Které kotouče tak abych o nich nevěděl a zároveň splňovali účel?
Které kotouče tak abych o nich nevěděl a zároveň splňovali účel?
Anketa: Které budou nejspolehlivější?
Shimano XT SM-RT76
důvod, delší výdrž oproti 86?
Není to slepenec tří vrstev (hliníkové jádro). Tudíž ho tak rychle neprobrzdíš ;)
Když se na to člověk podívá z jiného úhlu, tak icetech člověku jasně řekně, kdy je třeba kotouč vyměnit. Obyčejný kotouč spousta lidí přetahuje daleko za minimální tloušťku doporučenou výrobcem (včetně mě :D ).
Viz novas, pokud má člověk doma šupleru, tak to dokáže změřit a samozřejmě třeba o desetinku přetáhnout :D Každopádně já sjel troje desky na předku a naměřil jsem 1,7mm, Přijde mi, že 76 moc neubývají.
Moje dosavadní zkušenost se slepencem je, že ubývá pomaleji než SM-RT76, může to být jiná ocel. A někdo tady na BF měřil sílu toho alujádra a naměřil 1mm. Pochybuju, že to bude někdo hoblovat až tak, když dopo k výměně je 1,5mm. Takže za mě slepenec lepší.
Já posledně měnil přední kotouč při tloušťce asi 1 mm, v zásadě jen pro jistotu. Fungoval zcela bez problému.
Když Shimano tak bych taky bral spíš 76.
Měnil jsem lidem asi 3 kotouče místama probržděný na ten hliník jedněma jedinejma originálníma organickejma destičkama.
A já sjel už dvoje organiky na předku (180mm) a má to 1,6mm (nový 1,7mm). Furt to měřím a moc se to nemění.
Na ten můj roční nájezd max 2000km, bych výdrž neřešil
To ne, to te prezije :). Jestli mas problem s prehrivanim brzd a klesajicim ucinkem, tak IceTech. Jeslti ne, tak kasli na IceTech. zbytecny prachy.
Do předu jsem chtěl 203mm, ale asi zůstanu u 180mm, tak ICE TECH by se asi hodil, vzhledem k mojí váze. Hlavně se mi jedna o to ať kotouče neškrtají. Už jsem 86 měl a byl jsem celkem spokojen někdy to taky cinklo, to jsem se stím nějak nezaubíral, jako že bych se snažil to odladit.
To taky zalezi na tuhosti ramu, zapletu… Me to na fullu tak nejak skrta, ale je to zajety pouze par set km… nijak me to nebrzdi, tak neresim.
Já si myslím, že rám a výplety budou ok je to boost. Možná vidlice měl jsem 34mm nohy a teď budu mít 35mm takže tuhost vidlice bude OK na 180mm kotouč mno uvidíme
Galfel kotouče se mi líbí mají nízkou váhu, ale prý jdou slyšet. Možná koupím 1× XT a 1× Centerline a budu testovat :D
Na 180mm je OK i 32mm XC vidla, tím bych se vubec nestresoval. O centerline uvažuju na nové kolo, prý jsou to v poslední době asi nejtišší kotouče, bohužel nemám osobní zkušenost.
No s origo sram deskama, jak organikama tak sintrama, jsou kromě mokra fakt potichu.
Já jsem velice spokojen s centerline, ale nemám je s čím porovnat:)
XT vs Centerline? Papírové mají navrch XT unašeč, ICE TECH vs tichost a vyšší hmotnost lepší tuhost?
Centerline se taky dělají ve verzi s unašečem .
Ano vím, ale nevím jestli se vyplatí si připlatit, jestli tam je ta přidána hodnota. Váha super.
Za me sram, shimana jsem jezdil hodne dlouho,sraly me, ted mam sram. Brzdnej ucinek mi prijde stejnej, jen ty shimana s hlinikovym vnitrkem jsou blato. Sram se tak nekroutej. Nicmene neni to tak strasne, jezdit se da v klidu oboje.
Jezdil jsem Centerline a ted Xt ice tech. Tiche jsou oboje stejne. Brzdny ucinek stejny. Ale po testu v Alpach bych rozhodne volil XT ice tech vzhledem k lepsimu odvodu tepla. Obzvlast 160mm Centerline se chladil blbe. 180mm byl v pohode.
Centerline se pri intenzivnim brzdeni zahral a trochu si cinknul, XT zatim ne. Oboje testovano v Rakousku v lete v Alpach.
Mám ten Galfer, na dizajn dobrý, ale vibruje jak prase… A zajímalo by mě,jestli Onuce ten kotouč má taky, když ho doporučuje…:D
já je třeba mám i s destičkama, nic nevibruje a brzdí lépe než Shimano kombinace
Destičky budu brat ty zelené Galfel
Já mám tyhle
To jsou ty standart možná na zadní by stačilo ale do předu zelenou ;-)
Vždyť z kopce tlačíš, na co ti to bude? Jinak na EN stačí obyč, vyšší modely budou odcházet zbytečně brzo.
Jelikož zachovám velikost 180mm tak je podpořím něčím pořádným. Otestuji to zelená vs černá ;-)
A kotouč máš ten plovoucí???
Který
Galfer prý skvěle fungují s origo deska GALFER.
Ano ale i tak jdou brzdy slyšet
Na biku mam xt icetech na krosce sram , brzdi to stejne ale sram jsou mnohem hlucnejsi. Vse mam na origo organickejch deskach. Resit hmotnost kotoucu na tvem kole je nesmysl …
Do Beskyd XT76, v 86 ice tech najdeš přínos, pokud jezdíš třeba do Alp.
Ja mám Alpy v Beskydech. Mno asi tedy vemnu ty 86 to tak zatím vypadá podle ohlasů.
hlavně vem 203 pokud chceš aby to brzdilo lépe
203 postrádá smysl. Dobrý kotouče a desky si vystačí se 180mm. A vidlice aspoň nedostane tolik na prdel…
říká 60kg silničkář :-)
když máš váhu, potřebuješ výkon a ve sjezdu je 180 vs 200 sakra znát, věř mi
Říká 82Kg silničář :)
což je pořád málo ;) … oblečenej ve výzbroji mám 100–105 kg bez kola. A věř mi, že 180m nechci ani vzadu :-) …
na tu tužku co Torx jezdí bych to zas tak nehrotil :-)
njn, že já radši nedržím hubu a krok ;)
+1
180mm opravdu stačí, mám XT kotouče ice tech s origo chlazenýma sintrama, váha kolem kila + pluskový bike a výkon mi nikdy nikde nechyběl.
To bych tam musel cpát adaptér což asi nebude moc na estetiku co? Fakt nevím.
A hlavne, vis co to bude vazit?
No právě i XT 203 není žádný drobeček :D 180ky mi stačí
kolik vážíš?
Cca 100kg živé
A řešíš gramy na kotoučích… Kdyby to aspoň byl nějakej lehkej xc, ale řešit desítky gramů na pluskovym bajku, to je fakt nesmysl na chocholouška. :)
A přitom na 100kg živé váhy by se větší kotouč zrovna hodil.
Najednou honění gramů není důležité? Je logické když si koupím na kolo nový komponent vysolím za to nehorázné lováky tak se aspoň snažím získat z toho co nejvíc ne?
Spíš nikdy nebylo. :) Z mého pohledu teda. Chápu to tak na silničkách a xc raketách u 60kg chrtíka, ale na trailbiku pro jezdce dost přes 80 je to fakt blbost řešit že 180 je lehčí než 200.
Jedna věc je přihlédnout při výběru k hmotnosti a druhá věc je záměrně upřednostnit hmotnost před funkcí…
Šetřit váhu na kotoučích, to už je fakt na diagnózu… Si tam dej rovnou 160, nebo ještě lépe 140… Místo aby sis tehdy vyřešil ty pořádné záplety, řešíš kraviny.
Ale jinak abych taky napsal něco k tématu:
Za mě Smrt 76 203 + 180 mm a sintered desky. Můžeš si k tomu koupit XTR desky s Ti plíškem, abys ušetřil 3 gramy.
Cože co?
Myslel jsem, že je to odkaz na brzdy, tak jsem kliknul na ty Galfery, abych se mrknul, co to je… Tudíž omyl- nemají můj hlas:) Já mám Superstary s unasecem-nejsou lehké, ale brzdí dobre, neskripou, no a…design:)
Já mám SH BR 385 nebo něco takového a s origo deska SH to brzdilo na hovno potom jsem koupil desky ALIGÁTOR a brzdilo to mnohem líp až jsem je sjel tak jsem šel koupit nové ale už je neprodávali tak jsem vzal ty GALFER to jsem je ještě neznal a brzdí to ***** dobře a uvažuju že koupím ty origo kotouče GALFER. Ještě jsem to doma měřil a desky SH mají plech 2mm a obložení taky 2mm ale GALFER má plech 1,5mm a obložení má sílu 2,45 mm takže více materiálu na brzdění.
Jo a pak se všem zavzdušňují brzdy a propadá páka ke konci desek, protože už nemají kde brát kapalinu… :-)
takže jsem ke galfer destičkám pořídil ještě galfer kotouče s redukcí na centerlock a musím konstatovat že shimano ice 81 kotouče už nechci nikdy vidět, sice se zmenšila mezera v třenu ale po pořádným seštelováním mě to se 160mm kotoučem vepředu brzdí líp než s 180mm shimanem
160 vpredu? Masochismus :-)
Ten ma preci roman rad.
Jen jsem zvedav, jak se to bude chovat, az se trochu ojedou desky, kdyz pise o male mezere, ktera uvidentne musi byt tlustejsim kotoucem, nebo deskama.
ano kotouč galger je tlusčí než shimano
Tlusčí je od slova tluský?
ano,umím brzdit i se 160mm kotoučem
Máš ten plovoucí Galfer?
na zkoušku jsem vzal 2×160mm tyhle http://protocycles.cz/…-kotouc-mtbb.
Stranka neni dostupna.
před chvilkou to ještě šlo
Jestli je vůči XT takový rozdíl i u těch obyčejných plecháčů, tak to je dobrá zpráva. Mám vyhlídnuté tyto
Tady je to doslova Galfer mánie, přitom celý rok po nich pes neštěkl… :-)
No jo no, nebylo odzkoušeno, teď u nich už zůstanu, trochu větší cena destiček, uvidíme co vydrží v porovnání s Sh
A srovnani jejich desek s shimano kotucem jsi nedelal?
Koupil jsem na zkoušku desky na sainty a masa tam je, oproti origo shimano deskám, tedy méně. Uvidím, jak to bude brzdit.
Tak jak brzdí? :-) Sice na 90% půjdu zase do Shimana a než ty Sainty sjedu, tak to budou tak dvě sezóny, ale ptám se tak ze zvědavosti jak na tom jsou… ;-)
Vyměnil jsem i kotouče místo hope šly shimano 76 a desky předek galfer obyč, zadek sh sintr s chladičem. Test z lysé v neděli odhalil slabiny a to: kotouče jsem spekl oba, desky galfer po zahřátí vůbec nebrzdí, ale vůbec. Zadek kouřil, ale brzdil. Asi dám zpět nejhlasitější kombinaci hope se sintrama. Už jsem z toho taky rozladěný, cyp s deskama, ale ty kotouče mě zklamaly. Hope zas nejsem schopný vycentrovat, neustále na saintech škrtají, už jsem sbrousil nýty i třmeny.
galfer desky s galfer kotoučema brzdí velmi pěkně
než jsem jel z kopce, brzdily pěkně to jo
Černým Galfer se v parku moc nelíbí, ale taky na to nejsou určené, příště zkusím DH zelené…
Já právě koupil nové Sainty (takže desky s chladičem) + Smrt 76. Zatěžkávací zkouška byla v Alpách a brzdí to super. Na kotoučích to je teda znát, ale to jsem měl zatím pokaždé, takže to nějak neřeším. Brzdí to pořád stejně, nevadnou a dávkovaní, kterého jsem se trochu bál je taky v pohodě.
Ty Sainty jsou super, jen potřebuju najít kombinaci kotoučů a desek asi. Každopádně galfer organiky na normální šudlání v poho, na opravdové zatížení jedině sintr. Navíc ty origo desky shimano bez chladiče méně cvakají v třmenu než ty s chladičem.
No to cvakání se mě naštěstí netýká… Ale jak je sjedu, tak další budou už asi bez chladiče.
Proc ti vadi chladic? Vyssi cena? Vyssi vaha? Zbytecne studene? :-)
No nijak mi nevadí, ale na Beskydy a okolí asi zbytečné… Jako uvidím. Myslím, že to ještě dlouho nebudu potřebovat. I když jedny do rezervy bych si mohl koupit.
S Hope (plovoucí 203) mám taky problém – na Code. Zadní 180 je v pohodě, ale přední je kopnutý a ať dělám co dělám, nejsem schopen ho srovnat. Vždycky je na jednu vyjížďku v pohodě a pak začne znova házet. Taky jsem musel pilovat třmeny.
Přesně… ale zase jsou neutavitelné, přece jen je tam toho matroše víc
Nerekl bych, ze se pres ty nyty, kde je mala stycna plocha, prenese nejak moc tepla z kotouce do unasece.
Ty zelené galfery to jsou sintry? Chci zelené na předek a černé do zadu na test.