Užší výběr:
Orbea Alma OMS
Scott Scale 10
KTM Myroon
Giant XTC Composite
Osobní kladné/záporné zkušenosti s karbonovými rámy uvedených značek vítány.
Užší výběr:
Orbea Alma OMS
Scott Scale 10
KTM Myroon
Giant XTC Composite
Osobní kladné/záporné zkušenosti s karbonovými rámy uvedených značek vítány.
Anketa: Doporucte prosim, ktery ram.
všechny rámy jsou výborný – vem si ten kterej ti bude nevíc sedět velikostně a kterej se ti nejvíc líbí :) – za mě KTM (věrný značce :) )
Orbea je moc pěkná! žádná tuctovka…
Orbea nebo scott…nádherné kousky
KTM má dvě zásadní výhody, které je nutno zohlednit.
Zadní osa 12×142mm a Tapered krk (ten mají všechny mimo ALMY).
no já to beru všechno naopak třeba:-) tapered krk podle mě člověk nemá šnaci na xc poznat a 12*142 vytváří akorát problém s kompatibilitou a u ht mi to navíc přijde jako zbytečnost.
Tapered krk na 2000g fullu na 110mm poznám, je to rozhodně plus. 12*142 ma smysl pro full, na HT je zadek dostatečně tuhý i s normální osou.
Význam osy X12 není jen o větší pevnosti, ale především o vždy dokonalém osazení zadního kola v rámu a v podstatě nulové šanci rám prodřít neustálým utahováním upínáků…
Osobně vidím v X12 (nebo podobných systémech) budoucnost.
Souhlasim, ze tapered krk a pevna osa jsou budoucnost a jednou to bude bezne.
V teto chvili, pokud premyslim o pouziti stavajicich komponentu, je to spis prekazka a nutnost dalsi investice.
Je to investice do budoucna, pak budeš mit díly na rámy, které budou dokonale aktuální :-)
význam pevné osy X12 vzadu a taperd hlavy u kola téhle kategorie je vcelku úsměvný, ale marketing je mocná věc, tím ale netvrdím že to nemá smysl, ale rozhodně bych to nebral jako kriterium pro výběr, pokud bys řešil 140mm fulla pak OK
Vůbec bych při výběru kol neřešil tapered krk, nebo pevnou osu X12. Tohle je opravdu převážně obchodní masáž, aby lidi chtěli pořád něco nového-jiného. Zaměř se hlavně na geometrii rámů, tak aby Ti pěkně sedl.
tapered krk je bohužel už spíš začínající minulost.
v době kdy největší výrobce kol na světě giant protlačuje overdrive II bych dost rozmýšlel co pořídit
Osobně věřím v „obnovení“ standartu 1 1/4" velmi málo, budou s tím otravovat rok nebo dva a pak se prostě přeskočí na 1.5".
vidím to podobně, pointa je taková, že tapered 1/5dole-1 1/4nahoře je jen přechodná záležitost
já bych bral Giant.
Vsechny ctyri ramy se mi libi vzhledove a jako znacku je uznavam. Kazdy ma navic neco, proc o nem uvazuji a neco proc zvazuju i jinej.
U Gianta je to:
lanka venkem je (-) ostani jsou (+)
lanka venkem jsou pruda jen protože se kolo hůř myje a leští. Jinak je to fuk, když dáš bovden v celku nebo koncovky s ocáskem a bužírku, je to v odolnosti stejné.
no přidal bych větší spolehlivost při závodním nasazení (min proti Scotu). Zpracováním a odolností mi přijdou Advanced rámy špička. Když jsem kupoval SJ, tak jsem se rozhodoval mezi Advanced a SJ. Nakonec vyhrálo SJ, díky o dost lepší ceně, kdyby stály stejně, beru Giant
Za mě KTM, mě se líbí.
No ze vahas!!! Vzdyt orbea je dilo boha!!! Takovej krasnej design!!!!
Četl jsem dildo a kýval hlavou, pak se rozvrtěla. (: Já bych šel do Scottu nebo Giantu. KTM umí motorky.
ORBEU nebrat! :-)
Z jakeho duvodu? :-)
podívej se mu do profilu, nechce aby to byla tuctovka:-))
Tak to pak chapu :-)
Tak tak :-)
Orbea fak super design moc se líbí
Nic heztšího než orbeu neznám… mmmm :))
No minimálně stejně hezké by se daly najít :-) ale tady v seznamu je kolega nemá.
podle geometrie – z těchto by to byl pro mě Scott Scale, pak Alma, i když předchozí Alma byla designově podařenější a místo KTM či Giant by byl do výběru zařazen Trek Elite 9.7 …takže pořadí Trek nebo Scott a pak asi Alma