• GaGy

    Protože mám Toru a to je kladivo ,tak se koukám po něčem lehčím.

    Libí se mi strašně SID 1450g je nádhera ,ale podle mě se i hodně platí za značku.

    Myslíte že RST F1RST Platinum může SIDu trošku konkurovat nebo je to šrot vidlice ?? Váhově jsou na tom stejně. A cenově je daleko lepší RST. Ale jak říkám zajimá mě i funkčnost.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Hnoj  

      RST je šrot, to je řekl bych jen těžko vyvratitelné…

      0 0
    • black.horse  

      Pokud chceš lehkou chrtí vidlici na 100mm, je SID a jeho eshopové ceny ideální volba za super peníze. Ale záleží i na zbytku kola a plánovaných změnách, nemá cenu cpát to na kolo nižší třídy… k tomu RST… no… viz Hnoj, je to takovej držák předního kola :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        R7 je taky jen držák předního kola? To jen, že R7 je téměř totéž co F1RST platinum a že F1RST platinum není vůbec špatná vidlice.

        Osobně bych třeba mnohem raději upravenou F1RST platinum než neupraveného SIDa.

        Nechápu, proč se tu tedy zase objevuje to paušalizování značky. On si nechce koupit Gilu, u které by se už napsat dalo, že je to šrot.

        0 0
        • nox159  

          myslis ze R7 je tuhosti srovnatelna z RST firt ? pokud jo tak bych ji jiste nebral – jezdim R7 a tedka co ji jezdim na fulovi trochu v terenu tak mi prijde mekka jak blato :(

          0 0
          • MlokCZ  

            Jak v čem. Tady naměřené hodnoty tuhostí z testu, kde je R7, F1RST platinum i SID a i další vidlice:

            http://data.mlok.net/…eln_0409.pdf

            Pokud chceš opravdu větší změnu k lepšímu, tak musíš volit kombinaci 32mm vidlice + pevná osa. A i to je zase na tom o hodně hůře než třeba 36tkové vidlice + pevná osa.

            Tady je vždy kam se posouvat k lepšímu. A vždy záleží jak a co jezdíš a jak moc to při tom ježdění vadí ta menší tuhost.

            Taky jsem jezdil třeba Skareba, který na tom byl ještě o mnoho hůře než R7 nebo F1RST a taky na něm závodila polovina závodníků. A i když to už byl extrém a s tuhostí na tom byl hodně špatně, tak jezdit na tom nějak taky šlo a to i s kotoučema.

            Já třeba i na chrtího fulla dával Rebu i kvůli tuhosti a oželel trošku vyšší váhu. Oproti SIDovi je na tom Reba pořád o hodně lépe. Ideální by byla i tady pevná osa, ale to už jsem nechtěl kupovat nové přední kolo.

            0 0
            • Hnoj  

              Na štěstí RS už si všimni SIDovi slabiny v podobě tuhosti (nebo spíše měkkosti) a příští rok bude SID s 15mm osou ! Hurá !

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak pevná osa (a tím myslím i 15mm, mně se ten systém 15mm osy narozdíl od fouska docela líbí, i když u každého výrobce je provedena trošku jinak, nejvíce se mi líbí provedení Foxe) je přínosem vždy a odhaduju, že časem budou vidlice pouze s pevnou osou.

                0 0
                • Hnoj  

                  Já mám teď 15mm osu FOX nejlepší se mi tedy zdá DT RWS. Jinak 15mm RS bude klasická Maxxle.

                  0 0
                  • fousek  

                    Tak jestli RS bude mit 15mm Maxle tak to bude opravdu pevna osa, ale zas nechapu proc tak nevrazej rovnou tu 20, ona tlusta tenkostenna trubka vyjde vahove stejne jako tenka tlustostenna.

                    2 Nox159: Ty jezdis asi strasny pekla nebo ses na tuhiost vidle vic vnimavejsi nez ja, protoze me prijde R7 na XC kolo uplne v poradku

                    0 0
                    • scret  

                      no kdyz se zamyslis, tak 20mm osu mel uz jenom RS a jeste Manitou – myslim v sekci AM… tak se nechali strhnout a presli na 15ku jako ostatni:(

                      0 0
            • nox159  

              no foxku s pevnou osou jsem jel a to bylo fakt neco uplne jineho – ale pevna osa pujde az na dalsi kolo na toho anthema shanim neco lehkeho a tuheho ( a cenove by to nemuselo jit moc pres 15k )nemas nejaky tip. ja vim mas fox, sid, durin :(

              zkus mi neco doporucit s tim ramem sem tez absolutne nevedel a tedka jsem dost spokojny ( a zapomel jsem vlastne podekovat za doporuceni – tak diky ;-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Lehkého a tuhého, to nejde moc dohromady. A pokud už chceš investovat tolik peněz do vidlice, tak nemá smysl kupovat něco bez pevné osy. Hope náboje jestli se nepletu jdou předělat na 15mm osu, takže bys ani nemusel řešit celé nové přední kolo.

                Když vezmeš SIDa, tak bude sice o trošičku tužší než R7, ovšem žádný velky rozdíl to nebude, to mi přijde jako vyhozené peníze oknem, pokud má být cílem tužší vidlice.

                0 0
                • nox159  

                  tak konkretneji, potrebuju vidlici na XC – beskydy.

                  oproti R7 chci mensi odtrh, o trochu vetsi progresivitu, lehce vetsi tuhost, stejnou nebo nizsi vahu, barvu modrou nebo cernou :D

                  a planuju na tom jezdi zavody cca 30ky – 60ky, moje planovana vaha 75 a biku 11kg

                  s tou pevnou osou si fakt na toho anthma zatim fakt nejsem jisty

                  0 0
                  • jonti  

                    Vyssi tuhost a nizsi vahu nez R7MRD nema nic, to budes mit tezke.

                    Ja bych to moc nekomplikoval a vzal SID Race.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • Bulda  

                    oproti R7 chci mensi odtrh, o trochu vetsi progresivitu, lehce vetsi tuhost, stejnou nebo nizsi vahu, barvu modrou nebo cernou …az na tu tuhost to presne sedi na R7MRD :))

                    opravdu tam je tenhle rozdil oproti R7 nizsich rad (Absolute, Super atd)

                    0 0
              • scret  

                co novej 100mm Minute? jinak s Durinem si prej taky moc nepomuzes:(

                0 0
                • Hnoj  

                  Durin rozhodně nemá problému s tuhustí, pocitově je rozhodně pevnější než SID. Durin je extrémně necitlivá vidle, takže (dle mě) je dobrá leda na závodní nasazení.

                  0 0
                  • scret  

                    starsi Duriny udajne i pres 32 nohy a DAD neoplivaly tuhosti… ale nejel jsem je… v nejblizsi dobe bych si mel vyzkouset tusim Durina 09..

                    mimochodem dala by se sehnat 100mm lehka vidle na V v bily barve? idealne citliva… Durin 08, Sid? DT? nebo je to uz jenom vsechno na kotouce?

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Na véčka se dají sehnat snad jedině SIDy Team, ale nejsem si jist barvou. Snad černé.

                      Durina na véčka jsem neviděl už hoooodně dlouho.

                      0 0
                      • scret  

                        :((( diky… Sidy jsou… bohuzel chci neco na tak tradicniho… a DAD u Magury ma blizko k RA Manitou coz se mi libi…

                        0 0
                    • t29  

                      Axon?

                      0 0
                      • scret  

                        psal jsem lehka!:) tzn. abych si vahove nepohorsil treba 100g oproti R7…

                        0 0
            • Vegan  

              Najdou se taci ( trebas ja ) kterym ani 20mm osa + 36 nohy se nezdaji dostatecne tuhe v krutu, ale vic nez tuhost v krutu me stejne se*e predozadni tuhost a tu pevna osa neresi. Prechazet na dvoukorunku a 40 nohy fakt nebudu :D.

              0 0
              • fousek  

                Tohle by podle me resila 1,5 hlava + dvoukorunka na co nejmensim zdvihu

                0 0
          • McBlacky  

            R7 je v pohodě do váhy jezdce 75kg a na XC použití.

            na prasení v terénu to není.

            0 0
            • nox159  

              no mam cca 72kg a porad si myslim ze jezdim XC, ale vidlice uz nejak nestaci :(

              Jak jsem ji jezdil na HT s veckama tak jsem si ji nemohl vynachvalit, fakt mi sedela nemohl jsem na ni rict jedine krive slovo…

              0 0
              • scret  

                pri tvy vejsce 72kg??

                0 0
              • McBlacky  

                jestli to není kombinací měkkých kol a R7. Na svoji váhu je to dobrá vidle.

                0 0
                • nox159  

                  kola Hope pro II, draty pilar, rafek ZTR arch – podle me tohle nejsou mekka kola :)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    nic s pillarama jsem nejel, tak těžko říct.

                    0 0
                    • nox159  

                      stejne za vsechno muzou plaste :D

                      chtel jsem nahodit 2,25 rony ale nemeli tak sem si rikal tak zkusim ty NN v 2,1" ale bal jsem se vysokeho vzorku ale nakonec objednal, ale omylem mi poslali 2,25" tak sem rikal nebudu to resit…

                      ale ty plaste udelaly veci posun jak prechod z HT na fulla – zacal jsem trochu vic vyhledavat teren a zkouset co se da a neda sjet, no a chvilema asi opoustim zamereni toho kola na kterem jezdim no a v tom vidim asi ten nejvetsi problem :)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        to jsem ti chtěl původně napsat, že na Beskydy Anthem s R7 není vhodný kolo.

                        co se týče plášťů tak já tvrdím, že na HT s drapákem jsi rychlejší ve sjezdu než na FS se semislickem.

                        bud rád, že máš NN, RoR bys odepsal hned. i NN jedou dobře, proti RoR zas takový rozdíl není, proti RaR už větší

                        0 0
                        • nox159  

                          no taky se mi to zda ( ale prisel jsem na to az tedka) ze jsem mel vzit trochu jine kolo – ale zatim jsem spokojeny ( priti rok si postavim neco s cca 160kou zdvihem a bude to ok )

                          jinak dokud jsem mel HT tak jsem si na RR nestezoval od te doby co mam fula ( najeto cca 1000–2000km jsem rozřezal 3 RR tak ty uz jsem zavrhl, dopredu mi ten NN 2,25" vyhovuje ale hledam neco do zadu snad karma vydrzi vic.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
          • scret  

            R7 na tom neni zas tak spatne, jak se tady na foru s oblibou lidi po sobe papouskujou:) je to lehoucka vidlice.. co bys chtel:) ale jsou samozrejme tuzsi vidle…

            0 0
        • black.horse  

          O tý R7 mi ani nemluv:-) měkká, nechutně ošklivá (design prostě jezdí) a alespoň starší ročníky ani nicmoc citlivost… Aktuálně jezdím na SIDu a označil bych ho za rozumný kompromis váha/tuhost/cena při nízkém zdvihu pro sportovnějšího bajka (bavím se samo o neupravovaných vidlicích, tak jak Ti ji prodaj v krámě).

          0 0
    • pustipav  

      Ne, ano.

      PS sid uz taky neni takovej klenot co kdysi byval, ale porad se vozi a vozi a vozi…:)

      0 0
    • McBlacky  

      pokud nechceš tunit kolo na top komponenty, bude ti stačit i ta RST. Vozí ji Alpine Pro team a nevšimnul jsem si, že by je to brzdilo :)

      zkoušel jsem chod jen na výstavě a proti držákům typu Gila, Capa, Omega z produkce značky je tohle o levely jinde.

      0 0
    • Chiron  

      A kolik vlastně za tu vidli chceš dát? RST bych se obloukem vyhnul. A v podstatě všemu co má 30mm nohy, jediné co se tím získá, je nižší hmotnost, jinak v tom vidím jen samé negativa. SID je za ty peníze dobrá volba, ale tak trochu tuctovka, člověk přijede na závody a 60% lidí má SIDa. Napadá mě loňská Magura Durin, váha stejná, není tak okoukaná (i když teď na Bystřičce na 24h sem jich viděl hned několik), ale dražší. Krom toho si netroufnu srovnávat chod. Na SIDovi sem se svezl, nějaký zázrak to nebyl, ale taky nebyl nastavený na moji váhu. Projet se s Magurou sem ještě tu čest neměl.

      0 0
      • pustipav  

        A jak se pozna zazrak vidlice? Mela by blikat a hrat?

        0 0
        • Chiron  

          No prostě vůbec mi nesedla jeho citlivost, teda spíš necitlivost a rozdíl v tuhosti oproti jiným vidlicím taky byl poznat, i když to bylo asi tím, že nebyly třeba tolik odlehčované. Měl sem tehdy možnost si vyzkoušet více kol s různými vidlemi. Na nějaké hlubší poznatky to nebylo, ale jako laikovi mi SID prostě nesedl. Ten SID byl nějaký starší ročník, 07 nebo 08.

          Jinak je to jen můj subjektivní názor a větší zkušenosti nemám. Sám jezdím Epicona TT, ale jen proto, že prostě na lepší teď nemám. Časem určitě bude něco lepšího a když se podaří, tak skončím u pajdavé leftyny, třeba…

          0 0
      • MlokCZ  

        On SID i přes 32mm nohy taky moc tuhý není. Když ale chce lehkou vidlici, tak nemůže chtít parádní tuhost. A F1RST platinum i když tuhostí ještě o něco horší než SID, tak zase na oplátku je lehčí. To si musí tazatel sám určit, co je jeho priorita.

        Pokud tuhost, tak může rovnou škrtnout obě dvě.

        0 0
        • roud  

          co je tuhá vidle mezi sidem,rebou a foxem nepoznám rozdíl v tuhosti ? ? ?

          0 0
          • MlokCZ  

            Mezi SIDem a Rebou je větší rozdíl v tuhosti než mezi SIDem a R7 (nebo tou F1RST).

            A co je to tuhá vidlice? To je pro každého něco jiného dle jeho váhy, dle toho co a jak jezdí. Reba je na svojí kategorii tuhá slušně, Talas s 15mm osou je na tom v terénu lépe a ani ten není supertuhý. 36tkové vidlice s 20mm osou jsou na tom zase mnohem lépe.

            V pořádném terénu je poznat každé zlepšení tuhosti (a to především když jezdíš na tužší vidlici a pak se projedeš na méně tuhé), na pěkných cestách nebo asfaltu to moc neoceníš (i když i při ostřejším řezání zatáček na pěkném povrchu to trošku na reakci řízení znát také být může).

            A každý si musí vyzkoušet a určit, co je dostatečně tuhá vidlice pro jeho ježdění.

            0 0
            • JSt  

              mloku, mas sve osobni porovnani tuhosti tech vidlic nebo to mas jen vycteno z nejakych testu? ja totiz mezi 32mm nohyma rs prakticky necitim rozdily.

              0 0
              • MlokCZ  

                Osobní porovnání mám mezi Rebou/SIDem/R7, ale ne u všech dle dlouhodobého ježdění a F1RSTku jsem zkoušel jen na místě, takže tam tuhost z praxe vůbec.

                Každopádně všechny vidlice, které jsem jezdil dlouhodobě, tak vždy tuhost z praxe ± odpovídala měření bike magazinu, tedy těm jejim měřením tuhosti bych věřil.

                0 0
                • JSt  

                  opravdu poznas rozdil sid vs. reba?

                  0 0
                  • roud  

                    Nvm jak mlok ale podle mě to poznat nejde…

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ano, pokud kolo s Rebou má dostatečně tuhé přední kolo (pokud ne, pozná se prd). Poznám to tedy jen v některých specifických situacích, na běžné vyjížďce to bude většinu vyjížďky zcela nepoznatelné.

                    0 0
                    • milan1  

                      Tyhle dva se hledali, přesvědčovat je očemkoliv nemá smysl.

                      Oni by mohli zavést takový vlastní boj proti zpevňování vidlic, doporučím jim aby napsali rozhorlené dopisy všem výrobcům, kteří nabízejí pevné osy, že jejich práce je zbytečná a že to nikdo z jezdců stejně nepozná.

                      Tito dva nositelé pokroku se bijí za lepší zítřky, kdy jejich poznání je to pravé, držme jim proto palce a popřejmě jim snadné vítězství.

                      0 0
                      • roud  

                        Milane prosimtě neztrapñuj se tu sám mlok tu napsal cituji"na běžné vyjížďce to bude většinu vyjížďky zcela nepoznatelné" včem je rozdíl oproti tomu co jsem napsal já že nepoznám rozdíl ? A jinak už jsem se tě několikrát ptal kolik toho vlastně najezdíš ty že si tu hraješ na boha tedy pokud vůbec na kole jezdíš ? ? ?

                        0 0
                        • milan1  

                          Bojuj dál a zvítězíš :-)

                          0 0
                          • roud  

                            Myslím že už máš dost rozumu abys pochopil že tu nejde o žádný boj ale stejnak se tě zeptám znovu koliks toho letos najel ? nebo vše co tu prezentuješ vychází jen z tvého měření při ježdění přez cihlu a umělé překážky ? :O)

                            0 0
                            • milan1  

                              Víš, brát si z textu jenomn co se hodí a propagovat svojí pravdu jakkoliv překroucenou je tvůj známý styl a nikam nevede a nikomu nepomohl.

                              Jistě jsi zaregistroval, že kdo se sveze na něčem pevnějšíma přejde ne méně pevné, pozná to. Někdo může jezdit desetitisíce kilometrů a nepozná zhola nic.

                              Taky ti možná uniklo, že váha jezdce je dost podstatná pro vnímání tuhosti vidlic. Jsem těžší a tak mě nikdy rychloupínákové verze nevyhovovaly a to dokonce dříve, než jsi začal být masírován reklamou o 15 mm osách.

                              Vždy, i za éry rychloupínáků, kdy se nikomu o pevné ose na XC ani nezdálo jsem jezdil s pevnou osou s uchycením na matice.

                              Posadit se a projet se na 30 mm nohách bylo po tomhle doslova jako přejít z dobrého auta na vrak s výraznou vůlí v řízení.

                              Když jsem vyzkoušel 35 a 36 mm nohy a pevnou osu poznal jsem rozdíl okamžitě a po několik stech metrech. Na tohle opravdu není třeba ptát se na tisíce naježděných kilometrů.

                              vyžaduje to jediné alespoň nějaký cit pro techniku na které jedeš.

                              0 0
                              • roud  

                                Co místo slohů osočování a dalších věcí mi prostě odpovědět na to na co jsem se zeptal ? :O) PS: nepatřím mezi nejlehčí jezdce takže sám moc dobře vím co zmůže váha jezdce ;o]

                                0 0
                                • milan1  

                                  Ještě stále tě drží téma samotné?

                                  Nebo už jsi ztratil soudnot a ukazuješ, že téma je jaksi mimo?

                                  0 0
                                  • roud  

                                    Prosimtě co to zase zkoušíš ? Psal jsem k tématu a ty jsi začal zpochybňovat moje závěry proto se ptám na tvoji zkušenost a co jsi najezdil že ji zpochybňuješ pořád si myslím že se držím tématu a pořád mě zajímá co jsi teda najezdil ? ? ? A prosím už žádné okliky stačí mi stručná odpoveď v podobě kilometrů děkuji…

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Co na tom nechapes? napsal ze rozdil pozna na par metrech. takze k cemu ti budou nejaky najety km? chces si zamachrovat?

                                      0 0
                                      • roud  

                                        Co se mi nezdá ? Jen mě zajímá jakou má ten člověk co si hraje na gurua přez vidlice skutečnou zkušenost s ježděním nebo zda si jen jezdí před dílnou přez cihlu a od toho odvozuje všechny závěry… Stačí mi jednoduchá stručná odpověď kterou mi moh dát už dávno nic víc nic míň…

                                        0 0
                                    • milan1  

                                      Jsi opravdu normální?

                                      To jako o tématu pevnosti vidlic bude rozhodovat počet najetých km konkrétního jezdce.

                                      Srovnej si prosím uvažování, někde bude chyba.

                                      0 0
                                      • roud  

                                        Tohle nemá cenu ukončíme to stejnak mi tu neodpovíš a budeš odvádět téma jinam… Jinak abych ti upřesnil o co mi de nezajímají mě hodnoty naměřené v laboratoři ale jde mi čistě o to jak se mi vidle bude chovat při jízdě v lese a zda nějakej rozdíl jezdec pozná nebo ne…

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Poděkuju ti za tenhle vstup a ukázku co lze od tebe očekávat.

                                          0 0
                              • JSt  

                                milane, mas urcite pravdu. kazdy, koho znam si stezuje na mizernou tuhost 32mm xc vidli. bohuzel vyrobci jeste neprisli na trh s minimalne 36mm nohou, 100mm zdvihou a 20mm pevnoosou vidlou. mozna pristi rok :-)).

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  mě tyhle nesmysly fakt baví.

                                  daleko víc je to o technice a citu pro jízdu. Tužší nohy a pevná osa ještě nikoho nespasili. Elita a top hobíci jezdí všechny tyhle měkký šunty a na většinu z nic by tady ve sjezdech kecači neměli ani na fulech. Navíc třeba na světáku k tomu vozí ráfky pod 300gr, výplety pod 1300gr apod…

                                  takže marketing „tuhosti vidlic“ funguje hlavně u řešičů a teoretiků. V praxi to pár lidí pozná na 500metrech stokilometrového XC švihu. A to se vyplatí :)

                                  u freeride a DH je to pochopitelně jinak, tam je primární zaměření jízda z kopce.

                                  0 0
                                  • roud  

                                    :O)

                                    0 0
                                  • JSt  

                                    vzhledem k tomu, ze se tu bavime v intencich xc, vidim to uplne stejne. ;-)

                                    0 0
                                  • Ruprt2  

                                    To máš určitě pravdu.

                                    Ale pak je to o přístupu. Tady moc lidí svěťák nejezdí.

                                    Lidi co to řeší jedou občas ten stokilometrový švih kvůli těm 500metrům a chtějí ho projet a ne kolo vést nebo jet kompromisně.

                                    Z tvého pohledu nesmysly. Z jiného pohledu je nesmysl vozit přefoukané vidlice a tlumiče apod.

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      naopak, právě proto abych nemusel řešit kompromisy mám HT a dva fuly, abych si vždy vybral to kolo, které vyhovuje plánovanému švihu.

                                      ale taky vím, že volba komponentů je kompromis už od základu. Nic 100% univezálního neexituje, právě díky pestrosti sklonu a terénu.

                                      0 0
                                      • Ruprt2  

                                        určitě. Já s tebou souhlasím. A vlastně ti závidím.

                                        Já mám jedno kolo. Jednu vidlici jedny kola a dokonce jedny pláště.

                                        Kdybych měl mít další kolo, tak druhé by stejně byla silnička, takže tobě můžu akorát tak závidět.

                                        Např. já mám teréni pláště. A podle toho co jsi napsal je to nesmysl. dyť na 90% by mi stačil semislick, který by prokázal asi i lepší službu.

                                        Stejně tak by byl správný přístup mít několik kol nebo alespoň různé obutí abych si vybral dle počasí a typu vyjížďky tu správnou.

                                        No a vidíš mám jednu sadu kol a jedno obutí a nepovažuju to za nesmyslné, ale za správné.

                                        0 0
                                  • DaSnail  

                                    no ale potom je dosť ľudí, ktorý si myslia že to, čo je dosť dobré pre závodníkov, musí byť pre hobíka úplne super.

                                    imho to celkom pravda nebude.

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      v tom máš velkou pravdu. dobrý příklad je plášť Rocket Ron. Seriově se dneska cpe díky váze všude, ale jeho reálná užitná hodnota pro obyčejné ježdění je velmi malá.

                                      Naopak jako závodní plášť do sraček a na XC kde se hodně točí na trávě a volném podkladu není snad lepší volba.

                                      0 0
                                  • tom_777  

                                    TADY BYCH RÁD ODFAJFKOVAL TO SE MI LÍBÍ

                                    0 0
                                • DaSnail  

                                  no keby to bolo 80–120, tak taká vidla by vôbec nebola zlá…

                                  0 0
                            • Tomínos  

                              A jak má počet najetých km souvislost s rozpoznáním tuhosti vidlice? Po 100 km na asfaltu nepoznám rozdíl v tuhosti mezi RVL a R7, v lese na rozbitým sjezdíku je ten rozdíl znát hned. Píšu tyhle dvě, protože ty jsem měl možnost porovnat.

                              0 0
                              • roud  

                                Tak logicky čím víc najedeš v terénu na různejch vidlích tím větší máš možnost rozlišit jejich tuhost a pokud na kole nejezdíš vůbec potom mě zajímá z čeho vychází jeho rozlišení že některá vidle je málo tuhá např. sid vs. reba nepoznám rozdíl ani kdybych sepo…

                                0 0
                                • scret  

                                  mimochodem, kdyz uz je takovy vedro a na tebe to evidentne pusobi:)tak to trochu otocim, aniz bych se nekoho zastaval, a zeptam se te kolik jsi letos najel km na kolika vidlicich?

                                  staci mi strucna odpoved:)

                                  a ber to trochu s nadhledem:)

                                  0 0
                              • JSt  

                                no jo. jenze to sis vybral moc jednoduchej priklad 30 vs. 32mm nohy. pri porovnavani jen 32mm vidlic bys jen kroutil hlavou, hadam ;-).

                                0 0
                                • Tomínos  

                                  Myslíš jako třeba RVL xx dual air a air u turn? Tam bych stopro rozdíl nepoznal. Ne kecám u stejnejch noh by to asi nebylo tak jednoduchý, ale co jsem tak pročítal byla řeč o rozdílech mezi sidem rebou r7 a f1rst.

                                  0 0
                        • DaSnail  

                          tá posledná veta je jak keby ju písal blahej pamäti medviedok 8o)

                          napr je rozdiel 5mm RU vs 20mm pevná os pri 32mm nohách rozoznám. a 5mm RU vs 9mm RU tak isto aj pri pevnej vidli.

                          ale zase nejakých 100g na plášti alebo na duši ma necháva chladným.

                          myslím že by ste túto flamevetvu mohli nejak gentlemansky ukončiť, potom sa tie vlákna o vidlách nikomu nechce čítať a každý radšej založí nové.

                          keby si chcel vedieť kolik mám najeto tak ťa sklamem ale nevim… ;o)

                          0 0
      • DaSnail  

        moc kvalitní příspěvek…8o)

        0 0
      • scret  

        a ze si nikdo nestezuje treba na spick. DT swiss, ktery ma tusim jeste v dnesni dobe nohy 28,6…:)

        0 0
        • Hnoj  

          Protože je nikdo nevozí…

          0 0
        • Chiron  

          Tak třeba tuhle vidli sem v reálu ani neviděl, natož abych se na ní svezl.

          0 0
          • scret  

            radis Sida, Durina atd. Co jinyho jeste lehkyho? R7 nebo DT swiss… nicmoc jinyho na trhu krom teda jeste RST First neni…

            0 0
            • GaGy  

              Tak asi takhle s Chironem sem byl na Bystřičce a když sem viděl chod té vidlice a to má Epicona TT tak sem byl nadčenej. Každý kamínek ,prostě jakoukoliv nerovnost to bralo. Tora se tvaříla jak pevná vidla a zapružila až při větší překážce… Jsem lehký jezdec 62kg ,takže bych chtěl vidlu která bude krásně žehlit a zároven bude lehoučká. A co se týče ceny ,když na to příjde tak do toho dám i těch 10K. Hlavně at to stojí za to.

              0 0
              • t29  

                Co R7 z Tuning Testu ?

                0 0
                • scret  

                  jednu vlastnim – rozdil oproti puvodnimu tovarnimu nastaveni velky…

                  0 0
              • scret  

                aha, myslel jsem ze se bavime o lehkych vidlich a to bohuzel Epicon ve 100mm neni… u 100mm lehkou vidli beru max. 1600g…ale pokud samozrejme vememe v potaz Epicona ve 140mm tak uz to je zajimava vidle i vahou!

                0 0
                • Chiron  

                  No já si to celé vykládám asi takhle. Viděl Epicona TT a chtěl by něco podobně citlivého nebo alespoň výrazně citlivějšího než je ta Tora. Ale má větší finanční možnosti a záleží mu dost na váze. Tak hledá něco citlivého a lehkého.

                  0 0
                  • scret  

                    pak jedine neco lehkyho a nechat u TT po dohode upravit… stantardne bude kazda lehka vidle ladena spis do zavodniho pojeti, tim padem s mensi citlivosti…

                    0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • Chiron  

              Původně sem psal o SIDovi a Durinovi. K sidovi pozitivní vztah nemám. O Durinovi sem akorát četl a vzhledem k tomu, že to je stejná váhová kategorie a podle recenzí by s tuhostí na tom měl být o chlup lépe jak sid, tak sem ho zmínil. RST sem nedoporučoval a o R7 sem nepsal nic. O DT mám akorát představu o parametrech, ale vživotě sem tu vidli neviděl, což sem taky napsal.

              Stejně si myslím, že by mu stačil třeba i laděný Axon s 1600g. Oproti té Toře SL by to byl pořádný skok a ještě by ušetřil. Krom toho si myslím, že až takhle gramařit na vidli nemá cenu. Hlavně u toho kola bych asi začal jinde. No a teď se tu určitě snese další kritika na moji hlavu, za to, že sem tu vůbec vypustil takový nesmysl o Axonu :)

              0 0
    • šlapatko  

      Myslím že zase moc špekulujete.Mám Rebu SL a je citlivá až do alelůja.Samo že na celopéro dát tuhou vidlici, ale bavíme li se o HT, většině lidí postačí třeba sid.Už dva roky jezdím pevnou vidlu a vyhovuje mi.Rebu vozí přitelka a je spokojená oproti Gyle.

      Ps: Nikoho nechci prudit.Jen se zde často řeší malichernosti­.Stovky vláken o hovně atd.

      Ještě k tématu.Spousta lidí vozí přebušené pláště a pak si stěžují na necitlivé vidlice, špatné pláště atd.

      0 0
      • nox159  

        ale na tom celopevnaku s plastema jake tam mas se ale neda jezdit v terenu :(

        0 0
        • šlapatko  

          Pevnou jsem nasadil po přestěhování do Olomouce.Tady v okolí jezdím vše.Doma si dávám i Radhošť z Rožnova po červené, nebo Hostýnky.Trať drásala atd.Terénu se nebojím, jen nehrotím sjezdy.Maxxis Flyweight jsem jezdil i v beskydech.

          0 0
          • nox159  

            prave ze co jsem zacal jezdit trochu vic do terenu tak jsem se musel vzdat RR protoze tedka behem cca 2000km jsem 3 plaste prorezal ( at uz bok nebo primo v behounu ) a myslim ze ty Flyweight jiste nebudou odolnejsi ;-)

            technikou to nebude v 50km/h na volnych sutrech s tim nic neudelas a abych takove sjezdy jezdil krokem to se mi fakt nechce ;-)

            0 0
            • šlapatko  

              Jasně chápu tě.100 lidí a každý jezdí jinak, kamenité sjezdy nesnáším i s Rebou.Radši jezdím tyhle pasáže do kopce a vyhledávám singlíky.

              0 0
      • StuntJ  

        SID postačí, sám jsem ho měl možnost zkusit a je v pohodě, jen kdyby nebyl tak progresivní a využíval celý zdvih :(. Asi se taky na to vyprdnu a sedlám pevnou, jezdil jsem na pevné ocelové a taky jsem to přežil…

        0 0
    • tmax  

      Využijem vlákno. Zvažujem zaobstarať si novú vidlicu. Teraz vozím Axon (TT). Dôvod výmeny je prostý – hmotnosť.

      Požiadavky:

      • čierna farba (nech ladí k biku – viď profil),
      • lock z riaditok,
      • netuctovosť (Sid ee atď.),
      • nenáročnosť na údržbu, resp. nepojebabre sa, keď pôjde„nasucho“,
      • tuhosť.

      Dôležitým aspektom je najmä tá údržba, lebo Axonovi mením olej tak raz za rok a stále funguje fajne. Som zástanca „jazdi, kým to ide“. Samozrejme odtiaľ potiaľ. :D Znesie toho veľa. Tak ak to dokážu aj tie „lepšie“ vidlice… No a tuhosť, nech sa to nekrúti, hoci mám len 65kg (RU bude RWS 9mm). Využívať ju budem na biku na preteky (XC, MX). Cenu teraz neriešim, na funglovku nemám, tak ma zaujíma len porovnanie vlastností. Vďaka.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.