Ahoj, ma cenu pouzivat kryt prevodniku. Jake jsou vyhody a nevyhody? V pripade, ze ano z jakeho materialu plast nebo kov. Mam tohle kolo http://www.giant-bicycles.com/…/4328/39242/ Jaky typ krytu je na nej vhodny? Dik za nazory
Ahoj, ma cenu pouzivat kryt prevodniku. Jake jsou vyhody a nevyhody? V pripade, ze ano z jakeho materialu plast nebo kov. Mam tohle kolo http://www.giant-bicycles.com/…/4328/39242/ Jaky typ krytu je na nej vhodny? Dik za nazory
Kryt převodníku je dobrej tak na to, když máš městský kolo a jezdíš na něm třeba v riflích, tak abys neměl ******** kalhoty :)
Předopokládám, že myslel rockring.
Ten bych volil k dvouplacce místo velké placky, jinak ne (trojplacka + rockring mi přijde jako divné řešení).
Jo myslel jsem rockring, nevedel jsem jak se tomu rika.
Jo myslel jsem rockring, nevedel jsem jak se tomu rika.
Jsem rád, že tě vidím, už jsem chtěl vyhlásit pátrání :-) co trička? :-)
výhody:
nevýhody:
A nemuzu proste sudat velkou placku a dat tam misto ni rockring?
Pokud ti staci jako nejvetsi pila 32z, tak samo muzes.
No, jet pak někde po asfaltu na prostředním převodníku bude dost zoufalý.
Stačí nahodit pořádný drapáky. Při 100ot./min je to při 32/11 něco přes 35km/h. A když ty drapáky budou mít pořádný valivý odpor, tak je jistý, že přes 35km/h jet chtít určitě nebudeš :-)
Tak tak. 36/11 bohatě stačí.
Ještě si může koupit monolith od Gebhardta. Takže bude mít velkou placku i s rockringem.
No já třeba po asfaltu na prostřední jezdím skoro pořád :)
Na kole ho mám (taky Reign), velký tác mi nechybí, nejtěžší 2 převody jsem kdysi stejně používala maximálně na přišlápnutí z kopce a to oželím. Jen je třeba si zvyknout na jiný způsob řazení a je lepší ne-li nutný mít na přehazce dlouhé vodítko. Obecně myslím, že pro AM/enduro budou plastový RR těžší a většina levnější, kovový naopak.
Co myslíš tím dlouhým vodítkem na přehazovačce?(myslíš tím dlouhé ramínko?)
mne zas neni jasny to lepší ne-li nutný :-D
ano,právě to mi není také jasné, proto se ptám zda myslela opravdu to ramínko:)
hmm a mezi vodítko/ramínko je rozdíl? :-) S tím dlouhým jsem to přestřelila, nějak mi to přišlo na mysl :-D Sama tam mám střední.
Rozdíl v tom možná není, jen já používám ramínko a chtěl jsem se ujistit že nám jde o to samé:)
Jinak dlouhé vůbec netřeba,běžně se vozí střední a dokonce i krátké.
Jo je to tak vozím dycky krátké, aspoň to tolik netrčí dolů (kameny,klacky).
Možná to krátké taky vyzkouším, třeba pak budu mít menší spotřebu patek :-)
Když né to, tak s krátkým ramínkem vypadá bike určitě kompaktněji.
Taková otázka.
Mám na kole 22/36 kliky a kazetu 11/34 přehazku s dlouhým ramínkem a občas mám problém, že mi při dopadu spadne řetěz z velký placky na malou.Řětěz mám nejkratší co přehazka dovolí.
Pomůže mi:
b)napínák (spodní kladka)
Díky za pomoc.:)
c.) seridit smyk :-))
Když on je právě seřízenej.:D Co se týče funkce řazení,tak si nemůžu stěžovat.:)
tak jo. mas dobre serizenej smyk a pada ti retez. jak myslis ;-).
By mě zajímalo co bych měl udělat s tím smykem aby mi nahradil napínák a řetěz nepadal.
Pokud poradíš a bude to fungovat, tak ho klidně sundám:)
Preci necekas, ze FIXKAR ti to rekne… Proste pri skakani bez napinaku bude padat a bude…
nečekám, ale sranda musí být:)
dyt to pisu. poradne seridit ;-)
Jasně,tak to jsem přehlídl.Jinak dík,jdu na to a o výsledku nepodám žádné info;
Sebelíp seřízenej smyk ti nepomůže od toho, když dopadneš a jak se natahne ramínko šaltru, tak se ten řetěz z převodníku pěkně zespoda „sloupne“ :) Takže napínák nebo konec.
niektorí ikscéčkari bez napináku tam dajú na také to drobné skackanie španěla. ;o)
Dej krátké ramínko a pokud s kolem i skáčeš, tak určitě i napínák.
Pobere mi krátké ramínko 34z?Tohle zkousne jenom střední ne?
Co vím tak pobere,já ale vozím střední.
Jinak proti padání hlavně ten napínák,ramínko tomu myslím moc nepomůže.
Díky moc za rady.
no, nedavno jsem obmnenoval a vzadu jsem sel z 32 na 34. Protoze jsem kupoval i prehazku, ptal jsem se na delku voditka a odpoved byla, ze stredni uz je na hrane, ale jeste ano, ale ze doporucuji dlouhe (rozdil je tam asi 5 mm – prej :-) , nemeril jsem to)
.
Je kombinace dvou veci Pedalkicku a nepritomnosti napinaku, pri dopadu se retez vlivem vlastni setrvacnosti odlepi od zubu a pri navratu zpet jde uz mimo zuby takze pada na malou placku a pootocenim klik vlivem pedalkicku de sotane retez na malem prevodniku dal a pak uz je dole…
asi opravdu seřídit smyk + hasku, ale a to je zase hodně zajímavá věc, kdysi se dělali napínáky na řetěz, které se montovali tak do první půlky zadní řetězové vzpěry. Byla to vlastně jen taková kladka na otočném kloubu, která nutila obtáčet víc řetěz kolem převodníku. Vozil jsem, řetěz mi pak fakt ani jednou nespadl.
fakt je, že mi dnes řetěz nepadá, což přisuzuji sramu a jiné konstrukci přehazky oproti tehdejší xt hazce + kratšímu ramínku + o článek kratšímu řetězu než je běžné. křížáky nedávám, takže kain štres
sry za tu češtinu, běs děs
záleží jak se ti prodlužuje řetěz při pružení. Mě by to urvalo patku i teď se středním, kdybych si neohlídal převody a dal tam omylem 36 – 34 a dostal to k dorazu.
A s o dva články delším řetězem už ti to nevyjde když máš dvojplacku?
Já to mám na obou fullech nastavené úplně stejně, taky už nemám dostatečnou rezervu na propružení (urval bych to někde na 60–70% zdvihu).
Já to mám ale pro 11/34 + 22/32/44 a pro tenhle větší rozsah to už vychází s o dva články delším řetězem úplně blbě (to už by mi nešlo 5–6 pastorků nejmenších pastorků na malou placku).
A s trojplackou mi ta chybějící rezerva na 44/34 opravdu netrápí, už jsem tam pár let ani omylem ten převod nepřehodil, takže se nebojím, že bych ho tam nahodil a déle jel, abych šel i tolik do zdvihu. Ono si toho nejde nevšimnout, když už na 44/26 je to slušně hlasité a ani tenhle převod už nejezdím.
S dvojplackou bych se té chybějící rezervy na 36/34 bál tedy více.
Za mě ano. Mám enormě velký lýtka, hlavne vnitřní sval, mám to prostě od přírody, kulturisti v posilovně mi je vzdycky záviděli, protože je to sval kterej blbě roste cvičením. Dost často když se dostanu do krizový situace,tak se napíchnu na zuby, co si pamatuju za poslední dva roky tak 2× hodně(roztržený) a aspoň 3× jsem se na ně „pouze“ napíchnul. Asi pul roku jsem vozil kryt a bylo to v pohode, pak mi někde upadl upevňovací šroub a už ho zase nevozím, furt si rikam že si pro něj skočím do krámu, ale asi pro něj půjdu až se ucho utrhne:)
Takže za mě: pokud máš lýtka jako chlap tak ano, pokud jako cyklistickej chrt tak nemusíš:)
Jestli jezdíš spíš XC, tak je ti to naprd, jestli vyhledáváš techničtější ježdění, může se hodit… nepíchneš si převodníky do nohy, nezničíš si převodníky když do něčeho naletíš, nenamotají se ti volný kalhoty do řetězu… Nevýhoda je podle mně jen absence velkýho převodníku, což plno lidí s klidem oželí
Diky vsem za rady tipy. Takze kdyz to shrnu: vymenit prevodniky za 24–36 nebo 38, koupit RR 36 pripadne 38, kazetu muzu nechat, je tam 11–34, vymenit raminko za stredni, nebo kratke. Mam Sram X7, raminko jsem meril a ma roztec 10cm, tak nevim jestli je to dlouhe nebo stredni, jinak muzete mi dat tip kde daji koupit ty raminka? Diky
10cm je dlouhé. Střední má 7,5cm.
A muzu dat na prevodnik 38, ktratke raminko, nebo to uz je moc male? Musi byt to raminko original Sram X7 nebo je to vsecho stejne?
Samotná velikost převodníku není podstatná. Podstatný je celkový rozsah převodů, tedy u převodníku to ovlivní rozdíl počtu zubů největšího a nejmenšího.
Tedy třeba 24/36 bude méně náročné na délku ramínka než 22/36.
Na fullu ale ještě případně se hodí rezerva v délce řetězu pro propružení.
Při střední Sram vodítku při 22/32/44 + 11/34 už přijdeš o cca 1–5 nejmenší pastorků na malou placku (dle toho jak necháš rezervu na propružení na velká/velká).
Při 24/36 ušetříš 10 zubů rozsahu, což odpovídá předchozímu případu jako kdyby byl řetěz o 5 článků kratší.
Na střední ramínko to tedy určitě vystačí pro celý rozsah. Krátké je ale ještě o dost kratší, celý rozsah na krátké tak už vyjít určitě nemůže, ale nedokážu takhle střelit o kolik bys přišel pastorků na nejmenší placku.
Osobně bych volil u Sramu střední vodítko.
A kompatibilitu ramínek na jiné přehazky netuším.
Nikde ty voditka nemuzu najit. Da se koupit samostatne, nebo se musi vymenit cela prehazovacka?
Celej saltr. U X7 stejne myslim nejde komplet voditko sundat.
Mám 26–36, 11–32(střední ramínko) a do velkého kopce je to peklo – třeba vyjet v Praze na Závist byla lahůdka. Příště asi 11–34.
A proč tak velká malá placka? Dal bych tam aspoň dvojplacku 24–36 a klidně ještě i tu kazetu 11/34.
A existuje nějaký kryt, abych mohl používat všechny 3 placky? Občas jedu na kole v riflích a bojím se, že je roztrhnu, tak si rifle omotávám izolepou, což není moc estetický. Při jízdě po rovině, nebo z kopce se největší placka hodí.
urcite, jo je to takova plastova prisera kterou zahaknes na nejvetsi placku – pouziva se to na mestska kola aby sis netrhal dziny… esteticky to neni ale furt lepsi nez izolepa na nohavici :)
Tohle nebo kolíček http://www.dealextreme.com/…-black-32796
rockring vozím od roku 1997, tehdy amazing toy, protože jsem hobloval zuby o zdi a lavičky. Ale i dnes si bez něj jaksi nedovedu představit jezdit. Nejde ani tak o nevylámané zuby atd.. byť i to je fajn plus, ale o zacházení s kolem jako takovým. S rockringem prostě neřešíš, zda máš uprostřed délky kola nějaké ozubené věci co ti zaprasí nebo roztrhnou kalhoty nebo nohu. Asi je to tím dlouholetým užíváním RR, ale před dvěma lety jsem jezdil bez rr asi týden a to bylo krve i při totálním „nic s kolem nedělání“, do teď mám jasně viditelné jizvy na lýtku… Prostě pro mě jedině RR a převodníky neřeším, pustím si je na nohu, protočím a já nevím co(oceníš při přenášečkách a vůbec technicky nezvladatelném terénu), mimoděk, automaticky, prostě neřeším, zuby neexistují, co víc od toho chtít…
tak to vypada hodne dobre, diky za tip
čoveče, já myslím, že se to AT už nedělá, alespoň jsem to před pár lety nenašel, ale jestli to najdeš tak dej vědět. teď vozím již nějaký pátek šamana comp… a i oni ho zřejmně přestali dělat
ale třeba kámoš si ho tenkrát skopčil/udělal ve vodochodech na brigošce/praxi
jen na vysvětlenou: rockring se nikdy moc na horská kola nemontoval, až poslední dobou se montuje na tzv free kola, ale tam opravdu v drtivé většině opravdu jako náhrada největšího převodníku. Nevím proč tomu tak je(vodítko na takovýchto kolech stejně není, takže asi jako ochrana převodníku, ale to se nedá blbnout na kole, které má větší počet zubů???:), ale je to opravdu tak.
předpokládám, že to je pozůstatek nějaké marketingové anomálie, kdy kryt na převodník měly jen city a dětská kola… dnes přece o těch pár gramů jít nemůže, repsektive ne v tak masovém „ne“ měřítku…
nicméně, rr je možné namontovat i na klasickej trojtác, stačí použít jen delší šrouby, jen výběr modelů je díky této podivné marketingo/politice značně omezený.
jinac hledejte to anglicky jako ‚bash ring‘ nebo bash guard
takže abych to tažení za kryt na trojpřevodníku dotáhl do konce a podle původního zadání:
výhody:
nevýhody: