Ahoj, dáte mi svoje tipy na trasy po kvalitním asfaltu do 60km od Brna? Přijde mi, že pořád jezdím po nějakým tankodromu, ale třeba tu někdo zná místa, kde se dá svést bez neustálýho drncání. Dík!
Ahoj, dáte mi svoje tipy na trasy po kvalitním asfaltu do 60km od Brna? Přijde mi, že pořád jezdím po nějakým tankodromu, ale třeba tu někdo zná místa, kde se dá svést bez neustálýho drncání. Dík!
Tak nějak se marně snažím něco navrhnout,ale nic.
To bude asi chtít popojet do Rakouska :-)
Tuhle jsem se vyvezl vlakem do Breclavi. Pak pres Lanzhot a Slovensko do Rakouska a zpet do Brna. Foukalo od jihu, takze teleport. Navrat dom jsem poznal pomerne snadno, najednou jsem se bal defektu a neslo v lese rozumne jet.
Za Lanzhotem na Slovensko vylozene strach o zivot, to byl omyl, haha – ale asfalt v topu. Nicmene ta Rakouska cast, jeden usek 10km bez aut po svetovym asfaltu, to bylo krasny. Vesnice vkusny, clovek si posteskne.
Najizdel jsem letos mesic na Tenerife a ten navrat do tankodromu jsem nesl fakt dost tezko.
Tam je to krásný. Mužů doporučit Brno-Vídeň. Krásný silnice v Rakousku a téměř bez aut.
Osová Bítýška a okolí.
Nevim jestli chceš jen silnici pro pořádnej švih, nebo vezmeš zavděk i cyklostezkou…ale pro relax je prima cyklostezka směr Olympie – Rebešovice – Rajhradice – Opatovice – Blučina – Židlochovice – Žabčice. Od Ronda je to tam a zpět něco přes 50km. Nebo místo do Žabčic jet bažantnicí dál na Velké Němčice. To bude tak 60km počítám. Za mne je to prima povrch…
No jestli chtěl autor kvalitní asfalt, tak do bažantnice bych ho neposílal :-)
Ze Židlochovic po silnici směr na Hustopeče, z Hustopeč na Kurdějov-Diváky-Boleradice-Horní Bojanovice-Hustopeče. Vpohodě silnice.
Pak dobrá silnic je Velké Pavlovice-Bořetice-Kobylí-Terezín
Z těch Hustopeč rovnou na Břeclav.
Taky se dá, ale už to bude víc jak 100km. Ale jak foukne do zad tak tam letíš pěkně.
Jo,ale psal 60 km od Brna. Zas když je protivítr, tak je to na mašli.
To musí bavit…tam už není ta panelka za Hustopečema? A provoz tam je taky velkej. To bych radši vzal přes Vranovice, Pavlov a Lednici.
Je za Starovičkami tak cca 1km což se dá vpohodě přežít.
Já to tam právě nesnáším a objíždím přes Zaječí a Strachotín.
Tak zrovna za Vranovicama (směr Pouzdřany) je to masakr… ale naštěstí jsou to jenom 2km. To stejný asi kilák před Vranovicama od Přísnotic – směr na jih je o dost horší, než zpátky, ale dá se to vzít po cyklině kolem kolejí.
Jj tohle je humus, aspon tam neni zas tak velkej provoz ale jinak hruza. Asi nejhorsi useky mezi brnem a Mikulovem
Tomu se vyhýbám i s autem :-) Dá se to se zajížďkou (ale pěknou) objet přes Ivaň – nová stezka přes jezera – Strachotín – a napojíš se za Popicema nebo zpět do Pouzdřan
Jinak na ty tankodromy fakt doporučuju radar, když víš , že za tebou nic nejede, tak se to dá většinou nějak prokličkovat.
Ano, souhlasím, radar je opravdu na silnici super.
JJ, radar taky praktikuju – zrovna z těch Pouzdřan jezdím úsek od železničního mostu za mlýnem až k k prvnímu mostu přes řeku zásadně po středové čáře :D
Jn, když zase ze Strachotína je asfalt dobrej do Pouzdřan až ke mlejnu mám dojem. Ale ta varianta přes vodu a Ivaň zní dobře. Kolem těch kolejí mám zafixovanej hrubší asfalt, ale asi furt lepší než ta hlavní Vranovice-Přísnotice. Škoda, že na Přibice asi chybí kus asfaltu.
Nabízí se samozřejmě i nosislavský a uherćický les kolem bažantnice a kdysi jsem dostal tip z Uherčic po Svatojakubské přes Žebrák na Hustopeče, ale ještě jsem to nikdy nejel resp. jen částečně.
Ten úsek na ty Přibice byla dřív polňačka, teď je tam takovej udusanej štěrk a hodně děr. Já to kvůli tomu jezdím raději po silnici Vranovice – Ivaň, je tam pěkný asfalt a nebývá tam moc provoz.
Dá se jet Přibice – Vranovice. Část cylostezka a od hřbitova vedlejší silnice směr nádraží.
Tj, ale řešíme úsek Ivaň – Přibice.
Myslel jsem Přibice – Vranovice – Iváň
Tak kolem těch kolejí Vranovice – Žabčice to není vůbec tak hrubý jak jsem si chybně myslel, včera vyzkoušeno a super, teď tama budu jezdit furt :-)
To chce jet právě jen když foukne do zad a nazpátek to vzít jinou cestou. Proti větru to bych nechtěl jet no. Ta cesta je pak celkem nudná a nezajímavá jak jedeš pomalé.
Opravených silnic s menším provozem je pomálu, takže radši volit stezky co to jde. Vznikají různě mezi dědinama, i všelijaký spojky pro zemědělce apod. často mají dobrej asfalt. Na jih a jihovýchod je toho docela dost.
Souhlasím se stezkama – ty jsou většinou celkem nový, tak na nich ještě nestihl zapůsobit zub času. Najít nějakej okruh jen na kvalitním asfaltu bude asi hodně obtížný, ale toho „jetelnýho“ bude dost. Spíš bych zkusil dotaz formulovat „Kam nejezdit, pokud nechcete rozštípat kola?“ :D Třeba průjezd Střelicema stojí za to, Ořechovák (obecně pokud je to rozbitý v kopci, tak směrem dolů je to samozřejmě víc o ústa), z Ivančic do Moravských Bránic…
Pěknej je jihovýchod od Brna, myslím Žatčany, Těšany, Nosislav, Židlochovice … chce to si najít pěkný cestičky, i účelový silnice mají pěkný asfalt
Například: https://mapy.cz/s/natogovogu, jen u Otmarova je to porod, to není asfalt ale tankodrom, jinak to jde.
U Otmarova si teda žádnou hrůzu nevybavuju a to tama jezdím často celkem. Zato kolem FVE Telnice opravdu hezkej asfatl není ;-) Já bych doporučil třeba takto nějak.
Díky to vypadá dobře, trochu jsem si GPX data naklikal přesněji a už to mam v hodinkách. Okruh k Rondu je 81km…
Nejlepší je ta Tour de Žatčany ;-)
Ještě trochu odbočím, obecně je u nás potřeba neřešit silnice (to nezměníš), ale řešit kolo, to se přispůsobit našim cestám dá.
Na výjezd z města ven je ještě pěkný svezení na sever z Obřan na Adamov a dál na Křtiny. Jen teď tam jsou nějaký omezení, aktuální stav neznám přesně.
Jinak v okolí Brna jsem toho najezdil moc a vždycky to bylo dost o kompromisech co se týká kvality povrchu / provozu / záživnosti trasy. Když si to chci na silnici vyloženě užít, tak jedu třeba někam na Žďársko (což se dá i z Brna, přiblížit se kus vlakem).
Dik. Naplanoval jsem si to pres to Novy Mesto – 170km 1500m zisk. Zas nepotrebuju byt dalsi den uplne marnej, kdyby po mne treba v praci nebo doma neco chteli, ehe.
jinak na severu je asi nejhorší asfalt tady na téhle spojce https://mapy.cz/s/lobebozoko , tam je to na silničce za trest .
jinak pro zakladatele pokud chceš potrénovat kopečky kousek od Brna s celkem rozumným povrchem až na pár vyjímek tak Lelekovice-Vranov- před Útěchovem dolů do Adamova- Josefof-Olomučany -Blansko-Lažánky-Jedovnice-Křtiny-Babice-Kanice-Bilovice …
Tam už je ale kolego dva roky úplně nový asfalt hladký úplně maximálně.
fakt ? no tak to je supr já tam úplně přestal z toho důvodu jezdit , posílám bludištáka :-)
Vranov-Útěchov je odporný a nebezpečný a do Adamova je to hrbatý, za Adamovem nebezpečný Vůbec celá ta trasa je taková masochistická :-)
psal jsem „pokud chceš potrénovat kopečky“ ne „panaromatickej vejlet po okolí“ :-))
z Vranova před Utěchov je to kousek a na silničce seš tam za chvilku, ideální to není ,ale zas bych to zbytečně nedramatizoval, jezdím tam docela často.
Do Adamova je hrbatá první polovina pak naopak luxus, o žádným nebezpečným místě za Adamovem teda nevím.
Vranov-Utěchov prudké kopečky, není tam vidět, auta tam jezdí svižně. Za Adamovem plno nepřehledných zatáček.
Pepa to myslí dobře, nechce nikoho zabít až tam pojede autem na kolo svou RZ ve stylu WRC :D
Není to těsně u Brna, ale v dosahu: hřeben Ždánického lesa. Je tam pěkná asfaltka a moc lidí tam nepotkávám.
Radlovec – U slepice, sjet k Haluzické hájence a cyklo Bohuslavice – Kyjov (tam je pár metrů hrubší panelka, ale ten kousek se dá přežít). Z Kyjova do Ždánic přes Bukovany. a ze Ždánic se dá po cyklostezce dojet k Násedlovicím. Dál silnice Čejč (tam je teda blbý průjezd po kostkách) – Čejkovice -Velké Bílovice.
Mě by jsi tam mohl potkat. Moje oblibene teritorium. V Čejču to vypadá, že ty kostky likvidují. Do Brna jezdím do práce a cesty jsou horší a horší. Od Covidu mi přijde, že ani žádný cesty neopravuji a teď to asi nebude o moc lepší. Jediné plus jsou nové cyklostezky od DSO Šlapanicko. Škoda, že se nedělá cykloska kolem letiště, kterou slibovali, protože silnice je tam naprd a při provozu o život.
Často vezmu auto a jedu směr Břeclav,Pasohlávky a od tama směr Rakousko na kole. Tam jsou cesty super, bez provozu, spoustu cest mezi poli a cyklostezky. Dobrá alternace je od Vyškova směr Kroměříž, kde je hodně cyklostezek kolem dálnice a i silnice jsou tam v dobrém stavu.
Cyklostezka Morkovice-Nezamyslice je pecka s minimálním provozem. Kolem dálnice trošku hrubší asfalt, ale dá se.
Já jezdím spíš kolem dálnice po druhé straně Vyškov-Topolany-Ivanovice. Tam to buď beru dal kolem dálnice nebo po silnici třeba Nezamyslice, Němčany-KojetinChropyne-Zářičí-Vlkos a pak nějak směr Hulín- Kroměříž a kolem dálnice nebo po silnici zpět, popřípadě jak píšeš na Morkovany a po cyklosce do Nezamyslic.
Jako břeclavák do Žďánického lesa tak moc nejezdím. Možná jednou, dvakrát ročně. Taky hlavně Rakousko. Falkenstein o okolí.
Jen takové info – rybáři opravili cestu přes Písečné u Hodonína. Už se dá dojet od hodonínské ZOO až na křížovatku na Bojanovice po pěkné cestě.
V sobotu jsem tam Dúbravu všelijak brázdil, je to tam pěkně propojený.
Nový asfalt je i na lesní spojce Osvětimany Koryčany. Tam by to stálo za svezení.
Tam jsem si to fakt uzil, sjezd perfektni, ale clovek z a do Brna docela nastoupa na tech cca 150 km, nabral jsem tam nejakych 1800.
Bydlím v Blučině a mám okolí dosti proježďěné. Pěkný asfalt je bohužel většinou pouze cyklostezka, nebo frekventovaná silnice. Většinou se střídají lepší úseky s horšími. Radar to ale v provozu jistí. Jinak z Brna na Mušov je klasika, většinou slušný povrch, silnic minimum. Ždánské lesy taky doporučuji, hlavně v létě, schované v lese a velmi příjemné (i když hodně houpavý profil). To samé směr Adamov/Jedovnice, místy fajn povrch se střídá s horším. Ale jezdím to vše na silnici na 25mm bezduších a se 100kilo hmotnosti a projel jsem vždycky všechno a jen minimum úseků jsem vyloženě brblal, takže je to hlavně nastavení v hlavě (možná jsem masochista)
Dík moc všem, tolik odpovědí jsem ani nečekal. Na jih od Brna a pak směrem doprava (Mikulov, Šakvice, Mušov, …) to mám projetý křížem krážem. Spíš jsem čekal, jestli někdo nevytáhne nějakou skrytou perlu, o které bych nevědel.
Jinak vozím 28mm/5bar a na kole vše z hlavních komponent, co mají vlív na kvalitu jízdy karbon krom sedlovky, řidítek a představce. Ale svezení po hladkým asfaltu to nevynahradí :-)
Včera viz obrázek, na Vysočine fakt super i asfalt. Jen ty exponovaný úseky můžou v blbým větru pěkně kousat. Návrat do Brna fyzicky bolel. Musím tam nahoru častěj!
Jinak jako nově registrovaný mám na téhle stránce z roku 1990 povolenu jednu reakci denně po dobu 8 dní, haha.
U Moravskych Kninic jsi to mohl vzit po nove cyklostezce. Za rok nebo dva to tam bude pekne a do te doby je tam aspon lepsi asfalt nez na silnici.
Se skrytýma perlama je to težký – občas se někde vyskytne kousek nové silnice (viz výše zmíněný kousek za Ostrovem u Macochy), ale aby se člověk dostal na 2km supr asfaltu, musí přetrpět 30km asfaltu nižší kvality. Ono minimálně 80% silnic bude vpoho jetelných, takže to chce spíš vychytat těch zbylých 20%, kterým se naopak vyhnout. Třeba z té Tvé trasy bych vypíchnul minimálně úsek cca 1km hned za Tetčicemi (směr na Střelice), tam jsem taky vždy rád, když za mnou nic nejede a můžu to brát po prostředku :D
To mas pravdu. Tam je to uplne v pohode a skoro porad hodne pekny asfalt, ale je potreba, aby nic nejelo a mohl jsi po tom peknem asfaltu jet treba i kousek za stredovou carou :D
Solo se to tam da v pohode, kdyz neni provoz, ale ve skupine je to na houby.
Stiznosti na kvalitu silnic kolem Brna nechapu. Mozna se neco zmenilo :-). Uz 4 roky na silnicce nejezdim, jen gravel, ale kdyz jsem jezdil, tak jsem s kvalitou asfaltu v Brne a okoli nikdy nemel problem a to jsem jezdil na 23mm plastich nafoukanych na 11baru. Za tech 15 let, co jsem jezdil v Brne na silnicce, se kvalita silnic kolem Brna vyrazne zvysila. Predpokladam, ze ten trend pokracuje nebo ma nekdo priklad silnice, kde se povrh za posledni roky vyrazne zhorsil?
Asi jezdíš úplně jinde, příkladů by byla spousta. Za mě jeden, který jsem kvůli stále se zhoršujícímu stavu přestal jezdit. Sice je tam kousek asfalt pěknej, ale začátek a konec, hlavně u Těšan je brutus. Obecně když se vracím i z jihu, tak si snad pokaždé říkám, že na ty opravy kraj nehorázně se/re.
Souhlas, úsek z Těšan mě napadl jako první. Jel jsem tama včera autem a myslel jsem, že tam nechám kola. Obecně se cesty zhoršují než se stíhají opravit. Jak jsem minule, poslední tři roky opravují úplný minimum.
Já to vnímám spíš trochu opačně :) Pár silnic se opravilo, většina se ale postupně zhoršuje. Při troše snahy si teda pořád jsem schopný najít okruhy, kde se na 3/4 jede slušně, ale našel bych velko hromadu silnic, kde se jezdilo skvěle před 15 lety, ale stav je čím dál horší. Ale jsou i o dost horší regiony.
Prijde mne, ze jste moc zhyckani, ikdyz nevim odkud :-). Nejhorsi aslfat jsem zazil v toskansku a na slovensku :-). Oproti tomu je brno a okoli krasne.
A nejezdíš třeba na gravelu? On to bude asi dost rozdíl oproti čistokrevné silnici.
Ted ano, ale jezdival jsem roky silnici na 23mm plastich s 11bary a kvalita mne neprisla spatna. Nekde lepsi nekde horsi, ale ze bych kvuli tomu nekam nejel si nevybavuji. Mozna jsem jezdil radsi do babic od krtin, protoze ten sjezd byl horsi, ale zase, ted je to tam uz parada. Za ty roky jsem kolem brna videl hodne zlepseni.
Já moc nemám být odkud zhýčkaný, protože jsem v okolí Brna vyrůstal :-D Možná to dělá to, že za nějakých 20 let, co jezdím, tu přeměnu některých silnic na tankodromy fakt jasně vidím.
Další věc, že stačí občas vyjet jinam a koukat, že ty silnice můžou vypadat i jinak. Třeba Žďársko a poslední dobou mě něuvěřitelně baví J. Čechy a Šumava, kde jsem jel několik 100+ km tras snad bez jedinýho kousku špatnýho asfaltu.
Ono je hlavně potřeba si uvědomit, že hladký rovný asfalt je prostě základní správný stav a že cokoliv jinýho znamená, že někdo dělá něco špatně :-)
Tady nejde o zhýčkanost, jak pořád píšeš. Pokud je silnice ve špatném stavu a těch bohužel přibývá, tak je to hlavně o bezpečnosti, protože provoz je taky vyšší. Když je silnice ve slušném stavu, tak jedeš v pohodě na kraji vozovky a co nejmíň omezuješ auta, ale pokud je cesta rozbitá a krajnice vymletý, tak musíš být pořád ve střehu, občas musíš najet víc od kraje nebo se vyhnout díře a vznikají nebezpečné situace s auty. Viz mnou zmiňovaná silnic kolem letiště v Tuřanech. Tam se po kraji jet vůbec nedá, protože je krajnice v některým místech pryč a problém mají vyhnout se dvě auta…
S Toskánskem se mi to nezdá. Mi se tam líbilo.
Cesta z Vyškova na Kroměříž není sice úplně v okolí Brna, ale asfalt hladký rovný a aut minimum, bo všichni frčí po dálnici. Dá se jet cyklostezkou, po hlavní, nebo obslužkou kolem dálnice. Jezdím tu celkem často. Navíc v Kojetíně mají vynikající zmrzlinu a zajížďka se vyplatí.
U prostřední části spojky Šumice-Vítovice hlásím nový povrch. Na začátku a konci zůstal povrch starý, ale tam to nebylo tak rozbitý, jak uprostřed.
Fakt, tak super zpráva. Když jsem tama minule jel, tak už jsem si řekl, že tama nepojedu, že je to už peklo ta prostřední část.
Stav silnic v JM kraji je dědictví po Haškovi, který si za peníze určené na údržbu a správu silnic kupoval voliče (hasičské auto do každé vesnice). Kterýkoliv kraj v republice je na tom, co se týká silnic, lépe. Osobně jezdím směr Vysočina nebo Olomouc.
Kterýkoliv ne. Zkus Středočeský kraj. Tam na Ratha vzpomínají se slzou v oku.
Dobra myslenka.
Dala jsem do galerie pár snímků zajímavých silniček v dojezdové vzdálenosti od Brna:
Pěkná dokumentace. To je můj region, kde jezdím v poslední době nejvíc. Jen bych trochu nesouhlasil s hodnocením kvality nekterých povrchů :) Teda pokud mám mluvit za sebe na klasické silničce na 25 mm pláštích. Čikov-Naloučany je starý tankodrom nedávno přelepený vrstvou hrubých kamínků, nahoru se to ještě dá, ale při sjezdu je to 5 km třepání a bolavých rukou. Podobně i kolem té rozhledny Ocmanice – Placký dvůr.
V téchto směrech rád doporučím po pěkném povrchu ze Záblatí na Tasov – Kamenná – Budišov – Pyšel, pak z Pyšele je nový pěkný asfalt na oba směry, tj. Ocmanice (kromě průjezdu Zahrádkou) nebo Pozďatín. Dál už je to s povrchem všude horší, ale pěkná krajina mezi malýma silničkama bez provozu.
Nejseš moc fajnovej? Tady kdesi psali, že cyklo podél trati do Vranovic je košer, tak jsem to včera schválně podle ní hodnotila: Čikov-Naloučany jednoznačně +, jela jsem tam včera s Favoritkou na 23mm gumách a ruce si nevytřepala, pěkně to jelo. Kolem rozhledny Ocmanice-Placký Dvůr je to horší, ale pořád to bylo proti zvolenému etalonu +, není tam v cestě žádná šikana ani nájezd přes zpomalovací prahy a drsnost asfaltu je srovnatelná. Jediný mínus jsem dala na té silničce do Hartvíkovic, a to jenom v tom úseku u přejezdu. Každopádně všechny ty cesty jsou pro echt silničku lepší směrem nahoru, na sjezd jedině ta ze Zhoře do Tasova.
Nejsem :) Když se jedu protáhnout na hoďku a půl, tak všechny tady ty úseky občas jezdím, sice mě to trochu otravuje, ale neřeším. Ale když se mi takový úseky střídají co chvíli na 100+ km trasách, tak se to nasčítá a pak mě to už moc nebaví. A druhá věc, že mě štve, když se věci nedělají pořádně – viz to přelepování starých tankodromů na chvíli do dalšího vymlácení místo pořádné opravy na desítky let.
Dik!
Odložím si sem pár aktuálních poznatků z letošního jarního rozjíždění:
Abych si jen nestěžoval, tak pár nedávných rekonstrukcí pomohlo a dobře se jede:
Souhlas, ty Ivancice a Kounice nejsou ani na Gravel, jedině MTB. Je to škoda, páč je to tam pěkné.
Jezdil jsem tu trasu občas už tak před 20 lety, když jsem tady tu část kraje začal objevovat a právě se mi tam to prostředí hodně líbilo. Pamatuju si, že už tenkrát ta silnice nebyla na některých místech v ideální kondici, ale jezdilo se tam jinak pěkně. Je pro mě nepochopitelný, jak to s tím stavem mohlo dojít až takhle daleko :(
Tohle byl můj rajón před 30 lety, a už tehdy ty silnice nebyly nic moc. Ale favoritka to celkem zvládala. Teda nejhorší byl tunel pod Střelicemi směrem na Tetčice, tam bych se bál i o auto. S lepším kolem by se mi tam nechtělo dnes ani tehdy.
Jo, Favoritka to tady zvládá v pohodě :-D
Mor. Bránice – Ivančice a zpátky jsem jel dneska v autě a jak to tam bylo poslední roky horší a horší, tak trend dále pokračuje :( Masakr je fakt hlavně ten úsek z Ivančic, hlavně před Bránicema – tam krajnicu před dvouma? rokama zalepili, ale je to už zase komplet děravý. Bránice – Kounice jsem jel (na kole) nedávno a tam mně to přijde víceméně stejný . Střelice jezdím co chvila a z kopce směrem k Brnu jezdím zásadně u středové čáry (naštěstí mám radar). Pod kopcem je to lepší zase na kraji, ale za sokolovnou je to víceméně už jedno… resp. je to hrbolatý, ale naspoň tam nejsou díry na zničení kol. Podobný je to v Radosticích. Obavy mám pak ještě z Ořechováku, samozřejmě směrem dolů (nahoru bude člověk maximálně zavazet autům).
Na druhou stranu stoupání ze Zastávky na Příbram je supr (opravili tuším loni ale zase je opruz dole ten semafor :) ). Jo a samozřejmě nesmím zapomenout na stoupání Žebětín – Velká cena, tam si teď hodně lidí udělá novej PR :D.
Jo, Radostice si taky pamatuju, že se mi nelíbily :) Tam jsem byl naposledy někdy loni. A mám pocit, že pak i navazující úsek přes Prštice a Silůvky byl dost otrava.
Ta Zastávka je fajn, konečně, tam už si to taky žádalo dlouho. Ale nejezdím tam moc, protože nahoře za tím pěkným lesním úsekem začíná zase další velmi kvalitní peklo, co se táhne až k Bíteši.
Díky za tip na tu Velkou cenu, to jsem nevěděl, tam jsem nejel hodně dlouho. Zkusím :)
Od stredy budu na tyden v Brne i s kolem. Můžete prosím se. dát update jak vypada :
no vsude projedes na silnicce bez vetsich problemu s povrchem, u Rysovky a v krasu je trochu bordel ale da se
Bílovice, Řícmanice a zvláště úsek Řícmanice Kanice, v délce cca 1 km je pěkný tankodrom. Ale dá se :-), co by ne.
Hnus velebnosti.
Další místo, kde jsem si při posledním průjezdu řekl, že tam prostě jezdit nebudu, dokud se to neoparví, protože jsem už na to neměl nervy. Ten nejhorší úsek je peklo už hodně dlouho, co si pamatuju, a zbytek do Bílovic byl dřív solidní, ale teď už taky špatný.
hehe však nejlepší silnička na naše silnice je full, to říkám pořád :))
Borci ste nejaci rozmazleni :)
Jižně od Brna by se mělo jezdit peklo severu. Ani by to nedojeli…
Naděláš, jezdí se tady Brno-Mikulov-Brno a dávají to! Předloni to jeli z Hlíny dolů do Prštic a přes Radostice :-) Loni, pravda, to tuším vzali z Prštic na Ořechov a přes Střelice.
Až se udělá železniční trať a nové rybníky všude možně po Údolí, tak nakonec spraví i silnice, teď to asi nemá smysl, by to ty náklaďáky stejně hned zničily.
Tam ani autem nechceš jet , díra , zálpta. V lese jsou u nás lepší cesty. I ty štěrkové jsou lepší :D
Hlína – Prštice je snad nejhorší „asfalt“ co znám a obzvlášť v opačném směru na Hlínu. Tam bys ty díry a mizerné záplaty snad ani nespočítal. :-)
Letos jsem zjistil nějaké nově opravené silnice. Sice to není zase tak blízko Brna, ale snad to někdo využije:
Je konečně vyasfaltovaná cesta z Nového Podvorova do Moravského Žižkova. Dál je opravená silnice z Moravského Žižkova směr Prušánky. Nové je to na hranice hodonínského okresu, ale zbytek už opravili před lety.
Kousek nového asfaltu z Týnce směr Hrušky, ale jen v katastru Týnce, zbytek je původné tankodrom. A opravuje se silnice od I/55 od motorestu U Husára směr Tvrdonice. Ale taky to zatím není v celé délce.
A snad je i silnice Podivín – Rakvice (tam nejezdím, ale četl jsem o tom).
Super, tam mě čeká letos tilehunting, díky za info.
Opět přidám pár aktuálních poznatků, tentokrát ze směru na Vysočinu údolím Svratky a okolí.
Naprostý souhlas se vším, jezdíme asi stejné trasy. Jen ten Ujčov se nemusí objíždět po cyklostezce, co to tam opravili, tuším předloni, tak to jde i po silnici…
Já jsem tady v té oblasti vyrůstal, takže se tam vždycky rád vracím, když je na to čas. Hlavně to údolí Svratky a Besénku je pro mě srdcovka.
Ujčov vím, že se tam už něco dělo k lepšímu. Ale já jsem rád za každý kousek, kde se dá vyhnout autům, tak to využívám, kde to jde, když je to v rozumné kvalitě :)
Z Kurimi do Brna to jde pres Kninice a Jinacovice… uplne mimo provoz, ale je tam asi 100m tankodrom :)
100m?
no jo, lehce vedle :)
Jasně, znám, dřív jsem to tam párkrát jel. Ale ten kus byl fakt otrava :) A řeší to stejně jen část té cesty na Brno.
Před lety jsem to v rámci zoufalosti zkoušel z Knínic jednou i přes oboru (cca takhle: https://mapy.cz/s/jezejeletu). V jedné části si tam pamatuju dost pěkný asfalt, ale špatných míst tam bylo myslím taky dost.
Už sou otevřený Tetčice (most směrem na Rosice) :-)
Super! Tady sice nejezdím kvůli provozu, ale aspoň to konečně uleví jiným místům, kudy se to objíždělo.
Během jara jsem si párkrát projel i oblast na jih od Brna, Pohořelice, Vranovice a okolí, naposledy jsem tam jel včera. Co se týká aktuálního stavu, tak je to za mě kandidát č. 2 na nejhorší silnice hned po okolí Ivančic :-D
Mám info, že cyklostezka z Přibic do Ivaně je celá vyasfaltovaná.
Je to tak.
O té propojce vím, část bývala myslím nějaká blátivě-kamenitá. Tak super!
Já jsem jezdila po asfaltce přibickým lesem, je to po rovině, ale u Ivaně a konec u Přibic je na každé straně kus hodně rozbitý. V lese je hezký asfalt. Pro gravel a Favoritku to tam jde, se silničkou ne.
Teď v zimě jsem jezdila z Ivaně do Vranovic, o tom, že je to nahoře vyasfaltované jsem se dozvěděla až nedávno. Ještě jsem tama nejela.
Novej asfalt je akorát na půlce u Přibic (ta byla předtím skoro nejetelná), půlka u Ivaně zůstala původní. A bylo to hotový už někdy na podzim.
Však právě kvůli té části u Přibic to bylo pro silnici nejetelné.
Je to tak, krásné se teď člověk vyhne úseku z Ivane do Vranovic.
Paráda. Teď ještě vyřešit těch 300m na trase Mikulov – Iváň, https://mapy.cz/s/puhegazofa, kdy se musí po hlavní silnici a bude to super.
Jo, tohle mě tam taky štve. Já z toho místa za mostem většinou jedu po hrázi na Dol. Věstonice a pak nějak přes kopce, pokud chci až do Mikulova.
Edit: Sorry, myslel jsem, ze reaguji na neco jineho.
Proc nejedes po te servisni ceste vedle hlavni, ktera vede az do Mikulova a je tam uplne novej asfalt? Jen je skoda, kdyz uz tam davali novej asfalt, ze to neprotahli az k tomu prejezdu. Takhle clovek musi kus po hlavni.
nemusí se přes kopec, jenom je to o 6,5km delší :D
Jasný, taky znám ;-)
Jinak pak dál po té servisní cestě vedle hlavní nejezdím, protože mě to tam prostě nebaví, hluk jako na dálnici a nudná rovina. Radši se pokochám třeba přes Pavlov nebo nějakou jinou objížďkou :)
Je zde několikrát zmíněn úsek D. Kounice – Pohořelice, tak jen doplním, že mezi D. Kounicemi a Pravlovem (myšlena silnice přímo vedle řeky Jihlavy) je více jak z poloviny trasy položen nový asfalt. Pak doporučuji jet dál do Pohořelic přes Němčice a Smolín. Silnice sice nic moc, ale zato provoz velmi nízký.
Korektura: …přes Němčičky…
Díky za info, někdy zkusím.
Přes ten Medlov a Smolín jsem to už taky párkrát zkoušel, ale člověka to vyhodí zase trochu do pasti za tím Smolínem, protože jedna varianta je na Pohořelice v dost hustém provozu a ta druhá na Žabčice po rozbité silnici a ten provoz tam taky není úplně malý.
Tak na ty zmiňované Žabčice (od Pohořelic) právě ted' probíhá oprava povrchu. Začátek rekonstrukce je u nadjezdu D52 a opravují přibližně půldruhého kilometru. Jsem tam o víkendu nakukoval a silnice je komplet odstraněna až na hlínu. Tak by mohli příští rok pokračovat a natáhnout nový koberec do Žabčic, nejlépe až do Židlochovic. Uvidíme. Jinak v Pohořelicích vede hned vedle silnice stezka pro chodce a cyklisty.
tak zrovna stezka na jižním konci Pohořelic (k silnici na Vlasatice) je taky „bonbónek“ :)
Prdnu to sem, nebudu zakládat nové téma…
Možná jste si všimli, že je tady na BF vlákno, kde se řeší https://gpxmapy.cz/ (systém na práci s GPX postavený na mapových podkladech mapy.cz).
Napadlo mě tedy, zda by se tyto stránky nedaly použít k tomu, aby se daly nějakým způsobem zobrazit úseky, kterým je lepší při plánování tras vyhnout, něco jako ukazatele s nápisem „POKUD JE TI TVÉ KOLO MILÉ, ZDE URČITĚ NEJEZDI!“
Bavil jsem se s autorem stránek a ten zrovna řeší jiné funkce, takže na implementaci výše uvedeného prostor není. Jestli má ale vůbec tato idea smysl, můžeme vyzkoušet i „ručně“.
Moje představa by byla následující:
Já bych pak (obdobným způsobem) spojil všechny obdržené úseky a výsledný soubor pak uložím někam na net (dal bych sem odkaz), kde by si jej každý mohl stáhnout a načíst do zmíněné https://gpxmapy.cz/.
Plánování samotné trasy by asi probíhalo jinde (já např. plánuju na stravě), ale člověk by měl možnost průběžně porovnávat s tou „naší“ mapou.
Další, ale nejspíš nejdůležitější částí je jakési rozlišení, co ještě jetelné je a co už ne – je asi jasné, že tohle bude dost subjektivní. Pro začátek bych to zkusil specifikovat jako „neposlal bych tam ani svého největšího nepřítele“ :D
A nestaci planovat pomoci https://www.komoot.com/ Je tam typ cesty a povrchu. Kvalita sice chybi, ale jako 1. nastrel to je dobre.
No mně šlo o to mít někde právě tady ty „špeky“, co píšou lidi tady. A třeba výše zmiňovaná spojka Ivančice – Mor. Bránice je na Komootu označená jako „Easy road ride. Great for any fitness level. Mostly well-paved surfaces and easy to ride.“
edit: jako první nástřel se dá použít třeba i plánovač na stravě, kde je povrch naznačen graficky. Ale skutečný stav cest to bohužel nereflektuje.
Chybi tomu smoothness https://wiki.openstreetmap.org/…y:smoothness pak by to bylo dobre pouzitelne
Úsek Popůvky – Troubsko nikdy za moc nestál, ale speciálně v tomto směru je to po zimě v čím dál horším stavu – pořádných děr je tam už slušný počet.
takovej dotaz, ten rozházenej štěrk na novým asfaltu mezi adamovem a utěchovem je tam normální, přijde mi že na staré děravé silnici to nebývalo…
dneska tam rozházený štěrk úplně nebyl, kromě toho co vytahali z kraje silnice, kde nepochopitelně asfalt není dotáhnutý až do kraje a hlavně v zatáčkách to budou auta rozjíždět
no po tech deštích je to mozna trochu lepsi ale na motorce jsem z toho mel docela respekt.
Silnice Bílovice – Adamov – opět semafory v počtu 4 ks.
To je hrozný,že.
Já to projížděl 14 dnů zpět.
Silnice rozdrbaná a + ty semafory.
Ale z Útěchova do Adamova,to je lábuž.
Je to velice nemilé, zvláště pak, když Ti vyjde 3 x červená. Pak jsou 2 možnosti, jet, či nejet :-) .
Nebo nafukovcí kajak a vzít to po vodě.
To blbost,co?
Co to bylo před pár měsící, tak prakticky každý cyklista, co to tam znal to projel i na červenou, jelikož vlastně jen v těch úsecích byla nějak dodrbaná krajnice. To asi vadilo kdyby jely 2 auta proti sobě, ale když auto a kolo, tak tam byla značná rezerva.
To je pravda,ale spíš jde o nasírání řidičů,že jedeš proti na červenou.
Tak o víkendu při cestě do Bílovic mi vyšla červená na všech semaforech a zpět 3×. Mám to tak snad skoro vždy.
Ale až na jeden případ jsem prostě projel (a nebyl sám). Žádné auto v protisměru nejelo. Ale je fakt, že tentokrát je místo na projetí užší, než když byly semafory posledně a minimálně v jednom případě bych to nedoporučoval zkoušet.
zrovna dneska jsem tam chtěl jet, tak asi jinudy
Po vyjetí Nuzířáku po levé straně nová, krásně vyasfaltovaná cyklostezka do Lipůvky. Pokud to zde již je, tak se omlouvám.
Zase sem hodím pár aktualních stavů silnic a tipů, tentokrát kousek dál na sever, ale pro silničáře to zase tak daleko nebude :)
Tranzitní cesta Adaovem se frézuje, aktuálně průjezd nic moc, dopravu řídí regulovčici. A bude nový asfalt :-).
Jeste by mohli dat novy asfalt na cestu z Adamova do Krtin. Aspon v te spodni casti smere na Krtiny.
Hlásím, že do Biskoupek je nový asfalt od silnice Senorady-Nová Ves. Teď se tama dá krásně sjet až k mostku přes Jihlavu a pak dál přes Hrubšice do Ivančic.
Super!
Paráda, konečně!
Příští týden se bude otvírat opravený úsek Vranovice – Pouzdřany. A už minulý víkend jsem jel po novém asfaltu v úseku od Ivančického viaduktu do Moravských Bránic (první půlka z Ivančic zatím beze změny).
Mezi M. Bránicemi a Ivančicemi je nově opraveno 1,5 z necelých čtyř km, ale i tak to hodně pomohlo. Navíc mně připadá, že je silnice také trochu rozšířená. Jsem zvědavý, jestli příští rok bude rekonstrukce pokračovat. Též mám nějaké informace, že ted' v listopadu se má natáhnout nový čtyřkilometrový koberec z Rosic, směr Litostrov, kde je to též velký průšvih. Pokud k tomu opravdu dojde, tak pak doporučuji jezdit na kole z Brna do Bíteše právě tudy, je tam v podstatě nulový provoz.
Tak silnice na Litostrov (k lomu, resp. kousek za lom) je fakt tankodrom, tam je jediná výhoda, že tam skoro nic nejezdí, takže to člověk může šněrovat sem tam :) Jestli to tam opraví, bude to určitě lepší varianta, než ten stoupák za Říčanama. Pak se ještě opravuje hlavní okolo Zbraslavi, ale ještě by to chtělo spojku právě s Litostrovem. Dolů z Litostrova je to paráda, ale dole asfalt vlastně ani není a nahoru na Zbraslav je to hodně náročnej slalom mezi dírama :)
No tak super, že se něco konečně pohlo aspoň o kousek. Doufám, že to do zimy ještě stihnu otestovat.
Tak to zamrzlo peklo, ten úsek byl těžko sjízdný i na gravelu.
Včera jsem zapomněl napsat, že u Vranovic je toho opraveno více. Konkrétně se jedná o nový asfalt z Uherčic po křižovatku Velké Němčice/Vranovice. Tam to dříve bylo téměř jak mezi M. Bránicemi a Ivančicemi, akorát v bledě modrém.
Vranovice-Pouzdřany jsem v sobotu otestovala, už je to otevřené.
Super. Kdyz jsem jeste jezdil na silnicce, tak tam to bylo peklo. Na gravelu uz radsi jezdim pres les, je to zabavnejsi a donedavna to vyslo povrchem na stejno :-)).
Vranovice – Pouzdřany jsem už včera taky otestoval. Škoda jen, že zůstaly kostky na jednom z těch 2 mostů, ale jinak super, konečně normální příjemný svezení.
Odpoledne jsem to projel taky, ty kostky jsou pěkný, patří to tam, jinak otázka jak dlouho asfalt vydrží, je tam hodně stromů a kapající voda z listí mu nedělá dobře.
Cyklostezka z Újezdu na Otnice také již hotová.
Tak ještě z Měnína do Žatčan a přes Újezd a bude to pecka
Dá se to i případně objet z Měnína na Telnici. Na silničce je to vpohodě.
Já vím, bydlím v Blučině, to byl jen takový povzdech ????
Ještě vyasfaltovali cestu na konci Újezda za Penny k nádraží v Sokolnicích.
Mám samé dobré zprávy ohledně nových asfaltů okolo Brna. Každým dnem se začnou opravovat tyto úseky:
Ořechov – Syrovice v celé čtyřkilometrové délce
Za Přibicemi, směrem na Pohořelice
Za Senorady, směrem na Mohelno
Zbraslav – Velká Bíteš, bude se pokračovat v pokládce, která ted' probíhala mezi Zbraslaví a Příbramí.
A jak jsem psal, že se možná bude opravovat úsek Rosice – Litostrov, tak tam se již aktuálně na novém asfaltu pracuje.
Cestáři jsou v ráži. :)
To je dobře:-)
Otázka je jak se jim ten úsek Rosice -Litostrov povede. Pokud udělají jen povrch a neudělají pořádnej kufr tak to náklaďáky co jezdí do lomu do 5–6 let zlikvidují.
Dnes jsme se tam byli projet a povrch je v celé délce už položen (od rosické vodárny až po hájenku). Z Rosic je tam stále zákazová značka, ale z druhé strany jsem si ničeho nevšiml. V každém případě tam o víkendu nikdo nepracoval a bylo to průjezdné.
Ano, je to sice zavřené, ale průjezdné. Po těch šílených výmolech je to prostě paráda tama jet :-)
To je nádhera.
údolí oddechu :)
Neboj, to okolo zaroste a náklaďáky z lomu to zasviní blatem.
Paráda! Za Senorady budu hodně rád, jezdím tam docela často a tady ten úsek mi to právě trochu kazí. Ten současný rozdíl na hranice krajů je úplně ukázkový :-D https://mapy.cz/s/habacedece
Zbraslav taky super. Mám to taky docela blízko, ale poslední roky tam už nejezdím vůbec, protože se to už absolutně nedalo.
Super, že aspoň něco. Ale práce bude pořád ještě moc a moc na dlouhý roky.
Včera jsem se pohyboval na pomezí JM, Pardubického a Vysočiny. Překvapivě některé silnice opravené. Asi nejlepší byl úsek za Sulíkovem od odbočky na Ústup. Nový asfalt, pěkné výhledy, nulový provoz. Až za Kněževes, po hranice Pardubického kraje. https://mapy.cz/s/kefataloja
Zrovna se opravuje silnice přes Sulíkov a pak před Rozsíčkou.
V okolí Olešnice je těch pěknejch cest až překvapivě hodně. Za me je super Krtěnov – Bolešín (super asfalt, nulovej provoz)… pak ale člověk musí buď kilák po strašným sjezdu do Koroužnýho a nebo nahoru Věstínku – to je taková JM klasika.
Třeba takhle se dá jet z okolí Brna, většina je fakt pěkná cesta s malým nebo žádným provozem. Osiky – Brumov je taková lesní spojka s hrubým asfaltem, ale nic strašnýho. Od koncovýho bodu dál podél řeky se 100m gravel sekcí kolem papírny až do Borače. (bohužel Borač – Tišnov je hnus, takžá já jezdím zase nahoru na Lomnici)
Další hezká sekce v okolí je https://en.mapy.cz/s/dazusulabu . Z Lomnice ten povrch údolím místy není slavnej, ale není tam provoz a s radarem tam člověk jede po prostředku… Možná lepší je to z Lomnice přes Synalov na Osiky a Brumov a pak se napojit pod Brumovem na Bedřichov, ale údolí je příjemná pozvolná cesta. Sjezd z Rašova na Zhoř je teda mizernej, ale pak už zase pohoda a člověk si múže vybrat, kam dál…
Novy asfalt je mezi Brtov-Jenec a Porcovym mlynem (Bykovice). Cast u Porcova mlyna byla vcera jeste ofiko uzavrena, ale je to hotove a podle stop na mokre vozovce tam i nejaka auta jela.
Dalsi novy je mezi Lomnickou a Zeleznym. Tam to hodne potrebovalo.
Tak to se tam musím po hrozně dlouhé době někdy podívat. Nejel jsem tam tak 10 let, protože celý ten úsek Brťov – Lysice byl dlouhodobě totální peklo.
Železné taky super, aspoň něco málo konečně, celá tady ta oblast už dost upadá. Ještě by to chtělo kompletně Železné – Brťov, tam mě to naposledy už taky docela nebavilo, plus i odbočku na Zhoř a Rašov. Plus kousek vedle i okolí Lomnice má už minimálně polovinu silnic daleko za hranicí životnosti.
Ještě nedávno jsem si říkal, že se to okolo Brna pořád jakž takž dá, co se týká kvality silnic. Ale po zkušenostech v poslední době jsem to dost přehodnotil. Taky jsem za poslední roky projezdil spoustu jiných regionů po celé ČR a můžu zodpovědně říct, že JM a hlavně okolí Brna má nějhorší silnice v ČR.
Po včerejší projíďce místama, kde jsem to měl dřív rád, ale včera jsem každou chvíli nadával, jsem se nad tím stavem trochu zamyslel nad mapou. Hlavně sever a západ od Brna, kde to znám všude hodně dobře. Co se týká silnic 2. třídy, tak mi vychází, že je v normálním stavu tak maximálně 20–30 %, zbytek za hranicí životnosti od lehce otravného asfaltu až po totální tankodormy za hranicí životnosti 20 let, kde je to na silničče utrpení. U silnic 3. třídy je to dost podobný.
V poslední době hodně využívám vlak, abych se dostal někam jinam, když si to chci užít, občas hodím kolo i do auta. Už Vysočina je mnohem lepší a hlavně když zajedu do Jižních Čech, tak si připadám jako v úplně jiným světě.
Tak podle posledních zpráv by v příštím roce mělo dojít k násobnému navýšení rozpočtu v JM kraji na správu a údržbu silnic (z 200 mil. na 1,2 mld). Problém je v tom, že nemají připravená stavební povolení a už letos investují do silnic, které to zrovna nepotřebují ale není tam potřeba st. povolení (frézování vozovek, postřiky s posypem drtí,..)
Tak snad se něco začne příští rok dít na tom jihomoravském tankodromu.
To je dobrá zpráva :)
Ty cisla jsou nejaky divny, nejakej zdroj informace? Podle https://www.susjmk.cz/…ch-akci-2024 to jsou letos 2 miliardy, z toho 700 mil do oprav silnicni site.
Jako pokud projde aktualni vladni navrh rozpoctoveho urceni dani, tak JmK bude mit vyrazne vice penez a co jsem pochopil, chteji vice poslat do silnic… ale ve snemovne se ten anvrh moc nelibi a hlasovat o nem budou nejdriv na konci roku… takze ja jeste nejasam…
Jeste pro zajimavost mapa stavebnich akci pro 2024: https://vars.maps.arcgis.com/…c/index.html?…
Nektere useky uz jsou letos hotove (Doubravnik – Klokoci; zatacky kolem Veveri, aktualne se dela kolem prehrady,…) ale je otazka jestli na vsecko opravdu dojde a jestli je tam vsecko.
Dneska by mela koncit oprava mezi Sebrovem a Vranovem, ktera v tehle mape neni. Stejne tak tam neni usek Ostrovacice – velka cena. (hadam oboje bude jen emulze a zasyp sterkem :( a treba ty Ostrovacice – velka Cena to podle me nepotrebovali)
Naopak used Orechov – Syrovice se mel delat uz vloni a porad je tady v planu
Sebrov – Vranov uz bylo vcera prujezdne.
Orechov – Syrovice udelali letos na jare.
A je to novej povrch a nebo fakt jen ta emulze a sterk? Bylo to zavrene docela kratce (na zdejsi pomery)
Přišlo mi, že odfrézované a nová vrstva asfaltu. Na druhé fotce je detail z jedničky. Mně přijde, že ty opravy jsou otázkou techniky, kam nasadí tu mašinu, co to ofrézuje a následně najede finišér s asfaltem, tak je to hotové za chvíli. Problém je, když dělají i krajnice, to pak trvá dlouho.
Jak pise Bara. Bylo to odfrezovane tak 10 cm.
On je spíš problém s těma krajnicema. Je tendence každou silnici rozšiřovat, protože dnes ti na kdejakou okresku navede navigace velkej náklaďák, který když pak někde uvízne, svede problém na špatné parametry silnice. Zákazy pro dlouhá a těžká auta málokde vidíš a podle navigace klidně vjedou i na cyklostezku. Pak se po srážce s vlakem na přejezdu kdesi v poli začnou soudit, že je na vině silnice, že tam přece nebyl zákaz… jak u blbečků na dvorečku.
Tak rano projete Sebrov – Vranov a opravdu paradni novej povrch stejne jako na tech fotkach Orechov – Syrovice. Vice takovejch by to chtelo…
Tak že by zrovna v JM kraji bylo potřeba něco proinvestovat do silnic, které to nepotřebují, bych si dovolila pochybovat. Těch totálně rozmlácených, co potřebují opravu, tu máme na deset let dopředu ;-) Ty asi nejsi z JM a po silnici tady nejezdíš.
Tatat zřejmě myslí, že stavební povolení je k silnicím, které rekonstrukcu aktuálně nepotřebují a k těm silnicím, co rekonstrukci potřebují se stavební povolení vyřídit nedaří.
Tak k existující silnici, kterou je třeba odfrézovat a položit nový asfalt snad stavební povolení potřebují jen kvůli uzávěře, ne? Možná bude problém s těma uzávěrama, protože objížďky jsou v tak dezolátním stavu, že tama to vést ani nejde ;-) Budou muset začít odjinud…
Rekl bych, ze to autor myslel trosku jinak… Silnic, ktery potrebujou opravy je tu vetsina, ale nemaji projekty a stavebni povoleni, aby je mohli opravovat… No a jelikoz statni sprava/krajska si nemuze penize odlozit na pristi rok, ale musi je proinvestovat v danym roce, tak je ted cpou do veci, ktery sice nejsou dulezity a nejsou nutne potreba, ale nepotrebujou pro ne stavebni povoleni, projekty, uzavirky atd…
Tak zrovna třeba na průjezd Bukovinkou kdyby se vykašlali, bylo by to určitě lepší. Aktuálně jsou tam kaluže tekutýho asfaltu ( bez štěrku ) a kusy vytrhané horní vrstvy nalepený o metr dál.
Serpoška od Ruprechtova na Račice je teď taky výživná po té „opravě“ nástřikem.
To jsou proste spatne useky, ktere potrebuji novy povrch, ne opravu… Jeli jsme tam v utery a koukal jsem na to. To tam vypada, jako by dali deckam asfalt, lopatku a hrajte si.
Jasně, ale zrovna ten úsek přes Bukovinku byl před opravou v mnohem lepším stavu než po opravě :(
Jsme tama včera na bajku jeli, ale nějak si to vůbec nevybavuju…budu se na to muset podívat za světla O:-)
Se nedivím, že si nic nevybavuješ :-)
Tak ono je to i slyšet když na to náhodou vjedeš, takovej mlaskavej zvuk :D
Opravuje se most na silnici Rajhrad-Rajhradice.
Pro auta neprůjezdné.Pro pěší a cyklo po lávce vedle mostu průchozí.
Aktuálně se opravuje silnice z Břeclavi – Charvátská Nová Ves do Lednice. Bohužel ten nejhorší úsek – hráz rybníka Apollo vynechají, na to bude později samostatná akce. :-(
Aktualní foto
Je to kousek dál od Brna, ale dost se v posledních letech investuje a opravuje od pomezí JM a Vysočiny směrem k Třebíči, zhruba okolí Dukovan, Dalešič, Náměště a dál směrem na Třebíč. Posledních několik let tam jezdím furt, protože jsem se tam odstěhoval, a i když je tam rezerv ještě dost, tak je to za těch pár let slušná změna. Kdyby to někoho zajímalo, klidně sem nahodím pár tipů na trasy.
jo, minulej vikend jsem tam po dlouhe dobe jel a docela jsem koukal, ze ty tankodromy co pamatuju jsou pryc. Clovek se potrebuje dostat aspon nekam do Ivancic a pak uz je to fajn… Trasy klidne nahod, inspirace se hodi vzdycky :)
Přesně tak, před pár lety jsem byl tady z toho regionu na silničče docela otrávený, ale pohlo se toho dost od té doby.
Tak zkusím popsat ty pěkný nebo nově opravený úseky a nechám na každým, jak si z toho něco poskládá :)
Parada, neco z toho mam projete, ale par si jich rad projedu… Celkove kolem Trebice na sever mi prisly vsecky cesty paradni. V Lukach n. J. pak paradni hospoda – Kolnicka a zpratky smer Trebic pres Svatoslav (tu druhou nez jsi psal ty), Brtnici a dal vsecko parada… Asi to bude tim, ze tam to neni JmK, ale Vysocina :)
Nevíte někdo o nějaké silnici pro silničku, na které nejezdí auta (např. lesní, zemědělské cesty) ± rovina, kolem 10km a aby se dalo jezdit dokola?
Takový “přírodní okruh”? Brněnsko, Břeclavsko.
Je to lehce zvlněné, povrch slušný, občas sice potkáš auto, ale moc jich nebude. Jen je to trošku delší. :-)
Dík, délka nevadí, jsem myslel, že delších moc nebude, tak jsem dal 10km, s tím že bych to jel vícekrát.
Mikulov mám v srpnu v plánu, tak se tím zajedu podívat .
Jako, že budeš 10km jezdit dokola jak křeček? Na to kašly, dají se najít cesty, kde je to v pohodě.
Chci si vyzkoušet hodinovku a nechci řešit auta, zastavování na křižovatce, přednosti atd.
Tak to se v Brně jezdi na chodnicku na velodromu. Stačí vycihnout, když tam nikdo nebude. V Bv bych to jel v oboře soutok.
Totální rovina je v oboře Soutok.
To vypadá zajímavě , jestli jsem se dobře díval, tak po silnici je to jen nějakých 1,5km (silnice 425) a zbytek je už mimo provoz?
Zbytek je úplně mimo provoz, ale už si nevybavuji, jaký je po celé označené délce asfalt. Byla jsem tam loni a předloni, v paměti mi zůstal pěkný povrch, chládek a naprostá rovina. Za zkoušku to tam určitě stojí, těch cest je tam víc a pěkný okruh se tam určitě najít dá. Zkus to tam projezdit od Pohanska (nájezd v Břeclavi) až skoro dolů na jih. Těsně u soutoku byla šotka.
OK, dík
Místy je asfalt rozbitý, občas je tam na cestě natahaný bordel z těžby. A v jednom úseku je i kus šotoliny.
Pokud pojede podle plotu k soutoku, tak je šotolina na třech místech. 2× při předjíždění protipovodňové hráze a pak kousek před soutokek. A ještě je tak i kousek panelky.
Povodňovou hráz jsem nepřejížděla a šotku si vybavuji až dole. Určitě jsem tam potkala silničkáře, ale kudy přesně jezdí, nevím. Od silnice to není značené, tama nevede cykltrasa, byla tam jen brána s tabulí, že se vjíždí do Obory. Komáři tam nebyli, ale jela jsem brzo ráno. U Ruských domů je to teď zavřené, ale na sever od Ruských domů je asfalt pěkný kolem Lán a Pohanska až do Břeclavi. Po východní (neznačené) cestě někde nebyl asfalt ideální, ale myslím, že to bylo až dole na jihu. Fotku jsou seřazené a u toho pomníku i Dědovy pískovny byla cesta slušná.
Jen pozor na vodu.Byl jsem tam dvakrát a v označeném úseku byla voda i na cestě.Jsou to retenční louky.
Jsem přemýšlel , že tam bude hromada komárů, ale toto by mě nenapadlo :-)
Dík za upozornění
Voda bývá hlavně z jara (úmyslné zaplavování lužního lesa) nebo v období velkých deštů, kdy by hrozilo vylití Dyje nebo Moravy.
Pamatuju, že kdysi dávno, možná 15 let tomu, byla zatopená celá cesta od Rohlíku dál, ale to bylo jenom jednou… pak už jsem narazil na vodu jenom úplně dole, jak je místo asfaltu kousek šotolina. Tam je to trochu snížený a jak tu někdo poznamenal, je to asi záplavová louka nebo co. Ale projet to šlo vždy snadno, té vody tam není moc, možná 15 – 20 cm, akorát na osvěžení nožiček.
Projet to šlo,pravda,jen když tam chce kroužit,tak aby nebyl překvapenej :-)
1.Úsek mezi Roklí a Oborou má nový povrch,tak je to tam výrazně příjemnější.
2.,,hitlera,,taky :-)