• Cavendish

    Ahoj,vždycky mě fascinovali závody cyklokrosu.Jezdím pouze žiletku,sice sem bika zkusil,ale nějak mi to nevonělo.Zato kroska mě láká.Chci se zeptat zda by z pohledu tréninku bylo lepší koupit si navíc krosku a nebo bika.

    Bylo by lepší posilovat nohy na bikovi?Nebo si jako silničář pořídit ,,teréní" žiletku.Terén by u nás byl na oboje.

    Vaše názory prosím.

    Děkuji

    0 0
    • kubad  

      Z pohledu treningu je nejlepsi silnicka !

      0 0
    • Beeda  

      100%kroska nez bike…

      0 0
    • Al Stra  

      to ti ale nepovíme co tě bude víc bavit,

      ale můžeš, tak jako Mark Cavendish začít jezdit na dráze,

      jinak na posilování nohou máš nejlepší chodit do posilovny

      0 0
    • Volf  

      Vezmi krosku. Na bejku zde teď nebude kde jezdit :-) Ne vážně. Myslím si, že kroska je hodně fajn, můžeš ji používat i jako zimák / dají se tam lépe dát blatníky, máš trochu pohodovější posed a lesy jsou na krosce tvoje /.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • nox159  

        a lesy jsou na krosce tvoje – v jakem lese to jezdis? :D

        0 0
        • Nimrod  

          http://vimeo.com/11695455 :-)

          0 0
          • jIrI___  

            To vypadá spíš na nějaké cyklostezky než na les :)

            0 0
            • Nimrod  

              tak je jasný, že do volných šutrů to nebude to pravý ořechový… ale že by se něčeho na tom nějak moc bál, to bych ani neřekl :-)

              0 0
              • lynxx  

                Je to dost limitující. Právě proto jsem s crossem vloni skončil a letos přecházím na MTB. Ten terén, který on v tom videu jede, je asi tak maximum, co se s crossem dá ještě projet bez většího rizika. A žádná vělká zábava to teda není.

                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Biker jak Pes  

            Video super, ale ten borec tam… to byla hrůza. Sice umí, ale vypadal jako totální antitalent na sport. To bylo strašné jak běžel a seděl na tom kole :-D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Volf  

          Možná vás váš velký učitel přesvědčuje o opaku, ale 90% lesů v ČR je možné projet na krosce. Ono to chce do toho lesa opravdu zajet. Možná je to ale dáno tím, že tvoje generace umí hopsat po skalkách a po kořenech stále dokola a moje generace umí 100 km švihy. A tím se vysvětluje, že si neumíš představit jezdit po lese na krosce.

          0 0
          • nox159  

            90% mojich tras co jezdim na fulovi v lese bys na krosce podle me nedal ;-)

            pokud jde o rychlos coz u krosky asi jde tak v terenu nebude nikdy kroska tak rychly jak full :) (kolik fulu si jezdil/jezdis ? )

            jinak ono se da sjet temer cokoliv na cemkoliv ale co z toho pak ten clovek ma to je druha vec…

            ono vetsina cest se da nejak dat i na odrazedle ale proc by to nekdo delal?

            0 0
            • Volf  

              Co myslíš ? Proč cyklokros nejezdí na fullu nebo na biku ? sice to v elite zakazuje UCI, ale různé závody mastrs se tak jezdit dají a stejně většina jezdí na krosce. A k tvé poznámce o tom co jsem jezdil jen to, že díky kamrádovi co má obchod mám projeté nejrůznější fully i devětadvacítkové a také i krosky / jezdím na Vysočině / a prostě ti jen poradím. Půjč si něde krosku a uvidíš. A tvoje trasy neznám a nehodnotím. Pokud vyjdu z toho, co jsem ti napsal výše, tak ti i věřím, že bych je nedal, ale asi každý z nás prostě jezdí jinak.

              0 0
              • nox159  

                k tomu proc se cyklokros jezdi na kroskach, to je snad uplne jasne ne, kdyz je stavena trat presne pro krosky tak tam nema cenu tahat jine kolo – cyklokros se v terenu… nidky jezdit nebude, jezdi se na tratich ktere jsou pro krosky vyhovujici nebo se snad pletu? ;-)

                proc to takhle skatulkujes – rikas ze mladi neumi jezdit dlouhe streky a stari v terenu – nechapu proc si to myslis ;-) (pokud soudis podle sebe tak to pak jo )

                0 0
                • Volf  

                  Stejně tak se musí stavět tratě pro MTB :-) Ale je otázkou, čemu říkáš terén :-) A já jsem neřekl, že někdo neumí jezdit štreky. Já to napsal tak, že já neumím poskakovat někde ze skalky na skalku a to, že to bývá doménou mladé generace. tím nechci tvrdit a ani to nebyl záměr, že by jsi ty nedokázal objet 100 km švih. A když už se tak čertíš, tak si ještě představ, že bike je pomalý neohrabaný traktor. Sedni si na silničku a pak teprve poznáč o čem je jízda na kole.

                  0 0
                  • nox159  

                    prave ze jsem sedl na silnicku a zjistil ze je to desna otrava :D furt jen slapes a jeden rovne po ceste, sem tam se vyhnes dire… nic moc no :(

                    0 0
                  • nooski  

                    Žel Beskydy jsou něco jiného než Vysočina. Krosku bych taky hned bral i klidně místo MTB, ale cesty na krosku tu opravdu nejsou a delší sjezdy i po horším asfaltu (třeba rozbité Pustevny) se daleko lépe jezdí na MTB už kvůli brždění. Třeba na jih Moravy bych krosku bral hned, tam bych na ni jezdil tuze rád a cest, kde bych ji využil je plno.

                    0 0
                    • Biker jak Pes  

                      Pustevny dolů jsou na silničce fakt adrenalin. Byli jsme tam letos za mrholení/deště, v mlze a zimě (cca 10–12st.) a ten sjezd byl zážitek. Nevidíš díry, asfalt porostlý kluzkým mechem, úzké to tam je, docela i prudké… fuj. Ale stejně je to super kopec. :-)

                      0 0
                      • nooski  

                        Jo loni to už dolů bylo o hubu. Letos to už asi nepůjde jinak, než vyjet od Frenštátu a dolů to vzít na Bečvy, tam je asfalt v pořádku. A nebo to jezdit nahoru i dolů na horalu. Škoda, kopec je to krásný. Mě ale fascinují ti šílení koloběžkáři, kteří se dolů řítí jak střelené svině a kolikrát na jedné kolobce jede rodič i s děckem a už jsem zahlíd i psa jako pasažéra. Tenhle nesmysl bych tam zakazál.

                        0 0
                        • nox159  

                          ale pujde ;-)

                          na silnici s tim nemam problem ale silnici beru jako spotrebak takze nejak neresim jak moc to schytaji kola… :D

                          byl jsem tam s kamosem silnicarem a dole jsem byl rychleji nez on ( na silnici nejezdim a nemam nic najeto ) – proste nahore se chytnes zvednes zadek a jedes rovne ono to i ty diry nejak sezere :D jednou za cas docentruju 2kg kola a jede se zas :D

                          0 0
                          • nooski  

                            Nedávám kolo do současného stavu 5. rokem, abych to pak bezmozkovitě pustil dolů. Kor na vysokých karbonech s galuskama na 12 a 13 atm. :-) Dokud tam byl ještě slšný asfalt, tak jsem taky divočil. Ovšem roztáhlá rodinka, cyklista v protisměru a vlhký povrch mě naučili. Zastavil jsem se těsně na kraji srázu. Jsem rád, že se nikomu nic nestalo, protože to byla moje blbost a už jezdím spořádaně s vajíčky v dresu ;-)

                            0 0
                            • nox159  

                              kdo tady mluvi o bezmozkovite jizde – jedu tak kde vidim, jak nevidim tak jedu pomalu protoze silnice „nebrzdi“ a na tom vlhkem mechu uz vubec ne :D

                              jak rikam ja koupil silnicu za 20k a neresim ani netunim – staci mi takova jaka je :)

                              0 0
                  • MlokCZ  

                    Myslíš sednout na silničku a zjistit, že je to o ničem jako jsem teď neprozřetelně zase po pár letech bez silničky zjistil :-)

                    O generace zase až tolik podle mě nejde. Ve starších generacích bude možná o něco více pravověrných silničářů a v mladých o něco více těch, co jezdí opravdu náročný technický terén (nebo rovnou FR/DH).

                    Co se ale týká XC ježdění po lese bez převažujících náročných terénů (tedy minimum nebo žádné poskakování ze skalky na skalku), tam bych to odhadoval skoro naopak. Tím myslím to, že starší generace jsou už finančně zajištěné a tedy třeba chrtí fully (které jsou na takové ježdění čím dál více oblíběnější) vidím více spíše u starších hobíků než mlaďasů.

                    0 0
          • Nimrod  

            tady ani tak nejde o to, že by to nešlo, jako spíš o to, že to bude utrpení

            a o tom, že nějaká generace něco umí a některá ne jsi trošku mimo, dle mého

            0 0
            • Rychlej turista  

              Ono to bude tak někde mezi Volfem a noxem159. Osobně je mi bližší názor Volfův a sice, že kolo je primárně určeno k ježdění a ne k překonávání překážek, jak preferuje nox159. A Volf má taky pravdu v tom, že pokud člověk záměrně nevyhledává nějaký nesjízdný terén, dá se po lese jezdit bez problémů, aniž by k tomu potřeboval nějaké ukrutné zdvihy. Ovšem s tou kroskou s ním až tak nesouhlasím, protože v lese člověk přece jen občas narazí na něco, co tu krosku může při neopatrnosti rozstřelit a člověk přitom na ní může zůstat sedět. Bajku s pevnou vidlí toto neublíží a spíše ze sebe sundá jezdce.

              0 0
              • nox159  

                trochu bych upresnil muj pohled na vec , nejde o prekonavani prekazek… nejde taky o to ze jezdim nejaky ukrutne tezky teren – porad jezdim v rozmezi XC-AM dal zatim jit nechci…

                ale kdyz nekam na kole jedu tak se obcas stava ze nevim jaka bude cesta… takze ful je idelani volba protoze muzu narazit na hodne tozbity teren a nest krosku 3km na zadech nebo se ty 3km trapit šneči rychlosti to by me fakt nebavilo, na krosce se da jezdit po trasach ktere clovek zna, ktere ma naplanovane… hledat nove trasy s kroskou pripomina spis turistiku :D

                jinak pro ty co to trochu znaji tak treba drtic – nejede se v ukrutne tezkem terenu… ale fakt bych chtel videt cloveka co by si to tady daval na krosce a jeste si liboval jak je to super… :D

                0 0
              • MlokCZ  

                Ale ani ten Tvůj pohled s preferencí celopevňáka není vůbec běžný. Tady na BF je pár dalších, z celkového množství je to ale opravdu minimum.

                Já třeba mimo BF v mojem okolí neznám nikoho takového. Buď všichni mají HT s opdruženou (případně rovnou fulla) nebo delší trasy lesem mimo asfalt (většina trasy pěkné rychlejší cesty, rozbitý a technicný terén jen sem tam v menšině) nechtějí jezdit. I na trekingách/crossech když se občas někdo přidá na takovou trasu, tak hned skoro každý nadává, že chce raději asfalt.

                Tedy cyklokrosku nebo celopevňáka proč ne, ale je to pouze pro menšinu, která přesně ví proč a na co to chce.

                0 0
          • MlokCZ  

            Na Stereu jezdím také 100km švihy (a to i párkrát takový, kde bylo z těch 100km hodně pořádného terénu nevhodného pro krosku) a žádný problém v tom není. A je jasné, že v lese se najdou všechny typy cest, tedy od cest vhodných pro krosku, přes HTčko po fully s menším až větší zdvihem.

            Já vidím ale pointu v tom, že na krosce budu proklatě omezený tím co můžu a nemůžu jet. Nějak půjde na krosce lecos, nejde ale jen o limit co vůbec projet lze a co ne.

            Třeba na trase kde bude 10–20km rozbitějších úseků, 10km opravdu pořádného náročnějšího terénu a zbytek do 100km (tedy 70–80km) pěkných rychlejších cest (tedy které půjdou v pohodě na krosce), tak takovou trasu bych na krosce rozhodně jet nechtěl (i když třeba tlačit by se muselo jen něco z těch 10km).

            Na takhle kombinované trase už budu výrazně méně unavený na tom fullu. Vyklepání a náročnější terén unavuje už na celopevňáku opravdu hodně (minimálně mně ano). A na těch rychlých úsecích zase tolik neušetřím (u mě třeba bude rozdíl něco přes 10% na průměru při stejné intenzitě, to odhaduju z toho, že kroska bude o malinko rychlejší než celopevňák, kde mám rozdíl změřený – akorát je třeba držet si na fullu tu stejnou intenzitu a jet to pak o těch cca 10% déle).

            Pokud ale někdo chce být extrémně omezený kroskou tím co lze jet a tím co lze jet na pohodu aniž by byl na delší trase totálně vyklepaný (a že vyklepání extrémně zvyšuje únavu, tedy alespoň u mě ano). A to lehké zrychlení co mu kroska umožní mu za to stojí, tak proč ne. Je to každého volba.

            0 0
    • jose  

      jsem taky pro krosku. Pořídil jsem si cyklokrosku na letošek jako zimák a jen si chrochrám blahem:-)na asfaltu to jde, na snehu na pevných cestách super a v terénu taky to jde a maximálně přezóuvam cela kola… v tuto dobu na trenink jednoznačně nejlepší…:-) sice oproti fullu je to kostitřas ale aspon se budu na bajk zase víc těšit:-)

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Jednoznačně krosku. Využiješ to hodně v zimě, jak v terénu, tak na silnici. Já poslední roky taky pokoukávám po krosce, ale chybí $$$ :-)

      0 0
    • vladaza  

      já zase medituji, jestli si postavit kolo na silničním nebo cyklokrosovém rámu, závodit nehodlám, jezdím vyloženě na pohodu a tak si říkám, že mi kroska se silničními plášti pojede de facto stejně dobře jako silnička a navíc budu mít nekonečné možnosti ovlivňovat použitelnost kola výměnou plášťů,případně montáží blatníků. Kdo máte krosku poraďte, prosím, rám , na svých cca 174 cm odhaduji velikost 54 cm, cenově spíš něco při zemi /do 10 tis./, nemusím mít karbon, taky nějakou šikovnou vidlici k tomu. Děkuji./odkaz může být i na zahraniční shop, pokud zasílá do ČR/

      0 0
      • Volf  

        Štybar tak jezdil i nějakej etapák co dokonce i vyhrál.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce