• fluider

    Nechcem tu prudiť (trošku áno :-)), ani ospevovať bike na ktorom som nikdy nejazdil a už asi ani nebudem :-(. Len by som chcel všetkým, ktorí si myslia že karbon nie je vhodný na DH/FR ani EN a dokola opakujú svoje básne o CrMo alebo Alu, nech si prečítajú tento thread na ridemonkey.com. Funky new Lahar

    • integrovaný Speedhub v hlavnom ráme, floating brake linkage
    • prepák. 1čap s vysoko položeným hlavn. čapom, nízke ťažisko, hmotnosť cca 18kg
    • 6 kusov verzie M8 vyrobených v r.2002 stále jazdilo v r.2006 v naj­vyššej Novo Zélandskej súťaži
    • jeden z nich bol jazdený počas 6 sezón povestným lámačom CrMo rámov, Markom Johnstonom
    • v r. 2003 skončil NZ pohár víťazstvom 2 profi, 1 juniora a 1 mastra práve na verzii M8. Rozdiely boli vraj také veľké, že každý jazdec, ktorý dokončil sezónu na M8 obdržal od UCI list so znením „Kvôli neobyčajnému nárastu výkonnosti ste boli označený UCI ako potenciálny dopingový podvodník“ a boli pridaní na oficiálnu dopingovú listinu......
    • Teraz veľmi zaujímavý fakt. Na konci sezóny 2003 sa u dodávateľa „stratili“ formy na rám. Potom začali s výrobou M9, ktorá bola podľa jazdcov ešte lepšia.
    • Zadný trojuholník má pevnosť v ťahu cca 20ton, podobnú závesom kolies na F1, konvenčná kovová stavba má 2tony.
    • Aaron Lahar garantuje 5 profi sezón na ten bike !
    • Vyplatilo sa mu „sponzorovať“ najlepších ničitelov rámov, od r.2001 nezlýhal ANI JEDEN
     

    Bohužial, Aaron Lahar sa už dlhšie neozval a viacerí jazdci z USA možno márne čakajú na svoj „Lahar“.

    0 0
    • fluider  

      www.laharbikes.com

       

      Takže keď budete nabudúce čitať rozhovor s konštruktérom, ktorý bohorovne tvrdí, že karbon nie je vhodný na tvrdé MTB disciplíny, spomeňte si na Lahar DHM ;-)

      0 0
      • Jaromír  

        hezké čtení, ale moc nerozumím tomu co jsi tím chtěl říct. přišlo mi to jako dost PR článek od někoho kdo se chystá lahary dovážet :)

        0 0
        • fluider  

          Žiadne PR ! Žiadny dovoz.

          V matematike sa na vyvrátenie tvrdenia používa dôkaz sporom. A tento bike je tým sporom na všetky alibistické tvrdenia o nepoužitelnos­ti/nevhodnosti karbonu na tvrdé discipliny.

          0 0
          • assassin  

            no o pevnosti karbonovejch konstrukci neni pochyb… jde o to ze v tomhle „sportu“ to kolo dost casto upadne, a doliky od kamenu v AL nebo ocel ramu nejsou pekne, ale vyrzne neovlivni jeho pevnost, kdezto karbon skorepina porusena pady do kamenu atd uz na tom bude hur…

            nechci tvrdit ze je kaebon na tohle nevhodnej…ale ma proste vlastnosti pro ktere neni uplne nej pro tohle pouziti… treba ze ten karbon ram musis delat rucne, zadna automatizace… tudiz nepujde sundat jeho cena.

            s pouzitim drahejch technologii jde samo vyrobit neznicitelnej a pevnej ram… ale je to k nicemu kdyz se na nej nenajde kupec…

            0 0
            • fluider  

              Tento bike sa s tlmičom DHX5.0 v r. 2006 predával za 2 480 USD. Neviem koľko vtedy stáli Alu rámy rovnakej kategórie, ale ak profi zjazdár zničil za sezónu niekoľko Alu rámov, potom sa investícia do tohto karbónu musela oplatiť. Aaron Lahar povedal, že chcel postaviť bike ktorý by si mohli dovoliť aj menej zabezpečení jazdci, vydržal by niekoľko sezón. A to sa mu aj podarilo, profi zjazdári po niekoľkých sezónach predávali svoj Lahar mladším kolegom, ktorí na ňom bezpečne jazdili ďalej.

              0 0
            • fluider  

              Nebudem tu tvrdošijne obhajovať karbón. Tento topic som mal namysli skôr ako offtopic, technická zaujímavosť, ale hlavne impulz na zamyslenie sa. Kto má záujem o fakty a konkrétne čísla, môže si prečítať ten thread, ktorý som hore uviedol, a na základe toho si urobiť VLASTNÝ názor. Kto nemá záujem, nech ďalej verí čomu chce.

              0 0
          • soc  

            Ok, beru Tvůj důkaz, Lahar je velmi funkční DH stroj.  Diskuzi jsem nečetl celou, nicméně ten člověk působí dojmem, že ví co dělá. I tak jsou tam zajímavé nejasnosti, třeba nechápu tu únosnost zadní stavby 20tun… a tak vůbec… ale stroj je to moc pěkný…

            Zajímavé jsou tam některá tvrzení, ohledně prolisů kvůli deformacím, karbon se chová poměrně elasticky, takže tu energii, kterou deformačně pohltí zase vydá. Ty prolisy mají očividně pomoci pohlcování deformační energie, to je moc pěkné a smysluplné řešení.

            Jinak odolnost toho rámu je podle mě dána předimenzováním, trubky mají poměrně tlustou stěnu a jsou schopné pobrat velké množství enegie před poruchou. Tohle prostě d lehkého karbonového XC rámu čekat nemůžeš.

            Nicméně v kompozitech se zase až tak nevyznám, od toho jsou tady jiní…

            0 0
    • Vilém  

      Zadna novinka, ale osobne se mi libi.

      0 0
    • :)))5  

      sponzorovat ,to je to slovo které musí jít hned vedle a nebo raději před označením karbonový dh rám.

      0 0
    • vojtechposmourny  

      Podle článku až podezřele ideální…

      0 0
    • mr.antik  

      pěkný, je se mi nezdá ta cena… Kdyby to bylo tak úžasný, tak by se to přeci dál vyrábělo

      0 0
    • hanz  

      no řekl bych že je to trochu přitažene za vlasy. Nepopírám že je to zajímavý kolo, ale tam to všechno končí. Řeči o zadní stavbě nerealný, řeči o obrovským zlepšení nejmín přitažený za vlasy. Neznám nikoho kdo aj na sebelepším kole najednou skočil o X tříd. Vždy bude 90procent v jezdci. 

      0 0
      • fluider  

        Ale tu nikto nepovedal, že vďaka tomu biku sa z amatérov stali profíci za 1 sezónu. Ja som citoval fakty o tom, ako bol ten bike jazdený niekoľko rokov na profi úrovni a aké výsledky dosahoval.

        Chcel som tu uviesť príklad, že karbón JE vhodný aj na (podľa mňa natvrdšiu) takú tvrdú disciplínu ako je DH. A že môže fungovať niekoľko rokov, nie len 1 sezónu. Kontra-príklad proti zovšeobecňujúcim a zavádzajúcim tvrdeniam niekoľkých ľudí.

        Ja som taký burič :-).

        0 0
        • lutte1  

          já bych řekl že nejtvrdší disciplína je FR v podání Bendera :D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.