… jak to tady kdosi píše o tom umytí rukou před nýtováním?
jj, neumyl si pořádně ruce :D
29 NEBRAT
Nemá do toho tak dupat… :)
to je tím že ta 29 nemá žádný zrychlení, tak za to musí Jaryn brát víc než je zdrávo :D
A 1×11 k tomu… :)
1×11 NEBRAT!
spojku NEBRAT!
ale houby, spojka je spolehlivější :)
pokud se to s ní umí
hele ty taky pises 29 nebrat a jezdis ji, takze si nejak preber, jak jsem to myslel ja :) :)
OK, já si poposednu :D
29 NEBRAT!!!
Kdyby měli to stejný s 26-kou, tak za to dám klidně i 10 korun.
jj taky bych zkousl Orbeu za 10kč a samolepku bych přežil.
Nebylo by těch 10 korun škoda? :-)
Co to kupuje za smejd, ja mam 90kg jezdim na silnicce ty nejvetsi kopce co jde a retez jsem za 17 let nikdy neprerval, tak kde je problem?
problém bude, že nemáš nohy jako on a že nemáš xx1 :-)
Jo s XX1 se to musí umět!
on ma trosku jinou silu v tahu + kdyz k tomu preradi tak to proste muze prdnout… do oci by mu to nikdo nerekl, ale na B-F kazdy kral :)
uz jsem taky par retezu pretrhl, naposledy na dlouhem drasalu ke konci, retez byl uplne novy, proste obcas se „zadari“
Občas se muze zadarit tak u HG-53, ale ne kdyz mas rozpocet na kolo 200litru, to at se na me nezlobi. Docela taky pochybuju ze Kulhavy zazlaci do klik vetsi silou nez 90kg/197cm. Jestli je jedinej problem, ze se mu prerval rezet, asi by mel premyslet o jine znacce.
jo takze kdyz mas kolo za 200 litru, tak je nerozbitne a nic se neposere:) bohuzel tak to nefunguje, naopak u nekterych veci je to tak ze cim drazsi, tim lehci a zaroven mene odolnejhsi, je to o kompromisech, kazdopadne epic urcite neni sracka a jesi ti lezi v zaludku ze na nem nemuzes jezdit, tak tvoje smula
Je fakt, že by třeba řetězy mohli dělat z titanu a pod. Prachy na to teamy určitě mají…
Vymysli to, budeš první (a jediný, asi jak Cimrman)
Dá se normálně koupit. 170,– EUR
Ta sedla :-D
A že tam toho titanu asi bude, když váží skoro jak železný :-)
titanium není titan (viz mikropříměsi do lyžin sedel takto označovaných) ale tady je to nitrid titanu na těch válečcích (používá se to na řezné nástroje, třeba vrtáky..) asi budou tvrdit, že pomalejší opotřebení převodníků a kazety, ale myslím že je to v tomhle případě k ničemu… ;-)
i u nás, cena kolem 5000,– :D
a kulhavy na 100% zatlaci do klik vic nez ty, i kdejaky 60kg silnicar, co to tocil na tour de france, smutne co?
Ne jen mi to prijde divne, kdyz ja se ve stoje opru do klik se svou vahou vyskou a taky nejzdim uplne hovno, nejaka sila v nohach bude, tak mi jen neprijde logice ze by na kliku tlacil vetsi silou nez ja, k tomu neni duvod a ani fyzika. Myslim si ze v tomhle se nepletu, jen on bude rychlejsi, neputrebuje tolik energie dostat do rychlosti jako a tak bude asi rychlejsi nez ja i kdyz tlaci mensi silu nez ja, takze lepsi. Nic mene to nezmensuje silu na rezez, ale v tomhle souhlasim s Turbo, prevrat zetez by melo byt az to posledni co se ti muze prihodit kdyz mas prachy na poradny material.
tipnul bych si že bude mnohem větší rozdíl v tom jakou on má páru v nohách než že ty vážíš o 15kg víc
Tězko rici, kdybych znal jeho vylsedky z kontrolni spyroergometrie tak by se to dalo nejak vycislit.
hlavně bude řadit a šlapat do toho jako prase, což tady asi nikdo nedělá…
Ta ti řekne o max síle kulový.
Bude mít lepší dynamiku než ty bude silnější než ty, spiroergometrie je snad úplně zbytečná.
:D kluci neblbnete, ja se porad snad jeste bavim o pretrzenem rezetu a kdy budu znat jeho maximalni vykon ve vatech co uslapl proti brzidicimu motoru, coz stejne posledni dve minuty daval ve stoje tak bych mohl vedet kolik watu dal, prevod neznam, ale jestli jsou ty kola na testy nejak normovane tak by musel dat posledni 4 minuty vice nez 650W.
o řetězu?? …ze by na kliku tlacil vetsi silou nez ja… proč tě zajímají polední čtyry minuty? když se mu to rozpadlo v jedné sekundě
Protoze, me zajima maximlani tlak kterym se na retez da? Tohle nejak nemuzu vygooglit, ale jestli vezmu maxmilani vykon jezdce 1200w po dobu jedne minuty vychazi to asi 180kg maximalne, coz je opravdu docela dost, tohle nejsou hodnoty z roku 2013 a konstukteri by stim pocitali uz pred 30 lety, tak proc pretrhne retez, ma ho snad starej a prejetej?
A ty víš co měl zařazeno? Jako když by měl vzadu malej a hodně se zhoupnul celou vahou těla aby pořádně zabral (a 29" má lepší trakci jak už víme :-) tak to rupne ani nevíš. Zase třeba já jsem nedávno na silničce zjistil, co mi to tam cvaká: měl jsem urvanou jednu půlku článku a jezdil jsem s tím minimálně 200km a to jsem si dával i kopce ze sedla. A vydržel. Nechápu.
je uplne jedno co mel zarazeny, sila kterou na retez dupnutim vyvine bude porad stejna. Prevod akorat urci o kolik te ta sila posune smerem vpred
Tak protože jel jednoplacku, tak souhlas.
Jinak základem co největší síly působící na řetěz je dát si na kolo co nejmenší placku (a tedy v případě, že někdo vozí více placek, tak má vliv jakou má zařazenou).
takze moje uvaha (fyzika pro stredni skoly), ze pokud mam stejny koncovy prevod tak na mensi placce vyvinu vetsi silu na retez, takze teoreticky vylezu vetsi krpal pri stejne sile v nohou, je spravna?
Není, akorát víc namáháš řetěz a ozubení.
jakto ze neni? Vetsi paka (na mensi placce) pri stejny sile rovna se vetsi moment sily a tim padem vetsi sila na retezu ⇒ vylezu vetsi krpal – stejne jako krotici moment u auta
Při stejným koncovým převodu ti to ale zase vykrátí ta druhá páka vzadu na kazetě ;).
On myslel koncovy prevod jako konkretni pastorek na kazete
Tak to pak rekl dost nesikovne, prevodem se prirozene rozumi prevodovy pomer.
Jakože jiná placka a stejnej pastorek? Tak tam samozřejmě vyjedeš na malou placku víc, protože máš lehčí převod :D.
Jj, je to teda spis fyzika pro zakladni skoly ,na stredni uz jsme byli nekde jinkde ,ikdyz nekteri ne
tak ty ses teda solidni pripad – nejdriv mluvis za mne, rikas neco co jsem nerekl a jeste se mne za to snazis shodit
Viz nize
ne nemyslel, koncovy prevod je koncovy prevod, nijak jinak se to chapat neda
V tom pripade jsi na stredni asi nechodil a prevodovy pomer ti nic nerika
I won't feed the troll
Jasne ,timhle tomu pomuzes :)
:-* taky te mam rad
+1
tak na to jsem zapomnel ;) dik
http://www.fce.vutbr.cz/…m/VykMom.htm
dosahováno při maximálním točivém momentu
Vyssi zrychleni = vyssi rychlost do kopce
Tak dobře… Budeme mít dva převody 44/22 a 22/11, fakt si myslíš, že na 22/11 vyjedeš víc?
nahore si to uz vysvetlil dost jasne, paka na malem prevodniku bude naopak v neprospech 22/11 ;)
Řekl bych, že při 22/11 bude mít větší šanci přervat ten řetěz :-)
Jojo, jsem psal hned na začátku…
Ano, proto se delaji dvoj a troj placky :D
2–3 placky se delaji taky (a hlavne) kvuli skokum v prevodech a max/min prevodu
No jasne
Asi nikdo nepřetrhne jen tak řetěz šlápnutím, ale celý tohle stojí na tom že ty víš, že máš větší sílu, výkon, tlak, teplotu, vlhkost na kliku než on… řešíš minuty při šlápnutí a jabka s hruškama…
nekde merili vydrz retezu a udajne staticky vydrzi 2t… takze pretrzeni silou je nesmysl, takovou silu asi tezko nekdo ma:)
Takze mohl byt vadny retez, mohl preradit a tim ho namahat jinak atd. atd.
Presne, jak rika scret, jedine ze by spatne zaradil, clanek si krajem nalezl na hranu pastorku a Kulhac pak zarval, pak by bylo namahani na stih, zkrut. Ale namahani na tah i ten zakladni zetez ma maximalku nekde mimo lidske moznosti.
Ty se mi snad zdáš :-) Taky jsem teď přetrh skoro novej řetěz-prostě se to někdy stane,bouchaj motory ve formuli,upadnou kola při motoGP ,prasknou tyčky výškařům na MS a hold se občas přetrhe řetěz joj :-)
Ja letos na silnicce prerval retez uz 3×. Na MTB zatim celkem jen 2×. A to na mtb mam 10s a na silnicce 9s.
Ale prd. No prostě se stane, no. Třeba teď o víkendu jsem tak dvojatě namotal řetěz mezi smyk a vekou placku, že jsem to nechápal, jak je to možný. A ono to jde…
Kulhec nejel sprint na 100 metrů, aby do toho musel šlapat největší silou, jakou dokáže. Troufám si tvrdit, že sposuta z nás tady do toho dokáže šlápnout tak, jako Kulhec, když přerval řetěz. Rozdíl je v tom, že on tak vydrží šlapat celej závod, kdežto my skončíme po pár stech metrech, třeba. Určitě dneska dokážeme vyrobit řetěz, který přenese mnohem mnohem větší sílu. Buď to byla výrobní vada, anebo prostě důsledek honby za každým gramem.
Řetěz se prostě občas přetrhne, tak to je… Nehledal bych v tom vědu.
Jinak Kulhec bude mít takovou wattáž, že i krátkodobě by se s ním tady mohlo rovnat hodně málo lidí, zkus se někdy podívat na start eliťáků v XC závodě, to zrychlení je pro normálního hobby jezdce nereálný, natož to tempo udržet pár set metrů :D.
Já fakt čumím, trochou soudnost lidi…
To myslíš vážně? :-) s tou silou v nohách? :-) to mě pobavilo :-)
nemyslí… ví!
Dle tvé logiky by ti tedy stačilo shodit na jeho hmotnost a další olympiáda je tedy tvoje.
LOLOLOLOL
už i ty :/
Tak to se vsaď, že dá víc ;) …
no síly v nohách víc má, o tom vůbec nemá cenu mluvit, ale opravdu jí víc přenese na kola?:) to už nevím, jedině že by byl nějak přivázaný za ramena ke kolu, aby se měl o co zapřít…
Souhlasím! To, že Jarda dokáže podávat mnohem vyšší výkon v delším časovém měřítku vůbec nutně neznamená, že špičky tahu za řetěz má kdovíjak vysoké, mimojiné právě z toho důvodu, že o moc vyšší silou, než je Tvoje tíha, šlapat nemůžeš (trochu se dá ve stoje dorvat rukama za řídítka, ale ne kdovíjak moc).
Čili souhlas s Tebou, ostatní ať si uvědomí rozdíl mezi silou a výkonem.
Jo přesně tak! a navíc tu hraje ještě roli dynamika.
hoši hoši… to je vrcholový sport… všechno, tzn. i síla na pedál je úplně mimo vaše chápání – v cyklistice se to obtížně chápe, ale je to na úrovni třeba skoku do dálky 8m, nebo do výšky 240cm, to si lze snadno představit a pochopit, že nejde o jinou výkonostní třídu, ale jinou planetu…
Mimo chápání možná, ale rozhodně ne mimo fyzikální zákony. A síla při šlapání prosně nevyhnutelně souvisí s hmotností jezdce. Jsou tam i jiné faktory (tahání druhou nohou nahoru, pomoc rukama, zhoupávání – to ale taky závisí hmotnosti), ale hmotnost budě pořád rozhodující. Proto jsem přesvědčen, že silově nadaný pořízek (tedy ne bečka sádla) klidně jednorázově zabere víc.
jinými slovy, když na to prostě skočí… což buřt dlouho nevydrží dělat, jarda takhle dovede skákat po kole hodiny…
nesmysl… hmotnost samozřejmě hraje nějakou roli, ale při akceleraci s SPD a dispozicích a technice vrcholového sportovce naprosto nepodstatnou…
Bavime se o maximalni sile pri slapani, ok? Tak si vezmeme Jardu, stoji nednou nohou plnou vahou na pedalu, pri hmotnosti 70 kg (hadam) tedy 700 N. K tomu se pritahne rukama k riditkum, rekneme 300 N maximalne. K tomu zabere druhou nohou nahoru, rekneme 400 N. A nokonec se zhoupne v nohou, rekneme ze se zrychlenim 5 m/s.s, coz da podle 2. Newtonova zakona 350 N. Dohromady ma 1750 N, ktere ho drzi na kole. I kdyby mel v nohach sily vic, tak ji nevyuzije, protoze by tim z kola vystoupil.
Ted si vezmeme porizka 110 kg. Stoji na pedalu – 1100 N. Pritahne se k riditkum – neni duvod davat mene, ale rekneme ze to nedovede tolik vyuzit – 200 N. Nohou zabere nahoru minimalne dejme 50 N. Zhoupne se stejnym zrychlenim, sila zavisi na hmotnosti – 550 N. Dohromady 1900 N. Pokud na to ma nohy, tak je muze do pedalu prenest.
Je to jako tahac a formule. To, ze ma formule obrovsky vykon neznamena, ze ma vetsi kroutici moment nez obycejny tahac. Taky princip zvysovani vykonu a zavodnich motoru a vykonnostnich cyklistu je podobny, jde primarne o otacky, kterymi se zvysi vykon..
:D raketovej inženýr koukám
To ne, biomedicinskej inzenyr a delam matematicke modelovani systemu. Nechci tady machrovat, nemam data a jen odhaduju, ale doufam, ze radove by to snad sedet mohlo.
To ne, biomedicinskej inzenyr a delam matematicke modelovani systemu. Nechci tady machrovat, nemam data a jen odhaduju, ale doufam, ze radove by to snad sedet mohlo.
seš vedle inženýre…:) ta síla na pedál shora je větší i o tu sílu tahu druhou nohou nahoru (co třeba cyklisti na lehokole, jsou schopni jet cca stejně rychle a přitom vůbec svojí váhu nevyužívají) prostě pedálama se točí a ne, že se na ně šlape vahou… Prostě jde o to jakou sílu je schopen vyvinout spoluprací obou nohou a celého těla a na to má tělesná hmotnost zanedbatelný vliv (pominu-li nutnou hmotnost svalové hmoty k vyvinutí větší síly). Dá se předpokládat, že těžší člověk má větší sílu, ale nikoliv ve srovnání vrcholového sportovce a hobíka – tam je propastný rozdíl..
to s lehokolem je dost spatny priklad. ;-)
jj, to by muselo byt lehokolo se sedackou bez operky, nebo nejlepe s veslarskou jezdici sedackou, aby to melo neco spolecneho.
ale není… místo tlaku do opěradla máš řidítka spolu s druhou nohou co tahá – navíc neustále píšu (a asi jste si toho eště newšimli), že správně se šlape do kulata – prostě se padálama točí dokola ane že se šlape vahou a zapírá rukama…
Nikdo se kulatému šlapání nebrání, jen Ti nevěříme, že řádově přesahuje efekt hmotnosti.
Navíc i na tom lehokole máš obě nohy, tak by Ti neměla jezdicí sedačka vadit, když si můžeš tahat druhou nohou, ne?
Tak si porade precti, co pisu vys, a uvidis, ze se vsim, o cem pises, pocitam. Nerikam, ze naprosto presne, ale orientacne jo. Si fakt myslis, ze profici tahaj druhou nohou nahoru a rukama za riditka nekolikanasobek sve tihy, aby byla hmotnost zanedbatelna? To si myslim, ze jsi vedle Ty. A vynech prosim mantru „vrcholovej sport je jina planeta“, to zni jak clanek o cyklistice z idnesu.
:) chybí ti tam těch 400 dolů proti těm 400 na druhý klice.. ;-)
Ano, to je pravda, už jsem si to uvedomil, pisu to vys. Ono to asi nebude uplne 2×, protoze cast reakcniho momentu, ktery tak vznikne, se musi zase udrzet rukama. Porad to ale nezpusobi tak vyrazny efekt, aby byla hmotnost zanedbatelna.
tady záleží jestli to přerval v sedě nebo ve stoje. Protože ve stoje toho nahoru fakt moc neutáhneš.
Většinou se právě řetěz přerve když jedeš ve stoje a zařadíš v plným tahu a místo plynulého točení je to blíž rázové síle, když řetěz naskočí na pastorek a vodítko ho napne.
Ale je fuk řešit píčoviny, protože je tady v těch úvahách tolik chyb, že to s tímhle knowledge base vyřešit uspokojivě nejde :)
Tu hodnotu pro tah nohou nahoru bych započítal 2× (to co táhne nahoru, tak o cca stejnou hodnotu může tlačit na pedál druhou nohou navíc oproti své hmotnosti).
A kdyby měl síly v nohou více, tak zvýší tah směrem nahoru a o to více současně může navýšit tlak druhou směrem dolu. Takže využít může i více.
O moc více to ale nejspíš už nebude.
A ještě se do toho dostane limit trakce zadního kola.
Ano, s tim dvojnasobkem je to tak.
Tu trakci bych do toho netahal, staci zaradit nejtezsi prevod a moment na zadnim kole klesne (neresim, proc by k tomu razeni melo dojit, ale ze to muze nastat).
Ano, s tim dvojnasobkem je to tak.
Tu trakci bych do toho netahal, staci zaradit nejtezsi prevod a moment na zadnim kole klesne (neresim, proc by k tomu razeni melo dojit, ale ze to muze nastat).
v reálu to tak ale funguje trochu jinak. Čím víc se blížíš maxu svého výkonu, tím méně je to zapřičíněno silou na pedál a více zvýšením kadence.
A je to právě z toho důvodu omezení vahou jezdce, od určitého výkonu až musíš jen navýšit otáčky.
Takže kromě toho co jsem psal výše, že záleží jestli jel v sedě nebo ve stoje tak záleží taky na tom jestli jel řekněme udržitelné tempo v tempařském úseku (na xc štafli řekněme 400w) nebo jel krátký silový nástup na pár sekund přes brdek (řekněme 800w).
skoro porad tady ctu, ze tohle je k hovnu a tamto je k hovnu, takze bez jakehokoliv rypani se chci jenom zeptat jake udaju jsou vypovidajici?
nejdřív ale napiš co chceš měřit nebo porovnávat
„No nejakou tu vyssi!“ :)
Vykon jezdce bych chtel porovnat. Je mi jasne, ze vykon na rovine, vykon v kopci atd… se porovnavat neda. Tak skus nejak strucne napsat co se da porovnavat a co je pro dane porovnani dulezity „parametr“
tak pro výkon do kopce -delšího- se jako porovnávací báze používá FTP (functional treshold power) jak ho zjisti je více možností, ale dá se říct, že to je maximální výkon který dokážeš držet 60minut.
Celkem srovnatelný pro top jezdce je w/kg a to je výkon na kilo hmotnosti, vztahuje se to k AP a ANP prahům na laktátové křivce. ANP je celkem jasný u AP se hodnota laktátu nestanovuje u každého přesně, takže někdo má na 1.1 jiný na 1.3 a byla doba kdy se to normovalo (blbě) všem na 2.0. Tohle ti sice pomůže ale nepomůže ti to určit jak dlouho dokážeš ANP výkon držet.
Výkon na rovinky to je trochu ošemetná věc, často se setkáš s power to drag, což je kombinace síly proti odporu. Při rychlostech co jezdí v ITT už je aero odpor rozhodující. V časovkách se hrozně blbě dá říct kdo je na tom jak, protože v soutěžích pro tour to 90% jezdců v rámci etapáků jenom objede a závodí jen čistě TT jezdci a pár GC jezdců, kteří jsou v dosahu top 10.
Z výše uvedeného je ti asi jasný, že cyklistika není a nemůže být papírově hotová po předložený výkonostních a laktátových křivek, protože v den závodu výkon ovlivní tolik věcí, že nějaký stoprocentní predikce plynoucí ze srovnání čísel jsou mimo, takže se pak stane že Gerrans předjede Cancellaru ve finiši Primavery, přestože v žádném scénáři head to head na tomhle typu dojezdu by v individuální jízdě nevyhrál.
Přepočti to na watty a pak se můžem o něčem bavit…
Tak ne ze by to neslo, ale s cim to porovnas? Musel bys mit hruba data z mereni a odecist absolutni maximum okamziteho vykonu, tedy uplne tu nejvyssi spicku, co tam najdes. Udaje o vykonu, ktere se daji dohledat nebo odhadnout, jsou vzdy prumery pres nejaky cas a buhvi, jestli i hruba data z mereni nejsou nejak filtrovana nebo uz prumerovana pres nejaky kratky casovy usek. Taky kdyz dupe na ergometru na max vykon, tak urcite pojede takovou kadenci, kde uz nedosahuje maximalni sily.
Vypocitat z vykonu silu by ale nebyl problem. P=F*v, pricemz v zjistime z delky klik a kadence.
Saddik má pravdu, větší síla a větší maximální výkon mu nepomůžou.
To mu umožní tak maximálně jezdit těžší převody, čili kratší páku.
To zrychlení je u všech plus minus stejné.
Ale jinak je dost dobře možné, že stejně rostlý turista působí na řetěz i větší silou než Jarda, protože používá lehčí převod.
Na pedál bude působit větší silou Jarda, ale nějak dramaticky. Ono to prostě není moc třeba.
Ty pičo, tady to jede. Jsem rád, že máme náhradu za Mloka.
Nechcete se na to radši vykašlat a jít se projet na kole?
ProTip: ten wattmetr raději už odlož, očividně ti to nedělá dobře.
To srovnani s Mlokem je velmi lichotive, je tu ale velky rozdil, ze Mlok ma spoustu praktickych zkusenosti a vlastnich mereni. To ja nabidnout nemuzu, ja se jen snazim veci fyzikalne rozebrat a pochopit.
To srovnani s Mlokem je velmi lichotive, je tu ale velky rozdil, ze Mlok ma spoustu praktickych zkusenosti a vlastnich mereni. To ja nabidnout nemuzu, ja se jen snazim veci fyzikalne rozebrat a pochopit.
+1
A jak asi dokaze na startu tak zrychlit? Nebude v tom hrat roli i ta sila pusobicí na pedal.
on nejezdí platformy, ani šlapky, ale SPD,,, znáš..??
spd jsou k uzitku i ve stoje? Nejezdim je takze nevim, v sedle to chapu, ale da se ve stoje na jednu nohu tlacit, a druhou jeste tahat nahoru? To uz je docela slozity pohyb :)
to si piš že dá :-)
jak pro koho… právě ve stoje se prostě rve za pedály – ten kdo s SPD jezdí, tak ví, že se na pedály nešlape a s pedálama točí..
To sakra že se to s espedama rve i nahoru, to je hlavní účel!
nj ale pri slapani ze sedla? Neumim si to moc predstavit :) cimz nerikam ze to nejde… a jak je sleduju jak do toho hemtaji ve stoje, tak mam pocit ze slapou klasicky, tedy ze se celi „nadhodi“ a pak se do toho oprou, nevim kde je tam prostor jeste pro tahani druhou nohou :D
Tak to zkus to je lepší než tahle debata :-)
nemam SPD, proto sbiram info od tech co je jezdi :)
Přilep si nohy k pedálům patexkou a uvidíš :-) jen na to nezapomeň až zastavíš :-P
Přece netlačíš do obyč pedálu když ti jde noha nahoru! V SPD je to o to víc markantní, že ti noha neslítne z pedálu, prostě jak když šlapeš do schodů, jednu táhneš nahoru a druhou dolů. Při silovém šlapaní ze sedla v sdp je to spíš pohyb/tah nohou nahoru a dolů, v sedle se šlape více do kruhu. (pocitově)
Tak ze sedla je to přeci jediná situace, kde se to opravdu více používá. Použiješ to jen krátkodobě při potřebě maximálního záběru (v závodě zrychlování, u hobíka třeba když nestihneš do nečekaného prudkého výjezdu včas přehodit).
A čím víc jednou nohou taháš, tím to pak dovolí druhou se více opřít do pedálu.
Rvát SPDama i nahoru? To jako děláš běžně? To tak možná z posledních sil úplně vrcholek kopce nebo něco podobného ale třeba celý kopec tahat za pedály to si asi dobře zničíš kolena.
Ono se to netahá přímo nahoru, ale jakoby patou šikmo, v zásadě by se ten pohyb skoro celej dal udělat i na platformách, ale samozřejmě při nástupu na max se hodí, že tam máš ty nohy cvaklý :).
Samozřejmě že se to nepoužívá dlouhodobě, ale jen při potřebě maximálního záběru.
Jak jsem uvedl výše, i hobík to využije. Když nestihneš na krátký nečekaný prudký výjezd přehodit, tak se díky tomu dá vyjet poměrně dost když si pár záběru pomůžeš i rvaním nahoru co to dá.
Akorát při tom nesmíš vozit Shimano pedály :-)
To asi nebude pedály, ale opotřebovanými kufry. Ještě se mi nepodařilo nohu vyrvat z pedálu tahem nahoru.
Znovu, abys tahal pedály nahoru, nepotřebuješ tahat botu za „tkaničky“.
No a? Já nic takového nepsal.
V tom případě to bylo nesmysl celý… Při kruhovým šlapání se tahaj šlapky nahoru dlouhodobě a i při nízkým výkonu. S čímž samozřejmě ani ty Shimano pedály nemaj nejmenší problém :).
Jednak to byla jen narážka se smajlíkem.
Když už to ale pitváš, tak chci vidět, jak budeš při maximálním krátkodobém záběru ze sedla kruhově šlapat. Ty to ale jistě zvládneš. Já ale tak dobrej nejsem a při maximálním záběru ze sedla to s kruhovým šlapáním nemá vůbec nic společného.
Profi jezdci maj tu techniku kruhovýho šlapání trochu víc zažitou, než ty nebo já ;).
při běžným ježdění v sedle to je jasný, že to ± dělá každý kdo to myslí s ježděním vážně. Čím vyšší kadence, tím to je větší pomoc.
Při jízdě ze sedla to ale jde jen do určitého bodu, a rozhodně ne dlouhodobě v maxu. To co tady zmiňuje dost lidí, že se to dá použít na přehoupnutí horizontu když zapomeneš zařadit to je špatný příklad. Tak už jsi totiž totálně mimo optimální kadenci a efektivitu a jde jen o ´přežití´ takhle blbě profíci fakt nejezdí/neřadí. V opravdu nízké kadenci se pak zdá ten efekt obrovský, s tím bych souhlasil
Nejde o to, že je tak nevhodné jezdit. To je jasné, že to není vhodný systém a cíleně to tak nebude dělat nikdo.
V neznámém terénu se to ale může stát každému (diskuze už se dávno posunula od závodů úplně jinam), že ho překvapí nečekaný přechod ze sjezdu do prudkého krátkého výjezdu kdy nestihne zařadit.
A když už to nastane, tak to bude situace, kdy budeš působit na pedál maximální silou.
To, že jsi mimo optimální kadenci a efektivitu už nic nezmění na tom, že to bude situace s maximální silou na pedálu.
Výkon to může být klidně i znatelně nižší díky tomu, že bude extrémně nízká kadence (a souhlasím, že efektivita bude horší).
maximální síla na pedál v tomhle smyslu ano, za daných podmínek.
Což je samozřejmě jiná věc než maximální výkon ve watech. Tyhle dvě věci se tady totiž mi přijde míchají.
Nojo, tak proč sem vůbec píšeš, když to celý nechápeš? :)
Jak kdyby se tu většina hádek vedla s tím že všichni ví o co jde :D
Prostě stojí eskymák před žirafou a říká to stejně neexistuje.
Stejně jsem měl radši zelenou a zejtra už to byla zmrzlina.
jj ;) to bylo dobrý
protože když něco nevím, nebo něco nechápu, tak se snažím zjistit jak to teda je. Ale nevím jestli to pochopíš :)
No, jde to, ale jak píše mitroš, jde o celkový pohyb do kruhu. Deptat nahoru a dolů je taky pořádně zmršená technika šlapání.
já myslim že by to zvládnul i s opravou, ale na to jsou profíci moc líný si špinit ruce :-)
Vždyť by si kvůli tomu musel rozebrat skoro celý hlávko, neblázni! :-)
nejen, on ten krám ne dvoudílnej :/
Oni v tý štafetě jedou na jednom kole nebo to 20m za předavacím místě nebylo po ruce druhý kolo nebo nemohl jet na tom kole co přijel kolega?
I kdyby mohl vzít jeho kolo, tak by se na něm moc nesvezl…
Taky se ti dobře jezdí na kole tvoji přítelkyně?
+1
Ledažeby, to byl chlap :-)
právě že mu předávala Nash, jestli jsem to dobře zahlídl
Jo. Já myslel jeho „přítelkyni“…
:D jo sakra, dobrej vtípek…
Ten kolega co mu předával štafetu tak byla Katka Nash,takže na jejím kole asi né.
Kolo a stará se nepůjčuje
Pokud to je v pravidlech stejně jako u XCO, tak nemůžeš vyměnit rám kola, takže jet na cizím kole není možný, ani nemůžeš mít v depu náhradní celej bajk.
Je na čase, aby uvolnil místo mladším! :-)
a nižším :-)
a ukecanějším! ;-)
On může zastavit jenom v nějakém depu nebo jak to je? To mu někdo nemohl podat jeho druhé kolo nebo rychle snýtovat nějaký servisák?
Vezměmě to reálně, nemělo by to při tom fofru smysl.
Tak snad by šlo i o to to prostě čestně dojet, když už se ti 3 přede mnou tak snažili, mě by to třeba nedalo a chtěl bych to dojet za každou cenu.
styl koloběžka?
Nemohli mu podat kolo, nemoh mu to snýtovat servisák.
To mají teda tvrdé pravidla :o))
Přitom při časovce na tour měnili kola skoro všeci, to bych řrkl že silnice bude tvrdší gang.
Jojo, tam se to smí, ale u tý časovky mě to taky překvapilo, že přesedali jenom kvůli typu kola.
Ale bylo by to vtipný, kdyby na silnici s defektem museli dojíždět třeba 20km do depa :D.
Musi mit ukrutnou silu v nohach :) Je to jaryn, v sobotu se na to radsi ani nebudu divat.
krutý! :-)
dobře pošetřil :-)
Když na to nemáš fyzicky tak musíš na to jít hold hlavou no ;-)
:-D
Jardo vystup si a tak Jarda poslechl trenéra :-)
Ani kdyby ho nepřerval, tak si nedovedu představit, jak by doháněl sekeru skoro 2 minut na bronz na okruhu, který neměl ani 5 km. To by nedocvakl ani JakeF. Možná leda spící kníže.
:D
ale je pravda, že to bylo od Jardy hodně troufalé říct, že kdyby… tak třeba bronz – to bych pochopil pro daleko delší úsek a musel by být hoodně ve formě. Ale tak bych řekl, spíše opak.
Jsem hodně zvědaví jak to dá.. si myslím pár lidí na ty jeho nynější řeči vzpomene až pojede. Co říká, tak se na to prý upnul a vše k tomu směřoval. Ale jinam mu to přeju – je hodně dobrý ! ;)
v pohodě, před ním min u jedný štafle jela ženská, ale hlavně nevím kdo to byl, ale startoval až za Járou a na placku to nakonec dalo.
Ale chápu, že se mu nechtělo jako olympijskému šampionovi a ex mistru světa běžet půl okruhu do depa
Buďme rádi, že se JK při tom přetržení nezrakvil před sobotním závodem. Když jsem kdysi dávno přervával řetězy já (dávno před C9 a C10), tak to mělo ukrutné následky (naražené kule, atd…).
:o)
:-)
Celkově mě tu překvapuje zbožšťování výkonů profesionálních sportovců. Smečky fanatiků, hájící fenomény popírající základní Newtonovy zákony, ohánějící se výroky jako: „všechno, tzn. i síla na pedál je úplně mimo vaše chápání“, toho bych se na v podstatě technickém fóru věru nenadál.
technickém fóóru ;)
jak sem to čet, sem zrovna pil a mám hodně co útírat ;)
No co co. :-) Lidé cz to tu snad taky nesjou ne?
Mám to tady skoro celý přečtený a nevšiml jsem si že by to tu někdo dělal.
:) viděl jsi někdy smečku ve světovým poháru jet do kopce třeba přes kořeny na těžkej převod…??? myslíš, že by někdo z místních dosáhnul takovou rychlost jen na pár sekund..?
jakeF !!
Nemusíš se mi pořád snažit vlichotit, já s tebou stejně nic mít nechci :).
Naživo neviděl. Myslím, že nedosáhl. Určitě to neodporuje newtonovské fyzice.
Čekáš, že tě někdo kvůli tomu dovětku pochválí jakej jsi chytrej pašák nebo proč to píšeš?
Přečti si můj první příspěvek. Pochválit nepotřebuju, to jsi pochopil špatně.
Na to jsem ti už odpověděl, to tady nikdo netvrdí ;)
To od tebe není fér, nutíš mě, abych to četl znova a vybrané příspěvky zkopíroval. ;)
Hm tak jsem si to přečetl znova a jedná se asi výhradně o příspěvky uživatele mirabike. S tou smečkou jsem teda přestřelil.
Tak našel jsem od něj jeden „božskej“ koment kde reaguje na típka co říká, že zase nějakej extrém na pedály nevyvine… s takovým típkem nemá cenu ani vážně mluvit. Většina lidí, tady neváží ani těch jeho 75kg posilovnu znaji jen z plakátů a pokud trenujou, tak třikrát týdně, jako že je to dvouhodinovej výlet po polňačkách a pak se tu s ním porovnávají… PÍ-ČO-VI-NA
Já jsem z toho jeho projevu pochopil, že si není vědom principu akce a reakce. Například, když působím silou na pedál, tak proti noze (z hlediska rozkladu sil) musí působit tíhová síla (v těžišti jezdce, dejme tomu někde pod trupem.). Pakliže tíhová síla jezdce bude nižší než síla vynakládaná nohou při tlaku do pedálu, část té síly bude jezdce nadzvedávat. Tenhle „přebytek síly“ (nebo rozdíl) se prostě nemůže projevit v dopředném pohybu. Bylo by neefektivní disponovat příliš velikou silou (a stím třeba větší a těžší svalovou hmotou), protože je to nakonec vytrvalostní sport. Takový Boudný si asi bude mít větší sílu v nohou, protože tíha jeho těla dokáže vykompenzovat tu větší sílu a ve výsledku z toho pro něj plyne profit – silové šlapání.
Souhlasím s tebou v tom, že je pošetilost se jako amatér porovnávat s profíkem (tuplem tohohle kalibru), protože si nedokážu představit co smyslupnýho bys z takovýho porovnání měl.
nicméně fakt je ten, že znám pár hobíků co daj max výkon podle powertapu kolem 1200w. Kolik dá JK netuším, sprinteři v Pro Tour dají kolem 1600 (Greipel) ale ti budou zase dál než JK.
Problém vůbec není v maxu, problém je v udržitelným tempu, kde JK dokáže jet hodinu třeba na 380w, zatímco hodně slušný hobík se poblije už u 300w.
nicméně není problém při blbým řazení rozervat řetěz i jen na 500w, když je blbě spojený nebo vyrobený je to vůbec debata mimo.
Na mtbs psali, že to bylo těsně po startu, takže tam určitě nebylo 380W :).
20 sekund po startu psali ne?
Což už může být právě moment když stabilizuješ tempo a sedneš si k tomu (doslova).
oba víme, že i kdyby měl na kole wattmetr a porovnávalo by se to proti frame by frame záběru jízdy, není moc jak dál to komentovat. Prostě to křuplo a místo top 5 máme DNF a líp na tom je i Namibie ze který, nic proti nim, neznám ani jednoho bikera
Psali 20 metrů právě, což pokud je pravda, tak bylo v plný akceleraci…
Ale jinak jak píšeš, je to jedno, řetěz se občas přetrhne a není na tom moc co pitvat. Stejně už je Kulhec za zenitem a teď to po něm přeberou Ondrej a Vastlík :).
tak to jo já to jen profrčel, 20m je jasný, to je mazec po předání a jasná stojka.
Já bych řekl, že ještě bude dávat, ale Cinkáč mu zle zatápí. Tam kam se nedokázalo vyšvinout tolik našich za několik let občasného ježdění SP se dostal raketově.
a vůbec koukej trénovat rovinky at nás na P50 povozíš, když 29 tak dobře jedou po rovině, nechci tě vidět zevlovat v kuřáku :)
na čt byl záběr ve sportovních zprávách den kdy se to jelo tak se můžete mrknout
To není zbožšťování.
Já slyšel, že na každý druhý závod mění kliky, protože jsou prostě vyditelné pozohýbané.
A není to prostě tím, že vozí kliky které mají vydržet jen dva závody? Kdyby nebyly ve Formuli 1 regule, které stanovují, kolik má která část auta vydržet, ta nejlepší formule by byla ta, která by dojela do cíle a rozpadla by se. (nadneseně)
To jsem taky slyšel, že vozí úplně jiný díly a nálepky typu XTR a podobně, na to jenom lepí
Není to už z kategorie konspiračné teorie? :-)
Tušíš, kolik zvládaj nejlepší jezdci krátkodobej výkon? Zkus si pořídit wattmetr, podívat se na číslíčka, co tam dokážeš vyvinout a pak si to přijď po sobě přečíst :).
no a pak při tom výkonu dojde k nějakýmu drncutí na nerovnosti a všechny teorietické výpočty padají a řetězy se trhají
To není o teoretickejch výpočtech, ale o změřenejch wattech. A na ty jejich na to zaprvý musíš mít obrovskej talent a zadruhý samozřejmě tvrdě odtrénovaný.
Jediný kde vím o nějakých výkonech někoho kdo by se dal nazvat profíkem je hruška a kulhavej bude zase mnohem dál. Kdysi jsem našel cosi od Spěšnýho, ale to byl jen nějaký nastínění wattů s mallorci, žádný grafy a konkrétní čísla. Jinak tam má i zátěžovej test někde, pro porovnání s místíma profíkama z bf.
Maximálka 1100W, co to je? To na BF dá každej druhej :D.
samy Greipel tady :D
já už to zapomněl ti spřinetři měli kolem 2000W v posledních sekundách?
ale má pravdu 1100 není až tak moc. Pokud se bavíme o lidech co jezdí a trénují, ne že tady plácají nesmysly o watech a pak z nich vypadne že ani nemají spd.
Hruška taky váží poměrně málo, takže pro něj to je slušný max. Navíc to nic nevypovídá o akceleraci a dalších důležitých číslech. Watt max je údaj totiž úplně k hovnu a nikoho to ve finále nezajímá.
Jiná liga, jiný hřiště. By mě zajímalo jak by asi jel nějakej eliťák se mnou 100 km a v každý knajpě několik škopků. A hlavně kdo by z nás dřív zregeneroval :-)
A na to jsi nějak hrdej?
Ne. Ty seš na sebe hrdej?
Rozhodně ne v tom, jak zvládnu chlastat :).
jelikoz jsme v Cesku, tak si myslim, ze urcite je na sebe hrdej
Vzhledem k tomu, jak blbe 11ka chodi, se ani neni cemu divit.
a tím bych to uzavřel :)
hele nedávno urval ořech u 11ky, teď řetěz. Ono zrovna ořech díky konstrukci fakt není nic co by vydrželo delší dobu
asi je cas na 11sp 11–46 a zustat u klasickeho orechu :)
Tak proto se dost začínají opouštět 26" kola, aby se nerylo největším pastorkem v zemi :-)
neeee :)
válíš :-D
On zrovna urval ořech i u 10ky, na mistráku v Teplicích jsem u toho byl.
Tak to se asi neni cemu divit ze obcas neco urve.
koneckonců urvat jde i na devítce :) stačí mít sb712 a podobná lehká řešení