• pekoss

    Zdar, už pár let jezdím do práce na kole a bohužel musím přes 2 kruháče. Až do letošního roku jsem se držel pří pravém okraji a 2× se mi to málem vymstilo, když to auto řízne přede mnou, nevím jestli nevědomost nebo si myslí, že to stihne nebo slepé úhly.. Zatím jsem to pokaždé ubrzdil. Tak jsem zabrousil na net a nejsem o moc chytřejší, každý tvrdí něco jiného, jak se na kruháči chovat..

    Letos jsem změnil taktiku a už kousek před kruháčem se řadím doprostřed cesty nebo mezi auta (nevím jestli je vhodné při tomhle manévru mávat rukou změnu směru, když za pár metru najedu na kruháč). Dám přednost vozidlům jedoucím zleva a pak sám jedu po kruháči +/- prostředkem a před výjezdem zamávám změnu směru. Tenhle průjezd se mi zdá bezpečnější a zatím žádné kolize, ale už jsem byl párkrát vytrouben nebo předjet zprava i zleva.. :-)

    A nejsem sám, kdo na kruháči váhá, když se vyjíždí na fajront z fabriky, to je jak peloton na TdF a pak na kruháči jede někdo při kraji, někdo středem, každý různou rychlostí, to je pak radost vyjíždět z toho kruháče :-)

    0 0
    • Bubaaak  

      To je dvouproudový kruhač?

      Před kruhačem jen ukážu rukou, že jedu na střed pruhu, očima si zkontroluju zda mě někdo nesmete

      Na kruhači si vždy zaberu celý pruh pro sebe, pokud má více pruhů, pak se do levého netlačim a zůstávám v pravém, i když vyjíždím posledním výjezdem.

      V Praze na mě nikdo netroubí a respektují mě, za Prahou maj občas řídíči mindrak, a to i když jsem rychlejší než oni… Neřešit, jen bacha na sviñarny

      0 0
      • pekoss  

        No nastesti jen kruhac s jednim pruhem, s vice pruhy bych byl bezradny, jesteze tu takove nejsou :-)

        0 0
    • MirosPikos  

      Hlavně nejezdi k nám na jih. Tady jsou takový kruháče, že snad ani ten idiot, co to vymyslel a druhej idiot, co to schválil, neví jak se tudy má jezdit.

      0 0
      • Aussig  

        Turbokruháče? Nebo jak se to v ČB jmenuje… Jo a co teprve pro neznalého, to je dobré peklo. :-)

        0 0
        • babkanakole  

          Neboj, ještě přibudou světla na kruháči na Okružní, když už to předělání pruhů nestačilo.

          Turbokruháče jsou docela legrace, protože od řidiče vyžadují znalost toho, jak tam najet a vyjet naprosto stejně, jako většina místních cyklostezek. Pokud je to blbě značený a ty se náhodou netrefíš, nakonec cestuješ jinak než jsi plánoval a jen se divíš kde jsi :)

          0 0
          • nitraq  

            Jsem si musel ty turbokruháče najít, ještě jsem se s nima nesetkal. Tady fotka od východních sousedů z Nitry, pěkný kombíčko začátků a konců pruhů.

            0 0
            • novas752  

              No to je hovadina. :)

              0 0
            • plzakj  

              Neco podobnyho nam ted nacmarali na rondel v Plzni, kterej byl asi 50 let dvoupruhovej kolem dokola. A ted tam nakreslili strasnou divocinu, kdy zarazeni v pruhu pred prijezdem na kruhak rozhodne o tom, jestli te to hodi vnitrnim kruhem po kruhaku nebo prvnim vyjezdem ven.

              0 0
              • babkanakole  

                Je to teď moderní a spousta kruháků se takhle bude předělávat, než to zase opadne.

                Teorie zní, že se tak zvětší průjezdnost v podstatě za kýbl barvy…

                0 0
                • blue.sun  

                  Někde to funguje i v praxi, pokud jsou hlavní směry průjezdu vždycky „na prvním vpravo“. Ale ve chvíli, kdy nejvíce aut jezdí „přímo“, tak je to pro zlost.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • Chiron  

                Nejhorší na tom ale je to, že teoreticky rozhodne kde vyjedeš to, který pruh zvolíš. Ale to by na silnici nesměli být lidi co jenom točí volantem. Pak na takových kruháčích vzniká hromada zmatků a nebezpečných situací, kdy lidi přejíždějí přes plnou a podobně.

                Nám ve Valmezu postavili taky dobrou šílenost, https://mapy.cz/letecka?…, na kterém minimálně 90% řidičů netuší, jak má jet. Už párkrát mě tam málem někdo sejmul při zběsilém přejížděním z pruhu do pruhu a podobně. Lidem co tu jedou poprvé se asi ani nedivím, ale stále i spousta místních netuší, jak takový kruháč používat.

                0 0
                • Polka  

                  Vždyť je to úplně v pohodě, navíc asi doplněné svislým značením pro správnou volbu pruhu, taky tady máme obdobnej kruháč.

                  0 0
                  • psbiker  

                    Kdoví jak v pohodě pro cyklistu, který se na dalších výjezdech ocitá v levém pruhu.

                    0 0
                  • Chiron  

                    Za mě je taky v pohodě, ale denně vidím, že pro většinu řidičů není. Značení je podle mě taky v pohodě, jen by mohlo být z větším předstihem před ním, ale to je detail. Tím jak na něm lidi zmatkují, tak ztrácí trochu smysl, ale je fakt že průjezd se zrychlil, jen jedna ulice která byla v pohodě je nyní pořád zasekaná.

                    0 0
                  • babkanakole  

                    V pohodě je to jen teoreticky.

                    Typické turbo, ale problém je vidět i na tom leteckém snímku. Co ten náklaďák, co by to měl umět projet?

                    A pak si představ někoho, co vyjede tak na dušičky, nebo mého bývalého kolegu, co měl sice najeto miliony km, ale zvládnul přehlédnout ceduli s metrovými písmeny Ostrava a po upozornění to tam švihnul na poslední chvíli bez rozhlédnutí. Ti všichni budou předjíždět z pruhu do pruhu, nehledě na provoz okolo.

                    Cyklista tu problém nemá: Odhaduji, že je odklizený na cyklostezky a přechody, a na kruháku „nemá co dělat“. Stejně jako u nás.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Pokud mě paměť neklame, tak kolem této zhovadilosti žádná cyklostezka nevede.

                      0 0
                      • Chiron  

                        Jo cyklo tam není. Páteřní cyklo je dál, na druhou stranu tady je takový provoz, že tam nikdo, se zdravým rozumem, na kole nejezdí. A když už tak to všichni berou po přechodu a dál pokračují po vedlejších cestách.

                        0 0
                  • pekoss  

                    jo, ze shora to vypada v pohode :-)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • gerrard  

                    To se napadne podoba tomu ve slatine. Jedu tam jen kdyz opravu musim. Porad je to slusne psycho ho projet.

                    0 0
          • Aussig  

            Já ČB jen projíždím když jezdíme do Alp právě, ale tohle mě poznamenalo Tak zmatený jsem z dopravy dlouho nebyl.

            0 0
            • MnemonicJ  

              Jak k tomu vypadá nějaká informativní cedule kam máš jet, abys dojel tam kam chceš? :) Vypadá to jako dobrý peklo

              0 0
              • babkanakole  

                Třeba:

                https://mapy.cz/zakladni?…

                Ale "popojeď si až na ten kruhák, stojí to za to.

                A za ním je ještě jeden, jsou z toho lepšího co tu je.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Aussig  

                Třeba TOHLE. Na Mapách tam nejsou ale aktuální snimky. Ne že by to bylo vyloženě šílenost ale když to tam člověk nezná tak je mimo. :-)

                0 0
                • MnemonicJ  

                  Tohle mi přijde docela srozumitelný, ale samozřejmě že pokud někde bloudíš podle navigace a čumíš jestli vůbec jsi tam kde máš být, tak věřím, že to může člověk zaskočit. Díky, že jsi mi rozšířil obzory :)

                  0 0
                  • Aussig  

                    Ano jak píšeš, hledali jsme ubytování, takové jsou tam dva za sebou a pokaždé ho projíždíš trochu jinak, neznalého to dokáže rozhodit víc jak velká mimoúrovňovka. :-)

                    0 0
          • Vrci  

            Světla nebudou, prej přidají bypassy. Jen by mě zajímalo jestli čárami nebo stavebně. Teď je trochu o strach projíždět ho rovně Okružní – Okružní.

            Moc dobrý jsou ty turba na Zanádražní v Hodějovicích, kde jsou místo plných čar obrubníky naležato :-)

            0 0
        • xtonda  

          S tímhle si v holandsku pohrávají dobře 10 let, cílem je maximalizovat propustnost bez nutnosti stavět mimoúrovňové křížovatky, ale chápu, že pro české řidiče co nedokáží ani zipovat to je problém.

          https://www.bing.com/maps/?…

          0 0
    • Radeu  

      Mám stejnej problém. Kvůli bezpečnosti jezdím prostředkem, až jsem jednou měl ostřejší výměnu názorů s řidičem, tak jsem pak zajel na policajty se na to zeptat, a ti mi řekli, že se musíš držet při kraji. Můj argument proč být raději uprostřed chápali, ale tvrdili, že prý musíme být při kraji. Bližší detaily vysvětlení proč si už nepamatuju.

      0 0
      • pekoss  

        takze, kdybych to takhle vzal stredem pred polisema, tak me muzou za to zastavit?

        0 0
        • rorschach  

          Ano, švestky tě můžou zastavit preventivně i bez páchání dopravního přestupku, natož když se před nimi motáš jak nalitej.

          0 0
          • pekoss  

            Jo, to je jasne, ale myslel jsem, ze kdyz jedes pred nima tim stredem, jestli to je prestupek?

            0 0
            • MartyM  

              docela by mě zajímalo jak se staví cajti k poslední dobou značně rozšířeného nešvaru motorkářů od skůtrařů, přes chopery až po závodníky a to je jízda už ani ne po prostředku jízdního pruhu, ale normálka vlevo. Super příjemné je to i v protisměru, když jedeš autem a borec ti to klopí do tvého pruhu jedouce prakticky po středové čáře!

              0 0
            • rorschach  

              Jen můj názor – pokud jim nehoupneš před rozjetou káru, ale tak nějak podobnou rychlostí pojedeš středem vozovky a na některým výjezdu s ukázáním rukou odbočíš, tak tě nemají důvod stavět.

              Pár dní jsem si všímal jak se na kruháči chovám já a přiznám, že to najíždění ke středu dělám taky – asi trochu automaticky

              0 0
              • Martin  

                Jo jo, pokud člověk použije mozkové myšlení, tak se na ty cesty vejdeme všichni. Horší je, když někdo začne pumpičkařit.

                0 0
    • Espen  

      Projet kruháčem trvá max 5 vteřin, není potřeba z toho dělat kovbojku :-D. Jak píšeš, když jedeš při kraji, cpe se ti tam trouba v autě, jako nám všem. Proto si jako všichni začal jezdit středem. No a je to, vyřešeno.

      0 0
      • pekoss  

        No, trva mi to tak 15s, kruhac je docela siroky a nekdy me predjizdi zprava a nedavno me predjel typek zleva po tom hrubsim prostredku

        Je to tenhle kruhac a prijizdim ze spoda (na mape z jihu) a vyjizdim 4. vyjezdem zpet dolu :-)

        0 0
        • krabica  

          Tama jezdím z nádru na lanovku, ale beru to po chodníku, nemám potřebu se postrkovat s auty… :-)

          0 0
        • wego1991  

          Pokud to chápu dobře tak, najíždíš na kruháč a sjíždíš stejným výjezdem/sjezdem akorát v opačném směru? Pokud ano tak proč na ten kruháč vůbec jedeš? Není jednodušší to vzít přes přechod nebo se vytočit nějak jinak a vyhnout mu?

          0 0
          • pekoss  

            Tak mohl bych to prasacky strihnout po tom prechodu, ale snazim se jezdit slusne po verejnych komunikacich.. Slo by to i strihnout pred tim zeleznicnim mostem doleva, ale je tam zrovna znacka zakaz odboceni vlevo a pres spicku pres tyden i dost aut.

            Hodne lidi treba pristavi ku chodniku pred tim zeleznicnim mostem a cekaji, az se udela mezera a strihnou to pres ty 4 pruhy..

            0 0
    • MichaelSimek  

      Podle situace. Nekdy beru rpuh, nekdy pri kraji jednom kraji, nekdy pri druhem kraji. Kdyz autu neverim, beru pruh. Kdyz mu verim ze neodboci driv nez ja tak na vnejsim kraji kdyz verim ze odboci driv nez ja tak klidne pri vnitrnim kraji. Ale tady jsou nastesti celkem zvykli (a povinni) blikat jaky exit pojedou, takze se to da predvidat lepe.

      0 0
    • tomxxx  

      Jak te muze na kruhaci nekdo predjizdet? Vzdyt jsi daleko rychlejsi nez auto

      0 0
      • pekoss  

        no, vetsina aut se napojuje jak ja, ze spodu (link), kde je pred kruhacem dlouha rovinka a jezdi tam jak hovada, navic je to docela do kopce a ztratim rychlost + je nekdy jeste treba dat prednost..

        0 0
    • nooski  

      Zásadně středem pruhu. Právě kvůli idiotům, kteří se s tebou na boku auta rozhodnou z kruháče vyjet. Stačí už to, že řidiči absolutně nerespektují přednost cyklisty. Bohužel už jsem v tom vidlákově zažil i to, že přes mou snahu jet uprostřed pruhu to nějaká parodie na člověka, která se musela vypěstovat, protože něco tak blbého by nikdy nikdo neporodil, vzala naprosto s přehledem přes kruháč rovně. Tohle jsou ty důležité věci, které se člověk naučí za roky ježdění a diky kterým se předchází absolutní neschopnosti řidičů a následným problémům.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Přednost cyklisty? Asi mám nějaký mezery. Vysvětlit prosím, děkuji.

        0 0
        • nooski  

          Jedeš si po kruháči, který je na všech přípojích ošetřen značkami dej přednost v jízdě a někdo ti tu přednost prostě nedá a napálí to těsně před tebe.

          0 0
    • Martin  

      Tady bude veselo, až se probudí Strážci Silničního Pořádku a Slušní Cyklisté…

      Za mě středem.

      0 0
    • novas752  

      Před kruháčem se ohlídnu zpět, bez ukazování si pomalu najedu na střed pruhu, prostředkem pruhu projedu kruháč, ukážu odbočim a pokud je tam bezpečno, stáhnu se zpět ke kraji = tak 30–50cm od krajnice/kraje vozovky.Ve všech nebezpečných úsecích, kde je to natěsno, si najedu na střed pruhu. Řidič s mozkem v hlavě by stejně nepředjížděl a debil ať si trhne volantem. :)

      Kruháč je série křižovatek s hlavní dokola, a v křižovatce se předjíždět nesmí takže ti nikdo nemá co řikat, troubit.

      0 0
      • zdenal8  

        Že se v křižovatce nesmí předjíždět si prosím četl kde?

        Kde se nesmí předjíždět, tak je to upraveno vodorovným značením. Pokud není a projíždíš křižovatku po hlavní, normálně předjíždět můžeš.

        0 0
        • Bubaaak  

          (5) Řidič nesmí předjíždět

          1. nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,
          2. jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet,
          3. jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,
          4. na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a bezprostředně před nimi,
          5. dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,

          f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí

          1. jde-li o předjíždění vpravo podle odstavce 1,

          2. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku,

          3. na hlavní pozemní komunikaci,

          4. na křižovatce s řízeným provozem.

          1. na železničním přejezdu a v těsné blízkosti před ním.
          0 0
          • Bubaaak  

            takže vysloveně povoleno, pokud člověk nehrál na

            1. jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet,
            2. jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,
            0 0
          • zdenal8  

            No takže v podstatě co jsem psal. Si to sem nemusel hned všechno kopírovat.

            0 0
            • Bubaaak  

              Když nenakopirujes zakon, někdo se s tebou bude hadat, takhle je to ušetření 60 příspěvků o ničem :)

              Musel

              0 0
    • maajkee  

      Ještě jsem nenarazil na kruhac, kromě velkých dvouproudych, kde bych nebyl rychlejší než auta. Takže v podstatě je to úplně jedno.

      Většinou najedí při pravým okraji, zatáčku krouham až při levým okraji a vyjíždím s ukazováním pri právě. Okraji, aby trajektorie byla co nejmenší :)

      0 0
    • zdenek  

      Kdysi se mi stalo, že mne na kruháku předjíždělo auto a když bylo vedle mne, sjelo z kruháku. Takže jsem raději sjel s ním, než abych se mu podíval dovnitř bočním oknem. Od té doby jezdím zásadně uprostřed, abych zabránil předjíždění. Při rozměrech kruháků ve městech je to pár vteřin. Zrovna včera mě tento způsob zachránil od nehody. Borec mne přehlédl a najel na kruhák přímo na mne. Zabrzdil, až když byl půlkou auta v mém jízdním pruhu. Já jsem z prostředka pruhu ještě stačil trochu uhnout vlevo. Omlouval se, že mě neviděl…

      0 0
    • jIrI___  

      Přesně na tohle jsem se kdysi ptal přímo na PČR a bylo mi řečeno, že jsem povinen jet při pravém okraji vozovky jako na běžné komunikaci, protože kruháče nejsou v zákonech nijak speciálně ošetřené. Tak od té doby takto jezdím. Pokud mě paměť neklame, tak lépe jsem se cítil při jízdě středem, ale co je psáno, to je dáno a platí pro všechny bez výjimky. Ale ptal jsem se na to už nějaký ten rok zpět, teď už třeba bude situace jiná :)

      0 0
      • Bubaaak  

        není, je to stejný, naštěstí není specifikovaný, co je pravý okraj vozovky

        0 0
        • Martin  

          Přesně. Tuto gumovou formulaci lze různě ohýbat.

          0 0
          • plzakj  

            Vzhledem k tomu, ze je vetsina kruhacu jednosmernych ( :-) ), tak pravy okraj saha az k levemu :-D

            0 0
            • bodlak2  

              Ani nemusi byt jednosměrný. Zakon rika pravy okraj vozovky. A vozovka je od levého kraje (tam jezdi protismer) pres stred (tam je středová čára) po pravy kraj (tam jezdi vsichni co jedou mym smerem). :-)

              0 0
        • Rychlej turista  

          To je jedna věc a druhá je ta, že máš jet tak, abys svou jízdu přizpůsobil povaze vozovky a silničnímu provozu (či jak se to píše) a tedy nadřadil svoji bezpečnost nad rychlost ostatních, kteři by tě předjížděním při jízdě po okraji vozovky ohrožovali.

          0 0
          • Martin  

            Dneska jsem na celkem málo frekventované dvojce zkoušel jet jako Jiřího Slušný Cyklista ™. Přestože byl slabý provoz, tak mě točvolanti míjeli „na kreditku“. Jel jsem fakt na kraji, kousek od „konce áčka“, za čarou.

            Takže Jiřího Slušnou A Neobtěžující Cyklistuku ***** DO UCHA. Ale chápu, že Jiří to má v rámci trollingu.

            0 0
            • nooski  

              Jura má v rámci silniční cyklistiky najeto prd, takže tomu nerozumí. ;-)

              0 0
      • zdenek  

        Teoreticky máš pravdu. Ale když zavzpomínám, kolikrát jsem na kruháku potkal hlídku PČR a kolikrát mě ohrozil nebezpečný řidič, tak raději budu dál jezdit prostředkem pruhu, páč je to pro mne bezpečnější.

        0 0
    • Martin  

      normálně při pravém kraji, jak se má, ještě NIKDY jsem na kruhovém objezdu neměl problém, kruhové objezdy jsou podstatně bezpečnější než křižovatky a zaplať Pán Bůh za ně

      0 0
      • nooski  

        Kruháče jsou rozhodně plus. Ale pokud jsi nikdy neměl problém, tak buď jezdíš v nějaké anomálii, nebo nejezdíš. Tomu prostě nevěřím.

        0 0
        • Bubaaak  

          tak ono když jedeš +30 Km/h, tak na kruháči fakt nebejvá problém :)

          0 0
          • nooski  

            Jezdím na mém „oblíbeném“ kruháči běžně a problémy jsou.

            0 0
          • James.Sniper  

            To právě není úplně pravda. Sice tě na kruháči nikdo nepředjede, za to ti ale občas někdo nedá přednost a vjede ti přímo před nos. (vlastní zkušenost) Pak se vyplatí jet středem a uhýbat vlevo.

            0 0
            • Martin  

              Předvídající cyklista si od pravého kraje nechává dostatek prostoru v každé situaci… i ten blbý půlmetr se hodí.

              Naopak Slušný A Neobtěžující Cyklista jezdí nalepený na pravém kraji, protože je to Správné.

              0 0
              • Martin  

                taky si myslím, že nejen podle předpisů, ale i podle zdravého rozumu nemá cyklista na prostředku vozovky co dělat

                0 0
                • Martin  

                  Na prostředku ne, ale u kraje je to taky blbost. Půlmetr až metr od kraje mi podle okolností přijde tak akorát. A tím krajem nemyslím pravou bílou čáru, ale opravdu kraj asfaltu.

                  0 0
                  • Bubaaak  

                    metr na kruháčí začíná být ten náš „střed“, samozřejmě pravý okraj vozovky :)

                    0 0
                    • Martin  

                      tak nějak, ostatně, úplně u kraje bývají kamínky a nezbývá tam již manipulační prostor

                      0 0
                • novas752  

                  Jezdit na prostředku vozovky je nesmysl, to jedeš na dělící čáře jak absolutní lofas. Jezdit v nepřehledných místech na prostředku pruhu naopak smysl dává. Zabráníš tim blbečkovi v autě aby se pokusil tě oprasit. Když jedeš nalepenej na kraji, blbeček v autě tě mine aniž by musel hnout volantem s 10cm mezerou.

                  0 0
                • James.Sniper  

                  Aby bylo zcela jasné, co myslím „středem pruhu“, je to ta červená čára (při rychlosti 25kmh). Opravdu si nedovedu představit, že bych jel po žluté čáře jak tady navrhují zastánci jízdy při pravém kraji vozovky.

                  0 0
                  • Martin  

                    aha, tak jestli jezdíš takhle tak už začínám chápat, proč nás řidiči nesnášej a nazývají cyklozmrdy

                    v tomto případě, bohužel, oprávněně

                    nezbývá než doufat, že co nejdříve dostaneš takovou pokutu, že se z ní nejen posereš, ale že už ti nezbude ani na internetový paušál, abys už nemohl podobná moudra šířit dál do světa

                    0 0
                    • novas752  

                      Přes takovejhle kruhovej objezd jezdí rovně i auta, autobusy. Tady to střihneš středem, jsi rychle pryč, nikoho neomezíš a auta v tomhle případě z ulice Dr. Malého za tebou krásně mohou navázat. Když to tam lepíš po obvodový čáře akorát brzdíš provoz.

                      0 0
                      • Martin  

                        tedy v Praze jezdí řidiči na kruháku normálně, ještě jsem neviděl takového kokota, aby jel kruhák rovně (a že se přitom kokoti mezi řidiči beze sporu najdou)

                        0 0
                        • blue.sun  

                          Tak to jsi viděl skutečně ještě málo. :-D Pokud jsou kruháče ploché, tak se takový expert vždycky najde. Klidně i ve chvíli, kdy po oblouku jede auto.

                          Největší experti pak jezdí kruháče v protisměru.

                          0 0
                    • James.Sniper  

                      řekl bych, že jediný, kdo se z toho už posral, jsi ty :D

                      0 0
                      • Martin  

                        vážně?

                        na kole jezdím přes 40 let, z toho nějakých 15 let bylo hodně aktivně (25–30.000 km ročně) a zatím jsem neměl vážnější nehodu než běžný silniční lišej a 1× zlomenou ruku díky oleji na silnici ve sjezdu – proč asi?

                        každopádně mi začíná být jasnější, proč nás mají řidiči za cyklozmrdy

                        0 0
                        • James.Sniper  

                          „proč asi?“ To mi vysvětli ty. Chceš tím říct, že ten kdo dodržuje do puntíku dopravní předpisy, tak se mu nestane vážnější nehoda? To je naprostá kravina! U nehody jsou obvykle dva, viník (který porušil pravidla) a poškozený (který pravidla dodržel).

                          Já jezdím skoro 20 let (auto/kolo) a měl jsem zatím 2 nezaviněné lehké nehody (1× auto, 1× kolo). Chceš tím říct, že je to proto, že jezdím kruhák viz. výše?

                          Ty cyklozmrdy mi vysvětli. To že se snažím nezdržovat provoz za sebou je cyklozmrdství? (tím že kruhák projedu 2× rychleji)

                          0 0
                          • Martin  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                  • pekoss  

                    Tady je ten „muj“ kruhac, metr od kraje to moc neni, spis metr od vnitrniho kraje. Je tenhle prujezd OK? Najezdova rychlost, pokud nedavam prednost zleva je cca 20kmh (je to celkem do kopce). 3D pohled :-)

                    0 0
                    • Polka  

                      Cajk. Tím že jedeš víc u vnitřního kraje dáváš najevo, že nehodláš hned odbočovat, tak ať se ti tam ostatní neserou.

                      0 0
                • jIrI___  

                  +1. Tady na B-F se ale většinou hraje na to, že cyklista nemá co dělat při pravém kraji vozovky, ale má to šněrovat středem pruhu. A pak si řidiči bohužel škatulkují všechny cyklisty dle těchto exotů… Ale jak se říká, každý musí začít u sebe.

                  0 0
                  • Martin  

                    přesně

                    a výsledek je, že mě pak řidiči sprchují roztokem z ostřikovačů

                    0 0
                    • blue.sun  

                      Aspoň víš, že za volantem sedí debil s malým pérem.

                      0 0
                      • Martin  

                        ale to vůbec nemusí být debil s malým pérem

                        hele, stačí to, co tady teď čtu, jestliže někdo považuje za standardní chovat se na silnici jako ***** (a zde ten odstřelovač je toho příkladem) tak už se ani nedivím, že se řidiči chovají tak jak se chovají

                        bohužel je v lidské přirozenosti uplatňovat kolektivní vinu a házet všechny do jednoho pytle

                        0 0
                        • Aussig  

                          Vyhraněný názor není nikdy dobrý. :-)

                          0 0
                        • blue.sun  

                          Asi takhle: pokud se někdo na silnici chová jako *****, má to svou příčinu. Ten člověk si tím něco kompenzuje.

                          Nejhorší je, když potom takového potkáš po vystoupení z auta. Na silnici ti udělá nějakou prasárnu. Přejdeš to s tím, že je to prostě *****. Pak dojedete na stejné místo, vystoupí on, vystoupíš ty, a ve chvíli, kdy ten případ otevře hubu, tak víš, že to je hyperkokot. A když ho ještě potkáš v šatně na plaveckém bazénu, kde se točí jak větrný mlýn, plnou hubu siláckých řečí, a všem ukazuje, že MÁ malé péro, pak máš jasno.

                          0 0
                  • Martin  

                    Už jsou tady Strážci Poctivé a Slušné Cyklistiky :)

                    Jiří dávej!

                    0 0
                    • Aussig  

                      Slušní lidé se najdou v každé skupině… cyklisté, mopedocyklisté, řidiči a doknce i politici! To je jedno… :-)

                      0 0
                      • Martin  

                        však jsem nedávno psal, že mi slušní lidé smrdí

                        https://www.bike-forum.cz/…v-akci-video

                        ale dehonestovat tímto výrazem někoho jen proto, že se snaží jezdit tak, aby se z něj řidiči neposrali, mi přijde jako podpásovka

                        0 0
                        • Martin  

                          Jenže Jiří zas mírně dehonestuje lidi, kteří se pohybují cca metr od kraje, čili v místě pravých kol auta. Podle něj je jediné správné místo pro cyklistu u pravého kraje (v místě, kde je nejvíc bordela), aby točvolanti nemuseli mít tolik práce s předjížděním.

                          0 0
                    • jIrI___  

                      Co bych dával, můj názor na tyto B-F manýry je všeobecně znám :)

                      0 0
                      • Martin  

                        Je vidět, že si držíš pořád stejně demagogickou linku, mám rád lidi s pevnými zásadami.

                        0 0
          • MlokCZ  

            Ono to hlavně záleží jaký to je kruháč. Na menších problém není, ale na těch supervelkých, které mají daleko větší poloměr a k tomu je jedeš dlouho i když jedeš 30km/h a navíc k tomu často i více pruhů, tak je to mnohem horší.

            Malý kruháč (a ještě jen se třemi vjezdy/výjezdy) jezdím pravidelně na cestě do práce, tam je to úplná pohoda vždy.

            0 0
        • Martin  

          zatím fakt ne, asi je nějak umím jezdit, protože obvykle když jedu s někým a špic, tak za kruháčem je najednou za mnou sto metrů díra, jediný problém měla dcera, která šla jednou na kruháči na zem, ale to bylo proto, že zapomněla, že nemá v prudkém náklonu šlapat a vymetla to tam, ale to byla technická chyba a to sem nepatří

          jezdím z Prahy 4 jižním směrem a zde je kruháčů požehnané množství, auta obvykle nejedou na kruháči rychleji než já a se zde prezentovaným problémem, tj. že by se někdo přede mě necpal ve výjezdu, jsem se ještě nesetkal

          (u mopedistů to nehrozí, ti na rychlý průjezd nemají techniku, těm tam motor nepomůže)

          0 0
      • HonzaRez  

        Kolego, už nesčetněkrát jsem tu psal o nezkušených bejkerech, kteří diskutují o věcech, které v křesle u pidlivize nemohli zažít… Jsem překvapen u takového zjizveného veterána…

        0 0
    • HonzaRez  

      Hradečáci znají:

      https://www.google.com/…13312!8i6656

      Kdo ještě nikdy nebyl na tomto kruháku ohrožen střetem s autem, které ve směru od severu podjelo zprava auto, dávající přednost, jako by nebyl. Stávalo se mi to každých pár týdnů, ten kruhák je tak obrovský, že se tam vejdou 3 auta vedle sebe… Konečně po mnoha desítkách let nějaký soudruh z úřadu vymyslel, že tam namalují čáry tak, aby skutečně ten kruhák byl jednoproudový. Od té doby se mi to nestalo, i když prostoduší kolizisti (a zcela jistě i e-coli) tam jezdí přes to šrafování…

      0 0
    • HonzaRez  

      Tak gúgl auto má bystré oko a zachytí důležité věci, takhle přesně to vypadá v praxi:

      https://www.google.com/…13312!8i6656

      Šrafování není zeď, takže mě to asi stejně jednou čeká, že mě někdo sejme, protože bude podjíždět…

      0 0
      • nitraq  

        Jak moc v piči to člověk musí mít, aby takhle jel?

        0 0
        • novas752  

          Zrovna tenhle kruháč k jízdě přes pruhy úplně vybízí. Při příjezdu je přehledně vidět na celý kruháč + nejbližší nájezd zleva. Při jízdě v pruhu musíš řadit 2 a točit volantem, při jízdě přes pruhy tam necháš 4 a jen to ohneš. Tam asi bude timhle stylem jezdit docela dost lidí dokud tam nedaj retardéry nebo betonový svodidlo.

          0 0
      • maajkee  

        Přesně tak, šrafování není zeď a když vidím, že po kruháči ani za mnou nejede žádný auto tak si to taky klidně na kole zkrátím přes to šrafování. Punk s not dead! :)

        0 0
    • Aussig  

      Za mě středem. Normální „malej“ kruháč projedeš často rychleji než auto, podle mě není důvod proč by motorista měl mít problém.

      0 0
      • MlokCZ  

        Na malém to tak je a dělám to stejně. Na opravdu velkých a zvlášť ještě když má pak třeba i 3 pruhy, kde pravý je pouze pro následující výjezd a tedy pokud jedeš až nějakým dalším a musíš tak aspoň o jeden pruh doleva, tak je situace výrazně horší.

        0 0
        • Martin  

          Takové u nás v Zapadákově na cestách vhodných pro cyklisty díky Bohům nemáme :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak ani v Plzni jich moc není, ale třeba na Borských polích takový je. Já tedy na kole přes něj rozhodně nejezdím, není k tomu žádný důvod. Když už do dané lokality jedu, tak to vezmu úplně jinudy bez toho kruháče.

            A na malém co jezdím pravidelně, tam je to pohoda a dobře, že tam je.

            0 0
      • babkanakole  

        Neměl, ale na blbce můžeš narazit jak v autě, tak i na kole, a stejně tak i pěšky.

        Sama jezdím „středem“ – tedy minimálně tak metr od kraje pravé čáry nejen na kruháčích, ale momentálně i na stavebních semaforech (kyvadlovka jedním pruhem, úzké, krátké). Problém s tím na těchhle místech zatím neměl nikdo.

        Vždycky jsem myslela, že tomu nadávání od ostatních (chodci/řidiči) jde cyklista sám vstříc, klidně i naprosto nevědomky.

        No, poučila jsem se. Jednou jsem dostala vynadáno od dámy na smíšené cyklostezce přímo před značkou s kolem, že tam nemám co dělat. Jela jsem doslova krokem, jen to tam kamarádkou blokovala a vybavovaly se – nedalo se kolem ani projít. A podruhé na mě řval šofér auta přes otevřené okénko, že jedu „prostředkem a jezdí se při kraji“ (byla jsem tak 70 čísel od obrubníku, u kraje 30 cm rozbombardováno), když se při tom protlačil okolo mě, a hned vzápětí to střihnul těsně přede mnou v křižovatce bez blinkrů doprava. V tom místě jezdívám tak 28 km/h, takže záležitost pár vteřin, kdyby za mnou trochu zpomalil a nechal mě projet. Zase: jsou to dva zážitky za skoro 40 let ježdění na kole.

        0 0
        • blue.sun  

          Inu, na debily narazíte všude, jen na silnicích se nějak více projevují.

          0 0
          • Martin  

            Opět ocituju b-f legendární hlášku – volant je kulatá lopata. A frustrát v autě si troufne víc než frustrát bez auta.

            Ono je to vidět i v debatách na různých internetových plátcích – na cyklisty většinou nadávají lidi, co neumí dát dokupy gramaticky správnou českou větu.

            0 0
    • Polka  

      Středem, hlavně když jedeš s dítětem, někdy se člověk kruháči prostě nevyhne. Najíždíme vedle sebe na celý pruh už před kruháčem a i tak ho projedem. Vícepruhový kruháč jsme zatím neabsolvovali, ale bylo by to asi stejný.

      0 0
    • blue.sun  

      Za mě tedy kruháč od kruháče. U nás před domem jedu středem, protože v rychlosti, kterou na něj obvykle vletím, bych to při kraji nedal. Když jedu pomalu, tak klidně u kraje, i když už jsem se taky setkal se slepými řidiči (jen slepý totiž může přehlédnout zářivě červeného cyklistu).

      Pravé kraje kruháčů mají ještě jednu zásadní nevýhodu – bordel. Písek, kamínky, hlínu, cokoli… takže se tomu snažím vyhýbat, abych nelehnul.

      0 0
    • gregorus  

      Než kruhák samotný mi připadá důležitější nájezd na něj, kde se u malých posouvám do středu, pokud to lze, protože prostě nechci, aby se mnou zároveň na kruhák najíždělo auto. Zároveň jako řidič nechávám cyklistu před sebou na kruháku jet, nemám důvod se před něj cpát. Velké kruháky jsou něco jiného, ale stejně se auto reálně s cyklistou do pruhu nevejde (pokud je víc pruhů, jsou většinou úzké), takže jestli jedu 1m od kraje „u kraje“, nebo 1,5m od kraje „středem“, je fakticky už jedno.

      0 0
    • Jamin  

      Hlasoval jsem středem, ale pravda je, že jedu zhruba na úrovni pravých kol auta. Takže vlastně vpravo, ale ne u kraje.

      0 0
      • Martin  

        a já jsem hlasoval „při kraji“, ale sklouzla mi myš a opravit to už nejde

        každopádně „u pravých kol auta“ jezdím taky a považuju to za jízdu u pravého kraje

        středem je pro mě tedy cca vedle levých dveří auta

        0 0
        • Martin  

          Takže v podstatě nevybočuješ z řad bikeforových ocyklenců a pumpičkářů, akorát máš jiný definiční obor.

          0 0
        • babkanakole  

          To byl dneska ráno ten „střed“ v protisměru. Chlápek v osobáku si zkrátka jel celou cestu rozvážně (stabilně tak čtyřicítkou, jestli vůbec) a lízal středovou čáru. Jela jsem za ním pár km, na každé křižovatce a přechodu jsem ho dojela.

          0 0
        • MlokCZ  

          Ale u pravých kol auta vede na tom obrázku výše právě ta červená čára (minimálně u zadních na tom snímku, u předních je možná už lehce více vlevo) se kterou máš takový problém.

          https://www.bike-forum.cz/…uhovy-objezd#…

          Tak to máš trošku rozpor.

          0 0
          • Martin  

            ta červená čára vede u levých kol…

            samozřejmě řeším problematickou situaci, tj. tu v kruhovém objezdu a tam vede ta čára u levých kol, bez diskuse

            0 0
    • Adar77  

      Najíždím při kraji a hned na střed pruhu, potom tě i ostatní vidí jako dalšího účastníka lajny, máš stejnou rychlost, takže nikomu nepřekážíš. A hlavně tě neoprasí na výjezdu, jako když jedeš u kraje, to může být nebezpečné.....

      Neplatí teda na obřích kruháčích jako je třeba u Kralup, tam jedu u kraje vnějšího pruhu až na výjezd..

      0 0
      • psbiker  

        Asi je lepší se přesunout na střed již v koloně před kruháčem, pokud se to hýbe. Obvykle s tím nemá nikdo problém.

        0 0
        • Adar77  

          Ano, pokud je kolona, většinou zabráním autu za mnou, připojování se současně. Vše je na momentální situaci…safety fir­st.

          0 0
    • xtonda  

      Podle Prahou na kole

      Při průjezdu kruhovým objezdem se držte jediného pravidla: Už před křižovatkou si zaberte střed jízdního pruhu a neopouštějte ho za žádnou cenu. Jinak se vám stane, že vás budou všichni předjíždět a při odbočování z okruhu na první odbočce vás vezmou s sebou. Auta stejně musejí na kruhových objezdech zpomalit, nemají vás tedy co předjíždět. Na výjezdu z okruhu nezapomeňte ukázat vpravo. Řidič v protisměru to vysoko ocení, zvlášť za silnějšího provozu.

      Další tipy pro jízdu v provozu

      https://prahounakole.cz/…-predvidave/

      https://prahounakole.cz/…ii-na-ulici/

      https://prahounakole.cz/…sim-nehodam/

      0 0
    • wooferx  

      Zkušenost z druhé strany z auta (Liberec).

      Pokud jedu v koloně v hustém provozu a cyklista je blízko před kruháčem, tak i když jede u kraje a nechává teoreticky místo na předjetí, tak raději zpomalím a ty 3 sekundy pojedu pomaleji za ním, aby nějakého netrpělivce za mnou nenapadlo ho předjíždět třeba při vjezdu do kruháče a umožním mu tak bezpečný průjezd. Předjedu ho až po opuštění kruháče. Nikdy by mě nenapadlo cyklistu předjíždě pokud nevím, zda bude sjíždět či pokračovat dál po kruháči. Předjetí na kruháči bych pochopil pouze ve specifické situaci: Kruháč je do kopce, cyklista jede pomalu (10 km/h), drží se u kraje a ukazuje, že bude z kruháče sjíždět a auto za ním bude sjíždět třeba o 2 sjezdy dál, pak to dává smysl, pokud je v kruháči dostatek místa.

      Moje zkušenost ze sedla.

      Kruháčům se v hustém provozu pokud to jde vyhýbám (necítím se tam bezpečně). Za menšího provozu se mi ještě nestalo, že by mě někdo na kruháči předjížděl. Za malého provozu je používám často. Vnímám že většina řidičů jezdí ohleduplně, ale odhadem 5–10% ne, a toúplně stačí, aby nebylo o nebezpečné situace nouze (i v autě). Dále jak, zde někdo zmiňoval, může se stát, že řidič cyklistu přehlédne. Již se mi to také stalo, a je to podle mě nejčastější příčina ošklivých úrazů (a stává se to i motorkářům). Pokud jedu z kopce 50 km/h, tak si ty vedlejší sakra dobře hlídám. Již jsem šel několikrát na brzdy. Paradoxně sjezd v lese v enduro terénu mi přijde bezpečnější, než sjezd po asfaltce s nepřehlednými vedlejšími ulicemi :)

      Naopak, mi přijde přirozené, že pokud jedu na kole serpentýnami po rovnině nebo do kopce a za mnou jede autobus nebo náklaďák a vidím, že mě nemůže bezpečně předjet, tak zastavím u kraje a nechám ho předjet. Žádná taková povinnost v silničních pravidlech není, ale je to o obostranné ohleduplnosti. Je to podobné, jako když traktorista pustí předjet osobák.

      0 0
    • kesu  

      Na kruhovém objezdu pokud má jeden pruh jezdím tak, že pokud vyjíždím hned na prvním výjezdu, držím se spíše vpravo. Pokud na dalším, jedu prostředkem nebo vlevo.

      Pokud má kruhový objezd více pruhů, řídím se tímto (doporučení policie:

      "Pokud má vjezdová komunikace do kruhového objezdu více pruhů, do pravého jízdního pruhu, který je vně kruhového objezdu, se řadí vozidla opouštějící objezd první odbočkou, do vnitřního jízdního pruhu (levého) vozy opouštějící objezd poslední odbočkou. Vždy sledujte i vodorovné dopravní značení – čáry na silnici.

      "

      Bohužel se tohle nepokutuje a nevymáhá (pokud vím, ani to nelze). A k tomu všemu se pořád najde dost majitelů řidičského oprávnění, kteří na silnici nemají co dělat a kteří jsou schopni jet 3/4 kruhového objezdu vnějším pruhem a tím zásadně omezit propustnost komunikace. Je to vidět dnes a denně a vede to pak k opatřením, jako jsou turbokruháče. A bohužel dokud se to řidiči nenaučí, bude to jediná možnost. Viz diskuze tady nahoře.

      Nevím co je tak složitého na tom, použít vnější pruh k prvnímu výjezdu a ostatní k dalším. A k tomu je nutno respektovat zákaz zastavení v místě nájezdu dalšího proudu tak, aby byla zajištěna co největší plynulost (míjení se vozidel vyjíždjících a najíždějích).

      0 0
      • frigo  

        Tohle se dá použít při ideálním řešení kruháče. ale na mnoha kruhových paskvilech v naší republice to nelze ideálně praktikovat. Viz ten u nás kdy je víceproudej nájezd do kruhu, a jednouproudej výjezd = parkovistě na vnitřním kteří dávají přednost. Když je špička tak tak to je konečná.

        0 0
      • Nutribird  

        Hlavně se stále jedná o jízdu v pruzích a kruhový objezd se nesmí opustit z vnitřního pruhu a tím přejet přes vnější pruh. Prvně musím přejet do vnějšího pruhu a poté mohu opustit kruhový objezd. Nemusí to být vždy jednoduché. Hlavně ten ve vnitřním dává přednost tomu ve vnějším, takže by měl správně kroužit dokud nebude mít možnost správně kruhový objezd opustit. Praxe je taková, že se z vnitřního vrhne frajer do výjezdu aniž by bral ohled na vozidlo ve vnějším pruhu. Takže to co popisuješ může být na kruháči s více výjezdy problém, pokud jsou výjezdy těsně za sebou.

        0 0
        • kesu  

          ten z vnitrniho, pokud by ten z vnejsiho odbocil jak ma, se pred svym vyjetim plynule zaradi do vnejsiho (a inteligentne se mine s najizdejicima) a odboci.

          Pokud je tam ale nejakej posera co se boji a jede vnejskem 3/4, nastane co popisujes.

          0 0
          • Nutribird  

            Většinou je výjezd také vjezd. Pokud jedno auto opustí, druhé může zároveň vjíždět. Podle rozložení celého objezdu v tom pak může být pěkný chaos. Dodržet výše popsané může být problém. Zásadní je, že ve vnějším má řidič přednost a to bývá mnohdy problém. Pak ještě příklad kdy má kruhový objezd dva pruhy ve dvou místech a zbylé tři napojení pouze jeden pruh. Jinak, když jsem hledal podle čeho a jak správně jezdit na kruhovém objezdu. Bylo jasně napsáno, že se řídí pravidly jízdy v pruzích. Stejně jako vozidlo na kruhovém objezdu nemá přednost, ale je vlastně na vedlejší a dává přednost přijíždějícím. Pokud ovšem není označen na příjezdu značkou, dej přednost v jízdě. Ještě jsem tedy neviděl kruháč takto neoznačený, ale může se stát.

            0 0
        • James.Sniper  

          Můžeš citovat paragraf, který zakazuje opuštění kruhového objezdu vnitřním (resp. levým) pruhem? K čemu jsou pak dva pruhy na výjezdu z kruhového objezdu? Ten druhý (levý) pruh by se nikdy nepoužil, kdybys měl pravdu.

          0 0
          • mr.antik  

            v počítači to asi na simulaci vypadá dobře, jinak je to akorát spouštěč krizovek a nehod (boleslaváci by mohli vyprávět -když pak půlka boleslavi nemůže dostat do práce). Já to teda autem nevyuživám nikdy, protože pokud není ve vedlejším pruhu nějaké extra pomalé auto (traktor v vlekem, náklaďák se přívěsem), tak jedeš vždy 50:50 že to tam pošleš buď tomu vedle (kterýho si dejme tomu ohlídáš), a nebo toho za ním.

            0 0
        • yaris1  

          Zajímavé je to v Rumunsku. Tam je to tak, že přednost má ten zleva. Když jsme to nevěděli, tak byla na třípruhovém kruhovém objezdu celkem „sranda“ :-)

          0 0
          • rorschach  

            Tak u nás to takhle snad upravují ty dopravní značky dokola každýho kruháče.. taky máš přednost zleva:)

            0 0
            • yaris1  

              Myslel jsem, že když jedeš ve vnitřním pruhu kruháče máš přednost, můžeš to říznout přímo doprava a ten v pravém pruhu ti má dát přednost.

              0 0
              • rorschach  

                ok.

                0 0
              • Pavel  

                A tohle v Rumunsku fakt neplatí?!

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Nutribird  

                Pravidlo pravé ruky. Jak mám přednost zevnitř. Pak sestřelí borec druhého protože proletí kruháč rovně a ten co jede vnějším to odsere.

                0 0
          • Pavel  

            Přenost vozidel jedoucích po kruháči byla jeden čas i v našich pravidlech. Aktuálně je kruháč brán jako normální/běžná křižovatka, tj. pokud není určena přenost dopravní značkou (Dej přednost, případně Stopka), tak vozidlo jedoucí po kruháčí dává přednost zprava přijíždějícím vozidlům, tj. vjíždějícím na kruháč. Samotná značka kruhového objezdu je jen příkazová značka směru jízdy, neřeší přednosti.

            0 0
            • babkanakole  

              Ono je logické mít na kruháči přednost, protože se tím (opět tedy jen teoreticky) zabrání zablokování kruháče. Pokud na místě, kde vzhledem k provozu by kruháč být neměl (kapacita nestačí provozu), tak přednost při nájezdu – tedy současný kruháč, značkami neupravený – vede jen k tomu, že se na něm nehne vůbec nic.

              Ona i ta průchodnost kruháčů není neomezená. Přesně z tohohle důvodu se v Českém Krumlově kruháč předělával zpátky na světla, protože místo na lepší stavební řešení tam zkrátka není.

              0 0
              • Pavel  

                Logické to je, ale dle zákona ne. ;-)

                0 0
                • babkanakole  

                  V tvých letech bys už měl vědět, že hledat v zákonech logiku je trochu optimistické :)

                  0 0
                  • Pavel  

                    Prakticky celý svůj život žiju v „zajetí“ nul a jedniček, ano/ne, tj. „čisté matematické exatní logiky“.. Hledat v zákonech logiku není optimistické, ale nesmyslné. ;-)

                    0 0
          • Vrci  

            V Rumunsku je sranda i používání blinkrů na kruháči.

            0 0
            • Pavel  

              Blikají při najíždění a pak „vlevo“ při průjezdu? :)

              0 0
              • Vrci  

                Blikají jako by to byla normální křižovatka.

                Pokud vyjíždí prvním výjezdem tak pravý blinkr, pokud druhým tak bez blinkrů, pokud třetím tak levý.

                0 0
            • Goob  

              Tohle není sranda, ale velmi rozumná věc. Angláni to tak mají taky. A je to (mj) kvůli tomu, aby ten, kdo jede vnitřním pruhem, věděl, kde bude odbočovat auto jedoucí vnějším pruhem. Protože mu nevidí na blinkry, které ukazují ven z kruháče.

              0 0
              • Pavel  

                No jo, jenže angláni jezdí po špatné straně! :)

                0 0
                • mikub  

                  Zase díky tomu u nich dává velmi dobrý smysl přednost zprava a taky to přirozeně implikuje přednost vozidel jedoucích po kruhovém objezdu.

                  0 0
            • Doktor-Prase  

              stejně to mají i ve Francii.

              0 0
    • losiik  

      aktuální zkušenost z Mallorcy: projel jsem na bezmála 100 km asi 20 kruhových objezdů, všechny středem pruhu, některé i na hodně frekventovaných cestách..

      ani jeden ridic mě nevyprasil, nevytroubil, 2× se mi dokonce stalo, ze mi nechal ten za mnou místo, abych si mohl najet na stred..

      a to je tady drtivá většina aut z půjčovny, místní jezdi velmi velmi málo

      0 0
    • HKou  

      U nas to mame tak, ze pokud cyklista neodbocuje na prvnim vyjezdy ven, ma zabrat cely pruh. Nazorne jsem to videl poprve na billboardu az dnes.

      Za me je to hlavni duvod stretu s auty – auto odbocuje pres cyklistu doprava. Tohle to resi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.