• Michal_221

    Rád bych se poradil před nákupem kola.

    Jezdím na kole dlouho, rád a často. Přesto je pro mě kolo stále spíš dopravním prostředkem, zdrojem pohybu, radosti, někdy kamarádem – ale ve skutečnosti mu nerozumím a už se to asi moc nezmění. Protože je tady spousta lidí, kteří o kolech vědí tisíckrát víc než já, budu vděčný za nějaké rady ohledně výběru kola.

    Ve městě kolo používám místo MHD, tedy k cestě do práce, z práce, za zábavou, většinou po asfaltu; denně přibližně 18 km. V době volna rád jezdím do přírody, především mimo asfalt. Proto hledám kolo krosové. Pro mě subjektivně nejlepším kolem, na kterém jsem kdy takhle jezdil, byl lehký a rychlý Rock Machine Blade Runner.

    Protože se v Praze kola kradou jako na běžícím pásu, uvažoval bych i o koupi v bazaru/na inzerát, aby případná ztráta tolik finančně nebolela. Ale je tak těžké narazit na kolo, které splňuje alespoň základní parametry, tedy rám vhodné velikosti na moji 185 cm vysokou postavu apod. Uvítám tedy tipy i na efektivní hledání v inzerátech/ba­zarech. Většina inzerátů na internetu nabízí buď špičková kola za desítky tisíc nebo potom kola horská, silniční – mezi krosovými/trekovými koly je strašně malý výběr. Procházení bazarů osobně je zase časově velmi náročné a nevím, zda by bylo s lepším efektem. Jaké jsou vaše zkušenosti?

    Především bych se ale chtěl poradit ohledně potenciální koupě nového kola. Zaujaly mě tři aktuální nabídky v cenové relaci těsně nad 10 000,– a zajímaly by mě vaše názory na srovnání těchto kol. Které z níže uvedených kol myslíte, že by nejlépe odpovídalo mým každodenním cyklistickým potřebám? Má smysl odpružená vidlice? Jaké máte zkušenosti s jednotlivými značkami? Díky za rady.

    Ghost Cross 1300 http://www.bike-eshop.cz/…3-cross-1300

    Specialized Crosstrail Sport Int http://eshop.kola-radotin.cz/…phite-black/

    Rock Machine Crossride 350 http://www.bike-net.cz/…de-350–2013/

    0 0
    • Seky  

      Jedno horší než druhý. Pokud nepotřebuješ odpruženou vidli tak mrkni třeba sem http://www.bike-forum.cz/…scalara.html#…

      0 0
      • Michal_221  

        Díky.

        Bazarem jsem myslel, že bych investoval mnohem méně než do nového kola, třeba 2 tisíce místo 10. A takových inzerátů se právě moc nedostává.

        Asi se přidržím myšlenky na nákup nového kola s pořádným zámkem.

        0 0
        • oddie  

          Já tu třeba mám starý trekking, který moc nepoužívám, ale než ho prodávat za 2tis, to si ho radši nechám. Asi proto je málo takových inzerátů…

          0 0
          • Michal_221  

            Já musím říct, že jsem dosud vždycky na takovejch kolech jezdil – to znamená, že takovýmu ježdění muselo předcházet nalezení takovýho inzerátu… Kola byly trochu jetý, po čase to chtělo vyměnit brzdy, řetěz nebo sedlovku… Ale v zásadě to byly dobrý kola, na kterejch jsem si neničil tělo, a který lákaly zloděje o něco míň než nový kousky – bohužel stejně všechny skončily ukradený, bez ohledu na zvyšující se kvalitu zámků a snižující se pořizovací hodnotu kol…

            0 0
            • teffe  

              Na tohle měl dobrý recept jeden můj známý. Koupil jetého krose, v supr výbavě za 14k. Pak celý kolo nastříkal takovou příšernou zelenou matovkou, skoro jak vojenskou khaki. To kolo bylo tak neskutečně odporný, že ho nikdo neukradl i když to bylo celý v XTéčku. Po čase se to sem tam začalo loupat, tím to bylo ještě odpornější. To kolo mohl nechat opřený bez zámku naprosto kdekoliv…

              0 0
              • Michal_221  

                Skvělej tip, díky. Ty moje kola taky vypadaly vždycky dost jetě a přesto to vždycky někomu stálo za to na veřejnosti pilovat zámek a jít to do zastavárny vyměnit za dva panáky rumu…

                0 0
        • teffe  

          To si musíš rozmyslet co vlastně chceš. Nad 10k můžeš mít nové kolo s průměrnou výbavou, kde komponenty jsou kompromis v poměru cena/kvalita(ži­votnost), nebo v odkazech z bazaru máš kola s hodně kvalitním vybavením. Radši bych volil starší XT,SLX nebo Deore, než nové Alivio, Acera atd…

          0 0
    • scalar  

      Nejdřív by bylo dobré vyřešit tu vidlici. Pevná je lehčí, levnější, bez nároků na údržbu – na ten asfalt ideální.

      Píšeš ale, že jezdíš i do přírody mimo asfalt, tady záleží na tom, po jakých cestách nebo v jakém terénu jezdíš, jestli se vyplatí investovat do kvalitní odpružené vidlice.

      U kol z odkazů jsou levné pružinové vidlice, tyhle moc nefungují, je to oproti pevné vidlici spíš zátěž navíc.

      0 0
      • Michal_221  

        Díky, já vždycky jezdil bez odpružení a nemám pocit, že bych tím nějak trpěl.

        Spíš jsem se u nového kola bál té cenové kategorie pod 10,000 kvůli celkové nekvalitě, která bývá přemýlána na webech, jako je tento… A ty nad deset prostě tohle levný odpružení mají. Myslíte, že se dá s prodejcem domluvit na zakoupení verze bez odpružení?

        0 0
        • skunkos  

          Proč si to kolo nenecháš teda rovnou sestavit? Domluvíš se se stavbařem na komponentách v dané cenové relaci a máš kolo co do komponent lepší než nějaký sériovky z eshopu.

          0 0
          • Michal_221  

            Protože tomu nerozumím. Já na kole jezdím, poznám, když je na něm něco blbě, ale výměnou duše moje technický znalosti končí. Ta možnost mě ani nenapadla, ani nevím, že někdo kola staví (jinak než sám pro sebe). Ale protože nikoho takovýho osobně neznám, nevím, jestli je to úplně cesta pro mě.

            0 0
            • skunkos  

              Pro tebe se možnost nechat si kolo postavit neliší od možnosti koupit sériové kolo.

              1. Zdejší stavaři to většinou dělají jako svou živnost, někteří

              (asi) provozují i klasické eshopy, kde si takové kolo koupíš.

              1. Na kolo dostaneš standardní záruku (fakturu), přijde ti PPLkem, tak jak

              přišlo mě. Smontování je relativně snadné (taky jsem antitalent).

              Vyhledej si uživatele: maajkee, scalar (abecední pořadí). Možná najdeš i další stavbaře.

              Kdyžtak e-mail pro další informace. Mám ho v profilu.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.