Ahoj,poradte jake krosove kolo pro holcinu mensiho vzrustu a vahy cca 155cm/45kg…
rozpocet max 15 000,–
Ahoj,poradte jake krosove kolo pro holcinu mensiho vzrustu a vahy cca 155cm/45kg…
rozpocet max 15 000,–
Tady se jeden se stejným nickem jako Ty radil o tom samém:
vim o tom pisu znova pac supy 2010 v 16,5" uz nejsou k sehnani…
Apache určitě ne, mají dost dlouhé rámy, budou velké.
Ale, no tak :-) 15mm rozdílu se dá poladit vcelku lehce. Zvlášť u crossíka…
Apache má v 16" 586 mm (víc než Superior pánský v 19" !!!), Pells Crono Lady, který jsem radil má v 15,5" 550 mm, a to už představcem nedoženeš.
Myslím efektivní délku horní rámovky. Apache 16" jsem stavěl pro holku, která měla 174 cm a byl jí přesně.
Hele, vycházím z toho, že si zakladatel thredu zoufal, že není k mání supík 2010 v 16,5". Loni byly crossové supy v 16,5 jen některé a to vždycky jen 575mm a 572mm dlouhé. Apache je 586mm dlouhý. Rozdíl je tedy max. 14mm
Neřeším, jestli to zmiňované holčině sedne, nebo né. Tohle musí vědět kamosv.
Jasně, on bude i ten Sup 16,5W s horní rámovkou 572 mm na 155 cm velký, ten si vybrali kvůli vzhledu :-)
njn, to si musí kamoš kámošku poměřit :-)
bo vyměnit.
sedela na supovy RX 625 16,5" s kratsim predstavcem u zname a byla spokojena.. tak sem chtel jit do toho sameho
A nebylo by lepší horské kolo na uzkých rychlých pláštích s karbonovou vidlicí?
taky sem o tom premyslel, sam pouzivam mam HT na 1" plastich, ale na to co jezdi by bylo MTBcko zbytecny 90%silnice 10% zpevnene polni a lesni cesty zadny teren…
ikdyz zase vyber o hodne vetsi…
Ono když se vezme v poměru k velikosti postavy, tak je pro ni 26" bike to samé, co pro chlapa cross :-)
A s karbonovou vidlicí bude i lehoučké.
s 1" plášťami sa tomu už snad ani nehovorí horské kolo, ne? 8o)
tak ono kdyz jedes denne do prace a zprace celkem cca65km tak te za chvilku prestane bavit poslouchat huceni drapaku,tak sem poridil 1" plaste a hned to bylo poznat cas se snizil o 15min na cestu.. A kdyz vyrazim do terenu prehodim kola a jedu cestou necestou…
Cross bude mít jedinou výhodu, která může ale být dost postatná. Při větších kolech bude na horších silnicích nebo pro občasné zpevněné cesty výrazně pohodlnější.
Jinak nechápu to MTB by bylo zbytečné. Už jsme to tu řešili se scalarem v jiném vláknu.
Já pořád tvrdím, že vhodně postavený bike s vhodnými rychlými plášti nemůže být nikdy pomalejší než cross a bude maximálně ± nastejno (nebo o píď rychlejší).
A přitom bude lehčí a pro tak malou postavu se bude snáze řešit geometrie.
Nebýt toho faktoru pohodlí, tak bych řekl vzít jednoznačně bike s vhodnou geometrií a pevnou karbonovou vidlicí + rychlé slicky.
S tím faktorem pohodlí je to ale těžká volba. V tom vláknu, kde jsem to se scalarem řešil, tak jsem psal, že i přesto, že cross by mohl být o malinko pomalejší (i když rozdíl bude minimální) a bude nepatrně těžší + kola budou mírně méně tuhá, tak bych kvůli tomu pohodlí volil cross.
Tady se přidává ještě ta malá postava, takže o to těžší výběr (k postavě bude lépe sedět 26 bike, ale to pohodlí je nezávislé na postavě).
Dobra tak jake MTB??? Co sem koukal tak je o dost vetsi vyber a osazeni vesmes stejne..
Pokud se oželí to pohodlí crossu, tak pak by to nejprve chtělo si u biku stanovit jak by měl vypadat.
Tady je hrozně moc možností. Tím myslím především jaká vidlice (pevná x odpružená). A následně pak jaká geometrie.
Tím myslím jestli to cílit k rychlému kolo téměř výhradně na asfalt, což by znamenalo pevnou nízkou vidlici, hodně nízko položený střed. To většinou zajistí už ta nízká vidlice, ale musí se dát pozor, aby s extra nízkou vidlicí nebyl supervelký hlavový úhel, to by s užšími (a tím i menší průměr) plášti dalo extra točivé nestabilní kolo. A to by se ji určitě nelíbilo.
A pro takhle specifický bike (tím myslím pro tu variantu převážně asfalt s pevnou a rychlými slicky) bych i v ceně 15tis. stavěl (nebo si nechal postavit).
Pláště bych volil něco ve stylu Kojak nebo Marathon Racer 1,5. Do ještě užších bych už nechodil, aby to pohodlí nešlo do háje totálně.
Zeptej se holky ktera jezdi rekreacne jakou chce mit geometrii kola… :D myslim ze nadlidsky ukol..
Vidlici bych asi volil pevnou (je otazkou jestli karbonku ktere zacinaji na cca3 3000,–)
Myslim ze odpruzenou vidlici na 45kg je sehnat tezsi..
nevim treba me vyvedes z omylu
Tak ona by měla říct pouze něco ve stylu, že chce spíše pohodlnější narovnanější posed nebo sportovnější, rychlejší.
Odpružená bude na 45kg fungovat vždy hůře než pro 85kg i když to bude citlivá vidlice. Aby to mělo nějaký smysl, tak by to musela být citlivější vidlice s možností nastavit na její váhu, takže v podstatě začínáš na upraveném Epiconu a to je na daný rozpočet docela vysoko.
V tomto případě bych volil dle použití převážně na asfaltu pevnou. Za karbonovou bych ale připlatil. A nejlépe za celokarbonovou, to se ale dostáváš už docela do vyšší cen a do rozpočtu se to bude cpát špatně.
Z levnějších celokarbonek třeba MRX
http://www.tandem-bike.cz/…a-063-carbon
Problém je ale nejen 4tis. za vidlici, ale také, že je jen na kotoučkovky, které to celé zase o něco zdraží.
Klidně bych je tam ale dal i na tolik asfaltu, manželka je tedy oceňuje i na silničních akcích (třeba na Korsice, co jsme byli).
S hliníkovým sloupkem se dá občas i pod 3tis.
Případně ještě levná alternativa je ocelová vidlice.
A tady třeba jedna nová MRX s hliníkovým krkem za 3tis.
http://www.cyklobazar.cz/…ici-mrx-new/
Tady se mi ale zdá lepší už ty prachy dát do té MRX Giga
A pokud nebude mít speciální přání na geo, tak ta MRX je taková střední cesta. Není to hodně nízká vidlice, ani hodně vysoká jako třeba Pellsky long.
K tomu se bude i snáze vybírat rám, půjde dát téměř na cokoliv.
A pokud by chtěla trošku více pohodlí, tak se dají dát objemnější pláště.
Kojak se ve 26" verzi dělá i ve 2,0" šířce. Váha pořád velmi slušná a pojede pořád výborně.
Jak jsem psal výš, na asfalt bych doporučil karbonovou vidlici, je podstatně lehčí a citlivější na malé nerovnosti (porovnávám s odpruženou vidlicí v cenové relaci do 3000,–, tedy max. neupravený Epicon).
Pokud nechceš kolo stavět, budeš nucený měnit vidlici. Koupil bych kolo v ceně cca 13 000,–, velikost 15–16", s co nejkratší horní rámovou trubkou (55 cm efektivně)a co nejslušnější výbavou. Vidlici, co tam bude (XCR, Raidon – neber s vidlicí RST) v pohodě prodáš za 1000,– Kč a koupíš za 3000,– karbonovku. To samé pláště.
Souhlas. Jen bych se až tak nevyhýbal těm nejhorším, které jmenuješ. Sice ty nejhorší v podstatě neprodá nebo za ně dostane výrazně méně, na druhou stranu díky tomu zase může za podobnou cenu koupit výrazně lepší vše ostatní mimo to vidlici. Takže pak oželí to, že vidlici v podstatě zahodí.
Zaměřil bych se tedy na buď slušnější vidlici typu Raidon nebo naopak co nejhorší, aby nezvedala cenu toho kompletu.
Souhlasím ve všem.
Bike na slickách jede super – na trati s větším podílem kopců je to u mně cca stejně rychlé jako silnička (průměr tam mívám kolem 26 km/h). Pohodlí je ale úplně někde jinde.
ach jo, tyhle kecy lidí, co nemaj na silničku :-)
Já ji ale mám :-). Tohle jsem provozoval na zkoušku.
Ty lepší Pellsy, co jsem Ti doporučoval už se mezitím taky prodaly.
Je k mání Pells Crono Comp 2009 v 15", kdyby se na něj dala vzduchová vidlice (třeba bílá), lehké kliky a lepší komponenty, mohlo by to být v pohodě:
vim, koukali sme na nem, dokonce i na nem sedela a projela se, ale nesedela ji geometrie a navic se ji nelibil…
to co sem predtim s vasi pomoci predlozil, tak nez se rozhoupala tak bylo prodano..
Mam z toho uz hlavu v pejru…
Překouknul jsem se, myslel jsem Crono Comp Lady:
Co něco takového? http://www.mojekolo.cz/…rono-pro-red velikost 15´ mají nebo aspon to píšou.
to se prave moc nelibi…
Je tedka už těžká doba nejsou velikosti hold holka bude muset přestat vybírat protože za chvíli už nebude vůbec nic nebo skončí u nějakého šunta s hroznou výbavou.
ted sem nasel od CUBE
Výbavou teda stojí za hovno hlavně že má kotoučovky. Tuhle strategii výrobců nechápu.
hodil sem blbej odkaz je to rocnik 2009
jenže nejmenší 46 odpovídá 18". To jí bude velikééé.
ted sem si toho vsimnul taky..
Říkám at se holka vykašle na vzhled nebo na ní nezbyde nic.
to me nerikej…ale je fakt ze kdyby se mi kolo nelibilo tak si ho nekoupim…
na obr., ti chybí kotouče ;)
koutouce v tehle cenove stejne stoji za nic lepsi Vcka
to jo, ale ve výbavě jsou napsány hayes stroker ride ;)