a protože je B-F vševšdoucí, tak se chci zeptat, jaké máte zkušenosti s laminovaním (jakou látku použít, jaké tvrdilo, z čeho dělat kopyto)…
Chtěl bych si vyrobit šnorchlík na novou káru, tak přemýšlím, jak na to…:-)
Dík za rady…
a protože je B-F vševšdoucí, tak se chci zeptat, jaké máte zkušenosti s laminovaním (jakou látku použít, jaké tvrdilo, z čeho dělat kopyto)…
Chtěl bych si vyrobit šnorchlík na novou káru, tak přemýšlím, jak na to…:-)
Dík za rady…
před x lety jsme dělávali modely z aralditu, ale dnes už je to asi fuk co použiješ. Kopyta jsme si dělali ze dřeva nebo z polystyrenu(ale ne z toho z velkejch kuliček :) ) Akorát si možná dej bacha na finální tvrdost pryskyřice, ať ti to jde brousit.
http://jachting.info/modules.php?…
koukni tady. Cyklista většinou moc nelaminuje:-)
Kopyto je nejjednodušší z polystyrenu,koupíš ve stavebninách.Jsou dva druhy tvrzený a normál.Ber tvrzený nevypadávají z něj kuličky.Laminovat buď polyesterovou pryskyřicí(Ch 104)-je řidší,takže lépe vzlíná do tkaniny rychleji vytvrdne,ale žere polystyren,takže musíš kopyto před ní ochránit latexovou byrvou,chce to 2–3 nátěy nebo můžeš použít Epoxy1200,ten je dražší,hustší,nesmrdí a nežere polystyren.Tkanina,ať už karbon,sklo,aramid či kevlar se děli podle způsobu tkaní a taky podle gramáže.Ty to budeš mastit asi ze skla.Čím ostřejší rádiusy na kopytě máš tak musíš použít menší gramáž a tím pádem víc vrstev,aby se ty vlákna byla schopna ohnout a nezvedaly se.Pokud nebude šnorchl moc hranatý použil bych gramáž 250 a dal bych to ve 3 vrstvách.
jen doplním polesterka je teplotně výrazně odolnější, ale smrdí i po vytvrzení a při laminování větší vrstvy hodně hřeje a může se deformovat celkový tvar. je potřeba nanášet max 2–3 vrstvy.Bacha rychle reaguje spracovatelnost je jen v řádu minut.
Epox je v tomto výrazně lepší, ale zase je nižší teplotní odolnost tak snáší tak 90–100max pak se deformuje
supr, díky…
a ještě jedna otázka: jak je to s vodivostí materiálu? Někde jesem četl, že je dobré do toho zadělat drát, abych to uzemnil. Protože u motoru je to schopné snížit dost podstatně výkon…(sice nechápu, ale praxe je praxe).
Já to asi udělám tak, že vnitek vyrobím z novodurových trubek a zvnějšku to potáhnu laminátem. Důvodem je vnitřní bezodporovost novodurových trubek…
Nechápu.
frankie ti to vysvětlí