Hned jedna dobrá zpráva do slunečného sobotního rána: http://www.novinky.cz/…-kusemi.html
Až se mi tomu nechce věřit, že politici občas dokážou vymyslet něco, co omezí buzeraci cyklistů :) Jen aby si na ty jednosměrky zvykli motoristi…
Hned jedna dobrá zpráva do slunečného sobotního rána: http://www.novinky.cz/…-kusemi.html
Až se mi tomu nechce věřit, že politici občas dokážou vymyslet něco, co omezí buzeraci cyklistů :) Jen aby si na ty jednosměrky zvykli motoristi…
Já tedy nevím, zda je to nějaká novinka, ale takovýchto značek povolující cyklisty v protisměru jsem už pár viděl…
jj, normálně jsou.
Normálně tak u každý 100. jednosměrky možná jsou, předpokládám ale, že po tomhle přibude spousta dalších tam, kde je dost místa pro kolo i auto vedle sebe.
nikdo neříká, že to je všude, ale už to nějakej ten pátek existuje, oni to podávaj jako uplnou novinku, spíš jde jen o širší použítí něčeho co už existuje.
Ta značka(y) je nová, jestli jsem to dobře pochopil, díky ní se třeba řidiči dozví, že v protisměru může jet cyklista. Ale i kdyby, nechápu nutnost diskuze nad stářím nějaký značky, ta změna vyhlášky zahrnuje i další věci a důležitý je, že ve prospěch cyklistů. Třeba to, že nebudu muset jet po cyklostezce, která vede vedle silnice, je pro mě mnohem podstatnější.
Dneska jsem jel v protisměru auto-lidu-prázdou jednosměrkou v Šeberově.Když se proti mě objevila postarší blondýna v terénním černém BMW,poslušně jsem se uhnul co nejvíc napravo,aby v pohodě projela.Místo,aby v klidu projela(místa bylo fakt dost) stočila to na mně a když to lízla těsně kolem,hrozila vrásčitou ozlacenou pěstičkou.
Už jen kvůli tomu tu značku vítám,ale nevímm,jestli těhmle typům to bude hlava brát:)
:-)) proto radši risknu jízdu po chodníku. Teda když vidím auto … nersikovat když nemusím. P5esně kvůli takovým případům :-)
Zajímavější mi přijde toto:
„Cyklisté mají také dostat možnost volby mezi využitím silnice a cyklostezky.“
Snad konečně někdo pochopil, že opatřit chodník značením pro cyklisty z něho ještě nedělá cyklostezku.
Tak.
Jo, to je rozumná věc.
Při té hustotě provozu a skutečně profi řidičích na českých silnicích je jediný rozumný trend dostat cyklisty ze silnic a ne naopak, kua. Navíc vy furt uvažujete sami za sebe, znáte pravidla, jste řidiči, ale jen se podívejte kolem sebe, kolik cyklistů nemá o pravidlech provozu ani šajn, stačí najet na nějakou cyklostezku, tam je to horší než na silnici. Předkladatelé těchhle „vylepšení“ zákonů si pořád myslí, že ty lidi to pochopí tak jak je to myšleno a napsáno. Což je omyl. TN Znova a Mladá žumpa dnes napíší něco o přednosti na přechodech pro chodce a ti tam od té doby skáčou pod auta jako na běžícím pásu a už to nikdo nevyvrátí.
Já mám za to, že správně by bylo odstranit ze silnic nebezpečné řidiče a ne bezbranné cyklisty.
Přesně tak. Navíc se bavíme prakticky jenom o ulicích ve městech a tam je nutno preferovat kola místo aut. Ty jednosměrky tam ostatně byly zavedený kvůli autům, ne kvůli cyklistům.
cyklista a auto by v městě měli být v symbióze. jenže dokud se mezi řidiči i cyklisty budou objevovat bezmozci, tohohle stavu nedosáhneme. ano, cyklista může klidně jet jednosměrkou v protisměru, ale nesmí být roztaženej jako barová *****. občas bych některým jedincům na kole nejraději jednu vrazil, jak se chovají :-(
trocha empatie na obou stranách by měla být samozřejmostí.
pokud se cyklista pohybuje treba 20kmh v miste kde ridic auta 90kmh tak nebezpecnej je v danem pripade kazdej ridic auta (kterej nejede ± 20) tudiz by bylo potreba vypraskat ridice aut z cest aby si tam v klidu mohli jezdit cykliste…
s rozdilem rychlosti jako tyhle dopravni prostredky jezdi to totiz bezpecny nebude nikdy
asi tak, nicmenej zastavam nazor ze aj na mestkych okruhoch by cyklistom vjazd nemal byt povoleny.(rovnako ako je to napr. na cestach pre mot. vozidla a dialniciach)
btw toto uz fakt nastve a to nie som jazykom isteho d-fensa „pumpickarska cyklobuzna“ ani nahodou.
Rozumné řešení by bylo řidičák na kolo. Kdo ho nemá, nesmí na silnici.
A co to vyřeší? Na auto je potřeba taky řidičák a když člověk vidí, jaký hovada sedí za volantem, tak nechápe.
A kdyby se zavedly řidičáky pro cyklisty, proč ne rovnou i chodičáky pro chodce? A taky trestný body, kdo 2× přejde na červenou, seberou mu chodičák a nebude si moct dojít ani nakoupit :D
Konečné řešení tady zaváděl jeden pán s knírkem ;)
My jsme na základce měli v první třídě knížku pravidel pro chodce a ve čtvrté třídě (od 10ti můžeš na kolo bez dozoru starší osoby) knížku pravidel pro cyklisty. Povinná výbava, signály při odbočování, značky atd.
Dostal mě borec, který se se mnou 20 km svezl a obdivoval, jak mám „vychytané“ znamení rukou za jízdy. Přitom titul bc. už měl v kapse a rozhodně by mu nedělalo problém ukázat na křižovatce, kam odbočuje. Jen vědět, že se to dělá…
To nejde srovnávat, jako chodec nemusíš znát pravidla silničního provozu a značky, jako učastník provozu – cyklista jo, a v tom je ten problém, že se cyklisti dožadujou stejnýho práva jezdit po silnicích jako auta, jenže minimálně půlka z nich nezná pravidla a neumí značky.
Já už si to myslím dlouho, pokud chce bejt cyklista účastník provozu, jezdit po slinicicíh a mít stejný práva, tak by měl mít řidičák.
Ale kdeže, chodec je taky účastník silničního provozu a svou porci pravidel a značek má ve vyhlášce. Tenhle fašistickej způsob, kdy na všechno je potřeba nějakej průkaz nebo povolení a existuje pro to sto pravidel, je mi naprosto cizí. Čím hloupější národ, tím víc je třeba zákonů.
ach jo, takže ty myslíš, že jako chodce se tě týká tolik povinností jako cyklistu jedoucího po silnicích? to bys mě rozesmál.
fašistickej způsob? tak ok, tak proč mít řidičáky na auta, že? šlapat na plyn a brzdu se přece naučí každej, jako šlapat a držet rovnováhu na kole. a pravidel a značek musí znát stejně jako ten cyklista co průkaz nepotřebuje.
Nevymejšlej si, nikde jsem nepsal, že má chodec stejně povinností jako cyklista. On ani cyklista nemá stejně povinností jako motorista. Prostě všichni maj povinnosti, tak nechápu, proč by ta hranice, od který by měl bejt průkaz, měla bejt nastavená zrovna mezi chodce a cyklistu.
Pokud jsi to myslel tak, že by cyklista bez řidičáku nesměl jen na silnici, tak s tím s tebou souhlasím.
S těma fašistickýma způsobama jsi mě nepochopil, neřekl jsem zavést hned anarchii, ale místo zavádění nových restrikcí spíš pravidla a zákony zjednodušovat (příklad).
Pokud jsi to myslel tak, že by cyklista bez řidičáku nesměl jen na silnici, tak s tím s tebou souhlasím.
No samozřejmě, že jsem to myslel tak :)
Po lese a po poli ať si každej jezdí jak chce, ani automobilový závodníci nemusej mít řidičák.
Myslím, že ti, co jezdí rallye ho mít musí.
no a? :)
zrovna od teba bych to necakal ale inak suhlas :-).
Je to trochu i nešťastné. Jakmile někdo blbcům řekne, že můžou jet jednosměrkou, dopadne to jako s chodci na přechodech.
Zvýší se jenom počet blbů, kteří se budou domáhat svého práva jezdit kde chtějí a arogantně ohrožovat okolí.
Nejde o jízdu v jednosměrce jako takovou. Jde o to, že cyklista by měl jet tou jednosměrkou opatrně a s rozmyslem, stejně jako třeba teď, i když to povolené není.
Po vydání takového zákona se netěším na ty nervy co budu muset udržet až takového ******, a nejlépe s celou vypasenou rodinkou a psem bez vodítka, v té jednosměrce jako řidič motorového vozidla potkám.
*****, to zase bude okousanejch volantů.
Taky to tak vidím. První co mě napadlo, že to nebude dlouho trvat a budou prvního cyklistu seškrabávat z čelního skla. A to už i teď sem viděl, jak někteří sebevrazi vpálí do jednosměrky aniž by do ní viděli. Jet tam auto, tak by toho už moc nezmohli. Pro mě by to byl přínos, ale vždycky se najde blbec s kemplexem nezranitelnosti a absolutní přednosti.
A k návrhu, povolit jízdu i po cestě když je souběžná cyklostezka. Nejde říct nic jiného než jen „konečně…“. Zřejmě si někdo kompetentní přečetl BF :)
Nebo je i jiná možnost:
Nedávno bylo ve zprávách, že obce jako zřizovatel většiny cyklostezek mají odpovědnost za škody, které se tam stanou. A protože je často postavily z dotací a na údžbu už nemají, tak se sjízdnost postupně zhoršuje a pojistných událostí přibývá…
Ano, seškrabávat se bude, ale kvůli něčemu jinému…
já zas ve městě vídám s železnou pravidelností motoristy, kteří bez jakéhokoliv zájmu míjí odbočku doprava, pokud ví že je to jedosměrka. Jsou zvyklí že z té ulice nic přijet nemůže, tak se tam už nedívá ani koutkem oka.
Zbytečné obavy. Skoro všichni aktivní cyklisti jsou na platnost tohoto zákona prakticky zvyklí již mnoho let :-)
Ostatně ve značné části civilizované Evropy je to běžné a problémy s tím nejsou. Asi se to konečně někdo dozvěděl.
Někde už to funguje roky a problémy s tím nejsou. Problém akorát je, že většina řidičů vůbec netuší, že něco takového už dávno existuje. Stačí, aby se to ve větší míře rozšířilo a dostalo řidičům do povědomí.
přesně..
A nad čím jako jásáš? Víš kolik řidičů nezná pravidla už dneska a do toho si najeď do jednosměrky v protisměru… Znám teda lepší způsob smrti, třeba na nějakém pěkném „koňovi“.
Jásám nad tím, že se budu moct sám svobodně rozhodnout, jestli pojedu 20 km/h po „cyklostezce“ s hrbolatým asfaltem prorostlým kořenama a chodcema pletoucíma se pod kola, která je navíc každých 200m přerušená přechodem, nebo pojedu 50 km/h po pěkný dvouproudový silnici. Ne že bych to tak nedělal už teď, ale riskuju tím, ze mi někdo bude pomáhat a chránit.
A jak už bylo psáno výše – když někdo nezná pravidla, tak ať táhne ze silnice on. Proč bych měl bejt omezovanej já za to, že po silnici jezděj hovada? Jinak s těma jednosměrkama, nepředpokládám, že to bude všude, jen tam, kde to bude bezpečné pro cyklisty i motoristy.
kde to bude bezpečné pro cyklisty i motoristy – takovou ulici si teď rychle nemůžu vybavit. Jezdím v jednosměrce furt, ale pokud chci jet bezpečně, musím stejně pomalu (musím brát ohled, že vyjede některé zaparkované auto, kdy řidič určitě nekouká do protisměru. Takže rychlost je pak skoro stejná, jak po chodníku, ale chodec holt není tak tvrdý, pokud se něco stane.
Já ti nevím, ale myslím, že když pojedeš jednosměrkou v protisměru, tak při vyjíždění se do toho protisměru kouká každej řidič, včetně blondýnek a okloboukovaných driverů z okresů Klatovy a Chrudim… Možná by nám to Lance mohl nakreslit :-)
Když parkují šikmo, tak ne.
Ty rád řešíš věci co nemůžeš nikdy změnit, co? Tu poslední větu můžeš říct prvnímu, co tě bude pak zvedat ze země…
A když jsme u těch pravidel, je povinné na cyklostezce se pohybovat po pravé straně, jako auta na silnici, nebo je to jedno a cyklista se může pohybovat po jakékoliv straně ? Myslím tím cyklostezky bez čárového značení.
Cyklostezka je pozemní komunikace, stejně jako silnice, takže se po ní jezdí vpravo.
A kdyz už jsme u těch pravidel… ;} Domnívám se (a taky to tak praktikuju), že červený panáček na semaforu pro chodce neznamená žádný problém pro cyklistu, který přejíždí silnici VEDLE přechodu (představte si stezku pro chodce a cyklisty, kde pruh pro chodce ústí na přechod pro chodce a cyklopruh jen tak do prázna). Ostatně i kdyby tam přejezd pro cyklisty byl, semafor pro chodce by se na něj nevztahoval a musel by být doplněn zvláštním trojbarevným semaforem pro cyklisty..??
Někde to je. To ale nic nemění na tom, že je to jen na takové místní popojíždění. Prostě chodník, kde je dovoleno jezdit i na kole.
Možnost výběru mezi cyklostezkou a silnicí je příjemná věc, ostatně už takhle je bezpěčnější se cyklostezkám radši vyhnout. Ale jízda v jednosměrce v protisměru je imho nebezpečná kravina. Dle mě už touhle dobou 60%motoristů a 70%cyklistů netuší o pravidlech silničního provozu skoro nic a pamatujou si jen co znamenaj barvy na semaforu:-/ tím že se vymyslej tyhle ptákoviny akorát vzniknou konflikty a rizika pro obě strany. Stejně je utopie, aby byl cyklista v tomhle státě na silnici v bezpečí, tak proč to jen zhoršovat…
Pokud se ale pohybuješ na kole po Praze, tak prostě jednosměrkama v protisměru jezdit občas musíš, takže by to jen zlegalizovalo status quo. Některými jednosměrkami v protisměru už léta vede značená cyklotrasa, konkrétně třeba Sokolovská v Karlíně.
To chápu a zaznamenal jsem výskyt těchto „anomálií“, ale upřímně se mi zas tak moc nelíbí. Ani řidiči, ale ani cyklisti nejsou skupina lidí ochotných a schopných se chovat dostatečně ukázněně, takže mi to přijde spíše nebezpečný. Mimochodem když se pohybuješ po Praze autem, tak těma jednosměrkama taky musíš jezdit obráceně? Když to jde objet autem, tak i na kole. Nemyslím si, že k alespoň částečnému soužití kola/auta dojde tím, že budou složitější pravidla plná výjimek, který lidi pomalu ani nezvládnou si zapamatovat. Už v současnosti má papíry na auto kdekdo a půlku předpisů už zapomněl, klidně bych zavedl přezkoušení cca 1× za rok až dva… (PS. sám taky nejsem svatej a vědomě také občas pravidla porušuji a počítám s rizikem)
Ale jo, máš pravdu, přesto si myslím, že předpisy by měly ve městech jít vstříc pěšákům, cyklistům a MHD a zprovoznění jednosměrek pro obousměrný provoz cyklistů je dle mého správný krok.
co je na tech cyklostezkach tak spatnyho? stoji kupu penez a cyklisti maj radost z po nich nemusi… ostatne mam pocit ze se cyklostezky nelibi hlavne „sportovnim“ cyklistum.. zdrzuje je to, musi jet pomaleji… ale to snad neni duvod ze kdyz chci jezdit „sportovni“ styl ze kaslu na stezku a radsi „prekazim“ autum… to ja muzu taky na motorce chtit jezdit „sportovni“ styl.. na cas, na prumernou rychlost a porusovat co me svazuje.. treba omezena rychlost.. to ze tim ohrozuju ostatni (jako cyklista na silnici vedle stezky) na to muzu taky kaslat a bude to OK?
Tobě se pletou na silnici cyklisti, cyklistům se zas pletou na cyklostezce chodci. Celkem podstatnej rozdíl je, že chodci nemaj na cyklostezce co dělat, kdežto cyklista má stejný právo jet po silnici jako každej jinej. To, že tím někoho jinýho ohrožuje, je trošku postavený na hlavu, viď? Mimochodem svou definicí sportovního stylu porušuješ zákony, co porušuje sportovní jízdou po silnici cyklista? Překážení je dost zvláštní pojem, zkus přizpůsobit jízdu po silnici podmínkám a přidej trošku tolerance.
Ale zatim je v zakone, ze pokud je soubezna cyklostezka a silnice, tak nemas na silnici co delat, ne? Takze zadny pravo jet po silnici jako auto nema.
Aha, takže tam, kde je vedle silnice cyklostezka, tam cyklista překáží a tam kde není, tam je to v pohodě? :D
Prekazi, neprekazi, podle soucasneho zakona tam nema co delat.
no ono to ze nekde jedu rychleji nez se smi taky neni nutne logicky nebezpecnejsi. proste je moje „sportovni jizda“ nezakona, stejne jako jet na kole po silnici vedle cykloztezky.. jestli to nekoho ohrozuje z hlediska selskeho rozumu uz je vedlejsi.
chodci nesmi na cyklostezku? to se pise kde?
Asi v Bibli.
Zákon 30/2001 Sb. § 10 odst. 1 písm.
užít v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky; pruhu
nebo stezky smí užít i osoba vedoucí jízdní kolo; pruh nebo
stezku pro cyklisty lze v jejím průběhu rovněž vyznačit
barevně odlišeným povrchem nebo odlišným provedením povrchu;
jiným účastníkům provozu na pozemních komunikacích, než pro
které je tento pruh nebo stezka určena, je jejich užívání
zakázáno,
Když říkám, že lidi zákon o provozu na poz.kom a zákony související neznají, mám asi pravdu, co?
Tohle třeba spousta cyklistů ví. Jenže vysvětluj to chodcům… I když jim to řekneš, tak se ti tak akorát vysmějí. Dokud u té cyklostezky nebude stát policajt a vybírat pokuty, za chůzi po cyklostezce. Tak se nic nezmění a pejskaři, výletníci atp. tam budou lozit furt.
jenze u nas je vse znaceny jako stezka pro chodce a cyklisty…
Kdyby to pojmenovali jako chodník, kde můžeš jet i na kole, bylo by to všem jasné a člověk na kole by to použil úplně stejně, jako chodník, kde jet nesmí, jen s pocitem, že nic neporušuje. Tzn. jel by tudy opatrně a jen v nezbytně nutné míře, jinak by byl nesmysl tudy normálně na kole jezdit. Jenomže ten vznešený název, co to má, vzbuzuje v chodcích představu, že si tam můžou dělat, co chtějí a v cyklistech, že se tudy dá normálně projet, což obojí je nebezpečný nesmysl.
Souhlas. Ale na chodník se asi nedávají z EU dotace.
Ono to zas nebude tak horký.
Tyhle značky už dlouho v Praze jsou http://doprava.praha-mesto.cz/…9/zdroj.aspx?…
Ale jsou tak řídko (třeba tahle je uprostřed bloku jednosměrek – Dr. Zikmunda Wintera/P6 – ale platí jen v jednom úseku, takže aby se k ní člověk dostal z tak stejně poruší tři další zákazy.
To s tou nepovinnou cyklostezkou je lepší, ať si každý vybere, když spěchám ráno do práce tak nebudu kličkovat mezi lidma po „chodníku“ a když tamtudy pojedu večer s dětma aspoň neprožiju srdeční záchvat. Konečně někdo uznal že cyklostezky se zatím nestaví na adekvátní úrovni jako silnice.
Spíš bych uvítal aby stavěné úseky cyklostezkek a cyklopruhů musely obsahovat i řešení přilehlých křižovatek nebo jiných návazností.
Ještě by bylo príma, kdyby řidič motorového vozidla při předjíždění cyklisty mohl (při zachování bezpečnosti) přejet plnou čáru.
Tak možná si to vykládám blbě, ale záleží na rychlostech, když se cyklista vleče, tak se nejedná o předjíždění, ale objíždění, a při tom se plná čára může přejet. Já radši přejíždím plnou, než chudáka cyklistu :-), ale občas mě na kole skoro vezme zrcátkem takový ten vzorný, všechna pravidla dodržující řidič, to je pak sprostých slov … ..
To nesmí?
Plnou čáru můžeš přejet pouze při objíždění překážky, což jedoucí cyklista není. Takže nesmí. Ale mě by to bodlo, myslím že by ubylo tak 50 % těch, co tě líznou, jen aby nepřejeli čáru :)
To se mi nějak nezdá. Když tedy jde skupina chodců, musíš se za nimi plácat k nejbližší přerušované?
Teď jsi mě dostal :), fakt nevím. Ale cyklista je brán (když jede) jako vozidlo.
Asi se v podobných případech vyplatí používat zdravý rozum, ať jsou pravidla jakákoliv.
Vždycky si říkám, že lepší přejet čáru než člověka :)
Lepšie je počkať. Tá plná čiara tam väčšinou nebýva zo srandy.
Na téhle diskuzi je krásně vidět, jak lidi za volantem přemýšlejí: „Předjet! Jakkoliv, ale hlavně předjet!“ To, že to situace neumožňuje, vůbec neberou v potaz.
Jo to je pak radost jet za dvema silnicarema v druznem hovoru, jedoucima vedle sebe, asi 3km. To mam 100 chuti okousat volant.
Přečti si, co bylo psáno výše a na co jsem reagoval. Padly tady návrhy porušovat DP, aby bylo možno cyklistu předjet. To v lepším případě. V tom horším tady dokonce padl návrh cyklistu rovnou ohrozit (nedodržením bezpečného bočního odstupu) v domění, že to porušením DP není. A takto řidiči běžně uvažují a taky se podle toho chovají a vůbec si neuvědomují, jak je to nebezpečné. Uvažování stejné, jako když malému děcku strčíš do ruky nabitou zbraň.
Jenom malá technická otázečka. Máš řidičák a řídíš auto?
Ja to prave cetl. Nikde jsem tam o navrhu na ohrozeni cyklisty necetl. Osobne cyklisty predjedu za cenu poruseni pravidel, samo tam kde vidim.
Tak se opravím, nejedná se o návrh, ale o pocit, že je to tak v pořádku – „občas mě na kole skoro vezme zrcátkem takový ten vzorný, všechna pravidla dodržující řidič“
Ale to byla reakce od toho, ktereho semtam skrtnou. Takze si ji vysvetluju spis tak, ze je lepsi jej objet treba pres caru, nez mu brnkat o riditka.
Jo, to je ale celkem jedno, protože lidi tak opravdu uvažují (vůbec si nejsou vědomi toho, že předjíždění cyklisty při nedostatečném bočním odstupu je jeho ohrožením a tedy i porušením DP).
Ale oni uvažují. Konkrétně tak, že musí dodržovat rychlost aby je nezměřili. Proto jedou v obci 30–40 a mimo obec i 70 km/hod. Jsou to vzorní řidiči, ne jako ostatní hovada.
To, že nezastaví na jediném přechodu, že nepoužijí blinkr když předjíždějí cyklistu nebo odbočují, že cyklistu nacpou do příkopu, že jsou prostě nebezpeční všem účastníkům silničního provozu mají dokonale v prdeli, protože policie pouze buzeruje s měřením rychlosti.
Všechny ostatní nebezpečné kousky řidičů jsou potom pouze uvedeny jako příčina dopravní nehody.
Keď sa nenápadne potichu priblížiš autom k cyklistovi a pomaličky sa mu vlečieš za prdelou, začne byť nervózny a pri prvej príležitosti ti uhne z cesty.
Zatiaľ som nezažil, že by niektorý vydržal 3km. :)
Ja prave jo, semtam takto potkam mistni silnicare. Z jejich strany je to pouha skodolibost a bavi se tim, jak se za nima tahne kolona, tudiz neuhnou. Je tam stale plna, zatacka za zatackou a nejsem typ, ktery by je tam predjizdel.
Presne to je tá blbá dogma: „cyklista ma prinútil prejsť plnú čiaru“.
Říkám, že je lepší se řídit zdravým rozumem. Když pojede cyklista (nebo skupina, to je fuk), bude dostatečný přehled a na silnici plná čára, tak normální řešení je cyklistu nebo skupinu předjet a neohrozit, bez ohledu na plnou čáru (a tím porušit předpisy). Taky je možné skupinu nebo cyklistu předjet, nepřejet přitom plnou čáru a řádně je protroubit, případně natlačit do škarpy (toto řešní volí dementi a fanoušci d-fens blogu). Pak je taky řešení nepředjíždět a počkat až plná čára zmizí (pořád předpokládám přehlednou situaci na silnici), toto řešení nezvolí nikdo.
V Německu to poslední řešení volí každý :), já si počkám, až můžu jít dostatečně od cyklisty a vidím-li před sebe, klidně přejedu plnou čáru. Je to porušení zákona, ale taky když mě chytí, v klidu zaplatím.
Pokud tě v podobném případě chce nějakej policajt pokutovat, tak je to debil.
No já mám pocit, že pokud to uděláš bezpečně (víš, že nic nejede, stihneš to, aniž bys kohokoliv ohrozil apod. tak to není problém.
Mám pocit, že je to objetí pomalu jedoucí překážky nebo něco takového.
Pocit jako na ranní stolici?
Je to předjíždění přes plnou čáru, tzn. pokuta a trestné body.
Je to předjíždění přes plnou čáru, tzn. pokuta a trestné body.
to teda ne, takže jako když pojedeš po silnici, před tebou pojede koňský spřežení rychlostí 10km/h a plná čára bude dalších 5km, tak musíš jet za ním, dokud nebude čára přerušovaná? nenech se vysmát :)
Plná čára neznamená zákaz předjíždění a ani za její přejetí trestný body nejsou. Ale jinak samozřejmě, pokud před tebou jede koňský spřežení, podle pravidel musíš jet celých 5 km za ním.
no jo, asi jo, ale řekni mi, jel by za ním někdo těch 5km? :)
Tohle byla teorie, ta se od praxe vždycky liši :)
Ono taky nesmí ten zadavatel příkladu psát debiloviny, že jo. Plná čára 5 km. To bohatě stačí.
komu?
No tobě vidím že ne. Chceš si fantazírovat, tak fantazíruj.
Plná čára neznamená zákaz předjíždění – jak ze nie, na to snad je ci ako?
Ale jinak samozřejmě, pokud před tebou jede koňský spřežení, podle pravidel musíš jet celých 5 km za ním. – cooo, to vazne? ako ze po 5km jazdy v zavese ho mozes predbehnut ciara neciara??
Jj, za koňským spřežením musíš jet minimálně 5 km, ovšem pokud se jedná o spřežení více než dvou koní, tak za každého dalšího koně připočítej kilometr. Psí spřežení se smí předjet už po 3 kilometrech, počet psů nehraje roli. Pozor ale na santu se sobama, ten se nesmí předjet vůbec :D
:D
§ 18
Podélné čáry
Podélné čáry jsou
souvislá“ (č. V 1b); jsou-li značkou č. V 1a nebo značkou
č. V 1b odděleny jízdní pruhy s protisměrným provozem, musí
řidič jet vpravo od této značky; značku č. V 1a je zakázáno
přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné
k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní
komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa
ležícího mimo pozemní komunikaci; značky č. V 1a se na stezce
pro chodce a cyklisty označené značkou č. C 10a rovněž užívá
pro oddělení pruhu pro chodce a pruhu pro cyklisty; značku č.
V 1b je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud
to není nutné k objíždění,
není to porušení zákona, to je normální objetí překážky.
tak to podle me neni pravda, jedouci cyklista=predjizdeni, ne objeti prekazky…
Tak tak, objiždět se dá jenom překážka, která se nepohybuje stejným směrem.
asi máš pravdu, ale cyklista by si měl zároveň uvědomit, jestli jeho kolo splňuje požadavky na provoz na veřejných komunikacích :) jinak je to jen překážka a pak jde o objíždění :)
Takže turista s kufrem, jehož rozměry splňují kritéria příručního vozíku (viz vyhláška) a který tedy nesmí na chodník a musí jít po pravé straně vozovky se přes plnou čáru taky nesmí předjet?
mam vaznu obavu ze pokial sa pohybuje v smere jazdy a je tam plna ciara tak nie.
Jj, mám uplně stejnou obavu :D
Protože v Německu se řidiči bojí postihů, proto nesrážejí řidiče do škarpy když mají na pár metrů zpomalit. Němečtí policajti jsou teda všichni debilové.
Cyklista je řidič a kolo vozidlo, chodec není vozidlo, útvar chodců není vozidlo… což takhle mrknout sem-tam na zákon do googlu, bejci?
možnost výběru mezi cyklostezkou a silnicí,to je teda opravdu super.takže ještě přibude arogantních pitomců co se jim nelíbí na cyklostezce a musí kvůli tomu omezovat provoz dalších n lidí za volantem. Tomudle opravdu nerozumim, tam kde je cyklostezka jet po silnici a jeste nejlépe prostředkem pruhu protože u kraje jsou kanály je vrchol arogance.
Tak někdy není zbytí. Znám kus stezky, kde musíš 4× po schodech (úsek asi 150 m). Když tam pak jedou turisti, se zavazadly nebo vozíkem na dítě, tak není možný, aby ten úsek projeli. Navíc se ten úsek v 19 hodin zamyká (vede přes jeden objekt). Silnice vedle je úzká, z jedné strany skály, z druhé železniční násep. Typický příklad toho, ať si cyklista vybere a těch 200 m projede klidně po silnici. V jiným případech, kdy je stezka normálně na kole použitelná (bez bordelu, zbytečných schodů, bruslařů a pejskařů), tak věřím, že ji 99% cyklistů využije.
no pro mě je zase vrchol vydávat chodník s 5ti lidma na metr ctverecni za cyklostezku :)
Kdepak, nejhorší jsou arogantní pitomci, co si myslej, že silnice je jenom pro auta.
z tohodle názoru pak plyne nenávist řidičů k cyklistům které zapříčinuje bohužel dost potíží. Přitom by na každé straně stačilo trochu slušnosti.
ted se mi stalo na nábřeží,odbočoval jsem odbočovacím pruhem doleva a z pravého okraje silnice potřeboval odbočit někdo na silničce,zpomalil jsem a pustil jsem ho před sebe,poděkoval a projeli jsme v pohode krizovatkou. Za krizovatkopu mi uhnul abych ho mohl v klidu předjet. Spokojení jsme byli oba a nebl problém.
zatímco když musíte předjíždět napodesáté nekoho kdo muže jet vedle po cyklostezce pak už žádnou slušnost neuděláte..
Nemyslím si, že existuje nějaká specifická nenávist řidičů k cyklistům. Bezmozek, co si vybíjí agresivitu za volantem, nebude rozlišovat mezi cyklisty, pomalu jedoucími auty nebo koňskými povozy. Jenže nejsnadnější cíl je cyklista. Díky takovýmhle lidem pak trpí všichni. Ukázková reakce je pak to, že cyklisti jezdí dál od krajnice, jinak je právě takovejhle magor oprasí ve stovce zrcátkem. A je úplně jedno, že za ním pojede 20 slušnejch řidičů, který by zpomalili a mohli cyklistu v klidu předjet, aniž by ho ohrozili. Ale ti samozřejmě budou nenávidět cyklistu, protože jede po prostředku, místo aby přemejšleli, proč tomu tak je.
někdo s tou slušností ale začít musí.všimni si,že když jede víc cyklistu za sebou a ten první,když vidí do zatáčky a ukáže , že se dá předjíždět jak řidiči překvapeně poděkují,přitom je to jen gesto které pomůže objema stranám.
Totéž si myslím, že je ta cyklostezka.Jasně když není provoz tak je to jedno ale když je tak klidně zpomalim a jedu po cstezce.
me je to jedno, ja cyklistu nejak predjedu, ale proste to vypada minimalne divne kdyz jede cyklista vedle prazdny cyklostezky protoze jeho 7kg specialu nevoni zamkovka, najezdy apod…
BTW do zatacky kam nevidim bych na pokyn cyklisty ze je tam volno fakt nevjel:)
„do zatacky kam nevidim bych na pokyn cyklisty ze je tam volno fakt nevjel:)“
Naprostej souhlas, nereaguju ani na pravou směrovku přede mnou jedoucích aut a především nákladáků. Dokud tam nevidím, nejedu tam. Jednou jsem viděl auto, kterýmu kamion ukázal a řidič začal předjíždět. Kamioňák se bohužel chtěl jen pobavit a málem z toho byl čelní střet…
tak to ten řidič toho auta co jsi viděl byl uplně vylízanej. a řidič toho kamionu byl sice samozřejmě šupák ale faktickou vinu na tom neměl.
tak, tak. kto sa spolahne na „kamionistu,“http://www.youtube.com/watch?v=tfF95PjAG4Q ten je vylízaný magor.
Blbci se najdou všude a nějakej zákon jim ve vnucování jejich vidění dopravy ostatním nezabrání.
Pokud si odmyslím že příspěvek je posunutý jinam než se to myslel, pak snad jen že pozemní komunikace tu nejsou jen pro řidiče ale taky pro ty cyklisty, o nějakém omezování tu snad není řeč ne? A ano, řadě lidí se na „síti“ cyklostezek nelíbí protože není provedená stejně kvalitně jako uliční síť a při křížení je silně znevýhodněná.
Třeba cyklostezka na Evropské – na každém křížení s příčnou ulicí bys podle zákona musel sesednout a těch 5m přejít pěšky a i přesto že je to proti původnímu účelu zřizování cyklostezek NESMÍM jet po souběžné ulici? Prostě to není dokonalý a proto beru když si to někdo uvědomil a dal mi možnost volby. A s tím jak se na ulici chovám to nemá co dělat.
já mám na mysli jinej příklad,třeba bránická směrem ven z prahy nebo roztocká směrem na suchdol dole podél řeky.
Převedu to do jiného extrému, budto je možné jet opatrněji a pomaleji po cyklostezce s tím,že se musím čas od času vyhnout a nebo si klidně můžu jet prostředkem pruhu.At si ti co musí jezdit autem trhnou žejo kdyt silnice je pro každého…
provoz na silnici by měl být o nějaké slušnosti a ne omezování ostatních.
Roztockou znám, zkusil si jí někdy jet na silničce? Co na to ráfky, nebo ty nájezdy/sjezdy skáčeš? Navíc jsou tam dva pruhy pro auta, to mi přijde že vyhnout se cyklistovi zas není takový problém…
Bránickou znám taky, ale slovo „cyklostezka“ je tady eufemismus nejvyššího řádu. Nicméně po ní jedu radši než po silnici, ale jen proto že tudy nejezdím do/z práce kdy používám kolo k dopravě a ne k rekreaci.
Poslední věta je v souladu s tím co říkám, ale rozhodně se neváže na žádné zákony nebo nová nařízení. Jinými slovy nepokutoval bych za nepoužití cyklostezky ale za prasáckou jízdu.
roztockou jezdim kazdou chvili, na kole jzdim po cykloztezce a ty najezdy nejsou nic hroznyho, ano pri nakym rychlym tempu na silnicce to nebude ok, ale kdo rika ze clovek na silnicce musi jet po cyklostezce full speed a nemit tam zadny prekazky(chodce)? jako na jednu stranu se cyklisti certi ze se jim motaj chodci po cyklostezce a ze kvuli nim musi zpomalovat a vyhybat se jim.. z meho pohledu ale delaj to same.. motaj se na silnici a ja musim zpomalovat a vyhybat se jim.
tak pak nechapu ze na jednu stranu nekdo tlaci na budovani cyklostezek(z mejch dani) a na druhou cyklisti reknou ze sou k nicemu. tak at se ty ruzny cykloorganizace projevi a reknou politikum ze cyklostezky nechcete a ze po silnici je to na pohodu a usetrime vsichni.
Já se nečertím, já cyklostezky vítám, ale tak jak jsou budovaný nejsou na dopravní úrovni ulic, kde za předpokladu že jsem slušný nemám problém, a to jezdím po Praze docela dost. Už jsem to psal ale výš, kdybych měl jezdit podle předpisů po cyklostezkách tak mám problém většinou na ně jen najet (všimni si slůvka **jet). A to jich mám po téměř každodenní cestě do práce dost. Jejich smysl je zatím někde jinde a já ho schvaluji a snažím se je také používat.
To ale neznamená že nebudu jásat nad možností jet (podle předpisů a za dostatečné slušnosti
i po ulicích souběžných s těmito nedodělky, zvláště tam kde někomu vyloženě nepřekážím (na Suchdolské je 50km/hod a dva pruhy). A vzhledem k tomu že většinu řidičů kteří mne oprasí potkám max po 30m na dalších světlech nebo když přede mnou uhýbají a dávají přednost chodcům, myslím si že to není o nutnosti jezdit po stezkách ale o té slušnosti na které se zřejmě všichni shodnem. Takže znovu – vynucovat slušnost ano, vynucovat segregaci tam kde není dokonalá ne.
A propo, ještě mi nikdo nevysvětlil proč stojí cyklostezka několikanásobně víc než chodník když tak jak jsou v dnešní době otvíraný se liší maximálně barvou.
ano na silnicnim kole (svym zpusobem zavodni special) je to urcite obcas obtizne… ja mam ale na sportovni motorce taky problem s jizdou po Praze (taky svym zpusobem zavodni special) ale to mi nedava pravo si prizpusobit predpisy.. spis si vezmu na jizdu po Praze jinej stroj.
jako na ty Roztocky kdyz jedes v pomalym 50, dojizdis cyklistu, a musis zastavit na 20, protoze v rychlym jede auto a vidis prazdnej „chodnik-cyklostezku“ tak si na cyklistu zanadavas.. ja teda aspon jo a to na kole jezdim taky…
BTW 50 je tam kousekv podbabe , pak v dlouhem useku 70kmh, pak 30 v miste odbocky do lysolaj a pak zase 70…
Psal tu někdo, že cyklisti nechtějí cyklostezky? Já jsem samozřejmě pro budování cyklostezek, ale musí být použitelný pro souvislou jízdu a vést odněkud někam. Občas mi ale připadá, ze spousta se jich buduje jenom kvůli tomu, aby město splnilo jakýsi plán a mohlo se pak kasat, jak se stará o cyklisty. Právě u takových mi přijde fajn, že po nich nemusím jet. Jinak je mi asi jako každýmu tady příjemnější, pokud můžu jet v klidu po cyklostezce, místo proplétání se mezi auty.
dost zásadní rozdíl je v tom že chodci na cyklostezce nemaj co dělat zatimco cyklisti na silnici ano.
takova cyklostezka ale muze byt pouze v pripade ze je tam jeste pruh/chodnik zvlast pro chodce. pak ale neni moc duvod aby chodec sel po cyklostezce (vetsinou chodnik + pruh pro cyklisty na silnici)
cyklista v miste kde je ta cyklostezka kam nesmi chodci nesmi na silnici…
ta vyhláška je jistě dobrá věc,
ale…
myslim že samotná změna legislativy nestačí; bylo by potřeba změnit přístup lidí (řidičů) k věci. a to jednak v tom že by ne každej jel kvůli každýmu prdu autem když se tam může dostat stejně dobře sockou nebo na kole (neřikám že si občas někam autem nesjedu ale snažim se to co nejvíc omezovat).
a druhak v tom, že se motoristi nebudou na cyklisty dívat jako na (jak to napsal ten vůl)cyklovši a budou je respektovat stejně jako všechny ostatní účasníky silničního provozu (což jim ostatně ukládá zákon).
A hlavně si aspoň občas ten zákon sem tam nějaké místo přečíst.
znát zákon je nutný minimum ale jako vhodnou nadstavbu bych viděl to že budem myslet něčim jinym než pravou nohou.
Myšlení se znalostí zákona plést znamená často bouračku.
Celá tahle diskuse mi připomíná problém s blikáním na kruháku. Dřív se muselo blikat před ním doprava (což vede k tomu, že ten kdo na něj vjíždí si pak myslí, že jedete první dírou ven). Teď se bliká při výjezdu a zase se najdou Ti, co budou dogmaticky trvat na tom, že před kruhákem blikat nikdy. Já kupříkladu, když neblikám před kruhákem doleva (což znamená jet o 3/4 kola), tak se ve špičce prostě domů nedostanu.
Co se týče cykostezky, můžu si buď vybrat tu, což mě stojí novej plášť, duší a bombičku (ta flaška tam leží už měsíc), nebo teoretickou pokutu.
Problém je praxe cyklostezek pro trekingová kola pro rodiny s dětmi, kde to prostě na silničním kole nejde. Buď je to o hubu (mnohdy víc než na silnici), nebo je to drahá legrace.
Cyklisti na silnici mi nevaděj, zároveň mi nevadí, když mě někdo objede ve stoupání přes plnou tam, kde široko daleko nejsou auta a je dobře vidět. Jízda po silnici je hazard cyklisty, jízna přes plnou zase hazard řidiče auta. Hlavně se snažím na silnici nikoho nevychovávat, to je asi nejhorší přístup.
Blikání na kruháči je snad už pár let jasně definované, tak nevím, proč si řidiči vymýšlí svoje „výmysly“ a akorát tak každého matou (a ty labilní osoby se to pak „učí“ a dělají podobné blbosti). Vůbec s blikáním jsou největší problémy. Když je hlavní silnice do prava/leva a rovně vedlejší, často vidím, že moc lidí po hlavní nebliká, ale bliká zase, když jedou rovně (blikat rovně je už od sebe 3,14čovina)… Nechci se tu rozepisovat a rozčilovat, ale prostě zásadní pro blikání jsou značky a ne to, jestli se mi zdá zatáčka moc nebo málo zahnutá rovnější… Stejně tak na přikázaném směru – spousta lidí tam bliká, ačkoliv jinam se jet nedá (v případě jedné šipky).
Neviem ako je to v ČR ale v SR sa musí blikať aj na prikázanom smere.
V ČR je to samozřejmě stejně :)
rovně?
Koxo… Nie, rovno nie.
blikat rovně? to se dělá varovnýma? :-)