Pořád se nemůžu dobrat k závěru a ani kamarád z fora tady si není jist. Jde o to, jestli má lehčí jezdec víc pohodlí, protože nemusí foukat tolik, co těžší jezdec. Např. 70 kg chlap si nafouká silničku na 100 PSI, 90 kilový na 120 PSI. Nevím, ale řekněme, že pláště se jim ve finále na silnici zploští stejnou měrou. Kdo z nich bude mít víc pohodlí? Není to tak, že ačkoliv pláště v obou případech budou míst stejnou styčnou plochu se silnicí, neznamená to, že ten měkčí nebude pořád měkčí, čili pohodlnější?
Cituju z recenze jednoho CX pláště:
Heavier riders may steer clear, as the narrow width requires higher pressures to avoid both pinch flats and tire roll at low pressures, but lighter riders would do well on this light and fast tire.
Pokus o překlad:
Těžší jezdci se tomu plášti mohou spíš vyhnout, protože jeho menší šírka vyžaduje vyšší tlaky pro zamezení cvaknutí duše a pro lepší valivý odpor na silnici, ale lehčí jezdci udělají dobře, když zvolí tento lehký a rychlý plášť.
(Pro zajímavost, jedná se o Panaracer Speedblaster v šíři ofiko 31 mm, v reálu podle různých recezní cca 28mm. )
Z toho mi vyplývá, že lehčí jezdec bude mít k dispozici lepší jízdní vlastnosti na měkkým podkladě, ale bude mít taky víc pohodlí, protože nemusí foukat tolik? A taky to, že lehčí CX jezdec má nespravedlivou výhodu proti těžšímu CX jezdci, co se týká vlastností pláště nebo galusky. Možná galuska pak tento handicap těžšího jezdce víceméně smaže, ale nevím.