Zdravím
Je tu někdo kdo jede?Co si o tom celkově myslíte?
http://www.kastar.cz/…lavaci-kurzy
str-1032–1–1031–2.html
Zdravím
Je tu někdo kdo jede?Co si o tom celkově myslíte?
http://www.kastar.cz/…lavaci-kurzy
str-1032–1–1031–2.html
ze neumis vkladat odkazy
By mě zajímalo zda-li se tam můžou přihlásit i nemechanici :)
muzou. Psal jsem kastarovi maila
2k za co?
pokud by me nekdo naucil poctivě zapletat kola tak bych do toho sel :) ale to me tam nenauči takže ztrata casu…
no kvůli tomu zaplejtání bych tam jel, ale je pravda, že to bude určitě jen rychlý podtéma :)
jako zaplest kolo neni problem ale zaplest kolo poradne a kvalitne to je umeni ( myslim ze ani 0,1% z lidi co tu jsou neumi zaplest kolo tak jak se zaplitat ma )
To odhadujes podle ceho? Ty vis jak je zaplest, ze tak soudis? Pro zajemce o tuto tematiku doporucuji napred nastudovat treba knihy Art of Wheelbuilding, nebo The Bicycle wheel. Oboji k dohledani v pdf na netu. Pak uz to chce hlavne praxi, nic vic.
:) ty knížky nejspíš česky nebudou ne?
ee. Ale o teto problematice je tam snad vse.
tak to pro me jaksik postrada smysl :(
Skoda. Aspon neco bys tam ale nacerpat mohl, jsou tam obrazky, postupy, vypocty.
Jeste tu mam jednu knihu s touto tematikou a ta se jmenuje Wheel Building od Rogera Mussona.
jako zaklad je jasny a pak praxe… uz neco zapleteno mam min 50 vypletu – bez problemu
jinak celkove jsem to myslel tak že bych si klidne zaplatil takový kurz ale o zapletani by tam treba mohl mluvit Patar ;-) to bych se jiste dozvedel plno novych věci… a myslim ze v tehle problematice bych nebyl jediny kdo by se dozvedel neco noveho… ;-)
Až budu potřebovat zaplést kolo, tak vím, na koho se obrátit ;-)
to jsem chtěl taky napsat :)
Díky za inspiraci.
Kdo byl měl zájem o tuto tématiku a jiné knihy o kolech, nechť klikne zde
Peknej odkaz, diky tobe:)
super ;-)
Ale asi to nebude v češtině, ne? :-)
aspon si prohlednu obrazky :D
:-)
Přines flašku a přijď.
Ušetříš 2k.
kolik kol uz si zapletl?
Nepočítal jsem to.
Naposledy minulý týden – nový ráfek na 622, 4× křížený výplet.
proc si 4× křižil?
Bylo to tak původně – jen jsem to přeplétal na nový ráfek (byl vybržděný).
to je dobry argument :D
ja bych to neodsuzoval, ber to tak že ne každej začínající mechanik umí alespoň to co se tady omílá furt dokola.
kdyz je to kurz a ja to platim tak bych se tam chtel dozvědět neco vic než se dozvim bezně na netu…
Takového borce těžko někdo něco nového naučí… To máš pak těžký.
ale no tak ;-)
rad bych se neco naucil, ale ne jak odvzdusnit brzdy od shimana… ;-)
Jak odvzdušnit Shimana mě taky nezajímá, když mám Formulky R1 :-)
ty vole ty taky musíš mít ke všemu co říct, že? :D
napodobne ;-)
to jsem přesně čekal :) … no proti Tobě jsem slaboučkej hráč
btw: nevis nahodou jak siroka je podlozka mezi pastorky u XT kazety( 9 speed ) nejak se mi povedla ztratit ;-)
jo tuším že 2mm
potreboval bych to presne mam tu jednu „nahradni“ a nevim jestli je to z 8cky nebo 9tky
no řekl bych že tam bude tak malej rozdíl že to ani nepoznáš, pokud tam vubec je. dej to tam uvidíš jestli to chodí, když jo nech to tak. já jsem taky vozil 8 řetez na devitkove kazete a nekteří furt tvrdí jak to nejde:D
Tady to najdes.
Jinak o podlozkach na XT kazete jsem nikdy neslysel, ani tam zadne nevidel.
tedka to beru jen z hlavy
mam 5 pastorku na unašeči pak je jeden volny pastorek pak hlinikova podlozka pak pastorek, pak jeden pastorek uz jako by s podlozkou a posledni taky jako by s podlozkou na ktery doseda matice
dik melo by to podle toho byt 2.56 mm :)
změř i mezeru mezi pastorky na unašeči a třeba ta podložka bude stejná :).
Ale zlepsujes sa. ;-)
no to teda nevím kde :) zas moc reakcí nemám
Tak okrem zapletania kolies nieje nic take „umenie“, ked sa dodrzi servisny manual a pouzjie kvalitne(!) naradie tak nieje co ******. Ked je clovek lavy tak mu to asi nepomoze a pochybujem ze by sa nejaky uctovnik ktory nevie co je M10, momentovy kluc atd. zrazu rozhodol robit profi servisaka.
Taky se mi zda .ze kurz mechaniku na kola jsou vyhozene penize podle mne vse podstatne je na i-velo.Ja davam do servisu jenom brzdy a centrovani .nebot na to nemam vercajk jinak vercajk a montazni stojan v dobre kvalite mivaji v LIDLU Ppravidelne kazdy rok.
ten montážní stojan z lidlu teda moc v dobrý kvalitě není, to se na mě nezlob, tak jako 3× za rok na to hodit svýho bajka možná :)
A ono jde taky o to, že tam ti daj pak osvědčení o absolvování toho kurzu, což se pak třeba může hodit, když bys žádal o místo v nějakým servisu.
prijdeš žadat o misto v servisu tam ti reknou, papir nas nezajima tu mas RS vidlu udelej repasi, vymen kapalinu v avidech a odvzdušni a zaplet tyhle kola…
a si na tom uplne stejne jak pred kurzem :D
No a nebo ti řeknou a jste vyučenej, nebo máte nějakej papír? Ty řekneš ne, ale… a oni, no tak to bohužel :)
Ale když budeš mít nějakej papír, tak ti pak řeknou..tu mas RS vidlu udelej repasi, vymen kapalinu v avidech a odvzdušni a zaplet tyhle kola… :)
no ale jak to nedáš tak budeš za většiho blbe než bez toho papiru ;-)
no to každopádně :D
a to se vyplati ;-)
To by mi tam třeba poradili, co dělat s tímhle:
: )
Pěkný – dál to nejde jo?
Všechno jde – když se chce.
:)
No co? slozit. Nekterej den me ceka vymena radiciho retizku ve Sturmey Archer, vubec se mi do toho nechce:)
Už je složeno.
( V tomhle Sachsu se dá řetízek vyměnit bez rozebírání čehokoli – je tam jen našroubován zvenku. )
jj u toho sachse je nasroubovany, to mas pravdu, mam tu jeden rozdelany. Jak je to u SA to netusim, jeste jsem to nerozhodil. I kdyby to bylo stejne, tak mi to nijak nepomuze, retizek se pretrhl a zbytek zustal v dute ose.
Starej 3 kvalt SA ti můžu o víkendu nafotit, mám ho rozloženého, kvůli opravě. Neřadí sfiňa :-(
Zde to máš :-)
Hm, to asi nebude ono.
Skládal jsem starý třírychlostní SACHS s torpédem (tam je těch součástek trochu víc :) – už je složený.
Každopádně dík.
To je klasický favoriťácký torpedo. Poslal jsem to jako určitou vizuální pomůcku.
Takovej náboj bych nerozebral:)ani by se mi do toho nechtělo.
Ja jsem před rokem neuměl vyměnit duší a vše co jsem se naučil tak jen zaklady z:
http://www.ivelo.cz/…-servis-kol/
No a bohatě to stačí,člověk se podle toho naučí v pohodě hodně věcí,včetně zaplétání kol aj…
No já myslím, že ano. Rozebrat nebývá až takový problém.
:D
Ne vždy v tomto odkaze je to pravé.
zase je to asi to nejlepší co je v češtině volně dostupné na netu. nicméně zaplétat podle nich kola, nebo počítat délku drátů… to bych nechtěl:-D
Máš pravdu,podle Vela toho spravíš hodně ale v těch délkách drátů je to výpočet na předni kolo asi na Vbrake,jinak přece podle selskeho rozumu na zadni kolo máš dva rozměry špic,ne?
pardon,pokud nemáš excentr ráfek na zadnim kole např Ritchey :)
I ten nema ofset tak velky, aby byla stejna delka dratu.
Dá se to řešit u zadního kola tak , že k výpočtu přidáš 1mm vlevo , vpravo zase 1 mm ubereš. Pak je délka v pohodě. Navíc dovozci některé paprsky dováží pouze v sudých délkách a stejně se pak musí volit kompromis , pokud si některé rozměry nenaválcuješ sám. Já to takto musím stejně dělat u všech dětských kol . pokud chci použít kvalitnější výpletový materiál. Např ráfky o průměru 406 mm používám výhradně Grand Hill , Grand Rock a u 507 ještě Grand Hammer. Nikdo mě nedoveze D.T. Swiss v délkách 169 až 143 mm a ještě k tomu po 1 mm.
pokud je typ ráfku např Ritchey OCR, tak u zadního kola by se měla levá strana proti normálu volit kratší a pravá delší aby se trochu vyrovnaly úhly a tím poměr napnutí drátů na obou stranách ne?
Ne, na náboji je asymetrie téměř podobná , ale ne totožná. Pravdu má Vilém.