

                    0 0
            • Vilém  

              To kazdopadne. Osobne jsem to pilovat nechtel, jednak chybely asi 3mm, coz by byl u tech TR patek problem, upinak by se oprel o patku a stejne bych ty 3mm nedosahl a hlavne mi to prislo jako prasacky reseni. Tak jsem obetoval cca 500,– nechal to opravit a s lakem si pak pohral sam.

              0 0
    • zichis  

      LOL, to jako nejde srovnat šroubkama pro seřízení předpětí vratných pružin na čelistech?

      Jo moment… už to chápu, špalky nedřou, ale plášť máš vychýlenej taky

      0 0
      • wbiker  

        Problém je úplně jinde.:-) Ty fotky jsou se zabržděnou brzdou.

        0 0
        • zichis  

          jj, promiň za unáhlenou odpověď, prohlídl jsem si to pořádně a opravdu to vypadá na blbě udělanej rám. Možná křivo svařenej, možná máš levou vidličku pro osku náboje výš než pravou. To by to kolo mohlo taky výchýlit tímhle způsobem. Dal bych asymetricky podložky pod brzdový špalky, aby to aspoň líp vypadalo. A pak nějak zkusil, jestli přední a zadní kola jsou v jedné rovině (přesně v zákrytu za sebou)

          0 0
          • zichis  

            napadá mě jak to zkusit: kobylu svalit na bok, přes rám položit vodováhu (přes horní a spodní rámovou trubku), jestli rámový trubky nejsou stejnýho průměru tak vypodložit plíškama, vyrovnat rám pěkně vodorovně a pak přiložit vodováhu na ráfek přes dvě stejně vysoký kostky.

            0 0
    • Patar  

      Přivez-srovnáme.

      0 0
    • bluma  

      Nechat přeplést a neřešit. Kdybys viděl celoodpruženy Mariny, jak mají zadní kolo v rámu…

      0 0
      • Vilém  

        Kdyby sis to aspon precetl, tak zjistis, ze prepleteni by nicemu nepomohlo:)

        0 0
      • Pumsc  

        :-D

        0 0
      • mastihuba  

        to je fakt jsem jej v první chvíli chtěl odnest na reklamaci. :D pak naštěstí stačil jen malej pilník aby si kolo sedlo pořádně do patky.

        0 0
    • wbiker  

      Tak nakonec jsem to spáchal doma. Trošku jsem prohloubil levou drážku v patce (viz Mamut) a taky si pohrál s dosedacíma plochama na patkách. Byla tam nerovnoměrně barva, kterou sem sundal. Teď to ± sedí jak u dolních noh zadní vidlice tak i u čepů brzd. Snad někdy v zimě bych to chtěl dát na repas, je totiž ještě v pytli patka pro přehazovačku (byl strhlý závit, takže se to převrtalo a dala vložka, navíc je jaksi pokřivená). Jediný o kom vím, že to dělá je Bareš. Věděli byste ještě o někom dalším? Okolí Brna výhodou.:-)

      0 0
      • Vilém  

        A co bys rad, vymenit celou patku, nebo jen opravit hak pro saltr?

        0 0
        • wbiker  

          Nevím, pokud by stačilo jen opravit hák pro přehazovačku, a srovnat patky, tak asi líp, než něco měnit. Ale tak moc se v tom nevyznám. Spíš bych asi chtěl proměřit rám a podle toho, jak moc to je/není hlé, tak pokračovat.

          0 0
          • Vilém  

            A zkousel jsi kontaktovat toho Patara? Myslim, ze s timto, pokud by nebyla nutna vemena cele patky, by si umel poradit. Zkus a uvidis.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.