Zdravim Vas,
Doporucte mi, prosim, lahke zapletene cestne kolesa na disc brzdy co sa tyka dobreho pomeru cena – vaha …do 500€ :)
Dakujem za kazdy navrh
Zdravim Vas,
Doporucte mi, prosim, lahke zapletene cestne kolesa na disc brzdy co sa tyka dobreho pomeru cena – vaha …do 500€ :)
Dakujem za kazdy navrh
Diky tie vyzeraju dobre. Kuknem, ci nie su aj plášťové.
Zondy jsou jenom plášťové. Galuskové se nedělají. Jen nevím, zda jsou Tubeless Ready. Ráfková verze není.
Panchowheels
Noo to vyzera zaujimavo :) Dakujem
Pancho vem jen s náboji DT 350. Ty se aspoň kvalitativně blíží nábojům Campagnolo :) hlavně se nedívej na Mavic
Campy jsou super. Bohužel přesně do chvíle než začneš řešit nové kónusy. Cenovka za komplet misky a kuličky není malá. No a měnit jen jedno znamená to za chvíli dělat znova.
Tojo, ten případný servis je pak dražší. Tomu se ale dá vyhnout pravidelným ročním servisem. To by někdo musel hodně zanedbat údržbu, aby to bylo mrtvý. To není blato jako Shimano
Ale je otazka proc lpet na prekonanych technickych resenich. U 350tek namazes jednou za 5tkm orech a jednou za 20tkm vymenis loziska ;)
K těm kolům nic nemám, ale musím ocenit číslovkový a jednotkový freestyle. :) To tkm mně připomnělo televizní klub mladých. Nic ve zlém, jen moje profesionální deformace.
Já jsem se z kotouču teď vrátil zpátky na klasiku, ale kdybych je ještě měl, velké plus pro campa kola by byl nádherný způsob výpleteni kol. Ten klasický krizeny, co mají všichni ostatní vypadá prostě lacine.
Konus nebyl překonaný. Je rovnocenný průmyslovým ložiskům a mysli si co chceš ;) konusy mě u Shimano základních kol najeli 25 tisíc kilometrů a všechno ok. Průmysl u Novatec/ Bitex výměna každých 5000km.
Není konus jako konus. Na drahých nábojích je to ok. Na levných co bývají na kolech je to prostě na pytel. V těch kolech ramusi jak by tam nebyly kuličky. Z toho plyne konus je špatný.
Jasný…náboje za 300Kč asi nebudou nic moc. Ale Jakýkoliv trochu kvalitnější konusový náboj je prostě trvanlivější a lépe se točí než ten na průmyslech. Mám několik let zkušeností s obojím a na silnici sem se ke konusům rád vrátil…
Bohužel kónus není tolik user friendly 99% lídí to neseřídí nebo na to prostě nešahá protože tomu nerozumí a pak je to víme kde :/
To máš pravdu, chce to trochu zkušenost a zručnost. Ale průmyslová ložiska si doma taky plno lidí nedokáže vyměnit a běží s tím do servisu. To je prašť jako úhoř…
jasně ale na průmyslech jezdí do jejich smrti a pak jim je vymění když na kónusech vydřou dráhy zahodí náboj nebo kola :/
Jenže když kvalitní konus pravidelně a pečlivě servisuješ, tak to budeš řešit možná tak za 50 tisíc km. A to už budou slavnosti mrtvý ráfky
Jenže pokud ty kónusy choděj špatně seřízené už z výroby tak je to prostě v p…
Ano, viz Shimano. Je to zkrátka pro zkušené uživatele, kteří vědí. Ale TOP hráči Campa a Shimano stále jedou konusy, tak to asi nemůže být tak překonaný :)
To je právě ono, běžný uživatel, těch je většina jezdí jakékoli náboje do smrti. Tam je prostě strojní ložisko lepší. I u dobrých, ale blbě serizenych konusu nastává smrt klidně po sezoně. A pak je rozdíl nový náboj, přepleteni, VS ložiska za pár stovek.
Koho to bavi proc ne. Me vic vyhovuje celou sezonu jezdit a max vymenit retez/desky a na konci to dat do servisu na generalku vseho.
Servisovat doma je dneska uz slozitejsi, diky milionunstandartu a specifickeho naradi a pracovnich postupu. Nehlede na to, ze kompatibilita je casto diskutabilni a s tim si doma malokdo poradi. Vysledek jsou kola ktera funguji kompromisne a pak je z toho akorat mrzeni a nadavani na sitich ;)
Ty slozitosti v tom delaji mozna prave ta loziskova kola, kde si kazdy vymysli svuj standard, a mozna kvuli jejich nesourodosti a komplikovane vymene se pak jejich uzivatele boji i konusu. Jenze konusy se snadno rozeberou,namazou,seridi,vymeni,staci stranove klice…
Nejen. Stredy, vedeni lanek, a pak tlumice, vidle, teleskopy. Kdo ma ebike ten je uplne v pytli
Ja pisu o dt350, ne o srotu za levno ;)
To jsem taky par paru jezdil a souhlasim, ze to je na nic.
Kvalitni naby na prumyslech jsou uplne jinde (ck, i9, dt,…)
Jsou jinde především cenou, kterou jako běžný uživatel odmítám zaplatit :D
Proč se nedívat na Mavic?
Protože ani po 10 letech nedokázali vyřešit praskání ráfku u niplů a protože jejich zadní náboj, respetivě ořech, je inženýrská prasárna, které má fatální následky.
Možná ten ořech specifikuj. Mají několik diametrálně odlišných verzí.
asi myslí ten ořech cos na něm najel kolik 60t,km?
No a nejsem sam, kdo dokazal nakrouhat na tehle nejlevnejsi nabe pres 50 000km.
FTS-X a FTS-L
Nemají už poslední maviky ořech řešený jinak ?
mají
Poslední mají ID360. Což je kopie DT. Jelikož Mavic už byl tak zoufalej, že to radši okopíroval :))
Jen skončil patent, tak to začli používat všichni.
Tak v tom případě velký krok vpřed ;)
na Mavicu po letech zkušeností vidím jiné problémy než ořech, ale jinak souhlas dnes bych je nekupoval
Taky tak. Já zrovna nedávno slepoval přední a zadní nábu. Teda jedna měla tak 60 000km a druhá těžko říct.
Můžeš to nějak upřesnit? Karle Stárek s nimi skončil, protože Mavic přestal uznávat reklamace i na závažné problémy a tak začal dělat ty svoje Kastary.
Kamarád se po 1ě letech vrátil ke kolu. Postavil si silničku a po dobrých zkušenostech s Aksium si je koupil zase. Po 200km je to celé povolilo. A po dotažení po dalších 300km praskl drát. Byl zklamaný. Dříve tohle nikdy nemusel řešit
To je trochu jinak s tím koncem Kastaru to není až tak důležité.
Mavic hlavně zkrachoval pokud si to dobře pamatuju. A to s tím vše souviselo veze se to dal.
jak to vůbec bylo s tím krachem mám pocit že jsem někde četl že mavic chtěl koupit enve proto mě překvapuje že najednou byli v p…?
Mavic byl roky součástí Amer group, která vlastní (nebo vlastnila) spoustu sportovních značek jako Wilson nebo Atomic. Pak jsem někde četl, že skoro zkrachovali a koupila je nějaká americká finanční skupina, která to prodala zpátky do Francie a nový vlastník, že prý chce převést veškerou výrobu z Rumunska zpátky do Francie.
Za mě to co bylo Made in France fungovalo skvěle, to co mám z Rumunska už taková sláva není, ale poměr cena / výkon je pořád velmi slušnej.
Dneska to je hlavni dodavatel decatlonu a to jim podle me staci ;)
jakože prodávají Mavic přes Decathlon, nebo že pro ně dodávají OEM kola?
Oem
Decathlon a podobný řetězce, s těma jejich cenama, nejsou spíš zoufalost pro dodavatele? Na druhou stranu se dělí o marži jen dekáč a výrobce, bez prostředníků…
Zase toho prodaj takovej ranec ze kdyz to dobre spocitaj, vychazet to bude slusne.
Škoda, že si spousta lidí nepřečte předchozí vlákna, je v nich většinou hodně informací a tipů…
Ahoj. Mám doma nové KOLA DT SWISS ER 1600 DICUT DISC BRAKE 21, chtěl jsem je dávat přítelkyni na kolo, ale asi si je nezaslouží. 500E by bylo ok. Jezdil jsem jejich obdobu na gravelu a ani jednou za tři roky jsem na ně nesáhnul a to jsem je pěkně trápil.
Dakujem, uz som kupil tie posledne Zondy z bike24
Dobrá volba.