Legendární značka Favorit je už dávno mrtvá. Obávám se, že tenhle projekt nemůže dopadnout dobře. Znám hodně cyklistů, myslím že to nejsou desítky, spíš možná stovky ale neznám nikoho kdo by to koupil (za ty ceny). O úspěchu v zahraničí při obrovský konkurenci dnes taky pochybuju, navíc tam Favo už vůbec nic neznamená. Třeba se ale pletu…
bussiness case tohto projektu je cista nula. staci sa pozriet co sa da kupit za 2000E. od carbon silnicky na ultegre cez snow bike (napr. carbonovy canyon dude) az po viac ako slusny tour full (stevens jura, radon slide 9 atd.) len cisty blazon by si mohol za tie iste peniaze kupit plechovy opachus proprietarnymi komponentami ktora je vhodna maximalne jak city bike na nedelny nakup na trhovisko(teda bol by keby sa tam dal primontovat kosik na nakup).
Já si zas myslím, že kupce si to najde, hlavně z řad „umělců“ a lidí pracujících na volné noze, kde takové předražené kolo k hovnu bude dotvářet jejich styl.
Jo asi jo, pár hipstrů z Prahy s plnovousem a svěkem 30+, si fávo možná koupí, ale odhaduji jejich počet na dost malý, aby firmu utáhli.
hehe, tak takhle definice se mi líbí ;o)
Už to tu bylo aspoň pětkrát.
Nuda. Blbost. Nikoho to nezajímá.
Co tam máš dál?
Proč ten článek vydali včera, když apríla je až dnes?!? Redaktor byl nedočkavý? :)
Usměvný rozhovor:
http://magazin.aktualne.cz/…02590604f2e/
"Plánujete postavit i levnější model?
Zeptám se vás, vy chcete vydělávat míň peněz?"
Kdo chce moc, nemá nic!!!
Četl jsem včera, docela pobavilo:)) Např.
A.cz: A nový favorit je bezúdržbový?
Snažili jsme se o to. Nezaručíme vám sice, že například nepíchnete, ale s naší technologií se vám to rozhodně stane s daleko nižší pravděpodobností.
S jakou technologií?
Bezduse?
Taky bych řekl. Ale copak je to nějaká jejich technologie?
Schwalbe taky dělá nějaký gumy na city biky, které nejdou píchnout..
delaj, treba rada Marathon, mam je na zimaku a za posledni dve zimy jeden jedinej defekt a to jeste z boku. Ale na tech fotkach jsou vsude Rubeny a s tema mam jen a jen spatny zkusenosti.
Ale kdyz si clovek procte ty stranky, to je takova hromada zvastu a hoven, ze to snad neni mozny.
tohle by predeslo defekacim uplne na takovym kole http://thesolidtyre.com/…touring.html ;-)
Pripadne Hutchinson vyrabi nebo vyrabel vlozky z jakesi penove gumy do plaste, ktere byly misto duse.
No přece s bezplášťovou.. Aneb hádejme, kdo v tý továrně dělá.
De Sax?
taky bych si myslel že značky typu festka (což mi nové favo dost připomíná) se tady na trhu nemůžou vůbec uživit. Ale nějak to asi jde…
Jestli jim jde o něco jinýho, než vysosání dotací z eráru (ať už CZ nebo EU), tak sežeru svý růžový tretry :-)
Jakou zvolíš přílohu?
Fanóš za skoro 60 litrů? :-D :-D :-D
tohle je pro jelimany co neznaj mapu :)
Všichni se už taky těšíme, až se ten tvůj objeví v „našich bajcích“ :-)
no zrovna na tebe jsem myslel ze budes prvni kdo si ten vytvor koupi blbej jsi na to dost :))))
Z jiné diskuse na obdobné téma se mi zalíbil názor, že favorit je velmi podobný Eltonu. Podobná politika, marketing, cena, jde o českou značku s bohatou historií. Výsledek je podobný, založený hlavně na dotacích a bláznech, kteří jsou ochotni to koupit (tam se řadím i já – tedy u Eltonu).
Řeči o tom, jak je kolo bezúdržbový a vybavený proti krádeži mě dost pobavily. Ale je to marketing.
Podtrženo sečteno – za necelých šedesát tisíc, může mít kupec hezké české kolo a krásné české hodinky a žít s pocitem, že je patriot.
supermoderni elektronicke razeni +36.700,– , to si delaj kozy???
dle mýho je to apríl.
Mě by zajímaly reakce přítomných,kdyby tam nebyl nápis Favorit a cena.
Protože jinak se tu obecně slintá nad mnohem horšíma kouskama ovšem s renomovanějším názvem.
Mě to nepřijde jako vyloženě špatný počin jen bych si to představoval v oceli s normální sedlovkou,a cenou.
IMHO je to dezajnovka, ne kolo na jezdeni. Takze mozna na jinem foru bude mit uspech :-) tady je dost lidi co zatim jezdi.
Jak jsem již psal někde jinde. Cena je vysoká, protože tam je dost drahých dílů. Alfine, řemenový pohon, sedlo,… Mnohde je to zbytečné a mohlo se použít něco jiného, ale asi se chtěli držet nějaké koncepce.
Cílová skupina je podle mě dobře postavený člověk, který si vyjede o víkendu s manželkou a dětmi na krátký výlet za hezkého počasí po cyklostezce podél řeky, cestou se zastaví na kafčo, pohár, zákusek. Oblečení civilní, tempo pomalé, terén lehký.
Těžko na podobný výlet pojede na karbonové silničce s Ultegrou nebo na fullu. Ne každý má kolo jako závodní/tréninkový stroj na kterém najezdí přes patnáct tisíc ročně. Většina lidí má nájezd daleko menší a jsou za ty své dva tisíce ročně rádi.
Třeba ve Skandinávii je značná část kol právě podobného ražení, to jen u nás to vypadá že každý trénuje na TdF – přitom spousta lidí na kolech v podobné cenové kategorii nebude mít najeté ani ty dva tisíce.
byt takymto typkom tak na podobne jazdenie si urcite kupim nieco pohodlnejsie a nie sa hrbit na baranmi.
Však tam mají variantu s jinými řidítky (kdysi se tomu říkalo vlaštovky).
Barany hodíš hore, ni? Problém? ŘEŠENÍ. ;-)
Vždycky se to tak na favoritce dělalo :-) Se divím, že to nezahrnuli přímo do firemního marketingu – mohlo se to objevit v nějakém renderu :-)
Vysvetlil jsi to hezky, ale ta cena tomu osazeni proste neodpovida, rozdil mezi alfine a alfine di2 je cca 450 eur a ne 37 tis. Snazit se prorazit tim, ze zacnu vyrabet predrazeny dizajnovky pro velmi omezeny okruh lidi, je proste ulet. Smrdi za tim nejaky dotace a pobidky a vycerpanim to skonci.
Na příplatek za Alfine Di2 jsem neupozorňoval, ten je opravdu hodně velký. Reálně bych to neviděl ani na těch 450Euro (silniční verze Di2 v porovnání s Versa Shift pákama – u rovných řidítek je to trochu jinak, ty mechanické řadící páčky nejsou tak drahé jako Versy a v Di2 provedení je to skoro stejně).
Kozumplik-JOKO,taky nestesti.Favoritu je skoda a buhvi jak to vůbec s nim po ,,revoluci" bylo,jako s ostatnima znackama u nas.Tohle kolo je fakt divny a…???