Ahoj,
chtela jsem se zeptat zda nekdo z vas byl s Kudrnou na zajezdu na silnickach ve Francii/Pyreneje, Alpy..?
http://www.kudrna.cz/…e-cyklo.html
Diky
Ahoj,
chtela jsem se zeptat zda nekdo z vas byl s Kudrnou na zajezdu na silnickach ve Francii/Pyreneje, Alpy..?
http://www.kudrna.cz/…e-cyklo.html
Diky
Když nikdo nereaguje, tak zkusím já.
S Kudrnou jsem nebyl, ale pár mých známých ano. Jinak jezdíme pravidelně podobné akce, tak bych možná pár postřehů mohl přidat. Záleží, co přesně chceš vědět.
Na silničkách jsem jel s Kudrnou dvakrát Tour de Grandes Alpes (plus asi 5 bikových zájezdů). Silniční Pyreneje jsem jel vloni s Extrem Tour, ty hlavní sedla jsou samozřejmě stejný, ale Extrem Tour to jede celý od moře k moři – Kudrna tuším jen nějaký úseky.
Aktualizace: koukám, že Extrem Tour to 2016 nejede, vloni tam byl hodně smutně smrťák hned první den v Pyrenejích, možná proto.
Co se přesně stalo a kdo to byl asi nevíš? Možná jsem ho znal. Můžeš mi to poslat i soukromě.
Jinak Extremtour ty akce neopakuje a jezdí se vždy trochu něco jiného. Jako průvodce tam byl s vámi Láďa Lomský?
Láďa Lomský. Důvody tragédie jsem poslal na mail… (snad došlo)
Tiez by ma celkom zaujimalo ako to chodi na takychto zajazdoch (taktiez ma zaujimaju Pyreneje), celkovo organizacia, atmosfera a kolko toho potrebuje mat clovek natrenovane, aby tie kopce zvladol na silnicke… :)
Obecně (Kudrna, Extrem Tour, Adventura): je daná nějaká základní trasa především tím, že je jasný místo (kemp), kam má člověk večer dojet. K cíli vedou většinou volitelně tak 2–3 trasy (liší se náročností), ale člověk si může vymyslet vlastní, nebo prodloužit nebo cokoli. Většinou platí, že je dohodnutý místo a čas někde na trase, kde čeká bus (možnost jídla, pití, převlečení, nebo to i pro ten den zabalit). Bus (mikrobus) veze všechny věci do dalšího kempu, takže se jede úplně nalehko. Některý cestovky ráno dělají snídani (Adventura, Kudrna), výjezd je individuální, jak kdo chce jede sám nebo s kámoši. Cestovka připraví mapy se zákresem trasy a profilem, často i GPS data. Někdo dělá i večeře (což není špatný).
Pyreneje: atmosféra byla fajn a lidi v zájezdu taky, všichni měli vcelku solidně naježděno (jak moc netuším). My jsme za 8 jezdeckých dní najeli asi 1050 km a nastoupali 24 000 výškových metrů (ale nesvezli jsme se busem ani metr a spíš jsme etapy ještě protahovali, šlo by to i zkrátit). Doporučuju hlavně vhodné převody (Pyreneje mají občas docela prudké stojky), pro hobíka určitě kompakt a kazetu s převodníkem alespoň 27–28 (jasně, jsou borci, co to v pohodě vytočí na klasikách a třiadvacítce…). A dva košíky na bidony, třeba Baskicko je hodně suchý a řídce zalidněný, voda je občas problém.
Pyreneje obecně (byl jsem tam na kole třikrát): parádní hory, liší se španělská a francouzská strana (španělská suchá a horká, míň lesů), při přejezdu od Baskicka k Středozemnímu moři se výrazně mění charakter hor. Proti Alpám možná občas někde horší asfalt, málo aut, méně hospod.
V podstatě už všechno řekl kolega. Určitá fyzická kondice je potřeba, ale nějaký extra nájezd není nutný, obzvlášť když třeba děláš i jiný sport. Já mívám obvykle před takovými akcemi najeto 1000–1500 km (jezdíme většinou v druhé polovině června). Převod vozím nejlehčí 34–28 a využívám ho docela často. V Pyrenejích jsou kopce až na vyjímky do 13% max, takže by to šlo i na těžší, ale člověk se na tu 28ku tolik nenadře.
Na doprovodný autobus a smluvené místo na trase bych se na 100% nevázal. Autobus může mít poruchu, zabloudit atd a je dobré s touhle alternativou počítat a vzít si sebou dostatek jídla, vody peněz popř. oblečení.
Jinak bych ještě doplnil, že v Pyrenejích se volně pohybuje (často i po silnicích) domestikovaná zvěř (ovce, krávy, koně), tak je dobré s tím počítat. Nepříjemné pak bývají husté pyrenejské mlhy, hlavně v západní části pohoří. Na východě zase vedra. Východní Pyreneje jsou celkově vyprahlejší a méně zelené a podobné rozdíly jsou mezi španělskou a francouzskou stranou, jak už zmínil Glum.
Zásadní problém podobných akcí vidím v poměrně značné nejistotě, zda se zájezd vůbec uskuteční. Až na vyjímky se přihlásí málo lidí a pak se ze čtyř zájezdů do různých destinací udělá jeden náhradní nebo se úplně zruší. Já se hlásil na zájezd s Kudrnou 3×, z toho dvakrát se zájezd zrušil a jednou jsem jel na náhradní, takže jsem se vlastně vůbec nedostal tam, kam jsem chtěl (i když náhradní zájezd byl výborný). Do Alp, Pyrenejí a vůbec do světa tak jezdím s mini cestovkou Cyklotour.sk, která bere skupinu max 8 lidí a zájezd je sestavený de facto dle požadavku klientů (na míru).
To máš pravdu. Já se většinou hlásím na poslední chvíli v okamžiku, kdy si ověřím, že kvóta byla naplněna a že se určitě pojede (ty Pyreneje byly opakem, tam jsem moc chtěl). Od Ládi Lomskýho (Extremtour) ta informace o tom, že se stopro jede, chodí celkem brzo a nestalo se mi tam, že by se zájezd nejel. Taky Láďa má nějaký měkčí kvóty: do Pyrenejí jsme vloni jeli s poloprázdným busem – to by u Adventury zrušili. U Kudrny je to horší, ale tam aspoň na telefonu dávají relevantní info o tom, zda se určitě jede a případně kolik lidí ještě chybí do naplnění kapacity. Nejhorší v tomto ohledu je Adventura, která vždycky mlží a hodnověrné info o obsazenosti nejde získat. A na poslední chvíli zruší, či nabídne něco úplně jiného, nebo zájezdy sloučí…
Ale pokud chce člověk přejezd nalehko, pak potřebuje doprovodný vozidlo. Taky jsme to dělali v malý skupině sami s doprovodným transitem, nepřekvapivě nás to přišlo dráž než s cestovkou (asi dopředu vyjednají jiné ceny za kempy pro velkou skupinu).
Dík za tip na cestovku, ehm, lákavé…
Je to o přístupu těch CK, kolik jsou ochotny obětovat zisku. S Lomským, i když je to člověk svérázný, se mi nestalo, že by zájezd zrušil a to jsme taky asi 2× jeli poloprázdným autobusem. Sám jsem nikdy akci neodpískal kvůli malému počtu lidí, přijde mi to nefér.
Jinak soukromě to o moc levněji neuděláš. Kempy ve větší skupině vyjdou určitě o něco levněji, ale největší položka je doprava.
Když se podívám do ceníku Kudrny na Korsiku, tak ji tam má za 15 tis Kč na 13 dnů. Na stejně dlouhou dobu autem ve dvou lidech mě vyšla na necelých 9 tis Kč na osobu včetně jídla. Je ale pravda, že jsem spali v autě. V případě používání kempů by to vyšlo zhruba nastejno.
No jo, já jsem měl ale na mysli soukromou akci pro víc lidí s denními přejezdy na lehko tj s pronájmem většího auta (mikrobusu, minibusu), teda podobně jako to dělají CK… a tam už ta cena naroste.
To ano, ale ve dvou autem to znamená, že buď se budete vracet do stejnýho místa pro auto, nebo jeden vždycky kus cesty obětuje, aby autem převezl věci jinam. A nebude, že na horským sedle převlečeš propocený dres za suchý, a před sjezdem do údolí si dáš snack a birell (ledaže by sis ho vezl s sebou). A kdo se během výjezdu prošije, zmrzne či utrpí nějaký větší defekt, bude muset stejně dojet až do cíle (žádná možnost hodit ručník a skončit v busu) – nebo čekat až do cíle dojede kolega a vrátí se pro něj autem.
Jo, taky to jde (znám to sám) – má to svý plusy a mínusy.
Ano, taky už jsem přišel na to, že ideálním řešením by bylo lehké nafukovací auto, které by se dalo sbalit s sebou do ledvinky či malého báglu…
Nejdotaženější systém jsem před lety viděl ve francouzských Alpách. Parta silničářů – důchodců kolem sedmdesátky (ale vesměs bývalých závodníků) projížděla na silničkách hory a jejich manželky či dcery s kolonou asi pěti doprovodných vozidel jim poskytovaly permanentní a naprosto dokonalý servis. Včetně presa z kafostroje.
A pak ještě při výjezdu na Bonette: silničář si drsně dával, watty a laktáty létaly kolem, a s ním jela slečna na elektrickém kole či motokole a za jízdy mu podávala tu bidon, tu gel či alespoň úsměv.
Nevím nevím, jestli je manželka za zády ideální představa dovolené.
Jinak jeden kámoš viděl cyklistu, co se nechal manželkou vyvézt autem na vrchol Fauniery, tam se vyfotil s Pantanim a (už po svých) sjel dolů. :-)
No obecně asi ne, i když cyklisticky manželka za zády je o hodně lepší než manželka někde asi o 12 zatáček níž. Ti staříci byli dobře vysmátí a jejich dámy z doprovodu milé (jak jsme se seznámili, kafe a občerstvení na výjezdech bylo i pro nás). Staříci byli opálení, nohy jak z anatomický učebnice, kolo pod 120 litrů z nich neměl nikdo. A jeli fakt hodně pěkně. Někde nahoře (potkávali jsme je víc dní) jsem říkal, že chapeau, že fakt jedou neuvěřitelně skvěle a jeden z nich odvětil, no nediv se, třeba tady Hans jel dvakrát v šedesátých Tour de France a od tý doby z toho kola skoro neslezl. Drsnýho borce jsem viděl vloni v Baskicku: pán tak 70+ na starém modelu Bianchi a z kopce to řezal tak, že po dvou zatáčkách mi zmizel z očí.
Ta doprovázející slečna na Bonette mi naopak připadá jako ideální představa, ta byla hodně nadstandartní.
Moje dcera jednou explodovala na Iseranu, kam jsme jeli v dešti a hnusný zimě – nahoře taky borec vylezl z auta, vyndal z auta kolo a dělal si fotku (v tom marastu v úplně čistým dresu Lampre, i tretry si na to obul) – dceru to tenkrát vytočilo a dlouze to s ním diskutovala…
Úplně nejhorší je manželka o12 zatáček výš :-).
Jinak podle mého postřehu jezdí takhle po horách hlavně lidi 50 let a víc. Potkali jsme mnohokrát i cyklisty hodně přes 60. Ty mladý to asi moc nebere.
Nebo na to spíš nemaj ještě čas… děti, peníze, práce atd… Už se těším, jak budu mít taky víc času… Ne jen se urvat na 3–4 hodky na vyjiždu a jednou dvakrát do měsice na celodenní vejlet…
+1
Něco podobného jsem viděl vloni na Mortirolu. Partička asi 20 silničářů se nechala vyvézt nahoru dodávkama, vytáhli kola, šmikli pár selfíček a hromadnou fotografii s drsnými výrazy u cedule…
Tak kdyz to nekomu za to stoji, kazdeho vec. Loni jsem na tento kopec vytahl svuj 120kg pupek a priste uz take jen autem :-)).
Slušný :-)
Zajímalo by mne, jak jsi to ubrzdil dolů?
Jeli jsme na zajezd do Dolomit s Kudrnou. Bylo to prvni den, clovek plny elanu, i kdyz trochu nevyspalej po ceste. Vylozili nas v Livignu a ze kdo chce, tak si jako bonus muze dat Mortirolo. Tak jsem si ho dal. Byla to chyba, odrovnalo me to na cely zbytek zajezdu. Druhy den bylo Stelvio. Mortirolo jsme jeli stejnou cestou jako jelo loni Giro. Z kopce v pohode, bylo sucho. Clovek musel na tu vahu pamatovat a musel jsem zacit brzdit drive. Kotouce by byly lepsi volba.
Jojo, tabule na začátku vyděsí každýho :)
Dal jsem si to do plánovače cyklotrasy v Mapy.cz – a řeklo mi to, že to je 11,4 km a že to pojedu 46 minut. Tak já nevím. Nedělají z toho ti závodníci vědu? :o)
To je stejne jako lovci Strava segmentu na motorkach. Taky o par vim, ale komu to vadi – klicove jsou stejne jenom KOM v ‚mem‘ klubu :)
Jinak, atmosféra zájezdů bývá pohodová. Silničáři bývají obvykle vcelku zdatní, ovšem na bajkových zájezdech není vyjímkou naprostá fyzická nepřipravenost třeba poloviny klientů. Když jsem byl před pár lety s Alpinou ve Švajcu, tak ze dvanácti bikerů bylo schopno objet program jen cca 6 cyklistů. Zato třeba na silnici v Pyrenejích to byla prestižárna, než se dojelo zvlněnou krajinkou pod Aubisque, byl průměr kolem 33 km/h :-).
Diky moc za odpovedi!
taky diky
Děkuju,celkem mi to ulehčilo rozhodování :-)